Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Symbolon

Symbolon 5/5

Symbolon
Vložené: solace - 16.04. 2018 Téma: Symbolon
solace nám napísal:

Symbolon

Autor: Pigwidgeon37

Preklad a banner: solace

Originál: Symbolon

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

5. časť

 

Sean Sullivan kráčal chodbami budovy 44 A a každých tridsať sekúnd prešiel cez odlišný bezpečnostný prístroj. Zoskenovali mu odtlačky prstov, identifikovali hlas, musel zadať rozličné kódy a vsunúť identifikačnú kartičku do skenerov. Napokon sa dostal do laboratória, kde ho už čakala Heather Gillianová, jeho dlhoročná kamarátka a kolegyňa.

„Mal si príjemný víkend?“ spýtala sa namiesto pozdravu, kým si obliekal plášť a umýval ruky.

„Nič moc. Barney sa necítil veľmi dobre...“

Barney, zlatý retriever s nežným pohľadom, bol ďalším Seanovým kamarátom, spriaznenou dušou a s pribúdajúcim počtom rokov zdrojom veľkých starostí. Na Heatherinej tvári sa zračila zmes súcitu a obáv. „Zobral si ho k veterinárovi?“

„Áno, samozrejme,“ odvetil chrapľavým hlasom a Heather mala dojem, že len s problémami zadržiava slzy.

„A... čo povedal?“

Sean si doumýval ruky a otočil sa k nej, zatiaľ čo si naťahoval rukavice. Pokrčil plecami. „Čo myslíš, že povedal? Barney má sedemnásť rokov – nie je toho veľa, čo sa k tomu dá povedať či urobiť...“ Jeho čierne oči, v ktorých sa zvyčajne zračila túžba po poznaní alebo v nich prebleskovali iskierky škodoradosti nad nezdarmi kolegov, sa teraz podozrivo leskli. „Skrátka...“ Zhlboka sa nadýchol. „Neviem, čo si bez neho počnem...“ Spustil plecia.

Heather stála niekoľko krokov od neho, hrýzla si peru a nervózne sa pohrávala s príveskom, ktorý vždy nosila. Boli priateľmi tak dlho... vedela, že ho ľúbi, no nebola si istá, čo k nej cíti on... vyzeral tak nešťastne... možno by mala...

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

Boha zjavne veľmi zaujímala trajektória ďalšieho dymového kolieska. Osud natiahol ruku cez časovú bublinu a zľahka Heather postrčil...

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

...a takmer ako by ju potisla nejaká neviditeľná ruka, pristúpila k Seanovi bližšie a objala ho okolo pliec. Neodtlačil ju, no ani jej objatie neopätoval.

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

Osud obrátil oči stĺpkom. Ľudia... Znovu natiahol ruku a rozopol Seanovi prvé dva gombíky na košeli, potom ho tiež zľahla potisol...

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

Napokon Heather pocítila, že ju objal. Nakoniec sa ich pery stretli. Zašepkali temer súčasne: „Ľúbim ťa.“ Bolo to akoby...

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

Boh s Osudom zatajili dych...

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

...vesmír na nanosekundu zadržal dych.

Potom sa obe polovice lesknúcej sa kovovej gule spojili. Drobné čiary a krivky sa pomaly posunuli na svoje miesto a vytvorili dve slová.

Zrazu sa pár objavil na neznámom mieste – akoby pod obrovskou kupolou alebo vo vnútri hory... Podlaha bola skalnatá a nerovná. „Chodíš sem často?“ zamrmlal jej Sean do ucha a ona sa zachichotala. Pustili jeden druhého a rozhliadli sa vôkol seba. Na zem dopadlo čosi kovové a obaja sa zohli, aby to zodvihli. Bola do dokonalá guľa s matným povrchom, lesknúca sa v tlmenom svetle.

„Je na nej niečo napísané,“ šepla Heather.

„Zvláštne...“ ozval sa Sean. „Zaujímalo by ma, či má niečo spoločné s týmto strojom...“

Stroj bol neobyčajne veľký a pôsobil zlovestne. Hlboké vrčanie, ktoré vydával, neuberalo nič z jeho hrozivosti.

Potom začuli tikanie...

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

„Zostáva päťdesiat sekúnd,“ riekol Boh a Osud prikývol. Obaja boli dosť nervózni.

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

„Aha, tu je displej!“ zvolal Sean.

Heather k nemu pristúpila z druhej strany stroja. „Beží na ňom odpočítavanie.“

„Ako v tých starých filmoch...“

„Myslíš, že je to bomba?“

„Ak je to bomba, zrejme vyhodí do vzduchu celú Zem,“ povedal zamyslene. „Myslíš...“ Držal guľu medzi palcom a ukazovákom.

„No inak by to bolo priveľa náhod, nemyslíš? A tam tá diera vedľa displeja... zdá sa, že do nej presne pasuje...“

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

„Desať... deväť...“ Boh bol viditeľne napätý.

„Vopchaj tú mizernú guľu do tej poondiatej diery!“ zasyčal Osud pomedzi zuby.

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

„Dobre,“ povedal Sean. „Už len tri sekundy. Myslím, že ju radšej...“

Len čo bola guľa, na ktorej bol teraz jasne čitateľný nápis „NÚDZOVÉ VYPNUTIE“, vsunutá do diery, vrčanie odrazu prestalo. Heather so Seanom sa na seba usmiali.

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

„Bože môj!“ povzdychol si Osud.

„Á-áno?“ odvetil Boh.

„Ale nič,“ dodal. „Nemali by sme ich teraz vrátiť späť?“

„Asi mali. A máš nejaký návrh kam?“

„Hmm...“ Osud vyzeral trochu nerozhodne. „Možno do obdobia, kedy boli čarodejníkmi? Vieš, žili by dlhšie a keby sme veci trochu zaonačili... mohli by sme sa vrátiť o pár mesiacov dozadšie...“

„Dobre,“ súhlasil Boh. „No dovoľ mi poznamenať, že si beznádejný romantik.“

Osud sa tajomne usmial.

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

„Prepáčte, pane,“ hlesla Hermiona Grangerová. „Neurobila som to naschvál...“ Predklonila sa, aby zodvihla koreň mangragory...

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

Osud natiahol ruku a ohol ukazovák...

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

...prívesok, ktorý nosila neprestajne na krku od desiatych narodenín, jej vykĺzol spod blúzky.

Majster elixírov zalapal po dychu. Pravá ruka mu vyletela ku golieru košele. Prehltol a potom vyhlásil: „Trest, slečna Grangerová. Dnes večer presne o ôsmej, v mojom kabinete.“

Na jeho prekvapenie sa usmiala.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: alvap - 25.09. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Symbolon 5/5 Od: sisi - 16.11. 2018
10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0! Bacha letím! Krásný konec povídky. Osud a B. se umoudřili a dali druhou šanci nevědomým. Trest bude tentokrát stát za to. NUDZOVE TLAČÍTKO!!!! ERROR!!! Děkuji, Solace, za překlad, ohromně mě potěšil. Povídka vybrána umělecky přesně, překlad nádherný.

Re: Symbolon 5/5 Od: Cukrenka - 17.04. 2018
Moc krásná povídka, jen s tou svobodnou vůlí je to trochu na štíru, když to stejně dopadlo podle boha a osudu :-D :-D tedy naštěstí
Re: Symbolon 5/5 Od: solace - 19.04. 2018
Nuž, Boh im slobodnú vôľu dal, ale Osud mal na to od začiatku iný názor. A ako sa napokon ukázalo, občas je jemné postrčenie rukou Osudu nevyhnutné. Takže toľko k slobodnej vôli... :-D Ďakujem za odozvu, Cukrenka:-)

Re: Symbolon 5/5 Od: marci - 17.04. 2018
„Bože môj!“ povzdychol si Osud. „Á-áno?“ odvetil Boh. :) Nádhera, nádhera a ještě jednou nádhera! Moc krásná povídka - oba ti týpci (Osud i Bůh) mi byli vyloženě sympatičtí. A dobrý konec v mé mysli úspěšně přemazal všechen smutek z předchozích epizod, kdy jim to "nevyšlo". Cha - ještě že je ti dva poťouchlíci nevrátili do pravěku ;) Díky moc, solace - skvělý překlad a dokonalý výběr, jako vždy :)
Re: Symbolon 5/5 Od: solace - 19.04. 2018
Osud s Bohom sa pri tých pokusoch museli poriadne baviť, teda až na tú predposlednú scénu, keď im takmer uplynul časový limit. To bolo o chlp:-) Nuž, ten pravek bol dosť drsný, to by im po tom všetkom neurobili. Predsa len tá mágia má niečo do seba. Takže asi nikto z nás nebude voči ich rozhodnutiu namietať. Aj ja veľmi pekne ďakujem, marci. Teším sa, že som ti touto poviedkou ulahodila:-)

Re: Symbolon 5/5 Od: martik - 16.04. 2018
Takže zachránili svět a jako odměnu získali zpět čarodějnickou identitu. To je pěkné. Jsem moc ráda, že jsme se zase dočkali naší Hermiony a Severuse. I když s otevřeným koncem. Ale já věřím, že teď už to zvládnou. Přestože z té první poloviny je jasně patrné, že to s námi lidmi vůbec není snadné :-) A představa, že je osud nepolepšitelný romantik mě nesmírně těší. Díky, solace, za další úžasný příběh. Nesmírně jsem si to užila.
Re: Symbolon 5/5 Od: solace - 16.04. 2018
Tiež som to tak pochopila, že sa stali záchrancami sveta, ale uspeli len preto, že ich spojila Láska. Inak by zvíťazila Zloba a Svár a ľudstvo by zaniklo. No bez postrčenia Osudu by to asi nestihli. Skrátka ľudia... :-) Ten otvorený koniec sa mi páči. Môžeme povoliť uzdu fantázii a predstavovať si tisícky rôznych scenárov so šťastným koncom. Veľmi pekne ďakujem za všetky tvoje milé komentáre, martik. Teším sa, že si si príbeh užila:-)

Re: Symbolon 5/5 Od: JSark - 16.04. 2018
Hm, to si musím neskôr prečítať ešte raz, bolo tam príliš neviditeľných rúk. 8O
Re: Symbolon 5/5 Od: solace - 16.04. 2018
Ja som tam videla len jednu ruku, opakovane;-)

Re: Symbolon 5/5 Od: luisakralickova - 16.04. 2018
Tak, a teď si to budou pěkně vychutnávat a užívat. Parádní konec, díky moc solace a těším se na další mňamky.
Re: Symbolon 5/5 Od: solace - 16.04. 2018
Teším sa, že sa ti poviedka páčila. Je to originálny kúsok. Užila som si ho pri čítaní i prekladaní. Vďaka za odozvu, luisa:-)

Re: Symbolon 5/5 Od: denice - 16.04. 2018
Tedy to byl nervák skoro až do konce. „Vopchaj tú mizernú guľu do tej poondiatej diery!“ zasyčal Osud pomedzi zuby.- To dokonale vystihuje moje pocity, ale Osud měl na rozdíl ode mě dost dlouhé prsty a mohl je pošťouchnout. A hlavní je, že nakonec všechno dopadlo tak, jak jsme doufali. Děkuji za krásně zvláštní povídku, solace.
Re: Symbolon 5/5 Od: solace - 16.04. 2018
Áno, bolo to poriadne napínavé, však? Je fajn, že Severus s Hermionou dostali druhú šancu v čarodejníckom svete. Tentoraz to musí byť happy end;-) Aj ja ďakujem za tvoje milé komentáre, denice:-)

Re: Symbolon 5/5 Od: Lupina - 16.04. 2018
Jé, to byl krásný konec. Bůh a Osud si pohráli, ale nakonec hráče (a nás) odměnili návratem do kouzelnického světa. Děkuji moc za nalezení a překlad tohoto skvostu, solace. Byla to lahůdka.
Re: Symbolon 5/5 Od: solace - 16.04. 2018
Áno, čarodejnícky svet sa k našej dvojici hodí najviac. Tak nech sú spolu šťastní! Aj ja ti ďakujem za všetky komentáre, Lupina:-)

Re: Symbolon 5/5 Od: Jacomo - 16.04. 2018
Bůh a Osud? Pche. Hazardéři a romantici. A do všechno strkají nos... ehm, teda ruku. Prsty. No, chápete, co chci říct. Ty toho už způsobili! :-))) Ale konec dobrý, všechno dobré. Veliké díky za objevení povídky a za její úžasný překlad, solace. Přeji stejně šťastnou ruku při hledání dalších takových pokladů ;-)
Re: Symbolon 5/5 Od: solace - 16.04. 2018
Teším sa, že sa ti poviedka s tými dvoma nezbednými všetečníkmi páčila. Koniec je síce otvorený, ale kto by sa odvážil pochybovať, že to tentoraz nedopadne dobre? Veľká vďaka, Jacomo:-)

Re: Symbolon 5/5 Od: Gift - 16.04. 2018
Aaaah, tak proto se Hermiona objevila uz ve ctvrte kapitole! Konec dobry, vsechno dobre. Osud je pekny lisak, ale ma recht. S nama lidma je to casto velmi slozite. Moc dekuji za tuto velmi zajimavou povidku, solace. Bylo to opet zase neco jineho.
Re: Symbolon 5/5 Od: solace - 16.04. 2018
Áno, nemajú to s nami ľuďmi ľahké, keď už "máme" tú slobodnú Vôľu. Aj ja veľmi pekne ďakujem za všetky tvoje komentáre, Gift:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Pigwidgeon37: ( solace )16.04. 2018Symbolon 5/5
Pigwidgeon37: ( solace )09.04. 2018Symbolon 4/5
Pigwidgeon37: ( solace )02.04. 2018Symbolon 3/5
Pigwidgeon37: ( solace )26.03. 2018Symbolon 2/5
Pigwidgeon37: ( solace )19.03. 2018Symbolon 1/5
. Úvod k poviedkam: ( solace )18.03. 2018Úvod