Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rok ruže {CHD II]

Júl

Rok ruže {CHD II]
Vložené: Jimmi - 19.09. 2010 Téma: Rok ruže {CHD II]
Jimmi nám napísal:

ROK RUŽE

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/3696239/7/The_Year_of_the_Rose

Autor: Philyra912

Preklad: Jimmi 

Beta-read: žiaden

VAROVANIE: TEMNÁ POVIEDKA

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánovi Medkovi, ktorý túto ságu preložil do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.    

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Júl

 

Prvého júla Harry s Ronom vošli prednými dverami Grimmauldovho námestia, špinaví, hladní, unavení, ale jasajúci. Vstúpili do obývačky, kde bola Hermiona schúlená s knihou. Keď ich zbadala, keď si všimla ich výrazy zmiešaného ospravedlnenia a obáv, keď postrehla, že vyzerali oveľa väčšmi ako matku nemajúci, nezbední uličníci než vojaci vo vojne, pocítila, že skoro trojmesačná hrôza a hnev sa odplavuje preč. "Ako to šlo?" spýtala sa tým, čo považovala za obdivuhodne ľahostajný hlas. Ron sa stále tváril čiastočne z nej vydesený, ale kútiky Harryho úst sa začínali krútiť dohora a ona vedela, že pochopil. "Nie zle," odpovedal rovnako ledabolým hlasom. "Čo si si krucinál urobila s vlasmi?" Zasmiala sa, keď sa dotkla krátkych kučier pri svojich ušiach, a Harry sa uškrnul. Hermiona cítila ako niečo v jej hrudi, čo bolo slabučko vybočené, sa samo napravilo, ako keby vôbec nikdy na nesprávnom mieste nebolo.

Siedmeho usporiadal Rád oficiálnu schôdzu všetkých svojich členov, aby prebrali situáciu ohľadne viteálov. Harrymu s Ronom sa, počas ich neprítomnosti, podarilo zničiť aj medailón aj okuliare, ktoré patrili Rowene z Bystrohlavu. Draca na to stretnutie pozvali, aby využili jeho rady ako sa najlepšie priblížiť k Nagini, hadovi, o ktorom mali podozrenie, že je šiesty viteál. Nemohol toho veľa objasniť, pretože ako smrťožrút nízkej hodnosti sotva, ak vôbec, videl Voldemorta osobne. Ako odchádzal, pohladil svojou rukou Hermioninu, keď prechádzal okolo nej a keď sa jej Harry spýtal, prečo má červené líca, zaklamala mu priamo do očí a povedala, že je v izbe len príliš horúco.

Pätnásteho pršalo, keď sa Hermiona vracala z obchodu. Na pár krátkych okamihov pobehla vpred, akoby tie dažďové kvapky chcela predbehnúť, ale skoro okamžite zastala a vzhliadla k oblohe. Bol to náhly lejak, taký, kedy sa mraky otvoria a vyplačú svoju príťaž v zúrivých, silných prúdoch. Pustila tašky na zem, otočila tvár dohora a nechala ten lejak umyť jej tvár. Bolo to ako očista, ako požehnanie a ona sa nadychovala vône dažďovej vody, rozpučených rajčín a rozliateho pomarančového džúsu, mysliac si, že nikdy necítila nič také príjemné alebo také slobodné.

Dvadsiateho štvrtého tesne po obede vošiel do kuchyne Draco. Hermiona, vyplašená, sa ho chcela spýtať, čo sa deje, keď zachytila výraz jeho tváre: prenasledovaná a osamelá. Spoznala ten výraz, pocítila zodpovedajúce bodnutie bolesti vo svojej hrudi a pokračovala v upratovaní, kým sedel za stolom, striedavo ju sledoval s nerozlúštiteľnými striebornými očami alebo zízal do priestoru. Nakoniec sa posadila oproti nemu so šálkou čaju, ktorú skoro pustila, keď zdvihol tú ruku, čo ľahkomyseľne položila na stôl. Prešiel prstami po jej pokožke, ako keby sa snažil zapamätať jej štruktúru a nedokonalosti, a študoval ich prepletené ruky, ako keby boli neriešiteľnou záhadou. Po chvíli prestal so svojím intenzívnym skúmaním a zdal sa spokojný s tým len tam sedieť a držať ju mlčky za ruku. Odpila si z čaju a držala sa svojich vlastných myšlienok, dokonca keď sa konečne zdvihol k odchodu. Skoro neochotne pustil jej ruku a potom prehovoril po prvý raz za ten deň, aby povedal: "Dovidenia zajtra, Grangerová." Po tom sa objavil skoro každý deň v tom istom čase a hoci tieto slová na rozlúčku boli jedinými slovami, ktoré niektorý z nich prehovoril, Hermiona sa nikdy necítila osamelá, keď tam bol.

Tridsiateho prvého oslavovali Harryho osemnáste narodeniny. Dostal hlúpe darčeky a všetci zjedli Hermioninu hroznú narodeninovú tortu, ako keby ju upiekol ten najlepší gurmán. Izba bola bohatá na smiech a šťastná s nádejou. Práve keď sa oslava chýlila ku koncu, akási sova prerazila cez sklo okna obývacej izby. Vo svojich pazúroch zvierala zvitok pergamenu, ktorý povolával zálohu pre prieskumný tím Rádu, ktorý bol práve pod útokom. Harry strávil prvú noc svojho osemnásťročného života tým, že ho preklínali a útočili na neho, čo ju v skutočnosti, podľa Hermioninho názoru, nerobilo nijako rozdielnou od iných nocí jeho krátkeho a príliš ťažkého života.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 13.07. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 20.11. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Júl Od: anonym - 19.09. 2010
tá časť okolo dažďa bola pekná

Re: Júl Od: Zuzana - 19.09. 2010
Draco s Hermionou a ich mlčanie je úplne dokonalé. Zaujímavé aká môže byť silná tak celkom nevinná scénka. Dobre, že Harry a Ron sú v poriadku. Ich návrat a privítanie takmer bez emócií vzbudzuje hrôzu.  

Re: Júl Od: teriisek - 19.09. 2010
Tiché porozumění... Draco se mi moc líbí. A jsem ráda, že to Harry s Ronem přežili. Díky za překlad!

Re: Júl Od: JSark - 19.09. 2010
Tak som si vydýchla za tých dvoch idiotov. Som zvedavá, čo s hadom, ale tipujem, že Harryho parselčina sa šikne. Díky.

Re: Júl Od: denice - 19.09. 2010
Harry s Ronem jsou zpět, hurá! A Hermiona je opravdu zamilovaná -  radost z deště? Tam bude asi jiná příčina.

Re: Júl Od: beruska1 - 19.09. 2010
to si těch dvou hrdiček ještě nikdo nevšiml? I Harryho narozeniny jsouv bitce :-/ Scény s Dráčkem a Miou jsou rozkošné. tu jedna mezerka navíc **: "Ako to šlo?" spýtala sa tým, čo považovala za**obdivuhodne ľahostajný hlas. díky za překlad
Re: Júl Od: beruska1 - 19.09. 2010
mimochodem ten banner je překrásnej
Re: Júl Od: beruska1 - 19.09. 2010Re: Júl Od: Jimmi - 19.09. 2010
Opravené, díky. Asi nie. Ale všimnú. Díky moc.

Re: Júl Od: cyrus - 19.09. 2010
Woooow... jaka laska... bude dalsia skoro? bude?
Re: Júl Od: Jimmi - 19.09. 2010
Nepoviem, počkaj si. Aká zvedavá. Díky.

Re: Júl Od: doda357 - 19.09. 2010
Laždá scéna s Dracom je priam božská. Jednoduchá, ale strašne pekná. Pre Harryho museli byť jeho narodeniny pekne ťažké. Ďakujem za preklad

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010December
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010November
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Október
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010September
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010August
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Júl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Jún
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Máj
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Apríl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Marec
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Február
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Január
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )19.09. 2010Úvod k poviedke