Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Bad medicine

3. kapitola

Bad medicine
Vložené: Jimmi - 19.08. 2010 Téma: Bad medicine
Jimmi nám napísal:

BAD MEDICINE

Preklad: Jimmi

Betta-read: Tesska

Draco Malfoy, vzorový príklad skazenosti, jedného dňa sleduje Hermionu Grangerovú do nepoužívanej časti Rokfortu a objaví jej nepopísateľné tajomstvo... A, áno, celá tá scéna na cintoríne sa neudiala. Cedric Diggory stále žije. Pretože som to povedala.

 http://www.fanfiction.net/s/3430175/3/Bad_Medicine

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson ,ktorá napísala túto fanfiction.

Špeciálne venovanie pre Tessku za to, že si v tomto pre ňu hektickom období našla čas a za spoluprácu, na ktorú sa oplatilo počkať.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola tri

Pre Draca sa stalo novým zvykom sledovať Hermionu. Každé popoludnie sa hnal nahor na tú opustenú chodbu. Občas tam bola a občas nie. Ak nebola, Draco sa vrátil do slizolinskej spoločenskej miestnosti a nemilosrdne tyranizoval Crabba a Goyla, neschopný vysvetliť svoju zlú náladu. Raz ho skoro prichytila. Vliekol sa po chodbe s oknami a začul za sebou jej kroky. Vrhol sa do výklenku s levom a napchal sa za sochu, pričom si pritom riadne treskol koleno. Zahryzol si do jazyka, aby zadržal nadávku, keď prechádzala okolo. Bol to zázrak, že ho nepočula.

Preklínajúc ju za bolesť vo svojom kolene takmer neprekĺzol do tej miestnosti, aby ju sledoval. Ale spev sirén bol príliš silný. Našťastie pre neho, jej vystúpenia boli veľmi sporadické. Alebo jej priateľom začínali byť podozrivé jej zmiznutia. Draco bol zvedavý, ako Grangerová vysvetľovala tým dvom lemurom svoju neprítomnosť, ale potom si všimol, že jej cvičenia sa často zhodovali s chrabromilskými tréningami metlobalu, čo mu veľmi uľahčilo plánovanie svojich misií.

Tá trojica, ktorú Draco nazýval Lemuria trojka, bola v knižnici a rozplývala sa nad úlohou z Astronómie.

Hermiona vzhliadla od zaprášenej bichle, ktorú čítala: Hygiena škriatkov (cz: skretov) - kde sa stala chyba? Na druhej strane knižnice náhodou zazrela Draca. Pozeral sa na ňu tým svojím neznesiteľným poloúškrnom. Venovala mu ľahostajný pohľad. Jeho úškrn sa zmenil na skutočný úsmev, ale oči mu nežiarili tou čistou nenávisťou, ktorú od neho normálne prijímala. Namiesto toho sa na ňu pozeral, ako keby mali spoločné tajomstvo - ako keby o nej vedel niečo hriešne.

Zrazu sa začervenala, keď sa zamyslela nad svojimi cvičeniami. O tom nemohol ani náhodou vedieť! Neoblomným rozumným zdôvodnením upokojila svoju chvíľkovú paniku. Keby Draco poznal jej tajomstvo, už by sa jej vysmieval celý Slizolin. Už by mal asi natlačené odznaky, ktoré by ju zosmiešňovali!

Znova na neho pozrela, len aby zistila, že ju prižmúrenými očami stále sleduje. Nie, bolo pravdepodobnejšie, že niečo plánuje.

"Malfoy má niečo za lubom," povedala Ronovi, ktorý sedel za stolom oproti nej. "Neotáčaj sa!" zasyčala. Ron sa prebral; Malfoyove potenciálne intrigy ho zaujímali viac než domáca úloha, ktorú študoval.

"Prečo to hovoríš?" spýtal sa tlmene. Harry povedľa Rona kradmo pohliadol na Malfoya a potom sa na ňu spýtavo pozrel. V poslednom čase bol Malfoy pozoruhodne roztržitý, ale až na zvyčajné urážky na metlobalovom ihrisku nestál za reč.

"Večne ma sleduje," priznala Hermiona. "Niečo musí mať za lubom."

"Možno si ten blbec konečne všimol, že si dievča," navrhol Ron. "Napokon, je ťažké nevšimnúť si tie kolosálne melóny, ktoré ti cez leto narástli," pokračoval a štuchol palcom do jej hrude. Harry sa rozkašľal, aby zamaskoval smiech.

"Ron!" zalapala po dychu a líca sa jej rozpálili. "Nie sú kolosálne!"

"Nuž, sú prekliato pozoruhodné, hlavne keď nosíš ten chlpatý modrý sveter  -"   

"Tento?" spýtala sa šibalsky a trhnutím roztvorila habit, aby odhalila svoju hruď uzavretú v tej mäkkej modrej látke.  

"Hergot, Hermiona!" dusil sa Ron nahlas. "Varuj chalana, keď na neho namieriš tie svoje kanóny! Asi dostanem infarkt!"

Hermiona sa musela zachichotať. "Úprimne, Ron -" začala, ale zmĺkla, keď jej náhodný pohľad na Draca prezradil, že sa už na ňu viacej neusmieva. V skutočnosti sedel na svojej stoličke strnulo a prebodával ju pohľadom takým nenávistným, že skoro prestala dýchať. Kým ho sledovala, postavil sa a odpochodoval z miestnosti. Keď zmizol vo dverách, zahryzla si do pery. Správal sa tak podivne. Bude naňho musieť dávať pozor.

ooo

Draco sa vyrútil z knižnice. Išlo ho rozhodiť. Vytiahol prútik a zvažoval použiť Incendio na najbližšie brnenie. Namiesto toho ho zasiahol zmrašťujúcim kúzlom a pocítil úbohý náznak spokojnosti, keď sa zmenšilo na veľkosť mince. Nestačilo to. Potreboval niečo zničiť. Potreboval zničiť Weasleyho.

Čert aby to všetko vzal; čo ho takto ovplyvňovalo? Správal sa ako idiot. Keď Hermiona blysla svojou hruďou na Weasleyho, Draco mal náhle pocit, že na neho vrhli Cruciatus.

Čo sa to s ním do pekla dialo? Prečo mu vadilo, že tá prekliata humusáčka na tých lemurov otŕča svoje prednosti? Čo mu záležalo na tom, či s nimi oboma nespala? Na striedačku alebo súčasne?

Jemu to bolo ukradnuté! Niekoľkokrát sa upokojujúco nadýchol a zamieril k hlavným dverám. Potreboval trocha vzduchu.

"Draco!" zavolala spoza neho Pansy, ale on sa neotočil.

ooo

Hermiona odvtedy sledovala Draca pozornejšie a bola dosť prekvapená tým, ako často bol nablízku a ako často sa na ňu pozeral. Najprv si myslela, že musí sledovať Harryho a Rona, aby naplánoval niečo zákerné, ale často sa ukázal v knižnici, keď tam bola sama. V tej dobe sa vždy zastavil, aby jej odporučil nejakú knihu, ako napríklad Muklovská spodina a prečo by mala byť vyhubená, Päťdesiat spôsobov ako uvariť muklorodeného,  takže nikdy nevypadol zo svojej roly.

Avšak zistila, že ju sleduje, keď bola na nádvorí alebo vonku pri jazere, či na ceste na vyučovanie. Bolo to prekliato znepokojujúce.

Raz s Ronom a Harrym ležali na tráve a študovali na Herbológiu použitie voskovky a železníka lekárskeho. Ten deň bol nepatrične teplý a všetci študenti odhodili svoje habity a uvoľnene sa rozvaľovali iba v košeliach. Hermiona si dala dole viazanku a rozopla si vrchné gombíky na blúzke, keď zafúkal príhodný vánok. Vycítila na sebe nejaké oči a rýchlo vzhliadla, aby zistila, že sa o najbližší strom opiera Malfoy. Nikde na dohľad nebola jeho slizolinská svorka. Neuškŕňal sa, ani jeho oči nežiarili prchavou nenávisťou. Namiesto toho na ňu zízal s takým vášnivým pohľadom, až jej z toho vyrazilo dych.

Okamžite ju od hrudi po tvár zaplavila horúčava. Sklopila zmätene zrak. Keď vzhliadla znova nahor, kráčal preč.

"Práve sa na mňa takto nepozrel," zamrmlala. Musela si to predstavovať. Draco Malfoy by sa na ňu nikdy nepozeral s niečím, čo by hoc vzdialene pripomínalo žiadostivosť. Bolo to nemožné.

Najhoršie na tom bolo, že ako náhle to začala skúmať, začala premýšľať, či to je skutočne možné. Raz do neho vrazila na preplnenej chodbe a ich oči sa na prekvapivý okamih stretli. Jeho šedé oči boli nepreniknuteľným studničkami a to teplo z jeho ruky sa do nej vpálilo, keď sa dotkli.

"Dávaj bacha, špinavá humusáčka," povedal, ale jeho hlas bol šeptom, ktorý skôr hladil, než do nej prenikal.

Zdrhla do kúpeľne a popravde, meškala na hodinu, kým znovu nadobudla svoj pokoj. Ron sa na ňu podozrievavo pozeral, keď sa nakoniec dostala na svoje miesto.

"Necítim sa dobre," povedala vyhýbavo. Harry s Ronom na ňu počas zvyšku hodiny vrhali znepokojené pohľady a kým skončila, vážne jej bolo zle.

Ako ju vôbec mohol priťahovať Malfoy? Bolo to absurdné. Skutočnosť, že bol oslepujúco driečny nevynahradila skutočnosť, že bol skrz naskrz diabolský. Nuž, nie oslepujúco driečny, to bolo iste preháňanie. Úžasne driečny, možno, či bolestivo driečny. Po vyčarovaní a vyradení množstva prídavných mien si vynadala za mrhanie časom snahou kvantifikovať Malfoyovu príťažlivosť. Prečo o ňom vôbec premýšľa? Okamžite prestane.

ooo

Na druhý deň kráčala pod arkádou a jej oči okamžite pritiahol Malfoy, ktorý sedel na kamennom zábradlí a chrbtom sa opieral stĺp. (Mimoriadne driečny, do pekla so všetkým) Sledoval Crabba a Goyla ako trápia oveľa menšieho tretiačika. Malfoy sa uškŕňal. Hermione zrazu zovrela krv a napochodovala na dvorec, aby sa postavila Goylovi, ktorého päsť zvierala golier toho chlapca, ktorý sa snažil uniknúť.

"Prečo si nevyberieš niekoho svojej veľkosti?" zajačala. "Napríklad dvojrohého nosorožca alebo horského trola?"

Crabbe a Goyle sa ako zvyčajne pozreli rovno na Draca, ktorý zľahka zoskočil zo svojho bidielka a dovliekol sa k nej.

"Prečo sa nepokúsiš nestrkať svoj špinavý chrabromilský noštek do toho, čo nie je tvoja vec, humusáčka?" spýtal sa jej tlmene.

Nenávistne na neho zazerala. Bol nádherný, priznala si. Vďaka slnku jeho vlasy vyzerali skoro biele a prameň vlasov mu zmyselne padal cez jeho hladké čelo. Mal ostré črty ako nejaký grécky boh a pohyboval sa takou pružnosťou ako panter na love. Zničujúco driečny, pomyslela si, neschopná sa zastaviť.

Jeho sivé oči boli nerozlúštiteľné. Zrazu jej pripomenul dravého vlka. Nádherný a smrtonosný. Bez premýšľania na ňu zaútočí a bez nejakých výčitiek ju zanechá roztrhanú. Pocítila, ako sa jej z hrude opadla ťarcha.


"Ďakujem ti, Malfoy," povedala s miernym úsmevom. Jeho výraz sa stal ostražitým.

"Za čo?"

"Za to, že si mi pripomenul, ako veľmi ťa nenávidím," odvetila veselo. Na to sa otočila a odpochodovala bez toho, že by si všimla tretiačika stále lapeného v Crabbovom zovretí.

Draco sa díval ako odchádza a mračil sa. Pozrel sa na Crabba, ktorý znova chlapcom potriasol.

"Pusti ho. Grangerová sa asi ponáhľala po Dragonalku," prehlásil, hoci pochyboval o vlastných slovách. Premýšľal o Hermioniných. Čo tým myslela? Spomenul si na to, ako sa predtým na chodbe na neho pozrela. Šokovane a... ako?

Vzdychol si. Nech to bolo čokoľvek, už to bolo preč. Jej výraz bol tým istým výrazom pohŕdavej nenávisti, ktorú predviedla tesne predtým, než mu v treťom ročníku jednu vrazila. Pri tej spomienke si zadumane pošúchal čeľusť. Ešte stále jej za to dlhoval.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 12.04. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 23.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: jerry - 26.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. kapitola Od: Samarka - 17.11. 2011
to je tak miloučká povídka  drako je taký zlatý...:D melouny lol

Re: 3. kapitola Od: JSark - 16.09. 2010
Muklovská spodina a prečo by mala byť vyhubená, Päťdesiat spôsobov ako uvariť muklorodeného, no fuj, také knihy na Rokforte držia? Ale ale, Dráčik nám žiarli.  Dragonalku? To je dobré. Výstižné. 
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.09. 2010
Ty čítaš? Díky moc.
Re: 3. kapitola Od: JSark - 16.09. 2010
No, čítam čítam, ale chvíľu to potrvá. Ešte ma napadla McDračica.

Re: 3. kapitola Od: Zuzana - 14.09. 2010
Veľmi, veľmi dobrá poviedka, máš skrátka vkus. Dobrý výber a skvelý preklad. a ja sa ponáhľam na ďalšiu kapitolu

Re: 3. kapitola Od: ladyF - 21.08. 2010
Momentky: Ale spev sirén bol príliš silný. Napokon, je ťažké nevšimnúť si tie kolosálne melóny, ktoré ti cez leto narástli - Varuj chalana, keď na neho namieriš tie svoje kanóny! Čo mu záležalo na tom, či s nimi oboma nespala? Na striedačku alebo súčasne? aby jej odporučil nejakú knihu, ako napríklad Muklovská spodina a prečo by mala byť vyhubená, Päťdesiat spôsobov ako uvariť muklorodeného... driečny plus všechna vhodná i nevhodná přídavná jména :-D Chybky: ale jeho hlas bol šeptom = šepotom? Sledoval Crabba a Goyla ako trápia = Goyla, ako Draco sa díval ako odchádza a mračil sa. = ako odchádza - oddělit čárkami Těším se na další! :-D Ale hlavně se vylež a vyleč! Že ty jsi onemocněla schválně, abys mohla říct, že tě bolí celý člověk? :D

Re: 3. kapitola Od: denice - 20.08. 2010
Je nesmírně zábavné číst, jak ti dva kolem sebe krouží. Zdá se, že ona je důvtipnější než on, nebo si alespoň míň lže do vlastní kapsy. Je to velmi překvapivé, čekala jsem, že ji bude nějak škaredě vydírat, vážně se moc těším, jak příběh bude pokračovat.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Ale on bude, neboj. To sloveso krouží má v tejto poviedke minimálne dva významy. Dobrý postreh. Díky.

Re: 3. kapitola Od: izabelle - 20.08. 2010
Když netančí, hned se mi to líbí víc :) smála jsem se od začátku až do konce, přesně takhle to mám ráda :D 'V tej dobe sa vždy zastavil, aby jej odporučil nejakú knihu, ako napríklad Muklovská spodina a prečo by mala byť vyhubená, Päťdesiat spôsobov ako uvariť muklorodeného' :D 'Skutočnosť, že bol oslepujúco driečny nevynahradila skutočnosť, že bol skrz naskrz diabolský. Nuž, nie oslepujúco driečny, to bolo iste preháňanie. Úžasne driečny, možno, či bolestivo driečny. Po vyčarovaní a vyradení množstva prídavných mien si vynadala za mrhanie časom snahou kvantifikovať Malfoyovu príťažlivosť.' :D :D
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
No toto je poviedka o tancovaní, takže to budeš musieť prekusnúť, ale stojí to za to. Mám dojem, že Hermiona sa nám zamilovala a vie to, ale Draco to ešte nevie. Díky.

Re: 3. kapitola Od: Jacomo - 20.08. 2010
Velmi příjemné čtení výborně napsané (a přeložené!) povídky. Spousta osobních pocitů a krásně naivních zmatků a popírání = moje oblíbená tématika. S chutí budu čekat na každý další kousek. PS: Ron a jeho "citlivý" přístup k Hermioniným přednostem neměl chybu :-)
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Jé, díky. Mám od tejto autorky zálusk na poviedku románovej dĺžky (140000) slov, takže sa musím natrénovať na tejto. U nej sa musí premýšľať nad každým slovom, čo chcel asi básnik povedať. Jednotlivé slová sú ľahké, ale ich kombinácia vo vete a to ako ich ona kombinuje, dávajú zaberať. Ale bojujem a baví ma to. Nejde to síce tak rýchlo, ako som zvyknutá, ale odhadujem, že to je len otázkou času a zvyku. Ďakujem strašne moc za podporu, vieš, že komentáre od teba si ohromne vážim.

Re: 3. kapitola Od: 32jennifer2 - 20.08. 2010
Tlieskam, skvelé, skvelé... čím ďalej tým lepšie... :D
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Díky moc.

Re: 3. kapitola Od: doda357 - 20.08. 2010
Ron ako vždy vytresne prvú volovinu, čo ho napadne... Ten je teda taktný :) Dragonalka je asi McGonagallová, že ? Potom sa mi strašne páčila táto veta: "Prečo si nevyberieš niekoho svojej veľkosti?" zajačala. "Napríklad dvojrohého nosorožca alebo horského trola?" :D Ďakujem za krásnu kapitolu, teším sa na ďalšiu.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Tú Dragonalku som zazrela v mnohých FF. Mám taký dojem, že budem aj v AP, Slizolinčania ju tak prezývajú. Díky.

Re: 3. kapitola Od: Beruskamobil - 20.08. 2010
Nejak naprosto nestiham pardon. Tak Mia uz nam po nem pokukuje? Krasné. Kdy pak to dračkovi dojde?
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Chlapi sú občas tupí, takže sa načakáme. Díky.

Re: 3. kapitola Od: Nade - 20.08. 2010
Merline, ten Ron je vážně idiot! Ale na druhou stranu, mezi přáteli se mírná netaktnost bere. Je znakem toho, že přátelé si mohou bez obalu říct všechno. Ovšem Dracovi se to vážně nelíbilo. A to jiskření mezi nima bylo rozkošné. Teď však Hermiona "vychladla". Copak s tím bude Draco dělat? Díky, těším se na další kapitolku!
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Netradične v tejto poviedke Ronovi fandím. Nezavadzá, je vtipný a správny kamarát. A neboj, ešte to len zaiskrí. Chudák Draco. Moja obľúbená je kapitola číslo 7. Díky.

Re: 3. kapitola Od: HOPE - 19.08. 2010
úžasná kapitolka, Hermiona byla bombová a jak se chová Draco, chichi, ale ty melouny to mě dostalo
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Ďakujem za komentár.

Re: 3. kapitola Od: ansus - 19.08. 2010
Skvělé, díky moc. Hermionino kvantifikování Malfoyova půvabu mě dostalo do kolen. Moc se těším na další!
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Ďakujem za komentár.

Re: 3. kapitola Od: anonym - 19.08. 2010
nežiarli tu niekto?
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Žiarli, len o tom ešte nevie.

Re: 3. kapitola Od: teriisek - 19.08. 2010
:D Ron byl dokonalý a já na jejím místě bych mu za ty kecy asi jednu vrazila:D hezká kapitola, díky moc za překlad a těším se na pokračování!
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Ron je v tejto poviedke celkom suprový, keďže nevzdychá za Hermionou. Díky moc.

Re: 3. kapitola Od: ajka - 19.08. 2010
Miluju tu melónovokanónovou pasáž. Připomělo mi to jednu Potterovskou parodii z youtube s Lindsay Lohan v roli Hermiony. Skvělé, standartně skvělé, děkuji.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Presne, máš pravdu. Ale možno Ron preháňal, to by sa jej blbo tancovalo. Díky

Re: 3. kapitola Od: Tesska - 19.08. 2010
Waw, ďakujem za venovanie :) Je to fakt milé a ak to stihnem, dokončím aj opravu štvorky... Idem hneď na to... Inak, táto veta ma dostala do kolien - "Hergot, Hermiona!" dusil sa Ron nahlas. "Varuj chalana, keď na neho namieriš tie svoje kanóny! Asi dostanem infarkt!" :D Fakt bombové!
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 21.08. 2010
Zaslúžila si si, keď si to v tom zhone takto stihla. Ešte raz díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.09. 201018. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.09. 201017. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )10.09. 201016. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.09. 201015. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.09. 201014. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.09. 201013. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.09. 201012.kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.09. 201011. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.09. 201010. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.09. 20109. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.09. 20108. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.09. 20107. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.08. 20106. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.08. 20105. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.08. 20104. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.08. 20103. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.08. 20102. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )11.08. 20101. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )10.08. 2010Úvod k poviedke