Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Aktivistka

2. kapitola

Aktivistka
Vložené: solace - 08.01. 2018 Téma: Aktivistka
solace nám napísal:

Aktivistka

Autor: Rilla

Preklad a banner: solace

Originál: The Activist

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

2. kapitola

 

„Asi vám to pripadá zábavné, slečna Grangerová?“ vybuchol a snažil sa zachovať posledné zvyšky dôstojnosti pred chichotajúcou sa dievčinou.

„Prepáčte, pán profesor,“ ozvala sa. „To len to pomyslenie, že vy... a ja! Ste tou poslednou osobou, s ktorou by som si dokázala predstaviť byť zasnúbená.“ A znovu sa hystericky rozosmiala, až ju pichalo v boku, keď sa snažila chytiť dych a pozrieť mu do očí.

Snapa to nepobavilo, no neveril, že nájde tie správne slová, aby vyjadril znechutenie nad jej správaním. Nepomohlo by prekliať ju do najhorúcejších pekiel; nemal náladu vymýšľať, čo urobiť s telom. Jeho otec ju pravdepodobne pokladal za dobrú partiu pre neho, túto smiešnu, bláznivú mladú ženu s jej nesplniteľnými ideálmi: oslobodzovanie domácich škriatkov ako kariéra kariér! Ach áno, tento senilný, pochabý starec, Maxentius Snape, sa prejavil ako väčšie bremeno než ten nevraživý, zlomyseľný chlap, akým bol v mladšom veku.

„No, ak ma ospravedlníte, mám neodkladnú prácu a vy máte určite tiež ďalšie povinnosti, ktoré musíte zvládnuť pred zotmením,“ riekla napokon a otočila sa, aby odišla z miestnosti.

„Nerád som poslom zlých správ, ale nikam sa nechystám. Vy môžete byť tou, ktorá si nájde nové ústredie pre svoj mini projektík.“

Zvrtla sa na päte v záplave hustých hnedých vlasov a prebodla ho pohľadom. „Neodídem. A keby vás náhodou zradila pamäť, bola som tu prvá a mám v úmysle tu zostať.“

„Robte, ako myslíte, slečna Grangerová, no ja takisto neodídem.“

„Aký to teraz dáva zmysel? Nebola som to ja, pred kým ste chceli uniknúť, keď ste sem prišli?“

Na tvári sa mu vystriedalo niekoľko odtieňov červenej a Hermiona si zahryzla zvnútra do pery, aby sa nerozosmiala. Vôbec teraz nechápala, prečo sa ho kedysi bála. Pôsobil temer komicky, keď bol takýto napajedený.

„Prišiel som sem, aby som unikol tomu prekliatemu ministerstvu, aj keď pripúšťam, že ste boli poslednou čarodejnicou, na ktorú som chcel naraziť!“ Jeho hlas mal síce nebezpečné zafarbenie, ale keď na ňu tak zlostne hľadel spoza svojho zobákovitého nosa, vedela si ho predstaviť iba ako poriadne nakokošeného papagája.

„Takže, kto sa teraz bojí, aby si zachránil svoju drahocennú kožu? Chystáte sa tu skrývať dokiaľ niekto, kto je ochotný vynaložiť svoje úsilie, dokáže zrušiť zákon?“ Jej slová boli jednoznačnou výzvou a on neváhal s odpoveďou.

„Som tu, pretože existujú určité veci, ktoré ministerstvo nemá právo vedieť.“

„O čom to, pre Merlina, hovoríte?“

„Istotne niekto, kto vyhlasuje, že preštudoval manželský zákon tak dôkladne ako vy, bude presne vedieť, čo ministerstvo požaduje od potenciálnych nápadníkov.“

„Ani zďaleka nie toľko, čo požaduje od potenciálnych neviest. To mi môžete veriť, pán profesor. Nebolo by potrebné, aby ste svoje telo zmenili na liaheň pre „dobro“ čarodejníckeho spoločenstva.“

Vytasil prútik, namieril ho na ňu a podišiel pár krokov dopredu.

„Mám za sebou veľmi dlhý deň, slečna Grangerová. Zatiaľ nejdem nikam. Domnievam sa, že sme si toto miesto vybrali z rovnakých dôvodov.“

„Nachádza sa v ústraní, nie je na mape a ministerstvo netuší, že existuje,“ povedala rozhodne.

„Presne tak! Myslím, že je teraz vo vašom najlepšom záujme ustúpiť nabok a dovoliť mi prejsť. Netúžim strácať čas postávaním a handrkovaním sa s vami.“

„Fajn,“ riekla, odstúpila nabok a pokynula mu, aby prešiel cez dvere. Uvedomila si, že má so sebou len jednu malú tašku a uvažovala, čo plánuje robiť, aby si vyplnil čas strávený tu. Vŕtalo jej v hlave, prečo vlastne uteká; profesor Snape jej nikdy nepripadal ako typ čarodejníka, ktorý sa skrýva pred hrozbou. Nemohla si pomôcť a pobavene si odfrkla, keď jej napadlo, že ona bola tou hrozbou, pred ktorou utekal.

Len čo sa vzdialil do odľahlej miestnosti v zadnej časti chatrče, pustila sa znovu do práce. Dorazila Hedviga a vyčkávala na okne. Vzala si od sovy lístok, ktorý jej poslal Harry, a dala jej pár kúskov kôrky zo sendviča.

 

Ahoj Hermiona,

dúfam, že si to tam zabezpečila. Možno sa k tebe čoskoro pripojí Ron s Lunou. Hovorí sa, že Fudge urobí všetko potrebné, aby ťa dostal z úkrytu (za tie útržky informácií môžeš poďakovať Arturovi). Domnievame sa, že jeho ďalším krokom môže byť zatknutie Rona a Luny. Ginny a ja sme ešte stále priveľmi na očiach verejnosti.

Neviem, ako by som ti to povedal, Hermiona, takže s tým rovno vyrukujem. Bola tam ďalšia žiadosť o ruku; dorazila dnes ráno. Hneď ako ju ministerstvo dostalo, predčasne prepustili Malfoya z Azkabanu, aby o teba bojoval v súboji. Boli tam traja svedkovia, ktorí podali správu, že Malfoy ten súboj prehral, takže dobrou správou je, že sa nemusíš vydať za Draca. Zlou správou je, že si teraz zasnúbená s profesorom Snapom. Išiel som rovno na ministerstvo a žiadal, aby to zasnúbenie okamžite anulovali. Bohužiaľ si myslím, že som narobil viac škody než úžitku, pretože len čo si Fudge všimol, aký som vytočený, zdalo sa, že to považuje za dobrý nápad.

Ale buď bez obáv; čoskoro budeme mať tento zákon zrušený. Hlavu hore, Hermiona! Ginny priložila k listu zoznam muklorodených čarodejníc, ktoré hľadajú tvoju pomoc. A veru ich nebolo málo. Určite bude mať zanedlho pre teba viac mien.

Uvidíme sa čoskoro.

S pozdravom

Harry

 

Hermiona položila lístok na stôl a ticho sa zasmiala. Nielenže bola zasnúbená so Severusom Snapom, v tejto chvíli s ním zdieľala časť domu. Aké absurdné! Bol rovnako nevrlý a nepríjemný, ako si ho pamätala. Práve uvažovala na tým, aký šialený musí byť jeho otec, ak videl jej fotku v novinách a napadlo mu, že by mohla byť pre jeho syna dobrou partnerkou. Sťažka si povzdychla a rozvinula zoznam od Ginny. Bolo na ňom príliš veľa mien a ona nemala dostatok miest, aby tam tieto čarodejnice poslala. Situácia začínala byť zúfalá: ten zákon musí byť stopnutý. Aj keď bola teraz zasnúbená!

Harryho hlúpa chyba jej v dlhodobom časovom horizonte neublíži, tým si bola istá. Určite sa neplánovala vydať za Snapa, ministerské nariadenie sem alebo ta. Skrátka sa čudovala, že jej nepovedal, prečo bol vlastne tu. Čo to ministerstvo požadovalo od potenciálnych ženíchov? Potom jej to došlo: ak Snape nebol predtým na zozname slobodných čistokrvných čarodejníkov, a mohli ho dosť dobre prehliadnuť pre jeho vyšší vek, bol na ňom teraz. To znamenalo, že mal desať dní po odmietnutí žiadosti, s čím evidentne počítal, aby si vybral ďalšiu potenciálnu nevestu.

To jej ponechalo priestor na premýšľanie nad veľmi zaujímavým problémom. Nemala v úmysle vydať sa za Snapa, ale ak by to neurobila, ponechala by ho osudu, s ktorým morálne nesúhlasila. Prinajmenšom mala tú výhodu, že mohla opustiť čarodejnícky svet, ak by bola prinútená. Snape bol čistokrvný; nemal by ani potuchy, ako prežiť ako mukel. No nehľadiac na to, ako čestne zvažovala celú záležitosť, manželstvo so Severusom Snapom neprichádzalo do úvahy. A keďže to bola momentálne jeho jediná možnosť, vyzeralo to, že v tejto malej chatrčí zostanú spolu trčať relatívne dlho.

Povzdychla si nad vyhliadkou, že bude mať v dome takého nevrlého hosťa, sadla si pred papiere a pustila sa do urputnej práce pokúsiť sa spraviť zázrak.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 10.06. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. kapitola Od: JSark - 05.02. 2018
Čo sa vydať a potom zase rozviesť? A ako vlastne ministerstvo plánuje zaistiť, aby páry mali deti? Budú im stáť v spálni ako v minulosti pri kráľovských svadbách? :D

Re: 2. kapitola Od: sisi - 16.01. 2018
Jak nemá místo pro azyl vdavek nechtivých čistokrevných a polovičních? Nemá Harry, jako hlava rodu člen starostolce, hrdina s Merlinovým řádem, náhodou nějaký majetek,nemovitosti, hradiště, nebo tvrz plně zabezpečené se servisem rodu věrných skřítků, kam by mohla děvčata potichu zmizet a učit se tam, já nevím, vyšívat, vařit, pokročilá kouzla, nebo třeba bylinkářství, cizí jazyky, práva, malovat, zpívat, hrát na hudební nástroj, či naopak setrvávat v čistotě těla i ducha, asketicky odmítat rozmařilost světa? Děkuji za překlad, těším se na pokračování.

Re: 2. kapitola Od: zuzule - 09.01. 2018
To jsem zvedava, jak dlouho tam Severuse vydrzi, kdyz se maji pripojit i Ron a Lenka :D
Re: 2. kapitola Od: solace - 14.01. 2018
Asi dovtedy, kým sa to nedozvie alebo sa tam neobjavia:-D Dík.

Re: 2. kapitola Od: Gabux - 08.01. 2018
Hermioně zázraky vždycky šly. A pokud ji nakonec Severus pomůže, tak Ministerstvo nemá ani tu nejmenší šanci. Těším se! Tohle bude ještě zajímavé.
Re: 2. kapitola Od: solace - 14.01. 2018
Hádam pochopia, čo bude pre nich najvýhodnejšie. Sú obaja dosť rozumní, keď odsunú emócie bokom. Ďakujem, Gabux. Tiež sa budem tešiť:-)

Re: 2. kapitola Od: Iveta - 08.01. 2018
Ach, takové neštěstí, sdílet barák se Severusem..... hned bych se obětovala :-* No, ale jestli Severus a Hermiona začnou spolupracovat, skoro bych ministerstvo i politovala :-D :-D Díky za překlad :-)
Re: 2. kapitola Od: solace - 14.01. 2018
Tá Hermiona je ale hlúpa, že toľké šťastie nedokáže oceniť, však?:-)) Máš pravdu, ak sa spoja, ministerstvo to bude mať ťažké. Ďakujem za komentár, Ivet.

Re: 2. kapitola Od: Elza - 08.01. 2018
Proč se Hermiona dále schovává? Oficiálně je zasnoubená... a je ženich nezvěstný, není její chyba! Mohla by se nastěhovat klidně k Harrymu a Ginny. *:D
Re: 2. kapitola Od: solace - 14.01. 2018
Je predsa šéfkou odbojového hnutia proti manželskému zákonu, pokazila by si tým svoju povesť;-)

Re: 2. kapitola Od: Lupina - 08.01. 2018
Chudák Severus, kdyby jen tušil, že v azylu jej bude čekat Hermiona, kdyby ho jen napadlo, že se k ní možná přidá Ron a Lenka. Možná by raději ten souboj raději prohrál :D Pravda, našli by mu asi jinou nevěstu. Užívám si, děkuji, solace. Těším se na pokračování.
Re: 2. kapitola Od: solace - 14.01. 2018
Nuž, možno máš pravdu... ak by mu to jeho samoľúbosť dovolila. Ale možno napokon bude rád, že sa ocitol na jednom mieste s tou neznesiteľnou čarodejnicou. Iná nevesta by mohla byť ešte horšia;-) Aj ja ďakujem, Lupina.

Re: 2. kapitola Od: Jacomo - 08.01. 2018
Tak oni tam budou přebývat spolu! No to je výchozí situace pro nepřeberné množství problémů, konfliktů a hádek. A ani do toho nemusí vpadnout Ron s Lenkou (ačkoliv taková dobře napsaná Lenka... ;-)). No uvidíme. Ale třeba si rychle uvědomí, že mají vlastně společného nepřítele, to už si ve Voldemortových časech natrénovali, tak spojí síly. Uvidíme. Povídka je každopádně zajímavě napsaná, takže budu nedočkavě vyhlížet další část. Veliké díky za překlad, solace!
Re: 2. kapitola Od: solace - 14.01. 2018
Tak uvidíme, ako rýchlo si uvedomia, že je lepšie spojiť sily proti nepriateľovi, než bojovať jeden proti druhému. Zatiaľ ich to vzájomné doťahovanie asi baví viac. Koniec koncov, kto by takej príležitosti odolal? Veľmi pekne ďakujem, Jacomo:-)

Re: 2. kapitola Od: margareta - 08.01. 2018
Vidím to úplně stejně jako Kakostka. Akorát si myslím, že pan profesor bude spíš než mudlovské prášky preferovat mix elfí víno + Ogdenská a když dorazí Ron s Lunou, tak ještě + Ohnivá. Ledaže by si uvědomil, že vlastně mají všichni stejného protivníka a přidal se o odboji. /A to si chudáci mysleli, že když zmizí Voldemort, bude klid!/ Děkuji za kapitolu! Rozvíjí se to náramně! Moc se těším na pokračování!
Re: 2. kapitola Od: solace - 14.01. 2018
Ak ich bude mať kto zásobovať, určite by to nebol zlý nápad - víno od ráráškov + Ogdenská + ohnivá... účinok rovnajúci sa úderu budzogáňom po hlave. No skôr než sa k tomu uchýli, hádam pochopí, že pridať sa k Hermioninmu odboju je schodnejšia cesta. Ďakujem za odozvu, margareta. Teším sa, že sa ti kapitola páčila:-)

Re: 2. kapitola Od: denice - 08.01. 2018
Takže Severus s Hermionou budou nějaký čas sdílet jeden prostor, ať chtějí nebo nechtějí :-) A kdyby jenom oni dva, ještě jim tam pár lidí může přistát! Jestlipak po prohraném souboji strčili Luciuse zpátky do Azkabanu? Napadlo mě, jestli se Severus nechystá uvařit si nějaký lektvar na neplodnost, to by ho zaručeně vyřadilo ze seznamu vhodných ženichů, ne? Ti dva mě strašně moc baví. Díky!
Re: 2. kapitola Od: solace - 14.01. 2018
Myslíš, že by Luciusa strčili späť do Azkabanu? Asi nie, keď ho už raz prepustili. Príprava elixíru na neplodnosť nie je zlý nápad, len keby mal k dispozícii potrebné vybavenie. Možno to vyrieši inak. Ďakujem, denice:-)

Re: 2. kapitola Od: Gift - 08.01. 2018
Jsem na Hermionu hrda. Je to chytra a silna holka a skvele se drzi. Co se Severuse tyce... Kakostka neni daleko od pravdy, brzy bude chudak potrebovat minimalne klidnici lektvar. Prestoze je povidek na tema zakon o manzelstvi opravdu hodne, tato je zatim velmi originalne zpracovana a cte se uplne sama. Moc diky, solace!
Re: 2. kapitola Od: solace - 14.01. 2018
Áno, Hermiona je tu skvelá, priam v brilantnej forme. Občas mám pocit, že Severus ťahá za kratší koniec, ale je dosť sebavedomý, aby ho to psychicky nepoložilo. Vďaka za milý komentár, Gift:-)

Re: 2. kapitola Od: kakostka - 08.01. 2018
Ach, pokud se připojí i Ron s Lunou, tak Severus asi brzo přejde na Diazepam. Nebo Lexaurin, Prozac či další "psychické relaxanty a antidepresiva"...Protože uklidňující lektvar bude asi málo, že? Ron ve své diplomatické okouzlující roli a zasněná Luna:-))) Severusi, užívej si klidu dokud to jde. Děkuju za překlad
Re: 2. kapitola Od: solace - 14.01. 2018
Dúfajme, že to zvládne bez muklovskej chémie. Je to silný muž:-) Vďaka za komentár.

Prehľad článkov k tejto téme:

Rilla: ( solace )19.02. 2018Epilóg
Rilla: ( solace )12.02. 20187. kapitola
Rilla: ( solace )05.02. 20186. kapitola
Rilla: ( solace )29.01. 20185. kapitola
Rilla: ( solace )22.01. 20184. kapitola
Rilla: ( solace )15.01. 20183. kapitola
Rilla: ( solace )08.01. 20182. kapitola
Rilla: ( solace )01.01. 20181. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( solace )28.12. 2017Úvod