Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Vzestup klanu Weasleyů

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 01.03. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Jacomo nám napísal:

Ron Weasley

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Vzestup klanu Weasleyů

autor: jacobk

překlad: Jacomo                     betaread: Calwen

Originál viz https://www.fanfiction.net/s/11768072/1/Rise-of-the-Weasley-Famiglia

Shrnutí: Ron nikdy nechtěl být zločineckým bossem. Škoda, byl v tom fakt dobrý. Dokonce i když strávil většinu času obavami o to, co se stane, když na to jeho matka přijde.

Žádost o překlad zaslána

Rating: bez omezení - Humor, dobrodružství - 2500 slov - AU

***

Během dvanácti let svého krátkého života se Ron Weasley naučit důležitou lekci ohledně lhaní mamce: nesnaž se mamce lhát. To byl jeden z mnoha krutých důsledků toho, že byl nejmladší syn. Po vychovávání pěti kluků - naposledy nechvalně proslulých dvojčat - získala Molly Weasleyová mimořádnou schopnost veškeré lhaní vyčmuchat.

A proto byl dopis, který teď držela v ruce, naprosto pravdivý. Mohla ho skepticky zkoumat, jak chtěla; neobsahoval žádné tajemství. Tak hranaté písmo mohl mít jen Hagrid. Ron ho dokázal přečíst i z místa, kde právě stál.

RONE,
DOLETAXUJ V 8:00 KE TŘEM KOŠŤATŮM NA UČENÍ.
HAGRID

„A jak se znáš s Hagridem?"

„Myslel jsem, že jsem ti to říkal, mamko. Občas k němu chodíme s Harrym na čaj. Znal Harryho rodiče, víš."

Jak očekával, matčin obličej při zmínce o Harrym nabral měkčí výraz. Trochu bolelo, že vůči Harryho chování neměla nikdy takové pochyby jako u své vlastní krve, i když je pravda, že po naslouchání dvojčatům byla Ronovi jako dítěti často věnována zvláštní pozornost.

„O jaké učení jde?"

„Je šafářem v Bradavicích. Zná všechno o rostlinách a zvířatech v Zapovězeném lese," řekl Ron, načež se odmlčel, aby vystihl správný okamžik, „a myslím, že je během léta osamělý."

Na matčině tváři se objevil jasný výraz sympatií a Ron věděl, že ji má. A proč ne? Všechno, co řekl, byla koneckonců pravda. Sice nepodstatná, ale pravda.

„Tak tedy dobře. Poslouchej Hagrida a uč se. Nechci od něj slyšet, že ses flákal, rozumíš?"

„Jasně, mamko!"

Ron si pospíšil ke krbu. I když se zdálo, že je všechno na nejlepší cestě, bylo lepší neotálet a nepokoušet osud. Navíc Hagrid už na něj měl čekat.

Rychlá cesta letaxem vyklopila Rona v hlavní místnosti Tří košťat. Hagrid tam už skutečně byl, jeho masivní postavu nešlo přehlédnout. Velký muž byl očividně nervózní, což působilo u někoho o výšce osmi stop dost zvláštně.

Ron k němu přešel: „Hagride! Připraven?"

Hagrid dopil svůj džbánek jedním velkým lokem a poněkud hlučně postavil korbel na bar. „Seš si tím jistej, mladej?"

„Jasně, že jsem," řekl Ron. Namířil si to rovnou ke vstupním dveřím a před nimi netrpělivě čekal, až ho Hagrid dohoní. Když viděl, že stále váhá, položil mu konejšivě dlaň na předloktí, což bylo nejvýš, kam dosáhl. „Klídek, neriskuju nic, co si nemůžu dovolit ztratit."

Když jim Hagrid vykládal, že dračí vejce vyhrál v pokeru, Hermiona bleskově vyluštila skrytý význam: v průběhu hry Hagrid pověděl úplnému cizinci, jak projít kolem tříhlavého psa. Byla to důležitá stopa v jejich cestě za tajemstvím Kamene mudrců.

Ron ale zachytil zcela jiné sdělení: někde v Prasinkách se hrál poker s vysokými sázkami a Hagrid tam příležitostně vyhrával.

Naštěstí měl Hagrid stále pocit, že je jejich dlužníkem za to, že mu pomohli diskrétně dostat Norberta z Bradavic a přesunout toho ne-až-tak-malého chlapíka na místo, kde mohl v klidu vyrůstat a dál žít. Ron neváhal uplatnit svůj příslovečný podíl za místo u dnešního stolu. Hagrid zjevně začínal mít postranní myšlenky, takže se Ron snažil, seč mohl, udržet oba v dobré náladě soustavným přívalem pozitivního klábosení.

Když vešli k Prasečí hlavě, jejich role se obrátily. Hagrid se vstupem do známého prostředí uvolnil, zatímco Ron se při pohledu na poněkud omšelou a pochybnou hospodu napjal. Pronikavý pohled starého barmana taky zrovna nepomáhal. Ron se trochu uklidnil, až když barman přesunul svůj pohled k Hagridovi.

„Ten je tu se mnou."

O Hagridovi se dalo říct hodně věcí – i Ron by mohl – ale byl to skrz na skrz upřímný chlap. Možná nebyl nadšený ze slibu, který dal, ale samozřejmě ho chtěl dodržet. Ron se na něj nalepil a společně se vydali do zadní místnosti.

Jestli byla přední část baru odstrašující, tak zadní místnost byla vysloveně nepřátelská. Obložení z tmavého dřeva jako by absorbovalo blikající světlo pochodní a připouštělo jen slabé odrazy, které osvětlovali zbytek místnosti. Ron matně zahlédl řadu hlav přidělaných na zdi a ze srdce zadoufal, že patřily magickým zvířatům.

Přítomní se zdáli být v ponuré atmosféře jako doma. V čele masivního dřevěného stolu seděl skřet, který Ronovi připadal věkovitý a scvrklý dokonce i na skřetí standardy. Vedle něj seděl stařec s překvapivým množstvím bílých vlasů, naprosto nepodobný Albusovi Brumbálovi. Ron se zachvěl, protože se mu zdálo, jako by ho ty chladné oči zajaly a vzápětí zase pustily. Vedle tohoto muže seděla stařena s krysím hnízdem vlasů na hlavě, se kterým její bloudící oko vedlo nelítostný souboj o nejvíce odrazující rys obličeje. Postava na konci stolu byla zcela skrytá pod černým pláštěm; jediné, co z ní bylo vidět, byl pár zářících červených očí.

Všichni pozorovali Hagrida s různou mírou zvědavosti. Ten si několikrát odkašlal a až poté pronesl své oznámení.

„Todlecto je kámoš, co mi pomoh´ s mým dračím problémem."

Kolem stolu se přelila vlna... no, ne zrovna přijetí... asi spíš tolerance. Když si Ron sedal, ani všechna ta ponurá atmosféra vůkol mu nedokázala zabránit, aby neměl chuť nadskakovat nadšením. Konečně to nastalo.

„Vaše sázky," vyhlásil skřet.

Bělovlasý muž vytáhl z kapsy kus papíru, cosi na něj napsal a položil ho na stůl před skřeta. Stařena a postava v plášti položily na stůl měšce, které při dopadu tiše zacinkaly. Hagrid s hlasitým bouchnutím vhodil na stůl vejce, které se odkutálelo ke skřetovi. Ron pečlivě vytáhl z kapsy malý rudý střípek drahokamu a předložil ho k posouzení.

Skřet se postupně na každého podíval, a pak položil před bělovlasého muže, stařenu a maskovanou postavu hromadu žetonů. Poté odpočítal žetony pro Hagrida a po krátkém zaváhání ho probodl vážným pohledem.

„Asi na tohle nemáte licenci?"

„Licenci? Tydlecty věcičky ´sou neškodný," protestoval Hagrid. „Tedy pokavaď se od nich nenecháte kousnout. Nebo poškrábat. Nebo na ně nekoukáte móc dlouho. Nebo..."

Ron se na vejce zahleděl s novým zájmem. Bylo výrazně větší než slepičí a zdobily ho modré skvrny. Hermiona by ho možná dokázala identifikovat, ale on neměl tušení, co by z něj mohlo vyrůst. Ale počítal, že pokud se to nevylíhne během hry, není to až tak důležité.

Skřet si povzdechl, oddělil hrst žetonů, které připravil, a zbytek přesunul před Hagrida. Pak sáhl po Ronově nabídce a chvíli si ji prohlížel. Poté ztuhl, hbitě vyňal z kapsy klenotnickou lupu a pozorněji si drahokam prostudoval.

„Je pravý?"

Pohled měl ostrý, přestože jedno z očí bylo zkresleno lupou. Ron získal dojem, že tohoto skřeta je možná těžší ošálit než mamku. Dobře, že nemusel lhát.

„Dal mi ho sám Harry Potter."

Poté, co Harry rozbil Kámen mudrců, pár střípků si schoval a byl náramně šťastný, že se o ně mohl podělit se svými přáteli. Nezůstala v nich žádná magická moc – Ron by se s žádným pokerem neobtěžoval, kdyby si mohl vyrobit vlastní zlato – ale choval naději, že nějakou hodnotu pořád ještě mají.

Soudě podle náhlého vzrůstu zájmu okolo stolu, už pouhé spojení s Chlapcem, který přežil, stačilo na vyvolání pozornosti. Skřet po uspokojení zvědavosti jen zavrčel a převzal úlomek do úschovy k ostatním sázkám. Poté odpočítal hromadu žetonů a předal je Ronovi.

Ron se rozhlédl a zjistil, že má do začátku víc žetonů než ostatní. Bělovlasý muž neměl zas tak o tolik míň, ale ostatní na tom byli výrazně hůř. To vypadalo jako dobré znamení. Nikdy nevadilo mít příležitost trochu pošťouchnout lidi k sázení.

Hrálo se na pět vyložených karet a skřet rozdával. Ron strávil několik prvních kol složením každé ruky a snahou získat cit pro hru. Trvalo mu pět minut, než postřehl všechny falešné hlášky, které předkládali ostatní hráči. Další půlhodinu mu zabralo, než zjistil, které z těch hlášek jsou pravé.

Poker byl pro chlapce Weasleyových vážnou záležitostí. Nikdo z Ronových bratrů to nejmladšímu sourozenci neulehčil a chopili se každé příležitosti, aby mohli své domácí práce přesunout na jeho bedra. A tohle drsné prostředí přinutilo Rona učit se rychle. Jeho protivníci zřejmě neměli výhodu podobných zkušeností. Teď bylo na něm, aby ji využil.

Úšklebek bělovlasého muže se stal trochu moc výmluvným, když blafoval. Ron dorovnal a dovedl hru až ke shrábnutí banku.

Oko stařeny se přestalo otáčet, když se dívala na dobré karty v ruce. Ron složil.

Oči maskované postavy se trochu víc rozzářily, když měla dobrou ruku, ale plášť šustil, když blafovala. Naštěstí měl Ron dobré karty. Znovu zvedl sázku a nakonec získal své nejlepší skóre.

Hagrid by mohl mít obsah ruky stejně tak dobře napsaný na čele. Ron se snažil neuplatňovat příliš mnoho výhod, ale bylo těžké zcela odolat pokušení.

Časem to vypadalo, jako kdyby se zbytek stolu naklonil k Ronovi. Nevyhrál každé rozdání, ale víckrát vyhrál, než prohrál, a jeho výhry měly tendenci být vyšší než jeho ztráty. Jak noc pokračovala, hromada žetonů před ním rostla a rostla.

Situace vyvrcholila, když bělovlasý muž dostal karty, kterými si nebyl až tak jistý, ale vypadalo to, že má šanci na slušnou hru. Zvedl sázku a přiměl tak složit všechny kromě Rona, který byl zvědavý, jak se jeho karty vyvinou.

Bělovlasý muž si vyměnil dvě, kdežto Ron jen jednu. Muž se na karty téměř ani nepodíval a už nahrnul do banku veškerý zbytek svých žetonů. Ron neváhal dorovnat, což vyvolalo u jeho soupeře nehezký úšklebek.

„Celý večer jsi měl štěstí, chlapče, ale to teď končí. Full house, esa a dvojky."

Otočil karty, aby ukázal, že odpovídají jeho tvrzení. Ron se zuby nehty snažil udržet netečný výraz a začal vykládat svoje karty jednu po druhé na stůl.

„Já mám přímo..." řekl s odmlkou před vyložením poslední karty, „flush."

Podle Ronova názoru nevypadala piková postupka od tří do sedmi nikdy tak krásně. Jeho protivník měl očividně jiný názor, protože s peprnou nadávkou bouchl do stolu.

„A je to! Pro dnešek jsem skončil."

Kolem stolu to souhlasně zašumělo. Ani Ron neměl námitky, protože podle náhlé vlny únavy usoudil, že noc už značně pokročila. Skřet se ohledně proplacení žetonů obrátil nejprve na něj.

„Ehm... co za ně dostanu?"

Skřet se uchechtl, ne nelaskavě, spočítal Ronovy žetony a rychle je v hlavě převedl. „Za předpokladu, že chceš zpátky svou sázku... by to mělo dělat tohle."

Ron vytřeštil oči na úlomek Kamene mudrců, kus papíru a osmnáct galeonů. Nevěnoval pozornost rozdělování ostatních výher, protože se ponořil do myšlenek na vlastní štěstí. Osmnáct galeonů! To bylo víc peněz, než kdy v životě držel v ruce. Teď bylo jeho jediným problémem, jak proklouznout domů a vymyslet, jakým způsobem je utratí, aby jeho matka nepojala podezření.

Z myšlenek ho vytrhla ruka, která mu dopadla na rameno. Vzhlédl do tváře bělovlasého muže; místo hněvu, který očekával, měl ale stařec ve tváři hloubavý výraz.

„Inu, chlapče, předpokládám, že bude dobré mít zase partnera."

Ron se zarazil a sklopil zrak k útržku papíru. Velkými písmeny na něm bylo napsáno 50 % a pod tím naškrábán nečitelný podpis.

„Ale nemám v plánu měnit název," pokračoval starý muž, který si neuvědomoval Ronův zmatek. „Borgin a Weasley prostě nemají ten správný zvuk."

Ron souhlasně kývl. Tohle se příliš blížilo upozornění mamky na jeho aktuální dobrodružství.

„Budu pokračovat v provozování obchodu a ty se postaráš o těch pár maličkostí, co měl na hrbu Caractacus."

„Maličkostí?" zeptal se Ron, když znovu našel svůj hlas.

„Neboj se," ujistil ho stařec a přezíravě mávl rukou, „nebude to tak nebezpečné jako zaplést se s drakem."

Během příštích let se měl Ron častokrát přesvědčit, že toto prohlášení vylučuje jen nepříjemně malý počet úkolů.

***


PP:
Vzhledem ke shrnutí a názvu to působí jako první kapitola delší povídky a také to není označené jako „dokončené", ale autor/ka nadále publikuje jiné povídky a k této nebylo 2 roky nic dalšího přidáno. Nicméně mě bavil už tento kousek a Ronovi jsem ten triumf z celého srdce přála. Doufám, že pobavil i vás.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: sisi - 06.03. 2018
Děkuji za krásný příběh. Snad se mamka Weasleyová nikdy nedozví, že její nejmladší synáček tropí lotroviny v peleši hříchu, U prasečí hlavy, že si vydělává na živobytí neřestným způsobem, jako lichvář a podloudník od Burgese, že je to místo, které držel Tom Riddle, že má na lidech loudit památky a poklady, atd. Rozhodně je na povídce velký potenciál k pokračování, ale i tento malý kousek stačí k tomu, abych si udělala představu, kam bude Ronaldův život směřovat. Ani to nenapíšu, jak mě to za něj mrzí. Vždycky to byl šikovnej a vtipnej ogar, a teď bude gazdovat po kvartýrech a loupit? No třeba to vidí jako neškodnou zábavu, vím já? On je kouzelník.

Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: margareta - 02.03. 2018
Prima povídka!! Konečně s Ronem, jak jsem ho často vnímala i přes ty jeho ptákoviny, kterých se dopouštěl v tak mnoha povídkách! Přece byl velmi dobrý šachista, uměl plánovat a předvídat. A taky jako majitel tolika starších bratrů a tak bystrozraké matky už prostě musel umět číst z obličejů a řeči těla. Určitě došel zaslouženého obdivu a bohatství! Jen si nedovedu představit, jak potom vysvětlil mamce, kde k němu přišel, až by se Hagrid někde podřekl a k ní se to doneslo. Mockrát děkuji, Jacomo!! Fakt prima čtení!!

Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: Gift - 02.03. 2018
Ron nepatri k mym oblibenym postavam a presto se mi povidka moc libila. (A to nejen proto, ze sama rada hruji karty.) Bylo to napadite, mile a Ron ze sebe ani jednou neudelal blba. Jeho maly okamzik slavy, ktery jsem mu prala. Moc dekuji za preklad a Ronovi vse nej!
Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: Jacomo - 02.03. 2018
Já jsem měla Rona v kánonu ráda a v Rupertově podání jsem si ho oblíbila ještě víc. Hrál ho skvěle. Mám dojem, že toho "blbějšího" z něj udělala až fanfikce, tak se mu to snažím tu a tam vynahrazovat. Jsem ráda, že se mi to povedlo i u těch, kdo mu zrovna dvakrát nefandí. Díky, Gift!

Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: zuzule - 02.03. 2018
To ma pravdu, Borgin a Weasley nezni tak uderne :D Paradni, dekuju!
Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: Jacomo - 02.03. 2018
To dělá ta zažitá aliterace. Mě B and W vůbec špatně nezní :-)) Ale zase by to na Rona dřív prasklo, že :-)) Díky, zuzule!

Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: JSark - 01.03. 2018
Ron je taký dobrý pozorovateľ a odhadca ľudských zámerov? To je vcelku prekvapivé, v knihe býval vždy skôr ten nevšímavý. Ale je to milá zmena. :) Úplne neškodné. Pokiaľ vás nezožerie. No ale pokiaľ by to pokračovalo, tak by úplne zmenilo šiesty ročník - Ron by vedel, čo presne Dráčik chcel u Borgina. 8O
Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: Jacomo - 02.03. 2018
Je to AU - a Ronův zasloužený okamžik slávy :-)) Ale máš pravdu s tím šestým ročníkem - páni, to by skýtalo možností! 8O Díky, JSark!

Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: martik - 01.03. 2018
Tak tohoto Rona bych si dokázala oblíbit. Škoda, že příběh nepokračuje. Ale i tento střípek pobavil. Díky, Jacomo. Avšechno nejlepší, Seviku
Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: Jacomo - 02.03. 2018
Viď? Já jsem mu taky od začátku fandila. Jako benjamínek to neměl jednoduché, zejména po dvojčatech. A tady je krásně sám za sebe. Díky, martiku!

Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: denice - 01.03. 2018
Nejen pobavilo, ale přímo nadchlo! a Ronovi na té zločinecké dráze přeju stálé úspěchy - tím největším asi bude, že se to nikdy nedozví jeho matka. Fantastický střípek, moc doufám, že si autorka vzpomene a přidá další kapitoly. Seviku99, všechno nejlepší k narozeninám! Díky!
Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: Jacomo - 02.03. 2018
Ron má netušené vlohy, měl by je patřičně využít :-) Pokud se to tedy nedozví jeho mamka :-)) Díky, denice!

Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: Lupina - 01.03. 2018
Ale jako možný začátek povídky je to velmi slibné :-) Pobavila jsem se. Moc se mi líbilo vykreslení rodiny W., zocelení Rona, i jeho rozumný přístup, pokud se to nevylíhne během hry, je to v pořádku. Snad to nebylo baziliščí vejce :D Děkuji, Jacomo!! Všechno nejlepší Rone. Všechno nejlepší Seviku!
Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: Jacomo - 02.03. 2018
Máš pravdu, má to potenciál. Ale i jako tahle jednohubka je to fajn, jsem ráda, že se líbilo. Díky, Lupinko!

Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: Jimmi - 01.03. 2018
Pobavilo. Naozaj to má potenciál na kapitolovku, ale možno to skončilo ako ten gravidy Carousel, ktorý zmenila na niečo úplne iné (kde mal gangsterský Ron). Pobavilo, po celodennom ležaní v posteli ma to prinútilo vstať a prečítať si to na normálnom PC, lebo inak by som ti nemohla napísať komentár. Takže ďakujem, a nech sa Ronovi darí.
Re: Vzestup klanu Weasleyů Od: Jacomo - 02.03. 2018
Páni, tak toho si považuju, že jsi kvůli mému překladu opustila měkkou postel! Děkuju za komentář! Znáš mou slabost pro Rona a tady je prostě parádní :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod