Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Skok v čase

Kapitola 2: Cudzinci

Skok v čase
Vložené: Jimmi - 14.10. 2010 Téma: Skok v čase
Jimmi nám napísal:

Leap in time

2. kapitola – Cudzinci

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/4819482/2/Leap_in_Time

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

 Ak viete, čo sa stane, dokážete zmeniť budúcnosť? Draco to chce skúsiť. Stratil všetko a zložil sľub. Bude ho schopný dodržať?

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní velvet86, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 2: Cudzinci

Bol späť. Bolo to neuveriteľné, ale bola to skutočne pravda. Stál pred hradom a cítil, ako mu v hrudi búši bolesť. Naposledy keď videl Rokfort, boli z neho ruiny. Zničila ho moc kliatob a sila obrov. Pokrútil hlavou. Nedovolí, aby sa to stalo znova.

Prechádzal tichým hradom, ako keby nikdy neodišiel. Bolo príliš ľahké dostať sa dnu. Chodby boli tmavé. Bolo neskoro po polnoci a všetci určite spali. Všetci okrem Hermiony. Pamätala si na ten osamelý večer dosť dobre. Mohol počuť jej hlas, ako keby stála hneď vedľa neho.

"Budem sedieť sama pri okne v spoločenskej miestnosti. To bude naša najlepšia šanca, kedy sa so mnou porozprávať. Budem určite šokovaná, ale časovrat spoznám. Nemaj obavy, zaručene budem milá."

Usmial sa, keď si spomenul na jej slová. Prezradila mu heslo a on sa na ňu prekvapene pozrel. Ako si mohol niekto toľko rokov pamätať niečo také nedôležité? Usilovne sa pokúšal sústrediť a dlhšie už na ňu nemyslieť. Čo by jej do pekla mal vlastne povedať?

Vyšiel po schodoch do chrabromilskej veže, stále s pocitom, že sem nepatrí. Ona tu bola, niekde naozaj blízko. Srdce mu bilo rýchlejšie. Uvidí ju, zacíti jej vôňu, bude blízko nej bez toho, aby bol schopný dať najavo, ako ju v skutočnosti miluje. Práve naopak. Bude to peklo nedotknúť sa jej. Zhlboka sa nadýchol a zašepkal heslo.

Nemohol uveriť, že ho nezačula a ešte väčšmi nemohol uveriť tomu, že bola naozaj tu - sama. Len teraz si uvedomil, aký je neistý. Sedela v červenom kresle, maznala sa so svojou škaredou mačkou a očividne bola veľmi zamyslená nad niečím, čo prechádzalo jej vynaliezavou mysľou. Musel tvrdo bojovať, aby si zabránil objať ju.

Chcel sa jej tak strašne dotknúť, cítiť jej dych, jej tlkot srdca, oboje dôkazom toho, že je nažive. Chvíľu ju sledoval, tešil sa z jej výrazu a jej starostlivých pohybov. Mala na sebe školskú uniformu a bola taká mladá. Vlasy mala trošičku dlhšie, než si pamätal a hrýzla si spodnú peru, stratená v myšlienkach. Mala šestnásť. To vôbec nezobral do úvahy. Jedna jeho časť akosi očakávala, že stretne Hermionu, ktorú miloval. Ale ona práve teraz nebola do neho zamilovaná. Dokonca ho nenávidela a myslela si, že je ten najväčší blbec na zemi. Pocítil dôverne známe bodnutie v hrudi. Zrazu sa postavila a on sa rozhodol prejsť k činu.

ooOoo

Hermiona bola sama. Sedela pred oknom, maznala sa s Krivolabom, ktorý jej priadol v lone. Znova pršalo. Ťažké kvapky klopali na okno. Akosi ten zvuk upokojoval. Bolo neskoro v noci, ale ona nedokázala zaspať. Spoločenská miestnosť bola tichá a prázdna, ale jej to nevadilo. Bolo tu naozaj príjemne.

Keď tam boli ľudia, vždy si myslela, že sa musí usmievať a byť šťastná, ale keď bola sama, mohla konečne o všetkom premýšľať. Nemusela dávať pozor na to, ako sa tvári, či na svoje slová. Dôvodom, prečo bola taká opatrná, bol samozrejme Harry. Odkedy pred niekoľkými mesiacmi zomrel Sirius, Harry stále nebol sám sebou. Predstieral, že je v poriadku, ale stále mal v zelených očiach ten tieň. Hermiona si vzdychla. Samozrejme, Ron si to zjavne nevšimol. Potiahla nosom. Bol tým najnevšímavejším človekom, ktorého kedy stretla. Toto bol jediný dôvod, pre ktorý mu zjavne nedošlo, že ona je v skutočnosti dievča.

Hermiona sa zaksichtila a rozhodla sa ísť do postele. Bol víkend, takže nemala na práci domáce úlohy, ale jednoducho nemala v povahe spať až do obeda. Postavila sa, pripravená vrátiť sa do svojej spálne, keď zrazu zacítila, ako je pritlačená o pevné telo, jedna ruka jej zakrýva ústa a druhá ju objíma okolo pása. Mohla ledva dýchať a cítila, ako jej panikou búši srdce.

Nech ju držal ktokoľvek, zjavne si uvedomil, že je na smrť vydesená a uvoľnil svoje zovretie. Jej prvým impulzom bolo zahryznúť a z celej sily ho kopnúť.

"Prepáč. Prosím, nekrič, neublížim ti."

Hlas mal chrapľavý, ale súčasne zamatový a ona pocítila vo svojej hrudi podivný záchvev, ako keby odpovedala na jeho blízkosť. Mohla cítiť jeho dych na svojom líci a jeho objatie jej pripadalo príliš dôverne známe. Hermiona tento hlas poznala. Pre neho bolo nemožné byť tu. Pre neho bolo nemožné takto ju objímať. Bolo jej jasné, že sa sama neoslobodí. Bol príliš silný. A tak prikývla a on ju pomaly pustil.

Hermiona sa otočila, aby čelila poslednému človeku, od ktorého kedy čakala, že bude v tejto spoločenskej miestnosti: Dracovi Malfoyovi. Zamračila sa, pripravená prekliať z neho dušu a premýšľajúc, ako sa mu podarilo dostať k ich heslu, keď sa mu prizrela bližšie.

Toto nebol Malfoy. Stuhla v pohybe. Nuž, naozaj nie on, ale stále veľmi podobný... Zabudla byť nezdvorilá a v úžase na neho zízala. Pokúsila sa zachytiť každý malý detail.

Nakoniec sa mu pozrela do očí. V žiadnom prípade nemohli mať dvaja ľudia na zemi tie isté oči. Ešte nestretla nikoho okrem Malfoya s očami ako tekuté striebro.

Neveriacky pokrútila hlavou. Jeho platinové vlasy, o trochu dlhšie než zvyčajne, jeho strieborné oči, naplnené výrazom bolesti a neistoty, jeho pery, ktoré sa mohli okamžite stočiť do toho jeho slávneho úškrnu. Nebola žiadna mýlka, ale napriek tomu bol taký iný od Malfoya, ktorého poznala.

Mal na sebe muklovské oblečenie, čo ju veľmi zmiatlo. Ale ešte prekvapujúcejšie bolo, že v ňom vyzeral naozaj dobre. Čierne rifle, biela košeľa a čierna kožená bunda. Keby mal slnečné okuliare, bol by dokonalým modelom pre časopis.

Bol trochu vyšší, jeho telo bolo svalnatejšie a tiež vychudnutejšie. Na ľavom líci mal jazvu, kvôli ktorej vyzeral ako pirát. Mal iné vlasy a pohľad, zvlášť ten pohľad, ktorý jej venoval. Žiadne opovrhnutie, žiadna arogancia, len bolesť a možno niečo podobné túženiu?

Nevyzeral na šestnásť. Pravdu povediac, vyzeral najmenej na dvadsať. Hermiona urobila krok dopredu, načiahla sa k jeho lícu, na ktorom tú malú jazvu objavila. Dotkla sa jeho teplej pokožky a okamžite sa prikrčila. Oči sa jej rozšírili prekvapením.

"Si skutočný!" zašepkala, stále príliš ohromená, aby vôbec odpadla.

Smutne sa usmial a prikývol.

"Áno, myslím, že tak by si to mohla povedať."

Hermiona si v tom okamihu uvedomila, že stále stojí trápne blízko k nemu a so začervenaním trochu odstúpila.

"Kto krucinál si?" nakoniec sa ohromená spýtala.

Uškrnul sa.

"To už vieš, však?"

Hermiona otvorila ústa, aby odpovedala, ale znova ich zatvorila. Kým konečne odpovedala, zabralo jej to niekoľko sekúnd.

"Ale to nie je možné! Myslím, ty nie si... nemôžeš byť... Malfoy? Nie, to nie je možné..., vyzeráš úplne inak, teda nie celkom inak, ale príliš inak a nezdá sa, že ti je šestnásť. Nie..., v žiadnom prípade."

Hermionine oči sa roztvorili. Zbadala malé zlaté hodinky, ktoré nosil ako náhrdelník. Vyzerali presne ako tie, ktoré použila v treťom ročníku. Zalapala po dychu, keď jej to konečne došlo, zízajúc na neho, ako keby bol opicou, čo tancuje lambadu.

"Cestovanie v čase..." zašepkala ohromene.

Prikývol a ona sa na pokraji nervového zrútenia posadila do jedného z tých pohodlných kresiel.

"Mám nervový šok, správne? Zošalela som. Celkom som zošalela. Vidím veci, ktoré by som nemala vidieť... ach, do pekla. Príliš veľa som študovala a premýšľala a teraz šaliem. Nemyslím, že má madam Pomfreyová elixír proti šialenosti," zúfalo vyhlásila, dohadujúc sa o tom, čo povie svojím rodičom a všetkým ostatným.

Malfoy sa začal smiať a celý jeho výraz sa zmenil. Hermiona tomu nemohla uveriť. Kedy sa stal takým okúzľujúcim? A čo do pekla bolo s ňou, keď takto premýšľala o Malfoyovi? Jeho zrejmá zábava ju nahnevala.

Prebodla ho pohľadom a on sa zachichotal. Hermiona sa cítila podivne. Pozrel sa na ňu, ako keby ten jej výraz poznal, ako keby ho v skutočnosti mal rád. Zmätená sa zamračila. Zjavne k nej necítil nenávisť. Mohlo tomu tak skutočne byť? Pokrútila hlavou. Nemožné. Niektoré veci sa nikdy nezmenia.

"Predtým si mi povedala, že ťa budem musieť presvedčiť, že si nezošalela. Nuž, zrejme si mala pravdu," pokojne vyhlásil, ako keby rozprával o počasí.

Hermiona sa prikrčila.

"Ja som to povedala? Myslíš moje budúce ja?"

Prikývol, ani v najmenšom neprekvapený jej bystrosťou.

"Dobre, predpokladajme, že som nezošalela. Prečo si potom tu? Odkiaľ si prišiel? Ako sa ti podarilo prísť? A prečo si do pekla vyhľadal mňa? Nenávidíš ma, zabudol si na to?"

Jej posledné slová spôsobili, že sa na chvíľu v jeho tvári objavila bolesť, skôr než sa znova ovládol. Prehrabol si prstami vlasy. Hermiona si nemohla spomenúť, že by niekedy pociťovala k Malfoyovi príťažlivosť. Bolo ťažké uveriť, že je to ten istý človek. Svojím spôsobom bolo desivé takto o ňom uvažovať.

"Môžem odpovedať na tie otázky postupne?"

Prikývla a dokonca sa trochu usmiala. Posadil sa, tvárou v tvár k nej.

"Viem, toto znie ako hlúpy fantastický román, ale naozaj som prišiel z budúcnosti. Použil som časovrat, ako môžeš vidieť."

Hermiona otvorila ústa, aby protestovala, ale on ju gestom ruky umlčal.

"Prosím, dovoľ mi ti to najprv vysvetliť. Cestoval som päť rokov späť. Za tie roky sa udiali mnohé veci. Pre tvoju vlastnú bezpečnosť ti nemám dovolené povedať všetko. Mohla by si získať priveľa informácii o svojej vlastnej budúcnosti a vieš veľmi dobre, že by to bolo nebezpečné."

Súhlasne prikývla. Hermiona poznala pravidlá a vždy ich rešpektovala, hoci išla puknúť od zvedavosti.

"Dobre, fajn. Kde začnem?" spýtal sa sám seba, stratený v myšlienkach a spomienkach. Zdalo sa, že si nie je istý, o ktoré z nich sa s ňou vlastne môže podeliť.

Odkašľal si.

"Niektoré veci, čo ti poviem, ťa asi šokujú. Prosím, najprv ma vypočuj. Môžeš sa pýtať potom, dobre?"

Ďalšie netrpezlivé prikývnutie a on sa na ňu usmial. Bol to úsmev, z ktorého jej začalo srdce biť rýchlejšie.

"Okej. Po bitke na ministerstve toho roku... nuž, myslím tohto roku, sa všetci pripravovali na vojnu. Široká verejnosť prijala, že je Voldemort skutočne späť a že Potter je tým ´Vyvoleným´, ktorý je schopný definitívne to s ním skončiť. Fénixov rád sa pokúša získať tak veľa pomoci, ako je možné, hoci s malou nádejou. Všetko je v pohybe. Je to zbytočné. Čoskoro zabijú Dumbledora. Po Dumbledorovej smrti sa zo všetkého stane chaos. Rád a ministerstvo infiltrujú. Smrťožrúti obnovia svoju moc a zabijú všetkých, čo sa im postavia do cesty. Bez výnimky. Potterovi s Weasleym sa zatiaľ podarí uniknúť. Tak či tak majú poslanie, ktoré musia splniť, ale bude im to trvať príliš dlho. Smrťožrúti ovládnu Rokfort, takže nebudeš môcť dokončiť svoj siedmy ročník. Roky prejdú v temnote a Temný pán bude viac a viac silnieť. Finálna bitka bude odteraz presne o päť rokov. Voldemort vyhrá. Zabije všetkých, čo sa mu stále odvážia postaviť do cesty, vrátane Pottera. S Potterom umrie každý kúsoček nádeje. Ľudia vzdajú svoj boj a pokúsia sa Voldemortovi uniknúť. Budú stovky vysťahovalcov. Bol som svedkom len jediného týždňa po Potterovej smrti a bola to katastrofa. Všetky ochranné kúzla budú prelomené a smrťožrúti umučia a zabijú každého zradcu, jedného po druhom."

Hermiona si neuvedomila, že jej po lícach stekajú slzy. V zúfalstve krútila hlavou, neschopná nič povedať. Čakal, kým sa upokojí, jeho výraz vážny.

"Ale ako? Ako môže byť niekto ako Dumbledore jednoducho zabitý? A kto to urobí?"

Draco si vzdychol, postavil sa a prechádzal sa okolo.

"Vieš o súkromných hodinách medzi Dumbledorom a Potterom?"

Hermiona prikývla. Harry už chodieval do Dumbledorovej pracovne.

"Dumbledore chce naučiť Pottera ako zabiť Voldemorta. Chce mu dať všetky informácie, ktoré sú potrebné, aby konečne zničil Temného pána. Keď zomrie skôr, ako čakal, Potter nebude pripravený túto úlohu splniť. Bude mu trvať veľa rokov zvládnuť to krok za krokom. O päť rokov bude mať poslednú šancu neodvratne zničiť Voldemorta. Ale zlyhá. Zradia ho tak, ako zradili jeho rodičov. Viem, že je to pre teba ťažké pochopiť. Rád by som ti jasne povedal, čo presne sa stane, ale nemôžem. Prosím, aj tak mi pomôž. Potrebujem, aby si zabránila Dumbledorovej smrti."

Hermiona sa zhlboka nadýchla. Bolo toho na ňu priveľa a bola zmätená. V hlave jej vírili stovky otázok.

"Myslíš, že tomuto všetkému môžeme zabrániť tým, že zachránime Dumbledora?" pomaly sa spýtala.

Presvedčene prikývol.

"Všetko začne jeho smrťou a pádom Rokfortu. Som si istý, že Potter dokáže zabiť Voldemorta, ak dostane dosť informácii."

Hermiona bola stále ohromená.

"Je zvláštne počuť ťa takto rozprávať o Harrym."

Uškrnul sa a pokrčil plecami.

"V budúcnosti nie sme nepriatelia. Stále sa nemáme radi, ale sme na tej istej strane."

Hermiona sa tiež postavila, ruky si prekrížila na hrudi.

"Na tej istej strane, há? Nemyslím, že som ťa niekedy počula niečo také povedať."

Zatváril sa dotknuto. Hermiona nikdy nevidela ublíženého Malfoya a zvlášť nie kvôli jej vlastným slovám. Potichu sa ospravedlnila, nebola si celkom istá, prečo to urobila. Smutne sa usmial a pokrčil plecami.

"Takže o päť rokov už ku mne viacej necítiš nenávisť?" nakoniec položila otázku, ktorú mala na špičke jazyka od okamihu, čo sa zjavil.

Pokrútil hlavou, vytrvalo sa na ňu pozeral. Prikývla, snažiac sa zistiť, prečo sa jej zrazu uľavilo.

"Takže kto to urobil, myslím, kto to urobí? Kto zabije Dumbledora?" spýtala sa Hermiona, zmeniac tému.

Malfoy si porazene vzdychol.

"Ja ho zabijem."

Hermiona v šoku ukročila, zízajúc na cudzinca pre ňou. Najprv ho chcela prekliať, ale nemala dosť blízko svoj prútik. Potom ho zvažovala ubiť holými rukami, ale pre neho by bolo ľahké odraziť ju. Stretla sa s jeho očami a stuhla. Nevyzeral ako vrah. Nie, vôbec nie. A čelil jej spôsobom, z ktorého sa cítila slabá a nie nahnevaná. Tak veľa bolesti bolo v tých očiach. Znova sa posadila a snažila sa upokojiť.

"Ty ho zabiješ? Myslíš tvoje šestnásťročné ja? Ale prečo? A čo je dôležitejšie, ako? Ešte nie si vôbec skúsený a naozaj sa ti podarilo zabiť najväčšieho čarodejníka na zemi?"

Hermiona si nemohla pomôcť, aby neznela ohromene.

Pokrútil hlavou, jeho pery sa skrútili do malého úsmevu.

"Nezabijem ho sám, ale budem sa celý rok pokúšať urobiť to. Na konci mi niekto pomôže. Ja nezabijem Dumbledora, ale spôsobím jeho smrť. Voldemort ma vydiera. Prikáže mi zabiť Dumbledora, aby som zachránil svoju rodinu. Taká je dohoda. Voldemort si je istý, že neuspejem a má samozrejme pravdu. Celý tento plán je len krutý spôsob, ako potrestať mojich rodičov. Chce ma zabiť, aby zlomil môjho otca. O pár mesiacov pomôžem bande smrťožrútov vojsť do Rokfortu a udeje sa veľká bitka. Musíme zabrániť, aby sa to stalo. Musíš ma prinútiť uvedomiť si, že je chyba to, čo robím. Musíš ma prinútiť, aby som to vzdal."

Hermiona sa hystericky zasmiala.

"Ty si tým šialencom, nie ja. Ako krucinál by sa mi malo podariť priblížiť sa k tebe? Neznášaš ma! Mohla by som ťa prekliať a zabezpečiť ti trest, ale to je všetko, čo som schopná urobiť."

Znova pokrútil hlavou, zrazu sa dostal veľmi blízko. Hermiona sa na neho zmätene pozrela.

"Nemôžem požiadať nikoho iného. Musíš to byť ty. Iba ty máš moc zmeniť ma. Iba ty mi môžeš pomôcť. Prosím, Hermiona."

Keď ho počula vysloviť jej meno, onemela. Stále ostávalo toľko otázok...

Vycítil jej váhanie.

"Všetci zomrú. Moja rodina, rodina Weasleyho - vrátane neho, viac než polovica členov Rádu a DA. Všetkých zabije Voldemort a jeho stúpenci. Pred pár dňami sme videli Pottera a Ginny zomrieť, nespomínajúc všetkých tých muklov, ktorých umučia  na smrť. Moja budúcnosť je peklom, Hermiona. Prosím, daj mi šancu zmeniť ju."

Zavzlykala, úplne zmätená.

"Čo sa o päť rokov stane so mnou? Kde budem ja?"

Jeho oči potemneli a zaťal päste. Nebolo potrebné nič povedať.

Hermiona zalapala po dychu.

"Ach," zbledla. "Takže o päť rokov budem tiež mŕtva, správne? Nuž, myslím, že každý raz musí zomrieť...." ľahkomyseľne prehovorila, ale hlas sa jej triasol.

Náhle sa k nej priblížil, položil ruky na jej plecia a pozrel sa na ňu, jeho oči žiarili.

"Nedovolím, aby sa to stalo. Budeš v poriadku, sľubujem. Nebudem ti vyčítať, ak mi nebudeš chcieť pomôcť. Nájdem spôsob, ako to urobiť sám. Prisahám, že ťa nenechám zomrieť."

Hermiona sa na neho zarazene pozrela, prekvapená jeho intenzívnou reakciou. Pokrútila hlavou.

"Nie, nemôžem predstierať, že neviem alebo že mi je to jedno. Pokúsim sa ti pomôcť. Neviem ako, ale pokúsim sa... Prosím, len mi pre dnešok odpovedz na poslednú otázku: Prečo si náhle zmenil svoju oddanosť?"

Usmial sa.

"Zamiloval som sa."

Hermionine oči sa roztvorili, ale nepoložila otázku, ktorú sa chcela spýtať. Osoba, ktorá dokázala takto veľmi zmeniť Malfoya, musela byť niekto veľmi mimoriadny.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.12. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: doda357 - 21.10. 2010
Ďakujem ti za dnešné rozjasnenie môjho dňa, resp. za krásne dokončenie dňa Tuším sa mi pod ruky dostala ďalšia poviedka, od ktorej budem závislá Táto kapitola bola úplne super. Hermiona, keď videla Draca z budúcnosti nemala chybu. A tá jej posledná veta... Krása. Ďakujem a teším sa na ďalšiu kapitolu tejto úžasnej poviedky.

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Rapidez - 15.10. 2010
Hmm, no tak dobře, dejme tomu. Chápu tvé okouzlení příběhy, které zahrují více časových dimenzí, ale co mě na většině z nich nebaví je to, že autorka hned zkraje příběhu řekne až příliš "z budoucnosti" a mě pak tedy nebaví číst "minulost, která se právě teď odehrává" - svým způsobem to totiž není podstatná část děje a beztak víš, jak se to bude muset odehrát. Stále nechápu, co tě na téhle povídce tak odzbrojilo, ale předpokládám, že asi budu muset číst dál, abych se to dozvěděla. Jinak to, že jsem si (zatím) nedokázala najít k příběhu vztak, neznamená, že by mi unikala krása tvého překladu.
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 15.10. 2010
Prečo si nepočkáš, až to bude celé? Že sa ti to chce rozčítavať. Hlavný dôvod okrem toho, že sa mi to páčilo a zaujala ma Nemka ako autor v AJ, je jednoduchosť. Vyvažuje Fénixa a preklad ide sám od seba, takže to dodáva chuť poprať sa s Fénixom. Ďaľšiu podobne ťažkú poviedku by som si už nevzala, vieš ako to myslím, že? Na Fénixovi sa zaseknem (som v polovici prvej kapitoly), tuto pohnem neuveuveriteľnou rýchlosťou a následne dorazím Fénixa. Sú to protiklady, aj keď nie žánrovo. Táto je na odľahčenie. A ešte je tu jeden rozdiel, ktorý tu nechcem písať, maximálne ti to napíšem do mailu, ak ťa to zaujíma. Proste ma to baví, a aj tak to bude úplne inak, ako všetci čakajú. Pchá!
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Rapidez - 15.10. 2010
Znám se s tím, když se dostanu do fáze "počkám, až to bude celé". Takový jev u mě nastává ve dvou situacích: a) opravdu, ale opravdu nestíhám (to třeba bude zaručeně listopad s tím NaNoWriMem) b) povídka mě nenadchla tak, jak jsem čekala a nevadí mi čekat. V případě b) si pak málo kdy opravdu udělám čas a povídku dočtu, protože mezitím je zase spousta nových věcí k prozkoumání. Pokud už tady na hp.kzi nějakou povídku čtu, pak jsem zaručeně předtím přečetla originál (buď celý v kuse anebo jako tady, po kapitolách). Povídka v ang mě nebaví a nelíbí se mi, chápu, že se asi dobře překládá, ale na mě je taková moc "holá a neohrabaná" - žádná hravost, slovní obraty, které bych měla potřebu si vypsat a tak. (Jedním slovem nepřínosná.) Jestli povídka opravdu v sobě něco "skrývá", pak si ji nejspíš o víkendu lousknu, zase tak dlouhá není a jesli mi bude tak mizerně, jako dneska, pak se mi beztak nebude chtít dělat nic jiného... Ale běda ti, jak to bude přesně ta tuctovka, kteoru v ní zatím vidím!

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Zuzana - 14.10. 2010
Zaujímavá reakcia, myslela som si, že bude Hermiona trochu podozrievavejšia, ale je príliš inteligentná aby si nevyvodila logické súvislosti. A keby sa zjavil niekto taký ako Draco hmmm... Na to, že jej nemôže povedať všetko, jej toho prezradil dosť veľa. Teším sa na to ako bude presviedčať Hermiona 16-ročného arogantného Malfoya aby zmenil svoju stranu. Na konci keď jej povedal, že sa zamiloval, tak jej zrejme napriek jej inteligencii nedošlo, že tou jeho mimoriadnou osobou je ona sama? Krásna poviedka. Ďakujem za úžasný preklad.
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
Taká, pri ktorej srdiečko každej romantickej dušičky zaplesá. Som rada, že čítaš a ďakujem. Prajem krásne sníčky.

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: frenci - 14.10. 2010
vypada to na další skvělou věc...tohle jsou moje útěky od akční reality, takže vůbec nevadí, že je to romantika
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
Neuteká sa len od akčnej romantiky, ale aj od neakčnej neromantiky. Blé. Som zvedavá, čo povieš na konci, ale snáď ťa to nesklame. Díky moc za komentár.

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: kometa - 14.10. 2010
Začíná to krásně Jsem zvědavá na tu "mimořádnou osobu", co vymyslí, aby Draca zastavila. Moc se těším. Tak ráda bych tuhle povídku četla na jeden zátah, ale čekat asi nedokážu Děkuju za pěknej konec dne, Jimmi, a jdu do hajan
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
Ja už tiež balím, dobrú noc a díky. Zajtra dovidenia :D

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: denice - 14.10. 2010
Nesmírně zajímavá kapitola, fascinovala mě Hermiona, jak se stále pokoušela zjistit, proč zrovna ona má Dracovi pomoci. Myslím, že to brzy uhodne, už je blízko. A svíralo se mi srdce, když jsem pomyslela, jak musí být celou dobu jemu. Je vidět, že Hermionu opravdu zná dobře a ví, jak na ni. Líbily se mi taky asi dva náznaky, že šestnáctileté Hermioně není Draco lhostejný. A stále delší kapitoly? Snape v nejlepší formě? Jak já se těším! Už aby bylo zátra !
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
Snape myslím bude až v záverečnej tretine, ale nesklamal. Ach, ach, nevieš, čo viem ja... chudák Draco. Vieš, že som sa nemohla dočkať tvojho komentára? Už som bola viacmenej rozhodnutá, že pôjde zajtra (dneska ste úžasne komentovali), ale povedala som si, že keď uvidím tvoj komentár, tak to aj naozaj nachystám. Čo keby mi večer vypadol net, no nie? Tak idem na to a díky moc. PS: A tie kapitoly začínajú byť už fakt hnusne dlhé (som na osmičke, tralala)
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: denice - 14.10. 2010
Jsi moc milá a tvoje pracovně překladatelské nasazení je dechberoucí. Osmá kapitola! Ano, ano, ANO! Nějak jsem si vyvodila, že Fénixe považuješ za ještě lepší povídku než je tato - život je nádherný! P.S. Hnusně dlouhé kapitoly - to je protimluv.

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: adelina - 14.10. 2010
Ach, jsem ztracená a zamilováná..do této povídky. Opravdu Jimmi, tvoje překlady mi vždy vylepší den, i když to ráno vypadalo na peklo, vzhledem k tomu, že jsem měla strávit 13 hodin ve škole, ale teď už to rozhodně není tak zlé:) Moc se těším na pokračování a hlavně na setkání mladšího Draca s Hermionou. Jsem zvědavá, jak to tihle dva spolu zvládnou:) Bylo opravdu úsměvné jak starší Hermiona přesně odhadla své mladší já. Takže nechci být moc nedočkavá, ale prosím si kapitolu co nejdříve:) A jako vždy velké díky za tvé skvělé překlady.
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
A mňa tvoj komentár tak potešil, že som sa definitívne rozhodla dať ďalšiu kapitolu zajtra. Ďakujem moc.
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: adelina - 14.10. 2010
Určitě tě nepotěšil tak moc, jako mě tenhle tvůj:) Těším se moc

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: teriisek - 14.10. 2010
Krásná kapitola, díky moc za překlad. Tahle povídka slibuje skvělé čtení a hodně emocí - to mám ráda;) Těším se na další pokračování! Ještě jednou díky!
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
Aj ja ďakujem :D Budem sa snažiť.

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: JSark - 14.10. 2010
Dobrý plán, myslím. Len ma napadá, prečo jedndoucho nejde za svojím mladším ja a nepovie to jemu, možno by ho presvedčil. Díky moc za preklad.
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
Lebo potrebuje, aby sa do neho Hermiona znova zamilovala. Keby šiel za Dracom, nestalo by sa to. Aj keby sa ten o to pokúsil, Hermiona by mu proste neverila. Díky za komentár.

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: anonym - 14.10. 2010
zaujímavé stretnutie.

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: iway - 14.10. 2010
dobre, moc pěkne.. jsem zvědava jak hermiona přesvědčí mladého malfoye :) těšim se na další dílek
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
Odpoveď o komentár vyššie. Ďakujem moc za podporu.

Kapitola 2: Cudzinci Od: 3lucky - 14.10. 2010
Tak tohle mě dostalo... Velmi krásná povídka a super překlad. Dík moc
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
Ďakujem moc, som zvedavá čo  budeš hovoriť neskôr. Myslím, že už v ďalšej kapitole na seba narazia. Doslova.

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jacomo - 14.10. 2010
Mňam mňam mňam *pomlaskávám si a nemá to nic společné se snídaní ;-D* Druhou kapitolu jsem si hned včera přečetla v originále - asi budu pravidelně o kousek napřed - ale o to víc si pak vychutnám tvůj překlad. I fell in love. - Zamiloval som sa. Tenhle blýskavý střípek slov si dneska ponesu celý den v sobě. Díky.
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
Vážne? Ja som tak strašne neistá kvôli tejto poviedke. Písala som už vyššie - sľubovala som akciu a ona je to romantika. Ale uchvátila ma, takže to musí mať niečo do seba, nie? Hlavne využitie situácii z Rowly. A z Popelky s Drew Barrymore (rozhovor Popolušky s DaVincim). Moja obľúbená verzia, kde Popoluška nesedí len za pecou a je to rázna a odhodlaná ženščina. Milujem toto spracovanie a toto mi ho znova pripomenulo. Stále premýšľam, prečo som to považovala za akčnú poviedku - možno neskôr. Díky moc.

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: marci - 14.10. 2010
Ach Bože - to byla krásná kapitola ! Můj pracovní výkon následující hodinu půjde samozřejmě do kytek, protože sedím a zasněně civím na monitor ztracená v myšlenkách, ale to navadí. Krásná povídka, nádherný překlad. Díky moc. M
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
Nemôžem vážne uveriť, že sa vám to páči. Sľubovala som akčnosť, ale nakoniec to vážne bude romantika (dejovo je to plné, len tá akcia sa prejaví inou formou). Čakala som, že mi to otrieskate o hlavu Moc ma tvoj komentár potešil. PS. Ale asi nebudeš sama, posledné tri dni som prekladala skoro nonstop, včera dokonca aj v práci, kde som bola prvý raz po skoro týždni, roboty nad hlavu, ale nedalo sa odolať.
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Tulip - 14.10. 2010
Neviem ako ti mohlo napadnúť, že ti niečo niekto otrieska o hlavu, my čitatelia ti musíme byť akurát tak vďační za to, čo pre nás robíš. ďakujem veľmi veľmi pekne za krásne preklady, za časté uverejňovanie kapitol a taktiež za ich rôznorodosť. Navštevujem množstvo takýchto stránok ale táto je najlepšia.
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
Ešte jeden takýto komentár a asi dám ďalšiu kapitolu už zajtra. :D Ale nie, teraz vážne. Väčšinou hľadám niečo originálne, a toto je téma, ktorá tu už bola, ale zase na druhej strane v tejto poviedke je zo všetkého čosi. Z romantiky, cestovania v čase, Dracovej zmeny, zamilovania sa, viteálov, Snapa, Rona, tria... proste všetko tak nejako správne pomiešané, že som neodolala. Nadchlo ma to. A hlavne sa to veľmi ľahko prekladá (dúfam, že som to nezakríkla) A zabudla som na Pansy! Tiež dôležitá postava. A všetko presne podľa môjho gusta. Som z nej nadšená, strašne moc chcem, aby sa páčila aj ostatným a z toho som nervózna a neistá. Ach jo. Obrovské poďakovanie za tvoj komentár.

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: ailam - 14.10. 2010
aj ja som sa zamilovala do tejto poviedky vdaka za preklad....
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
A ja ťa tu tak rada vidím... pripomína mi to staré časy. Díky moc.

Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: bbarka - 14.10. 2010
Hermiona naozaj vedela odhadnúť reakciu svojho minulého ja Ale zase kto by Dracovi odolal Páčil sa mi jeho sľub - "Nedovolím, aby sa to stalo. Budeš v poriadku, sľubujem. Nebudem ti vyčítať, ak mi nebudeš chcieť pomôcť. Nájdem spôsob, ako to urobiť sám. Prisahám, že ťa nenechám zomrieť." Na milión % ho dodrží, aj ja by som urobila všetko pre to, aby som zachránila niekoho koho ľúbim...ach, asi mám  nejakú sentimentálnu náladu, mala som zlý večer, ale táto kapitola mi ho vylepšila...ďakujem...
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: Jimmi - 14.10. 2010
*** pozor spoiler *** Ešte musíš zobrať do úvahy fakt, že keby sa rovno vrhol na záchranu D., možno by sa s Hermionou vôbec nedali dokopy. Takže musí myslieť aj na to. A na D. má ešte niekoľko mesiacov čas. Takže hádaj, čo má v pláne najskôr? *** Koniec *** Keby si sa mala rozhodnúť - chceš ďalšiu kapitolu zajtra, aj keď to predĺži pauzu neskôr? Najradšej by som ju dala hneď, aby ste zostali takí závislí ako ja, ale kapitoly sa predĺžili na 14 strán, takže to nie je jednodňová záležitosť. Rozhodujem sa, či zajtra alebo v sobotu. Zajtra je Rapidez, získala by som jeden deň, ale... prečo nedokážem vydržať? Od pondelka som už naplno v práci, toto tempo neudržím. Díky moc za podporu.
Re: Kapitola 2: Cudzinci Od: bbarka - 14.10. 2010
AAAAACH, toto je taká "zapeklitá" otázka...po veľmi zrelom zvážení som sa rozhodla byť sviňa nenažratá, čiže ja by som na tvojom mieste tú kapitolu pustila...a keďže je to názor väčšiny a tuším som to tu ešte aj čítala, že sme ťa ukomentovali, takže ti už len poviem, že sa teším ako malá Som rada, že si sa zľutovala...

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Jimmi )19.11. 2010Pdf na stiahnutie
velvet86: ( Jimmi )15.11. 2010Kapitola 32: Stratení a nájdení
velvet86: ( Jimmi )15.11. 2010Kapitola 31: Sedem viteálov - časť druhá
velvet86: ( Jimmi )12.11. 2010Kapitola 30: Sedem viteálov - časť prvá
velvet86: ( Jimmi )11.11. 2010Kapitola 29: Šou začína
velvet86: ( Jimmi )09.11. 2010Kapitola 28: Odpočítavanie
velvet86: ( Jimmi )08.11. 2010Kapitola 27: Bezvýhradne
velvet86: ( Jimmi )07.11. 2010Kapitola 26: Keď vôbec nič nevravíš
velvet86: ( Jimmi )06.11. 2010Kapitola 25: Opätovné stretnutie
velvet86: ( Jimmi )05.11. 2010Kapitola 24: Zrada
velvet86: ( Jimmi )04.11. 2010Kapitola 23: Rozplývajúci sa sneh
velvet86: ( Jimmi )03.11. 2010Kapitola 22: Zasnúbenie
velvet86: ( Jimmi )02.11. 2010Kapitola 21: Brloh
velvet86: ( Jimmi )01.11. 2010Kapitola 20: Viera
velvet86: ( Jimmi )31.10. 2010Kapitola 19: Malfoy Manor
velvet86: ( Jimmi )30.10. 2010Kapitola 18: Vianoce
velvet86: ( Jimmi )29.10. 2010Kapitola 17: Priznanie
velvet86: ( Jimmi )28.10. 2010Kapitola 16: Blízkosť
velvet86: ( Jimmi )27.10. 2010Kapitola 15: Konfrontácia
velvet86: ( Jimmi )26.10. 2010Kapitola 14: Prezradenie
velvet86: ( Jimmi )25.10. 2010Kapitola 13: Obeť
velvet86: ( Jimmi )24.10. 2010Kapitola 12: Čo keď
velvet86: ( Jimmi )23.10. 2010Kapitola 11: Priatelia a milenci
velvet86: ( Jimmi )22.10. 2010Kapitola 10: Oddanosť
velvet86: ( Jimmi )21.10. 2010Kapitola 9: Zbohom
velvet86: ( Jimmi )20.10. 2010Kapitola 8: Neúplnosť
velvet86: ( Jimmi )19.10. 2010Kapitola 7: Príťažlivosť
velvet86: ( Jimmi )18.10. 2010Kapitola 6: Halloween
velvet86: ( Jimmi )17.10. 2010Kapitola 5: Starosti srdca
velvet86: ( Jimmi )16.10. 2010kapitola 4: Spoznávania
velvet86: ( Jimmi )15.10. 2010Kapitola 3: Nesplniteľná misia
velvet86: ( Jimmi )14.10. 2010Kapitola 2: Cudzinci
velvet86: ( Jimmi )13.10. 2010Kapitola 1: Život a smrť
velvet86: ( Jimmi )12.10. 2010Úvod k poviedke