Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Napraviť chyby

6. kapitola

Napraviť chyby
Vložené: Jimmi - 29.12. 2010 Téma: Napraviť chyby
Kukuričiarka nám napísal:

Napraviť chyby

6. kapitola

ORIGINÁL: http://www.hogwartsnet.ru/mfanf/printfic.php?l=0&fid=3229

Preklad: Kukuričiarka

Beta-read: Bbarka, Jimmi

Niekedy osud prináša druhú šancu, len ju musíme byť schopní využiť...

. Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Ma_ria ,ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Šiesta kapitola (obľúbená...)

Malá neprívetivá reštaurácia na juhu Francúzska dávno stratila svoj lesk. Jediné, čo sem ako - tak priťahovalo návštevníkov, bol výhľad na more. Ale v poslednom čase bolo strašné počasie, vlny sa niekedy dvíhali tak vysoko, že dosahovali takmer po vchod.

Majiteľ, pán Bernar, bol zúfalý. Biznis, ktorému zasvätil posledných desať rokov života, bol na pokraji bankrotu. Pravda, veľmi skoro, v jeden ničím výnimočný večer, sa jeho situácia závratne rýchlo zmenila.

Najprv do reštaurácie vošiel nový hosť, čo už samo osebe bolo zvláštne, keďže v týchto miestach poznal majiteľ skoro všetkých. Neznámy mal na sebe len obyčajný čierny plášť, ale bystré oči pána Bernara spozorovali, že bol vyrobený z veľmi drahej látky. Pod kapucňou sa črtali len pramene svetlých vlasov a pery, stisnuté do úzkej línie.

Návštevník podišiel k barovému pultu.

„Bonsoir, Monsieur! Je peux vous aider?“ majiteľ už v duchu uvažoval, koľko prachov sa dá z toho zákazníka vytiahnuť.

„Áno,“ ozval sa drsný hlas, „môžete mi pomôcť.“

„Ó,“ zatiahol pán Bernar, „Angličan! Tiež hovorím po anglicky.“

„Nepochybne.“ Neznámy bol zjavne znechutený. „Dlho som vás hľadal.“

„Naozaj? Nevedel som, že som až taký populárny,“ falošne sa zasmial, ale už o sekundu zvážnel, lebo ruka v čiernej rukavici položila na pult dosť veľký mešec peňazí. „Ó, pán je veľmi štedrý, čo preňho môžem urobiť?“ zmĺkol, keď sa obsah mešca ukázal jeho chamtivým očiam. Boli v ňom zlaté mince, ale nehľadiac na to, pán Bernar mešec odtlačil.

„Čože?“ posmešne zatiahol neznámy.

„Obávam sa,“ odvetil majiteľ reštaurácie trasúcim sa hlasom, „že vám nemôžem pomôcť, už dávno som... Ako ste sa o tom dozvedeli?“

„To nie je podstatné,“ zasmial sa návštevník, „prečo ste si zmenili priezvisko? Čo, pán Roberts? Pamätám si, aký slávny ste boli. Vaše pravé meno neschádzalo z titulných stránok novín. A tá odmena za dolapenie...“

„Nie! Nie, prestal som, nič zlé som neurobil. A vtedy? Akého priestupku som sa dopustil?“

„Žiadneho, len ste sa bavili tým, že ste sa hrali s ľudskou mysľou.“

„Ja? Ja že som sa hral?“ odrazu zmĺkol, keď si všimol, že ostatní zákazníci zvedavo sledujú ich rozhovor. „Poďte za mnou.“

Obaja zišli do pivnice a bývalý pán Roberts sa s modlitbou v očiach pozrel na nevítaného hosťa.

„Nechcete ma udať, že? Neurobil som nič zlé. Pochopte, prišla za mnou nejaká panička, ktorej muž chcel zdrhnúť k inej. No tak som jej uvaril nevinný elixírik s trošičkou čiernej mágie, aby na tamtú chlapec zabudol. Veď som len pomáhal ľuďom!“

„Áno, za obrovské prachy.“

„Ale veď som musel z niečoho žiť. Pane, vy ste...“

„Nechystám sa vás vydať!“ mladý muž si znechutene zobliekol rukavice a plášť. „Viete predsa, čo sa deje v Anglicku, kto tam teraz vládne a aké zákony ustanovil. Dokonca vás do istej miery obdivujem, že ste sa tam nevrátili a nepridali na jeho stranu, hoci takých ľudí, ako ste vy, veľmi potrebuje.“

„Ďakujem, pane, ste veľkodušný...“

„Okrem toho, už som povedal, potrebujem vašu pomoc.“

„Chcete niečo zabudnúť?“

„Práve naopak. Chcem sa na niečo rozpamätať...“

***

„Mamička, vezmi si to.“ Hermiona vzala mešec, ktorý jej podávala dcéra.

„Nebodaj zas?“

„Áno,“ neochvejne odvetilo dievčatko. „Tento je už štvrtý.“

„Ďakujem, viem rátať.“ S nespokojnou grimasou si vysypala na dlaň obvyklých 50 galeónov. „A opäť bez sovy?“

„Áno, mamička, mešec len tak ležal na parapete,“ usmiala sa Amy. V poslednom čase vyzerala rozkošne, už nebola taká chudá, nové modré šatôčky jej veľmi pristali, a aj nálada sa v celku pozoruhodne zlepšila. „Mami, a keby tam bola aj sova, vážne by si poslala tie peniaze nazad?“

„Samozrejme,“ Hermiona tvrdohlavo ohrnula nosom, „veď my predsa nepotrebujeme pomoc od cudzích, však?“

„No...“

„Dosť bolo otázok, ideme na nákupy.“

***

Draco sa pomaly ponáral do sladkej ospalosti. Niekde pri uchu mu hlas našepkával posledné pokyny a varovania, ale zneli čoraz tichšie.

„Majte na pamäti, pane, že Obliviate môže zrušiť len ten, kto ho vyčaroval. Nikdy som nič také nerobil... Oj, ale sa mi to všetko nepáči, je to až príliš nebezpečné, príliš nebezpečné...“

Okolitý svet sa zatočil, obrysy izby zmizli a zmenili sa na niečo neforemné. Už o niekoľko sekúnd sa videl sedieť na kamennej podlahe v Astronomickej veži v Rokforte. Spoznal ju hneď, nečudo po toľkých nociach...

Hviezdnaté nebo nezakrýval ani jediný mráčik, iba láskavý letný vetrík mu rozfúkaval vlasy.

Niečo ho zabolelo. Automaticky sa rukou dotkol čela a pocítil na prstoch krv. Nechcel ísť na ten prekliaty bál, dobre vedel, že sa to takto skončí, ale skrývať sa na izbe ako zbabelec tiež nemohol.

Vyzeralo to ako zle zinscenovaná komédia. Slizolinčania sa mu celý večer vyhýbali, ako keby mal nákazlivú chorobu, a trúsili mu za chrbtom pohŕdavé posmešky. A za čo? Len za to, že celý jeho život bol klamstvom, že v skutočnosti nikdy nechcel byť krvilačným zabijakom. Áno, je krutý, vie ako ľuďom ublížiť, a niekedy sa mu to dokonca aj páčilo. Ale nechcel pripravovať druhých o život, podriaďovať sa šialenému fanatikovi, ktorého meno sa ľudia báli vysloviť.

Ostatní študenti, vrátane tých, ktorí o ničom nemali tušenia, Draca tiež nevraživo sledovali. Samozrejme, špinu z mena Malfoy sa mu už nepodarí zmyť ani po smrti.

Draco sa uškrnul, pritiahol si k perám už skoro prázdnu fľašu ohnivej whisky a poriadne si logol.

Ako inak, pri východe zo sály ho už čakali jeho bývalí priatelia, pričom obyčajný pokec určite v pláne nemali.

Draco si priložil ruku k hrudi, každý nádych strašne bolel kvôli zlomenému rebru. Ale on nepôjde do nemocničného krídla, ostane tu, nech by aj umrel, je to jedno. Zajtra je posledný školský deň a on nemá kam ísť. Domov? Nemá ani domov, ani otca... Priatelia? A kto sú to? Priatelia – to sú Potter a Weasley, ktorí sú ochotní obetovať pre toho druhého všetko. Celý život tým dvom tak veľmi závidel.

Nie, nemá priateľov. Nemá nič a nikoho. Ale on – Draco Malfoy, to zvládne, všetci sa mu ešte len budú plaziť pri nohách a prosiť o odpustenie.

Draco dopil zvyšky whisky, odhodil fľašu a poobzeral sa. Zvláštne, po prvýkrát bol v Astronomickej veži sám, práve dnes, keď by najviac potreboval jednu z tých slizolinských pobehlíc bez mozgu, ktoré si vždy brúsili zuby na jeho peniaze.

„Malfoy?“ nesmelo zavolal čísi hlas.

Otočil sa. Pri vchode do veže stála Hermiona Grangerová. Čo už, nie je to práve ten človek, ktorého by teraz chcel vidieť, ale... Oceňujúcim pohľadom prebehol po jej tvári, bledej v svite mesiaca, po svetlo-zelených priliehavých šatách, ktoré odhaľovali štíhlu postavu. Podobala sa na anjela.

„Čo tu robíš?“

Usmiala sa a nerozhodne podišla bližšie.

„Chcem ti pomôcť.“

„Pomôcť?“ Prižmúril oči. „Ty chceš pomôcť mne, Grangerová? Si si istá?“

„Ja...“ Trhane do seba vtiahla trochu vzduchu. „Všetko som videla, tam, na chodbe, počula som...“

Svätá nevinnosť. Draco sa v duchu zasmial. Videla, ako ho zbili, a vie, že riskoval všetko a odvrátil sa od Voldemorta. Zrejme si myslí, že je dobrý, smelý chlapec. Aké milé, koľko súcitu má v tej naivnej tváričke. Ale to nič, teraz sa to akurát hodí.

„Poď sem,“ vyslovil Draco, „tak poď, neboj sa.“

Niekoľko sekúnd váhala, ale napokon predsa len podišla a sadla si vedľa neho. Prečo si už predtým nevšimol, aká je pekná?

„Malfoy...“

„Pššt.“ Opatrne priložil prst k jej perám. „Ty, ktorú som celé roky urážal a ponižoval, si jediná, kto je teraz pri mne. Prečo?“

Chvela sa, hoci vôbec nebolo chladno. Nuž, bude to jednoduchšie, než si myslel.

„Myslela som,“ zasekla sa, „myslela som , že niekoho potrebuješ.“

„Áno,“ zatiahol Draco svojím obvyklým štýlom, „potrebujem. Potrebujem teba.“

„Mňa?“ Doširoka roztvorila oči a odtiahla sa od neho. „Nie, len som videla, čo ti urobili, a pochopila som, že ty do nemocničného krídla nepôjdeš.“

Rozpačito sa usmiala, vytiahla prútik a namierila na jeho hruď.

„Chceš ma zabiť?“ Draco sa usmial, so záujmom sledoval výstrih jej šiat.

„Nie,“ tiež sa usmiala a čosi zamrmlala.

V hrudi ho čosi pichlo a bolesť prešla.

„Ďakujem,“ povedal.

„Bez problémov,“ nervózne sa zasmiala, „nuž, je ti lepšie, tak už pôjdem...“

„Nie.“ Žiadostivo ju chytil za ruku a zabránil jej vstať. „Nechoď, prosím ťa, tak veľmi ťa potrebujem.“

„Áno.“ Na zápästí mohol cítiť šialený tlkot jej srdca. Skoro sa mu to podarilo. „Ale...“

„Predstav si,“ Draco sa stále viac nakláňal k jej tvári, „keď si vošla, zdalo sa mi, že si anjel.“

„Anjel?“ Znova sa pokúsila odtiahnuť, ale jeho ruka jej už objímala krk. „Malfoy...“

„Draco,“ zašepkal, „volaj ma Draco.“

„D...Draco, čo to robíš?“

„Vieš,“ pritlačil čelo k jej vlasom a vdychoval opojnú kvetinovú vôňu, „zdá sa mi, že som až teraz pochopil, kto naozaj si.“

Jeho druhá ruka zatiaľ stihla do polovice rozviazať šnúrky jej korzetu a dotknúť sa jej obnaženého chrbta. Hermiona sa zachvela ešte viac.

„Ty,“ preglgla, „ty tiež nie si taký, akým si sa zdal byť celé tie roky. Si iný...“

„Áno,“ pozrel do jej veľkých hnedých očí a na sekundu, ale len na sekundu, sa v ňom ozvalo svedomie. „Pretvaroval som sa, musel som...“

„Áno, viem.“ Celou svojou bytosťou vnímal jej strach. „Draco, čo to robíš, prestaň...“

„Neboj sa, neurobím nič, čo by si ty sama nechcela.“ Pomaly, bez ohľadu na to, že sa už len ťažko ovládal, sa dotkol jej neskúsených pier. Kdesi hlboko sa opäť pohlo svedomie, ale odhodil ho a dovolil farebnému víru, aby ho uniesol tam, kde nie sú starosti, kde nič nejatrí zmučené srdce.

Draco sa prestal ovládať, strhol zo seba smoking, hodil ho na podlahu, a už o niekoľko sekúnd si privíjal to povoľné telo, z ktorého sa vytratili posledné zvyšky vzdoru. Cítil, prvýkrát v živote cítil, že patrí jemu, len jemu. Prvé dievča, ktoré nechcelo jeho meno či peniaze, chcelo jeho. Ale Draco necítil vďačnosť, on k tejto osobe necítil vôbec nič . Len akési hmlisté potešenie, snahu vlastniť kohokoľvek, vďaka čomu by sa viac necítil taký úbohý.

„Ľúbim ťa.“ Hoci bolo jednoduché povedať tie slová, vyslovil ich prvýkrát v živote.

Strhol z nej zvyšky šiat, čím vystavil jej nádherné telo teplému vetríku.

***

Tej noci, keď tie slová len použil, ešte netušil, že existujú city, čo pália silnejšie než túžba žiadostivosť. Nepremýšľal nad tým, že vražda – ten najhorší zločin, bola ničím v porovnaní s tým, čo vtedy urobil. Nenávidel klamstvo, ale zdalo sa, že nemal potuchy, čo je to, kým nezistil, že sám kedysi tak kruto oklamal úplne nevinnú dušu.

Aby to pochopil, potreboval čas, veľa času, v ktorom sa preplietali nádeje a strádania. A načo mal prekonať takú ťažkú cestu? Len preto, aby zistil, že je netvor a že si vôbec nezaslúži človeka, ktorého až teraz skutočne potreboval, že nie je hoden tých úprimných citov, ktoré už raz odhodil.

Nie, toto nepochopil za päť dlhých rokov. Celý jeho život zmenila jedna jediná noc, ktorú len musel prežiť po druhý raz.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 14.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 6. kapitola Od: Kellieta - 01.05. 2012
Tak... Jsem zvědavá, jak se změní vztah kk Hermioně, když si na to všechno vzpomněl.

Re: 6. kapitola Od: NessC - 11.02. 2012
Pěkné, děkuji za překlad.

Re: 6. kapitola Od: JSark - 01.01. 2011
Ha, Dráčik sa nám vyfarbil. Snáď si teraz vstúpi do svedomia. :)

Re: 6. kapitola Od: Leann - 29.12. 2010
Vau! Túto poviedku som si celú prečítala len dnes a som strašne napätá a zvedavá, aká bude nasledujúca kapitola. Chvíľu som váhala, či sa dať do čítania, lebo som si, neviem prečo, myslela, že ak je to písané po rusky, poviedka nebude taká kvalitná. A mýlila som sa! Neviem, či už máš skúsenosti s prekladom alebo nie, ale ak nie, tak klobúk dolu, lebo je fantastický. Tiež ťa obdivujem, že dokážeš prekladať z ruštiny. Ja som mala minulý rok jeden ruštiny a z azbuky som bola zúfalá. =D Rozhodne to nie je môj jazyk. Želám ti veľa šťastia a nervov pri preklade. Dúfam, že sa zajtra dočkám ďalšej kapitoly. 
Re: 6. kapitola Od: kukuriciarka - 09.01. 2011
dakujem mooc :) je to prvy preklad, ale mala som dve skvele bety, to kvoli nim sa to podarilo :) rustina nie je taka zla, iba jej styl je uplne iny, nez na co je europa zvyknuta...

Re: 6. kapitola Od: denice - 29.12. 2010
Moc se mi líbí ten kavárník, na malé ploše dokonale vystihnutý slizký charakter - vždyť jen pomáhal lidem. Jinak mám pocit, že Hermiona musela vědět, že Draco je namol, takže si spíš plnila svoje zbožné přání, tomu nasvědčuje i to, že potom Dracovi vymazala paměť. Využil ji, ale ona u toho byla taky, a nebyla opilá ani nesvéprávná. Takže Draco už ví vše, to je dobře. Pěkně bylo popsané, jak Hermiona jedním dechem odmítá dary od "cizích" lidí a odchází nakupovat - za peníze od koho asi... Moc pěkná kapitola, díky!

Re: 6. kapitola Od: Zuzana - 29.12. 2010
Nedivím sa, že mu vymazala spomienky. Bol vtedy pekný hajzlík. Dúfala som trošku, že to bolo inak, ale veď toto je Draco. Aspoň to už teraz možno oľutoval. Trochu. Je od neho milé, že im posiela peniaze. Bola by som rada keby sa už stretli. Ďkaujem za preklad.

Re: 6. kapitola Od: teriisek - 29.12. 2010
Hm, teď nějak úplně nechápu, proč mu Hermiona vlastně vymazala paměť... pěkná kapitola, zajímavá... jsem zvědavá, jak to Draco celé zachrání:) Díky za překlad, těším se na další!

Re: 6. kapitola Od: cyrus - 29.12. 2010
Krasa krasa :) dakujem velmi pekne za skvely preklad :)

Re: 6. kapitola Od: anonym - 29.12. 2010
už teraz vieme ako sa to presne vtedy stalo.

Re: 6. kapitola Od: holloway - 29.12. 2010
Francie, nikde jinde si snad Draca v emigraci ani nedovedu představit A pan Roberts je jako z Věčného svitu-to se mi líbí,vsadím se, že rozšířil působení i na mudly - netušili že jsou to kouzla a on si mastil kapsu. Jen Draco je asi dost neobvyklý zákazník, ale zas kdo by se opovážil nevyhovět mu. Jo, kdyby měšce nosila sova, Hermi by je posílala zpátky s pořádně dlouhým hulákem. Je dobře, že se o ně Draco takhle stará. Chudák Draco, přestane se chovat jako zbabělec a neocení to nikdo, dostal asi pořádnou nakládačku. Jinak po láhvi ohnivé whiskey by se mu asi jako anděl zdála každá Ale Hermiona typicky, přispěchala na pomoc Zmijozelovi v nouzi. A aspoň víme, že největší podíl viny má Draco (žádný elixír lásky), ale zase Hermiona se nijak zásadně nebránila. Musí to být pro Draca šok vidět to takhle za střízliva. Posední odstavec je naprosto dokonalý...Kdyby mu nevymazala paměť asi by ji ráno ještě víc urážel a nesnášel. Takhle ho život naučil dívat se na svět i jinak. No a poslední věta...nemám slov, Draco už zjevně nemá co odpouštět, teď už si jen udobřit Hermionu Díky, díky za skvělý překlad 

Re: 6. kapitola Od: Svetluska - 29.12. 2010
Co na to říct? Konečně se v Dracovi probudilo svědomí, bylo na čase. Teď jsem jen zvědavá, jak s touhle informací naloží. Díky moc za krásný překlad.

Re: 6. kapitola Od: Jacomo - 29.12. 2010
Ha, pracovní ponocování se mi vyplatilo, čekala mě tu sladká odměna v podobě téhle neskutečné kapitoly. Připadá mi snová jen proto, že mám trochu v hlavě, je skoro jedna hodina ráno a já jsem přetažená, nebo je v ní vážně jakési podivné kouzlo? Jsou chvíle, kdy opravdu věřím na magii... Díky za krásný překlad.

Re: 6. kapitola Od: Monie - 29.12. 2010
Jen ať se chvíli Dráček užírá, byl tenkrát pěkný zmetek, patří mu to :o) Moc pěkná kapitolka, děkuji za překlad, nemůžu se dočkat pokračování

Prehľad článkov k tejto téme:

Ma_ria: ( Kukuričiarka )31.12. 2010Epilóg
Ma_ria: ( Kukuričiarka )31.12. 20108. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )30.12. 20107. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )29.12. 20106. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )28.12. 20105. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )27.12. 20104. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )26.12. 20103. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )25.12. 20102. kapitola
Ma_ria: ( Kukuričiarka )24.12. 20101. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )23.12. 2010Úvod k poviedke