Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Napraviť chyby

Epilóg

Napraviť chyby
Vložené: Jimmi - 31.12. 2010 Téma: Napraviť chyby
Kukuričiarka nám napísal:

Napraviť chyby

Epilóg

ORIGINÁL: http://www.hogwartsnet.ru/mfanf/printfic.php?l=0&fid=3229

Preklad: Kukuričiarka

Beta-read: Bbarka, Jimmi

Niekedy osud prináša druhú šancu, len ju musíme byť schopní využiť...

. Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Ma_ria ,ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Epilóg

Vianoce boli vždy sprevádzané túžbami a nádejou, ale ešte nikdy predtým nebolo všetko naokolo tak presiaknuté blížiacou sa rozprávkou a pocitom zázraku.

Hermiona stála pri okne a sledovala, ako sneh chvíľu krúži vo vzduchu, a potom sa potichu spúšťa na zem. V tento deň nečakala nič zvláštne, veď ako by aj mohla v čosi dúfať, keď si sama zničila tak dlho očakávané a neľahko nadobudnuté šťastie.

Čo už, bola sama vo svojom malom londýnskom domčeku, sama, ale s čistým svedomím. A komu čo dokázala? Pre koho bola potrebná táto obeť?

Jeho tvár, keď povedala, že odchádza. Tá zmes údivu, nepochopenia a úžasu. Jeho pokus pochopiť, čo spravil zle za tie bezmála dva mesiace, nebol ovenčený úspechom, lebo všetko bolo naozaj ideálne. Ten bezstarostný, šťastím naplnený život, prechádzky, výlety na tie najrozmanitejšie a zaujímavé miesta, večery, kedy len sedeli pred krbom, držali sa za ruky a len si užívali prítomnosť toho druhého, a snívali o tom, že tento okamih bude trvať večnosť. Tá nežnosť a láska, ktorými ju zahrnul, potrebovala snáď ešte niečo viac? Nie. Bol tu len jeden problém, ktorý Draco v siedmom ročníku posmešne nazval „syndrómom Hermiony Grangerovej“.

Ako by si mohla užívať šťastie, keď jej priatelia bojovali za svet a vlastné životy? Mohla snáď porušiť sľub, ktorý si ona, Ron a Harry dali pred štyrmi rokmi? Nikdy sa nevzdávať, nezabudnúť a čakať na tú rozhodujúcu minútu, kedy sa opäť stretneme, aby sme zasadili úder. Odvtedy sa nevideli, ale Hermiona verila v toto stretnutie, vedela, že tento deň nastane, a nemohla byť inde, nemohla sa pokojne radovať zo života, kým sa jej najbližší pokúšali vrátiť všetko na svoje miesto.

Samozrejme, keby nedostala list od Rona, v ktorom boli len dve slová : „Čoskoro. Čakaj.“, mohla by v sebe potlačiť tie pohnútky vrátiť sa, ale jej oddanosť a láska k takej nádhernej minulosti, ktorú sa všetci ešte nádejali vrátiť, jej nedovolili zostať.

Samozrejme, necestoval s ňou. Zanechať krásny dom, aby sa vrátil do tohto pekla, z ktorého sa pokúšal uniknúť toľké roky... Nie, nemohla sa ani len spýtať, nie to ešte žiadať od neho čosi také.

Hermiona ho nikdy nevidela takého, takého nešťastného, zúfalého človeka, ktorý jednoducho nemal síl uveriť tomu, čo sa deje, a ešte menej pochopiť dôvod. Ale to netrvalo dlho, čoskoro sa opäť zmenil na Draca Malfoya a so skoro ľahostajným výrazom jej povedal, že je to jej vec.

Peniaze, ktoré jej dal na začiatok, jej pomohli trochu prerobiť dom a zabezpečiť ho proti smrťožrútom.

„Draco, prosím, pochop ma!“

„Nedokážem pochopiť hlúposť.“

„Ľúbim ťa.“

„Nie, Miona, ľúbiš svojich priateľov, a ja, ja ani neviem, čo pre teba znamenám, ale na tom už ani nezáleží...“

V prvých dňoch sa ešte v Hermione hriala nádej, že príde, ale aj jej lúčik po dvoch týždňoch bez stopy zhasol.

„Mami?“ Dievčatko podišlo k nej a objalo ju okolo pása. „Pomôž mi zavesiť na jedličku môjho macíka, nedočiahnem.“

„Samozrejme, miláčik, už idem.“

Večera bola úžasná, Hermiona prekonala samú seba. Sedela a sledovala dcéru, pričom s pocitom viny púšťala mimo uší všetko, čo jej Amy živo rozprávala vyjedajúc druhú porciu zemiakov s mäsom. Počas všetkých predchádzajúcich rokov spolu slávili Vianoce, radovali sa, otvárali drobné darčeky, kúpené za posledné peniaze. Ale dnes bolo všetko inak. Pri stole chýbal jeden pre ich životy veľmi dôležitý človek, a Hermiona odrazu pochopila, že sa nikdy viac počas tohto sviatku nebude cítiť šťastná. Pozrela sa na svoje svetlo-zelené šaty, ktoré vzala so sebou a dnes sa predsa odhodlala obliecť si ich. Teraz to už bola dvojitá spomienka a prinášala dvojnásobnú bolesť.

Niekto zaklopal na dvere. Hermiona pripravila krabicu so sladkosťami pre hosťa, nech by bol kýmkoľvek, a išla otvoriť.

Na prahu stál Santa Klaus. Bol úplne rovnaký ako ho kreslili na vianočných pohľadniciach a knižkách pre deti – červená čiapka, kabát, šedé fúzy a brada. Iba jediný detail prestrojenia sa tam vôbec nehodil. V jednej ruke zvieral položené vrece s darčekmi, zatiaľ čo v tej druhej držal obyčajný kožený kufor.

„Veselé Vianoce!“ slávnostne zvolal Santa Klaus a žmurkol na Hermionu svojimi šedými očami.

„Aj tebe,“ odvetila a šťastne sa usmiala.

Trochu sklonil hlavu, pričom sa mu spod čapice uvoľnil pramienok vlasov.

„Viem, som v práci a nemal by som,“ zatváril sa, ako keby bol naozaj skľúčený, „ale mohol by som prosiť krásnu pani tohto domu, aby mi podarovala jeden bozk?“

Hermiona odsunula nabok jeho umelé fúzy, postavila sa na špičky a pritisla sa k jeho teplým perám. Nikto by sa s ňou teraz nemohol hádať o tom, že rozprávka existuje a že sa zázraky dejú aj bez čarovných prútikov, v horúcich, milujúcich srdciach ľudí.

KONIEC

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Epilóg Od: silrien - 13.11. 2016
Děkuji za krásnou povídku. Líbila by se mi trochu delší, ale zase je více místa na představivost. Děkuji

Re: Epilóg Od: Violeta - 11.05. 2015
Děkuji za krásný náhled do ruské tvorby FF, bylo to moc zajímavé i když souhlasím se zuzanou, že ten konec byl na mě až moc jakkoliv mám ráda happyendy, ale jinak celá povídka moc pěkná se zvláštní atmosférou, moc díky, za překlad!

Re: Epilóg Od: betqa21 - 21.04. 2014
Co dodat? Tento pribeh, nemozem si pomoct, mi pripominal casy, ked bolo pre zenu nemyslitelne aby chodila sama po ulici. Nemyslim to zle, to len to spravanie tych postav. Velmi sa mi to vsak pacilo. A napad bol naozaj originalny, nehovoriac o tom aku uzasnu dceru to maju :)

Re: Epilóg Od: Pet002 - 14.05. 2012
Krásná povídka, díky za překlad

Re: Epilóg Od: Kellieta - 01.05. 2012
Moc krásné :) Je fajn, že se nakonec opět usmířili :)

Re: Epilóg Od: NessC - 11.02. 2012
Krásný konec krásné povídky. Ještě jednou ti moc děkuji za překlad, vážně jsem moc ráda, že jsem si to mohla přečíst.

Re: Epilóg Od: eviku - 09.03. 2011
krasne, nadherne jednoducho nemam slov.. dakujem za preklad.. :)

Re: Epilóg Od: gleti - 05.03. 2011
cimoc pěkná oddychovka, přečetla jsem ji na jeden zátah. jemilé, že někdo překládá tak osvěžující vě

Re: Epilóg Od: simasik - 09.01. 2011
No docitala som to az vcera (nekomentovala som skor, pretoze bola NAOZAJ neskora vecerna hodina a nechcelo sa mi sem uz chodit), hlavne pretoze som si vobec nevsimla, ze to ma epilog . Teda pisalo, ze to ma len osem kapitol a sprosteho ako som ja to mierne zmetie . Poviedka krasna, miestami mi sice mierne liezla na nervy, ale hlavne mohla byt dlhsia . Niektore veci sa dali fakt viac opisat, lebo takto to dost skakalo... Hrozne vela udalosti a malo casu. Ale inak vynikajuce, zhltla som to znovu za jediny vecer . A Draco ako Santa je vtipna predstava . Este raz dakujem za preklad (ono sa to patri napisat pri kazdeom komente, ale snad je vsetkym jasne aj bez toho, ze si my citatelia vazime ) a dufam, ze sa tu nejaky rusky preklad este objavi .

Re: Epilóg Od: Goddy - 07.01. 2011
Občas trochu křečovité, ale celkově milé.. Vypadalo to na super zápletku, kterou ale zabila jediným ,Miluju tě' a ,Vánoční zázrak'.. Ale to k těm Vánocům patří, takže to je fajn

Re: Epilóg Od: Aha_Lucia - 05.01. 2011
jéééj taká pokojná poviedka vďaka ktorej zajtra zaspím do práce asi, haha!   ďakujem za preklad, veľmi pekný! a ešte z ruštiny? klobúk dole

Re: Epilóg Od: Jacomo - 03.01. 2011
Děkuji za nádherný vánoční týden s touhle povídkou. Má v sobě zvláštní a neobvyklé kouzlo. Jsem moc ráda, že jsem si ji mohla přečíst v tomhle skvělém překladu.

Re: Epilóg Od: Nade - 02.01. 2011
Docela pěkná povídka, ale Draco jako Santa Claus? Děsivá představa.

Re: Epilóg Od: teriisek - 01.01. 2011
Taky si myslím, že bez toho epilogu by se to obešlo, přišel mi dost zvláštní... Ale jinak díky moc za překlad, povídka byla pěkná.

Re: Epilóg Od: Leann - 01.01. 2011
Taký vtipný koniec. =D Naozaj si neviem predstaviť Draca prezlečeného sa Sanca Clausa. Čakala som, že poviedka bude dlhšia, že sa tam vyskytunú ešte nejaké prekážky a tak... ale aj tak to bolo pekné. Vďaka za preklad!

Re: Epilóg Od: JSark - 01.01. 2011
A, najskôr som sa zľakla, že žiadny happyend, ale ten zvyšok to napravil. Bola to roztomilá poviedka, škoda len, že nebola dlhšia, dalo by to priestor na rozpracovanie. Neva, preklad bol ozaj krásny, ďakujem a nech sa ti darí aj ďalej.

Re: Epilóg Od: SARA - 01.01. 2011
Díky moc za pěknou povídku.

Re: Epilóg Od: verinka - 01.01. 2011
Veliké díky za úžasný překlad z trochu jiného fandomu, než je ten anglický Snad jen mohla autorka víc vytřískat ze změny psychiky/citů Draca, ale i tak to bylo krásné

Re: Epilóg Od: Zuzana - 31.12. 2010
No ten epilóg si mohla autorka odpustiť, zdalo sa mi to trochu nasilu. Draco ako Santa brr to nie. Ďakujem za preklad tejto milej poviedky, pobavila som sa.

Re: Epilóg Od: anonym - 31.12. 2010
ďakujem za poviedku.

Re: Epilóg Od: Hanna - 31.12. 2010
Tak toto bola krásna poviedka. Veľmi pekne dokreslila Vianoce. Už som čakala, že v epilógu bude ako spoločne ozdobovali stromček, no ale nie. Hemiona musí so svojim syndrómom všetko skomplikovať, aby nakoniec Santa všetko vyriešil. Ďakujem za krásny Vianočný preklad.

Re: Epilóg Od: Jimmi - 31.12. 2010
Vidíš, to sme nedomysleli, mali sme napísať, že to má 9 kapitol. Čo už, nabudúce budeme múdrejší. Ďakujem za preklad. Bol skvelý a najšokujúcejše pre mňa bolo, že bol z ruštiny. Niečo úžasné a dúfam, že budeš pokračovať. S výberom poviedok ti nepomôžem, takže je to len na tebe. Nevýhodou tejto poviedky bolo to, že bola krátka, otvorila toľko možností - a čo bolo ďalej. Ale aj také musia byť. Bolo to krásne romantické, aj keď miestami ma temné scény šokovali, ale dopadlo to dobre a typicky romanticky. Prišiel za nimi. Len budem dúfať, že Trio porazilo Voldemorta a oni mohli šťastne žiť aj v Anglicku. Obrovská vďaka za tento preklad.
Re: Epilóg Od: kukuriciarka - 09.01. 2011
budem sa velmi, velmi snazit, aby sa sem dostali aj dalsie preklady z rustiny :) a velmi pekne dakujem za moznost, ktoru si mi tymto poskytla ako aj za to, ze si mi bola druhou betou :) do noveho roka (aj ked takto oneskorene) zelam vsetko len dobre a prijemne :)

Re: Epilóg Od: soraki - 31.12. 2010
Taky jsem nečekala epilog, ale budiž, i když si myslím, že ho autorka mohla klidně vynechat. Přesto byla celá povídka milá, zajímavá a líbila se mi. Děkuji za překlad

Re: Epilóg Od: denice - 31.12. 2010
Nídhera! Nějak jsem nepochopila, že bude i epilog, takže moc děkuji za závěrečnou tečku za přéběhem, bylo to krásné překvapení. Mám kód 101

Re: Epilóg Od: doda357 - 31.12. 2010
Ach to bola krása. Ďakujem, bolo to úžasné. Všetko dobré v novom roku

Re: Epilóg Od: Svetluska - 31.12. 2010
Super. Ještě pár komplikací na konec, ale to by nebyla Hermiona a Draco, aby to proběhlo hladce. Díky moc za krásný překlad této povídky. A do nového roku přeji jen to nejlepší.

Prehľad článkov k tejto téme:

Ma_ria: ( Kukuričiarka )31.12. 2010Epilóg
Ma_ria: ( Kukuričiarka )31.12. 20108. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )30.12. 20107. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )29.12. 20106. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )28.12. 20105. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )27.12. 20104. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )26.12. 20103. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )25.12. 20102. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )24.12. 20101. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )23.12. 2010Úvod k poviedke