Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Imperius

Kapitola 20. Na kobylku

Imperius
Vložené: Lupina - 22.11. 2017 Téma: Imperius
Lupina nám napísal:

Autor: Jess Pallas                  Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: Vojta

Originál: https://www.fanfiction.net/s/2469997/20/

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 20. Na kobylku

Ne.“

Remus zesílil objetí, ochablou Tonksovou pevně stiskl v téměř instinktivní potřebě chránit ji a posunul ji stranou, aby jeho vlastní tělo fungovalo jako štít. Cítil to kluzké, vlhké teplo krve stékající mu po rukách, ostrý kontrast k mrazivému chladu, který mu pronikal kostmi. Její zelené vlasy jej polechtaly na tváři.

Ne Tonksovou. Tonksovou nedostaneš.

Musí něco udělat. Musí něco vymyslet. Stiskl ji ještě pevněji, zarýval prsty do jejího hábitu, zatímco do dlaně jej tlačilo něco tvrdého, dřevěného…

Hůlka. Stále má hůlku.

V šoku ze zasažení Tonksové si sotva všiml, že vlastně nebyl odzbrojen. A jeho uchvatitelé, jak se zdálo, si toho nevšimli vůbec.

Jeden zásah. Pokud bude mít štěstí. Ale jeden zásah by mohl stačit…

Narovnal záda a natočil hlavu.

„Ne,“ zopakoval jediné slovo jako vytepané z kovu, tvrdýma očima zíral přes rameno a upřel pohled na ušklíbajícího se vedoucího Smrtijeda. „Jestli ji chcete zabít, budete muset zabít mě. A už ses jasně vyjádřil, že mě potřebujete živého.“

Rty Smrtijeda zacukaly zřejmou mrzutostí.

„Vy z Řádu,“ posmíval se chladně. „Pořád si musíte hrát na hrdiny, že? Čel pravdě, profesore – ta holka je prakticky mrtvá. Polož ji a já jí zajistím rychlou smrt. Jinak, samozřejmě, můžeš pokračovat v té nemístnosti a nechat ji pomalu vykrvácet tady na cestě. Vyhovuje mi oboje.“

Remus se přinutil dýchat pomalu, udržet si kontrolu. Na žebrech cítil tlukot srdce Tonksové – nebo to bylo jeho vlastní? Jejich tepy se prolnuly.

Udržet pevný pohled bylo to nejtěžší, co v životě dokázal. „Můžeš mít mě,“ zašeptal. „Jen ji nech jít.“

Smrtijed se uchechtl, chladně a neradostně. V polokruhu máchl jednou rukou. „Podívej se, profesore. Mám tě tak jako tak.“

„Půjdu dobrovolně.“ Myslel to vážně. Pokud jeho svoboda byla cenou za bezpečí Tonksové, ať je. „Nebudu se bránit nebo zápasit. Jen ji nech žít.“

Zavrtění hlavy Smrtijeda bylo jako pomalé zvonění umíráčku. „Ví příliš mnoho.“

Mrazení se zvyšovalo. Krev kapala a dopadala na zem, nasakovala mu do bot, moc, příliš moc krve. Není čas.

Když jsem málem vykrvácel, zachránila mě. Já ji také musím zachránit.

Jako v zármutku sklonil hlavu, zabořil jí tvář do vlasů a přechytl si ji. Aniž by byla vidět, přitiskl hůlku k jejím pořezaným žebrům. Soustředil veškerou sílu mysli na neverbální léčivé kouzlo. Po uvolnění zaklínadla ucítil záplavu tepla – věděl, že za takových podmínek jakékoliv zaléčení nemůže být čisté nebo profesionální, ale jestli dokázal zastavit krvácení, jestli jí dal víc času…

Proud krve tekoucí mu mezi prsty se zmenšoval, až zůstalo jen kapání. Cítil, jak se víčka Tonksové na jeho líci zatřepotala.

Ano! Ano, ano, ano, ano

„Co to děláš?“ narušil jeho cílevědomé soustředění krutý hlas Smrtijeda. Když Remus vzhlédl, zaznamenal, jak se chladné oči za maskou rozšířily pochopením.

Polož hůlku,“ nařídil muž ostře. „Hned.“

Remuse zalila bojechtivá vlna vzteku, až musel zatnout zuby. „Polož holku, polož hůlku. Rozhodni se!“

Hůlka Smrtijeda se vztekem chvěla. „Hraješ si s ohněm, Lupine.“

Remus se pochmurně usmál. „Tak proč mě nezabiješ?“

Oči protivníka se zúžily. „Tak samolibý, tak nadřazený,“ protáhl ledově. „Tolik si o sobě myslíš. A to se ani nemůžeš nazývat člověkem.“

Remusovi se zlostí sevřely prsty – zoufale zlost potlačil. Tonksová, napůl při vědomí, sebou v tom stisku trhla.

Zvedl hlavu a oči mu zářily odhodláním. „Jsem víc člověkem, než je tvůj drahocenný pán. Nebo kdy bude.“

Smrtijed zaskřípal zuby. „Polož hůlku a polož tu holku,“ zopakoval hlasem chvějícím se potlačovanou zuřivostí. „Jinak budeš čelit následkům.“

Remus se napřímil a pevněji sevřel hůlku. Jeden výstřel. Jeden výstřel k záchraně Tonksové. Jeden výstřel k vlastní záchraně… Bradavická brána je jen pár metrů daleko – pokud dokáže vyvolat pozdvižení… jen aby se s Tonksovou dostal dovnitř a zavřel za nimi těžká vrata…

Oči Tonksové se zachvěly. Nebyla na tom dobře. Ale byla naživu.

Připravil se. „Už jsme se shodli na tom, že zabít mě nemůžeš.“

Smrtijed se usmál povážlivě zákeřně. „Vlkodlaku, chtějí tě živého,“ protáhl tiše. „Ale neřekli nepoškozeného.“

V očích mu zableskla krutost a Remus si uvědomil, jen s nepatrným předstihem, co chce udělat. A hned věděl, že toto bude jeho jediná šance.

A pak to přišlo.

Crucio!

Bolest, ostrá a mučivá, mu probíhala končetinami, pálila, burácela jeho tělem s vítězným rykem a ta agonie nekončila. Oči Smrtijeda zářily chorou radostí, když sledoval, jak kouzlo zasáhlo cíl.

Ale pak jeho triumf zakolísal.

Protože Remus nekřičel. Remus neupadl. Remus ani neupustil svoji bystrozorskou společnici.

Protože Remus Lupin byl vlkodlakem. A ačkoliv bolest byla strašlivá, ačkoliv se jeho tělo chvělo a otřásalo její intenzitou, ačkoliv mu krev vřela a kůže hořela, nebylo to o nic horší než bolest, na kterou si uvykl, protože ji podstupoval dvakrát za noc, jedenkrát měsíčně téměř celý život.

A ano, zatraceně to bolelo. Ale Remuse nikdy dřív bolest nezastavila.

Ani po deseti, dvaceti vteřinách pod nejbolestivějším zaklínadlem kouzelnického světa.

Setkal se s pohledem Smrtijeda. A roztřeseně se usmál.

„Špatné kouzlo,“ vydechl. „Roto!“

Hlavní Smrtijed hrůzou zalapal po dechu a tělo se mu začalo točit, podpatky se beznadějně zarývaly do štěrku, jak bojoval o vystřelení protikouzla, aby zastavil svoji neočekávanou spirálu. Ostatní Smrtijedi vykročili, ale Remus už byl v pohybu a zařval: „Caligo!“ Opět mu z hůlky vykvetla temná mlha, zahalila ho a skryla před jejich pohledem. Cítil Tonksovou v náručí, cítil, jak po jeho boku vrávorá. Oba se instinktivně sehnuli, když kouzlo roztříštilo zeď, kde před okamžikem stáli. Mlha vířila, oslepovala stejně jej jako nepřátele, ale jim stačilo jen sledovat zeď, pár metrů, rychlé otočení klíčem…

Uslyšel rozběsněný řev – hlavní Smrtijed patrně zvládl své protikouzlo. Remus zrychlil krok. Tonksová jej popadla za ruce a vydechla bolestí, klopýtla, ale Remus už ji držel v pase a narovnal ji. Mlha se již rozptýlila, ale brána, brána, kde je ta brána…

Tady je! Zalovil ve svém krví nasáknutém hábitu a ucítil kov – vytáhl klíč, energicky jej strčil do zámku a otočil.

Ano! Projdeme! Jsme

A pak, k jeho naprostému šoku, uslyšel svištění košťat nad hlavou a pár důvěrně známých hlasů, které vykřikly do noci.

Mdloby na vás!

Impedimenta!

Mdloby na vás!

Harry? Ron? Ginny?

Košťata se přiřítila ze vzdáleného famfrpálového hřiště; nějaký tým, nebelvírský tým, měl trénink. Museli vidět záblesky boje…

Ach ne, ach ne, ne, ne

Mlha teď už zcela zmizela a Remus zíral na kouzla osvětlující noc, jak je šest řítících se červených šmouh vystřelovalo ze vzduchu. Harry, Ron a Ginny se sveřepými výrazy v předvoji Demelzy Robinsové, Katie Bellové a Jimmyho Peakse, všichni ozbrojení, všichni útočící, všichni aby jej zachránili. Dva Smrtijedi už padli, zjevně zaskočení, ale ti, co stáli, teď čelili leteckému útoku – právě když se Remus díval, hlavní Smrtijed zasáhl Peakesovo koště dobře namířeným Incendio, které třeťáka vyslalo v kouřící spirále zpět za školní zeď, kde s duněním padl na trávu.

Popadl hůlku. Adrenalin mu tělem tepal jako vichřice.

Dobrý Merline, zabijí je

Ale Tonksová… Kouzlo, které seslal, bylo v nejlepším případě základní – potřebovala okamžitou lékařskou pomoc. Ale jak by mohl opustit své studenty a zanechat je milosrdenství hordy Smrtijedů?

Pomozte mi! Někdo, prosím, přijďte a pomozte

A pak, jako zázrakem, se jeho tichá modlitba vyplnila.

Ozvalo se skřípání a třískání železa, brána Bradavic se otevřela a ven vyklopýtala ohromná vousatá postava, lapala po dechu a se sípáním jej téměř srazila k zemi. Muž držel v jedné obrovské dlani palici a hledal cíl.

Téhle šance se Remus nehodlal vzdát. „Hagride!“

Černé oči hajného se k němu okamžitě otočily a silná ruka mu zabránila ve vrávorání. „Remusi!“ zvolal a s tím se sunul vpřed. „Vomlouvám se! Vyběh sem vokamžitě, jak sem zahlíd problémy…“

„Není čas!“ Remus bez obalu strčil stále slabé tělo Tonksové do náručí poloobra. „Vezmi ji k madame Pomfreyové! Hned!“

„Ne!“ Zpola při vědomí a smrtelně bledá Tonksová se marně pokoušela odsunout Hagridovy silné ruce. „Ne, Remusi, musím zůstat s tebou, můžu pomoci…“

Zatroleně… Remus nepovažoval za nutné na takovou pošetilost reagovat. „Běž!“ zaburácel na Hagrida a ten s pokývnutím poslechl příkaz, vytáhl protestující bystrozorku do náručí a bez dalšího slova zmizel v bráně. Přes pozemky, na schodech Bradavic, Remus zahlédl další postavy, které vybíhaly z hradu proti hřmotnému Hagridovi a jeho nákladu. Světla ošetřovny zablikala.

Je v bezpečí. Teď zachránit děti.

Vzápětí i to bylo zbytečné, protože do noci vybouchl oranžový oheň, který žhnul jako nejčistší výheň.

A objevil se Brumbál. Modré oči kypěly vlnami potlačovaného vzteku.

Vytřeštěný hlavní Smrtijed mrštil zoufalé: „Crucio!“ ale kouzlo se rozpláclo o Brumbálův štít jako komár. Ředitel pochmurně zvedl hůlku v odpověď.

Nedostal šanci.

Zazářila světla a signalizovala tak, že se zrušila protipřemisťovací kouzla. S dvojitým prásknutím zmizel hlavní Smrtijed a jeden jeho společník.

Noc na chvíli ztuhla. A najednou, překvapivě, Smrtijedi, kteří zůstali, popadali na zem.

Remus mohl jen zírat na tu neskutečnou scénu. Vysoký, impozantní Albus Brumbál stál tiše a zamyšleně uprostřed kruhu bezvědomých těl v černých hábitech. Očima přeběhl k postavě stále připíchnuté na nedalekém stromě, k té bezvědomé s tváří potlučenou o zeď, k té s tupým pohledem a stále slintající na trávu v pomalém a vytrvalém čůrku, která nepřestávala upírat pohled na svého bezmocně kvílejícího a otáčejícího se společníka, jenž teď byl zavrtaný dobrou stopu do země. Na obloze kroužilo pět postav v červených hábitech na košťatech a zkoumalo scénu.

Vtom ticho rozbila rána, jak do noci bok po boku vkráčeli Kingsley Pastorek a Alastor Moody. Oba svírali, jak Remus poznal, nějakou stříbrnou věc z ředitelova stolu.

„Do paroma!“ Moodyho zklamané zvolání letělo nocí jako planoucí kometa. „Zmeškali jsme boj!“

„Obávám se, že to tak bude.“ Brumbál štíhlými prsty naznačil omluvné gesto. „Omlouvám se. Měl jsem vytvořit přenášedlo bryskněji.“ Pokývl bystrozorům a zvedl hlavu. „Harry, kdybys byl tak hodný a vzal svůj tým zpět do hradu. Hádám, že na pozemcích najdete profesorku McGonagallovou.“

„Ale…“ Harryho větrem srážený protest zasáhl ředitele i Remuse spolu s intenzivníma zelenýma očima, ale těm Brumbálovým jiskřícím nebyly soupeřem.

„Spolu s profesorem Lupinem si s tebou brzy promluvíme, Harry. Teď, prosím, do hradu?“

Jamesův syn si vyměnil krátký, lehce popuzený pohled s Ronem a Ginny, pak ale všichni nebelvírští žáci s unaveným pokývnutím otočili košťata a zmizeli za zdí.

Remuse najednou omyla ledová vlna, jak pot stékající mu po obočí chladl v nočním vzduchu. Únava mu zaplavila kosti, těžká a tíživá – s hlubokým povzdechem si dovolil opřít se o zeď a se stěží patrným pokývnutím vzal na vědomí Brumbálův upřený pohled. Ředitel se na něj mírně usmál.

„Remusi,“ přivítal jej jemně. „Jste v pořádku?“

V té chvíli si Remus vzpomněl, že jeho hábit je stále nasáklý krví.

„Jistě.“ Nepatrně zatnul zuby, odtlačil se od zdi a pomalu zamířil ke členům Řádu. „To je krev Tonksové, ne má.“

„Tonksové?“ Kingsleyho hlas zazněl jako prásknutí bičem. „Co se stalo Tonksové?“

Hlava se mu točila, svět tančil, ale Remus se silou vůle soustředil. „Zasáhlo ji řezací kouzlo,“ odvětil. Kousl se do rtu, aby jeho další slova zněla zřetelně. „Provedl jsem základní zaléčení a Hagrid ji vzal k madame Pomfreyové. Určitě bude v pořádku.“

Kingsleyho to zrovna neuklidnilo. „Remusi, co se to tady stalo?“

Remusovým tělem se začala rozlévat tupá, neústupná bolest, napínala svaly a cukala v kloubech. Zavrtěl hlavou, aby si ji pročistil. „Přepadli nás,“ uvedl malátně. „S Tonksovou jsme se přemístili od Tří košťat a oni na nás čekali.“ Zatvářil se. „Chtěli mě živého.“

Kingsley se ponuře zamračil. „Ústav. Po Kaneově smrti to nemůže být náhoda.“

„To bych řekl,“ zamumlal si zamračený Pošuk Moody a pokynul na padlé nepřátele. „Podle jejich počtu to bylo pro ně důležité.“ Zachmuřený bystrozor v důchodu dřevěnou nohou dusal do štěrku a čarodějným okem přeběhl výjev. „Ale dobrá kořist,“ poznamenal zamyšleně, kopnutím otočil jedno z bezvědomých těl a naklonil se, aby prozkoumal bílou masku zakrývající tvář. „Vlastně až moc dobré. Vy-víte-kdo začíná být zatraceně neopatrný, aby tak blízko vám promrhal tolik stoupenců, Albusi.“

„Úplně souhlasím.“ Brumbál opatrně obešel padlou postavu a postavil se vedle starého přítele. „Vlastně – podle toho, co mi Severus řekl o současném Voldemortově verbování, pokud tyto protivníky prozkoumáme pečlivě, zjistíme, že pár jich Smrtijedy nebude vůbec. Sledujte.“

Pomalu se předklonil a dlouhými prsty odtáhl bílou masku. Kingsley hlasitě zalapal po dechu.

„To je Minty Gabbidon! Pracuje v Prasinkách na poště!“

„Vskutku.“ Brumbál se zachmuřil. „Vlastně očekávám, že většina těchto Smrtijedů pochází z obyvatel Prasinek. A ne dobrovolně.“

Bolest, která se mu teď plazila žilami, se rozšiřovala a narůstala přímo úměrně k tomu, jak ustupoval bitvou vyvolaný adrenalin. Dvacet vteřin pod Cruciatem nebyla legrace ani pro vlkodlaka. Nešlo o to, že by Remus nedokázal vydržet bolest v té chvíli. Zvládl ji stejně jako agonii z přeměny, ale to neznamenalo, že – jako při úplňku – ji nebude cítit poté.

„Kletba Imperius,“ nabídl a snažil se, aby se mu nechvěl hlas. Stůj vzpřímeně, stůj vzpřímeně, nebuď směšný… „Čtyři nebo pět skutečných Smrtijedů a armáda poslušných obětí.“

„Přesně.“ Brumbál se narovnal a očima přeběhl scénu. „A protože jen dvěma útočníkům se povedlo utéct, odhaduju, že dva nebo tři další Smrtijedy najdeme mezi padlými.“ Vzal hůlku mezi palec a ukazováček. „Alastore, vypomůžete mi, abychom mohli tyto lidi udržet spoutané, dokud neodlišíme provinilce od nevinných?“ Moody ponuře přikývl. „A Kingsley, mohl byste doprovodit Remuse na ošetřovnu? Domnívám se, že potřebuje pozornost madame Pomfreyové víc, než by si přál dát najevo.“

Remus odmítavě zvedl ruku. „Jsem v po…“

Kingsleyho reflexy byly naštěstí dost v pořádku, aby jej chytl za loket. Zavrávorání by bylo docela nedůstojné.

Kingsley zvedl obočí. „Jistěže jste, Remusi,“ prohodil suše. „Ale raději poslechněme Brumbála, ano? Kromě toho potřebuji zkontaktovat ministerstvo a ošetřovnu mám po cestě.“

Remus se zatvářil a snažil se ignorovat bušící protesty těla. „Opravdu o nic nejde.“

„Jste ulepený, sotva stojíte na nohách a jste bílý jako stěna.“ S pokývnutím Brumbálovým a Moodyho směrem položil Kingsley pomocnou ruku na Remusova záda a pomalu, ale pevně jej vedl bradavickými pozemky. „Je to opravdu významné nic. Co vás zasáhlo?“

Remus zamrkal a zoufale se snažil pročistit si hlavu. Každý krok byl těžký, bolestivě těžký a jasná světla hradu a rozmazané obrysy blížících se postav se najednou zdály povážlivě daleko. „Chtěli zabít Tonksovou a já je nenechal,“ odvětil nepřítomně. „Bylo to jen Crucio.“

Kingsley vytřeštil oči. „Jen Crucio? Zatraceně, Remusi! Za celý svůj bystrozorský život jsem nikdy neslyšel, že by někdo bagatelizoval kletbu Cruciatus jako jen Crucio.“ Zřetelně zrychlil krok. „Pokusil jste se aspoň uhnout z cesty?“

Remus se mírně zamračil. „Chtěli zabít ji,“ zopakoval kousavě. „A není to horší, než na co jsem zvyklý o každém úplňku.“

„Odpusťte mi, pokud nejsem tak blazeovaný.“ Kingsley zavrtěl hlavou. „Podstoupili hodně problémů, aby zajali vás a zlikvidovali Tonksovou. A jestli to nemá něco společného s tím, co se děje v Ústavu pro zdivočelé, pak jsem Kornelius Popletal.“ Usmál se ironicky, ale s pochmurně zatnutou čelistí. „Víte, Remusi, mezi bystrozory dávno platí jedno pořekadlo, které je tady dost příhodné. Že se něčemu dostáváte na kobylku, poznáte nejlépe podle toho, že se vás někdo pokusí zabít. A pokud jde o tento případ zde, vy a Tonksová jste opravdu na něco kápli.“

 

PA: Vidíte? Nikdo neumřel. Měli byste mi víc věřit… ;)

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: Anna - 30.03. 2019
Já mám radši, když se vyznamenají vedlejší postavy Harryho Pottera, protože ti dospělí pak vypadají jako hlupáci a je nerealistické, aby ty děti zvládly všechno samy. Tohle bylo přesně ono, díky.

Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: Jimmi - 28.10. 2018
Stále si nemôžem zvyknúť, že sa to odohráva ešte na Rokforte... A že decká sú ešte decká. Uff, Kane, Rebeka, chudák Remus. Stále dúfam, že to nejako dobre dopadne, že neobetujú Anthonyho... Felisha je skvelá, ale Tonksová pekne provokuje. Parádny opis bitky, normálne som to videla. Myslím, že niekde bude fanart Remusa s Tonksovou v náručí, to bolo úžasná scéna. Stále ma ale desí tá rodinná situácia... Už všetci toľko trpeli. Najradšej by som si prečítala najprv koniec, ale sľúbila som si, že vydržím. K prekladu sa vyjadrovať nemusím, dokonalosť sama. Číta sa to skvele, ale prekladať tie dlhé odstavce musel byť zážitok. Tak ďalší komentár pri 30tke. Díky moc.
Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: Lupina - 28.10. 2018
Konec nečti! Dopadne to dobře :-) Vlastně výborně. Jess umí i bojové scény. Musím říct, že po těch letech se mi skvěle překládá. Takže jsem si ten boj hodně užila. Jsem ráda, že i ty. Moc, moc děkuji za komentář, Jimmi. Medvěd.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: MichelleF - 22.11. 2017
Teda uff, moje nervy.. to bylo děsně napínavé a nervy drásající.. ani dýchat jsem nemohla.. Teď se budu o Lupina bát ještě víc... Parádní povídka, díky za překlad :)

Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: martik - 22.11. 2017
Ani se mi nechce věřit, že nakonec tak "lehce" vyvázli. Čekala jsem minimálně to zajetí. Ale aspoň můžeme být přes Vánoce v klidu. No to by nebyl Harry, aby se neukázal. Lupin si vykouzlí mlhu a on mu kouzly rozptýlí. Ve výsledku bude zase za hrdinu. Vůbec se mi nelíbí, že Voldy verbuje pomocí Imperia mezi obyčejnými lidmi. A Kingsley je na konci báječný - každé jeho slovo by se mělo tesat do kamene. Děkuji za pokračování i celou úžasnou povídku.
Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: Lupina - 22.11. 2017
Mno, jen připomínám, je to Jess... Sice vyvázli, ale není všem dnům konec. :-) Ale na Vánoce máme klid a po Novém roce to zase roztočíme. Děkuju za komentř, Martiku :-*

Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: JSark - 22.11. 2017
Uf, už som to videla čierno. V prvom rade by som sa mala ospravedlniť, že som predtým ani prvú časť ani doterajšie kapitoly tejto druhej časti nekomentovala. Na svoju obhajobu, čas na poviedky mám už len pri cestovaní a pretože internet v autobusoch a vlakoch je u nás na draka, tak som obvykle len doma pootvárala všetky dostupné kapitoly a poukladala, aby som mohla čítaj aj off line. Len túto jednu som nevydržala neprečítať, to sa proste nedalo. :) Cha! A ja mám pocit, že mám blbé rodinné vzťahy. Kam sa hrabem na Remusa. :D Poviedka/y je/sú úžasná/é. Fakt. Lupina ako takého som nikdy príliš nemusela a tak som s čítaním váhala v obave, že ma to nebude baviť. Ale opak je pravdou, čítanie je veľmi zaujímavé, svižné, napínavé, pekne dopĺňa biele miesta, čo Rowla nechala. Takže prekúsnem aj nerudného miláčika Severusa. :) A s perfektným prekladom. Ako obvykle sa skláňam.
Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: Lupina - 22.11. 2017
Nejdřív tip na čtení offline, jestli ještě neznáš: 1. klikni na povídku z levého sloupce menu. 2. v otevřeném listě povídky klikni na modré tlačítko "CELÁ TÉMA" pod názvem povidky 3. CTRl+"a" a šup s tím do wordu. Vše, co vyšlo, budeš mít v jednom dokumentu. Jsem moc ráda, že sis našla cestu k těmto povídkám. Autorka opravdu umí, ale tento pairing tolik netáhne, tak to spousta lidí ani nezkusí. Zdráhám se pouštět do povídek, kde náš Severus není zrovna hezky vykreslen, ale tady se dá. V podstatě zůstává kanonický. Co se týká Remusových příbuzných, tak ono není všecko, jak se zdá :-) Záhada je dobře vymyšlená. Moc děkuji za přízeň a komentář, JSark. Hned se mi bude líp překládat, když má Remus další fanynku. (Jojo, ale Severus je Severus)
Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: JSark - 22.11. 2017
Vďaka. Akurát tabletu sa také množstvo textu vo worde nepáči a posúva ho slimačou rýchlosťou. Som rada, že som sa do nich pustila a teším sa, ako sa celý príbeh vyvrbí. Severus je Severus, ale je ho tu málo. :)

Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: denice - 22.11. 2017
No dobře, věřila jsem, že autorka nenechá umřít žádnou hlavní postavu, ale stejně - přečíst si to bylo skvělé :-) Remus se zachoval jako pravý hrdina, tu scénu jsem četla jedním dechem. Pobavil mě Hagrid - obklopen Smrtijedy se začne omlouvat, že se opozdil. Harry s kamarády taky nezklamal. A závěrečné Kingsleyho shrnutí nemělo chybu, ostatně jako celá kapitola. A teď už zbývá jen těšit se na pokračování v novém roce. Díky!
Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: Lupina - 22.11. 2017
Ano, docela úspěšné rozloučení za rokem 2017. Všichni hrdinové jsou v bezpečí, Remus se ukázal jako schopný bojovník, trio taky nezklamalo a tak vůbec. :-) Děkuju, denice :-*

Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: Jacomo - 22.11. 2017
Uff! Nikdo neumřel. Zaplaťmerlin :-) Úchvatné čtení - úžasně popsaný boj a Remusovy myšlenkové pochody ohledně záchrany Tonksové i svých šancí. Už minule mi spadla brada na logikou použití krátkých kouzel v boji - všechny velké myšlenky jsou prosté :-) Jen tak na okraj - Harry, Ron a Ginny mají asi průšvih, že? ;-) Moc moc děkuji za krásný překlad a za to, že jsme před adventem nezůstali viset nad propastí. A těším se na pokračování v novém roce!
Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: Lupina - 22.11. 2017
Ha, myslíš, že se triu něco stane? :D Remus v této povídce zvládl techniku boje. Líbí se mi i myšlenka vysokého prahu bolesti. Tím vlkodlak opravdu musí překvapit. A úplně nejvíc jsem byla ráda, že nám to takto hezky vyšlo. Do ledna budeme mít pauzu a víme, že Remus i Tonksová jsou v bezpečí Bradavic. Moc děkuji za komentář, Jacomo.

Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: Gift - 22.11. 2017
Uuuuf, i ja jsem si oddechla. Sice jsem necekala nici smrt, ale obavala jsem se zajeti a vic nez "jen jednoho Crucia". Vazne se mi ulevilo! Navic se mi libi, jak autorka zapracovala ne zcela dostatecnou ale presto velmi podstatnou pomoc deti. Nesnazila se z Harryho a jeho kamaradu udelat jedine hrdiny, poukazal na jejich pitomost ale zaroven i statecnost, ktera Remusovi zachranila zivot. Bylo to mnohem strizlivejsi, nez co nam kdy mohla JKR ve svych knihach nabidnout. Uz se nemuzu dockat na prvni reakci Tonksove. Moc a moc dekuji, bylo to opet super.
Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: Lupina - 22.11. 2017
Tak zajetí bylo zažehnáno, otázka je, jestli nadobro... Těší mě, že se líbí. Děkuji za komentář, Gift :-)

Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: zuzule - 22.11. 2017
Ufff, ze srdce mi spadl obri sutrak, ze to prezili :) Mooc dekuju!
Re: Kapitola 20. Na kobylku Od: Lupina - 22.11. 2017
:-) Já taky děkuji :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Jess Pallas: ( Lupina )23.10. 2018Kapitola 49. Procitnutí a Kapitola 50. Epilog
Jess Pallas: ( Lupina )17.10. 2018Kapitola 48. Kousky – část 2.
Jess Pallas: ( Lupina )10.10. 2018Kapitola 47. Kousky – část 1.
Jess Pallas: ( Lupina )03.10. 2018Kapitola 46. Stav mysli
Jess Pallas: ( Lupina )26.09. 2018Kapitola 45. Zpětný náraz
Jess Pallas: ( Lupina )19.09. 2018Kapitola 44. Dies irae – část 2.
Jess Pallas: ( Lupina )12.09. 2018Kapitola 43. Dies Irae – část 1.
Jess Pallas: ( Lupina )05.09. 2018Kapitola 42. Muž v rouše vlčím
Jess Pallas: ( Lupina )29.08. 2018Kapitola 41. Hluboko pohřbeny
Jess Pallas: ( Lupina )22.08. 2018Kapitola 40. V kleci
Jess Pallas: ( Lupina )15.08. 2018Kapitola 39. Sbírání sil
Jess Pallas: ( Lupina )08.08. 2018Kapitola 38. Okamžik pravdy - část 3.
Jess Pallas: ( Lupina )01.08. 2018Kapitola 37. Okamžik pravdy – část 2.
Jess Pallas: ( Lupina )25.07. 2018Kapitola 36. Okamžik pravdy – část 1.
Jess Pallas: ( Lupina )18.07. 2018Kapitola 35. Mlýnské kameny
Jess Pallas: ( Lupina )11.07. 2018Kapitola 34. Kam se i andělé bojí vkročit
Jess Pallas: ( Lupina )04.07. 2018Kapitola 33. Zahnaní do rohu
Jess Pallas: ( Lupina )27.06. 2018Kapitola 32. Zase jednou je to na mně
Jess Pallas: ( Lupina )20.06. 2018Kapitola 31. Spořádaná mysl
Jess Pallas: ( Lupina )13.06. 2018Kapitola 30. Galerie grázlů
Jess Pallas: ( Lupina )23.05. 2018Kapitola 29. Co leží vespod
Jess Pallas: ( Lupina )09.05. 2018Kapitola 28. Nalezený a ztracený
Jess Pallas: ( Lupina )25.04. 2018Kapitola 27. Pusto
Jess Pallas: ( Lupina )11.04. 2018Kapitola 26. Izolace
Jess Pallas: ( Lupina )28.03. 2018Kapitola 25. Kostky jsou vrženy
Jess Pallas: ( Lupina )07.03. 2018Kapitola 24. Zjevení
Jess Pallas: ( Lupina )14.02. 2018Kapitola 23. Pod pláštíkem
Jess Pallas: ( Lupina )24.01. 2018Kapitola 22. Jednoduchý plán
Jess Pallas: ( Lupina )10.01. 2018Kapitola 21. Ústní předávání informací
Jess Pallas: ( Lupina )22.11. 2017Kapitola 20. Na kobylku
Jess Pallas: ( Lupina )08.11. 2017Kapitola 19. Odcházení
Jess Pallas: ( Lupina )25.10. 2017Kapitola 18. Bratranec a sestřenice
Jess Pallas: ( Lupina )11.10. 2017Kapitola 17. Riziko povolání
Jess Pallas: ( Lupina )27.09. 2017Kapitola 16. Nahý
Jess Pallas: ( Lupina )13.09. 2017Kapitola 15. U Tří košťat
Jess Pallas: ( Lupina )23.08. 2017Kapitola 14. Skryté významy
Jess Pallas: ( Lupina )02.08. 2017Kapitola 13. Ponorková nemoc
Jess Pallas: ( Lupina )19.07. 2017Kapitola 12. U brány
Jess Pallas: ( Lupina )28.06. 2017Kapitola 11. Nejhorší z pokrytců
Jess Pallas: ( Lupina )07.06. 2017Kapitola 10. Konec tajností
Jess Pallas: ( Lupina )17.05. 2017Kapitola 9. Zranitelný
Jess Pallas: ( Lupina )03.05. 2017Kapitola 8. Hop a hop
Jess Pallas: ( Lupina )12.04. 2017Kapitola 7. Zábavička
Jess Pallas: ( Lupina )29.03. 2017Kapitola 6. Potřásání rukou
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )15.03. 2017Kapitola 5. Důvody k obavám
Jess Pallas: ( Lupina )22.02. 2017Kapitola 4. Krátké setkání
Jess Pallas: ( Lupina )08.02. 2017Kapitola 3. Vlkodlakova duše
Jess Pallas: ( Lupina )25.01. 2017Kapitola 2. Ústav pro zdivočelé
Jess Pallas: ( Lupina )11.01. 2017Kapitola 1. Nezbytnost
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )16.11. 2016Imperius - úvod