Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo ukrýva svet

Časť 3 - 2/2

Čo ukrýva svet
Vložené: Jimmi - 06.03. 2018 Téma: Čo ukrýva svet
Jimmi nám napísal:

Afterimage

Pracovný názov: Čo ukrýva svet

Originál: nie je voľne dostupný

 

Preklad v ruštine:

http://www.hogwartsnet.ru/mfanf/printfic.php?l=0&fid=22949 

 

Autor: gravidy

Preklad: Jimmi

Beta: ruský preklad 

Banner:  Jimmi

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 ****

Čas plynul.

Nikto znova neprišiel.

Draco si svedomito značil dni, ale aj tak zostal zmätený, keď celý deň spal a zostával v noci hore. Nedostatok fyzického cvičenia ho privádzal do šialenstva. Začal robiť kliky a drepy, ale to vôbec nič neznamenalo pre jeho telo či zabitie času. Sny sa zmenili na nočné mory, ale potom sa zlepšili, len občas sa zobudil na to, že si myslel, že jeho matka volá jeho meno.

A po celý ten čas veril v stabilitu. Že svet vonku je rovnaký, ako vždy býval. Nič sa nezmenilo len preto, že on sedí tu a nevidí to.

Prešiel ďalší mesiac.

Zvuk otáčania vonkajšieho zámku bol taký cudzí, že spočiatku nevedel, čo to je. Keď si uvedomil, že sú to ľudia, okamžite stuhol. Po takto dlhom čase, nech to bolo čokoľvek, nemohlo to byť nič dobré.

Snažil sa urobiť takým malým, ako sa len dalo, keď Hermiona Grangerová strčila hlavu dnu a zatvárila sa prekvapene, keď ho uvidela.

"Ahoj," nepremyslene vyhŕkol, potom si odkašľal a pokúsil sa nevyzerať ako šteňa hladovejúce po pozornosti.

"Ahoj..." zažmurkala. "Ty si ešte tu."

"...áno."

Hnedé oči si ho prehliadli. "Vyzeráš príšerne."

"Vďaka."

Bol sám, takže vážne nemalo zmysel starať sa o seba. Nastala pauza a jemu sa zdala nervózna.

"Čo myslíš tým, že som ešte tu? Idú si po mňa?" Nebol si istý, ale myslel si, že sa stal minulý mesiac trochu napätý a paranoidný.

"Nie," prehovorila pomaly. "Len je to tak dávno... Už som na to aj zabudla. Len som predpokladala, že sa niečo s tvojou situáciou urobilo."

Vyceril zuby. "Ako čo?" vyzýval.

Odvrátila sa od neho a pokrčila plecami. Rýchlo skontrolovala chodbu za sebou, vošla úplne dnu a zatvorila za sebou dvere.

"Čo tu robíš, Grangerová?" nakoniec sa spýtal.

"Och, museli sme s Harrym a Ronom odísť z bezpečného domu, kde sme bývali. Chvíľu v tejto budove pobudneme." Zamračila sa na neho. "Neočakávala som, že ťa tu stále nájdem."

"Vy traja budete bývať tu?"

"Áno. Nie som si istá ako dlho. Pravdepodobne sa usadíme o poschodie nižšie, ale... ak by si chcel nejakú spoločnosť... " spravila z toho otázku.

"Bol som tu sám viac než mesiac," zavrčal namiesto toho, aby jej odpovedal.

Zjavne pochopila. "Muselo to byť príšerne osamelé."

"Lepšie než sa pozerať na tvoj škaredý ksicht," zamrmlal zlostne.

Pohľad jej potemnel, ale nemyslel si, že počula, čo povedal. "Ale ustanovíme si základné pravidlá. Prídeme ťa pozrieť, ale ak vytočíš Harryho, čo i len trošičku, dám Ronovi povolenie, aby ťa zmlátil. A myslím tým poriadne zmlátil. A neksichti sa na mňa! Myslím to vážne! Harry nepotrebuje ďalší stres. Necháš ho na pokoji. Toto nie je Rokfort. Vy dvaja si nemusíte ísť po krku."

Zavrčal, a zlovestne na ňu zazeral.

"Pravidlo číslo dva. To slovo na ‘H’ opustí tvoje ústa a sama ti zlomím čeľusť. Myslím to smrteľne vážne. Poznám kliatbu, ktorá to dokáže," odmlčala sa, aby zistila, či mu to došlo. "Máme dohodu?"

"Fajn, iste, čo len chceš."

Rozžiarila sa. "Dobre. Pôjdem to povedať Harrymu s Ronom. Ešte sa sťahujeme, ale neskôr popoludní ťa prídeme pozrieť."

Nevedel, prečo to povedal, ale bola v polceste von z dverí, keď zavolal: "Stále mám tvoj prefektský odznak."

Hermionine plecia sa napli, potom sa stočila k nemu, päste zaťaté a oči rozpálené niečím, čo mohlo byť ublížením. Ale stuhla, keď sa mu pozrela do očí. Hľadela na neho, zúrivosť sa pomaly premieňala na zmätok a nakoniec na niečo jemnejšie.

Prikývla, ale neodpovedala. Obaja mlčali, keď odkráčala von.

****

Weasleyho nepotešilo, keď zistil, že tam Draco stále je. Ten nasledujúcu hodinu šťastne načúval, ako Grangerová s Weasleym na seba kričia. Nedokázal rozlíšiť jednotlivé slová, ale bolo jasné, že Grangerová dáva Weasleyho do late. Nižšie boli aj iné hlasy a prekvapilo ho, keď sa vo dverách zjavil jeho bývalý učiteľ Lupin, aby sa na neho pozrel.

Nič nepovedal a Draco ho ignoroval. Lupin odišiel bez toho, aby sa s ním pokúsil nadviazať rozhovor a Draco ho už viac znova nevidel.

Hádka na poschodí pod ním postupne zosilnela, pripojili sa ďalšie hlasy a potom všetko ukončil tichý hlas, ktorý doteraz ešte neprehovoril. Nastalo ticho.

Dracove oči sa prižmúrili, keď hľadel zo svojho lôžka na strop.

Potter.

Vedel, že to je on, takže ho neprekvapilo, keď sa jeho dvere otvorili a vošiel Chlapec Ktorý Prežil.

"Krucinál!" Draco sa vyplašene posadil.

Potter vyzeral na sračky. Bol príliš chudý, oblečenie mu ovísalo z kostí. Vlasy mal ulízané a oťažené, oči tmavé a tvrdé. Takmer bez zelenej.

"Potter, čo sa ti dokelu stalo?"

"Bojoval som pred týždňom s Voldemortom," zavrčal Potter, takmer nezreteľne. "Veľa ma to stálo." Odmlčal sa, ako keby zvažoval, potom dodal. "Hoci som takmer toho bastarda dostal.

"Sakriš," zhíkol Draco, oči obrovské.

Potter si ho prezeral. "Vadilo by ti, keby som zabil tvojho pána, Draco?"

Draco sa zamračil, na okamih zmätený. Chcel zaklamať, len by si zachoval povesť, ale tieto čierne oči takmer bez stopy zelenej na neho hľadeli bez žmurknutia. "Ani nie. Aj tak by sa o pár mesiacov neskôr pravdepodobne vynoril nový Temný pán."

Potter vyzeral ešte vyčerpanejšie.

"Veľakrát ďakujem, Draco," zamrmlal, očividne nespokojný.

Pokrčil plecami. "Sám si sa spýtal."

"Len som ti sem prišiel povedať, že mi zatiaľ nevadí, že si tu. Poskytni mi čo i len najslabší náznak toho, že by si mohol byť nebezpečný a ja ťa zabijem." Bolo to povedané vyrovnane, bez náznaku hrozby či hnevu. Potter bol smrteľne vážny.

"Zabil si v poslednej dobe veľa ľudí, Potter?" spýtal sa potichu a bol skutočne zvedavý.

Potter nakrátko zatvoril oči, než sa otočil a odkráčal preč.

Draco sa usmial.

****

Bolo dobré mať znova spoločnosť. Vážne dobré.

Grangerová bola tie prvé dni najsvedomitejšia v návštevách. Možno preto, že vždy najľahšie odpúšťala alebo to možno bolo preto, že s ním bola, keď Crabbe zomrel. Niekoľkokrát tú tému nadhodila, ale nerozprával sa s ňou o tom. Jednoducho nemohol.

Prišla aspoň raz za deň a priniesla mu knihy alebo cukríky alebo maličkosti, aby ho zabavila. Občas tam hore študovala, ležala na lôžku vo vedľajšej cele, pretože mala rada ticho. Keď to Draco počul, mal chuť dať jej pohlavok.

Spočiatku ju nechal robiť, čo chcela, a bľabotať o čom len chcela, zvyčajne o jej štúdiu, pretože nechcel povedať niečo zle a odohnať ju. Stalo sa jasné takmer okamžite, že ak kohokoľvek z nich naštve, bez ohľadu na to čím a ako, koleduje si o značné množstvo času osamote. V závislosti na tom, ako veľmi ich nahneval, mohli ho dusiť dva dni alebo dva týždne. Nakoniec sa naučil držať jazyk za zubami a potom si pripadal ako cvičená opička.

Občas ho prišiel pozrieť Potter. Spočiatku veľa nerozprával. Prišiel dnu, niekam sa posadil a rozjímal. Mohli si vymeniť jedno či dve tiché slová a potom Potter odišiel alebo, ak tam bola Hermiona, počúval jej bľabotanie. Bol podivne vážny, keď nakoniec začal hovoriť k Dracovi a záujem zabránil blondiakovi, aby zámerne druhého chlapca vytočil.

Bez Weasleyho by sa zaobišiel.

A ryšavec by sa s ním neobťažoval až na to, že mal zjavne averziu nechať tých druhých dvoch osamote s Dracom na akýkoľvek dlhší čas. Týčil sa nad Potterom ako nejaká vychovávateľka. Veľmi vzácne boli sami dvaja, každý rozhovor medzi nimi bol taký zlý, že Grangerová nakoniec treskla časopisom o metlobale na stôl, ktorý premenila a vyhlásila, že sa budú držať témy metlobalu alebo sa vôbec nebudú rozprávať.

Ďalšie týždne strávili nemou komunikáciou za Grangerovej chrbtom tým, že si ukazovali hrubé gestá. Raz či dvakrát si Draco pomyslel, že Ron vojde dnu a nakope mu zadok, ale Hermiona ho prinútila sľúbiť, že pod trestom smrti nikdy neotvorí Dracove dvere.

Draco považoval za zábavné, že ho považujú za tak nebezpečného.

Zamknutý na druhom poschodí nemal potuchy, čo tí traja celý deň robia, keď nie sú pri ňom. Bolo zrejmé, že prichádzali a odchádzali, a občas boli dole iní ľudia, ale nikdy ich nevidel.

****

Jedného dňa mu Hermiona priniesla kalendár. Dni sa značili samé a jeho šokovalo, keď zistil, že sa blíži koniec januára. Zmeškal Vianoce! Na Rokforte skončil prvý semester. Bolo od neho hnusne detinské byť šokovaný a dotknutý, že ho otec nechal sedieť vo väzení cez Vianoce, ale nemohol si pomôcť, pripadal si ublížený a zranený.

Hermiona si zjavne jeho rozrušenie nevšimla. "... A ten zákon by už býval päť rokov v platnosti, ale Fudgeho podplatili, aby ho pozdržal. Ministerka Bonesová ho okamžite schválila, samozrejme, a väčšina ľudí o ňom až doteraz nevedela."

Draco okamžite obrátil pozornosť na ňu. "Čože?"

Prázdne na neho pozrela. "Čo čože?"

"Ministerka Bonesová?" zopakoval, zízal na ňu.

Nechápavo sa na neho pozrela, ale potom sa jej pochopením rozšírili oči. "Nevedel si?"

"Čo sa stalo Fudgemu?"

"Fudge je mŕtvy. Zavraždili ho týždeň pred Vianocami."

Ústa mu pracovali. "Kedy? Ako?"

Otrasená Hermiona ho začala informovať o veciach, ktoré mu ušli.

Ušlo mu toho tak veľa.

Svet nezostal stáť na mieste, zatiaľ čo on bol zavretý. Voldemort získal vplyv. Zmocnil sa Durmstrangu s pomocou fakulty a polovice rodičov. Deti nedostali znamenie, ale učili sa teraz podľa osnov smrťožrútov. Veľa ľudí utieklo alebo ich zabili.

"Viktor Krum je mŕtvy," povedala mu a vyzerala taká smutná.

Výsledkom bolo, že počet študentov na Rokforte značne kolísal. Najprv vydesení rodičia zobrali svoje deti domov, ale keď sa dnu začali hrnúť utečenci, počet študentov sa zdvojnásobil. Rokfort bol teraz oficiálne školou Svetla. Deti smrťožrútov nezapísali, pokiaľ neprešli pohovorom u Dumbledora.

Ale toto boli len tie veľké zmeny. Existovali stovky malých, ale významných zmien, ktoré mu ušli.

Hermiona mu začala nosiť ráno Denného proroka a Draco s akýmsi druhom znechuteného odporu sledoval, ako sa pred ním na čierno-bielych stránkach novín rozvíja vojna.

****

Potter ho často chodil navštevovať neskoro večer. Draco sa domnieval, že buď bol nočným vtákom alebo trpel nespavosťou. Asi trošku oboje. Rozptýlenie bolo obvykle vítané, hoci občas neopísateľne hrôzostrašné zobudiť sa uprostred noci a nájsť Chlapca Ktorý Prežil, ako na vás zíza.

Nebol si istý, čo na tejto situácii spôsobovalo, že sa s ním Potter cítil v pohode. Mohlo to byť jednoducho preto, že bol za mrežami a neškodný, ale občas mal ten najčudnejší pocit, že to bolo preto, že bol označkovaný ako smrťožrút.

Bola tam temnota, spriaznenosť, ktorú Potter zjavne zdieľal so silami Temného pána. Samotný Draco mohol len predstierať, že rozumie a z toho predstierania sa cítil mizerne.

Jednej noci sa zobudil, keď sa dvere so zaškrípaním otvorili. Nič nepovedal, ale sledoval, ako druhý chlapec vošiel a našiel si miesto, kde sa oprel chrbtom o celu oproti Dracovej. V ruke mal fľašu ohnivej whisky.

Zaujatý Draco vyliezol z postele, zamotaný vo svojej tenkej deke a posadil sa zem s kolenami opretými o mreže.

Potter ho veľmi dlho sledoval, občas si dal log alkoholu. Čiernovlasý chlapec vyzeral oveľa lepšie než, keď prvý raz prišiel do bezpečného domu, ale stále oveľa tvrdšie, chudšie a chladnejšie, než si Draco pamätal. A oči mal také tmavé. Čierny ľad.

"Prečo si ma ušetril?" položil Draco otázku, ktorá ho dráždila už nejaký čas. Keď sedel v tme, spola skrytý, cítil sa bezpečne, aby sa na to spýtal. "Tú noc razie. Prečo si ich prinútil ušetriť ma? Som smrťožrút a úprimne ti môžem povedať, že keby bola situácia opačná, asi by som prosil, aby som bol tým, kto ťa zabije."

Potter najprv neodpovedal. Len si znova odpil z ohnivej whisky a posúval sa vpred, až kým nebol dostatočne blízko na to, aby podal fľašu Dracovi. Draco si ju prezeral, poriadne si odpil a okamžite mu zabehlo, rozkašľal sa a všetko poprskal. Pálilo to!

Potter sa nad ním rozosmial.

Draco sa začervenal, keď si utieral bradu. Zavrčal a odhodlane sa znova napil, len aby dokázal, že to zvládne. Bojoval voči páleniu, než víťazoslávne vrátil fľašu späť, oči uslzené. Upadli znova do príjemného mlčania. Čakal, kým druhý chlapec pozbiera svoje myšlienky.

"Len som bol sebecký," odpovedal Harry s pokrčením pliec. "Keby som bol urobil to, čo by bolo najlepšie pre Svetlo, či dokonca pre mňa, asi by som ich nechal, aby ťa zabili." Pokrútil hlavou. "Ale nechcel som sa dívať, ako zomrieš. Áno, tak dajako ťa nenávidím, ale poznal som ťa sedem rokov. Bolo by to... Bolo by to príšerné vidieť, ako ťa zhasnú. Hlavne slabého a dolámaného na zemi ako vtedy."

Draco sa zaškeril. "Ty zasraný ľudomil."

Potter sa zachichotal.

"Prečo?" spýtal sa a trhol bradou smerom k Dracovmu znameniu. "Prečo takto?"

Draco si pošúchal znamenie pod rukávom, odvrátil pohľad. "Vtedy to vyzeralo ako prekliato fantasticky nápad." Zamrmlal. "A zmysel, aby si vedel. Moc. Zaručené miesto v diabolskej organizácii. Aby bol môj otec pyšný. Len som to posral."

"Uvedomuješ si, že teraz si zviazený s Temným pánom, až kým vás smrť nerozdelí?"

"Áno." Chvíľu mlčal, prijal ďalší drink. "Keď neberiem do úvahy, čo sa stalo Crabbovi s Goylom, stále premýšľam, že čo ak som možno urobil správnu vec, tak prečo sa to nejako všetko príšerne pokazilo." Draco čakal, aby videl, ako Potter zareaguje. V zásade povedal, že neľutuje, že sa pripojil k smrťožrútom, bez ohľadu na to, čo ho to stálo. Stále si nemyslel, že znamenie samotné bolo priamo zodpovedné za nočnú moru, ktorá nasledovala.

Potter ho len zamyslene sledoval.

"Bella ma využila, však?" V skutočnosti to nebola otázka.

"Tak to smrťožrúti robia, môj priateľu," potichu odpovedal Potter. "Ich cieľ je prvý pred všetkým iným a Bellatrix vie, že je dôležitejšia než pár nováčikov. Dokonca ju v tomto chápem."

"Kecy, Harry daj sa vypchať Potter. To nie je smrťožrútský štýl. To je štýl vojny. Mojou chybou bolo, že som to nepochopil."

Zelenočierne oči nakrátko zažiarili v mesačnom svetle. "To je štýl fanatika. Ja by som nikoho zo svojich neopustil. Za nič na svete."

Odvrátil sa a zmenil zadumane tému. "Ako vieš tak veľa o smrťožrútoch?"

"Povedal som ti." Potter si pošúchal jazvu. "Vidím ho. Počujem ho. Viem, ako rozmýšľa. Cítim, keď je nahnevaný a keď je šťastný. Občas sa pokúša zmocniť mojej mysle."

Na konci stáli Dracovi chĺpky na krku. "A darí sa ti nevpustiť ho?" pokúsil sa neznieť nervózne.

Potter vážne prikývol.

"Chcel som byť toho súčasťou," uvedomil si Draco, že šeptá. "Ty si súčasťou tejto vojny. Veľkou, dôležitou súčasťou. Aj ja som chcel byť."

Ticho.

Potter vyskočil na nohy a fľaša whisky sa roztrieštila o mreže v záplave skla a zrazu horiacej tekutiny. Draco sa v šoku drápal dozadu, sledoval, ako sa koberec krátko rozhorel, kde sa ho tá tekutina dotkla.

"TY SI MYSLÍŠ, ŽE TOTO ROBÍM, ABY SOM BOL HRDINOM?" kričal na neho Potter.

Dracova pozornosť sa prudko vrátila späť k nemu.

"Myslíš si, že toto je nejaká veľká vojnová dráma a že ja ulietavam na všetkej tej publicite, sláve a moci? Myslíš, že som vznešený? Že toto robím, pretože sa chcem hrať na rytiera bez strachu a výčitiek a zachrániť svet a byť pre všetkých hrdinom? Naser si, Draco Malfoy! Srať na teba! Ja nechcem ‘spraviť svet lepší’! Ja nechcem ‘zohrať rozhodujúcu rolu’! Ja nechcem žiadnu rolu, ale ja kurva nemám na výber!"

Dvere sa rozleteli a napoly oblečený, jasne dezorientovaný Weasley vpálil dnu. "Čo sa krucinál deje?"

"Nič!" zajačal na neho Potter. "Len ten zmrd tamto si myslí, že je super hrať zlého darebáka."

Weasley schmatol Pottera za plecia, upokojoval ho. "Je to tupec, ignoruj ho." Strelil po Dracovi zúrivým pohľadom. Zarazil sa. "Ty si pil?"

"Trochu," obranne priznal Potter.

"Harry..."

"Toto je naprd, Ron! Chcem chodiť do školy! Chcem hrať metlobal a nie spoznávať mená v nekrológu. Chcem sa kurva prechádzať po ulici a nenechať sa pritom takmer zavraždiť! Chcem, aby moji priatelia boli v bezpečí! Nechcem, aby niekto, koho poznám, sedel za mrežami so zasraným znamením na predlaktí! Je to len... je to len... U Merlina, Ron. Som taký unavený. Som tak kurevsky unavený!"

Weasley ovinul ruky okolo Potterových pliec a objal ho. "Viem, bejby, viem." Pokračoval v tichom a chlácholivom mrmlaní, to roztrasené napätie sa pomaly rozplynulo a Potter ochabol v jeho náručí.

Draco to sledoval s akousi nestrannou fascináciou, cítil sa neuveriteľne trápne.

Weasley sa trochu od Pottera odtiahol a položil mu niekoľko tichých otázok. Potter nakoniec prikývol a Weasley ho pohladil po líci, predklonil sa a pobozkal ho nežne na ústa. Raz, dvakrát. Draco sa zúfalo modlil, aby sa nezačali muchľovať pred ním.

S posledným nežným bozkom vyviedol Weasley Harryho z miestnosti. Dvere sa s cvaknutím zatvorili. V rohu Dracovej deky boli zvyšky whisky a veselo horeli modrým plamienkom. Rozvinul deku a tie plamene uhasil, potom sa schúlil na lôžku so spálenou dekou a šiel spať.

Napočudovanie sa mu Potter po ich malej hádke nevyhýbal. Myslel si, že ho Potter zamkne osamote aspoň na niekoľko dní, ale zdalo sa, že bol tmavovlasý chlapec rád, že to všetko dostal zo svojej hrude. Draco považoval za neobyčajne otravné, že ho využívajú ako partnera do diskusie pre terapeutické kričanie.

Tiež sa cítil neznesiteľne trápne a trochu naštvane z toho, čoho bol svedkom minulej noci, takže sprosto komentoval Potterovu zjavnú sexualitu, až kým sa Weasley nezahnal na neho cez mreže a nakoniec ho na pár dní nechali samého.

Potom sa cítil oveľa lepšie.

****


Komentár: 

Tak som dorazila tretiu časť. Sme tesne za polovicou. K deju nie je čo povedať, snáď len to, že je asi jasný Ron s Harrym. Nie je jasné, ako to berie Draco, či to zhnusenie nie je prejav žiarlivosti (myslim na zadanie výzvy). 

V tejto chvíli mi preklad dáva neskutočne zabrať, babám som už napísala, že ak ešte niekedy dostanem chuť na Gravidy, tak aby mi toto pripomenuli. Nebyť toho ruského prekladu tak fakt na niektorých miestach neviem o čom točí. 

Zmenila som banner. Pôvodne tam bol ten ruský, ale nedostatočne vyjadroval temnotu poviedky a moje rozpoloženie. Bohužiaľ život sa s nami niekedy tak zahrá, že jedným zo spôsobom ako vyjadriť, čo sa deje vo vašej duši, je spraviť práve takýto banner. Tak strašne v tejto chvíli potrebujem reakcie na túto poviedku, ale musím ešte presne tri mesiace počkať. Takmer na deň. Je 7. decembra.  Som zvedavá, či niečo bude inak, keď si toto prečítam vtedy.  Tak veľmi chcem konečne napísať Poďakovanie bez smútku v duši...  

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 29.08. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Časť 3 - 2/2 Od: Lemurka - 12.03. 2018
Milá Jimmy, doufám, že je k Tobě život už laskavější! A děkuju. Musel to být trýznivé překlad.

Re: Časť 3 - 2/2 Od: Sally - 06.03. 2018
Páni, to je sila, Jimmi vôbec sa ti nečudujem. Dej sa rozvíja dobre, Draco trochu pootvoril dvere a uvidíme, k čomu dospeje. Veľmi ma baví trio, aj nová chalanská dvojica. Akosi prekvapivo pri tom všetkom sa mi to zdá ako logický záver. Myslíte, že by to Jo moc bojkotovala? Tento paring mi príde prirozdenejší ako Hermiona s Ronom :D Naspäť k slizolinskému princovi: drží sa dobre, obrovský rozdiel oproti minulým častiam. Ale ani sa nečudujem toľkému zmätku v duši, čas očividne ubiehal rýchlejšie, ako si myslel a samota prospela. Teším sa na ďalší vývoj, očakávam viac Hermiony a dúfam v Harryho. Zdá sa, že tí dvaja sú si vzájomným nemezis a pevným bodom v živote toho druhého. A čo Sverus? Mihne sa ešte? Bože, čítať Gravidy je radisť ale občas i za trest. Díki moc Jimmi, že si sa na to vrhla, verím, že to za to stálo! :)

Re: Časť 3 - 2/2 Od: margareta - 06.03. 2018
Nejsem si jistá, jestli to Dracovo vyřazení z aktuálního dění bylo nahodilé nebo úmyslné. Ale vím napevno, že pro někoho, kdo si o sobě myslí, že je středobodem vesmíru, to znamená nejvyšší pokoření a urážku. Navíc, když později zjistí, že nikomu nechybí, nikdo se jím nezabývá a že byl jen použit jako věc denní potřeby, kterou lze vždy lehce nahradit. Taky Harry mu pár věcí vysvětlil. Pokud si uvědomí, co z toho pro něj plyne, myslím, že už bude jen krůček od proměny z Draca kluka na Draca chlapa. I když asi ještě ne Draca Smrtijeda na Draca bojovníka Světla. Možná si pak i přizná, proč pořád mačká v ruce Hermionin odznak a dá jí to na vědomí i jinak, než jen pohledem. Ona už to stejně cítí. Kde je Lucius?? Žije vůbec ještě? Děkuji za kapitolu. Je to horror a psycho v jednom, ale už aby byla další!! Díky!

Re: Časť 3 - 2/2 Od: denice - 06.03. 2018
Tak už víc než měsíc si na Draca nikdo nevzpomněl, to muselo zasadit pěknou ránu jeho sebevědomí. I když objektivně vzato se mu nemohlo stát nic lepšího. Trio (a zbytek světa) asi mělo na starosti důležitější věci, proto Hermionu tak překvapilo, že ho tam ještě našla. Zajímalo by mě, proč tam vůbec chodila... A teď jsou zpátky - a chodí dělat společnost Dracovi? Proč? Protože je jedním z mála lidí, kteří jim zbyli ze starých klidnějších časů? Z těch čtyř mi připadá jako normální jen Ron, myslím, že žárlí. Pobavilo mě, jak si za Hermioninými zády ukazovali sprostá gesta. Draco si myslí, že Hermiona zakázala Ronovi vběhnout na něj, protože on, Draco, je příliš nebezpečný? No, to mě rozesmálo. Vsadím se, že Rona taky. Hermiona a Harry si chodí za Dracem povídat? U Hermiony bych to chápala víc, přece jen Draco je intelektuálně na výši a možná i vypadal, že ji chápe, ale Harry? Chodí se za Dracem pohádat. Nebo ho zajímá, jestli Draco dospěl k nějaké změně názorů? Zatím minimálně, už jen to, jak se ho dotklo, že ho tatím nechal hnít v zajetí přes Vánoce, je pěkný příklad toho, jak nezralý kluk je. Líbí se mi, že mu Hermiona nosí noviny, aspoň se dostane do styku s realitou, protože to vypadalo, jako by si myslel, že jeho zajetím svět ustrnul v mrtvém bodě. Aspoň už přišel na to, že drahá tetička Belatrix ho využila. Mimochodem, ten Lupin svou návštěvou myslel co? Předpokládal, že se mu Draco vrhne kolem krku? Nebo prostě přišel podívat se jako do ZOO? Ten závěrečný opilecký rozhovor mezi Dracem a Harrym byl fascinující. I když Draco zjevně netušil, co s tím. A odehnal je od sebe sprostými komentáři, takže pár dní nemusel nic řešit. Jsem zvědavá, jak dlouho mu tahle taktika vydrží. Zase fascinující kapitola, moc za ni děkuji!
Re: Časť 3 - 2/2 Od: Jimmi - 06.03. 2018
Hermiona tam šla preto, že ich tam poslali bývať a kontrolovala ten dom. Možno chceli bývať hore, ale keď zistili, že je tam Draco, zostali pod ním. Predpokladala, že je to tam prázdne. Ako to fakt nikomu nechýbal? Snape, Lucius?... Nechápem. Díky moc
Re: Časť 3 - 2/2 Od: denice - 06.03. 2018
Vážně si myslím, že vzhledem k tomu, co se dělo venku, bylo Dracovi nejlíp tam, kde byl. Věřím, že Severus Luciusovi prozradil, kde synáčka najde, ale ten si správně spočítal možnosti - dostane ho ven a Voldemort se to dozví, takže Draca zabije, nebo když Lucius syna ukryje, V. ho donutí Draca vydat (má přece ve své moci i Narcisu), a zabije ho. A Draco koneckonců fyzicky nestrádá a zaslouží si po packách za svoji blbost a neposlušnost. Takže líp, když zůstane tam, kde je a zapomene se na něj. Pokud vím, tak řád se taky nepřetrhl, aby Draca nabídl k výměně za informace nebo své zajatce, takže asi taky mají důležitější věci na starosti. Stejně tak Severus, toho asi dokonale vytížily Brumbálovy a Voldemortovy požadavky. Jsem zvědavá, nakolik jsem se trefila :-)

Re: Časť 3 - 2/2 Od: Lupina - 06.03. 2018
Uf. To je síla. Tak hlavně, jaktože je Malfoy všem ukradený. Jako by na něj zapomněli! Další věc, jaktože po měsíci na samotce Draco nezačal zpochybňoat své rozhodnutí přidat se k Smrtijedům? To měl až tak vymytý mozek? Toto by mohlo být indikátorem Jastrabí ženy. Ale nemyslím si, že je. Protože mi přijde klíčový okamžik, kdy Draco Hermionu podráždil, že má její prefektský odznak. A ve vývoji jejích emocí je vidět, že ona v Dracovi četla. A pochopila. I když my, jako čtenáři, to zatím nevidíme, protože Draco přemýšlí jako dokonalý zmrd (pardon za to slovo, ale sedí). A je děsivá změna v Harrym. Tady to začíná být hodně temné. K polibku se nevyjádřím, protože vím. Děkuji, Jimmi. Úchvatné.
Re: Časť 3 - 2/2 Od: Jimmi - 06.03. 2018
Priznať si to, by znamenalo priznať si, že urobil chybu on. Takto stále za to môže niekto iný. Ach ten odznak. V prvej kapitole bolo naznačené, že ho rozrušilo (ak nie práve vzrušilo), keď ich Hermiona pobozkala. Mám dojem, že ten odznak je symbolom niečo ako náhrady, má aspoň odznak, keď nemôže mať Hermionu. Alebo to symbolizuje všetko, čo chce a nemôže mať. Lenže v tejto časti ešte nepochopil, čo chce. Ešte visí na nepodstatných veciach. Ešte štyri dni a budeme mať všetky fakty, potom sa teším na teórie. A keď toto skončí, dám si Choosen Trial, to by malo byť pokračovanie. (Podľa gravidy - ak niekto silou mocou chce, môže to tam nájsť). Takže teória s Jastrabiou ženou definitívne padla. Díky

Prehľad článkov k tejto téme:

( Jimmi )09.03. 2018Časť 5 - 2/2 Záver
Gravidy: ( Jimmi )08.03. 2018Časť 5 - 1/2
Gravidy: ( Jimmi )07.03. 2018Čast 4 - 2/2
Gravidy: ( Jimmi )06.03. 2018Čast 4 - 1/2
Gravidy: ( Jimmi )06.03. 2018Časť 3 - 2/2
Gravidy: ( Jimmi )05.03. 2018Časť 3 - 1/2
Gravidy: ( Jimmi )03.03. 2018Časť 2
Gravidy: ( Jimmi )02.03. 2018Časť 1
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )01.03. 2018Úvod k poviedke