Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Aktivistka

1. kapitola

Aktivistka
Vložené: solace - 01.01. 2018 Téma: Aktivistka
solace nám napísal:

Aktivistka

Autor: Rilla

Preklad a banner: solace

Originál: The Activist

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: Toto je moja odpoveď na výzvu týkajúcu sa manželského zákona. Je to môj pohľad na skutočnosť, ako môže kanonická Hermiona reagovať na takýto zákon.

 

1. kapitola

 

Hermiona sa oprášila, vstala a potriasla hlavou, zem pod jej nohami pokryla spŕška suchých hnedých listov z jej vlasov. Vždy bola dobrá v premiestňovaní, no tentoraz si len matne spomínala na miesto, kam mala namierené a bola vďačná, že dorazila bez toho, aby sa rozštiepila. Chatrč bola nedokonale opravená; rozpadala sa a rúcala od roku, kedy ju rád použil pri organizovaní Voldemortovho pádu. Vedela, že bude opustená a jediný, kto ju tu nájde, bude Dumbledore. Bola si istá, že pochopí jej dôvody, prečo ju použila.

Nebolo to bohviečo a stále nevedela, kde zoženie jedlo, keď jej dôjdu skromné zásoby, ktoré mala v taške. No aspoň jej prútik... a dôstojnosť zostali neporušené. Nemohla uveriť, že ten zákon naozaj prešiel. Vari celý čarodejnícky svet úplne zošalel? Asi áno. No to ju nezastaví. Bude toho treba oveľa viacej než nejaký smiešny zákon proti verejným protestom, aby jej zabránil pracovať na zrušení toho hrozného manželského zákona.

Po vlaňajšej Voldemortovej drvivej porážke sa Hermiona stala v čarodejníckom svete neslávne známou postavou. Pokiaľ išlo o ministerstvo mágie, bola verejným nepriateľom číslo jeden. Krátko po tom, čo Cornelius Fudge vyhlásil Veľkú Britániu za územie bezpečné pred smrťožrútmi a ich vodcom, bol prijatý nový zákon. Jeho cieľom bolo zníženie veľkého počtu šmuklov, mŕtvonarodených detí a neplodných čarodejníkov tým, že prinúti čistokrvných a muklorodených, aby sa spolu zosobášili. Manželstvo jasne vymedzil ako partnerstvo medzi čarodejnicami a čarodejníkmi narodenými zo zväzku čistokrvných a tými, ktorí mali aspoň jedného rodiča muklovského pôvodu so zámerom plodiť detí. Domnievala sa, že Fudgeovi načisto preskočilo, ak sa nazdáva, že verejnosť ten nápad prijme.

No na jej prekvapenie ho prijala. Potom si uvedomila, že v jej generácii bolo priveľa čarodejníc a čarodejníkov, pre ktorých boli Weasleyovci vzorom ideálnej rodiny a čokoľvek, čo sa od neho odlišovalo, nebolo skrátka správne. Podľa všeobecného názoru nebolo manželstvo ničím iným než zákonnou dohodou pre chov v zajatí. Nielenže by bola nútená vydať sa za ktoréhokoľvek čarodejníka, ktorý by ju požiadal o ruku, no tiež by s ním musela mať deti. V dvadsiatich dvoch rokoch bolo rodenie detí tým posledným, nad čím premýšľala; ležalo na spodku rebríčka za súčasnou kariérou, lobovaním za SOPLOŠa a privyrábaním si u svätého Munga ako výskumníčka kúziel.

Otvorila tašku a veci, ktoré našla vnútri, vyložila na starý ošarpaný stôl. Zväčšila hromadu pergamenov a povzdychla si nad počtom mien na zozname. Z tohto miesta bude ťažké postarať sa o všetky tie muklorodené čarodejnice, ktoré ju požiadali o pomoc, no verila si, že to dokáže. Veď doteraz sa ukázalo, že je oveľa jednoduchšie pracovať so skupinou čarodejníc, ktoré chcú, aby im pomohla, než s domácimi škriatkami, ktorí sa zdali byť odhodlaní odolať každému pokusu o ich oslobodenie.

Hneď, ako manželský zákon vstúpil do platnosti, Hermiona založila SUNM - Spolok za ukončenie nútených manželstiev. Keď sa etablovala ako vedúca osobnosť v hnutí proti tomuto zákonu, zistila, že sa na jej pomoc spolieha veľký počet muklorodených čarodejníc a čarodejníkov a prekvapujúce množstvo čistokrvných. Harry s Ronom boli prví, ktorí sa k nej pridali. Harry bol po vojne ešte známejší než predtým a spolu s Ronom využili svoju slávu, aby usporiadali úplne verejný svadobný obrad, na ktorom si vzali za manželky Ginny a Lunu. Keďže sa všetci narodili zo zväzku dvoch čarodejníckych rodičov, bol to odvážny akt občianskej neposlušnosti, s ktorým sa Fudge len tak ľahko nezmieril. Nemohol sa verejne obuť do Chlapca, ktorý dvakrát prežil, preto sa zameral na rozklad Hermioninej organizácie.

Zodvihla brko, preškrtla záhlavie na prvom pergamene a napísala „PAROM – Prvá aliancia revolučného odboja muklorodených“. Začínalo to byť vážne. Muklorodení, ktorí odmietli dodržiavať zákon, boli uväznení, alebo im boli zlomené prútiky. Pravdaže pri čistokrvných platil iný meter, tí mali pri výbere partnera oveľa väčšiu voľnosť. Okamžite sa pustila do práce, kontrolovala mená na zozname a pripravovala listy, čo doručí sova. Mala súpis mien čarodejníc a čarodejníkov, ktorí boli ochotní poskytnúť muklorodeným bezpečný úkryt, až kým nedôjde k pozastaveniu platnosti zákona a vyzeralo to, že bude potrebovať každý jeden z nich a ešte aj ďalšie.

Usilovne pracovala, dokiaľ dávno neminul čas večere a nepocítila bolesť v žalúdku. Otvorila tašku, vytiahla sendvič a usadila sa, aby sa najedla. Povzdychla si. Bude to ťažká práca. Bude musieť pokračovať v organizovaní záležitostí z tajného miesta, až kým zákon nebude zrušený. Dúfala, že zostane na očiach verejnosti čo najdlhšie, ale po Azkabanu hodnom priestupku za verejný protest proti novému zákonu a žiadosti o jej ruku od Luciusa Malfoya v mene jeho syna bolo lepšie sa na chvíľu niekam zašiť.

Pri pomyslení, že sa stane pani Malfoyovou a bude z nej vyliezať jedno svetlovlasé dieťa za druhým, ju zamrazilo. Draco ju sotva vedel vystáť väčšmi než ona jeho a bola si istá, že Lucius tú žiadosť podal len pod tlakom ministerstva, aby získalo niekoho, kto ju umlčí. Tí ľudia zrejme klesli tak hlboko, že mu ponúkli predčasné prepustenie z Azkabanu, ak im vyhovie. Až doposiaľ jej priamočiarosť a vehementný odpor proti manželskému zákonu udržali prípadných žiadateľov ďaleko od nej.

Hlasné puknutie v druhej miestnosti strhlo jej pozornosť späť do prítomnosti. Chňapla po prútiku a vybehla von, aby sa bránila. Ak ju už ministerstvo našlo, nevzdá sa bez boja. Keď vpadla do toho, čo zostalo zo stiesnenej obývacej izby a zaujala šikovný bojový postoj, ocitla sa tvárou v tvár profesorovi Snapovi.

„Čo tu robíte?“ Zaškľabil sa na ňu a ignoroval skutočnosť, že mu prútikom mierila na hrdlo. Vyzeral ešte nespokojnejšie, že ju vidí, než zvyčajne.

„Taktiež vás zdravím, pán profesor,“ ozvala sa a pomaly spustila prútik. „Myslím, že dôvod, prečo som tu, je úplne jasný každému, kto odoberá Denný Prorok. Ten absurdný zákon ma dočasne zahnal do kúta.“

„Takže sa zdá, slečna Grangerová, že sme tu z rovnakého dôvodu.“

„Čo tým... ach! Vy ste zranený!“ Ukázala na dlhú ranu, ktorú mal vrezanú cez kabát do ramena.

„Nemyslím, že to je dôvod vášho znepokojenia, slečna Grangerová.“

„Vari som povedala, že som znepokojená?“

„Ako som mohol zabudnúť, že vašou jedinou obavou v poslednom čase je zachraňovanie si vlastnej drahocennej kože pred ministerstvom.“

„Ako sa opovažujete? To je úplná nepravda. Stále si môžem robiť svoju robotu z tohto miesta, ďakujem pekne. Neopustím tých, ktorí ma potrebujú.“

„Aké obetavé.“ Jeho slová boli uštipačné, no všimla si, že krúti ramenom zranenej ruky.

„Ste si istý, že to zvládnete?“

„Samozrejme, že zvládnem!“

„Ako sa to stalo?“ spýtala sa a uvedomila si, že netuší, prečo Snape stojí uprostred jej nového hlavného stanu.

„Cestou sem som sa zaplietol do súboja.“ Díval sa na ňu namyslene, akoby vedel niečo, čo ona nie.

„Do súboja? S kým?“

Znechutene si povzdychol. „Môj otec sa rozhodol podať žiadosť o uzavretie manželstva v mojom mene. No ako sa zdá, bola tam ešte iná strana zaujímajúca sa o tú istú čarodejnicu. Pretože nereagovala ani na jednu zo žiadostí, padlo rozhodnutie, že najlepší spôsob, ako vyriešiť spor, je duel. Keďže je môj otec príliš senilný na to, aby vrhol poriadnu kliatbu, otec druhého žiadateľa prišiel za mnou.“

„A vy ste bojovali za česť vašej dámy?“ spýtala sa a znechutene zvraštila tvár.

„To sotva. Som z toho absurdného zákona zhnusený rovnako ako z vás.“ Uvažovala, ako dokázal tak ľahko prekrútiť súhlasný výrok na urážku. „Avšak to neznamená, že sa nenaštvem, keď ma vytočia.“

„Takže ste vyhrali?“

„Prirodzene.“

„Prirodzene,“ napodobnila ho a pozorovala prižmúrenými očami. „Prepáčte, ale prečo mi to vlastne hovoríte? Nevychádzame spolu práve najlepšie.“

„Slečna Grangerová, vari nie ste vôbec zvedavá, pokiaľ ide o identitu čarodejnice, s ktorou som v súčasnosti zmluvne dohodnutý?“

„Nechajte ma hádať... madam Sproutová? Je muklorodená, však?“

„Oveľa horšie.“

„Neviem. Kto iný by to mohol byť?“ Jeho úškrn jej ani zamak neupokojil zodvihnutý žalúdok.

„Dám vám indíciu. Je to mladá žena, ktorá je tak posadnutá svojimi vznešenými ideálmi a idiotskou túžbou zachrániť svet, že je príliš hlúpa, aby zabránila zverejneniu svojho mena v novinách, kde by ho mohol vidieť nejaký bláznivý, vetchý starec a rozhodnúť sa, že sa mu zdá byť dobrou voľbou pre jeho syna.“

Hermionina tvár nadobudla mŕtvolne biely odtieň.

„Je to tak, slečna Grangerová. Mal som súboj s Luciusom Malfoyom. Podľa ministerstva sme my dvaja teraz zasnúbení.“

V miestnosti zavládlo mrazivé ticho. Opatrne naňho pozrela, sledovala toho štíhleho, umasteného, sebavedomého čarodejníka s rukami prekríženými na hrudi, ktorý akoby čakal, že upadne do mdlôb. Namiesto toho sa mu zahľadela do očí a urobila niečo, čo by dokázala iba hŕstka čarodejníc, ak by čelila vyhliadke zasnúbenia so Severusom Snapom. Hermiona Grangerová sa rozosmiala.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: beruska1 - 18.03. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 10.06. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. kapitola Od: sisi - 16.01. 2018
To vypadá jako krásně slibné Snamione, se spoustou romantiky a sarkasmu z úst profesora lektvarů. Moc děkuji,a moc se těším na pokračování.

Re: 1. kapitola Od: Gabux - 08.01. 2018
Jak já tohle téma miluju! Skvělý! Vypadá to, že tahle povídka bude zase pojata trochu jinak. Díky za ni :)
Re: 1. kapitola Od: solace - 14.01. 2018
Teším sa, že ťa prvá kapitola zaujala. Áno, príbeh bude poňatý trochu inak, než býva pri manželskom zákone zvykom. Aj ja ďakujem:-)

Re: 1. kapitola Od: miroslava - 07.01. 2018
Óóóóó! Těším se, těším se, to bude krásné počteníčko! Děkuji.
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Ďakujem, miroslava:-) Dúfam, že sa bude páčiť aj naďalej.

Re: 1. kapitola Od: Elza - 06.01. 2018
Hm, vidím možnosti! Snape jistě neměl mnoho proti tomu vyřídit si staré účty s Luciusem. Brumbál též vidí pozitivně skutečnost, že Hermiona nebude zcela osamocena /bez dohledu (dosaďte dle libosti). A Hermiona oficiálně v pozici snoubenky je poměrně bezpečná a může se pohybovat volně - pobyt v rozpadajícím se útočišti již není nutný. Elegantní! PS: Kdo vnukl starému senilnímu otci Snapeovi nápad zasnoubit syna? Tipovala bych na Brumbála. :D
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Zaujímavá úvaha, Elza. Keďže nechcem spoilerovať, nemôžem k nej zaujať stanovisko. Veď sama uvidíš, či si sa trafila;-) Starý Snape je síce senilný, no napriek pokročilému veku má stále dobrý vkus :-D Aj keď Severus si to zatiaľ nemyslí. Vďaka za komentár:-)

Re: 1. kapitola Od: Eskimo007 - 06.01. 2018
Tak to vypadá parádně. Těším se na pokračování
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Teším sa, že sa kapitola páčila:-) Dík.

Re: 1. kapitola Od: Densi - 03.01. 2018
Ten záver ma rozhodne pobavil :) teším sa na pokračovanie
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
To som rada, Densi. Tiež sa budem tešiť:-)

Re: 1. kapitola Od: MichelleF - 02.01. 2018
Velmi slibný začátek, jsem opravdu mic zvědavá, co bude dále.. ale doufám v nějakou Snamionku :D Díky za překlad :)
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Asi by nebolo dobré, keby sa to zvrhlo nejakým "nesnamione" smerom:-D No, veď uvidíme... Ďakujem, MichelleF:-)

Re: 1. kapitola Od: zuzule - 02.01. 2018
Aby to nebyl jeji posledni smich na hodne dlouhou dobu ;) Dekuju!
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
To sa môže stať veľmi ľahko:-) Aj ja ďakujem.

Re: 1. kapitola Od: larkinh - 02.01. 2018
Tuhle reakci jsem od hermiony čekala :) taky by mi to přišlo legrační, v určitém smyslu ... tak teď můžou “odbojovat” dva :) díky za překlad
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Tiež by mi to pripadalo vtipné - celkovo celá situácia. Teraz sa už len dohodnúť a pustiť do toho "odbojovania":-)) Vďaka, larkinh.

Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 02.01. 2018
No to je situace! Už teď mají našlápnuto na dokonalou shodu - oba jsou proti tomu zákonu, oba nechtějí mít s tím druhým nic společného, oba poslali Luciuse do háje (i jinam) - tak to bude pěkné, jako budou celou povídku pracovat na tom, aby ten zákon zrušili, a pak se stejně vezmou :-) Moc děkuju za krásný začátek roku a těším se na tu jízdu! :-))
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
K zhode by síce mohli dospieť, ale ty dobre vieš, že obaja sú dosť tvrdohlaví a neradi sa podriaďujú. Načrtla si veľmi pekný (predvídateľný) scenár, ako by sa príbeh mohol ďalej vyvíjať. Uvidíme, či sa ho naši tvrdohlavci budú pridržiavať, alebo si (ako vždy) urobia po svojom;-) Ďakujem za komentár Jacomo. Tiež sa na tú jazdu budem tešiť:-)

Re: 1. kapitola Od: omnes-seethis - 02.01. 2018
Tak tohle vypadá jako parádní nášlap na pořádnou romantiku! Určitě je čeká mnoho překážek, ale něco mi říká, že tohle bude doopravdy zajímavé. Moc se těším na další kapitolu a díky za překlad :)
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Bude to zaujímavé - pri prekladaní sa nemienim nudiť, takže si podľa toho vyberám;-) Ďakujem za komentár. Teší ma, že ťa prvá kapitola zaujala:-)

Re: 1. kapitola Od: kakostka - 01.01. 2018
To vypadá doooost slušně:-) a když se ti dva spojili proti Fudgemu už v první kapitole, těším se na tu jízdu. Lucík, který projel soubor se Severusem, oni dva zasnoubení, zašití v Chroptící chýši..., věřím, že zásobování by mohli zajistit skřítci. Když slečinka nebude nabízet oblečení...
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
No, ešte sa nespojili, ale hádam sa k tomu časom dopracujú. Obaja sú dosť rozumní, aby si uvedomili, že spoločnými silami toho môžu zvládnuť viac. Nie sú v Škriekajúcej búde, ale v chate, ktorá kedysi slúžila Fénixovmu rádu ako tajný úkryt. Ale to je len detail. Ďakujem za komentár, kakostka:-)
Re: 1. kapitola Od: kakostka - 08.01. 2018
Aha, já netušila, že to je jiná bouda. V textu je chatrč, tak jsem to vzala tak, že to je volnější výraz pro Chýši, je pro mne novum, že Řád plánoval Voldyho pád v nějakém rozpadajícím se domě. Já vždy brala že využívali hlavně Grimmaludovo náměstí. Ale autorům ff do hlavy nevidím, tak děkuju za vysvětlení. I tak by bylo fajn, kdyby je zásobovali skřítci, ušetřili by si tím víc času pro plány na ministerstvo.
Re: 1. kapitola Od: solace - 08.01. 2018
V tomto prípade skôr autorka nevidela do hlavy Rowle. Poviedku napísala pred vyjdením posledných dvoch kníh. V prvej kapitole bolo spomenuté, že ten dom (chatu) používal rád počas vojny a začal sa rozpadať až po jej skončení. Pokiaľ ide o škriatkov, poznáme Hermionin postoj a nevieme, ako je na tom s nimi Severus. Ale hádam niečo vymyslia a príbeh neskončí tragicky;.-)

Re: 1. kapitola Od: Sally - 01.01. 2018
Úvod poviedky nesklamal, moc sa teším na ďalšiu kapotolu :)
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
To ma veľmi teší, Sally:-)

Re: 1. kapitola Od: martik - 01.01. 2018
To je ale krásné uvítání nového roku. Už se těším, jak se to vyvine. Zatím jsem se skvěle pobavila „A vy ste bojovali za česť vašej dámy?“ „To sotva. Som z toho absurdného zákona zhnusený rovnako ako z vás.“ Opravdu snapeovský způsob, jak vyjádřit, že jeho "vyvolená" je ona. Ale stejně tam už teď cítím závan romantiky - taky se mohl na celý souboj vybodnout a nechat ji Dracovi a tatíček by musel hledat novou "šťastnou". Křiky, mdloby nebo smích cokoliv z toho může být projevem zoufalství. Hermiona si opět vybrala nebelvírsky. Jakpak asi Severus zareaguje. Děkuji, solace, za parádní vstup do nového roku s novou snamione.
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Podľa mňa je Severus trošku samoľúby (tak ako každý chlap) a nenechal by si ujsť možnosť dokázať, že má v niečom navrch. Keď za ním Lucius prišiel, nemohol len tak zbabelo sklopiť uši a ujsť. Severusova následná reakcia bude zaujímavá. Smiať sa mu rovno do očí je predsa len trošičku trúfalé. Veľmi pekne ďakujem za komentár, martik:-)

Re: 1. kapitola Od: Ponyska - 01.01. 2018
Tak tuhle povídku už teď zcela zbožňuji. Doufám, že v ní naleznu spoustu podobných chvil, jako ta, se kterou se první kapitola uzavřela. Velice děkuji za překlad a těším se na další díly.
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Verím, že nájdeš. Je to zábavný a veľmi dobre napísaný príbeh. Vďaka za komentár, Ponyska:-)

Re: 1. kapitola Od: luisakralickova - 01.01. 2018
Do nového roku s novým mňamozním dílkem, hurá na to a díky;)
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Niet za čo:-) Chcela som vás trochu pobaviť a potešiť. Taktiež ďakujem.

Re: 1. kapitola Od: denice - 01.01. 2018
Tak tohle si nechám líbit! Ministerstvo je bez šance, když se spojí taková dvě esa, aspoň věřím, že se spojí. Jak už jsem psala, povídky na téma manželský zákon přímo miluji, a tahle je krásně rozehraná. Nedivím se, že Hermiona se rozesmála - ten šok ze sebe musela nějak dostat. V Dracově jménu požádal o Hermioninu ruku Lucius? Je je živý a není na útěku nebo v Azkabanu - ten chlap se dostane ze všeho, ostatně jako v kánonu :-) Díky za krásný novoroční dárek, solace!
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Tiež si myslím, že by bolo najrozumnejšie spojiť svoje sily. Hermione sa zíde každá pomocná ruka. Len či Severus bude ochotný? Malfoyovci sa narodili pod šťastnou hviezdou, tým som si istá. Ďakujem za milý komentár, denice:-)

Re: 1. kapitola Od: samba - 01.01. 2018
To mě bude bavit. Děkuji
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
To som rada. Díky:-)

Re: 1. kapitola Od: Lupina - 01.01. 2018
Tak jestli bude platit - jak na Nový rok, tak po celý rok - zlobit se nebudu :-) Začíná to parádně. Víme, co se děje v kouzelnickém světě a co svedlo naše dva hrdiny dohromady, Jdno mají jisté. Teď, když jsou zasnoubení, je nikdo další otravovat nebude. A můžou spojit síly proti zákonu,. Moc se těším, co bude dál. Děkuji, solace, nadělila jsi nám krásný dárek po Silvestru :-)
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Mohlo by to platiť, keby človek nerobil nič iné, len prekladal. Tiež by som sa nehnevala:-) Uvidíme, či sa naši dvaja hrdinovia zmieria so súčasným stavom. Zatiaľ sa zdá, že z neho nie je nadšený ani jeden z nich. Ale spojiť sily by mohli, to áno. Aj ja ďakujem, Lupina:-)

Re: 1. kapitola Od: margareta - 01.01. 2018
No, to se schovala z deště pod okap. V tak absurdní situaci jí zbývalo buď se psychicky zhroutit, nebo pokus o vraždu, nebo se prostě rozesmát; a ani bych se nedivila, kdyby se k ní v tu chvíli Severus Snape přidal. Ale oba jsou rozzuření doběla a na tom by mohli začít stavět, pokud se společně rozhodnou vytřít ministerstvu zrak! Těším se, jak na to půjdou! Děkuji za kapitolu, začíná to bezvadně!
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Hermiona je silná žena. Tá sa len tak ľahko nezosype. Alebo áno? Veď uvidíme...;-) Určite by bolo fajn, keby spojili svoje sily v boji proti ministerstvu. Veľká vďaka za komentár, margareta:-)

Re: 1. kapitola Od: silrien - 01.01. 2018
To je mi náhodička, Severus se potřebuje zašít a skončí v úkrytu s Hermionou, která se tam ukrývá i před ním, ačkoliv o tom nevěděla. A Severus přirozeně porazil svého soka. Vypadá to skvěle. Moc jsem se pobavila a (ikdyž v kůži těch, které se musí provdat, bych být nechtěla) těším se na pokračování. Děkuji
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Pekná náhoda, však? Obaja o tom mieste vedeli, takže prečo nie? O Severusových duelantských schopnostiach nemôže po súboji s Lockhartom v HP2 pochybovať nikto:-) Som rada, že ťa prvá kapitola pobavila. Ďakujem za komentár, silrien:-)

Re: 1. kapitola Od: JSark - 01.01. 2018
Plač, alebo smiech, jedno z toho. :D
Re: 1. kapitola Od: solace - 07.01. 2018
Väčšinou to tak býva.

Prehľad článkov k tejto téme:

Rilla: ( solace )19.02. 2018Epilóg
Rilla: ( solace )12.02. 20187. kapitola
Rilla: ( solace )05.02. 20186. kapitola
Rilla: ( solace )29.01. 20185. kapitola
Rilla: ( solace )22.01. 20184. kapitola
Rilla: ( solace )15.01. 20183. kapitola
Rilla: ( solace )08.01. 20182. kapitola
Rilla: ( solace )01.01. 20181. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( solace )28.12. 2017Úvod