Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2017 Mix advent

Vánoční světýlka - 2/2

2017 Mix advent
Vložené: Lupina - 02.12. 2017 Téma: 2017 Mix advent
Jacomo nám napísal:

 

2.prosinec 2017

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Vánoční světýlka

 

autor: VampriesAreCool - překlad: Jacomo - betaread: Calwen

 

Originál: https://www.fanfiction.net/s/7677062/1/Christmas-Lights 

 

Pairing: SS/HG – Rating: bez omezení

 

Severus najde Hermionu sedět samotnou mezi vánočními světýlky a Hermiona od něj dostane dárek, který si bude navždycky pamatovat.

 

Žádost o překlad zaslána

 

 

2. část

 

Severus sklopil oči k pergamenu, který si o Vánocích připravil. Byly na něm vypsané dny až do promoce, což bylo dnes. Upil z hrnku kávu a myslel na to, co se večer stane.

 

Učinil slib, který měl v úmyslu dodržet. Po skončení ceremoniálu už nebude jeho studentkou.

 

Nikomu by to nikdy neřekl, ale od okamžiku, kdy z něj ten slib vymámila, se na tento den těšil. Občas zvažoval, že se zbláznil, jindy si hýčkal naději.

 

A někdy přemýšlel, jestli ona bude na tom slibu trvat, ale vždy, když si myslel, že na něj zapomněla, podívala se na něj tak, že ihned věděl, že myšlenka na tento den jí nikdy nevymizela z hlavy.

 

Ale nejdřív je čekal ceremoniál na nádvoří, několik dalších hodin před večerním plesem a pak odpočítávání zbývajících posledních vteřin.

 

***

 

Hermiona hleděla na kalendář, kde si odškrtávala uplynulé dny. Dnešní den měla označený velkým kroužkem se slovem “Promoce”. Ale kdybyste na něj seslali kouzlo, viděli byste, že tam také stojí “tanec se Severusem”.

 

Ne, nezapomněla na slib, který jí dal. Čekala na tento den několik měsíců. Když včera absolvovala nácvik ceremoniálu, zaznamenala pohledy, které vysílal jejím směrem, a jestli se nemýlila, myslel na tento večer stejnou měrou jako ona.

 

Nejdřív samozřejmě musela překonat den, což znamenalo slavnostní zakončení na nádvoří. Vstala, aby se osprchovala, než se objeví Ginny, která jí měla pomoct s vlasy.

 

***

 

Ceremoniál proběhl rychle, stejně jako následný oběd. Hermiona seděla u toaletního stolku nervóznější než před vánočním plesem ve čtvrtém ročníku. V břiše se jí trvale usídlil roj motýlů, a když si snažila připnout náušnice, třásly se jí ruce.

 

Ginny vešla do místnosti s náručí šatů - domluvily se, že se nachystají společně.

 

Hermiona počtvrté upustila náušnici.

 

“Sakra.”

 

Ginny popošla blíž, a když si všimla, jak se Hermioně třesou ruce, zeptala se: “Proč jsi tak nervózní?”

 

Hermiona zvedla oči k Ginnyinu obrazu v zrcadle a po chvilce váhání se rozhodla, že jí poví pravdu.

 

“Někdo mi o Vánocích něco slíbil.”

 

“A co to bylo, že se kvůli tomu takhle chováš?”

 

“Jen tanec a polibek.”

 

To Ginny zaujalo. Položila samozřejmě další otázku.

 

“Kdo?”

 

“Zjistíš to na plese.” Nechtěla to kamarádce říct, bála se, že se jí to Ginny pokusí rozmluvit, a to byla ta poslední věc, kterou chtěla.

 

“No tak, řekni mi to,”

 

“Na plese.”

 

Hermiona změnila téma a doufala, že Ginny zapomene na to, co jí řekla.

 

***

 

Severus právě zavěsil poslední světýlko ve Velké síni, když k němu přistoupila Minerva a řekla: “Je to moc krásné, Severusi.”

 

Slyšel ji, ale zastavil se beze slova; čekal, že se zeptá.

 

“Ale proč? Vždycky ses neoblomně vyhýbal všemu, co souvisí s těmihle - aby použila tvoje slova - hloupými tanečky. Co změnilo tvůj názor?”

 

“Slib.” To bylo vše, co řekl, než se se zavířením hábitu obrátil k odchodu, aby se připravil na večer.

 

***

 

Severus zaujal pozici u vchodu do Velké síně, chtěl na ni vidět.

 

Stručně odpovídal na pozdravy, soustředěný jen na jedinou věc. Jedinou věc, na kterou čekal sto šedesát dva dní.

 

Právě dohovořil s Dracem, otočil se a uviděl ji. Dech se mu zadrhl v hrdle. Byl to ten nejkrásnější obraz, který kdy v životě spatřil. Vlasy měla vyčesané a spadaly jí v kaskádovitých vlnách na záda, šaty bez rukávů v tmavě zelené barvě byly dlouhé až na zem a obepínaly její křivky. Na rukou měla černé krajkové rukavice bez prstů, lemované stříbrem. Zaslechl, jak Draco po jeho boku tiše hvízdl, a poté pronesl: “Kdo by to řekl, že má Grangerová tak pěknou postavu.”

 

Severus zavrčel a popostrčil Draca ke vchodu do síně. Sám vykročil za ním. Řekla, že ho požádá o tanec, takže bude čekat.

 

***

 

Hermiona vešla do Velké síně a první věcí, která upoutala její pozornost, byla všechna ta světla. Vyvolalo to v ní vzpomínky na vánoční procházku se Severusem. Zářila tu světla všech možných druhů, mudlovská i magická, v každé myslitelné barvě. V úžasu hleděla na scénu před sebou, dokud za ní někdo neřekl: “S dovolením,” a až tím odpoutal její pozornost.

 

Severus sledoval Hermioninu reakci při vstupu do síně a viděl víc, než v co doufal. Dnešek byl po dlouhé době prvním dnem, kdy pro někoho něco udělal, a byl za to odměněn výrazem její tváře, když všechna ta světla spatřila.

 

Trpělivě a tiše čekal, až k němu Hermiona dorazí. Sledoval, jak tancuje se všemi svými přáteli, a právě když zamířila k němu, zastavil ji Draco a požádal ji o tanec. Věděl, že ho neodmítne, i když měl chuť tomu mladíkovi zakroutit krkem, že bude muset čekat ještě o chvilku déle.

 

Minerva ho vtáhla do rozhovoru, takže si Hermiony nevšiml, dokud k nim nedošla a nepromluvila: “Promiňte, páni profesoři.”

 

Počkala, dokud se k ní neobrátili, a pak se soustředila na Severuse a otázala se: “Profesore Snape, můžu vás požádat o tanec?”

 

Severus se pousmál a řekl: “Samozřejmě.”

 

Když s Hermionou kráčel na taneční parket, s potěšením zaznamenal šokované výrazy svých kolegů. Jakmile se začali houpat v rytmu hudby, Hermiona podotkla: “Připadá mi, že si to trochu moc užíváš.”

 

„Je třeba je trvale udržovat v napětí.“

 

Když mlčela, řekl: “Byl jsem zvědavý, jestli nezapomeneš.”

 

“Nikdy. Těšila jsem se na tento den několik měsíců.”

 

“Stejně jako já,” přiznal. “Ačkoliv si nemyslím, že to tví dutohlaví kamarádi schvalují.”

 

Hermiona otočila hlavu. Na Harryho obličeji se zrcadlil ostražitý výraz a Ronova tvář byla tak rudá, až byl téměř fialový. Za to Ginny hleděla nevěřícně. Usmála se na ně, a pak zaměřila pozornost zpět na Severuse.

 

“Harry se s tím vypořádá. Ron žije v mylném dojmu, že mu odpustím… zasunutí hůlky jinam.”

 

Severus se ušklíbl. “Nikdy nevěděl, co má.”

 

Zčervenala a řekl: “Snažila jsem se mu říct, že nemám zájem o někoho, kdo nedokáže udržet zapnuté kalhoty, když přijde na jiné ženy.”

 

“Předpokládám, že jsi mu to řekla takhle?”

 

“To teda sakra ne, ale dneska se snažím být zdvořilá.”

 

Usmál se na ni a jí se zhoupl žaludek. Ano, byla si jistá, že se rozhodla správně, bez ohledu na to, co si o tom budou myslet její přátelé.

 

“Jsi ten nejkrásnější obraz, který dnes vidím,” řekl.

 

“Ve srovnání se všemi předchozími?” zeptala se a vesele na něj mrkla. “Děkuju ti. Ta světýlka jsou tvoje práce?”

 

“Ne, proč bych pomáhal s nějakými hloupými tanečky?”

 

“ V tom případě ti moc děkuji, že jsi nic takového neudělal.”

 

Jedna píseň přešla v druhou a pak v další. Vůbec si neuvědomili, jak dlouho tancují. Nakonec se zeptal: “A co ten další slib?”

 

Zastavila se, přiměla ho k témuž, a pak vážně pronesla: “Chci ho dodržet. A mnohem víc.”

 

Naklonila se k němu, a jakmile se její rty dotkly jeho, umožnil jí, aby pokračovala dál. Když jazykem zavadila o jeho spodní ret, nebránil se tomu polibek prohloubit.

 

Hermiona nevnímala nic kolem sebe, jen Severuse, jako kdyby byli právě teď jediní lidé na světě. Nezáleželo jí na tom, zcela se rozplynula v pocitech, které v ní vyvolával dotyk jeho jazyka, objetí jeho paží, jeho prsty ve vlasech. Když tiše zasténala, s úsměvem polibek přerušil.

 

A pak za sebou uslyšela hlas.

 

“Co se to tu sakra děje?”

 

Severus vycítil, jak se Hermiona okamžitě napjala.

 

Otočila se a řekla: “Ronalde, tancuju. Jak to asi vypadá?”

 

“Vypadá to, jako kdybys měla jeho jazyk v krku.”

 

“Tohle nezadaní lidé dělají, Ronalde, jak sakra dobře víš. Dokonce to dělají i ti zadaní.”

 

“Řekl jsem ti, že to byla chyba. Ty a já patříme k sobě.”

 

“A já jsem ti řekla, že nepatříme. Dala bych si něco k pití.”

 

“Mám přesně to, co potřebuješ,” poznamenal Severus a vedl ji směrem k východu z Velké síně.

 

“To s Ronem mě mrzí.”

 

“Mám jedinou otázku,” Severus se zastavil a podíval se na ni, “jsem jen prostředkem, jak se s ním dát zase dohromady?”

 

“Ne. Skončila jsem s Ronem už dávno. V době, kdy opustil Harryho a mě kvůli své malichernosti. Už je to víc než rok.”

 

Severus přikývl a pokračoval v cestě k bráně. Jakmile vyšli ven, přitáhl si ji znovu k sobě a políbil ji. Na tohle čekal sto šedesát dva dní a nechtěl propásnout jediný okamžik.

 

Jakmile se jejich rty rozdělily, zeptala se: “Kam jdeme?”

 

“Do mého domu.” To bylo vše, co řekl. Od chvíle, kdy ho přiměla složit slib, strávil veškerý volný čas snahou vytvořit z toho domu něco na způsob domova. Teď měl pocit, že ji tam může s pýchou v srdci vzít.

 

Přitulila se k němu a on je vzápětí přemístil.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 03.03. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: Ganlum - 22.12. 2017
To bylo hezké. Jsem sentimentální bačkora. Mně se tohle prostě líbí.

Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: solace - 05.12. 2017
Aj druhá polovica bola krásne romantická a sladká. Najskôr musela padnúť sánka Minerve a potom na plese aj všetkým ostatným. A našej dvojici sa podarilo splniť všetky sľuby, ktoré si dali počas Vianoc. Veľká vďaka za preklad, Jacomo.

Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: zuzule - 04.12. 2017
Aaaachh... :) Dekuju!

Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: luisakralickova - 03.12. 2017
Díky za druhou mňamku, byla parádní. A Ron ostrouhal, cha.

Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: MichelleF - 03.12. 2017
Parádní, jen toho Rona bych vynechala..

Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: denice - 02.12. 2017
Krásný konec pohádkové povídky - tu mám dnes jako odměnu za celodenní práci - opravdu se povedla. Moc děkuji!

Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: silrien - 02.12. 2017
To bylo nádherné. Moc děkuji

Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: Rachel02 - 02.12. 2017
A já si myslela, že jsem na adventní kalendář už moc velká! Moc děkuji za úžasný překlad, bylo to nezapomenutelné.

Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: martik - 02.12. 2017
To bylo tak sladké. No, není to romantik? Žárovky rozvěsil, hnízdečko připravil, hotový poklad. Děkuji, Jacomo, za sladký bonbonek. Teď budu áááchat celý den ;-)

Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: margareta - 02.12. 2017
Moc děkuji za lahodnou čokoládku!! Moc chutnala!! Jen škoda, že příběh ještě nepokračuje. Jak Ron zuřil, jak osazenstvo Bradavic čubrnělo, jak Draco Sevrusovi záviděl a jak byla Hermiona užaslá a dojatá z pohledu na útulné prostředí domku, které pro ni Severus zařídil.. Nojo, dobrýho pomálu, jak se říká. Ale bylo to moc hezké! Děkuji!

Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: Lupina - 02.12. 2017
Ano, ano, ano! Krásná romantika. Popelka našla svého prince. Děkuji moc za tuto adventní čokoládičku, Jacomo. :-)

Re: Vánoční světýlka - 2/2 Od: doda357 - 02.12. 2017
Môj dnešný najlepší nápad bol prečítať si to hneď ráno :-) Lebo teraz sa budem celý deň prihlúplo usmievať :-) Ďakujem za krásnu poviedku

Prehľad článkov k tejto téme:

abetterfatethanwisdo: ( LadyF )12.12. 2017Veselé Vánoce, bídáku nedočkavá
Liberaementris: ( omnes-seethis )11.12. 2017Červená, zlatá a stříbrná
Emily Waters: ( Coretta )10.12. 2017Hotovo
Cecelle: ( Martik )09.12. 2017Mnoho tváří Severuse Snapea
coffeeonthepatio: ( Jacomo )08.12. 2017Pohádka
articcat621: ( Martik )07.12. 2017Jeho strážný anděl
Wile: ( Jacomo )06.12. 2017Harry Potter a velké trable se jmelím
His Spectacles: ( marci )05.12. 2017Stává se pod jmelím
Trimming the Wick: ( Martik )04.12. 2017Zasunout knot
SeulWolfe: ( Arabeska )03.12. 2017Na přechodu pro chodce…
VampriesAreCool : ( Jacomo )02.12. 2017Vánoční světýlka - 2/2
VampriesAreCool : ( Jacomo )01.12. 2017Vánoční světýlka -1/2