Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Dát lidem to, co chtějí

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 09.03. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Jacomo nám napísal:

Sybila Trelawneyová

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Dát lidem to, co chtějí


autor: Arpad Hrunta

překlad: Jacomo                 betaread: Iveta

originál: https://www.fanfiction.net/s/8302092/1/Give-Them-What-They-Want

Shrnutí: Sybila Trelawneyová tu práci potřebovala. Konec konců, sherry se sama nezaplatí. Naštěstí věděla, jak dát lidem to, co chtěli.

Rating: bez omezení - humor - 800 slov - před Bradavicemi

Žádost o souhlas s překladem zaslána

***

Ten rozhovor se nevyvíjel dobře.

Sybila Trelawneyová tu práci potřebovala. Nechtěla se vrátit ke čtení z dlaně merlinvíjakým deviantům motajícím se po Obrtlé a k obhroublým nabídkám od povětšinou odpudivé klientely, jejíž část nejspíš patřila ke Smrtijedům. Z tohoto důvodu si pěstovala svůj excentrický hmyzí vzhled, který ji dělal starší než na skutečných dvacet tři let. No, vlastně to bylo ze dvou důvodů. Drželo to od ní dál tuhle chátru a bylo to dobré pro obchod. Lidé si radši vyslechli předpověď budoucnosti od výstředně vyhlížející matrony než od skoro ještě dívky, a když měla Sybila na výběr, dávala lidem to, co chtěli.

Ale Albus Brumbál vyhlížel jednoznačně nepřesvědčeně. No vážně, co čekal? Věštbu na povel? Vnitřní oko takhle nefungovalo – to nebylo jako kouzlo lumos, které šlo zapnout a vypnout podle libosti. Byl ředitelem Bradavic – takové věci by měl vědět. Možná byly ty fámy pravdivé; možná opravdu zvažoval, že ten předmět zruší.

Co se jí týkalo, bylo to totéž jako definice nedostatku předvídavosti.

Muselo to fungovat. Slušná sherry se sama nezaplatí a ona se nesníží k tomu, aby pila nějakou podomácku vypálenou. Kromě návratu na Obrtlou ulici byly její vyhlídky omezené. Nechtěla se usadit jako kouzelníkova ženuška – byla ještě mladá! Chtěla mít něco ze života! Ministerstvo nemělo pro tak nadané věštce místo a ona nechtěla svůj dar promarnit.

Předpokládala, že by mohla předpovídat budoucnost mudlům. V reálu je celá tahle mysticko-okultní záležitost dost zajímala a ukázalo se, že zatímco Vnitřní oko je nespolehlivé, Sybila měla velký dar předpovídat výsledky kriketových zápasů – s úspěšností padesát šest procent za poslední tři roky! Mohla by si žít celkem slušně, kdyby chtěla žít jako mudla. Což nechtěla.

Sakra, toho starce ztrácela. Je čas na pár historek o pra-pra-prababičce. Doufala, že jsou pravdivé – Brumbál měl široké znalosti. Ano, dobře. Je lepší držet se rodinné tradice, je to jistější.

Zase nic. Prevít jeden. Možná by mohla zkusit předložit pár vzdělávacích návrhů – začít u dětí s křišťálovými koulemi. Zaměřit se na předzvěsti smrti – to by mělo být velmi populární, vzhledem k tomu, že kolem řádí Vy-víte-kdo a nejsou žádné náznaky, že by ho někdo zastavil. Dát lidem to, co chtějí.

Sakra. Pro tuhle pozici to neplatí? Jako vážně? Jako kdyby ten stařec mohl najít někoho jiného s takovými doporučeními, původem a Vnitřním okem, jaké měla ona. No dobře, nastal čas vytáhnout větší hůlku. Když chtěl věštbu, Sybila mu jedno poskytne, a pokud Vnitřní oko zrovna teď nebude spolupracovat, no, věděla, jak si má poradit.

Zvedal se k odchodu. Sybila musela myslet... myslet! Brumbál byl vždy soustředěný na Vy-víte-koho, takže musí vymyslet něco, co by toho starce zaujalo. Něco o tom, jak ho porazit. Musí to být příznivé a nejasné... něco věrohodného, ale obtížně vysvětlitelného.

Ano.

Sybila ztuhla, jako by se propadla do transu. Změnila hlas a začala recitovat – její "věštba" nebyla moc naplánovaná, ale jasnovidec musí být rychlý a to Sybila byla. Sotva si uvědomovala, co říká – čímž to, co recitovala, bylo ještě autentičtější. Něco o tom, kdo porazí Pána zla, narozen na konci sedmého měsíce roku, těm, co se mu potřikrát postavili Poznamenán jako jemu rovný – ano, to bylo dobré. Síla, kterou Pán zla nezná – to bylo příznivé a nejasné. Ani jeden nemůže žít, když ten druhý zůstává naživu – na tohle byla Sybila obzvláště pyšná. Lidi takovéhle věci žerou. A zopakovat to o tom sedmém měsíci, do toho!

Vynořila se z "transu" a nasadila nechápavý výraz, jako by neměla nejmenší ponětí, co se stalo.

Měla ho. Brumbál vypadal správně zaujatě. Dal jí tu práci! Nástup okamžitě! Konečně. Čas na objednávku pár beden Harvey´s Bristol Creamu.

Brumbál jí potřásl rukou a Sybila se usmála. V koutku, v malém koutku duše, se cítila mizerně, že ředitele ohledně Vy-víte-koho tak oklamala, ale jakou škodu to asi mohlo natropit? Kromě toho to Brumbál očividně chtěl slyšet, a jestli Sybila Trelawneyová něco uměla, tak jak dát klientovi to, co chtěl.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dát lidem to, co chtějí Od: sisi - 13.03. 2018
Tak Brumbál dostal to, co chtěl, aby dal Sibile to, co potřebovala. Jaké bylo její CV, když žádala o práci? Nezávislá, nadaná, komunikativní, praxe na exponovaném místě, chuť naplno předávat zkušenosti mladé generaci, široké spektrum věšteckých metod odolná proti opotřebení :-D Je fakt, že jí to Brumbál zbaštil a věci se dali do pohybu. Kam to vedlo, každý ví, a nebylo vždycky jen dobře. Proto je to věštění tak nespolehlivé. Děkuji za překlad.

Re: Dát lidem to, co chtějí Od: zuzule - 12.03. 2018
Tak takhle to bylo! :D

Re: Dát lidem to, co chtějí Od: larkinh - 11.03. 2018
Chudák Harry :D díky za překlad.

Re: Dát lidem to, co chtějí Od: Lupina - 11.03. 2018
No, takže už víme, jak to bylo. :-) Děkuji, Jacomo.

Re: Dát lidem to, co chtějí Od: Gift - 11.03. 2018
To bylo dokonale! A prestoze Sybila jasne podvadela, v teto povidce patri jednoznacne k tem sympatictejsim postavam. Kdo chce kam... Dekuji, moc jsem se pobavila!

Re: Dát lidem to, co chtějí Od: JSark - 09.03. 2018
Úžasné. Hej, dajte Sybi pokoj. Tie konce by prišli s veštbou aj bez veštby. Takto aspoň mali nejaký čas na zotavenie a potom symbol do ďalšieho boja. Fakt si niekto myslí, že by Harryho rodičov nakoniec nezabil? Pokúšal sa o to predsa už predtým.
Re: Dát lidem to, co chtějí Od: Jacomo - 10.03. 2018
Ano, Sybila za nic nemohla, jen se trefila Brumbálovi do vkusu. A fanatiky prahnoucí po moci takové drobnosti jako falešná věštba nezastaví.

Re: Dát lidem to, co chtějí Od: martik - 09.03. 2018
Pobavila jsem se, ale musím souhlasit s denicí - ty konce. Achjo. Díky, Jacomo.
Re: Dát lidem to, co chtějí Od: Jacomo - 10.03. 2018
Ty konce mají krásná pokračování tady - je třeba myslet pozitivně! Díky, martiku!

Re: Dát lidem to, co chtějí Od: kakostka - 09.03. 2018
Tak to je bomba. Aneb, jak se dobře "vdát", Albus ji to sežral i s navijákem a kola osudu se dala do pohybu... ach jo.
Re: Dát lidem to, co chtějí Od: Jacomo - 10.03. 2018
Škoda, že si Sybila nemůže dát do životopisu řádek o tom, jak oblafla největšího intrikána. To by ji zaměstnali i na tom ministerstvu :-))

Re: Dát lidem to, co chtějí Od: margareta - 09.03. 2018
Potvrzuje to přísloví, že i slepé kuře může najít zrno. Díky!
Re: Dát lidem to, co chtějí Od: Jacomo - 10.03. 2018
A nebo to Sybila všechno způsobila :-) I já děkuju.

Re: Dát lidem to, co chtějí Od: Elza - 09.03. 2018
Boží!!! :D Vůbec bych se nedivila, kdyby to tak bylo.
Re: Dát lidem to, co chtějí Od: Jacomo - 09.03. 2018
Když je v tom zapojený Brumbál, je možné všechno :-)

Re: Dát lidem to, co chtějí Od: denice - 09.03. 2018
Smála bych se a tleskala jí, konečně někdo toho starého intrikána dostal! Ale ty konce, bohužel, ty konce... Díky.
Re: Dát lidem to, co chtějí Od: Jimmi - 09.03. 2018
Asi tak. Motýlí efekt či ako sa tomu hovorí (ja viem, že to hovoria o cestovaní v čase) Ďakujem za preklad.
Re: Dát lidem to, co chtějí Od: Jacomo - 09.03. 2018
Ne, nevztahuje se to jen k cestování v čase. Pojem "motýlí efekt" vyjadřuje myšlenku, že i něco tak malého jako třepetání motýlích křídel, může v konečném důsledku vyvolat tajfun třeba i někde na druhé straně světa, nebo tak nějak to píše wikipedie. A Sybila Trelawneyová je pořádný motýl - spíš můra :-))

Re: Dát lidem to, co chtějí Od: gleti - 09.03. 2018
Kdyby jen tušila, co způsobí!

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod