Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Broken

19. XVII. Spomenúť si ako žiť

Broken
Vložené: Jimmi - 08.03. 2010 Téma: Broken
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor originálu  Broken  inadaze22

"Pocítil niečo blízke ľútosti k žene pred ním. A kým to nekonečne Draca rozrušovalo, to, čo ho znechucovalo najviac zo všetkého, bol mučivý fakt, že niekto či niečo zlomilo dušu Hermiony Grangerovej k nepoznaniu."

Ďalšiu časť kapitoly venujeme 32Jennifer2, 3lucky, Adelina, Amoneth, Any, anonym, Beruška, Carma, Caph, Cyrus, denice, doda357, Dorea, Ela, eternallife, gama, Goody,  Hope, Inčika, Izzy, Iway, Jin, JSark, kometa, ladyF,  Leann, Lucka, Natalie,  Nuviel, Maenea, maginy Monie, Petty002, Phee,  Peacy, Rapidez, Sele, simasik,  soraki, teriisek, Vendy.

Link na originál: http://www.fanfiction.net/s/4172243/19/Broken

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola sedemnásť: Spomenúť si ako žiť

(O tri týždne neskôr: 3. február)

Hermiona vzhliadla od kufra a zažiarila nervóznym úsmevom na svojho najlepšieho priateľa s havraními vlasmi, ktorý sa stál vo dverách jej detskej izby. Prehrabol si rukou svoje práve ostrihané vlasy - láskavosť od pani Weasleyovej, a venoval jej trochu smutný úsmev.

Odchádzala.

Vojna skončila skoro pred dvoma mesiacmi a konečne nastal čas ocitnúť sa tvárou v tvár jej rodičom a zrušiť to pamäťové kúzlo, ktoré na nich použila. Bol čas čeliť následkom. Tá povinnosť ju desila a bola to úloha, ktorú by nemala musieť zvládnuť sama.

Pani Weasleyová mala kvôli Hermioninej ceste mimoriadne obavy a nechcela, aby šla sama, ale všetci boli príliš zaneprázdnení so svojimi vlastnými povojnovými problémami a svojou prácou pri opätovnom vybudovaní lepšieho ministerstva, než aby pomáhali Hermione nájsť jej rodičov. Boli nenahraditeľní.

Hoci ona spočiatku pomáhala a bojovala v šarvátke na panstve Parkinsonových, na novom ministerstve neprijala stále miesto aurora. Harry a Ron áno, ale ona sa sústredila na iné dôležité veci, ako na svoj skoro dvojmesačný vzťah s Ronom, a na súkromné doučovanie, aby čoskoro mohla zložiť MLOKy.

Ale kvôli tomuto výletu bude všetko musieť počkať.

Percy mal pár známych na austrálskom ministerstve mágie, ktorí jej boli pri jej pátraní ochotní pomôcť, takže dospela k názoru, že to stačí. Nuž, bolo to lepšie ako nič. Keby mala byť úprimná, Harry jej v skutočnosti ponúkol, že pocestuje s ňou, ale jeho pomoc odmietla zo zrejmých dôvodov.

Po prvý raz za ich skoro osemročné priateľstvo sa Hermiona necítila príjemne v blízkosti svojho najlepšieho priateľa.

Veselo, ale trochu ostražito: "Čo tu robíš, Harry? Myslela som, že ma na letisko berú Bill a Ron."

Zrazu jeho úplne nové tenisky upútali jeho záujem bez žiadneho náznaku, že ten záujem mal prestať. "Ja-ja som len zastavil, aby som sa rozlúčil."

"Rozlúčila som sa s tebou včera večer."

"Áno." Slabo kopal do koberca. "Naozaj mi budeš chýbať, Hermiona."

Hermiona sa uškrnula a zavrela kufor.

Po kontrole a sedemnásobnom prekontrolovaní si bola konečne istá, že má všetko, čo potrebuje. Peniaze (muklovské aj čarodejnícke), oblečenie, dokumenty pre seba a svojich rodičov, prútik, toaletné potreby a knihu s návodom ako zvrátiť konkrétne pamäťové kúzlo, ktoré použila na svojich rodičov. Hermiona mala všetko.

Mlčky prešla krížom cez izbu, pristúpila k svojmu najlepšiemu priateľovi a nesmelo ho objala.

"Aj ty mi budeš chýbať, Harry, ale vrátim sa čoskoro," utešovala ho láskavým hlasom.

Nech to akokoľvek chcela ignorovať, pravda bola, že Harryho objatie bolo v týchto dňoch iné.

Predtým sa zdalo, že ju objíma len preto, lebo ona objímala jeho. Bolo to čisto platonické, jeho ruky boli vždy na hornej časti jej chrbta a vždy bol ten prvý, čo sa odtiahol. Teraz, po všetkom, čo sa medzi nimi dvoma stalo, všetko bolo akosi to isté, ale... odlišné.

Harryho ruky sa spojili na jej drieku, keď sa k nej pritisol. To, ako si schoval tvár v ohybe jej krku a pomaly sa jej nadýchol, bolo dôverné. Bolo to, ako keby sa snažil zapamätať si jej vôňu, jej objatie, jej vlasy, jej - bytosť.

Smutne zatvorila oči.

Kedysi ju púšťal prvý, ale to sa už nedialo.

A jediné, na čo mohla myslieť v tejto chvíli, bolo, že chce mať späť svojho najlepšieho priateľa, späť bez týchto komplikácii.

Harry jemne zašiel rukou do jej kučeravých vlasov a zamrmlal slová, ktorým nerozumela. Ten čin bol taký dôverný, že sa Hermiona rozhodla ukončiť to objatie. Napokon, nechcela, aby nadobudol nesprávny dojem. Sklamanie zažiarilo v jeho tvári a zdalo sa, že cúvne späť do svojej teraz obvyklej ulity, kde sa ho nedalo dotknúť, či horšie, nemohlo sa mu ublížiť.

Jeho oči sa znova upierali na tie tenisky.

Hermiona sa pátravo dotkla jeho pleca. "Čo sa deje, Harry?"

Zelené oči prebodli jej hnedé. "Len si začínam niečo uvedomovať, to je všetko."

Pravdepodobne nemala položiť nasledujúcu otázku, ale Hermiona ignorovala ten slabý hlások, ktorý jej vravel, aby od neho odišla. "Čo?"

"Urobil som chybu, Miona," priznal vážne Harry.

Zmätenie sa prehnalo jej črtami. To isto nebolo to, čo čakala, že povie. "Čo tým myslíš?"

Jej najlepší priateľ sa zhlboka nadýchol a odvrátil sa. "Nikdy som ti nemal dovoliť odísť."

Napla sa a otočila sa mu chrbtom, dúfajúc len v dostatok času, aby mohla dať dohromady svoje pocity.

Napokon, vytušila intenzitu jeho citov len pár dní po tom, čo dospeli k vzájomnej dohode, že sa rozídu k svojim príslušným partnerom. Ale Hermiona od neho nečakala, že s tým takto vyrukuje a tak priamočiaro to prizná. Myslela si, že priškrtí svoje pocity, obviní z nich to citové spojenie, ktoré medzi sebou mali a nechá ich odísť do zabudnutia.

Keby mala byť úprimná, tie dni po ich dohode jej dali zabrať, ale pripísala to skutočnosti, že jej srdce malo vždy pre neho slabosť, jednoducho preto, že bol jej prvý. Hermiona vedela, že pocity, ktoré cítila po ich spoločne strávenom čase, neboli skutočné. Tiež vedela, že to čo cítil on k nej, nebola láska, ale zaslepenie a žiadostivosť. Jednoducho dospela k záveru (nie, dúfala) že jeho city pominú a on bude s Ginny šťastný, presne tak ako si to naplánovali.

Podľa všetkého nič nešlo podľa plánu.

"Ale Harry-" začala Hermiona.

Jemne ju prerušil. "Len ma vypočuj-"

Rezolútne pokrútila hlavou. "Nie, dohodli sme sa-"

"Fajn, zmenil som názor!" zaťal sa Harry, frustrovaný.

"Na toto nemôžeš zmeniť názor, Harry!" prela sa, zrazu podráždená  a unavená z tohto rozhovoru. "Je koniec!" Hlas jej zoslabol, ale nestratil svoju rozhodnosť. "Milujem Rona."

Zatváril sa, ako keby dostal ranu do brucha. "Ty-ty ho miluješ?"

Bez zaváhania odpovedala. "Áno, milujem."

Nastal okamih ticha, keď Harry premýšľal o jej slovách. Jeho zelené oči žiarili nádejou, keď zdvihol hlavu, aby sa stretol s jej pohľadom. "Ale veci sa menia... a ľudia sa tiež menia. Možno sme sa príliš unáhlili s tým, aby sme sa usadili s našimi partnermi, možno nemáme byť s nimi, možno sme predurčení pre niekoho iného, možno sme predurčení jeden pre druhého, možno-"

"To je-"

Harryho oči boli prenikavo zelené a jeho hlas bol nežný. "Možno, časom, sa do mňa zamiluješ rovnako ako do Rona."

Smutne, "ja ťa nikdy nebudem milovať ako milujem jeho, Harry. Je mi to ľúto. Bola to chyba."

Ten čarodejník vyzeral veľmi rozrušený. "Tak sme to urobili dvakrát? No tak, Hermiona, to nedáva zmysel."

"My sme nepremýšľali-"

"Možno nie prvý raz, ale ten druhý-"

"Prestaň!" Zasyčala podráždene, keď krútila hlavou. "Už sa viacej s tebou o tomto nechcem hádať. Urob nám obom láskavosť a nechaj to tak."

"Možno nechcem."

Hermionin hlas zosilnel hnevom a frustráciou. "A možno nie je všetko o tebe a o tom, čo chceš ty, Harry."

"To, čo chcem ja, si t-"

Prerušila ho, vediac presne, čo chce povedať. "A čo Ginny?"

V jeho očiach bola toľká úprimnosť, keď povedal: "Nemilujem ju."

Hermiona nerozumela. "Potom prečo si stále s ňou?"

Nastalo medzi nimi ďalšie mlčanie. Harry neodpovedal na jej otázku, ale ona už odpoveď poznala. Harry nechcel byť sám, a Ginny bola dokonalý prostriedok. Bola jeho neustálou podporou; dobrým priateľom, niekto, s kým mohol byť, až kým sa slečna Tá pravá nedostaví. Obaja vedeli, že by ho nikdy neopustila, ani by nezradila jeho dôveru; tá mladšia čarodejnica bola do neho stále zamilovaná, vybavila si to s každou schopnou čarodejnicou, ktorá chcela jeho pozornosť a lásku.

Hermiona pri tej myšlienke v duchu zanariekala.

Roky po tom, čo jej vravela, že sa nič nedeje a že boli len priateľmi, ona jednoducho musela dať tej čarodejnici príčinu k obavám. Keby sa niekedy dozvedela o tom, čo sa stalo medzi nimi dvoma alebo o Harryho pocitoch a zámeroch - pri Merlinovi, Ginny by ju zabila!

Zatlačila si pri tom pomyslení na koreň nosa a potom tu predstavu zatlačila preč.

Byť zavraždená najmladšou Weasleyovou nebol ten hlavný problém.

Samozrejme, kým Hermiona nejako obzvlášť nemala rada Ginny Weasleyovú, neschvaľovala Harryho dôvody pre to, prečo s ňou zostával. Prakticky ju využíval, kým ona ho milovala. Nebolo to fér ani k jednému z nich. Ginny si zaslúžila práve toľko šťastia ako ktorýkoľvek z nich, hoci bola zúrivá, psychotická, Harryho milujúca mrcha. Nezaslúžila si mrhať svojimi rokmi na muža, ktorý ju nemiloval.

Nezaslúžila si dostať sa na druhé miesto.

Ona - Hermiona si vzdychla.

Ginny bola tak ponorená do Harryho, že na pravde nezáležalo, pokiaľ ho na konci mala ona; pokiaľ si bola istá, že nikam neodíde.

Nuž, vďaka tomu nebola táto situácia menej hrôzostrašná.

Ale kým bola ona, aby Harrymu vravela ako žiť svoj život?

Hlavne keď - Hermiona si v duchu vzdychla, prežúvala zadumane spodnú peru.

Pri Merlinovi, všetko bol riadny, hnusný zmätok.

Ginny chcela Harryho, Harry chcel ju, ale ona a Ron chceli jeden druhého.

Tá posledná časť bol jediný kúsok puzzle, ktorý nebol totálne posraný.

"Ty už vieš, koho chcem."

Pri Merlinovi, ako to dospelo k tomuto? Kedy prešli z priateľov k zasranému štvoruholníku lásky? Hermiona si vzdychla a prehrabla si rukou svoje husté vlasy. Už poznala odpoveď. Bola to jedine jej a Harryho chyba. Začalo to v tom lese a malo sa to ukončiť v tú noc po záverečnej bitke, ale nič neskončilo a ona si pripadala bezmocne.

Čoskoro sa Harry zlomí a povie Ronovi všetko a potom - potom to skončí.

Všetko skončí.

Nazvite ju sebeckou, ale nechcela, aby to skončilo kvôli tomu, že sa niečo stalo predtým, než spolu začali chodiť. Ale poznala Rona, poznala jeho povahu a jeho sklony k žiarlivosti. Nie, nerozišiel by sa s ňou okamžite, ale ich vzťah by skončil dávno predtým, než by sa rozdelili; ak to vôbec dávalo nejaký zmysel. Už by sa na ňu nikdy nepozeral rovnako. Bez ohľadu na to, koľkokrát mu povedala, že miluje len jeho, jediné, čo by Ron videl, bola ona s Harrym spolu.

Jeho neistota by bola ich skazou.

Ten škandál by zničil dve priateľstvá a dva vzťahy; nespomínajúc, že by to posilnilo žiarlivosť jednej osoby a asi by to dievča poslalo aj dvadsať kliatob jej smerom. Nechcela sa ani zaoberať myšlienkou, že by sa ten škandál dostal na verejnosť. Pri Merlinovi. Zničilo by to ich životy a nič by nebolo rovnaké, keby Harry nenadobudol kontrolu nad svojimi citmi. Hermiona si znova vzdychla a pozerala sa na nohy.

Musela túto šialenosť ukončiť, musela ho od seba dostať a vypudiť z jeho mysle všetky myšlienky na ňu.

Musela to urobiť, nielen pre jeho dobro, nielen pre svoje, ale pre dobro všetkých, ktorých sa to týkalo.

"Harry - nemôžeš ma žiadať, aby som ti opätovala lásku, pretože nemôžem," povedala mu rezolútne.

"L-"

Hermiona mu nedovolila prerušiť ju. "Nejdem ťa zavádzať, nebudem hrať hry s tvojím srdcom a nebudem ti klamať. Nechcem, aby si dúfal v niečo, čo sa nikdy nestane. To, čo k tebe cítim, Harry, je len platonické, nič viac. Si môj kamarát. Chcem, aby si bol môj kamarát-"

"Ja nechcem byť tvoj kamarát!"

Toľko k pokojnému rozhovoru.

"Ale to je to, čo si!" Hermiona si po druhý raz frustrovanou rukou prehrabla vlasy. "Pozri," snažila sa vysvetliť. "To, čo ku mne cítiš, je len klam-"

Vzkypel. "Ako sa opovažuješ-"

"Počúvaj-"

"Nemôžeš mi hovoriť, čo cítim a nemôžeš mi vravieť, že ty necítiš nič ku mne!"

"Pozri, Harry, to je presne to, čo ti hovorím!"

"Ale ja-"

Hlas sa jej zlomil a oči zvlhli, pretože vedela, že toto je koniec ich priateľstva, aspoň zatiaľ. "Nie."

"Milujem ťa, Hermiona." Znel vyplašene, mučivé slzy zaplavili jeho oči.

"Je mi to ľúto."

"Čo tým myslíš? Po všetkom, čím sme prešli, toto nemôžeš povedať, Hermiona."

Prehovorila rozhodne, ale jej odhodlanosť sa rozpadla a slzy sa jej divoko valili po lícach. "Môžem... a práve som to povedala. Je mi ľúto, že som ti ublížila, ale my nikdy nemôžeme byť spolu."

"To nemyslíš vážne."

"Myslím vážne každé slovo. Ginny ťa miluje a ja nie. Ľúb ju ako ľúbiš mňa a správaj sa k nej, ako by si sa správal ku mne." Nadýchla sa. "Potrebujem, aby si odišiel, Harry. Potrebujem, aby si okamžite odišiel."

"Hermiona?"

S ostrým povzdychom si uvedomila, že je späť v pracovni terapeutky bez toho, aby si spomínala na rozhovor, ktorý predchádzal jej potulke uličkou spomienok.

Pri Merlinovi.

Za posledné tri týždne sa snažila vyhýbať premýšľaniu o Harrym a Ronovi alebo o tej hrôzostrašnej hádke, ktorú mali, ale zistila, že vyhýbanie je dosť nemožné, keď už bola pravda vonku.

Obaja okamžite zmizli zo sveta, ale predpokladala, že to sa dalo očakávať.

Ten istý piatok počas obeda jej Blaise spomenul, že Harry si vzal predĺženú dovolenku a zveril sa Blaisovi, skôr než odišiel. Povedal, že bude na chvíľu v dome, ktorý vlastnila Andromeda Tonksová v Aténach, na dovolenke - Ginny Weasleyová ho nesprevádzala.

A, pokiaľ ide o Rona, klebetnice v Prorokovi špekulovali o Ronovom náhlom odchode z Británie. Šiel do Rumunska k Charliemu, ale z uplakaného listu pani Weasleyovej zistila ešte niečo iné.

Bol to list, ktorý ju zanechal v slzách, keď ho dočítala.

Podľa jeho matky, po tom, čo sa Ron neukázal na rodinnej večeri v piatok večer, poslala Billa a Georgea do jeho bytu, kde ho našli rozbitý k nepoznaniu a jeho opitého a zúrivého. Priviedli ho späť do Brlohu, kde sa vyspal a keď zišiel dole, jeho celá rodina, vrátane Charlieho, na neho čakala. Napísala Hermione, že rozhovor začal pokojne; vysvetlil, že sa nahneval kvôli niektorým veciam a že sa nemal uchýliť k pitiu. Arthur mu robil kázanie, počas ktorého Ron prikyvoval a Molly odbehla, aby im pripravila obed, keď ten rozhovor skončí.

Rozhovor, napísala v liste, prestal byť taký vážny a bol skoro komický.

Ale, keď Ginny trpko spomenula, že Harry odišiel do Grécka bez nej, vypuklo totálne peklo. Pani Weasleyová nezašla do detailov, ale napísala, že Ron kričal, že nenávidí Harryho a že ho museli Bill a Charlie zvaliť na zem, keď ho Ginny neprezieravo obvinila, že je žiarlivý blbec. Molly písala, že si myslela, že Ron ten stôl preskočí a svoju sestru uškrtí. Vtedy si uvedomili, že jeho problémy boli hlbšie než len, že bol nahnevaný. Charlie sa rýchlo zamiešal a navrhol, že na pár týždňov vezme Rona so sebou do Rumunska, kde sa pokúsi prísť na to, čo sa s ním deje. Povedal, že ho o pár týždňov privedie späť.

V liste priateľsky kládla otázky, na ktoré Hermiona jednoducho nebola pripravená odpovedať. Bill a George povedali, že Ron vo svojej opitosti mrmlal jej meno a Molly chcela vedieť prečo. Chcela vedieť, čo sa medzi nimi stalo a čo sa stalo medzi Ronom a Harrym.

Ten list bol stále na jej stole, vedľa spola napísanej odpovedi.

Je mi tak všetko ľúto, ale nemôžem odpovedať na vaše otázky - ešte nie...

Všetko sa zmenilo v mrknutí oka a ona mala pocit, že sa jej... uľavilo.

Bolo jej z toho skoro zle.

"Hermiona?"

To ju prebralo z jej búrlivých myšlienok.

Zmätené, žmurkajúce, hlboké medovo-sfarbené oči vyhľadali hodiny na stene a zistila, že sedeniu zostáva len pätnásť minút. Keď si väčšmi uvedomila okolie, čarodejnica zbadala terapeutku hľadieť na ňu zvedavými modrými očami.

"Dvakrát som vás oslovila menom a vy ste neodpovedali. Ste v poriadku?" spýtala sa strnulo Katherine, ale Hermiona si všimla hlboký záujem v jej hlase. Bola ako ženská verzia Draca Malfoya (hoci trochu jemnejšia) a tak sa naučila, ako čítať medzi riadkami jej slov a vytiahnuť emócie, ktoré sú pod nimi.

Rýchlo zažmurkala, aby si vyčistila zvyšok svojich nekontrolovaných myšlienok z hlavy. "Áno, ja som- ja som sa len zasnívala."

Terapeutka si elegantne prekrížila nohy, brko v ruke, kým si načmárala krátku poznámku.

Hermiona, bez ohľadu na to koľko toho preskákali a koľko hraníc prekročili za posledných pár mesiacov, bola stále presvedčená, že si pani Shepardová čmára svoj nákupný zoznam. Myšlienka samotná by vyvolala jej úškrn, keby nebola v takej podivnej nálade.

"Chcete sa podeliť?"

Čarodejnica si uhladila vlasy a unavene si vzdychla. "Nebolo to nič vážne."

"Vyzerali ste krôčik od odpadnutia."

Uvedomila sa, že bola krôčik od toho, aby vyslovila lož a zastavila sa. Namiesto toho z jej jazyka skĺzla pravda. "Bolo to len hádkou s..." Zmĺkla, hľadela na nohy, keď s mimoriadnymi problémami zamrmlala ďalšie slová. "S otcom Matthewa."

Hoci sa snažila zakryť svoj počiatočný šok, obe blonďavé obočia pani Shepardovej sa prudko zdvihli. Odkedy pred dvoma mesiacmi začali ich sedenia, podrobne sa rozprávali o jej predchádzajúcom vzťahu s Ronom, tej noci v Austrálii a vine, ktorú spočiatku cítila po zabití muža, čo znásilnil Pansy, jej rodičoch a ich smrti, a o Matthewom živote a smrti; dokonca sa na začiatku tohto sedenia trochu otvorila o jej novom spojenectve s Dracom Malfoyom.

"Sme asi podľa všetkého spojenci."

"Spojenci? Prečo ho nenazvať vaším priateľom?"

"Viete, ako zmýšľam o tom slove."

"Áno, ale možno musíte zmeniť svoje názory."

"Hmm, to je to, čo povedal on."

"Možno má pravdu."

O Malfoyovi mohla rozprávať celý deň. Ale Harry bola téma, ktorej sa ešte nedotkli, a zo zrejmých dôvodov.

A Harry sa pre ňu v poslednej dobe stal naozaj boľavým miestom.

Záblesky spomienok z tej bolestivej citovej konfrontácie bežali jej hlavou ako film; každý záblesk lámal srdce viac než ten predchádzajúci. Keď teraz o tom premýšľala, bola si istá, že keby Malfoy nevystúpil z tieňov vtedy, kedy vystúpil, všetko by bolo stratené. Harry vyzeral len sekundy od prasknutia a ona tiež strácala rozvahu.

Po tom, čo ju Malfoy vliekol späť do svojej pracovne, bolo všetko rozmazané a boli tam  diery, na ktoré sa ho ešte nespýtala. Keď sa prebrala, bolo to o dva dni neskôr a bola v Malfoyovej posteli - ten muž samotný nebol nikde k videniu. Namiesto neho bola pri jej boku Narcissu s pohárom vody a upokojujúcim úsmevom. Pansy, ktorá priletela spiatky ráno, jej kládla milióny otázok.

Otázok, na ktoré ešte nemala odpoveď.

"Viem," odvážne pokračovala. "Viem, že sme sa o ňom veľa nerozprávali. Viem, že som sa tejto téme vyhýbala ako moru. Myslím, že ktokoľvek by sa vyhýbal, keby bol mojej situácii."

"Tak prečo ste ho dnes spomenuli?"

"Ja-ja som povedala jemu a môjmu bývalému priateľovi o všetkom pravdu, o mojich rodičoch a otcovstve Matthewa." Vstala a prechádzala sa pred gaučom, na ktorom sedela. "Už som viacej nedokázala klamať, ani jemu ani Ronovi. Nemohla som nechať tú vinu hnisať ešte dlhšie. Musela som sa oslobodiť. Musela som im povedať pravdu. Ja-ja som musela byť úprimná. Konečne."

"A ja vám tlieskam za takéto rozhodnutie, Hermiona. Nebolo by vám prospelo, keby ste tieto záťaže niesli na svojich pleciach."

Slabo sa usmiala.

"Ako to všetko šlo?"

Vzdychla a zvalila sa nenútene na gauč, nešťastne kopala špičkou topánky do koberca. "Všetko sa teraz pokašľalo, Katherine. Nerozprávajú sa spolu, ani so mnou, čo sa toho týka."

"Čakali ste, že budú?"

Tá čarodejnica zúfalo chcela, aby slzy zostali v jej očiach a tá bolesť zostala usadená v jej srdci. "Nie, v skutočnosti nie," odpovedala potichu Hermiona. "Svojimi klamstvami som im obom ublížila a teraz som im ešte horšie ublížila pravdou."

Katherine vyčarovala prútikom vreckovku. "Nie, neublížili ste im pravdou, zachránili ste ich."

O čom to krucinál rozpráva? Zachránila ich? Hermiona si utrela oči a vyfúkala nos. "Neboli ste tam! Nemáte tušenia-"

Vecne, "poznajú pravdu. Teraz sa s ňou môžu zmieriť sami."

"Ale-"

Pani Shepardová nechala zmiznúť vreckovku nedbalým švihnutím prútika. "Urobili ste všetko, čo ste mohli. Teraz nastal čas pre nich, aby našli svoj pokoj. Nie je vašou prácou dať im ho, Hermiona. Vaša práca je sústrediť sa na vás a vaše vlastné zahojenie. Nie ich. Viem, že je to pre vás ťažké po tom, čo ste ich tak dlho chránili pred pravdou, ale musíte prestať. Musíte ich nechať, aby našli na všetko svoje vlastné riešenia. Nikdy nenájdete pokoj, ak sa budete neustále trápiť nad každou maličkosťou, ktorá s nimi súvisí."

Slzy jej naplnili oči. "Viem," zašepkala, "viem, ale je to také ťažké."

"Rozumiem," upokojovala ju terapeutka najlepšie, ako mohla. "Ale pre vás je načase, aby ste mysleli na seba."

Ticho naplnilo miestnosť, ale Katherine mu nedovolila dlho trvať.

"Aký pocit u vás vyvoláva to, že ste im povedali pravdu?"

"Tak veľa sa toho udialo, ťažko si dokážem spomenúť každé slovko, čo sa povedalo," prevravela Hermiona slabým hlasom, ktorý bol sotva silnejší než šepot. "Ron jednoducho vyzeral ako niekto, komu vrazili meč do srdca a Harry-" Prehltla. "Vyzeral taký stratený a vinný a nahnevaný a zničený. A k tomu som tam bola ja, ktorá pociťovala úľavu, že je pravda konečne vonku. Bola som tam ja, ktorá mala pocit, že značne zoslabla tá váha na mojich pleciach. Bola som tam ja a mala som pocit, že by som možno mohla znova dýchať."

Smutne potriasla hlavou a vzdychla si, keď si utrela slzy z líc.

"Je to odo mňa nesprávne, Katherine? Zničila som ich priateľstvo, zničila som čokoľvek, čo sme mali, zničila som všetko, roztrhala som ich srdcia, a - a neľutujem, že som k nim bola taká úprimná. Jednoducho neľutujem. Som teraz zlá? Nie je so mnou všetko v poriadku?"

Katherine vyzerala trochu zaskočená z tej surovej emócie v hlase svojej klientky, ale odkašľala si a odpovedala: "Vôbec nie, Hermiona." Upokojovala ju svojím príšerne pokojným hlasom. "Ten náklad, ktorý ste niesli, nebol v skutočnosti váš, aby ste ho niesli vy; minimálne nie sama. Povedali ste pravdu, aby ste všetkých zachránili, nielen seba. A jediné, čo môžete teraz urobiť, je pokračovať v napredovaní. Zvládli ste príliš veľa pokroku, aby ste si dovolili cúvnuť."

"Naozaj sa snažím pozerať dopredu, ale jediné, čo dokážem robiť teraz, je pozerať sa späť. Jediné, čo dokážem robiť, je-" Hermiona sa nadýchla. "Harry. Povedala som mu, že mal syna a ďalším dychom som mu povedala, že je mŕtvy. Bolo to také kruté."

"Úprimnosť môže byť trpko krutá vec."

Smutne zatvorila oči a spomínala. "Bol taký nahnevaný a taký zlomený."

"Pravda má svoje cesty ako zlomiť aj toho najsilnejšieho človeka, Hermiona. Smrť Matthewa zlomila vás. Nenapadlo vás, že jeho smrť by mohla tiež zlomiť jeho otca?"

"Ja-ja som nevedela, čo si myslieť."

"On možno nepoznal Matthewa, možno ho nevidel svojimi vlastnými dvoma očami, ale puto medzi rodičom a dieťaťom existuje. Viete to. Presne ako viete, že sa vráti a bude chcieť poznať svoje dieťa."

Hlboko vo svojom srdci vedela, že terapeutka hovorí pravdu.

Poznala Harryho. Poznala ho, ako poznala svoje telo a krv, ako poznala svoju pokožku a kosti, na ktorých  bola natiahnutá, ako poznala telo, do ktorého bola sama strčená a tie prikrývky, pod ktorými spávala. Bývali priateľmi; dospievali spoločne, bojovali spoločne, spali spolu a splodili spolu nádherné dieťa. Hermiona poznala Harryho dosť dobre na to, aby vedela, že raz, keď prekoná svoju počiatočnú bolesť a príde k rozumu, bude chcieť vedieť o Matthewovi tak veľa, ako bude možné.

Matthew, napokon, bol jeho rodina, nezáležalo na tom, že bol teraz mŕtvy.

"Ale, čo urobím? Čo poviem, keď príde?"

"Dovoľte mu spoznať jeho syna. Neupierajte mu jeho práva ako otca kvôli vašim sporom v minulosti. Po celú dobu ste boli tým rozumnejším človekom, nech to tak zostane."

Hermiona absorbovala všetky terapeutkine slová a nechala ich nasiaknuť do jej mysle. Harry jej možno v minulosti ublížil, možno spravil všetko, aby ju ponížil pri každom ich stretnutí, ale ona sa nezníži na takú úroveň pokiaľ ide o to, aby mu uprela niečo, na čo mal právo. Túžba po pomste jej bola cudzia; do pekla, ani sa nikdy k tomuto bodu nepriblížila.

Všetko, čo sa stalo, bolo vďaka jednému nedorozumeniu za druhým. Mohla vyplytvať všetku svoju energiu na premýšľanie o všetkom tom ´čo keby´, ale jednoducho existovalo niečo iné, čo jej v tom dokázalo zabrániť.

A napriek svojím úspechom mala dosť prekážok na svojej ceste.

"Na čo myslíte, Hermiona?" pokojne sa spýtala Katherine.

"Zdá sa, že na všetko. Na život, Harryho, Rona, narodeniny Matthewa o tri dni, na mojich rodičov - a lásku."

"Nechceli by ste sa rozhovoriť o tom poslednom?" Katherine odložila brko a pergamen a kultivovane si odpila zo svojho horúceho čaju.

Po zopakovaní jej činu so svojou vlastnou šálkou sa tá čarodejnica oprela lakťom o operadlo gauča. "Moje snívanie s otvorenými očami, to, z ktorého ste ma vytiahli, bolo o láske," priznala Hermiona, hoci nechápala, čo to priznanie vyprovokovalo. Zrazu si pripadala dosť hlúpo, keď sa rozprávala o svojom fantazírovaní s terapeutkou. "Naozaj o tom nechcem viacej hovoriť. Naozaj sa mi nepáči o tejto téme rozprávať."

Katherine vždy rešpektovala jej želania, ale ten deň nadvihla zvedavé obočie. "A prečo nerada rozprávate o láske?"

"To len-" Ťažký a unavený povzdych unikol z jej pier.

Toľko toho prebrali za túto hodinu. Mala o toľkom mnohom premýšľať, tak veľa o čom musela uvažovať. Nedokázala prijať žiadne ďalšie myšlienky – žiadne provokujúce rozhovory.

Ako mohla vysvetliť niečo, čomu ani ona polovicu času nerozumela? Ako mohla vysvetliť niečo, na premýšľanie o čom bola príliš zranená, vinná a nahnevaná? Hermiona vôbec nevedela, ako odpovedať na otázku terapeutky bez toho, aby otvorila zapeklité problémy, na ktoré nebola celkom pripravená otvoriť. Práve sa uspokojivo porozprávala s tou čarodejnicou o Harrym; nebola si istá, či sa jej môže otvoriť ešte viac.

Určite ešte nie.

Pravda bola, že bola rozpoltená medzi mimoriadnym rozčarovaním v záležitostiach srdca a svojou mimoriadnou príťažlivosťou predstavy naozajstného ľúbenia niekoho, kým nezostarne a nezošedivie.

Ale, v tomto okamihu života, slová ´milujem ťa´ boli pre ňu nebezpečné povedať.

V prvom rade - bola v procese liečenia; bola v procese mať rada samu seba. A kým k sebe necítila toľkú nenávisť, ako cítila kedysi, Hermiona nebola počas tak krehkého obdobia v svojom živote schopná pochopiť nikoho, kto je vravel, že ju miluje.

"Ja-" začala, ale nedokázala dokončiť, pretože bola príliš stratená v myšlienkach.

Kým ju láska priťahovala, bola tiež jej najväčšou obavou. Kompletne prevrátila jej svet hore nohami, ale v tom nebol jej hlavný problém s láskou.

Hermiona sa nebála, že bude niekoho milovať, ale skôr sa bála, že ho nebude milovať dostatočne na to, aby ho neopustila.

Opustila tak veľa ľudí, ktorých milovala, že jej z toho bolo zle. Jednoducho to nemohla znova urobiť - nie, neurobí to. Bolo to sebecké, ale neodovzdá sa niekomu inému len kvôli tomu, aby akýmkoľvek spôsobom odišli z jej života.

"Ja-" začala znova, ale zistila, že jej myšlienky zmenili smer.

Láska bola jedna z najmocnejších emócii, čo existovali a dobre vedela, že sa nemá pochybovať o jej moci. Ešte z čias pred tým, než sa príbehy zapisovali, skladatelia písali piesne o láske, rozprávači rozprávali príbehy o jej moci, tisícky mužov bojovali v tragických vojnách a často pre lásku zomierali. Láska dokázala niekoho stvoriť a súčasne ho zničiť. Bola to mocná emócia. A kto bola ona, aby popierala jej vplyv?

Hermiona si živo pamätala na ten deň, keď povedala Harrymu, že ju naozaj nemiluje, že jeho city ku nej sa dajú pripísať nevhodnej žiadostivosti. Teraz bola múdrejšia, aby nespochybňovala to, čo niekto cítil k niekomu inému. Láska, ktorú k nej Harry cítil, ho zmenila na niekoho, koho nepoznala a teraz rozumela, že bola blázon, keď provokovala moc lásky. Napokon, láska určite spravila z jej života chaos. Najprv Harry, potom Ron, jej rodičia a Matthew... v priebehu rokov jej láska tak strašne ublížila, ale nie len vo fyzickom zmysle.

Pravda, srdce ju tak strašne bolelo a často premýšľala o tom, či niekedy bude znova celá, ale na jej bolesti bolo niečo viac. Bolo to niečo, čo si len začínala uvedomovať.

Predtým si Hermiona neuvedomovala skutočnosť, že ju jej zlomené srdce robí chladnú k lichôtkam, tým o jej tvári a o jej tele. Ignorovala tú pravdu, že vďaka jej zlomenému srdcu bola ostražitá vo všetkom a pred všetkými. Predtým nehľadela na skutočnosť, že vďaka zlomenému srdcu udržiavala svoju bolesť uzamknutú hlboko vo vnútri. Neuvedomovala si fakt, že vďaka svojmu zlomenému srdcu bolo ťažké otvoriť sa niekomu, veriť, cítiť, byť úprimná, a... žiť.

Hermiona si práve uvedomila, že vďaka svojmu zlomenému srdcu sa vyhýbala spoločnosti a vyvolávala dojem tajomstva, ale to čo v skutočnosti nosila, bol kabát strachu.

"Slečna Grangerová?"

Keby mala byť úprimná, bála sa množstva vecí.

Bála sa, že všetky jej zlé rozhodnutia ovplyvnia všetky nádeje, ktoré mala pre svoju budúcnosť. Bála sa, že už zmeškala loď do zeme Žili šťastne naveky a že Ron bol jej posledná príležitosť pre normálny a šťastný život. Bála sa, že znova urobí tie isté chyby. Bála sa, že nikdy nikoho nenájde, aj keď sa jej srdce zahojí. Bála sa -  samej seba.

Tajne uvažovala, či niekedy bude schopná skutočne byť milovaná a nemusieť odháňať tie spomienky, ktoré hrozili, že ju zaplavia.

"Hermiona?"

S malým trhnutím hlavy sa vytiahla zo svojho vnútorného snenia. "Prepáčte. Len sa dnes nedokážem sústrediť. Mám toho priveľa na mysli."

Katherine ponúkla utešujúci pohľad. "To je pochopiteľné, ale vôbec ste neodpovedali na moju predchádzajúcu otázku."

Pravdivo, "nemôžem... nie som si celkom istá, či môžem. Je to - komplikované."

"Záležitosti srdca mávajú sklon byť prirodzene komplikované," pripomenula.

Hermiona otupene prikývla. "Ešte mám toho veľa, čo treba zahojiť, aby som vôbec mohla premýšľať o mojom srdci."

"Úplne naopak, srdce je prvé miesto, ktoré musí byť zahojené."

Smutne povedala svojej terapeutke. "Ale nie som si istá, či ho dokážem zahojiť."

"A možno schopná nie ste, nie sama. Všetky druhy liečenia, či je to liečenie srdca alebo zlomenej nohy, všetky vyžadujú od vás čas a trpezlivosť  a získavajú silu z porozumenia od tých, na ktorých vám záleží. Keď ste mali nehodu na Marquette Manor, len ste sa nezbalili a nešli domov, keď vás u Svätého Munga vyliečili. Nie, šli ste za fyzioterapeutom, aby ste sa uistili, že sa vaše fyzické schopnosti nezoslabia. A pretože je vaše srdce zlomené-" významne sa pozrela na Hermionu, "je mojou prácou postarať sa, aby vaše  zlomené srdce nepoškodilo vaše emocionálne schopnosti. A hoci vás nedokážem zahojiť sama, aj keď si prajem, aby som mohla, je mojou prácou poskytnúť vám všetky prostriedky, ktoré potrebujete. Vašou prácou je použiť ich. Rozumiete tomu všetkému?"

Zamyslene, "áno." Nadýchla sa. "Myslím, že áno."

"To som rada. Ľuďom často trvá roky tomu porozumieť. Naozaj to ukazuje, o koľko ste ďalej než, keď ste ma začali vídať."

Na to klientka zažiarila slabým úsmevom.

Katherina po krátkom mlčaní naliehala ďalej. "Avšak, existuje niečo iné, čomu nerozumiete a čo nepripúšťate. Zatiaľ."

Hermiona dopila zvyšok čaju a uprene načúvala.

"Všetko, čím ste prešli, je strata, dalo by sa povedať. Rozumiete tomu?"

Prikývla.

"Dobre. Takže, musíte sa zmieriť so svojimi stratami v minulosti a dovoliť si bez viny trúchliť. Cíťte svoje emócie, Hermiona, ale neverte im." Ohľaduplne radila pani Shepardová. "To je chyba, ktorú od začiatku robíte. Cítiť sa zle je dobré, je to terapia, ale dovoliť tej beznádeji, aby vás premohla, dovoliť si veriť, že nikdy nebudete znova šťastná, a dovoliť si báť sa svojej minulosti; toto nie je pre vás dobré."

To dávalo zmysel.

"Cíťte svoje emócie, Hermiona, ale neverte im."

To dávalo tak veľký zmysel, že nedokázala hovoriť celú minútu, keď sa tie slová opakovane preháňali jej mysľou.

"Cítiť sa zle je dobré,  je to terapia, ale dovoliť tej beznádeji, aby vás premohla, dovoliť si veriť, že nikdy nebudete znova šťastná, a dovoliť si báť sa svojej minulosti; toto nie je pre vás dobré."

Zovrela operadlo kresla. "A-ale ako sa mám prestať báť minulosti?"

Katherine dopila zvyšok čaju a odpovedala: "Potrebujete sa zmieriť so svojom minulosťou ako s niečím nezmeniteľným, poučte sa z nej, dospejte z nej, postavte sa čelom zvyšku svojich démonov a začnite oddnes žiť."

Časovač zabzučal, naznačujúc koniec sedenia.

Katherine vrátila svojej klientke jej denník, a Hermiona odišla z pracovne s ťažkým srdcom a zamračenou mysľou.

Nečakala, že uvidí Blaisa sedieť na lavičke vonku pred budovou. Hermiona mohla odkráčať iným smerom; nevšimol si ju. A kým ju jej srdce a myseľ prosili, aby šla domov a zostala tam až do jej večernej schôdzky s Pansy a jej gangom, namiesto toho zistila, že kráča smerom k nemu, skoro ako keby existovala nejaká slabá sila, ktorá ju ťahala jeho smerom.

Kedykoľvek videla Blaisa v mukelskom odeve, vždy jej pripomenul kombináciu medzi mukelským modelom zo štyridsiatych rokov a modelom pre CQ.  (PP: Commence Quest – modelingová agentúra)

Budil dojem darebáka s vytríbeným vkusom a bol príšerne driečny, v klasickom, ale modernom význame, ak to dávalo nejaký zmysel. Blaise bol dosť vysoký muž, bol vyšší než Malfoy, ale tiež bol inak stavaný. Vďaka svalom z jeho rokov bytia aurorom bol Blaise Zabini stavaný ako skala, ale súčasne bol na pohľad štíhly. Jeho tmavá pokožka vyzerala jemná na dotyk, dokonca keď zimné počasie bolo hrubé k pokožke každého. Jeho čierne vlasy boli zastrihnuté nakrátko a uhladené.

Ten muž bol uhladený a elegantný, svojím vlastným spôsobom.

V ten deň bolo v Londýne chladno a on bol primerane oblečený. Blaise mal na sebe veľmi neformálny, dvojradový tmavomodrý oblek. Sako, ktoré bolo ležérne roztvorené, odhaľovalo sviežu košeľu s bledomodrými a bielymi pásikmi. Vrchný gombík bol strategicky rozopnutý. Jediné, čo potreboval urobiť, aby zavŕšil ten obraz, bolo zbaviť sa tej rozopnutej tmavomodrej bundy, ktorú mal na sebe a cigarety.

Blaise sa rozvaľoval na lavičke, nohy prekrížené v členkoch a jeho oči pomaly prechádzali po ulici.

Ten muž bol mimoriadne atraktívny a ona chápala, prečo ho Pansy nemôže dostať z hlavy.

Práve sa chcel zdvihnúť a odísť preč, keď ju zbadal.

Zažiaril okúzľujúcim a priateľským úsmevom.

"Práve si minula Pansy. Šla na svoje sedenie so Shepardovou."

Hermiona sa zamračila. Mala toho toľko na mysli, že si nevšimla, keď išla okolo. "Ach, nezbadala som ju."

Blaise slabo pokrčil plecami. "Bola vo svojom vlastnom svete, keď som ju sem odprevadil od premiestňovacieho bodu. Práve sme odišli zo Svätého Munga..." Zmĺkol, trochu roztržitý.

Drobná ruka sa zdvihla v pochopení. Už jej došlo, čo bol dnes za deň a vzdychla si kvôli Pansy.

Dnešok bol drsný deň. Na psychiatrickom oddelení u Sv. Munga bol Rodinný deň.  Po zjavnom odmietaní ísť tam po minulé roky, tento rok Pansy skutočne zápasila s rozhodnutím zúčastniť sa. Napokon, tá žena nemala žiadne spomienky ani na to, že dcéru. Ale to nebol jej jediný problém s návštevou matky.

Pansy sa včera večer priznala, že kedykoľvek ju navštívila, jej matka rozprávala o nezmyselných témach, ale asi po desiatich minútach návštevy začala kárať Pansy takým spôsobom, že jej bolestivo pripomenula tú čarodejnicu z jej tínejdžerských čias, keď nebola dosť dobrá a jej matka chcela, aby sa vydala tak skoro, ako to bolo možné.

To stačilo, aby to prinútilo Hermionu, ktorá pôvodne podporovala Pansyino rozhodnutie navštíviť jej matku, aby spytovala Pansyine motívy. Prečo by niekto podrobil sám seba takému týraniu? Potom jej odpoveď, ktorá mala byť zrejmá, svitla.

Pansy sa liečila.

A čoskoro ona tiež bude musieť splniť niektoré nepríjemné úlohy.

Existovalo niečo, o čom vedela, že musí urobiť - a čoskoro.

"Ako to šlo?" potichu sa spýtala Hermiona.

"Musel som jej zabrániť, aby nedala zmiznúť matkine hlasivky," povedal tupo.

"Také zlé?"

Slabý úškrn sa zjavil na Blaiseho peknej tvári. "Áno, ale bolo to lepšie ako naposledy. Vedie si lepšie s každou návštevou. Čoskoro bude schopná sedieť v izbe so svojou matkou a nebyť ovplyvnená jej slovami. Čoskoro."

Hermiona mohla počuť to presvedčenie v jeho hlbokom hlase a cítiť tú nádej vyžarovať z jeho pokožky.

Pansy mala naozaj šťastie, že mala pri boku a vo svojom živote takého silného muža ako Blaise. Bol lojálny a chápavý, trpezlivý a láskavý. Prešiel búrkami v Pansyinom živote a nikdy neopustil loď, ani raz, hoci sa zdali všetky nádeje stratené. Láska a náklonnosť, ktoré pociťoval k Pansy, boli zjavné ešte než tá čarodejnica prišla k rozumu a znova mu otvorila svoje srdce. Bol všetkým, čo potrebovala a bol o toľko viac.

A po prvý raz Hermiona trochu závidela - nie, to nebolo možné.

"Vyzeráš, ako keby si mala ťažké sedenie."

Sťažka si povzdychla. "Mala som. Je toho toľko, čo musím urobiť, ale jednoducho nechcem."

"Tamto po ulici je malá kaviareň, kam rád chodievam, keď čakám, kým sa Pansy dostane z jej sedenia; nechceš sa ku mne pripojiť?"

Ako správny gentleman jej ponúkol rameno.

Myseľ jej vravela, aby šla domov, ale jej pery povedali, "iste," a prijala jeho ruku.

Blaise trval na tom, že zaplatí za jej horúcu čokoládu a spolu sedeli v zadnom boxe tej presvetlenej kaviarne.

Bola tichá, ale dali sa začuť útržky rozhovorov. Hermiona pozorovala muža na druhej strane stola.

Ako jeho najlepší priateľ si dal čiernu kávu a tvrdil, že kofeín odvedie správnu prácu bez toho, aby mu upchal tepny či jeho hlavu zbytočným svinstvom. A keď jej povedal, že Malfoy bol v skutočnosti človek, ktorý ho naučil piť čiernu kávu, musela bojovať, aby potlačila úškrn.

"Tak ako sa mávaš? Nikto, okrem Pansy, ťa v skutočnosti skoro dva týždne nevidel."

Hermiona si pripravila pery, že povie lož, ale potom sa včas zastavila.

Jemu nebude klamať, nie keď jej v minulosti veril a dôveroval jej.

Po pravde, Hermiona nemohla povedať, že nikto okrem Pansy ju za posledné dva týždne nevídal, ale ak to on nepovedal Blaisovi, potom mu to nepovie ani ona. "Len som potrebovala prestávku. Potrebovala som stráviť zopár nocí vo svojom vlastnom dome. Tie reči o mojom údajnom vzťahu s Malfoyom a celá tá konfrontácia s Harrym a Ronom, myslím tým, hoci ten článok odvolali, stále to bolo ťažké. Bola som jednoducho vyčerpaná a potrebovala som chvíľu trochu normálnosti."

"To znie perfektne zrozumiteľne."

Položila svoju horúcu čokoládu a oprela si lakte o stôl.

Bolo to teraz alebo nikdy.

"Blaise, chcela som ťa požiadať-" Zastavila a sklopila oči, keď si vzdychla.

"O čo?"

"Matthewove narodeniny sú o tri dni a ja nechcem byť sama." Zamrmlala svoje priznanie so sklonenou hlavou a ťažkými očami.

Usmial sa a vyčaroval bez námahy vreckovku. "Vážne si myslíš, že by ti Pansy dovolila byť sama?"

Hnedovláska pokrútila hlavou, smutne sa zachichotala, keď mrkala očami. "Nie, myslím, že nie. Ja len-"

"Viem, že to slovo nenávidíš, ale my sme tvoji priatelia, tvoji spojenci, ak to u teba vyvoláva lepší pocit. Podstata je, že za nami môžeš prísť kedykoľvek, keď niečo potrebuješ a my tam pre teba budeme, dokonca Draco."

Hermionine zmätené oči sa stretli s Blaisovými. Prečo spomenul Malfoya?

"Malfoy?" rýchlo zažmurkala. "Čo on má s týmto spoločného?"

Blaisova tvár stuhla a ona vedela, že sa chystá povedať niečo dôležité - niečo čo mu ležalo na mysli.

"Uvedomujem si, že toto je asi odo mňa nevhodné, ale myslím, že by si mala vedieť niečo o Dracovi. Nedovoľ, aby ťa jeho správanie oklamalo. Napokon, nie je tým najotvorenejším človekom na svete; nikdy nebol. Ako ty sa skrýva za dokonale opevnenými hradbami, ale za posledných pár mesiacov sa trochu znížili. Či to chce alebo nechce priznať, či si to pripúšťa alebo nepripúšťa, či si to uvedomuje alebo nie, ale Draco je do teba trošičku zamilovaný."

Zasmiala by sa, keby sa netváril tak vážne. "Do mňa?"

"Áno."

"Ale ke-"

Nedovolil jej pokračovať. "Hermiona, on si ťa veľmi vysoko váži a dôveruje ti tak ako verí mne, Pansy a svojej matke. Rešpektuje ťa, nielen kvôli veciam, ktorými si prešla, ale aj kvôli tomu čo si za človeka, keď je naozaj po všetkom. Hrozne ťa chráni, pretože mu na tebe záleží."

Vlny emócii vrazili do nej silou, ktorú už veky necítila.

Mohla sotva rozprávať. "Prečo-prečo mi toto hovoríš?"

Bolo to niečo, čo už vedela, ale nepremýšľala o tom až do tohto okamihu.

Po prvý raz za posledných šesť mesiacov, ktoré sa s ním poznala, Blaise Zabini vyzeral trochu nepohodlne. "Preklial by ma až za hrob, keby len vytušil, že som ti toto povedal, ale ako jeho najlepší priateľ som sa len chcel uistiť, že je to vzájomné, že ho nezneužiješ. Vieš, že nie je z kameňa."

Spomienka na to, ako na neho narazila v jej kúpeľni v to vianočné ráno, jej už toľko povedala. To množstvo bolesti, ktoré bolo vpísané v jeho tvári, ju šokovalo až onemela.

Zraniteľný a Malfoy neboli dve slová, ktoré k sebe patrili v tej istej vete.

Často sa našla uvažovať o tom, prečo sa zdalo, že jej Malfoy rozumie, prečo sa zdalo, že ju chráni, a prečo mu vôbec na nej záležalo. Neposkytla si dosť času, aby na to prišla. Napokon, bola príliš stratená sama v sebe a vo svojej vlastnej bolesti, aby si naozaj všimla a ocenila druh muža, akým Malfoy bol.

Ale po prvý raz za dlhý čas Hermiona prekročila svoj tieň.

A v tomto okamihu jej zasvietila odpoveď. Všetko dávalo zmysel. Ich celý vzťah, ak sa to tak mohlo nazvať, dával zmysel. Dokonca Blaisove slová dávali zmysel. Pri Merlinovi, snažil sa prísť na jej zámery. Snažila sa ochrániť svojho priateľa, svojím vlastným spôsobom. On bol...

"Draco nie je nepremožiteľný, hoci ťa prinúti myslieť si niečo iné," povedal jej. "Ale ak ho zraníš, bude krvácať ako každý iný, bude krvácať ako-"

Spojila svoje oči s mužom na druhej strane slova a zašepkala: "ja".

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 19.07. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 22.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 22.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 24.09. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: jerry - 08.10. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: teriisek - 31.03. 2010
Jsem zpět a chystám se postupně dočíst to, co se tu zatím nashromáždilo:) Konečně se to začíná pořádně lámat, snad se Hermiona sebere a něco ji znovu nesrazí na dno... doufejme. Díky moc za překlad, je to pořád ohromně emotivní a skvělá práce, díky!

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: anonym - 19.03. 2010
vyzerá to tak, že Hermiona pomaly začína znovu žiť.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Dorea - 12.03. 2010
jéé já nějak nestíhám, pak se tu objevím a toliko nových kapitol... moc se mi líbily hermioniny myšlenkové pochody při sezení s terapeutkou, konečně pochopila něco důležitého holka jedna...já nevím co ještě napsat..postavy co se vyskytují tady v téhle povídce jsou prostě jiné, než vě většině fanfiction, Blaise je tady miláček, který má svatou trpělivost, Draco je Draco ale přeci takový jiný ale pořád zmijozelský, Narcissa tu tady mám moc ráda, prostě je to tady máma každým coulem:) a Pansy tu sem jako postavu nikdy příliš nemusela, ale tady je taková zase jiná, chjo zatse už plácám blbiny, tak raději končím..děkuji za kapitolu ................. http://decka-nad-kotlikama.blog.cz/

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Beruskamobil - 11.03. 2010
Nádherné. Mia se konecne otvírá. Hihi blais si hraje na dohazovace. Snad se mu to povede.diky jimmy ze tohle překladas, je to velmi navykova povídka

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: wanilka - 10.03. 2010
Teda jestli se tenhle kousek rodí bez bety tak to klobouk dolů!;) A Hermioniny úvahy o lásce mě jednoduše dostaly - říkala jsem si, že už jen schází aby si uvědomila, že jedna čeká i na ní. Ještěže Blaise umí číst myšlenky! ;)

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: eternallife - 10.03. 2010
Páni to teda byla kapitola...samozřejmě to myslim v tom dobrym:) Jsem ráda, že Hermiona dělá takovýhle pokroky u terapeutky zdá se mi velmi milá. A Blaise je v téhle povídce jednoduše skvělý konečně někdo kdo řekl otevřeně co si myslí o jejím vztahu s Dracem a jak to ve skutečnosti je z Dracovi strany a Hermiona si díky tomu taky pár věcí uvědomila. A samozřejmě nesmim zapomenout na samotného Draca jeho charakter v téhle povídce mě taky absolutně uchvátil myslím, že každý je tady opravdu jedinečný musim přiznat, že jsem četla povídku jen tak zběžně dopředu a v pozdějších kapitolkách mi bylo Draco opravdu líto, ale nebudu předbíhat. Moc díky za super překlad a věnování těšim se na další kapitolu.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Rapidez - 10.03. 2010
Přeložit tuhle povídku byl skvělý nápad, sice musí být časově dost náročná, ale tyhle výsledky opravdu stojí za to. Já vážně nevím, co bych ti k tomu měla pořád říkat (snad jen věty typu "nefunguje odkaz kliknutím, jeden si ho musí překopírovat" a podobné hlouposti). Ta povídka v každé kapitole odhalí tolik a tolik věcí, ale s každou novou čtenář zjišťuje, že potřebuješ číst dál, protože informací zkrátka nemá dost..... No prostě bravurní tah!!!!

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Maenea - 09.03. 2010
Ach bože, Jimmi, moc se omlouvám, ale komentář asi nebude moc dávat smysl. Potřebovala bych tak ze dvě sirky mezi víčka, jak se mi chce spát... momentálně jediné, co vím, je to, že se mi ta kapitola líbila. Nejvíc teda ten konec, asi jako všem, ale tak trochu jsem při čtení přemýšlela, jak to dopadne. Jistě happy end bude, ale jaký? je to příliš zamotané, ja tam moc emocí - lásky, strachu, nenávisti, bolesti, obav...a kdo ví čeho ještě, aby to skončilo úplně dobře pro všechny. tohle není typická povídka, kde je On a Ona, malá krize a velká Láska. Tady je Velká Láska a Ona, On (Matthew), On (Harry), On (Ron), On (Draco) a Ona (Ginny). Tohle není pohádka, to je spíš malý pohádkový horor nebezpečně připomínající život. Přesto, nebo právě proto, se mi celý příběh zatím hrozně líbí (což mi připadá trochu kruté, představa, že by se tohle opravdu mohlo dít)... ...ehm...už jsem říkala, že se mi chce děsně spát? zítra si to přečtu a asi se zděsím, že to nedává smysl...ale až zítra. teď přeji dobrou noc :-)

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Hope - 09.03. 2010
krása, taková oddychová, ale prostě perfektně přeložená a autorka je tak šikovná, není ona spisovatelka?? protože to je tak krásná kapitolka, Hermiona to zvládne, a teď je mi Harryho líto, a moc a teď ji ještě pořád miluje???? a Draco je trošičku do Hermiony zamilovaný chichi, to bylo pěkný a zase smutnej konec fňuk, snad už budou šťastnější konce

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: JANEY - 09.03. 2010
POTLESK!! Vážně krása!! Jsem moc ráda, když jsem každý den nakouknu a je tu nová kapitola Broken..tahle povídka se nedá vyjádřit jen jedním slovem, protože je úžasná a rozhodně není odfláknutá..takže DĚKUJI za překlad..Máš můj velký obdiv, že máš nervy na překlad.. :) A taky děkuji za hned lepší den..plus všechny překlady na téhle stránce jsou vynikající..Miluju pár Draco/Hermione..už se těším na další kapitolku!! Dobrá práce :) ;)
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Hope - 09.03. 2010
Souhlasím:) jak může mít nervy to asi nikdy nepochopím, jsi prostě šikulka naše Jimmi

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Vendy - 09.03. 2010
jsem zvědavá, jestli tím, že si Hermoina uvědomila, že je Draco taky zranitelný a v podstatě stejná lidská bytost jako ona, dojde k nějakému zvratu. Jinak překlad jako vždy perfektní už se těším na další kapitolu, tahle povídka je opravdu hodně chytlavá, přeju hodně sil a pozitivních myšlenek na pokračování. Děkuju, že to pro nás, kteří zas tak angličtinu neovládáme překládáš

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Rikasu - 09.03. 2010
Ahoj, užasná poviedka a velmi dobry preklad, som ti zaň vďačná. Táto poviedka ma dosť vzala, je iná ako ostatné, ktoré som čítala. Veľa odvahy do ďalšieho prekladania

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: cyrus - 09.03. 2010
fúúú Jimmi to je ale kvantum komentárov... :))) ze by sa tvoji citatelia polepsili??? vyborna kapitola, skvely preklad, ja som nasala len jednu chybu, ale ani to neviem kde teraz je... :))) takze vseeetko ok :))) ďakujem za preklad, tesim sa na dalsi, a Grangerku sa budem snazit co najskor, ale neslubujem, mam toho trosku moc, sorracky :))

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: adelina - 09.03. 2010
Konečně mám chvilku času napsat i komentář:) V poslední době jsem byla v takovym presu, že jsem se musela vrátit i o pár kapitol zpět. Vždy jsem je jen rychle přelétla očima a to si tahle skvělá povídka nezaslouží. Opravdu, tenhle překlad mě fakt dostal Jimmi. No, zpět ke kapitole. Bylo mi docela líto i Ginny a to už je asi co říct, protože tu jsem do týhle chvíle měla ve škatulce "hnusná mrcha", ale láska je dost často důvod k tomu, že se lidi chovaj hnusně, takže.... Blais je tady, ale moc hezky popsanej :) Skoro bych až Pansy záviděla, teda co to kecám, závidim jí takovýho fajn chlapa a navíc to asi bude kus :) A konečně někdo upozornil na to, že Draco k Hermioně cítím i trochu něco víc. Prostě netrpělivě očekávám další novou kapitolu. P.S. Mrkla jsem i na video. Bylo to dost depresivní a smutný, ale krásně udělaný. Je fajn, že si ho sem dala.
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 09.03. 2010
Ďakujem, moc si tvoj komentár vážim. Kto si bez viny... Kto vie, ako by sa ktokoľvek zachoval na mieste Ginny. Možno bola posadnutá Harrym, ale milovala ho - a žiarlivosti sa tiež nie je ľahké zbaviť. Ale je toho oveľa viac, takže uvidíme časom. Po predposlednej kapitole bude jasné, či ju odsudzovať alebo nie. Díky.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: 32jennifer2 - 09.03. 2010
Blaise je také zlatíčko :) Tak trošku zamilovaný? :D super... :D Ach, dúfam, že sa Harry spamätá presne tak, ako hovorila tá terapeutka... v tejto poviedke mi je Hermiony nesmierne ľúto, toľko si toho chúďa prežila... normálne mi srdce stisne, len keď si prečítam, že nová kapitola je z Broken... ten názov je tak výstižno presný :D dúfam, že nakoniec v tejto poviedke všetko dobre dopadne...
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 09.03. 2010
Odpovedám starým známym: čo pre každého znamená všetko dobre dopadne? Teším sa na diskusiu, keď to skončí. Díky.
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: 32jennifer2 - 09.03. 2010
Všetko dobre dopadne... dúfam, že si to všetko vysvetlia, že ten kto má pochopiť, pochopí... že už sa nestane nič také zlovestné, čo tak bude bolieť... sú rôzne druhy "všetko dobre dopadne". myslím, že dúfať v takýto, ako dúfam ja, je postačujúce... :D

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: soraki - 09.03. 2010
Při Merlinovi, tohle je jedna z nejlepších povídek HP FF vůbec! Každá kapitola mně svým způsobem dostane. To sezení s terapeutkou - autorka nějakým prošla? Jinak si tu neuvěřitelnou reálnost neumím vysvětlit. A Blaise - dobrotivý Salazare, chápu Pansy, po tom popise - ufff, kdo by jej nechtěl za přítele, safra! ;-) A konec - nejen, že peklo zamrzlo, ono tam snad i chumelí :-D. Tohle je můj Draco - tak si ho představuju. Děkuji moc za překlad, tahle povídka je prostě... já nevím, tak reálná, až mě to občas děsí... Ještě jednou díky ;-)
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 09.03. 2010
Si skvelá! Ďakujem moc. A Draco - počkaj, čo budeš hovoriť pri ďalších kapitolách, som strašne zvedavá. Už by som ich chcela mať preložené, ale keď si uvedomím, že keď skončíme s touto poviedkou, tak pochybujem, že sa tomuto niečo vyrovná.
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: kometa - 09.03. 2010
Jimmi, mám taky pocit, že Broken pozvedla laťku kvality do nadoblačných výšin... A k té terapeutce - mně spíš napadlo, jestli autorka sama není terapeutka :-)
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: soraki - 09.03. 2010
vidíš, kometo, tak to mě nenapadlo, ale vypadá to tak, protože ty její popisy myšlenkových a duševních pochodů jsou... to ani nejde vyjádřit ;-)
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: kometa - 10.03. 2010
Jojo, přesně tak :-) Navíc, pokud je opravdu terapeutka, tohle je naprosto dokonalej způsob, jak vnitřně zpracovat věci, se kterými pracuje a je to asi dobrej relax. A pro nás spousta námětů k promýšlení :-)

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: eviku - 08.03. 2010
kraaaasa uz sa tesim co mu hermiona odpovie:)

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Carma - 08.03. 2010
vynikajuca kapitola, vdaka za preklad. konecne sa to zacina podobat na dramione. nejake to spojenie medzi nimi :) som zvedava, co urobi hermiona s tou novou informaciou... :D

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: simasik - 08.03. 2010
Noo popravde, neexistuje tu nieco take, co by mi zakazalo vstupit sem ? Lebo dnes som zapla notebook s myslienkou, ze sa budem naozaj ucit (aby ste pochopili, zrazu mam maturovat z nemciny kvoli sprostej vlade, aj ked som sa zopar tyzdnov biflila, aby som si spravila tie s prepacenim drbnute diplomy, ktore su mi vlastne teraz aj tak na nic...len dufam, ze mi nepovedia, ze aj diplom s anglictiny je nepouzitelny...a hlavne neim, kedy to vsetko stihnem, ked som si ledva spomenula, ze musim poslat prihlasiky na vysoku, do DU som sa skoro vlastne este ani nepozrela...) a aj som zacala, vazne, ale ptm ma len tam na sekundu naapdlo, ze sa sem kuknem a nadchla som sa, ze pribudla dalsia kapitola. Fakt som si hovorila, ze to precitam az cez vykend, ale da sa tomu nepodlahnut ? Fakt by som potrebovala zakazat vstup... Uff no na zaciatok pozitivna emocia...opis Blaisa ma tak dostal, ze som sa asi platonicky na par minut zamilovala :) fakt som si nikdy nepredstavovala ako vyzera alebo ako sa sprava, popravde nevnimala som ho, ale ach boshe...ja som sa rozplyvala (viem, viem, sialena hlava :)). Viem, ze je to asi k Dracovi neferove, ale neim neim, ktoreho by som si vybrala, keby som mala tu moznost...jasne Draco je vsetky tie veci, co som pisala minule, ale cim dalej tym viac mam pocit, ze Blaise je viac...noo do normalneho zivota (teda popri vsetkych problemoch sveta ja riesim prave svoju zamilovanost do imaginarnych chlapov...) Je mi jasne, ze ma asi nikto nechape ale co uz so mnou :) Tentokrat mi bolo pre zmenu luto aj Ginny, ktoru som do tejto kapitoly povazovala sa uplne zapornu postavu, ale neim ci sa nieco zmenilo v mojom pohlade na jej povahu, skor v mojom pohlade na jej osobu...teda predsa len, tiez jej klamali a Harry bol naozaj hnusny, ked povedal, ze ju nemiluje, ale hold, srdcu nerozkazes :/ Ale fakt ma prekvapila Harryho otazka, ci Hermiona Rona miluje....sak to muselo ybt jasne aj jemu a na moj vkus sa tvaril prilis prekvapene :) A ze je Draco do Hermiona tak trochu zamilovany ? Druha vec, pri ktorej som sa rozplyvala a moje preorientovanie na Blaisa zacalo mat dost velke pukliny. Chudacik :/ Ale nepreslo ma to ! Teraz vlastne miesto ucenia rozmyslam, ze by som to platonicke zamilovanie predlzila...no fakt ? Je mozne, aby boli dvaja chlapy taki uzasni ? To naozaj iba v poviedkach...asi :) Na koniec sa samozrejme pekne podakujem za preklad a venovanie a poprajem vela stastia a nervovo do buducnosti :)
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Ty si číslo! Díky moc, prepáč že tak krátko, dokončujem Grangerku, aby som sa mohla zajtra pustiť do 20. Ale vyvolala si mi úsmev na tvári. A keď budeš taká "trafená" ako ja, tak ťa to nepustí ani o 20 rokov. Počkať, stop, s 15 ročnou pauzou, keď som snívať zabudla. Len mi to teraz pripadá ako život niekoho iného. Ešte raz díky.
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: simasik - 08.03. 2010
Och to nevadi, teda pre mna lepsie, cim skor sa pustis do dalsej kapitoly...tym skor budem moct ja zase zanedbavat realny zivot :) inac prave som sa rozhodla, ze si idem precitat cely naramok, kedze som z tvojho prekladu precitala tak max, ze jednu kapitolu...ale je ich strasne vela, cize predpokladam ze to bude fakt kopec prebdenych noci, ale ak to nebude vadit, tak nebudem komentovat kazdu kapitolu (teda mohla by som, ale koho tu zaujimaju moje sialene myslienkove pochody...), to by bolo fakt trosku zdlhave. Takze na konci cakaj urcite kilometrovy komentar (ale ja za to fakt nemozem, ked sa raz rozpisem, tak uz sa nezastavim :))

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: tonks - 08.03. 2010
Človek príde po vyše týždni na stránku, aby sa pozreč, čo sa deje a nájde toľko noviniek, že až - najprv veľa nových poviedok (na ktoré si budem popri tom všetkom musieť nájsť čas), potom novinku s registráciou (chápem, že je to účinné a dobré, takže som sa teda zaregistrovala - a dúfam, že nezabudnem ani meno ani heslo, ako sa mi to stáva) a teraz som našla aj nové kapitoly k Broken. Ako som dočítala Brko a oddýchla si, pustila som sa do tejto poviedky, lenže išlo to pomalšie, ako som čakala a svojím prekladom si ma stále predbiehala - už som ťa dobehla, tak môžem konečne komentovať bez toho, aby som sa ponáhľala k ďalšej kapitole :D Celkovo, tá poviedka je úžasná - dokonale nabitá emóciami a iná, ako všekty poviedky, ktoré som doteraz čítala. Dokonalý psychologický román. Pár kapitol som si prešla v angličtine, aby som zistila náročnosť a hneď za tým som čítala preložené kapitoly a ten preklad mi odhalil veľa vecí a je fakt dobrý ;) Teším sa na ďalšiu preloženú kapitolu, lebo teraz nemám čas čítať ju v AJ, kvôli projektom, a dúfam, že sa posunieme vo vzťahu Hemriony k Dracovi :) Konečne je na tom lepšie, prekonala toho veľa, tak hádam pôjde ešte ďalej a bližšie k blonďavému krásavcovi - tie posledné vety tomu napovedajú, tak uvidíme :) Blaise je hrozne milý a chcela by som mať takého priateľa. Harryho a Rona mi je po posledných kapitolách aj ľúto, dokonca na pár sekúnd mi prišlo ľúto aj Ginny - ale to veľmi rýchlo prešlo. A som zvedavá, čo vymyslia na deň Matthewových narodenín ;) Ďakujem za preklad :)
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Nóó, potrebovala som sa prebrať z tej minulej kapitoly Broken, takže asi tak. Tá registrácia je len najbližších 24 hodín, kľudne si mohla počkať. Ale zase takto fakt vidím, že to niekto číta a nie je až taký problém, že nekomentuje. Dobrý pocit, fakt, ver mi. Pokúsim sa švihnúť si, kým som v pohode. Som zvedavá, ktorá kapitola ma znova rozhodí, ale keďže to striedam s Grangerkou, snáď vydržím až do konca. Ďakujem za pochvalu prekladu, aj keď pri tejto dĺžke mohol byť určite lepší, keby som sa tomu viacej venovala. Ja som až po začatí zistila dĺžku originálu, 36 kapitol sa mi nezdalo tak veľa. Ach jo. Ešte raz moc díky.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: anynka - 08.03. 2010
jedna z najlepsich poviedok ... nemohla som sa dockat dalsej kapitolky ...dakujem :))))
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Aj ja ďakujem :D

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: elly1 - 08.03. 2010
len dufam,ze ta poviedka bude mat aspon trochu dobry koniec.Mam radsej dobre konce.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: JSark - 08.03. 2010
Pozerám, že Harry bol pekný debil už pred Austráliou. No, asi žiadne prekvapenie, že? Musím povedať, že v tejto poviedke je mi mimoriadne nesympatický, malý do seba zahľadený kretén. Ale celkovo sa Hermiona začína hýbať správnym smerom. :) Diky moc. - mukelské - muklovské - žiadnu ďalšie myšlienky - žiadne
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Díky, to mukelské ti fakt nerobím naschvál. A to sa na to snažím dávať pozor, ale mám to strašne zafixované.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Nuviel - 08.03. 2010
Děkuji za překlad:)
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Aj ja ďakujem

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: iway - 08.03. 2010
kdyby mě někdo viděl tak by zavolal do blázince.. na konci se vždycky tak debině chichotám .. dík za překlad
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Díky za komentár

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Do_MuSh - 08.03. 2010
Perfektní překlad. Absolutně mi zlepšil náladu, po dni plném chemie :D Hermiona je neskutečně silná osoba, a doufám že ustojí i další věci, co ji autorka nachystala. To Izzy: Absolutně souhlasím! Blaise úžasnej chlap, nemůžu si pomoct, ale pokaždé si ho představím jako jednoho fešáka z katalogu Benetton :D
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Díky moc, už som príliš vyčerpaná, aby som reagovala dlhšie. Ale tú fotku by som chcela vidieť, aj si ho stále neviem predstaviť.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: kometa - 08.03. 2010
Aaaach... to byla krááása! Dneska jsem byla protivná a unavená a naštvaná na děti a celej svět, ale pak si je večer vzal na starost můj drahý a já jsem si z posledních sil sedla k počítači a byla jsem blahem bez sebe, že vidím další kapitolu Broken. A po jejím přečtení stav blaženosti trvá. Vzpomínání na Harryho  bylo mi ho hrozně líto, úplně jsem ho viděla, jak tam stojí, jak jí nešťastně objímá, jak ho to všechno hrozně bolí... Skoro jsem chtěla, aby to Hermiona cítila stejně... "Pri Merlinovi, všetko bol riadny, hnusný zmätok. Ginny chcela Harryho, Harry chcel ju, ale ona a Ron chceli jeden druhého.Tá posledná časť bol jediný kúsok puzzle, ktorý nebol totálne posraný." A Ginny je mi líto. "Ginny bola tak ponorená do Harryho, že na pravde nezáležalo, pokiaľ ho na konci mala ona; pokiaľ si bola istá, že nikam neodíde." A Rona je mi HROZNĚ líto. Ještě, že je tu Charlie (můj nejoblíbenější Weasleyovic syn), snad mu trošku pomůže... Katherine byla ÚŽASNÁ. ""Musíte sa zmieriť so svojimi stratami v minulosti a dovoliť si bez viny trúchliť. Cíťte svoje emócie, Hermiona, ale neverte im. Cítiť sa zle je dobré, je to terapia, ale dovoliť tej beznádeji, aby vás premohla, dovoliť si veriť, že nikdy nebudete znova šťastná, a dovoliť si báť sa svojej minulosti; toto nie je pre vás dobré...Potrebujete sa zmieriť so svojom minulosťou ako s niečím nezmeniteľným, poučte sa z nej, dospejte z nej, postavte sa čelom zvyšku svojich démonov a začnite oddnes žiť." Líbí se mi, jak se prohlubuje Hermionin vztah ke Katherine, jak narůstá důvěra v ni. A Blaise zrovna tak. Líbilo se mi, jak měla Hermiona užuž na jazyku lži, ale u obou se rozhodla, že jim lhát nebude. A to, jak se Pansy vyrovnává se svojí mámou a Blaisova láska a oddanost k ní "Bol všetkým, čo potrebovala a bol o toľko viac." A jak to všechno dohromady posouvá Hermionu dál. A pak ten zlatej hřeb  když Blaise řekl to, za co by ho Draco "preklial až za hrob" a Hermioně to nějak všechno docvaklo "Často sa našla uvažovať o tom, prečo sa zdalo, že jej Malfoy rozumie, prečo sa zdalo, že ju chráni, a prečo mu vôbec na nej záležalo. Neposkytla si dosť času, aby na to prišla. Napokon, bola príliš stratená sama v sebe a vo svojej vlastnej bolesti, aby si naozaj všimla a ocenila druh muža, akým Malfoy bol. Ale po prvý raz za dlhý čas Hermiona prekročila svoj tieň. A v tomto okamihu jej zasvietila odpoveď. Všetko dávalo zmysel. Ich celý vzťah, ak sa to tak mohlo nazvať, dával zmysel. Dokonca Blaisove slová dávali zmysel." Jejda, zase jsem se rozepsala  jenže ono mi to nedá, když je to taková krása. Nemám si o tom s kým pokecat, tak to napíšu tobě, Jimmi :-D Díky MOC za úžasný překlad, dneska jsem to fakt moc potřebovala. Jsi poklad, děkuju! :o)
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Prosím ťa, mne dnes v noci manžel odchádza na dva dni do Prahy, decká už teraz boli k neudržaniu a normálne na nich vidím, ako sa zajtra tešia, že mi poskáču po hlave. Keď tie ukážky čítam znova, mám dojem, že som si to ešte mala nechať, akési je to kostrbaté. Ale keď ešte toľko zostáva... Pri origináli som túto kapitolu preskočila, takže som opätovne rada, že som to preložila. Ďakujem strašne moc.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Izzy - 08.03. 2010
Miluju Blaise, je to takovej šlechetnej princ, vždycky se objeví když je potřeba. Moc hezká kapitola i překlad.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: gama - 08.03. 2010
Jedním slovem, krása.
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Díky

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Natalie - 08.03. 2010
Jeeeeej...to bolo supeeer, najmä ten záver!!!!!! Hurray!!!!!! :* :DDDDD ach Draco Malfoy, berieš si z môjho srdca stále viac a viac ( a to s ním ani nemusí byť scéma, hlavne, že je o ňom .DDD) Jimmy, kapitola preložená skvostne!!!! Od teba sa už nič iné ani nedá čakať ( a to v tom najlepšom zmysle!) :* jednoducho krása, bodaj by už jeden druhému vyliečili tie boľačky!
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Neboj, to je praxou. Radšej ani nesčítavam, koľko som toho už preložila. Mala by si vidieť prvé preklady. Prerobila by som celé AFP. Keď nebudem mať čo prekladať (hehehe), možno to spravím. Díky moc.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Chantal - 08.03. 2010
Zdravím, předem moc a moc děkuji, za úžasný překlad. Čtu povídky na těchto stránkách už hodně dlouho, ale teprve dnes jsem se zaregistrovala. Tahle povídka je tak naplněna emocemi až to bere dech... neuvěřitelné. Citím, jako kdybych to prožívala já sama. Navíc jsem přilnula k slovenskému jazyku, jsem krví poloviční slovenka, ale nikdy jsem slovensky nemluvila (teď musím během rozhovoru občas přemýšlet, jak se to slovo řekne česky;) Sakra, já se rozepsala...... Ještě jednou, děkuji za skvělou práci
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
To je skvelé, ďakujem moc. Ja už som si fakt myslela, že to nikto nečíta, pretože tie nicky sa stále opakovali a bolo to vždy len pár skalných. Ďakujem za tento komentár, stačí vedieť, že to čítaš. Inak, aj v tejto poviedke je dosť českých slov, nemôžem si pomôcť, čítam príliš českých poviedok. A nepostrehnem to.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Elza - 08.03. 2010
...opatrně jsem nahlédla, a heleme se, žádné slzavé scény! Tak jsem si to s chutí přečetla. Jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál. Harryho je mi líto. do mňa zamiluješ rovnako do Rona - chybí 'ako' (?) Draco je do teba trošičku zamilovaný. - chybí koncové " (... ale nečetla jsem to úplně poctivě)
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Si poklad, díky moc, ja už asi nevidím cez oči. Počkaj, slzavé scény nebudeš čítať? Táto poviedka nebude mať neprístupné od 18, takže by sa mohlo dať varovanie, že obsahuje slzavé scény. To bol žart, ale kvôli tebe by som to urobila. Díky moc
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Elza - 08.03. 2010
Mno, o těch slzavých scénách jsem Ti psala někde okolo druhé kapitoly Grangerky (tuším). Že jsem tou dobou do Broken nahlídla, abych tušila, o čem to jen, než si to přečtu - a vzhledem k tomu, že jsem se ze čtrnácti nahlédnutí 12 x rozbrečela, tak jsem si pro klid vlastní duše Broken zakázala. Nicméně jak vidíš sama: dnes jsem neodolala a nelituju. K některým kapitolám bych potřebovala dát varování "nevhodné pro matku synů předškolního věku". *;-)

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Lucka - 08.03. 2010
Téda, tak na túto kapitolu sa oplatilo čakať.. Posielam jedno obrovské ďakujem. Škoda len, že si Hermiona uvedomila ten "vzťah", či čo to vlastne je :), pri rozhovore s Blaisom. Predstavovala som si to ako kapitolu samú o sebe.. predsalen ich vzťah je oveľa, oveľa kompikovanejší. No bude fajn pozorovať ako sa k tomu Hermiona postaví, bude mať čas si to premyslieť a neurobí čosi neunáhlené a hlúpe, teda aspoň v to dúfam ;) Ach jo, všetky tajomstvá- aspoň myslím- vyplávali na povrch a mne sa zdá, že sa to nie zjednodušilo, ale naopak, celé ešte viac zkompikovalo, a to som si myslela, že už je nemožné :) Autorku by som za túto story najradšej vybozkávala, samozrejme aj teba Jimmi za famózny preklad, bez teba by som sa k nej nikdy nedostala. Inak zisťujem, že sa stávam čoraz väčším fanúšikom páru Pansy & Blais. Ešte raz díki. Teším sa na ďalšiu. Ach tá moja zvedavosť a netrpezlivosť, neviem ako to vydržím po ďalšiu..
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
No tí dvaja sú fakt dvojka. Predpokladám, že maximálne týždeň, víkend to istí, ale snáď sa zadarí skôr. Jedna Grangerka a idem na ďalšiu. Díky moc

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Ela - 08.03. 2010
Při rozhovoru z minulosti mi bylo Harryho líto a trošku i Ginny, že je s někým, kdo ji nemiluje. Ale taky jsem se i zasmála - hoci bola zúrivá, psychotická, Harryho milujúca mrcha - to je dokonalá věta :) U terapeutky se mi líbí, jak si Hermiona nikdy nezapomene pomyslet, že si píše seznam co nakoupit. Skvělá kapitola, ikdyž má jednu maličkou chybičku...není tu Draco :) snad bude v tý příští. Těším se a děkuju za tuhle!
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Nevydržala som, musela som sa pozrieť. Bude. Vlastne v druhej polovici poviedky toho už bude o ňom viac než o Hermione. Díky moc.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: maginy - 08.03. 2010
och tolko hmm ako to nazvat ...uvedomenia v tejto kapitole.... je nadherna ...to sedenie ..proste skvele myslienky su tu .... jaj Jimmi dneksa mam strasne prepchaty den ale tak na toto som si cas nasla a velmi sa tesim ze je tu kapca good work !
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Aj ja ďakujem, moc si to vážim.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Daisy - 08.03. 2010
Ďakujem ďakujem a ešte raz ďakujem:) zdá sa že to bola lahká kapitola, nie taká nabitá emóciami ako ta predtým, bude to asi tým že tá predtým bola zlomová...ale ako každa kapitola Broken, aj táto bola svojím spôsobom ťažká...tolko úvah, a nájdených odpovedí...stalo sa čo sa stalo ale som úplne rada ako to je...ona má svoj skoro pokoj na duši, ostatný sa s tým musia vyrovnať..to tak býva keď na vás niekdo vyvalí všetku pravdu v jednom okamihu...a už strašne dlho som čakala kedy to Blaise spomenie. Tie kapitoly sú neskutočne dlhé, čo je perfektné, len nechápem ako sa to dá preložiť...si proste profík;) Ešte raz ďakujem za preklad :) a venovanie:)
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Ďakujem, už mám strach, čo bude ďalej, po každej takejto miernejšej sa blíži katastrofa. Len neviem, či už v tej ďalšej alebo nie.
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Daisy - 08.03. 2010
Treba to striedať s Grangerkou...aby to nebolo také tažké...dúfam že nebude katastrofa, čo sa môže stať? nie nie nie nechcem na to myslieť..strašne som sa vžila do deja, charaktery postáv sú úplne úžasné ( niekdo to pisal v komentoch vyššie, pardon že opakujem, ale je to pravda) ...nedá sa nevžiť sa...tým pádom ma každa katastrofa nejak ovplyvní

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jin - 08.03. 2010
och krásne nová kapitolka.... velmi pekná , krásne myšlienkové pochody.... dakujem velmi pekne za preklad. :D
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Niet za čo, teba som tu dávno nevidela. Díky.
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jin - 08.03. 2010
no ano ja viem...mám toho vela teraz...same papierovačky do školy lebo na rok prerušujem študium...ale našla som si čas aby som si prečítala nové veci čo su tu.... Je to užasny oddych od reality.... Vdaka

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: denice - 08.03. 2010
Vím, že se opakuji, ale ta povídka je nádherná, s úžasně napsanými charaktery. Krásně se mi čte, opravdu mě zajímá, co s nimi všemi bude dál. Blaise snažící se bránit Draca je okouzlující. Moc děkuji, dala sis velikou práci.
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Ďakujem za komentár :D Premýšľam, čo nás čaká. Asi nič dobré, ale neviem, ktoré z toho.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: jane-anne - 08.03. 2010
Tohle je opravdu super stránka :) Všechny povídky jsou uplně senzační !! Všechny jsem si šíleně oblíbila :D .. Opravdu super překlady .. Každý den se určitě podívám na tuhle stránku jestli něco dalšího nepřibylo :) .. Jen tak dále
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Kvôli takýmto komentár sa oplatí prekladať. Díky moc a vitaj medzi nami.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: doda357 - 08.03. 2010
Konečne niekto Hermione povedal čo k nej Draco cíti. Veď to bolo očividné. Ďakujem za super kapitolu, našla som tam takú menšiu chybičku tak, ak chceš ju oprav: Katherine vyzerala trochu zaskočená z tej surovej emócie v hlase svojej klietky, ale odkašľala si a odpovedala: "Vôbec nie, Hermiona."
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
He, prečítala som si to päťkrát a už som sa chcela spýtať, kde tá chyba je. Potom som to našťastie zbadala, díky moc. Toto bola taká oddychová kapitola.

Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: THEADU - 08.03. 2010
Super. Páči s mi táto poviedka, je prosto super =)
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: Jimmi - 08.03. 2010
Ďakujem, nový čitateľ vždy poteší.
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: elly1 - 08.03. 2010
Nie je zač. Poviedka sa mi veľmi páči.Už sa teším na ďalšiu
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: elly1 - 08.03. 2010Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: THEADU - 08.03. 2010
No ja čítam túto poviedku už od začiatku ale nijak sa mi koment nechcel pridať a ako ani na Náramku.
Re: 19. Spomenúť si ako žiť Od: elly1 - 08.03. 2010
Ja som ju zacala citat len nedavno.A to,ze sa neda vzdy pridat komentar by ma velmi netrapilo.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )01.09. 2021Oznam
inadaze22: ( Jimmi )30.09. 2010Broken: Epilóg
. Pdf na stiahnutie: ( Beruška1 )02.07. 2010Pdf na stiahnutie
inadaze22: ( Jimmi )30.06. 201036. XXXI. V popole polnočného slnka
inadaze22: ( Jimmi )27.06. 201035. XXX. Keď niet žiadnych slov - časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )22.06. 201034. XXX. Keď niet žiadnych slov - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )20.06. 201033. XXIX. Držať sa v hurikáne za ruky
inadaze22: ( Jimmi )31.05. 201032. XXVIII. Za prítomnosti strachu
inadaze22: ( Jimmi )26.05. 201031. XXVII. Na milosť minulosti
inadaze22: ( Jimmi )18.05. 201030. XXVI. Okamih, keď zastal čas
inadaze22: ( Jimmi )04.05. 201029. XXV. Veľké veci vznikajú z maličkostí
inadaze22: ( Jimmi )25.04. 201028. XXIV. Záblesk v temnote
inadaze22: ( Jimmi )17.04. 201027. XXIII. Niekde inde hodiny tikali... časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )12.04. 201026. XXIII. Niekde inde hodiny tikali - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )05.04. 201025. XXII. Byť tvojimi hradbami
. Video k poviedke: ( Jimmi )02.04. 2010Video k poviedke
inadaze22: ( Jimmi )01.04. 201024. XXI. Budem ťa nasledovať do temnoty - časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )28.03. 201023. XXI. Skloň sa a priprav sa na neočakávané - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )20.03. 201022. XX. Žiadne cesty nezostali
inadaze22: ( Jimmi )14.03. 201021. XIX. Povedz niečo iné
inadaze22: ( Jimmi )11.03. 201020. XVIII. Dočasné šialenstvo
inadaze22: ( Jimmi )08.03. 201019. XVII. Spomenúť si ako žiť
inadaze22: ( Jimmi )01.03. 201018. XVI. Začiatok pravdy - časť druhá
. Video k poviedke: ( Jimmi )01.03. 2010Video k poviedke
inadaze22: ( Jimmi )27.02. 201017. XVI. Koniec viery - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )25.02. 201016. XV. Situácia, v ktorej sa dá len prehrať
inadaze22: ( Jimmi )24.02. 201015. XIV. Tragická irónia v tom najlepšom
inadaze22: ( Jimmi )23.02. 201014. XIII. Šepot v noci
inadaze22: ( Jimmi )18.02. 201013. XII. Vôbec nič
inadaze22: ( Jimmi )16.02. 201012. XI. Domino efekt
inadaze22: ( Jimmi )11.02. 201011. X. Pokojná zmena paradigmatu
inadaze22: ( Jimmi )05.02. 201010. IX. Rozhrešenie a rozmazané hranice
inadaze22: ( Jimmi )01.02. 20109. VIII. Všetci sa mýlili
inadaze22: ( Jimmi )26.01. 20108. VII. Priznania na streche
inadaze22: ( Jimmi )19.01. 20107. VI. Bod zlomu
inadaze22: ( Jimmi )18.01. 20106. V. Zosobnenie stratenej nevinnosti
inadaze22: ( Jimmi )11.01. 20105. IV. Vzostup a pád jednoslovných odpovedí
inadaze22: ( Jimmi )10.01. 20104. III. Život všetko zmení
inadaze22: ( Jimmi )06.01. 20103. II. Skríženie paralelných životov
inadaze22: ( Jimmi )02.01. 20102. I. Dvaja samotári
inadaze22: ( Jimmi )23.12. 20091. Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )10.11. 2009Úvod k poviedke