Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Hľadanie jeho hlasu

8. Ablution (Sprcha)

Hľadanie jeho hlasu
Vložené: Eggy - 21.01. 2010 Téma: Hľadanie jeho hlasu
Eggy nám napísal:

Finding His Voice

Autor : Michmak

Preklad: Eggy

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/2234677/8/Finding_His_Voice

Po vojne sa Snape vzďaluje do svojho podzemia a je pripravený prežiť svoj život bez priateľov a sám. Dovolí mu to Hermiona?

8/9

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola sedem: Ablution (Sprcha)

Keď prišli do jeho komnát zistil, že nevie, čo jej má povedať Vedel, že by mal niečo povedať ale slová - ako sa mu už párkrát stalo v minulosti - neprišli. Všimol si, ako jej oči blúdia po miestnosti. Jemne sa jej rozšírili, keď zazrela prázdnu fľašu ohnivej whisky ležiacu na podlahe pred kreslom, v ktorom v noci spal.

Upravil si rukávy plášťa a ostražite ju pozoroval, ako sa pohybuje po miestnosti. Všetko naokolo sa snažila vsiaknuť pohľadom ako keby tu nebola týždne namiesto pár dní.

„Ako vidím máš novú knihu,“ ukazovala na bichlu, ktorú sa snažil v noci čítať. „Vyzerá zaujímavo.“

„Som si istý, že aj je,“ odvetil. „Nestihol som ju ešte celú prečítať.“

Nakrčila obočie a priblížila sa k svojmu stolu. Potriasla hlavou nad rozhádzanými papiermi. 

Mala som si to upratať. Viem, ako nenávidíš neporiadok.“

Pokrčil ramenami, aby naznačil počul, ale neodpovedal. Napäté ticho naplnilo izbu, teda... aspoň jemu pripadalo napäté. Nemyslel si, že jej to ticho prekáža a táto myšlienka ho zneistela. Kedy jej prestalo prekážať jeho mlčanie? Kedy jemu začalo vadiť byť potichu v jej prítomnosti? Veci, ktoré jej chcel povedať... otázky, ktoré jej chcel položiť... zdalo sa, že sa mu zasekli v krku a ona nevyzerala, že by sa jej chcelo začať rozprávať.

Urobil k nej krok bližšie. Pozeral sa, ako sa jej štíhle ruky upravujú papiere na úhľadnú kôpku. Jej prsty kĺzali po pergamenoch... hrala sa s pierkom vo svojich rukách Závidel tým veciam jej dotyky. Túžil po tom, aby jej prsty prechádzali po jeho tvári a nose s rovnakou nehou. Pozoroval jej ruky tak sústredene, že si nevšimol jej uprený pohľad dokiaľ nepovedala jeho meno.

„Severus.“ Jej oči sa leskli sa emóciami, ktoré sa nikdy pred ním nesnažila skrývať a topili sa v slzách. Vedel, že to bola jeho chyba a cítil sa ešte horšie ako normálne. Rozplakal ju.

„Hermiona... ja ...“ odmlčal sa a hľadal správne slová. Zovrel si ruky. „Nemal som vtedy na teba kričať. Nedovoľ mi ťa rozplakať.“

Bola v jeho náručí skôr, ako stihol mrknúť.

„Nerozplakal si ma,“ zamumlala mu do hrude. „No, rozplakal - ale nie tak, ako si myslíš. Ja len... neviem ako ti mám dokázať... že nie si ten hrozný muž, ktorým si myslíš, že si. "

„Som,“ odpovedal. „Videl som a tiež som spravil príliš veľa hrozných vecí než, aby som bol niečo iné. Neočisťuj ma Hermiona. Reputáciu, ktorú mám, som si tvrdo zaslúžil. Špiníš samú seba už len, keď si v mojej blízkosti. Keby som bol naozaj dobrý človek, bol by som ťa poslal preč, aby som ťa ochránil. Skutočnosť, že to nedokážem, len dokazuje, že nie som schopný robiť správne veci. Som chamtivý. Nechcem ťa nechať odísť.“

„Tak som potom rovnako chamtivá,“ odvetila. Zdvihla tvár, aby sa na neho pozrela. „Tiež ťa nechcem nechať odísť. Milujem ťa, Severus. Ja viem, že tomu neveríš. Viem, že si myslíš, že si nezaslúžiš lásku. Ja ale nemôžem zmeniť svoje srdce.“

Svoje ruky mal teraz v jej vlasoch, prstami prehrabával jej kučery a raz za čas za ne potiahol. Jej vlasy hriali ako ona. Predstavoval si, že ich celých zamotajú dokopy ako kokon a nepustia ich dokým sa on, nejakým spôsobom, nestane tým človekom, ktorého si zaslúži. 

„Nemôžeš ma zachrániť, Hermiona. Nemôžeš ma spasiť. Bolo by najlepšie, keby si si to uvedomila už teraz - som, kto som.“

„Ak by si bol iný ako si teraz, nezamilovala by som sa.“ Uprene sa na neho dívala. Jej ruka začala hladiť jeho tvár. Privrel oči potešením. Snažil sa, aby jej slová pre neho neznamenali tak veľa. „Si plný rozporov a tajomstiev. Máš v sebe silu robiť veľké dobro aj veľké zlo; vybral si si dobro – bez ohľadu na to, čo ťa to stálo. Bolo by pre teba jednoduchšie zostať smrťožrútom než sa stať Dumbledorovým špehom. Ty si si napriek tomu zvolil ťažšiu cestu. Ak by si bol taký hrozný človek, ako si o sebe myslíš, boli by sme všetci mŕtvi. Nechápeš to?

Jej slová ním pretekali ako voda. Stiahla mu tvár bližšie k nej a nežne ho pobozkala na pery. Mohol cítil slanosť jej sĺz, ako jej bozk oplácal. Keď pootvorila ústa, zaúpel nad ich teplom a snažil sa neutopiť v jej emóciách. Srdce mu bolestivo bilo v hrudi, ako ho jej slová stále zaplavovali, vyťahovala všetky skryté tiene jeho duše a vyháňala ich.

Stačí mu, že ona verí, že je pre ňu dosť dobrý? Po prvý krát si pomyslel, že možno áno.

-0-0-0-0-

Je prepletencom bledých končatín a sladkej kože, šepká jeho meno tisícom odlišných spôsobov ako mu jeho prsty po nej kĺžu. Rukami mu zviera vlasy a pridrží ho pri svojich prsiach, keď opúšťa jej bradavky, presúva sa od jednej k druhej, keď tvrdnú pod jeho starostlivosťou. Zastoná, keď sa skloní k jej pupku predtým, než skĺzne nižšie a vychutná si tú jej jedinečnú esenciu. Bol zvedavý, abstraktným spôsobom, či sa nestáva závislým na jej chuti. Jeho jazyk šepká jeho túžbu pri každom pohybe na jej klitorise. Chcel by aby to mohol vyjadriť slovami, ale veril, že je natoľko inteligentná, aby pochopila, čo hovorí aj bez slov.

Cíti sa odhalený a zraniteľný, keď spolu takto sú, ako by sa ona mohla pozrieť priamo do jeho srdca, ktoré on popiera, že existuje a uvidí, že bije len kvôli nej. Zavzdycha opäť jeho meno a jej ruky, bijúce kŕčovito do deky na posteli náhle zdrapnú jeho ramená a stiahnu ho k jej telu.

Jej stehná sú horúce pri jeho bokoch, keď sa pretočí nad neho , jej svaly napäté, keď sa zníži k jeho údu, jej nežné jadro vytvára trenie, ktoré ho takmer spravilo. Jeho boky sa prehnú voči nej a ona sa prehýba v páse, až kým jej svieže mladé prsia netrú o jeho hruď. Oči má rozšírené túžbou, zuby ostré, keď zakusne do svalov na vnútornej strane jeho krku.

„Severus,“ opäť zašepká. keď sa ich pohyby menia od rytmických k divokým a nespútaným, „Milujem ťa. Milujem ťa. Milujem ťa... "

On sa stráca a znova nachádza v jej slovách. Svet okolo neho vybuchuje, ale on zisťuje, že mu je to jedno. S ňou našiel nový život. A uvažuje, že si ho ponechá.

What You Already Own – Amy Grant

I give you my heart, broken and bruised
But still beating and wanting to trust you
I know I'm unfaithful, I know I do wrong
Do you protect what you already own

I give you my body, naked and meek,
Burning with passion, human and weak,
I try to be faithful, and then I go wrong
Can you protect what you already own
Can you protect what you already own
I know I'm unfaithful, I know I do wrong
Do you protect what you already own.

I give you my life, precious and rare
Knowing wherever I've been you were there
Sometimes I'm faithful, sometimes I'm strong
Will you protect what you already own?
I will be faithful, help me be strong,
Cause you will protect what you already own
You still protect what you already own

To, čo už máš - Amy Grant

Dávam ti svoje srdce, zlomené a pomliaždené,

Ale stále bije silne a čaká, kým ti uverím

Viem, že sa mi nedá veriť

Viem, že chyby robím

Ty ochraňuješ to, čo už máš?

Dávam ti svoje telo, nahé a poddajné,

planúce vášňou, ľudské a váhavé

Snažím sa byť dôveryhodný

A potom robím chyby

Dokážeš ochrániť to, čo už máš?

Dokážeš ochrániť to, čo už máš?

Viem, že sa mi nedá veriť

Viem, že robím chyby

Ty ochraňuješ to, čo už máš?

Dávam ti svoj život, drahocenný a vzácny

Viem, že kdekoľvek som bol, bola si tam ty,

Občas sa mi veriť dá, občas som silný,

Budeš chrániť to, čo už máš?

Bude sa mi dať veriť,

Pomôž mi byť silným,

Pretože ja budem chrániť to, čo už mám,

Ty stále chrániš to, čo už máš.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: larkinh - 07.05. 2016
Tedy musím říct, že tahle kapitola je příšerná - ne to, jak je přeložená, ale úpravou. Příklady: tečka za větou je na novém řádku. To samé pro uvozovky na konci věty. Přímá řeč složená ze čtyř krátkých jednoduchých vět je rozhozená přes čtyři řádky. Řádek končí uprostřed slova a pokračuje zbytkem slova na novém řádku. Některé odstavce jsou odsazené, jiné nejsou. atd. atd. Prostě tu snad není řádek, kde by nebylo něco špatně. Tohle chce opravit - je to ostuda pro překladatele i "majitele" archivu, že něco takového klidně zveřejní. Jako uznávám, že občas někde něco uteče, nějaká chyba zůstane - ale čeho je moc, toho je moc. To se prostě nedá číst, a jakýkoliv pozitivní prožitek ze čtení, který bych mohla mít, je nenávratně pryč a zůstane jen hořká pachuť a úleva, že už je to za mnou a nemusím to dál číst - a to je škoda vzhledem k tomu, že ta povídka jako celek je docela pěkná.

Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: vampirediaries-sk - 02.03. 2013
toto je moja prvá poviedka na túto tému, čo som čítalal.. bolo to skvelé :D :D 

Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: Chavelierka - 26.12. 2012
Ani kámen nevydrží být dlouho netečný, když mu seberou jeho součást :-D Severus už prostě překročil hranice, kdy se nedá vrátit do obyčejného samotářského života :-D

Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: Zuzana - 04.04. 2010
Potichu mi hrá v počítači Traumerei od Shumana a krásne sa hodí k tejto kapitole.

Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: Neprihlásený - 14.02. 2010
krásná povídka :-) tahle kapitola byla tak nabitá emocemi, moc se mi líbila.

Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: Rapidez - 30.01. 2010
"...nie si ten hrozný muž, ktorým si myslíš, že si." To byla tak výstižná a trefná věta! Vážně už jen jedna poslední kapitola? Ach... Ne že by ti dva byli moje oblíbená dvojice, ale stejně to mělo něco v sobě.... Něco do sebe. Něco. (Ale autorka doho napsala víc než dost, že? * nevině si pohvizduje * )
Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: eggy - 13.02. 2010
posledna kapitola prelozena a poslana... co sa tyka dalsich prekladov... uff... musim napisat bakalarku... okrem toho zacat pracovat na diplomke... a cely tyden skola... tak neviem neviem....

Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: kometa - 24.01. 2010
Eggy, tuhle povídku si dočtu celou znova najednou, až doděláš tu poslední kapitolu, už se mi to fakt všechno slejvá a zapomínám děj předchozích kapitol - tak jsem si prolítla aspoň komentáře... Děkuju moc za překlad a držím palce ve škole i v dalším překládání :-)

Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: denice - 22.01. 2010
Nádherná kapitola, a je vidět, že s překladem sis dala velkou práci. Děkuji a doufám, že Severus si nový život opravdu ponechá...

Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: JSark - 22.01. 2010
Dobrý preklad, diky moc. Len ma už Jimmi rozmaznala tými svojimi dlhými kapitolami B&B, tak sa mi to teraz zdá krátke. Ale to nič. Som rada, že pokročili, snáď sa Sevie prestane správať ako ufňukaný hnup. :-D

Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: Neprihlásený - 21.01. 2010
krásná kapitola. cítím z toho emoce, lásku,cit. opravdovost. bolest. strach ze ztráty. je to moc krásně napsané. nejvíc mě dostalo to, když hermiona opakovala Milujem ťa. Milujem ťa. Milujem ťa... " neskutečně to tam pásne, krásný. já nevím, co víc napsat =D tak snad si ji sever pustí k tělu a snad bude další kapitola co nejdřív, tohle čekání mě fakticky moří. Působivé, jako vždy ;-)
Re: 8. Ablution (Sprcha) Od: Eggy - 22.01. 2010
ja sa ospravedlnujem ze mi to vzdy trva tak dlho... je tu skola.. a skola... a veci s nou nesuvisiace co sa MUSIA spravit... kazdy to pozna... bohuzial... vacsinou je prekladanie na nizsich prieckach co treba hned spravit... uz chyaba ale posledna kapitola a nieco z nej uz mam prelozene... akze ak v utorok spravim poslednu skusku polepsim sa :) a... dakujem za pochvalu... sice som to nepisala ale aj tak dakujem... a hlavne jimmi

Prehľad článkov k tejto téme:

Michmak: ( Eggy )14.02. 20109. Hermione
Michmak: ( Eggy )21.01. 20108. Ablution (Sprcha)
Michmak: ( Eggy )02.12. 20097. Späť k tebe
Michmak: ( Eggy )19.11. 20096. Uteč a skry sa
Michmak: ( Eggy )01.11. 20095. Slová, ktoré nepovie
Michmak: ( Eggy )09.08. 20094. Solitude (Samota)
Michmak: ( Eggy )19.07. 20093. V Snoch
Michmak: ( Eggy )21.05. 20092. Tiene tvojho úsmevu
Michmak: ( Eggy )11.05. 20091. Prológ: Učiť sa byť sám
. Úvod k poviedkam: ( Eggy )11.05. 2009Úvod