Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 05.06. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Jacomo nám napísal:


Draco Malfoy

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den


Originál viz Draco and the Terrible, Horrible, Very Bad Day

Autor: DangerMouse

Překlad: Jacomo                                     Betareaders: Calwen, Ivet

Inspirováno dětskou knížkou "Alexandr a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den" od Judith Viorst

Humor / Parodie

Shrnutí: Draco opravdu nemá dobrý den...

Žádost o souhlas s překladem zaslána, originál ani překlad nevznikly za účelem zisku.

* * * * *

Šel jsem spát se žvýkačkou v puse a teď mám žvýkačku ve vlasech, a když jsem ráno vylézal z postele, zakopl jsem o svoje koště a omylem jsem si upustil hábit do umyvadla, když tekla voda, takže bych řekl, že to bude opravdu hodně špatný a příšerně blbý den.

Při snídani měl Vincent na ovesné kaši čerstvé maliny a smetanu a Gregory kousky jablka se skořicí, ale já jsem měl jenom ovesné vločky.

Myslím, že se přestěhuju do Bulharska.

Na hodině dějin čar a kouzel nechal profesor Binns sedět Terryho Boota u okna. Mandy Brocklehurstová a Lisa Turpinová taky získaly místa u okna. Řekl jsem, že budu skřípat zuby. Řekl jsem, že budu zatínat pěsti. Řekl jsem, že když nedostanu židli u okna, budu mít záchvat klaustrofobie. Nikdo neodpověděl.

Řekl bych, že to bude opravdu hodně špatný a příšerně blbý den.

Na hodině astronomie řekla profesorka Sinistrová, že se jí Zabiniho náčrt hvězdné oblohy líbí víc než můj.

Na hodině bylinkářství řekla profesorka Prýtová, že jsem rostliny moc zalil. Na hodině věštění z čísel řekla profesorka Vektorová, že jsem vynechal proměnnou. Kdo tyhle proměnné potřebuje?

Řekl bych, že to bude opravdu hodně špatný a příšerně blbý den.

Řekl bych - vzhledem k tomu, že Marcus Flint a já jsme se pohádali a on řekl, že si není jistý, jestli mě ještě chce ve famfrpálovém týmu. Řekl, že musíme porazit Harryho Pottera a Pansy Parkinsonová nebo Millicent Bulstrodeová by mohly být lepší chytačky než já.

Doufám, řekl jsem Marcusovi, že tě kopne kentaur. Doufám, že až se příště posadíš na koště, přiletí potlouk a odstřelí tě pořádnou ránou do zadku až do Bulharska.

Při obědě doručila sova od Blaisovy matky dva balíčky sladkostí, Vincent dostal balíček čokoládových tyčinek s mandlemi a Gregory pytlík želé posypaného čokoládou. Hádejte, čí matka zapomněla poslat sovu s balíkem?

Je to opravdu hodně špatný a příšerně blbý den.

Je, protože po obědě jsem se přehraboval v aktovce a kousl mě pavouk, tak jsem musel na ošetřovnu a madam Pomfreyová se na mě jen zamračila. Přijď zítra, a když se to nezlepší, spravím to, řekla.

Zítra, řekl jsem, budu v Bulharsku.

Po cestě na hodinu péče o kouzelné tvory jsem zakopl o kámen a podvrknul si nohu, a zatímco jsme čekali, než Hagrid přivede ty svoje příšery, Ron Weasley mě přiměl upadnout do bláta, a když jsem šílel kvůli blátu, Weasley řekl, že jsem slečinka, a když jsem Weasleyho praštil za to, že řekl, že jsem slečinka, dorazil Hagrid s těmi svými příšerami a dal mi trest za to, že jsem od bláta a peru se.

Mám hodně špatný a příšerně blbý den, sdělil jsem všem okolo. Nikdo neodpověděl.

No a potom jsme se Vincent, Greg a já vyplížili do Medového ráje koupit si nějaké sladkosti. Vincent si vybral dýňové paštičky. Gregory si vybral lékořicové hůlky a kotlíkové koláčky. Já jsem si vybral Bertíkovy fazolky stokrát jinak, ale prodavač řekl: Vyprodali jsme je. Přiměl mě koupit si obyčejné mudlovské, ale nemůžu se přimět je jíst.

Když jsem si šel odbýt trest k Filchovi do kabinetu, řekl mi, že si nemůžu hrát s jeho mučicími nástroji, ale zapomněl jsem na to. Také řekl, ať dám pozor na svitky na jeho stole, a já jsem se fakt snažil, tedy až na můj loket. Také řekl, ať nic neprovádím s jeho kočkou, ale myslím, že jsem ji přemístil do Bulharska. Filch mi uložil další tři tresty, ale řekl, že už na mě nezvládne dohlížet.

Byl to opravdu hodně špatný a příšerně blbý den.

K večeři byla růžičková kapusta a já růžičkovou kapustu nenávidím.

Z hudební koule vyhrávaly Sudičky a já Sudičky nenávidím.

Ve sprše tekla ledová voda, do očí se mi dostalo mýdlo, domácí skřítci se opozdili s prádlem a já jsem si musel vzít pyžamo s poletující Zlatonkou a já svoje pyžamo s poletující Zlatonkou nenávidím.

Když jsem si šel lehnout, Greg si vzal zpátky polštář, o kterém říkal, že si ho můžu nechat; ohřívací láhev pro mou postel vychladla a zlomil jsem svůj oblíbený brk.

Moje kočka chce spát s Vincentem a ne se mnou.

Byl to opravdu hodně špatný a příšerně blbý den.

Profesor Snape říká, že některé dny jsou takové.

I v Bulharsku.


* Konec *


Autorská a překladatelská poznámka:

Vím, že v tomto příběhu je zřetelný nedostatek správné gramatiky a stylistiky, ale takový je styl původního textu, tak jsem se ho snažila dodržet.

Knížka do češtiny přeložená nebyla; název je převzatý z české podoby názvu filmu, který podle ní byl natočený: https://www.csfd.cz/film/345889-alexandr-a-jeho-opravdu-hodne-spatny-a-priserne-blby-den/prehled/

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre



Deň blbec na Rokforte. :D
Aj tam bývá, mágia, nemágia :-)

Oni je v té škole trošku přetěžují.Mají plný den učení a přednášek, málo odpočinku, hrad je veliký a plný tajemství, děti jsou malí nezbedové, už ani ta lékouzelnice není, co bývala. No, jestli by mě napadlo poslat kluka do internátu, kde jsou kousaví pavouci? Nikdy. Dráček prostě neměl vůbec dobrý den. Ani mamička mu neposlala papu a dobrotku. Chuďátko háďátko v tom hnízdě zmijí. Už aby šel hajat, zítra bude líp. Ráno moudřejší večera. Děkuji za překlad, nemůžu tvrdit, že jsem se bavila, spíš je mi ho děsně líto a takové ty další mateřské pocity, ale snažím se to mít pod kontrolou, tak se nikdo nemusí bát. Dvojitá porce povídek pro Draca, je odpovídající jeho postavení v čele Zmijozelských studentů. Kolikáté narozeniny vlastně slaví? :-)
No jo, je to náš chudáček. Dvojitá porce je následkem privilegovaného postavení na těchto stránkách, přece jen původně vzešly pro dramione. Kolik je Dráčkovi? No, v této povídce to vidím na prvák, takže 12 (rozumově na 6), a podle data narození slaví v letošním roce 38. Páni!

Aaaah, rikala jsem si, jestli se tu tato kapitola objevi. :-) Az mi bylo naseho mazanka skoro lito. On mu ovsem jeden takovy den rozhodne neuskodi. Dekuji, Jacomo, cetlo se to stejne lehce a "z vesela" jako v originale!
Díky, Gift! Mně se prostě líbil ten styl - hrozně mě bavilo to překládat.

Chudak Draco, to byl den skoro na maslu ;) Diky!
Ale zvládl to, a třeba bude ten další lepší ;-)

Až je mi ho ubožáčka skoro líto... ale jen skoro :-D Díky, Jacomo, je fajn vědět, že i v kouzelnickém světě jsou příšerně blbé dny. Souhlasím margareto - nic nezvedne náladu víc, než možnost zkazit den někomu jinému :-D dokonalý dodatek.
Tak, tak, jen skoro :-) Taky jsem byla mírně škodolibá ;-) Díky, martiku!
Člověče martiku, tys na to asi kápla! Myslím na důvod, proč vůbec společenství Smrtijedů vzniklo. Bylo to vlastně spojení chudáků, kteří trpěli dlouhou řadou hodně opravdu špatných a příšerně blbých dnů. Možná jim původně vůbec nešlo o nadvládu. Chtěli si jenom společně ulevit a taky ukázat těm ostatním přiblble šťastným uculencům, jaké to je, když jim někdo vezme důvod k culení. Jojo, chudáci. Cheche.

Dracův dodatek: Jestli je to tak, jak profesor Snape tvrdí, tak už vím, proč se stal Smrtijedem. Ha! Přidám se k nim taky a budu moct dělat opravdu, ale opravdu hodně špatné a příšerně blbé dny všem ostatním. Muehehé! A vida, hned je mi veseleji! Díky, je to legrace!
Margareto, ty nezklameš - opět dokonalé dokončení :-)) Díky moc!

Chudinka Draco, je mi ho vážně strašlivě líto. Upřímně doufám, že se mu bude v Bulharsku líbit, koneckonců už tam bude mít někoho známého - paní Norrisovou. Děkuji.
:-)))) No jo, chudáček malý. Ale od to zvládne :-) Díky, Denice!
Aj tato je humorna? Po cely cas som cakala kedy to zakonci vyznanim Hrmione a ona to opatuje, takze to nakoniec nebude taky zly den diki moc jimmi z autobusu ktory priserne hrkoce
Líbil se mi ten jiný vypravěčský styl, chtěla jsem zkusit překlad něčeho jiného.

Nádhera! *:D Hned se můj den o hodný kus vylepšil. Draco má kočku? To je ale mazel! *:D
To už tak někdy bývá, že cizí neštěstí potěší *:D Díky!

To byl ale opravdu hodně špatný a příšerně blbý den :D Jen jsem si nemohla pomoci: "Kiškiš, Draco!" Raději on než já :D Děkuji, Jacomo!
Některé dny takové bývají :-) I ty Dracovy :-)) Díky, Lupinko!

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod