Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Linked

9. To, čo robí z človeka diabla

Linked
Vložené: Jimmi - 27.10. 2010 Téma: Linked
Natalie nám napísal:

Linked

Preklad: Natalie

Napísala: Philyra912 

Dramione  (Romantika)

Rating: PG-13

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.    

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/2443403/9/Linked

Keď úloha z Elixírov má zvláštne a znepokojujúce vedľajšie účinky na Draca a Hermionu, dozvedia sa o sebe viac, než kedy chceli.

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended. Author of original story: Philyra912

Art credit: Pri tvorbe banneru použité obrázky:  Icons/manips/Avatar/Wallpaper © Dhesia

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 9. To, čo robí z človeka diabla

Nevrátili sa do Veľkej siene, kde bystrohlavčan zasypával malú skupinu ranostajov nepochybne prudko prehnanou verziou divného stretu medzi najpreslávenejšími nepriateľmi, ktorých si súčasný Rokfort pamätal. Malfoy vedel, že do obeda sa ten príbeh nielenže rozšíri medzi celú študentskú populáciu, ale bude pravdepodobne obsahovať aj pasáž s vášnivým bozkávaním, jačanie, hádku, z ktorej sa triasli steny  a/alebo žiadosť o ruku

Hermiona ich, predvídateľne, viedla do knižnice. Madam Pinceová sa v týchto skorých ranných hodinách ešte nedostavila, aby mohla vládnuť  nad jej územím a všetci citliví študenti ešte tiež spali (leniví, neznesiteľní zmrdi, pomyslel si posmešne) alebo si užívali sobotné ráno tým, že boli kdekoľvek inde, len nie v knižnici. Rozsiahly priestor bol prázdny, len pre nich a nespočetné rady kníh.

Napriek zreteľnému faktu, že boli sami, ho Hermiona viedla do odľahlého skrytého kúta. Keď sa tam dostali, jej pocit pohodlia a pokoja mu napovedali, že tento malý stolík bol jej útočišťom, jej osobným priestorom, pravdepodobne jediným, ktorý mala. Videl, akým spôsobom chrabromilčania žili, stále v hurhaji, stále narušujúc súkromie iných, stále sa objímali, dotýkali a rozprávali, nikdy neboli sami. Nečudo, že boli všetci úplne šialení, všetka tá ich súdržnosť by stačila na to, aby z nej ktokoľvek úplne vyšinul.

Hermiona sa usadila za stôl a Malfoy si sadol oproti nej. Ešte stále neprehovorili ani slovko, mohol cítiť  ako zbierala odvahu na niečo, nech to už bolo čokoľvek, čo ju to trápilo tak, že ho vyhľadala.

„Je mi to ľúto.“ Úplne šokovane sa na ňu rozožmurkal. Zo všetkých vecí, ktoré očakával, tieto medzi nimi neboli.

„Čože?“ Bol si istý, že ju len nesprávne počul.

„Je mi to ľúto,“ zopakovala. „To, čo sa stalo... Viem, že to bolo pre teba bolestivé.“ Zachmúrene sa na ňu pozrel, ona ho však ignorovala.   „Nemala som právo vtrhnúť to do tej spomienky. Ak by som mohla, vzala by som to späť.“

Otvoril ústa, aby odpovedal, potom ich však znovu zavrel. Uvedomil si, že sa jej chystal poďakovať. To bolo jednoducho neprípustné. Malfoy nikomu neďakuje, už vôbec nie nepríjemným, protivne úprimným muklorodeným.

„Skončila si?“ spýtal sa príkro. Pozrela na neho s prižmúrenými očami a on pocítil záblesk podráždenia. To bolo vlastne dobre. Bolo to normálne.

„,Nie, v skutočnosti som neskončila,“ povedala prepiato, uhladzujúc si záhyby na sukni len aby sa vyhla očnému kontaktu s ním. Keď znovu vzhliadla, želal si, aby tak neurobila. Jej tvár bola taká vážna, jej oči také znepokojené. Znervózňovalo ho to. Ľudia sa kvôli nemu nikdy neznepokojovali.

„Si smrťožrút?“ spýtala sa ho odrazu. Priamosť jej otázky ho na istý čas olúpila o schopnosť odpovedať. Uvedomil si, že sa za posledné tri dni nebol schopný nájsť reč viackrát ako za celý svoj život dokopy. Bolo to pomerne znepokojujúce.

„Nie, nie som,“ precedil cez zaťaté zuby.

„A budeš?“ tlačila na neho.

„Nie,“ zamrmlal. Prijala jeho odpovede pokojne, s prikývnutím vážnej hlavy, skoro akoby tie odpovede predpokladala. Ak ju nezaujímala možnosť jeho členstva medzi prívržencami Temného Pána, tak potom čo?

„Skutočne veríš na všetky tie humusácke hlúposti?“ povedala náhle a veľmi rýchlo. Pred odpoveďou vážne porozmýšľal.

„Naozaj to chceš vedieť?“ spýtal sa jej jemne.

Áno,“ povedala dôrazne. Uvedomil si, že to pre ňu bolo hrozne dôležité. V srdci pocítil divnú zúrivosť, keď pomyslel na výbuch, ktorý jeho odpoveď nepochybne vyvolá, ale prehovoril skôr, ako si to mohol rozmyslieť.

„Tak potom áno. Verím.“ Bolesť v jej očiach nebola nič v porovnaní s bolesťou, ktorá od nej prúdila ponad stôl a pretekala Dracovými žilami. Do pekla, želal si, aby nič nebol povedal. Vyzerala tak...sklamane.

„Ale ako môžeš?“ spýtala sa neveriackym šeptom. „To dievča...  Vedel si, že to nebolo správne. Cítila som to.“

„Nebolo to správne,“ povedal, neistý prečo bolo tak dôležité, aby jej to vysvetlil. „Nebolo správne zabiť ju. Bola nevinná. Jej život bol nespravodlivo ukončený.“ Grangerová na neho nechápavo hľadela, jej myseľ stále zatiahnutá zmätením a šokujúcim sklamaním.

„No práve si povedal...“ začala, no on ju zastavil netrpezlivým mávnutím rukou.

„Povedal som, že verím, že by muklorodení mali byť držaní mimo čarodejníckeho sveta. Nepovedal som, že si zasluhujú smrť alebo mučenie, alebo že majú byť terčom nášho posmechu. Majú plné právo na život bez strachu, ale nie tu.“ Nejasne mávol na knihy kúziel a čarodejníckej histórie, ktoré ho obklopovali. „Toto je môj svet. Je môj, pretože zaň bojovali moji predkovia, umierali, aby ho udržali v tajnosti a bezpečí.“ Zamračila sa na neho a otvorila ústa, aby ho prerušila, ale potriasol hlavou. „ Nechaj ma hovoriť, Grangerová. Povedala si, že chceš pravdu. Toto je pravda. Mágia je moje dedičské právo, nie tvoje. Muklorodení majú svoj vlastný svet, ktorí patrí len im, pretože milióny ľudí žili a umierali, aby ho svojím spravili.  Tam patria.“ Chvíľu na neho potichu civela.

„Ty tomu naozaj veríš, však?“ spýtala sa.

„Vieš, že áno.“

 A ona vedela.  Začínal sa tešiť, že si konečne porozumeli, že jej konečne ukázal jeho uhol pohľadu, keď sa v jej vnútri rozžiaril ohromný hnev ako oheň  poliaty benzínom s vodkou. Pred tým, ako mohol zareagovať bola na nohách, naklonená ponad stôl, jej oči rozpálené a on musel využiť všetky svoje stíhačské reflexy, ktoré mal, aby sa vyhol jej prstu, ktorý mu bodala do tváre, aby zvýraznila každé urážajúce prídavné meno, ktoré na neho jačala.

„Ty si nepochybne ten najarogantnejší, najúzkoprsejší, najnadutejší, najnetolerantnejší, absolútne najneznesiteľnejší hlupák, akého som kedy stretla za celý môj život!“ Bodnutie prstom, ktorým zvýraznil posledné slovo jej tirád, bolo tak násilné, že sa Malfoy zvalil dozadu zo stoličky pri pokuse zabrániť mu. Civel na ňu zo zeme s otvorenými ústami.

„Grangerová! Čo do pekla...?“ o kúsok ucúvol keď obišla stôl s vražedným pohľadom v jej blýskajúcich sa očiach.

„Myslíš si, že len preto, že  nebudeš vraždiť nevinných ľudí, robí ťa to vznešeným a spravodlivým? Vieš čo? Byť predpojatým, úzkoprsým, elitárskym debilom je len zanedbateľne lepšie ako byť predpojatým, úzkoprsým, elitárskym vrahom! Takže skôr ako začneš znovu chrliť tie svoje skvelé, čestné ideály, mal by si pouvažovať, že možno zabíjanie ľudí, ktorých tak nenávidíš nie je tým, čo robí z ľudí diablov. Možno je to v prvom rade  to nenávidenie samotné.“ S tým ho prekročila a vyhrmela z knižnice, jej zúrivosť bolestivo bodajúca vzduch okolo nej.

Na moment Draco zostal roztiahnutý na zemi, zízal na miesto, na ktorom Hermiona ešte pred malou chvíľkou stála. Potom vstal, zdvihol svoju prevrhnutú stoličku a pustil sa nasledovať pretrvávajúcu stopu Hermioninho hnevu.

Ak existovala len jediná vec, o ktorú sa Draco v tomto divnom, svete prevrátenom hore nohami, ktorým bol jeho život, postará, je to to, že Hermiona Grangerová  nebude mať posledné slovo.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 13.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 9. To, čo robí z človeka diabla Od: Ethernitas - 13.07. 2015
Není to, že do něj Hermiona stačila prstem fyzický dotek? Nicméně je tato povídka celkem pěkná. Těším se, až ji dočtu.

Re: 9. To, čo robí z človeka diabla Od: JSark - 18.06. 2011
Pekná konfrontácia. Zaujímavé je, že každý z nich má svojím spôsobom pravdu. :) Zábavné, vďaka tomu spojeniu ju teraz Draco bude môcť stopovať ako polovný pes. :D

Re: 9. To, čo robí z človeka diabla Od: Aha_Lucia - 09.01. 2011
„Myslíš si, že len preto, že  nebudeš vraždiť nevinných ľuďoch..." = ľudí   vďak za preklad

A já jsem si naivně myslela, že bude ráda aspoň za to. Ale ona ho seřvala jako malého kluka. Jistě měla v něčem pravdu, ale Draco Malfoy je materiál, na kterém se ještě dá zapracovat. Tak šup na další kapču.

Re: 9. To, čo robí z človeka diabla Od: sachmet - 25.12. 2010
je mi fakt líto, že tady už tak dlouho nebyl žádný nový díl k tomuhle příběhu mě osobně příjde skvělej
Re: 9. To, čo robí z človeka diabla Od: Jimmi - 25.12. 2010
Natalie prisľúbila, že 10 diel ešte spraví. Odvtedy sa neozvala. Skúsim to ponaháňať, občas sa treba pripomenúť. Poviedka sa tak či tak dokončí, len treba počkať pokiaľ bude mať niekto iný čas (ja, bbarka). Autorka je extrémne náročná na preklad, ale pri tejto poviedke neplatí, že by som si ju nevybrala, takže nebudem mať problém dokončiť ju. Len treba vydržať. Ale myslím, že takéto komentáre pomôžu, možno sa Natalie chytí. Ďakujem.

Pochybuju, že by se mu to podařilo, Hermiona si to poslední slovo vzít nenechá:D A ty jeho ideály... darmo mluvit, potřeboval by pořádně proplesknout! Díky za překlad!

Naprosto skvělá povídka. Vzpomínky a pocity Draca i Hermiony jsou perfektní. A poslední scéna v knihovně...super. Jsem vážně zvědavá, co Draco podnikne. Díky za tak krásný překlad. Už teď se nemůžu dočkat další kapitoly.

Ďakujem za preklad...veľmi poučná kapitola...ale treba uznať, že Draco sa držal...fakt nebol hrubý...a Hermionin výbuch...no, veď aspoň nie je nuda...ďakujem

tiez som zvedava ako bude zniet jeho posledne slovo. inak zaujimava kapitolka. tesim sa na dalsiu. vdaka za preklad

Draco moc pěkně charakterizoval Nebelvíry a jejich společenský život, ale pak to poněkud přehnal s upřímností. Že na něj Hermiona bude ječet, to je pochopitelné, ale že s ním praští o zem, to jsem vážně nečekala. Copak na ni asi vymyslí... Díky!

som zvedavá, čo jej povie, aby nemala posledné slovo.

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )17.06. 201123 Spojení
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201122. Šialenosť
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201121. Bezmocnosť
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201120. Nájdenie liečby
Philyra912: ( Jimmi )15.06. 201119. Únik z tieňov nočných morí
Philyra912: ( Jimmi )15.06. 201118. Neskoré nočné hodiny a nočné mory
Philyra912: ( Jimmi )14.06. 201117. Niečo sa zmenilo
Philyra912: ( Jimmi )13.06. 201116. Deti prekliatych
Philyra912: ( Jimmi )06.06. 201115. November skončil
Philyra912: ( Jimmi )02.06. 201114. Chalani budú vždy chalanmi
Philyra912: ( Jimmi )31.05. 201113. Nádherní nepriatelia
Philyra912: ( Jimmi )11.05. 201112. Denníky Delilah Jamesovej
Philyra912: ( Jimmi )29.01. 201111. Priatelia a nepriatelia
Philyra912: ( Natalie )03.01. 201110. Jej najtemnejšia noc
Philyra912: ( Natalie )27.10. 20109. To, čo robí z človeka diabla
Philyra912: ( Natalie )23.05. 20108. Reflexie
Philyra912: ( Natalie )13.05. 20107. Tragická a desivá krása
Philyra912: ( Natalie )22.04. 20106. Bolesti hlavy a odhalenia
Philyra912: ( Natalie )09.04. 20105. Noc padnutej učebnice
Philyra912: ( Natalie )03.04. 20104. Hermionina spomienka
Philyra912: ( Natalie )31.03. 20103. Efekt Iunctus Mens
Philyra912: ( Natalie )22.03. 20102 Nečakaný vedľajší efekt
Philyra912: ( Natalie )21.03. 20101. O partneroch a elixíroch
. Úvod k poviedkam: ( Natalie )14.03. 2010Úvod k poviedke