Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Broken

20. XVIII. Dočasné šialenstvo

Broken
Vložené: Jimmi - 11.03. 2010 Téma: Broken
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor originálu  Broken  inadaze22

"Pocítil niečo blízke ľútosti k žene pred ním. A kým to nekonečne Draca rozrušovalo, to, čo ho znechucovalo najviac zo všetkého, bol mučivý fakt, že niekto či niečo zlomilo dušu Hermiony Grangerovej k nepoznaniu."

Ďalšiu časť kapitoly venujeme 32Jennifer2, 3lucky, Adelina, Amoneth, Any, anonym, anynka, Beruška, Carma, Caph, Cyrus, denice, doda357, Dorea, Do_MuSh, Ela, elly1, Elza, eviku, eternallife, gama, Goody, Chantal, Hope, Inčika, Izzy, Iway, jane-anne, JANEY, Jin, JSark, kometa, ladyF,  Leann, Lucka, Natalie,  Nuviel, Maenea, maginy Monie, Petty002, Phee,  Peacy, Rapidez, Rikasu, Sele, simasik,  soraki, teriisek, THEADU, tonks, Vendy, wanilka.

Link na originál: http://www.fanfiction.net/s/4172243/20/Broken

PS. Elza, kapitola bez varovania. :D

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola osemnásť: Dočasné šialenstvo

(Neskôr ten večer)

Časť 1: Túžba po rovnováhe

Všetko bolo v háji.

Popíjanie saké v špičkovej japonskej reštaurácii, kde sedeli, nijako nepomáhalo zmierniť jeho nudu.

Takže sa Draco uchýlil k počítaniu.

Čísla ho fascinovali odjakživa. Neboli to len bežné čísla - mal radosť z toho, keď ich počítal, prekrúcal ich a učil sa nové možnosti, ako s nimi manipulovať.

Mal vo zvyku počítať všetko, hlavne z nudy, ale čísla nikdy nesklamali v tom, aby ho stále bavili a zaujímali. Z týchto presných dôvodov exceloval v Aritmantike, získal Véčko aj na VČÚ aj na MLOKoch, príliš k zmäteniu jeho rodičov, ktorí sa nikdy o tento predmet nepokúsili.

Draco sa neobťažoval s vysvetľovaním jednoducho preto, že nevedel ako a prečo.

Vždy mával povesť trochu zlomyseľného fagana, ktorý sa nikdy nezaujíma o pravidlá či zákony a ktorý sa vzpiera každej ponúkanej príležitosti. Kvôli tomu zostali ľudia takí šokovaní, keď sa stal žalobcom. A kým zlomyseľnosť odišla s jeho detstvom, k pravidlám a zákonom nenávisť nepociťoval.

Áno, celý čarodejnícky svet bol strašne mylne informovaný.

Draco ako dieťa nie tak celkom nenávidel pravidlá, ale nepáčili sa mu. Pravda, bezostyšne ich porušoval presne tak ako každý iný. Otec vždy vravieval, že hocijaký blázon môže vytvoriť nejaké pravidlo a hocijaký blázon sa ním môže riadiť. Kým bolo v poriadku bez zaváhania budiť dojem bláznivého dodržiavania takýchto pravidiel, Malfoyovci si vytvorili vlastné pravidlá. Samozrejme, vojna zmenila jeho názory na učenie jeho otca. V skutočnosti z finálnej bitky Draco vyšiel s miernym rešpektom ku pravidlám.

Keď mal osemnásť, čítal niekde, že pravidlá sa robia pre podrobenie si bláznov a vedenie múdrymi ľuďmi a žil podľa tohto tvrdenia najlepšie, ako mohol. Poskytovalo oveľa väčší zmysel než učenie jeho otca.

Po pravde povedané, Draco, v jednom okamihu svojho života, nebol na tom lepšie než ktorýkoľvek iný blázon - a že ho to vydesilo jednoducho preto, že stále si sám seba považoval na vyššej priečke než ostatných. Napokon, strávil celý svoj život dodržiavaním toho, čo sa vyhlasovalo za tie "správne" pravidlá. Ako mohol byť tak slepý?

Vtedy sa rozhodol, že si musí vytvoriť svoje vlastné pravidlá.

Múdro ako návod využil niektoré z pravidiel čarodejníckej spoločnosti, keď sa rozhodol vytvoriť si svoje vlastné.

Pravidlá, zistil, boli vynikajúce na ohýbanie, ovládnutie a kontrolovanie. Ale k tomu, aby úspešne stvoril pravidlá, musel porozumieť ich účelu. To porozumenie netrvalo dlho. V skutočnosti ho zasiahlo dosť náhle jedno ráno nad kávou. Nielenže pravidlá riadili životy jedincov, pravidlá riadili celý vesmír. Bola to predstava tak ťažko pochopiteľná, že spočiatku len prešla jeho hlavou, ale po troche čítania dávala úplný zmysel. Pravidlá vytvárajú poriadok, ponúkajú hranice, garantujú rovnováhu a poskytujú pohodlie. Žiť bez pravidiel často viedlo k chaosu, zmätku, násiliu a anarchii.

Po tom, čo strávil dva roky svojho života bez pevných pravidiel, okrem pravidiel založených na tom, ako zostať nažive a udržať si tvár, Draco jednoducho vedel, že bez pravidiel nedokáže prežiť zvyšok svojho života.

Pravidlá mu poskytli možnosti k tomu, aby dosiahol všetko, čo kedy vo svojom živote chcel, ale nie tak celkom mal nárok mať.

A potom mu to docvaklo.

Všetko jednoducho zapadlo na miesto a on konečne vedel, prečo bol vždy tak fascinovaný číslami.

Boli jednoducho ďalšou pevnou vecou, z ktorej mohol mať radosť. Pochopte, nádhera čísel bola v tom, že boli navždy nablízku a nepatrili nikomu konkrétnemu. Ich význam, usporiadanie a výklad sa nikdy nezmenil. Jeden plus jeden sa vždy rovnalo dvom. Ani raz sa trojka nerozhodla, že bude odpoveďou na to, koľko je jedna a jedna; takto to nefungovalo. Čísla boli univerzálne, ale súčasne ako pravidlá, čísla sa dali zmanipulovať k tomu, aby splnili potreby ľudí. Bolo to jednoduché a predsa zložité, a presne takto to mal rád.

Pestované prsty mu pukli pred tvárou a priviedli ho späť do skutočného sveta. "Draco? Draco? Počúvaš ma?"

No, nechcel klamať. "Vôbec nie."

Pansy sa nafučala a znepokojené modré oči preskočili ku vchodu reštaurácie, prahnúce Blaisovi Zabinim, ktorý meškal. Nevrhlo odsekla. "Zabilo by ťa počúvať? Zabilo by ťa pripojiť sa ku mne v rozhovore, aby som nemusela premýšľať?"

Pokrčil plecami a zamrmlal do svojho saké, "nepochybne," a znova si odpil.

Vďakabohu ho nepočula.

"Myslím tým, tvoja najlepšia priateľka si robí obavy o svojho chalana - och, je tamto-" Vzdychla si, keď si uvedomila, že ten vysoký, čierny muž, čo práve vošiel do reštaurácie, nie je Blaise. Skôr než ho mohol schmatnúť zo stola, tá čarodejnica mala svoj mobilný výmysel pri uchu - po piaty raz.

Bola skoro ako malý prenasledovateľ.

Draco sa pozrel na ten malý muklovský mobil, ako keby to bol cudzí predmet - čo bol.

Pred piatimi rokmi sa vrátila z Austrálie s touto prekliatou hrozbou pripevnenou na boku a odvtedy sa jej nezbavila.

Nedávno sa dozvedel, že Grangerová bola jediným dôvodom, prečo vôbec táto malá otrava existovala.

A čo bolo horšie, odkedy sa Pansy začala honosiť tým mobilným výmyslom z pekla, stalo sa prekliatym trendom pre čarodejníkov a čarodejnice, aby ho používali vtedy, keď nemohli poslať sovu alebo patronusa. Stal sa niečím, čo ste mali vonku v muklovskom Londýne, neustále. Stal sa veľmi populárnym vo všetkých miestach čarodejníckeho sveta.

Ich nešťastím bolo, že nefungovali vo vnútri žiadneho magického sídla a za to bol on mimoriadne vďačný. Ale keď boli v muklovskom Londýne, tá vec bzučala, spievala a ona vždy niekomu "textovala"  - nech to znamenalo čokoľvek.

Nejako sa jej podarilo presvedčiť Blaisa, keď spolu začali chodiť - znova - aby si kúpil jednu z týchto vecičiek kvôli tomu, aby s ním mohla byť v spojení, kedykoľvek tú potrebu alebo túžbu pocíti. Pre nich to fungovalo dobre, hoci Blaise sa mu priznal, že okrem zavolania a prijatia hovoru nemal ani skurvenej potuchy o tom, ako sa tá vec používa. Ale podstatou bolo, že obaja boli večne mimo mesta a tá príšera, ktorá práve bola prilepená k Pansyinmu uchu, im umožňovala jeden druhého počuť, napriek tomu, že boli kilometre vzdialení.

Pansy prosila aj jeho, aby si jeden kúpil.

Nuž, Draco považoval sám seba za riadne pokrokového čarodejníka; venoval pozornosť všetkým tým kecom o nevyhýbaní, ale prijatí muklovskej technológie a nechal za sebou tie temné staré časy. Do pekla, vlastnil televízor - ktorý sotva kedy pozeral, ale to nebolo podstatné.

Keď trochu viacej porozumel muklovskej kultúre, získal k nim trochu väčší rešpekt. Boli horší? Iste, ale len preto, že nemali mágiu a metlobal. Oni, na druhej strane, mali takú širokú škálu zaujímavých zábaviek, ktorú jednoducho nebol schopný zmapovať. A ich technológia bola neuveriteľná, hoci podporovala lenivosť.

Mali veci, ktoré umožňovali napísať listy bez brka a pergamenu, tie mobilné príšery, televíziu a zariadenia, ktorým sa hrali hry na televízore, púšťali filmy. Mali športy, ktoré boli barbarskejšie než metlobal, ale vzrušujúce. Mali športy, ktoré zahrňovali úsilie pokúsiť sa zísť kopec s doskou pripnutou na nohách, skoro zabili jeden druhého kvôli lopte, ktorej sa nemohli dotknúť a hádzali niečím, čo vyzeralo ako kopia. Muklovia mali športy, ktoré sa dali hrať vnútri aj vonku, mohli sa hrať vo vode alebo na zemi; mali dokonca športy, ktoré sa dali hrať vo vzduchu. Bolo to úžasné.

Rýchlo dospel k záveru, že muklovia nežili zlé životy.

Ale to neznamenalo, že naskočí na módny trend a konvertuje k muklovskému životu.

V istých ohľadoch bol Draco vždy tradicionalista. Skalopevne veril, že príliš malá zmena by mohla byť na škodu ich čarodejníckej spoločnosti, ale príliš veľká zmena by spôsobila, že by čarodejnícky svet zabudol na svoj pôvod a dedičstvo. Rozhodol sa pre zlatú strednú cestu.

Stále mal rád brká a pergameny, ale nebránil sa používaniu pera a papiera. Mal rád muklovské akčné filmy, ale nenávidel nudné televízne šou. Ignoroval odporné muklovské kapucne a botasky, ale všetko ich oblečenie nebolo zlé. Napokon práve mal na sebe tmavomodré džínsy vyrobené na mieru a jednoduchý zelený sveter s výstrihom do Vé, z ktorého vykúkal golier jeho bielej košele; svoje hnedé športové sako mal prevesené na stoličke.

Nie je treba hovoriť, že bol prístupný aspoň raz niečo vyskúšať, ale rozhodne bol proti kúpe tej malej príšery na Pansyinom uchu.

A to jej povedal.

"Je tam odkazová schránka," zavrčala frustrovaná čarodejnica a cvaknutím zavrela svoj výmysel. "Kiež by sa ponáhľal. Vedel, že máme rezerváciu na ôsmu hodinu. Pre neho nie je typické meškať." Spomenula si na svoju výchovu a utrela si ruky teplým uterákom skôr, než ho znova položila na stôl.

Nech to akokoľvek nenávidel priznať, mala pravdu.

Draco sa mohol dostaviť, kdekoľvek sa mali stretnúť, o desať minút skôr a Blaise by tam už bol a čakal. Čokoľvek ho zdržalo, muselo byť niečo dôležité, ale nemal obavy o Blaisovu bezpečnosť. Ten čarodejník bol veľmi spôsobilý postarať sa sám o seba. Ale mal dobrý dôvod obávať sa o priateľku svojho priateľa; napokon, už si v úzkostlivom očakávaní skoro obhrýzala nervy.

"Stavím sa, že je v poriadku." Uistil ju, ale rýchlo mu došlo, že povedať to bola chyba.

Keď si Draco uvedomil, že by mal stále popíjať, a skoro sa prikrčil, keď sa Pansy zhlboka nadýchla a oslovila ho. "To nevieš. Čo ak sa niečo stalo a na ministerstve nastala rukojemnícka situácia..."

Šestnásť muklov v reštaurácii malo na sebe modré viazanky: štyria pruhované, traja jednoduché, traja bodkované, dvaja so zvislými čiarami, traja s priečnymi a jeden mal malé štvorčeky.

"... a možno..."

Jedenásť muklov malo čierne viazanky: piati bodkované, traja obyčajné, dvaja prúžkované a jeden mal malé trojuholníčky.

Desať muklov malo tmavozelené viazanky: sedem obyčajné, dvaja s čudnými tvarmi a jeden ma obrovský obrázok stromu.

"... myslím, čo ak bol na ceste a zmlátila ho nejaká magická príšera..."

Šesť muklov malo červené viazanky: päť malo obyčajné a jeden mal po celej dĺžke viazanky škaredé plamene.

Dvaja muklovia mali šedé viazanky: všetky obyčajné.

A jeden nešťastný gentleman mal jasne oranžovú viazanku s drobnými čiernymi hviezdičkami v strednom páse viazanky.

Draco presunul oči niekam inam, ale nebolo nič, čo by zabavilo jeho pozornosť. Ťažko si vzdychol. "Nerob si starosti, čoskoro tu bude. Povedz mi o svojom dni. Sľubujem, že budem počúvať." Bol by urobil čokoľvek, aby zastavil tie absurdné scenáre, ktoré unikali z jej úst."

"Nuž," začala pomaly. "Dnes som vstala, dala si ľahké raňajky a šla do práce pred Návštevným dňom u Svätého Munga. Je to škoda, že tvoj otec je v izolačke-"

"Tvoj deň, Pansy, hovor o svojom dni," vyprskol podráždene. Bol si prekliato istý, že nechce rozprávať o svojom otcovi.

"Fajn," a s prevrátením svojich modrých očí pokračovala, "keď som sa vrátila, pokúsili sme sa dokončiť farebné schéma pre jesenné vydanie. Tá sprostá mrcha, Carmen, navrhla čiernu a tehlovo oranžovú a ja som im povedala, že mi tie farby pripomínajú..."

V celej reštaurácii bolo sedemdesiatdeväť svietidiel, štyridsať stropných ventilátorov - desať zapnutých.

Bolo tam tridsaťjeden stolov, s tridsaťjedna sviečkami a tridsaťjednymi dekoráciami.

"... violeť je taká smiešna farba, nemyslíš? Dokonca znie smiešne. Zakázala som modelkám nosiť takú farbu... mám tetu, čo sa volá Violet a tiež dosť smiešne... pamätáš si ju? To je tá s tými čudnými fúzami..."  (PP: violeť - svetlofialová)

Potlačil vnútorné zastonanie a pokračoval v počítaní.

Bolo tam dvadsať čašníkov a servírok, jedenásť pomocníkov upratovalo stoly a bola tam jedna veľmi uponáhľaná hosteska.

Draco dal mlčky znamenie čašníkovi, aby mu priniesol ďalší drink - práve keď Blaise Zabini vykročil z tej zimy a vošiel do japonskej reštaurácie. Vďaka Merlinovi!

Pansy bola tak zaujatá svojou témou, že ho nezbadala, čo bolo asi to najlepšie. Napokon, mohol čakať verbálny výprask od podráždenej a znepokojenej Pansy. Draco sledoval, ako si jeho najlepší priateľ dal dole bundu skôr, než sa k tej nervóznej hosteske priblížil. Nepočul, čo si povedali, ale sledoval, ako tá hosteska vzala jeho bundu, aby ju mohla odniesť do šatne so zvyškom kabátov, venovala mu vďačný malý úsmev a zaviedla ho k ich stolu.

"... možno by som dodala, kým tehlovo oranžová je fantastická jesenná farba, je tiež strašne okukaná a úplne všedná. Myslím-"

Pansyin hlas zamrel v okamžiku, keď začula. "Pán Zabini, môžem vám niečo priniesť na pitie?"

Zalapala po dychu, keď ho jej oči vyhľadali.

Bez vydania nejakého zvuku vkĺzol na stoličku vedľa svojej priateľky neschopnej slova, pobozkal ju na spánok a chladne odpovedal: "Zatiaľ pohár vody." Pozrel sa ponad stôl na Draca, keď nervózna hosteska odišla, aby odovzdala jeho kabát do šatne a objednávku pitia do kuchyne. "Prepáčte, meškám. Už ste si vy dvaja objednali?"

Draco sa pokúsil potlačiť úškrn, ale nevyšlo mu to. Aspoň po odmlke: "Ešte nie."

"Čakali sme na teba," strihla Pansy láskavým hnevom, keď chytila jeho ruku, ktorá zovierala okraj stola. Oči mala chladné a netvárila sa ani trochu potešená, ale jej hlas prekypoval všetkými druhmi emócii. "Kde si bol? Robila som si starosti."

S pocitom piateho kolesa u voza začal Draco počítať muklovské dámy, ktoré mali diamantové náušnice.

Blaise sa zatváril ospravedlňujúco, keď zastrčil kučeru svojej priateľky za jej ucho. "Prepáč, láska, nechcel som, aby si mala obavy. Stratil som pojem o čase..."

Dvadsaťšesť muklovských dám malo diamantové náušnice; dvanásť malo cvočky, osem náušnice v tvare slzičky, štyri mali pár, ktorý vyzeral ako luster a -

"... Hermione."

A presne vtedy prestal počítať.

Príval vnútorných odporných epitafov zaznel v jeho hlave, ale nepodarilo sa im preniknúť jeho perami. Draco zažmurkal, bojoval, aby sa zorientoval, ale zlyhal a rýchlo sa zbavil všetkých svojich počítacích plánov. Ostré šedé oči sa sústredili na dvojicu na druhej strane stola, ktorá sa rozprávala potichu; potichu o Hermione Grangerovej. Draco zrazu zistil, že nedokáže viacej spočítať muklovské ženy, čo mali na sebe zafíry. Namiesto toho mu došlo, že sa náhlym návalom zvedavosti zúžil jeho výhľad.

Blaise dnes videl Grangerovú? Zábavné, on ju videl tiež.

Než odišla na svoje sedenie s terapeutkou, dali si spoločne príjemný obed v akejsi trendovej muklovskej reštaurácii, ktorá sa jej páčila. Hoci dosť rýchlo vyčistila svoj tanier, väčšinu času bola poriadne utlmená a počas jedla mlčala ako zvyčajne. Draco zistil, že mu to mlčanie nevadí. Už viacej nebolo trápne. Grangerová neplytvala svojimi slovami na povrchnosti, takže keď prehovorila, načúval - jednoducho preto, že vedel, že jej slová nie sú nezaujímavé a neochromujú myseľ.

Ešte ho nesklamala.

"Nuž, povedala, že bude meškať." Čarodejnica si odpila zo svojho čaju. "Prečo neprišla s tebou?"

"Je stále vo svojom dome, asi presne tam, kde som ju nechal. To je dôvod, prečo meškám," vysvetľoval Blaise, keď otočil tmavé oči k načúvajúcej blond priateľke. "Dnes večer sa  k nám nepripojí."

Na to Pansyin hlas nadobudol panovačný podtón. "A prečo nie?"

Vážne, "začala svoj očisťujúci proces."

Obočie sa mu zvraštilo zmätením, ale len na sekundu. Kým jemu svitalo pochopenie, Pansy, ktorá okamžite vedela, čo tým myslel, skoro vyskočila zo stoličky, ako keby si sadla na pripináčik. Blaisove aurorské reflexy prišli vhod, keď stiahol tú čarodejnicu späť na miesto. Pár ľudí pozrelo ich smerom, ale dlho sa na nich nesústredili. Pansy vystrelila pohľad, ktorý by dokázal rozpustiť titán, keď sa od neho pokúsila vykrútiť. "Musím ísť za ňou. Musím pomôcť. Ja-"

"Ty musíš zostať tu a nezdrhnúť ako nejaký prekliaty chrabromilčan," rázne jej povedal. Definitívnosť v jeho hlase naznačila konca diskusie. "Povedala, že ti zavolá, keby ťa potrebovala."

Frustrovaný ston sa zdvihol z vnútra jej brucha. "Ale ty-"

"Len som jej presťahoval tie krabice z podkrovia do skladovacieho priestoru na druhom poschodí a pomohol som jej tie krabice usporiadať," vložil sa Blaise. "Všetko bolo také pomiešané. Tá sťahovacia firma dala tie krabice do podkrovia bez ladu a skladu a ona sa neobťažovala ísť tam hore a upratať to. Po tom, čo si po sedení u terapeutky šla na to rýchle stretnutie do kancelárie, napísala mi domov a požiadala ma, aby som prišiel a pomohol jej."

"Ja-"

"Povedala, že to chce urobiť sama. Musíme to rešpektovať."

"Ale-"

"Je to jej rozhodnutie, nie moje. Keby bolo po mojom, bol by som stále tam, ale povedala mi, že to musí urobiť sama. Okrem toho, povedala, že dnes večer otvorí len jednu krabicu."

Draco dopil zvyšok svojho saké a zamyslene zízal, hoci bezvýrazne, na japonské maľby na stene hneď za ich stolom.

Takže, Grangerová sa odvážila do svojho podkrovia - hmm. Ale vedel, že to nebolo len o jej vpáde do podkrovia. Nie, bolo to oveľa hlbšie než to. Konečne sa postavila svojim démonom, vykročila z ulity a pustila sa do toho absurdného novoročného zoznamu, ktorý mu ukázala minulý týždeň.

V duchu si priznal, že je na ňu v poslednej dobe dosť pyšný. Chcelo množstvo sily nielen postaviť sa jej priateľom, ale pustiť sa do niečoho tak obrovského ako jej podkrovie - sama. Pri Merlinovi, rozprávala o tom, že pôjde do toho podkrovia tak dlho, že si myslel, že to nikdy neurobí.

Nuž, určite mu dokázala, že sa mýlil.

Pansyin trochu znepokojený hlas prenikol do jeho myšlienok. "Čo si objednáš? Ja si dám trochu suši a Blaise sa prikláňa k tempure."

Šedé oči prehliadli jedálny lístok. Nebol veľký fanúšik japonského jedla. Bol to Pansyin večer, takže vyberala reštauráciu, vďaka čomu on nemal čo povedať k tomu, kde budú jesť. Ona vždy vyberala niečo exotického, kým on lipol na reštauráciách v Šikmej uličke, Blaise zase na akomkoľvek mieste, kde mali pravé talianske jedlá a Grangerová mala snahu variť v Pansyinom dome.

Jeho oko zachytilo zoznam jedál suši a prešiel ním so zamysleným výrazom na tvári. Suši mu nevadilo. Napokon, minulý rok ho Pansy prakticky prinútila skúsiť ho. Potom, čo si zvykol na to čudné zloženie, uvedomil si, že nie je také zlé. Určite to nebolo niečo, čo chcel jesť každý deň, ale mať ho čas od času bolo v poriadku. Takže si objednal dosť bezpečnú suši misu a využil bľabotanie ostatných zákazníkov a tú melodickú japonskú hudbu, aby z hlavy vyblokoval Pansyin hlas, minimálne kým neprinesú jedlo.

Celý rozhovor sa zmenil v polovici jedla.

"Čo chceš dať Hermione?" spýtala sa Pansy, keď plastovými paličkami zdvihla suši rolku k svojim perám a zastala. Hoci by to nikdy nepriznal nahlas, Draco jej závidel obratnosť s paličkami. On mal dosť obratnosti len na to, aby to suši dostal z taniera k ústam. Nemal čas zastaviť sa. Nevyzeralo to pekne.

"K čomu?" Draco si odpil z ďalšieho saké.

"Za tri dni sú narodeniny jej syna a pozvala nás na večeru - teba tiež, Draco." Zažiarila zvláštnym úsmevom a pokračovala. "Myslím, že by to bol skvelý nápad, keby sme jej každý dali darček. Spomínaš si, čo som navrhla pred pár týždňami, skôr než sme vedeli o jej plánoch s večerou?"

Nie, nespomínal si, ale neopovážil sa priznať, že ju vtedy nepočúval.

Keď premýšľal viac a viac o predstave dať Grangerovej nejaký dar, Dracovo obočie neustále stúpalo. Potichu ten blond muž odložil svoju šálku. Zabudol na ten zvláštny úsmev, ktorým zažiarila, jednoducho preto, že jeho myseľ jednoducho odmietla dovoliť mu pochopiť viac, než bolo nevyhnutné. A čo viac, nevedel celkom, čo si o tom nápade s darom myslieť.

Mohlo to dopadnúť len dvoma spôsobmi: buď bude za ich pozornosť nesmierne vďačná alebo bude nahnevaná za ich nevhodnú trúfalosť. Pri oboch možnostiach bude zmesou vzlykov a plaču. Bez ohľadu na to koľkokrát v jeho blízkosti plakala, Draco mal stále z jej sĺz obavy.

Nie je treba hovoriť, že ho tá predstava trochu vykoľajila.

"Blaise a ja - nuž, mňa napadol darček a on ho zaplatil," uškrnula sa. "Tak sme jej zabezpečili víkend v týchto nádherných kúpeľoch v Škótsku. Samozrejme, ja idem s ňou - čisto ako morálna podpora," dodala hrdo.

Jej priateľ si odfrkol do pohára vody. "To si hovoríš stále."

Čarodejnicine modré oči sa prižmúrili, ale potom plachý úsmev narušil jej vyrovnanú tvár. "Prirodzene."

Prevrátil tmavé oči a pokračoval v jedení.

"Myslím, že je to dosť pozorný dar, čo myslíš, Draco?"

Nuž, ak mal byť úprimný, nevedel, čo si myslieť - a bolo mu to jedno. "Znie to fajn."

"Je to niečo, čo potrebuje. Merlin vie, ako potrebuje dovolenku po, nuž, ´tom incidente´."

Ach, ´ten incident´ - viac známy ako hádka storočia medzi Weasleym, Potterom a Grangerovou, bola ukričaná zrážka, ktorej bol pred troma týždňami svedkom. Snažil sa nepremýšľať o tom dni a sakra ani nechcel o tom rozprávať. Grangerová o nej nehovorila ani s Pansy, ani s Blaisom, a on tiež nie.

Neprekvapivo jej odpor o tom rozprávať ich nezastavil pred tým, aby mu nešli na nervy tým, ako ťahali podrobnosti z neho.

Oni nemuseli vidieť, ako sa zosypala pri tom stĺpe po tom, čo im povedala pravdu o svojich rodičoch. Nevideli ten výraz naprostého šoku a ublíženia na tvári Weasleyho, keď sa dozvedel o otcovstve Matthewa. Nemuseli vidieť, ako objíma Pottera a rozpráva mu o ich mŕtvom synovi. Nemuseli vidieť tú bolesť v jej očiach, keď ju tlačil preč. Oni nemuseli vpadnúť a vytiahnuť ju z tej chaotickej situácie skôr než Potter stratil kontrolu. A prekliato isto sa o ňu nemuseli následne postarať.

Nie, on bol ten jediný, kto sa pustil na more bez vesiel, len kvôli nej.

Ten okamih, keď Potter otvoril tie dvere a on začul Grangerovú a Weasleyho skoro na seba kričať, ho zaplavila vlna rýdzeho porozumenia. Jednoducho vedel, že sa všetko malo rozpadnúť. Vedel, že sa to musí stať; viac než kedy predtým vedel, že Potter potreboval byť zvlečený z jeho svätuškárskej fasády a že potreboval zistiť, čo za muža - nie, chlapca - je. Vedel, že Grangerovej pravda túto prácu odvedie dokonale. Vedel, že jej slová vyhodia jeho svet do vzduchu, ale tiež vedel, že tú čarodejnicu tie ruiny zasypú, keď bude po všetkom. Niekto ju musel vytiahnuť.

Takže Draco schmatol svoj prútik a šiel za ním ako nejaký prekliaty chrabromilčan - ale, držal sa v tieňoch a ako správny slizolinčan zamedzil akýmkoľvek vonkajším činiteľom.

"Hovorila o tom všetkom s tebou?" spýtal sa Blaise svojej priateľky.

Pansy pokrútila hlavou. "Nie veľa. Len že vedia o všetkom pravdu." S dokonalou eleganciou a jemnosťou zjedla posledný kúsok suši. Opatrne prežúvajúc tá čarodejnica starostlivo odložila svoje paličky. "Obetovala by som svoj plat na ďalších pätnásť rokov, aby som videla Potterovu tvár, keď mu povedala, že Matthew je jeho."

Blaise na sekundu stratil svoj pokoj a Dracovi skoro zabehlo pitie; ich káravé slová boli vyslovené súčasne.

"Potter je Matthewov -"

"Po celý čas-"

"Otec?"

"Si vedela-"

"Chodila s Weasleym, nie?"

Najprv odpovedala svojmu šokovanému priateľovi jednoduchým: "Áno."

A Draco doplnil: "Technicky bola tehotná skôr než spolu začali chodiť."

Blaise to všetko absorboval a krátku chvíľu rýchlo žmurkal, vyjavený. "Nemal som tušenia, ako strašne je toto všetko sakra domrvené. Pri Merlinovi. Niet divu, že bola v takom strašnom stave."

Draco vedel, čo za vzťah mali Blaise a Grangerová. S dôverou sa spolu rozprávali, ale on nekládol žiadne otázky. Nečmuchal a svojho času sa cítila menej ohrozená v Blaisovej prítomnosti než v jeho. Veci sa definitívne zmenili.

Záhadne povedal svojmu priateľovi: "Nepoznáš ani polovicu z toho."

"Potrebujem sa sakra napiť."

Chichotajúca sa Pansy mávla na čašníčku a objednala Blaisovi pitie.

Draco si odfrkol a zostal potichu, kým čašníčka nedoniesla jeho nápoj a neodišla. Trochu sa predklonil, zachytil jej oči a uprene na ňu pozeral. "Ako si do pekla na to prišla?" spýtal sa Draco a pripomenul: "Nikdy ti to nepovedala."

Svetlomodré oči sa naplnili veselosťou, keď po ňom strelila samoľúbym pohľadom. Jej smiech roztomilo zacinkal. "T-ty si si myslel, že to neviem?" Potiahla nosom a utrela si kútiky očí servítkou, rozhodnutá zachrániť svoju maskaru pred slzami zo smiechu. "Samozrejme, že som to vedela. Moje dedukčné schopnosti sa nepribližujú tvojim, Draco, ale nie som včerajšia. Úprimne, nemusela povedať ani slovka, hoci si prajem, aby povedala..."

Prehrabla si rukou svoje kučeravé vlasy, keď si pri tej spomienke vzdychla.

Blaise rýchlo dopil svoj drink, stále zmätený.

"Od okamihu, keď Hermiona otvorila dvere na svojom dome v Benátkach a on zozadu nesmelo nakukol, keď mu povedala, aby bol veľký chlapec a pozdravil, vedela som, čí syn to je. Okrem tej jazvy, okuliarov a faktu, že vyzeral trochu ako Hermiona, mi bolo jasné, že to nie je žiaden Weasley. Jeho oči, hoci trochu iné, ho prezradili."

Spomínajúc na ten obrázok, na ktorý ešte nezabudol, Draco v duchu súhlasil.

Pansyinmu hlasu chýbal všetok humor, keď sa spýtala: "Kedy ti povedala, že Potter je otec?"

Neprítomne blond čarodejník odpovedal: "Ten deň, keď som jednu vrazil Weasleymu."

Pansyine oči sa roztvorili. To určite nebolo niečo, čo očakávala. "Tak dávno? A nechal si si to pre seba?" Uškrnula sa. "Páni, páni, ty si sa zmenil."

Bridlicovo šedé oči sa prudko prižmúrili. "Skonči, kým máš navrch, Parkinsonová," zavrčal.

Samozrejme, jeho reakcia ju nezastrašila. Poznala ho príliš dobre, aby sa naľakala. "Vy dvaja ste sa v posledných mesiacoch riadne zblížili."

"Mali sme na výber?" vyprskol, nie celkom sa mu páčilo, kam tento rozhovor smeruje.

Pansy len pokrčila plecami. "Myslím, že to bolo dosť nevyhnuteľné - ja som si len nemyslela, že sa to stane tak skoro."

Nuž, tak to boli dvaja.

Existovali prísne pravidlá ako postupovať v takejto situácii; pravidlá, ktoré nezaváhal v minulosti dodržať. Ale, pri Merlinovi, tieto pravidlá leteli do čerta, keď prišlo na Grangerovú. Za posledných šesť mesiacov porušil tak prekliato mnoho zo svojich osobných pravidiel, že začal pochybovať o svojom zdravom rozume.

Jeho plán bol jednoduchý: preniknúť dnu, získať informácie a vypadnúť. Žiadne ublíženie, žiadna osobná chyba.

Nuž, zvládol dva z troch. Prenikol dnu a získal informácie, ale zostal lapený v jej svete.

"Povedz nám, čo sa v ten deň stalo, Draco." Nebola to Pansy, ktorá o to požiadala, ale zamyslený Blaise.

"Ona vám to povie obom, keď bude pripravená. Ja, pokiaľ ide o toto, sa o tom dni vôbec nechcem baviť. Bol odporný, nechutný a pri ňom každá hádka, čo som kedy videl vo svojom živote, sa zdá banálna a bezvýznamná. Každý jeden bol zlomený a bolo tam tak veľa sĺz..."

Blaise nadvihol jedno vševediace obočie na svojho najlepšieho kamaráta. "A pre tvoju prítomnosť neboli žiadne postranné motívy?"

Draco po ňom strelil pohľadom, ktorý mu jednoznačne povedal, aby vycúval a jeho otázku nepoctil odpoveďou. Ísť za nimi bola vzácna chvíľka ochrannej rytierskosti, to vedel s istotou. Nastaviť štíty bolo okamihom uvažovania; vykonalo sa to pre úžitok niekoho, koho považoval za svojho priateľa. Ale zostať - teraz to bolo okamihom dočasného šialenstva.

Tá mentálna, fyzická a emocionálna bitka medzi tým starým ´Zlatým triom´ bola trošku príliš, trošku príliš surová na jeho vkus. Spôsobila, že ho príšerne bolela hruď z dôvodov, ktorým nechcel porozumieť. Do pekla, spôsobila, že mu bolo ľúto toho prekliateho Weasleyho - pri Merlinovi! Kam to ten svet spel? A čo viac, pri viac než jednej príležitosti to bolo príliš dôverné a on odísť chcel.

Ale zostal.

Rozhodne by bol mohol žiť bez dôsledkov vytiahnutia Grangerovej z tých ruín.

Po celých dvadsaťsedem hodín a devätnásť minút spola katonická Grangerová neprehovorila ani slova.

Okamžite po tej hádke ju zaviedol do svojej pracovne, povedal Shannon, že odchádza letaxom a potom zobral Grangerovú do svojho domu. Trvalo mu trinásť minút, aby vypáčil svoju ruku z jej, ďalšie dve, aby ju dostal do bodu, kde mala dosť emocionálneho uvedomenia si, aby sa sama osprchovala a ďalšiu, aby sa prezliekol z pracovných šiat. Usušila si vlasy, on zmenšil nejaké tepláky a tričko, aby si to mohla obliecť, posadila sa na gauč, on zapol televízor, ona ho znova chytila za ruku a počas ďalších dvanásť hodín a štyridsať sedem minúť neprehovorila ani slabiku, a ani on nie.

Sedeli tam a zízali na ten vrieskajúci televízor, ktorý bol zapnutý na stanici, na ktorej šli jeden za druhým akčné filmy. Nikdy vo svojom živote nevidel toľko výbuchov áut - a ona sa nestrhla... ani raz.

Vyzerala mŕtva. Mŕtva pre svet. Na smrť unavená. Mŕtva.

"Draco," Blaisov hlas ho prebral z tej spomienky. Zrejme prešlo veľké množstvo času, pretože Pansy sa pokúšala potajme pozrieť na účet, ktorý jej priateľ platil. Ich taniere boli preč.

"Čo je?" Vyprskol, podráždene.

Nadvihol obočie, "si v poriadku?"

"Je mi fajn... len som unavený." Siahol si do vrecka pre peňaženku, pozrel na svoj účet a hodil pár bankoviek, aby vyrovnal účet a veľkorysé prepitné. Keď opustili reštauráciu, Draco sa rýchlo rozlúčil so svojimi priateľmi a šiel k miestu, kde by sa mohol premiestniť bez toho, aby ho videli; jeho myseľ bola zahalená myšlienkami na ten hrozný deň.

O desiatej v tú noc sa jej spýtal, či nechce niečo jesť - neodpovedala.

O šestnásť minút neskôr si vypáčil svoju ruku z jej.

O štyridsať deväť sekúnd nevedel kam z konopí (cz: kudy kam) a napísal svojej matke.

O dve minúty neskôr vykročila jeho matka z letaxovej siete. Draco jej čiastočne vysvetlil situáciu a ona okamžite poslala po pár domácich škriatkov. Priniesli niekoľko sendvičov, ktoré Grangerová zjedla - len po tom, čo jej pohrozil, že jej ich napchá do jej prekliateho hrdla, ak ich nezje...

O deväť minút neskôr sa jeho matka dobrovoľne ponúkla, že zostane na noc.

O polnoci napísal svojmu šéfovi a povedal mu, že na druhý deň bude pracovať z domu.

Niekedy o jednej ráno jeho matka zaspala v hosťovskej spálni.

Okolo tretej zaspal na gauči vedľa Grangerovej.

A Grangerová - sa ani nepohla.

Stále zízala neprítomne vpred, keď sa o ôsmej zobudil.

Bolo treba ďalších štrnásť hodín a dvadsaťdeväť minút, aby sa to mlčanie prelomilo.

Jeho matka sa o ňu starala, rozprávala sa s ňou, snažila sa dostať skrz ňu, prinútiť ju jesť a zostala pri nej. On prechádzal z a do jeho kancelárie, kde pracoval na prípadoch a za každú cenu sa vyhýbal čarodejnici, čo sedela v jeho obývačke. Práve kráčal popri tom gauči, na ktorom stále sedela, keď sa konečne načiahla a chytila ho zápästie. A potom nakoniec prehovorila. Jediné, čo povedala, bolo: "Ďakujem ti," skôr než sa prevalila dopredu. Draco ju zachytil za pás skôr, než si udrela hlavu o zem, zdvihol ju a položil ju do svojej postele kvôli tomu, čo sa ukázalo ako trinásťhodinový spánok. Strávil pri jej lôžku časť večera. Napokon, aj tak by nijako nezaspal.

Draco Malfoy pokrútil hlavou, aby skoncentroval všetku svoju pozornosť a odmiestnil sa so slabým prasknutím z malej uličky len pár blokov od tej reštaurácie.

ooo

Časť 2: V ústrety zrážke

Ale nepremiestnil sa domov.

Namiesto toho sa ocitol pozerať sa na dôverne známu, ale stále žalostnú predzáhradku. Vonku bola tma ako v peci, okrem pár svetiel, ktoré boli na poschodí a tú predzáhradku osvetľovali. Bolo mu jasné, že ešte nenajala záhradného architekta. S pokrútením hlavy šiel otvoriť predné dvere. Boli zamknuté.

So zašeptaným, "alahomora", sa dvere odomkli a on vošiel dnu. Buď stále nenastavila štíty alebo ho tie štíty, ktoré nastavila, vpustili. Ten pocit tepla, ktorý prešiel jeho telom v okamihu, keď prekročil prah, mu napovedal, že to bolo to posledné. Hermiona Grangerová mu dôverovala dosť na to, aby mu umožnila vstup do svojho domu.

Také podivné zvraty osudu.

Zavrel dvere tak ticho, ako mohol a zašepkal: "Lumos", aby si poskytol trochu svetla, keď sa pomaly zakrádal tou malou, tmavou vstupnou halou do obývacej izby.

Prízemie Grangerovej domu bolo úplne tmavé, okrem príjemného ohňa, ktorý vydával jemné, blikotavé svetlo a zahrieval skoro prázdnu miestnosť. Izba samotná voňala po spálenom dreve a lesku na nábytok; čudne, ale nie nepríjemne. Draco sa práve chystal zavolať na Grangerovú, keď začul nejaký zvuk a stuhol.

Bol to hlas... nuž, spievajúci hlas.

Nežná, harmonická, ale stále skľučujúca hudba prenikala z poschodia a on si uvedomil, že premýšľa, či tá pieseň, čo hrala, bola titulnou piesňou pre Grangerovej život. Asi. Každý kúsok jeho zdravého rozumu a múdrosti mu vravel, aby sa otočil spiatky, premiestnil domov a šiel do postele - bol to dlhý deň a on tu aj tak nemal byť.

Keď si Draco dal dole kabát, zadumane vykročil ku schodom. Odkedy on niekedy načúval svojej inteligencii, múdrosti či zdravému rozumu, keď prišlo na Hermionu Grangerovú? Ignoroval ich tak často, že im vôbec nedal ani len šancu obhájiť svoj názor. Takže zamieril hore schodmi, bral pekne jeden po druhom, neponáhľal sa. Napokon, mal silnú predtuchu o tom, čo nájde na poschodí. To provizórne skladisko, ktoré jej pomohol zriadiť Blaise. A vedel, koho nájde v tom spomenutom skladisku. Grangerovú. V tomto okamihu ale nevedel, v akom stave bude. Ale bol pripravený na čokoľvek - aspoň si to myslel.

Keď nasledoval zvuky melodickej hudby, prešiel po krátkej chodbe, prešiel okolo piatich zatvorených dverí a otvorenej skrine na prádlo, ktorá bola úhľadne naplnená poskladanými, usporiadanými, farebne uloženými uterákmi, osuškami a utierkami.

Potichu si odfrkol. Typická Grangerová... bolo dobré vedieť, že sa niektoré črty jej povahy nezmenili.

Akosi to považoval za trochu-  Tá myšlienka dočasne ubzikla z jeho mysle v tej chvíli, keď zbadal otvorené dvere.

Boli to posledné dvere naľavo pred tými, čo vyzerali ako dvere do podkrovia. Skladovacia miestnosť. Hlasnejšia, a predsa nerozoznateľná hudba melancholicky prenikala z osvetlenej izby. Jeho ďalších pätnásť krokov po matne osvetlenej chodbe bolo urobených obozretne, pretože nevedel, čo čakať. Draco nakukol do miestnosti - a bola tam.

Krabice, tašky a odkladacie nádoby napchané úhľadne popri prázdnych stenách jej provizórneho skladiska, všetky na boku s označením; pre organizačné účely, samozrejme. Grangerovej rezervná izba bola, z väčšej časti, chladná a pustá; svetlá boli matné a hudba znela, ako keby vychádzala z nejakého smutného filmu. Tá žena spievala o bolestivej a srdce lámajúcej strate milovaného človeka, a on by nesmel mať žiadne emócie, aby pri jej citlivom hlase nepocítil smútok.

"Andělé ani nenapadne, že by tě mohli vrátit. Budou se zlobit, když pomyslím na to, že se k tobě připojím? " 

Chcel odísť, ale ako keby mu niekto bránil v pohybe.

"Brzy tady budou svíčky a modlitby, které se říkají, znám. Ale nenechte je ronit slzy. Ať ví, že jsem šťastná, že můžu jít."

Jeho oči prešli po tej miestnosti. Nie všetko bolo v krabiciach. Detská postieľka bola položená v ľavom rohu izby, detská polička na knihy bola vo vzdialenom pravom rohu, detská ohrádka bola poskladaná a opretá o stenu a v strede zadnej steny bola zaprášená hracia skrinka. Tak to je ten vinník; dôvod, prečo počúval tie najsmutnejšie slová, ktoré kedy vo svojom živote počul. Chcel to kúzlom vypnúť a pripravil sa, keď jeho oči znova dopadli na Grangerovú.

Bola odvrátená od otvorených dverí a jej trasúce plecia mu povedali všetko, čo potreboval vedieť.

Pri Merlinovi, ona plakala.

Pri jej nohách bola krabica, a podľa polohy jej rúk si Draco uvedomil, že niečo drží.

"Smrt není sen. Ve smrti tě laskám, s posledním výdechem mé duše, tě požehnám..." 

Jedna polovica jeho mysle ju chcela zanechať jej slzám a jej deprimujúcej hudbe, ale to prekliate svedomie vyslalo bodavú bolesť jeho telom len za to, že ho to napadlo. Ak jej ochranné slová na tej chodbe nič nepovedali Weasleymu a Potterovi, boli tým, vďaka čomu sa nakoniec stali spojencami, a opovážil sa povedať - priateľmi. Ich priateľstvo bolo prinajmenšom neisté a zložité, ale pretože počas jeho ťažkých časov ho jeho priatelia neopustili, on sa rozhodol neopustiť ju - napriek tomu, že dostať sa preč od jej sĺz by mu poskytlo pokoj-

"Mama si ju zvykla stále spievať," začala Grangerová pomaly; jej hlas prekypoval toľkými intenzívnymi emóciami, že si uvedomil, že nedokáže plynulo dýchať.

Neotočila sa.

"V skutočnosti jedna z mojich najstarších spomienok na moju mamu je jej spev. Mala taký nádherný hlas, silný a predsa nežný..."

Pieseň skončila a začala druhá.

"Mama ma zvykla brávať každú sobotu do obchodu s hudobninami a obzerala sa tam, kým ja som netrpezlivo vzdychala. Pochop, viac než čokoľvek chcela hraciu skrinku. Bolo to hlúpe a nerozumné, ale chcela ju..."

Draco vkročil do izby a zatvoril za sebou dvere, potichu, ako keby nechcel tú náladu narušiť nejakým hlukom.

"Spomínam si na deň, keď môj otec kúpil túto hraciu skrinku pre moju mamu." Hlas mala taký zlomený a nežný. "Boli Vianoce a bolo mi sedem. Moja mama," smutne sa zachichotala a on si všimol, ako sa jej kučeravá hlava natriasa nad tým smutným žartom. "Moja mama zvrieskla, keď ju zbadala a ja som tomu nerozumela. Pravda, bola taká lesklá a nová, ale nič to nebolo... alebo som si to tak myslela. Keď ju otec zapojil, okamžite ma fascinovali tie oranžové, zelené a červené svetlá. Bola nádherná..." Grangerová zmĺkla a vydala niečo, čo znelo ako priškrtený štikútavý povzdych.

Draco sa pozrel na nohy, zrazu znepokojený. Pripadal si ako votrelec, hoci hovorila k nemu.

"A nikdy neprešiel deň, aby si nehrala Billyho Joela, Ellu Fitzgeraldovú, Beatles..."

Nemal potuchy, kto to je. Draco sa jej chcel spýtať, ako vie, že tam stojí, ale potom mu svitla odpoveď.

"Nikdy som nezdieľala jej porozumenie pre hudbu. Jediný dôvod, prečo som si nechala tú skrinku, bolo, že mi ju pripomínala."

Tie štíty.

"Ale-ale Matthew ju miloval. Zvykol pred ňou stáť hodiny a snažil sa prísť na to, ako to funguje... a keď som ju zapla..." Grangerová sa zastavila, neschopná viacej pokračovať.

Nakoniec sa otočila; jej smutné, slzami naplnené oči sa zabodli priamo do neho a ani za ten svet sa nedokázal odvrátiť, bez ohľadu na to, ako silno sa snažil. Keď sa ten pohľad už nedal zniesť, použil každý kúsok svojej vôle, aby sa prinútil svoje oči pohnúť sa doľava. A to, čo uvidel, že drží, spôsobilo, že si okamžite prial, aby ten očný kontakt neprerušil.

Malý červený plášť.

A jeho spomienky zaleteli späť k rozhovoru, ktorý viedli pred pár mesiacmi.

"Mal vo zvyku pobehovať po celý čas v červenom Supermanovom plášti..."

Pri Merlinovi.

"Vieš," začala, keď znova našla svoj hlas, ale bola znovu tak blízko k slzám. "Ja-ja som si myslela, že to dokážem urobiť sama. Bola som odhodlaná. Ja-ja som si myslela, že som silná. Ja-ja som myslela-"

Draco nemohol prísť na to prečo, ale urobil k nej pár krokov. Bolo toho tak veľa, čo jej chcel povedať, ale to jediné slovo, ktoré sa vytvorilo v jeho mysli a skotúľalo sa z jeho jazyka bolo veľmi znepokojujúce: "Hermiona."

Vyzerala vyložene nešťastne a z tej bolesti, ktorá vyžarovala z jej útleho tela, mu bolo nevoľno. "Prestane to niekedy? Zmizne to vôbec?"

Ďalšie kroky a potom jemné, ale rezervované: "O čom rozprávaš?"

"O tej bolesti," zachrapčala Grangerová, ako keby ju to slovo fyzicky bolelo. Hodila ten plášť späť do krabice a túžobne naň hľadela.

Draco stál len jednu stopu od nej, keď sa zohol a zdvihol ten plášť. Dlhý čas naň hľadel a podal jej ho späť, keď pochmúrne odpovedal: "Na tieto otázky nepoznám odpovede."

Potiahla nosom a zamrmlala: "Ty si v skrývaní svojej bolesti o toľko lepší než ja."

Bolo to po prvý raz, čo spomenula jeho bolesť a on uvažoval, či je taký dobrý v jej ukrývaní, ako povedala, že je. Odfrkol si pri tej predstave. Bolesť rozpoznala bolesť. Pravdepodobne si všimla jeho dokonca uprostred svojej vlastnej. Alebo možno nevšimla.

Dracove problémy sa zrodili v chladnom detstve, rozvinuli sa v čase jeho dospievania a prihlásili sa v dospelosti. Bez ohľadu na to, čo si hocikto myslel, život nebol k nemu ľahký, dokonca ani pred vojnou.

V mladom veku zistil, aký druh ľudí má za príbuzných, a neskôr zistil, čo za človeka bol muž, ktoré mal za otca. Záležalo im len na nich samotných, nadradenosti krvi a na zničení ostatných. Vždy považoval svoju matku za slabú, ale po Dumbledorovej smrti - a tej traume a vine, ktorú následne cítil - rýchlo zistil, že je tou najsilnejšou ženou, akú poznal. Bola tým jediným, čo mal.

A dokonca po vojne bola matka stále to jediné, čo mal, okrem svojich oddaných priateľov.

"Ako sa s tým všetkým vyrovnávaš?" potichu sa spýtala Grangerová.

Draco nebol schopný nájsť hlas, aby mohol odpovedať.

Otec bol šialený, vládnutie - spolu so zodpovednosťou, povinnosťami a očakávaniami - Malfoyovskej rodine bolo na Dracovi, a on bol ustavične pod tlakom, aby obstál, nielen ako čistokrvný, ale aj ako Malfoy. S takýmto tlakom na pleciach a tej vine, ktorú niesol na chrbte, prichádzala bolesť. Ustavičné porovnávanie s jeho otcom to všetko zhoršovalo.

Striasol zo seba tú myšlienku.

Lucius nemal ani tú slušnosť, aby mu zanechal nejaký návod. Nie, on riešil všetko za pochodu a využíval tú prekliatu vecičku nazvanú pocity. Na rozdiel od všeobecnej mienky ich mal. Nebol taký bezohľadný, ako nechal ostatných myslieť si. Ale nechávať si svoje pocity pre seba bolo nevyhnutnosťou. Bola to taktika prežitia. V Malfoyovskej rodine vyjadrenie niečích pocitov bolo znakom slabosti. A slabosi sa nehodili k tomu, aby mali tú česť byť Malfoyom.

A väčšina jeho širokej rodiny Draca považovala za slabú, rozmaznanú padavku.

Duševne chorý alebo nie, ten samotný fakt, že jeho otec stále dýchal, ho s matkou chránil pred zvyškom ich rodiny; tej, čo žila v cudzine v Nemecku, Dánsku a v severnom Francúzsku. Lucius Malfoy vládol rodine a ich obchodom železnou rukou, využíval strach, peniaze a zastrašovanie, aby si upevnil svoje postavenie. Dokonca po vojne mal jeho otec nad nimi pevnú kontrolu. Až kým nešiel do Azbakanu. Draco vedel, že všetka tá banda zalezená čaká, kým jeho otec zomrie alebo nebude schopný vedenia.

Tak málo vedeli...

Možno nemal rád svojho otca, ale musel rešpektovať jeho brilantnosť. Než odišiel do Azbakanu, urobil dve veľmi múdre veci. Po prvé, stiahol sa do úzadia ako prezident troch rodinných spoločností: Malfoy Enterprises, Malfoy Investments a Malfoy Manufacturing. Ale otec sa postaral, že si ponechá šesťdesiat percent podielov v každej spoločnosti, aby si poistil svoje postavenie hlavy rodiny. Po druhé, odovzdal všetky tri podniky svojmu obľúbenému bratovi, Arcturusovi v Nemecku.

Strýko Arcturus bol veľmi pravdepodobne tým najdesivejším človekom, ktorého Draco kedy poznal, ale bol brilantný samotár, ktorý viedol prostý život. Napriek tomu, že bol bohatý muž, nezáležalo mu na peniazoch; záležalo mu len na moci nad rodinnými obchodnými operáciami. Hoci technicky mal Draco konečné slovo vo všetkom, čo jeho strýko urobil, veľmi málo sa staral o tie obchody a nechal svojho strýka robiť čokoľvek sa mu do pekla zažiadalo. Arcturus riadil všetky obchody ako namazaný stroj, všetkých spravil veľmi bohatými ľuďmi a udržiaval pozornosť všetkých na obchodoch a mimo Draca a Narcissy.

Dokonalé.

Draco vedel, čo by urobili, keby sa dozvedeli o otcovej chorobe. Najlepšie by sa hodilo slovo anarchia. A nechcel premýšľať o tom, čo by sa im stalo, keby zistili, že on, tá padavka, vládol miesto svojho otca. Ochrana, ktorú im Lucius nevedomky poskytoval, by prestala existovať a bolo by len vecou času než jeho a jeho matku zvrhnú.

Hoci rešpektovaní po celej Európe kvôli ich mazaným obchodom, financiám a investičným schopnostiam, Malfoyovská rodina bola bezohľadná banda. Zabíjali by kvôli kontrole, zničili by všetko kvôli moci a bodli by kohokoľvek do chrbta, aby poskočili na jeho pozíciu. Ako sa do pekla Lucius zmocnil vlády? Získal ju a nepodelil sa.

Ten okamžik, kedy by rodila začala prichádzať o peniaze, ten okamžik, kedy by prišli na to, že je Lucius šialený, tou sekundou by si uvedomili, že všetko viedol Draco, tou minútou, čo by otec zomrel - pokúsili by sa získať moc späť.

Draco tak netúžil po moci ako jeho otec; len jej potreboval dosť, aby uchránil ich bezpečie.

Takže s matkou zostali v pozadí, starali sa, aby k sebe nepritiahli nechcenú pozornosť negatívnej tlače. Matka navštevovala významné rodinné udalosti, aby nevzbudila ich podozrenie, kým Draco zostával úplne mimo. Všetky obchodné záležitosti, ktoré mal s tou spoločnosťou, sa viedli cez soviu poštu. Vymysleli podrobné príbehy o otcových cestách, falšovali listy, kde ho nechali predkladať nové obchodné nápady jeho ďalším obchodne mazaným strýkom, platili enormné množstvo peňazí, aby udržali svoje tajomstvo a Draco zvládal všetky rodinné záležitosti so skoro minimálnymi problémami, pretože, technicky, bol otec nažive a on len ´jednal za neho, kým bol preč´.

Ale za tri roky, čo Draco držal opraty, obchody prospievali a rodina bola pokojná.

Dokázal sám sebe, že bol lepší vodca než jeho otec - a že bol tiež lepší človek.

Jednako boli časy, keď odmietal svoje priezvisko, boli časy, keď ho napĺňalo pýchou, a boli dokonca časy, kedy ho nechcel - sakra.

Grangerová zbalila tú pláštenku a dala ju nazad do krabice.

Draco sa mračil, stále stratený v myšlienkach.

Takže teraz čelil dôležitému rozhodnutiu. Mohol Grangerovej klamať, povedať jej, že nevie, o čom hovorí. Mohol klamať a povedať, že netrpel, že bol oslobodený od starostí, a že bol spokojný s tou prísnou kontrolou, ktorá obklopovala jeho život. Alebo mohol byť úprimný k nej a sebe.

To rozhodnutie sa zrodilo prekvapivo ľahko.

Grangerová sa nestretla s jeho očami, ale hľadela na zem. "Ty tak dobre skrývaš svoju bolesť..."

Sucho odpovedal po pravde, hoci jeho hlas bol trochu chrapľavý. "Mal som roky tréningu a rodinu, ktorá by to využila, aby ma zničila."

Hľadela na neho, ako keby ho nikdy predtým nevidela, kým medzi nimi uplynul okamih porozumenia. Nepoznal ju, ale ten okamih nastal s takou intenzitou osobnej jasnosti, že sa skoro zapotácal. Oni dvaja boli tak veľmi podobní, a predsa odlišní. Ako to vôbec bolo možné? Ako to k tomuto dospelo? Pred šiestimi mesiacmi si bol Draco skoro istý, že nemá s Grangerovou spoločnú ani jedinú vec. Pred šiestimi mesiacmi bol jeho život jednoduchší. Pred šiestimi mesiacmi všetko nebolo také jasné, ako to bolo v tejto chvíli.

Grangerová bola zlomená životom, toľko vedel, ale možno - možno život zlomil aj jeho.

"Premýšľam-" Zhlboka sa nadýchla a potom sa spýtala. "Prečo si sem prišiel?"

Poskytol jej vlažnú odpoveď. "Neviem."

Chvíľu bola zamyslená. "My-myslím, že sme oveľa viac podobní než odlišní. Myslím, že na-naše podobnosti sú dôvodom, prečo si tu."

Tá pieseň sa zmenila na niečo, čo poznal; muklovská pesnička, čo si Pansy zvykla hmkať po celý čas.

"V každom srdci je miesto, útočisko bezpečia a sily..."

A potom urobila niečo, čo nečakal.

Zamrmlala, viac sebe než jemu, "chápem to-"

Draco už viacej nechcel diskutovať o svojej bolesti s ňou. Nechcel tam už byť. On-

Skusmo sa predklonila, oprela si jej chladné čelo o jeho hruď. Bola tak neuveriteľne napätá a stŕhala sa s každým jeho nadýchnutím; pravdepodobne čakala, že ju odstrčí. A pravdepodobne by to urobil, keby bol myslel jasne. Ako sa mohol koncentrovať, keď to prostredie bolo až po okraj naplnené jej bolesťou a tou prekliatou hudbou?

Keď ju neodtlačil, Grangerová sa pomaly, hlboko nadýchla a otočila hlavu nabok. Ucho mala pritlačené priamo na jeho srdce, ktoré nútil prestať tak silno tĺcť. Tá roztrasená čarodejnica pomaly a opatrne ovinula svoje ruky okolo neho v niečom, čo mu pripadalo ako objatie.

Nuž, v skutočnosti si nebol celkom istý, čo to do pekla malo byť.

Draco sa nemo pozeral na temeno jej kučeravej hlavy a jeho tvár nadobudla výraz, ktorý bol zmesou úžasu a rezervovanosti, spolu so štipkou nervozity. S napätým zamračením kaziacim jeho pekné črty ten blonďavý muž skoro zvažoval, že sa jej spýta, čo si sakra myslí, že robí, ale potom ho stisla.

Draco ostro vydýchol, keď jeho nepohodlie vzrástlo na novú úroveň.

Bolo to objatie, v poriadku.

Krucinál.

Napäl sa a prikrčil sa v mimoriadnej úzkosti, ale nepohol ani svalom.

"A stále mám pocit, že som povedala priveľa, moje mlčanie je mojou sebaobranou..."

Draco si čestné slovo nedokázal spomenúť, kedy ho naposledy, okrem Pansy a matky - pri zvláštnych príležitostiach - niekto objímal. V skutočnosti mohol celkom bezpečne povedať, že ho celkovo členovia rodiny objali päťkrát, za celý jeho život.

Raz ho objal starý otec z otcovej strany tri mesiace predtým než zomrel.

"Máš v sebe príliš veľa z Narcissy, chlapče," povedal desaťročnému chlapcovi vážnym hlasom v tom okamihu, keď sa jeho ruky pevne ovinuli okolo neho. "Bella mala o tebe pravdu; si slaboch."

Takže to bolo to, čo si o ňom jeho teta myslela? Chlapec predstieral, že sa ho to nedotklo. Bolo to tiež to, čo si o ňom myslel jeho otec? Viac než kedy predtým bol odhodlaný prinútiť všetkých pochopiť, že on nie je ako jeho matka. Bol lepší, lepší než tá bláznivá čarodejnica a - a celá tá ich banda."

"Mýlite sa, ja nie som slabý." Strelil vzdorovito späť a pokúsil sa odstrčiť, ale starý otec bol príliš silný a ten tlak sa desaťnásobne zväčšil. Draco mal pocit, ako keby mu drvil rebrá a zalapal bolesťou."

"A kam si myslíš, že ideš, chlapče? Ty-"

"Pusti ho." Strašlivý hlas jeho otca zazvonil v obývacej izbe. "Takto sa nebudeš správať k svojmu vnukovi a môjmu dedičovi."

Starý otec ho pustil a Draco sa zosypal na zem. Neopovážil sa pohnúť svalom počas tej vojny slov, ktorá sa zviedla medzi tými dvoma Malfoymi. Napokon, bolo veľmi dobre známe, že jeho otec a starý otec nemali najlepší vzťah. Mohol len dúfať, že vzťah s jeho vlastným otcom nezatrpkne.

Prikrčil sa pri tej spomienke. História sa určite zopakovala.

Draca dvakrát objala jeho psychotická teta. Prvý raz, keď zlyhal pri zabití Dumbledora. Bol skoro štyri hodiny zamknutý v svojej spálni so svojou vlastnou vinou a zúfalstvom, keď prišla dnu a rozprávala tým svojím dementným detským hlasom. A potom ho chytila do náručia v niečom, čo bolo kosti drviace objatie, povedala mu, že to je jeho chyba, že upadnú do nemilosti u Temného pána a potom mu tak silno strelila facku, že mohol v ústach cítiť vlastnú krv. Druhý raz to bolo potom, čo ich všetkých potrestali za to, že nechali uniknúť Pottera z Manoru. Raz, keď jeho matka odišla z izby, ho prakticky rozdrvila, svoje dlhé nechty zaťala do jeho zátylku s tým, či sa opováži vyjadriť nahlas svoju bolesť.

A pokiaľ ide o jeho dve posledné objatia - krv mu značne schladla.

Ani jedno z týchto objatí nebolo také vrelé a také zlomené ako Grangerovej. Nikto z nich ho neobjal jednoducho preto, že chcel alebo preto, že to potreboval. Nikdy ho nevyhľadali kvôli bezpečiu a ochrane.

Nie, ich objatia boli taktikou, ako nad ním získať kontrolu; ublížiť, podmaniť a potrestať ho za jeho slabosti. Ich telá boli chladné a ich slová dokonca ešte chladnejšie. Mali ho vo svojich náručiach pod maskou lásky a ochrany; priamo tam, kde ho chceli mať.

Nemilovali ho, nezáležalo im na ňom; chceli si len podrobiť jeho dušu a zmeniť ho.

"Takže sa o toto miesto podelím s tebou, a ty môžeš toto srdce zlomiť."

Nie je treba hovoriť, že bol na rozpakoch v tom, čo robiť, ale jeho tvár nedala najavo nával bolestivých spomienok a zmätku, ktoré sa prihodili jeho mysli.

Tie objatia sa odohrali v tej časti Dracovho dospievania, na ktoré chcel zabudnúť. Nikdy nemal dobré skúsenosti s tými, ktorí ho obklopovali. Okrem toho, jednoducho ho nevychovali k objímaniu. Bez ohľadu na to ako veľmi sa matka hádala, otec by sa neobmäkčil a neobjal ho, ani raz. Malfoyovci, prel sa Lucius, nemávali fyzický kontakt - a určite nevyjadrovali svoje emócie prostými fyzickými objatiami. Draco si vzal toto ponaučenie so sebou do Rokfortu, kde nechal emócie a objímania tým zatrateným chrabromilčanom.

Ale vojna - tá vojna všetko zmenila a keď bolo po všetkom, jeho otec ho v ten istý rok objal dvakrát. Raz, keď zistili, že je stále nažive a druhý raz tesne predtým, než otec odišiel do Azbakanu. Obe jeho objatia boli škrobené, studené a skoro zdráhavé. A Draco odkráčal preč a nenávidel ho ešte viac.

Tie objatia neboli ako Grangerovej.

"A kvôli tomu sú moje oči zatvorené. Je to kvôli všetkému, čo som videl..."

Zvuky "And So It Goes" Billyho Joela prenikali z reproduktorov starej hracej skrinky; tá hudba sa kombinovala so slabými posmrkávaním od priblblo sa usmievajúcej čarodejnice a spoločne zdokonalili tú melancholickú náladu v miestnosti, z ktorej ho rozbolela hlava a zovieralo mu hruď.

Nikdy sa vo svojom živote necítil tak nepríjemne a chcel od seba oddeliť jej ruky a utiecť z izby. Len čo tá myšlienka prešla jeho hlavou, Grangerovej trasúce sa ruky zovreli tuho chrbát jeho svetra; bolo to, ako keby čítala jeho myšlienky. Draco si vnútorne vzdychol, ale to nestačilo, aby uvoľnil svoje napäté svaly.

Jeho svet sa zmenil a všetko bolo teraz iné, keď Grangerová zanechala svoju stopu. Uvedomil si, že bol trochu opatrný a akosi vystrašený z akýchkoľvek zmien, ktoré sa medzi nimi udiali, v skutočnosti ich odmietal, až kým sa nebude schopný s nimi zmieriť.

Neboli viacej nepriateľmi z detstva, ale - priateľmi. Staral sa, rešpektoval, dôveroval a chránil tú čarodejnicu - a občas, ako teraz, ho to nekonečne rozčuľovalo. Každá zmena ich viac a viac zbližovala. Každou zmenou bol z nej viac a viac zmätený. Každou zmenou sa mu viac a viac páčila ako človek.

Draco v duchu zastonal - čubčí syn.

Všetko, čo viedlo až k tomuto okamihu, sa malo  stať a bolo pre neho príliš neskoro, aby sa otočil chrbtom. Bez ohľadu na to, o čom premýšľal predtým, bol nútený hlbšie sa zahĺbiť do života tej hádanky, bol nútený vyhrabať cestičku, ako sa jej dostať pod kožu a bol nútený začať sa starať, akonáhle sa tam usadil.

Všetko, čo sa medzi nimi stalo, bolo neodvrátiteľné.

Nevyhnuteľné.

Stret medzi nimi bol tiež nevyhnuteľný.

Budú pokračovať v tej nebezpečnej hre, kto si trúfne ďalej, a budú stále utekať k tomu druhému na tej istej strane cesty, až kým...

A tá myšlienka samotná vyvolala v ňom strach; strach nepodobný ničomu, čo kedy cítil vo svojom živote.

Jeden z nich sa musel otočiť spiatky, inak to zmení život pre nich oboch.

Draco nevedel, koľko ďalších zmien vo svojom živote dokáže zvládnuť a popri tom si udržať svoju identitu. Ale mal čas, čas rozhodnúť sa, čo urobí a čas rozhodnúť sa, ako zvládne veci medzi ním a Grangerovou - nech boli akékoľvek.

Zatiaľ to mohol nechať tak a sústrediť sa na to peklo, čo sa dialo práve teraz.

Slabo zavzlykala.

Grangerová vyhľadala jeho a jeho náruč kvôli podpore a úteche. Tá predstava bola absolútne záhadná a neuveriteľná, nespomínajúc, že bola pekelne desivá. Nebol si istý, či si to vôbec uvedomila, ale Draco áno a nevedel celkom ako naložiť s takým intenzívnym vývojom v ich vzťahu - alebo čokoľvek to do pekla bolo.

Dobre, boli priateľmi, správne? Grangerová bola ako Pansy, správne? Toto by pre Pansy urobil bez premýšľania, správne? Grangerová je ďalšia Pansy... správne?

Radšej než odpovedať na tieto otázky nejakým vymysleným klamstvom, Draco vydýchol a postupne zdvihol ruky, ktoré doteraz zostávali pri jeho bokoch.

Toto nechcel urobiť.

Jedna nad druhou jeho ruky spočinuli v strede jej chrbta.

S obavami sa uškrnul, než si ju pevne pritiahol k sebe.

A tak to začalo.

Vycítil, skôr než začul, Grangerovej slabé, šokované zalapanie po dychu a jeho znepokojené zamračenie sa prehĺbilo. Krucinál. Ignoroval tie slabé zvuky, ktoré robila či ako silno sa jej telo triaslo a prinútil sa nestať sa zaplavený svojimi vlastnými zlými spomienkami.

Nepočítal tie sekundy, počas ktorých vzlykala voči jeho hrudi, nepočítal koľko piesní zahralo - vôbec nepočítal. Nie, Draco len zízal na temeno jej hlavy; jeho oči zahalené a tvár prázdna. Dokonca po tom, čo jej slzy ustúpili a jej trhané dýchanie sa vyrovnalo, ani jeden z nich neurobil pohyb, aby pustil toho druhého. Vôbec sa neprestala triasť a on sa nikdy necítil príjemne, ale nepohli ani svalom.

Nič to nebolo, odhodlane navrával sám sebe, skôr než konečne zatvoril oči, len ďalší okamžik dočasného šialenstva.


Autorkine poznámky:

1. Citát:   "Rules are for the obedience of fools and the guidance of great men," povedal Douglas Bader

2.  Luciusova teória o pravidlách:  "Any fool could make a rule, and any fool could mind it,"  povedal Henry David Thoreau

3. Pokiaľ ide o tie dve piesne, ktoré počúvali: prvou bola "Gloomy Sunday" od Billie Holiday a druhou "And So It Goes" od Billy Joela.

4. Saké je všeobecný japonský výraz pre "alkohol" a nie je celkom správne použiť ho na popis toho, čo pil, mala som byť konkrétnejšia (čo za typ)... len som nechcela, aby bol niekto zmätený ohľadne toho, čo popíjal... tak som nechala všeobecný termín.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 19.07. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 22.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 24.09. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: jerry - 09.10. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 20. Dočasné šialenstvo Od: teriisek - 01.04. 2010
Tahle povídka je vážně neuvěřitelná... díky za další kapitolu!

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: anonym - 19.03. 2010
Draco s Hermionou si začínajú byť čoraz bližší.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: anonym - 19.03. 2010
zaujímavé

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: wanilka - 14.03. 2010
Sonda do hlubin Dracovy duše, jarní úklid v podání Hermiony a další krůček kupředu v jejich komplikovaném "ne přátelství" - co víc si může čtenář přát...;) Ale musím přiznat, že při čtení mi moc do smíchu nebylo. Nezbývá než smeknout před autorkou, že si nezjednodušila život tím, že by postavy rozdělila na "ty hodný, co k nim byl život zlej" a "ty, co těm hodnejm akorát komplikujou život", ale hezky nám rozpitvá jednu po druhé a je jen na nás, jestli za jejich chováním a jednáním chceme hledat něco víc. To z téhle povídky dělá něco výjimečného a já si jen znova uvědomím, jaký mám štěstí, že si někdo dá tu práci s tím, aby jí přeložil. Díky!

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: cyrus - 14.03. 2010
Jaj ale mi to trvalo, ak sa nenahneváte komentujem obe časti naraz. Preklad bol vynikajúci, Jimmi, mala by si to robiť profesionálne, nie len amatérsky. Tešila som sa na túto kapitolu, na to keď ho objíme. Prečo mám pocit, že už nič nebude také ako do teraz? A už sa pomaly prehúpavame k Drcovim problémom. Tiež sa máme na čo tešiť, tak prajem veľa zdaru a chuti do prekladu Jimmi, drž sa a ďakujem!!!

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: adelina - 14.03. 2010
Konečně mi přítel dopřál chvíli klidu, jen pro mě a tvé stránky :) U každé další kapitoly jsem stále víc a víc překvapená z toho, jak jsou tam rozebírány jejich pocity a duše do hloubky, že mě z toho až mrazí. Chudák Draco, mít takové smutné dětství, kdy ti každý jen dává znát, že jsi k ničemu..... Ale ten konec byl opravdu skvělý, již několikrát zmiňovaná věta - "Dobre, boli priateľmi, správne? Grangerová bola ako Pansy, správne? Toto by pre Pansy urobil bez premýšľania, správne? Grangerová je ďalšia Pansy... správne?" , mi na tváři vyvolala dosti přihlouplej úsměv :) Vždy při čtení téhle povídky si uvědomím, že jsem v životě zatím neprošla ničím, co by jen vzdáleně připomínalo jejich problémy. Dobře, vzdáleně možná ano, ale i tak si znova řikám, mám já to vlastně šťastnej a spokojen život. Je to docela ironie, že bolest a smutek jiných lidí, i když zde jen fiktivních, mi pokaždé připomenou moji radost a pohodu. Jako vždy díky, díky, díky za tvůj skvělej překlad Jimmi:)

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: JSark - 14.03. 2010
Jimmi, prosím, už si viac takúto smutnú poviedku na preklad nevyberaj, lebo ma privedieš do blázinca. Zase na druhej strane je to asi poviedka, v ktorej je ich vzťah najuveriteľnejší, pretože vykresľuje ich psychologické pochody, dôvody, prečo sú si vlastne veľmi podobní, aj napriek odlišnému zázemiu a výchove. Ale v každom prípade sa Draco prekonal. Inak pozerám, že v súvislosti s Luciusom je v podstate v riadnom probléme. 8O Milá to rodinka. :( - a celá tak ich banda. - tá ich banda?

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Rikasu - 14.03. 2010
Nemožem uveriť, že niekto nepozná, čo to je pravé normálne objatie. Sa už ani nedivím, prečo je Draco taký...taký občas emocionálnie neschopný. Opeť pekná prekladatelská prace :).

Re: 20. Dočasné šialenstvo Od: Rapidez - 13.03. 2010
* chválí, chválí a na další kapču si chystá železnou zásobu papíráčků *

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: kometa - 13.03. 2010
Jimmi, jsem už hodně unavená, tak jen stručně. Díky MOC za překlad! Obě části se mi moc líbily, opravdu moc. Smála jsem se, když Draco v restauraci počítal všechno okolo sebe a nevnímal, co mu Pansy vykládá, smála jsem se, když Blaise mluvil o Hermioně a Pansy nepustil ke slovu  to byl trochu nezvyk :-D Ale hlavně jsem se královsky bavila Dracovými úvahami o mobilech a jiných aspektech mudlovského života "Rýchlo dospel k záveru, že muklovia nežili zlé životy. Ale to neznamenalo, že naskočí na módny trend a konvertuje k muklovskému životu... Nie je treba hovoriť, že bol prístupný aspoň raz niečo vyskúšať, ale rozhodne bol proti kúpe tej malej príšery na Pansyinom uchu. A to jej povedal." Hermiona "začala svoj očisťujúci proces." Hrůza, když vzpomínal v jakým stavu Hermiona byla po "tom incidentu". A je moc dobře, že za ní šel, bylo to hrozně silný, všechno se ve mně svíralo, když jsem četla, jak ho objala. Co všechno to v Dracovi vyvolalo... hrozný vzpomínky :-( Ale když jí objetí opětoval a ona najednou byla v bezpečí... Jsem zvědavá, co ti tři vymyslí, aby Hermionu trochu potěšili na Mattovy narozeniny. Jsem zvědavá, jak to dopadne s těma lázněma ve Skotsku ;-) Jsou to prostě miláčkové. Ale Draco nejvíc: "Nič to nebolo, odhodlane navrával sám sebe, skôr než konečne zatvoril oči, len ďalší okamžik dočasného šialenstva." :-D Jsi poklad, Jimmi, že tuhle povídku překládáš a že to děláš tak moooc dobře. Opravdu jo a je mi jedno, že se opakuju :-) DĚKUJU!

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: denice - 13.03. 2010
Každý kousek rozumu Dracovi říkal, aby šel domů, ale naštěstí neposlechl... Nevím, jestli se mi víc líbilo šokující vylíčení Dracovy rodiny a jeho úlohy v rodinném podnikání, nebo Dracův strach ze vztahu a změn s ním spojených. Děkuji za kapitolu, je opět úžasná.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: simasik - 13.03. 2010
No ehm takze vcera v noci som si zlomila rebro, ked na mna spadla cast lesenia (ja tak nenavidim nas novy dom a to v nom este ani nebyvam), co znamena, ze lezim doma v posteli s korzetom, ktory je taky neprijemny. Som nadopovana vsetkymi druhmi tabletiek proti bolesti, ake mozno dostat, cize sice necitim bolest, ale som totalne ospala a cisto ako nadrogovana. A tie som v poradnej depresii a stresoch zaroven. Samozrejme, ze sa iba mne moze nieco take stat v tyzden mojej maturity. Neim, ako zvladnem nieco take, ked poriadne nemozem ani dychat a uz vobec sa nemozem sustredit. Chcela som sa aspon ucit, ale moje ruky si robili, co chceli a okamzite klikli sem. Teda fakt, co dokaze viac vylepsit pokazenu naladu ako dobra poviedka? (nechcem krivdit vsetkym tym uzasnym ludom, co ma chodia navstevovat, ale to fakt nie je to, co potrebujem :)) Ach, tato stranka nikdy nesklame, aj ked je clovek na tom psychicky fakt zle :) Sice som sama doma teraz, cize nie je nikoho, kto by mi doniesol sosovky alebo aspon okuliare, ale zvladla som to precitat aj tak :) Ja som mala ako mala tiez hracu skrinku a tiez lezi niekde v krabici odlozena a nie je nikoho, kto by tam po nu isiel. Popravde, nemyslim si, ze by som mala niekedy tolko odvahy, ale som veci po mame niekedy naozaj roztriedila a nebodaj vyhodila a keby som aj, urcite by som plakala ako mala a to uz je to zopar rokov. Draco bol ako vzdy dokonaly :-*. Boshe, to ako autorka popisuje jeho detstvo...presne tak si ho aj ja predstavujem. Lucius mi nikdy neprisiel ako uplne zaporna postava, ale vzdy som si ho predstavovala ako velmi chladneho cloveka, ktory nedava svojmu synovi potrebnu lasku. Je jasne, ze Draco v detsve trpel, co sa samozrejme prejavuje na psychike cloveka aj v realnom zivote. Neim, ake autorka musi mat nejake skusensti so psychologiou, ked dokaze veci takto popisat. A nie len Draca, ale aj Hermionine sedenia u psychologicky ci kam to chodi, to ako jej dokaze povedat tie spravne veci...pochybujem, ze by to normalny clovek dokazal tak vystihnut. Ale ona nie len toto, ona dokaze opisat snad vsetko. Este aj tu bolest...ach boshe, niekedy mam pocit, ci nie je nahodou genius. Tiez to bude asi velmi empaticky clovek, ked tak dokaze vystihnut pocity postav. Ja sama nemam empatie ani za mak, nikdy by som nieco take nedokazala napisat. Ta zena je jednoducho obdivuhodna. Ach ked Hermiona Draca objala bola som v siedmom nebi...a ptm, postupne si zacina uvedomovat, ze k nej nieco citi, ale ze to nie je to iste ako k Pansy, aj ked si to sam sebe snazi nahovorit. Myslim si, ze sme ale aspon na dobrej ceste, vsak on si to raz naozaj otvrene prizna, o tom nepochybujem :) Teda dufam, ze nie je taky hlupy... No fakt sa neim dockat konca :) dakujem za preklad a venovanie :)
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
Ach, bože, to mi je tak ľúto. Dúfam, že čoskoro budeš v poriadku. Ďakujem za úžasný komentár.
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: soraki - 14.03. 2010
simasik, kočko, držím pěsti i palce, ať je ti brzy lépe. Posílám virtuální podporu ;-)

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: tonks - 13.03. 2010
na tejto poviedke sa mi páči, že tam láska nepadá ako blesk z jasného neba a v druhej kapitole si všetci hrdinovia neuvedomia, že milujú jeden druhého, ale že sú tam reálne problémy a všetko sa vyvíja postupne. tak aj vzťah draca a hermiony :) veľmi úvahová kapitola. draco má zaujímavé myšlienky a pasáže, keď niekto niečo hovorí a on popri tom počíta kravaty, alebo myslí na niečo úplne iné, sú úžasné :D super, že autorka z neho nerobí dokonalého muža. neviem, o čom budú ďalšie kapitoly a radšej sa do toho nejdem púšťať, mala by som robiť prácu na matiku a od broken by som sa tak ľahko neodtrhla. tak budem čakať na ďalší skvelý preklad :) a ďakujem za venovanie ;)

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: doda357 - 13.03. 2010
Wow nemám slov, bolo to super, konečne sa niekam pohli. Dik za skvelý a rýchly preklad.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: soraki - 13.03. 2010
Merlináčku, to je... prostě já nemám slov, je toho tam strašně moc - těch emocí a zlomových bodů. Myslím, že tuhle povídku si budu muset přečíst ještě jednou - až bude celá. Pěkně v klidu bez čekání na další kapitolu - teprve pak si to možná dokonale vychutnám, ale stejně, Jimmi, díky za překlad. Já bych to nedala ;-)
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: kometa - 13.03. 2010
Merlináčku :-DDD Tak to mě teda dostalo, soraki :-DDD

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: beruska1 - 12.03. 2010
Znáte ten pocit, když si dopřejete něco co si nemůžete z jakéhokoliv důvodu dopřát? U mé osoby je to marcipán, ale nemyslím takový ten co si koupíte v supermarketu, myslím takové ty růžičky co se dávají na dorty jako ozdoby, v celé Praze jsem zatím narazila jen na jednu cukrárnu, kde vám je prodají jen tak, ale ta je na druhé straně Prahy a když už jedu kolem tak mívají zavřeno nebo je zrovna nemají. Když čtu tuhle povídku mám pocit jako bych baštila tyto růžičky. Je to něco nezapomenutelného a dokonalého. V každé kapitole je něco co mě překvapí, buď příjemně nebo naopak vyšokuje. Občas zapomenu komentovat tady a Jimmy to napíšu jen přes icq v průběhu rozhovoru, který k Broken naprosto nepatří. Ale tahle povídka, tenhle příběh je nádherný a zdrcující. Jimmy, která si vzala na svá bedra, že nám ho zpřístupní, všem nám kteří jsme líní nebo neumíme tak dobře anglicky na to abychom to mohli číst v originálu, TOBĚ jsem neskonale vděčná. Myslím, že musely a musejí ještě nastat chvíle, kdy se proklínáš, že jsi s touhle povídkou začala. Některé kapitoly se svou délkou začínají podobat Hadovi nebo Roku. Já četla 18. kap (tu hádku před Dracovou kanceláří) v aj, nevydržela jsem než bude zveřejněna tady, nemohla jsem tenkrát v noci usnout a můžu říct, že jsem sice pochopila o co se tam ti tři hádali, ale pak si to přečíst tady bylo jako nechat se tam vtáhnout jako další pozorovatel ve stínu, který tam stojí spolu s Dráčkem. Tahle kapitola byla zase naplněna pocity. To jak Dráček počítal kravaty, diamanty a další věci v restauraci bylo fajn, ale stačí Miino jméno a je ztracený - chudáček, musí si to už přiznat. Je zamilovaný (juchů). Když hrála ta první píseň myslela jsem, že to Mia zpívá o svých pocitech, ale nakonec ne, ale neva, otevřela se zase o kus víc Dráčkovi :-D Víte asi bych u téhle kapitoly psala další a další žvásty, ale Jimmy mi poradila ať napíšu jen: díky, zbytek jsem ti už napsala na ICQ. Takže konec ať se někdo nepozvrací nad mým výlevem slov.
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
Ďakujem, úžasný komentár, ty potvorka. Ani neviem ako zareagovať. Vystihla si to dokonale, ale práve kvôli ľuďom ako ty to musím dotiahnuť do konca. Aj keby traktory padali. :D Ešte raz obrovské díky.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: eternallife - 12.03. 2010
Krásný dokončení kapitoly Hermi mi je opravdu líto, ale konečně začala otevírat krabice se vzpomínkami můžu jen držet palečky a jsem ráda že se Draco přemístil k ní a zůstal s ní. Dracovo příbuzensto budou opravdu jen samý ,,lepší lidi" podle toho jak je popisuje si je dovedu velmi živě představit. Děkuju za překlad a věnování.
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
Ďakujem za komentár. Už som toho popísala viac vyššie, ale áno, tí "lepší lidi" stoja fakt za to.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Chantal - 12.03. 2010
Už vzpomínaná pasáž : Dobre, boli priateľmi, správne? Grangerová bola ako Pansy, správne? Toto by pre Pansy urobil bez premýšľania, správne? Grangerová je ďalšia Pansy... správne? nemá chybu. U téhle povídky ale není vůbec co kritizovat, takže.... Díky, díky za její úžasný překlad
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
Ďakujem. Ten preklad má dosť chybičiek krásy, viem o tom. Ale nemá betu, takže si vždy poviem, že na to, že je z prvej ruky a tak rýchlo, ujde. Taký kompromis, aby som nemala zlý pocit, že vám tu dám nehotové dielo. Ja už som spomínala, že mám problém dlhšie sa sústrediť na kontrolu textu (dlhý preklad mi nevadí, len tá následná kontrola)... väčšina to vie, takže pokiaľ je spokojná, zmierim sa s tým aj ja. Práve preto tak potrebujem komentáre - vedieť, že ten kompromis medzi rýchlosťou a kvalitou ešte stále postačuje. Ešte raz díky.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: JSark - 12.03. 2010
Chúďa Hermiona, tá si teda užije svoje. Šťastie, že je Draco taký starostlivý. :) - mukelský mobil, Londýn - Jimmi, tie tvoje prstíky-potvorky si píšu, čo chcú. :D Ale väčšinou už to bolo lepšie, už len dva krát. :))
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Jimmi - 23.03. 2010
Trikrát, ale opravené (a samozrejme raz teraz v tej 22 :D) Dík.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: JANYE - 12.03. 2010
Tušila jsem, že se přemístí tam kam se přemístil :) a má další bod na víc..Draco, Draco..ach je vážně dokonalý!Jeho dětství je opravdu smutné..umím si představit, jak mu říkají, že je slaboch..Chladní Malfoyové..ještě, že Draco je sladký, ikdyž by ho určitě nepotěšilo, kdyby mu to nikdo řekl :D Protože on je přece chladný a k Hermioně nic necítí..je přece jako Pansy..už se těším až obou dojde, jak jsou pro sebe nepostradatelní :) Ikdyž kdo ví, jak tahle povídka dopadne..ale doufám, že aspoň tak nějak dobře.. ;) Opět děkuji za skvělý překlad..je to pro mě závislost!! :D
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
Ďakujem. Vieš, čo je najhoršie? Ja som tú poviedku dosť dávno preletela v originále (skôr než som začala prekladať Brko). Neviem, či moja myseľ, iné poviedky atď. si to nejako poplietli, pomiešali, spojili túžbu s realitou (divný pojem vo FF), ale ja normálne pri preklade otváram oči nielen kvôli tomu, čo som preskočila, ale aj kvôli deju a podobne. Ja už sa bojím čokoľvek naznačiť, lebo nakoniec zistím, že je to inak. Určite musí dopadnúť dobre, inak by som sa do nej nepustila, nie? Tak toto si hovorím stále, aj keď moja istota veľmi kolíše. Určite ani jeden z nich dvoch nezomrie, to by som ani len nezvažovala preklad. Ale zvyšok... Fakt neviem.
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: JANYE - 13.03. 2010
Taky si myslím, že nikdo neumře..to už by snad nešlo, aby tam byla další smrt..to by autorka byla hodně morbidní..stačí všechno okolo, co zažila Hermiona a co Draco..je to složitý děj..ale moje naivní a romantická dušička doufá, že to skončí dobře a všichni budou štastní až do smrti :)

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: HOPE - 12.03. 2010
já nemám slov z téhle kapitolky, hned se mi chtělo brečet, pak myšlenky Draca, prostě nemám slov, kapitolka byla úchvatná a já jsem z ní nějak hotová, Jimmi krásný překlad, moc děkuju
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
Aj ja ďakujem :D

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Izzy - 12.03. 2010
Páni, to bylo tak....hezké, nežné, smutné, dojemné.....objali se (konečně), doufám, že k tomu někdy dojde i za jiných okolností, než vzájemné utěšování. Draco je v téhle povídce fenomenální....nemám slov. Krásný překlad. DÍKY.
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
Ja netuším, v originále ma zaujímali len dialógy, aby som pochopila dej. Vážne. Ďakujem za komentár.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jin - 12.03. 2010
ahaho objatie..... aké milé, že jej ho nakoniec opatoval...keby ju nebol bol objal spat...normálne by som ho zbila... velmi pekná kapitola.... presne som si myslela,že sa išiel premiestniť k nej domou..... som zvedavá na pokračovanie.... vdaka za preklad..... :D
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
Niet za čo - a... nesmiem nič prezradiť.... ááá... normálne ich budeš chcieť zbiť oboch. Ak nezabudnem, pripomeniem ti to, ale ešte sa načakáme. Díky moc.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: jane-anne - 12.03. 2010
:) Och .. Znovu užasná kapitolka !! Tahle je opravdu moc moc povedená. Jsou tu moc pěkně vyjádřené pocity Draca ... No prostě není co dodat :)
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
Veľmi pekne ďakujem za komentár.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Ela - 12.03. 2010
Představa Draca, jako hlavy klanu, je trochu úsměvná. Takový Don Corleone po anglicku. :) Tak vám nevim, kdo je na tom vlastně hůř. Ten dárek od Pansy s Blaisem by si zasloužili oba a nejlépe společně. Moc hezky popsaný bylo, jak za ní vůbec nechtěl jít a stejně šel, nechtěl zůstat a zůstal, nechtěl ji objímat a objal ji. :) Jak soupeřil sám se sebou. Dobre, boli priateľmi, správne? Grangerová bola ako Pansy, správne? Toto by pre Pansy urobil bez premýšľania, správne? Grangerová je ďalšia Pansy... správne? Radšej než odpovedať na tieto otázky nejakým vymysleným klamstvom, Draco vydýchol a postupne zdvihol ruky, ktoré doteraz zostávali pri jeho bokoch. Toto nechcel urobiť. Jedna nad druhou jeho ruky spočinuli v strede jej chrbta. S obavami sa uškrnul, než si ju pevne pritiahol k sebe. A tak to začalo. A moc hezky to začalo :) Děkuji za překlad a věnování!
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
Jéj, ja som nad tým slovom špekulovala. To bol môj výmysel, vtedy mi to pripadlo vhodné, ale keď nad tým premýšľam - opravila som to správne na rodinu. Díky. Páči sa mi, ako ten ich vzťah autorka dávkuje. Toľko vecí sa prihodí a oni sa pohnú len o kúsok, o maličký kúsok, ale pohnú. Páčilo sa mi aj to porovnanie ako k sebe bežia po tej istej strane cesty (a teda nemusia prebehnúť na druhú stranu) a že sa jeden z nich musí otočiť, inak to bude mať pre nich následky. Preto sa aj tá kapitola volala v ústrety k zrážke (lepší preklad pre Collision Course - smer ku kolízii - ma nenapadol). Ak som to správne pochopila, tak sa zrazili. Možno nie, možno to ešte bude neskôr, sama neviem. Ďakujem
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Ela - 13.03. 2010
Klan byl taky v pohodě, úplně ho vidím. Sedí za stolem, hladí kočku, přijímá nejrůznější mafiány, nechává si líbat ruku a oslovovat se kmotře :D
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
Veď práve, výber toho slova bol asi ovplyvnený znalosťou ďalšieho deja, takže rodina je v tomto vhodnejšia. Aj tak díky, musela som sa zamyslieť. Už keby sme pri tých kapitolách boli, ale ešte cesta ďaleká.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Daisy - 12.03. 2010
Dávam koment až teraz, po druhej časti, chcela som to prečítať naraz a mala som tušáka že ešte dnes tu bude druhá časť:) som dobrá:D milujem pohlad na vec s Dracovho pohladu...totálne som sa doňho zamilovala, aj keď to už asi veeelmi dávno:) teším sa na tieto kapitoly, aj keď prečítať si ich budem môcť najskôr tak o týžden:(ako vždy chválim preklad a rýchlosť:) a velmi ďakujem za preklad:) a som strašne zvedavá čo bude ďalej, kedže ich to stále viac a viac zbližuje...som zvedavá ako skončia. Tak ešte raz ďakujem:)
Re: 20. Dočasné šialenstvo 2/2 Od: Jimmi - 13.03. 2010
To nevadí, ja už viem, že čítaš a komentuješ. Nečakám, že si to každý prečíta do hodiny po zverejnení. Ja som to pôvodne preložila celé, aj som to chcela dať celé, ale tie dve časti sa tak líšili (dialógy vs. pocity), že som mala problém to skontrolovať. Pochybujem, že ďalšia kapitola bude skôr ako o týždeň (alebo ťa tu minimálne dočká, ak pôjde po častiach), pretože je zatiaľ najdlhšia. Ďakujem moc.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Natalie - 12.03. 2010
uuuuha, Hermiona na to asi naozaj nieje najlepšie... Ale Draco ju, samozrejme, zachráni :D Jimmy, nádherný preklad :*

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: simasik - 12.03. 2010
Takze,, najprv sa ospravedlnujem, ze az teraz komentujem, ale zdrzal ma seminar z dejepisu (vlastne som polovicu z neho stravila v zriadovatelni, kde som citala :) ale ku komentovaniu som nemala prislusnu koncentraciu, ked mi tam stale niekto opakoval moju poruchu) a iba teraz som sa dopravila domov. Och, no verejne sa priznavam, ze Pansy zavidim chalana, ale vlastne zavidim aj Hermione. Teda najidealnejsim riesenim by bolo, dat Blaisa a Draca do jednej osoby a ja by som si ptm nemusela vyberat. No ale to by mozno neposobili obaja tak senzacne :/ Boshe ja z nich uplne slintam (a ptm ze sa cudujem, ze su vsetci presvedceni ze mam poruchu spravanie, ked vedla seba zbadaju dievca slintat k laptopu...) Chudacik Hermiona :( bola z toho uplne mimo a na tak dlhu dobu...och a ako sa o nu Draco staral...ja som uplne vzdychala a achkala a neim co este. Je k nej tak jemny a citlivy, ale zaroven takym sposobom, ze mi to aj tak pride ako Draco. Lebo v niektorych poviedkach sa stava, ze je dost nerealisticky vytvoreny, teda noo samozrejme nemam tucha, ako si ho Rowlingova predstavovala, ale myslim, ze kazda mame aky-taky nazor, ako ma vyzerat. A v niektorych pripadoch je to fakt prehnane. Su fakt extremy, v ktorych sa sprava fakt nedraciovsky. Napriklad, neznasam, ked je v poviedkach napisane "Draco v ten moent prvykrat v zivote plakat...". Teda fakt je to trochu odveci, kazdi obcas place a boshe...ako si niekto moze bysmiet ze on nie ? Teda mozno neplace verejne, ale vzdy som bola presvedcena, ze v skutocnosti niekde v tme svojho bytu urcite place viac ako dost. Teda, mne osobne nevadi, ze ho vykreslia trosku viac ako zleho, ale vsetkeho treba s mierov... No a ptm je tiez dost odveci, ak sa sprava prilis milo. Teda myslim tie poviedky, ked zavidi "Zlatemu triu", lebo ja si vazne nemyslim, ze by niekedy neico take robil. Noo...mozno tak trochu moze zavidiet, to ze oni maju kamaratov a on poriadnych nie (to myslim v tych poviedkach, ktore prave vyzdvihuju to, ze sa z Draca a ostatnych stanu kamarati), ale rozhodne nechce patrit k nim. Nemyslim si, ze by chcel byt BFF s Harrym, s ktorym si nikdy nesadli a nie len retoze on je "vyvoleny". Uz som pisala, ze nemam rada nestastne konce, ale uplne stastne, ze vsetci spolu budu vychadzat, to je viac ako nerealne a rozhodne sa to k Dracovi nehodi. Dokonca si ani nemyslim, ze by on a Hermiona dokazali amt uplne harmonicky vztah. Uz len pre to, ze kazdi vyrastal v inom prostredi a obaja su tvrdohlavi, co to vlastne skoro uplne vylucuje. Okrem toho, kto nemava vo vztahu problemy? A to je dovod, preco sa mi tato poviedka tak paci, ze je tak realna. Teda, pochybujem, ze ked to docitam, pride hned nieco lepsie, lebo toto je skoro dokonale. Och, hlavne postavy muzskeho pohlavia ma dostali :-*, teda trosku mi to skomplikovalo moj postoj, ale vlastne mozem byt stastna, ze som objavila dalsu skvelu postavu :) naozaj dakujem za preklad a za venovanie a dufam, ze sa ti dobre preklada :)
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: simasik - 12.03. 2010
och a zabudla som...pacila sa mi scena, ako Pansy blabotala a Draco vobec nepocuval, presne toto robim ja, ked sa so mnou snazia komunikovat moji braskovia :) teda aj na to, ze ja nepocitam viazanky, ale rozmysam nad DOLEZITYMI vecami :) ale hold, chlap sa v Dracovi nezaprie :)

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: denice - 12.03. 2010
Moc se mi líbil Draco jako člověk se zálibou v číslech a možná i pravidlech, i Pansy nahánějící Blaise mobilem. Jsem zvědavá, jak Hermiona přijme víkend ve skotských lázních a co jí věnuje Draco. Taky bych si přála, aby s ní jel někdo jiný, než Pansy, i když je mi stále sympatičtější. Velmi blízká je mi i laskavá pečující Narcissa. Zkrátka krásná kapitola, díky za ni!

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Do_MuSh - 12.03. 2010
Úžasná kapitola! Teprve teď zjišťuji, kolik jsem toho v originálu přehlédla! Tahle kapitola mi připadá dějově jako jedna z nejlepších (samozřejmě až po těch, kde jsou hádky a tak, protože se tam vždycky něco dozvíme) které jsi zatím přeložila. Mám z té kapitoly a z Draca respekt

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: eternallife - 12.03. 2010
Tahle kapitola neměla chybu hlavně ta část v restauraci, kdy Draco počítal kravaty a naušnice:D měla jsem to živě před očima... těšim se na druhou půlku kapitoly a děkuju za věnování.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Chantal - 12.03. 2010
Tahle část kapitoly mě vážně pobavila:)) Draco-nepozornost-matematika-Pansy-Blaise-Hemiona-pozornost... Jako třešnička na dortu TEN INCIDENT... jsem zvědavá na jeho dárek pro Hermionu. Děkuji za věnování:) a opět, úžasný překlad

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: doda357 - 12.03. 2010
To by som od Draca nečakala, že bude z Hermionou a bude ju utešovať. Som zvedavá aký jej dá darček, už sa teším na ďalšiu kapču. Super preklad

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Dorea - 12.03. 2010
takže Draco počítá, když se nudí a chce utéct pryč z reality, zajímavé, já jsem k matice měla vždycky daleko, takže tohle se mi vyhlo, ikdyž ostatní podivný věci mě přímo přitahují....moc se mi líbila pansyina vystrašenost, možná (určitě) přehnaná, ale když se nad tím člověk zamyslí, hned pochopí, Hermiona s pomocí Blaise začíná vyklízet podkroví, konečně! to jí to trvalo. ale hlavně , že je to tu...těším se na další polovinu

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Izzy - 12.03. 2010
Skvělé, Draco umí krásně nevnímat okolí, úplně to vidím, jak ona do něj něco hučí a on ji totálně ignoruje, ovšem stačí zmínka o Hermioně a mají jeho plnou pozornost. Popis mudlovských technologií a sportů, počítací scénky v restauraci, velmi vtipné. Líbí se mi jak se všíchni starají o Hermionino blaho. "Musím ísť za ňou. Musím pomôcť. Ja-" "Ty musíš zostať tu a nezdrhnúť ako nejaký prekliaty chrabromilčan," rázne jej povedal. - tohle nemělo chybu. To je dôvod, prečo meškám," vysvetľoval Blaise, keď otočil tmavé oči k načúvajúcej blond priateľke. -Pansy je blond? Takže Draco schmatol svoj prútik a šiel za ním ako nejaký prekliaty chrabromilčan - ale, držal sa v tieňoch a ako správny slizolinčan zamedzil akýmkoľvek vonkajším činiteľom. - tahle věta se mi strašně líbí. Po celých dvadsaťsedem hodín a devätnásť minút spola katonická Grangerová neprehovorila ani slova. - nemá tam být katatonická? Velmi povedená kapitola, těším se na druhou část. Děkuju za překlad i věnování.
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: kometa - 13.03. 2010
Souhlasím s Izzy, asi by to opravdu mělo být katatonická.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: iway - 12.03. 2010
ach.. záchvat rytířkosti.. všichni zmijozelové jsou v téhle povídce tak úžasní.. je to skvělé ... dík za překlad

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: gama - 12.03. 2010
Super oddychovka, ale trošičku mi tam chybí nějaká akce, na kterou jsem v téhle povídce zvyklá. Je naprosto nabytá akcí, že občas nestíhám sledovat, co všechno se může stát. Těším se na další;-)

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: 32jennifer2 - 12.03. 2010
NO tak to som zvedavá,čo jej Draco dá.. aký darček... hm... :D

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Maenea - 12.03. 2010
Hmm, nevím, co si o tom mám myslet, i když je to tak jednoduchý. Možná právě proto mě to mate, čekám nějakou zradu. Jako vždy Jimmi, skvělé, hezké, úžasné :-) a já děkuju

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Monie - 11.03. 2010
Bože, Draco je v této povídce opravdu k sežrání!!!! Ještě se mi nikdy nestalo, abych měla nějakou postavu tak ráda. Krásný překlad děkuji!!!

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Elza - 11.03. 2010
...to jsou věci! Posouvá se to zajímavě. 'kudy z konopí' - tak tohle přísloví neznám *:-D Děkuju za úvodní nevarování! Jimmi, jsi zlato.
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Jimmi - 12.03. 2010
Niet za čo, platí to aj pre ten zvyšok, ale trošičku je to diskutabilné. Len minimálne. Myslela som si, tak som dala to české, čo mi hodil slovník. :D Ale kudy z konopí znie divne, kam z konopí. Ja ďakujem za komentár a prečítanie.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: JANYE - 11.03. 2010
Děkuji moc za věnování uš..musela jsem se usmívat, když jsem četla, jak totálně ignoruje Pansy a její stížnosti a obavy.. :D Řekněme typický mužský že.. :D A potom, jak se jednalo o Hermionu, tak zpozorněl..prostě SLADKÉ..jo celá tahle kapitolka mi příjde sladká.. :D Vážně si šikulka..miluju tuhle povídku, takže moc děkuji za tvůj bravurní překlad!! :) :*
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Jimmi - 12.03. 2010
To s Pansy bola fakt scéna. Živo som si to vedela predsaviť. Pozerá na ňu, ale nedíva sa. Počúva, ale nepočuje. Fakt typický chlap, to bol dobrý postreh. Ešteže nemyslel na inú babu. Počkať, vlastne myslel, na Hermionu. Díky moc.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: jane-anne - 11.03. 2010
:) Úžasné pokračování .. Tuhle povídku jsem si strašně oblíbila =) Jedenásť muklov malo čierne viazanky: piati bodkované, traja obyčajné, dvaja prúžkované a jeden mal malé trojuholníčky. To počítání bylo výborné :D Takže teď už víme co se stalo po té hádce ... Opět skvělý překlad :)
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Jimmi - 12.03. 2010
Ďakujem, určite sa ti bude páčiť aj zvyšok kapitoly.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: guaita - 11.03. 2010
16 muklov modre viazanky 10 tmavozelene viazanky....blik cvak Hermiona..to bolo mile. pekna kapitola :)
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Jimmi - 12.03. 2010
Jé, nový nick, ďakujem moc.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Ela - 11.03. 2010
Taky počítám, hlavně z busu, stromy a patníky, ale na Draca nemám. Mobil mi připomněl jinou povídku a robotické velryby. Ikdyž tady aspoň ví o co jde. Je hezký, jak se o ní všichni starají, hlavně Draco. Trochu tuším, kam se přemístil. Teda spíš doufám :) Díky moc!
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Jimmi - 12.03. 2010
To, že veľa ľudí počíta, to som už počula. Ja som sa chvíľu bála, či Draco nemá nejakú úchylku, ale vraj je to normálne :D Človek tak vypne pred vonkajším svetom. Ja som v tomto okamihu tiež tušila kam šiel. :D Včera som to už nestihla, zvyšok kapitoly je väčšinou rozprávanie, minimum dialógov, to chcelo ešte doladiť. Dúfam, že to večer stihnem.
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Ela - 12.03. 2010
:D Doufám, že je to normální. :D

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Lucka - 11.03. 2010
Čiže nastáva ten zlom, keď je poviedka orientovaná viac-menej na Draca ? Zvláštne, veľmi dobre sa mi čítajú jeho pocity, nie sú také emocionálne vypäté ako tie Hermioniné, a nie také depresívne skľučujúce, občas som sa pri opisoch i pousmiala.. :) Možno by som ešte trošku viac zapojila Blaisa, začína sa z neho vyvíjať osobnosť, ktovie, možno sa i dočkám. Jimmi, ďakujem za preklad, krása !
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Jimmi - 12.03. 2010
Ono sa to bude miešať, ale Draca bude viac. Blaise? Nespomínam si, takže neviem ani naznačiť. Aj ja ďakujem :D

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Jin - 11.03. 2010
och nová kapitola.... krásna... konečne sme sa dozvedeli, čo sa stalo po tej hádke... och som velmi zvedavá na dalšie kapitoly.... velká vdaka za preklad....
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Jimmi - 11.03. 2010
Niet za čo a ďakujem.

Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: HOPE - 11.03. 2010
krásná kapitolka krásně popsaná Dracovým pohledem a krásně přeložená tebou Jimmi, Draco je se hrozně změnil, je milý, hodný a já nějak nemám slov. Díky Jimmi za překlad
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: Jimmi - 11.03. 2010
Máš prvý komentár, díky moc. Nie som s ňou spokojná, ale som rada, že sa ti páčila. Ďakujem.
Re: 20. Dočasné šialenstvo 1/2 Od: THEADU - 11.03. 2010
aj ja si myslim ze je to super kapca... velmi zaujmav =)

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )01.09. 2021Oznam
inadaze22: ( Jimmi )30.09. 2010Broken: Epilóg
. Pdf na stiahnutie: ( Beruška1 )02.07. 2010Pdf na stiahnutie
inadaze22: ( Jimmi )30.06. 201036. XXXI. V popole polnočného slnka
inadaze22: ( Jimmi )27.06. 201035. XXX. Keď niet žiadnych slov - časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )22.06. 201034. XXX. Keď niet žiadnych slov - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )20.06. 201033. XXIX. Držať sa v hurikáne za ruky
inadaze22: ( Jimmi )31.05. 201032. XXVIII. Za prítomnosti strachu
inadaze22: ( Jimmi )26.05. 201031. XXVII. Na milosť minulosti
inadaze22: ( Jimmi )18.05. 201030. XXVI. Okamih, keď zastal čas
inadaze22: ( Jimmi )04.05. 201029. XXV. Veľké veci vznikajú z maličkostí
inadaze22: ( Jimmi )25.04. 201028. XXIV. Záblesk v temnote
inadaze22: ( Jimmi )17.04. 201027. XXIII. Niekde inde hodiny tikali... časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )12.04. 201026. XXIII. Niekde inde hodiny tikali - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )05.04. 201025. XXII. Byť tvojimi hradbami
. Video k poviedke: ( Jimmi )02.04. 2010Video k poviedke
inadaze22: ( Jimmi )01.04. 201024. XXI. Budem ťa nasledovať do temnoty - časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )28.03. 201023. XXI. Skloň sa a priprav sa na neočakávané - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )20.03. 201022. XX. Žiadne cesty nezostali
inadaze22: ( Jimmi )14.03. 201021. XIX. Povedz niečo iné
inadaze22: ( Jimmi )11.03. 201020. XVIII. Dočasné šialenstvo
inadaze22: ( Jimmi )08.03. 201019. XVII. Spomenúť si ako žiť
inadaze22: ( Jimmi )01.03. 201018. XVI. Začiatok pravdy - časť druhá
. Video k poviedke: ( Jimmi )01.03. 2010Video k poviedke
inadaze22: ( Jimmi )27.02. 201017. XVI. Koniec viery - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )25.02. 201016. XV. Situácia, v ktorej sa dá len prehrať
inadaze22: ( Jimmi )24.02. 201015. XIV. Tragická irónia v tom najlepšom
inadaze22: ( Jimmi )23.02. 201014. XIII. Šepot v noci
inadaze22: ( Jimmi )18.02. 201013. XII. Vôbec nič
inadaze22: ( Jimmi )16.02. 201012. XI. Domino efekt
inadaze22: ( Jimmi )11.02. 201011. X. Pokojná zmena paradigmatu
inadaze22: ( Jimmi )05.02. 201010. IX. Rozhrešenie a rozmazané hranice
inadaze22: ( Jimmi )01.02. 20109. VIII. Všetci sa mýlili
inadaze22: ( Jimmi )26.01. 20108. VII. Priznania na streche
inadaze22: ( Jimmi )19.01. 20107. VI. Bod zlomu
inadaze22: ( Jimmi )18.01. 20106. V. Zosobnenie stratenej nevinnosti
inadaze22: ( Jimmi )11.01. 20105. IV. Vzostup a pád jednoslovných odpovedí
inadaze22: ( Jimmi )10.01. 20104. III. Život všetko zmení
inadaze22: ( Jimmi )06.01. 20103. II. Skríženie paralelných životov
inadaze22: ( Jimmi )02.01. 20102. I. Dvaja samotári
inadaze22: ( Jimmi )23.12. 20091. Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )10.11. 2009Úvod k poviedke