Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Příběh mistra Snapea

Kapitola 20. Prostě typické sobotní ráno

Příběh mistra Snapea
Vložené: denice - 25.05. 2017 Téma: Příběh mistra Snapea
denice nám napísal:
Autor: Kailin   Překlad: denice   Beta: Jimmi a Sevik99       Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/3103709/1/Snape-A-History

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 20. Prostě typické sobotní ráno

 

Severus si nalil šálek kávy. Věděl, že dříve či později bude muset Hermioně přiznat, že její mudlovská konvice odvádí opravdu vynikající výkon. Dnes ráno čelil přístroji sám, když ho Hermiona jednou pro změnu porazila v závodu o sprchu.

Během posledních tří týdnů se vyvinula nová rutina. Každé páteční odpoledne Severus dočasně uzavřel svou sklepní laboratoř, s čímž se nikdy dříve neobtěžoval, ale zase nikdy předtím nebyl o víkendu mimo domov. Po páteční večeři v Kostkovaném poníkovi teď trávil následující dva dny v Hermionině bytě, a když nastal nedělní večer, přemístil se domů. Takové uspořádání oběma plně vyhovovalo.

Toto byl jeho první vážný milostný vztah, a byl pro něj poučným zážitkem. Zcela se lišil od hormonálních zápletek mladistvých, které denně vídával v Bradavicích. Hermiona nebyla lepivý typ a všechny obavy, že se na něj bude na veřejnosti věšet, vzaly rychle za své. Nežádala ani, aby ji celou dobu bavil; zatímco strávili hodně času prohlídkou muzeí, galerií nebo příležitostnou návštěvou koncertu, Severus musel připustit, že ho ani jednou nezatáhla nakupovat oblečení, netrvala na jídle v módní restauraci, nebo se s ním neposadila, aby diskutovala o jejich ‚vztahu‘. Stručně řečeno, pokračovali stejně jako předtím, ale s fyzickými aspekty navíc.

To pro něj bylo další překvapení. I když měla Hermiona v minulosti jen jednoho sexuálního partnera, pořád s ním prožila mnohem víc sexu, než on za celý život. To bylo mírně zastrašující, dokud si neuvědomil, že ona skutečně chce jen a jen jeho samotného, a že nemusí prokazovat svou sexuální zdatnost. Ve výsledku se mu už dostalo vzdělání v něze a láskyplné péči, zatímco poněkud exotičtější techniky sexu – něco, o čem si myslel, že se očekává nebo požaduje – byly prakticky ignorovány.

Hermiona vypadala, že je se svým milostným životem spokojená, a Severus mohl jen konstatovat, že buď má ona nízká očekávání, nebo se on rychle učí.

Mohl čestně prohlásit, že blízkost, kterou sdíleli, ještě ve svém životě s nikým neprožil. Pochopil, o co v uplynulých letech přicházel, ale než ho to mohlo příliš hluboce zarmoutit, uvědomil si, že dřív by Hermionu získat nemohl. A myšlenka na sdílení stejné intimity s jinou ženou pro něj byla nemyslitelná.

Udělal z něj jejich vztah lepšího člověka? Snape si to myslel, i kdyby jen proto, že Nora ho jednoho dne označila za zdaleka ne tak nesnesitelného, jako dřív. Ta dívka měla štěstí, že ji neproklel do bezvědomí, přesto u sebe zaznamenal změnu v tom, že jeho ruka automaticky nesáhla po hůlce. Usmál se při té vzpomínce a začal si prohlížet první stranu Věštce.

Za normálních okolností by vstal jako první. V době, kdy se Hermioně povedlo vyhrabat se z postele, byl vždy už osprchovaný a oblečený. Nicméně když se dnes probudila nezvykle brzy, zahrál si na gentlemana a milostivě ji nechal jít do koupelny první. Výsledkem byla Hermiona ve sprše, roztomile si pobrukující falešným sopránem.

Z novinového článku o výkyvech popularity Rufuse Brouska ho vyrušil Křivonožka, opakovaně se v osmičkách proplétající kolem jeho kotníků. Když to kocour prováděl dost dlouho, aby mu chlupy na lýtkách praskaly statickou elektřinou, vzdal další pokusy o čtení, odhodil Věštce a významně se na Hermionina domácího mazlíčka zamračil. Zvíře upjatě zamňoukalo a šlo se klidně posadit k předním dveřím.

Už se naučil, že je to jeho typické ranní chování. Hermiona mu vysvětlila, že od posledního roku války Křivonožka trval na ranní prohlídce každého místa, kde jeho paní pobývala. Zvíře strávilo dvacet minut venku, zkontrolovalo chodby, schody, zákoutí, a nakonec se spokojené, že okolí je bezpečné, usadilo k celodennímu zdřímnutí. Severus si povzdechl. Jestli vůbec existoval v jeho vztahu s Hermionou nějaký zádrhel, týkal se jejího mizerného domácího mazlíčka.

Otráveně vstal od stolu a šel ho vypustit ven. Jakmile otevřel dveře, kocour šťastně vystřelil ven – okolo páru nohou stojících na chodbě. Snapeovy oči se vyšplhaly vzhůru.

Zjistil, že hledí do ohromené tváře Harryho Pottera.

Harry na něj zíral s výrazem nejvyšší hrůzy. Severus si přitáhl župan pevněji kolem těla a zhluboka se nadechl.

„Pane Pottere,“ řekl chladně. „Co pro vás mohu udělat?“

Chvíli trvalo, než Harryho ústa přestala připomínat rybu lapající po dechu a on konečně našel svůj hlas.

„Snape!“ vyjekl.

Vypadal, jako by chtěl říct o trochu víc, možná doplnit jeho jméno několika vybranými kletbami, ale opět se vrátil k imitování ryby. Severus byl v pokušení poblahopřát mu k jeho rozpoznávacím schopnostem, ale rozhodl se, že místo toho prokáže morální převahu.

„Předpokládám, že jste přišel navštívit Hermionu. Zrovna je ve sprše. Prosím, pojďte dál,“ pronesl klidně, než ustoupil, aby návštěvník mohl vejít.

Harry na něj nevěřícně zíral. „Ne, to je dobré. Můžu – můžu přijít jindy.“

 „Nesmysl. Dám jí vědět, že jste tady.“ Severus ignoroval Potterovy protesty a zamířil rovnou do koupelny. Nemohl si pomoct, musel se v duchu usmát; jak věděl, Hermiona  Harrymu i Ginny prozradila, že se vídají, ale měl podezření, že ti dva raději nezkoumali možnosti zahrnující sex.

Lehce zaklepal na dveře koupelny. „Hermiono...“

„Co?“ zaznělo přes zvuk tekoucí vody.

„Přišel tě navštívit tvůj přítel Potter.“

„Cože?“ Nastalo hluboké ticho. A pak, když jí došlo, že násilí v jejím obývacím pokoji je reálnou možností: „Hned přijdu!“

Severus se vrátil do pokoje a zjistil, že Harry stále přešlapuje u dveří. Chlapec, který přežil, aby ho soustavně otravoval, stál a zíral, připravený vrhat kolem sebe obvinění, hrozby a bláto.

 „Posaďte se, Pottere. Hermiona tu bude za chvilku.“

„Postojím,“ odvětil temně Harry.

„Jak je libo. Dal byste si šálek kávy?“

„Ne.“

Snape si připomněl, že on je tím, kdo má morální převahu. „Pottere, mám podezření, že vy a já nikdy nebudeme přátelé. Dále se obávám, že byste na mě rád vytáhl svou hůlku pouze z toho důvodu, že jsem tady. Ale pokud se naprosto nemýlím, Hermiona by bezpochyby dala přednost tomu, abychom se v jejím bytě chovali rozumným a civilizovaným způsobem. A teď, neposadíte se, než skončí se sprchováním?“

Harry se na něj zamračil a neochotně klesl na pohovku.

„Jste si jistý, že byste si nedal kávu?“

Harry na okamžik otevřel ústa - k odmítnutí, byl si jistý Severus – a zase je sklapl.

„Ano, prosím,“ řekl skrz zaťaté zuby.

„Smetanu nebo cukr?“

„Nic.“

Snape krátce přikývl a odešel do kuchyně nalít další šálek. Za okamžik byl zpět, podal jej Harrymu a vrátil se na své místo u jídelního stolu. Znovu si nasadil brýle na čtení, a aniž by vzhlédl, řekl: „Chtěl byste nahlédnout do Denního věštce?“

„Už jsem ho četl,“ odsekl Harry.

Severus se usmál a vrátil se k novinám, spokojený, že zvládl svou roli při předvádění zdvořilostních gest. Za minutu či dvě bylo slyšet, jak se prudce otvírají dveře koupelny a Hermiona přispěchala do pokoje. Oblečená v županu si horečně sušila vlasy ručníkem.

„Harry! Co tě sem přivádí?“

Harry vyskočil na nohy tak rychle, že téměř rozlil kávu. „Nic důležitého. Měl jsem nějaké pochůzky a slíbil jsem Samantě, že ti tohle doručím osobně.“ Vytáhl z kapsy složený čtverec růžového papíru.

„Co je to?“ Hermiona si ho vzala a rozbalila.

 „Je to pozvánka na její taneční vystoupení,“ ukázal Harry na papír. „Vyzdobila ji speciálně pro tebe.“

„Aha,“ zazubila se a obdivovala nakreslené srdce, květy a větu Milá teto Hermiono, přijdeš na mé taneční vystoupení? Tvoje Samantha Potterová. „Samozřejmě, že tam půjdu. Řekneš jí to, nebo mám poslat vzkaz po sově?“

„Och, v každém případě sovu. Sam si myslí, že dostat svůj vlastní soukromý dopis je ta nejkrásnější věc na světě.“

„Udělám to ještě dnes.“  Sledovala Harryho pohled k místu, kde seděl Severus a četl noviny. „Chtěl bys trochu kávy, Harry?“

„Už jsem...“ jeho hlas slábl a bezmocně kývl směrem ke stolu. „Snape mi přinesl šálek.“

„Zdržíš se na chvíli?“ zeptala se rozzářeně. „Mám v kuchyni nějaké cukroví.“

„Ne!“ vyhrkl prudce. „Musím... ještě něco vyřídit.“

„Aha. Tak dobře.“

„Já – hm – uvidíme se později.“ Harry rychle vyrazil ke dveřím, pak zaváhal. „Rád jsem vás zase viděl, Snape.“

„Na shledanou, Pottere.“ Severus nezvedl oči od titulní strany Denního věštce, dokud Hermiona nevyprovodila Harryho z bytu. V duchu dodal Lžeš, jako když tiskne.

Hermiona tiše zavřela dveře a došla k jeho židli. Objala ho kolem krku a opřela si mu bradu o rameno. „To od tebe bylo hezké,“ řekla mu tiše.

„Co ode mě bylo hezké?“ Stále hleděl do novin, ale zvedl ruku a položil ji na Hermioninu. „Dát Potterovi šálek kávy, nebo odmítnout zničit tvůj pokoj v souboji na život a na smrt?“

„Oboje,“ usmála se do jeho krku. „Majitel bytu i já si toho vážíme.“

 „Hmm,“ zamumlal vyhýbavě.

„A to,“ dodala a náhle se vzpřímila, „je důvod, proč tě miluji.“

Náhle sebou trhl a prudce k ní v úžasu vzhlédl.

Hermiona, která už se téměř otočila, aby odešla zpět do koupelny, zahlédla jeho výraz a zarazila se v půli kroku.

Snažil se najít slova. Jako muž, který perfektně ovládal nuance, intonaci i tok anglického jazyka, Snape shledal, že zápasí se snahou dát dohromady souvislou větu. „Řekla jsi... že mě miluješ...“

 „Ano, řekla, že?“ S rozpustilým úsměvem na tváři samolibě odkráčela do koupelny.

Omráčeně ji sledoval.

Bylo to poprvé, kdy slovo láska někdo z nich pronesl. Severus se mu vyhýbal, bál se hlásat své nově nabyté pocity jen proto, aby zjistil, že nejsou opětovány. Ne že by věřil, že její city jsou menší, tohle byl jen jeho obvyklý vzorec sebezáchovy. Prostě se neodvažoval doufat, že by se skutečně mohl těšit z něčeho, co mnozí považovali za samozřejmost.

A upřímně řečeno, Severus si nebyl jistý, že by poznal lásku, i kdyby ho praštila do obličeje.

Bylo tohle ono? Láskyplná péče skvělé ženy, která se ho nehodlá vzdát? Jak mohl znát tolik věcí, a přitom v této být opravdový ignorant? Samozřejmě, nikdy neměl možnost učit se o lásce z vlastní zkušenosti, připomněl si.

Ale teď, když to slovo Hermiona použila, bylo zde a neexistoval žádný způsob, jak je ignorovat a vrátit se tam, kde byli předtím. Bude se muset otázat, zda se jednalo o pouhé přeřeknutí, nebo to myslela vážně. Vůbec nevěřil, že někdo jako Hermiona Grangerová by jen tak náhodou něco takového vyhrkl. Kromě toho, když odcházela, vypadala příliš spokojená sama se sebou. Severus uslyšel klapnout dveře a pohlédl na své noviny a šálek kávy. A poprvé si uvědomil, že jeho život už nikdy nebude jako dřív.

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Severusovi se otřásl celý jeho svět. Je vůbec možné, aby byl až TAKHLE nezkušený? Díky za překlad.
Až tak nezkušený - no, to nemyslím. Ale po všech jeho životních zkušenostech až tak překvapený, že ho někdo dokáže chtít a milovat - to ano :-) Děkuji.

Denice, děkuji za krásný překlad další kapitoly ♡ Moc jsem si ji užila, Severus se rychle učí a já jen doufám, ze potlaci svou nejistotu a opravdu se Hermiony nezeptá, zda to myslela vážně: )
Severus se prostě musí vzpamatovat z šoku :-) Děkuji!

Tak, Harry, zhluboka dýchat, ať to přežiješ. Jestlipak o něm Křivonožka věděl, že se tak domáhal otevření dveří? Úplně si představuji Severusova lýtka vykukující zpod županu - chlupy mu stojí statickou elektřinou a ještě mezi nimi září Křivonožkova odrbaná srst :-D Pohled pro bohy. Oba to zvládli skvěle. Nakonec, nevím, kdo byl víc mimo, jestli Harry ze Severusovy přítomnosti nebo Severus z Hermionina vyznání. Udělala to dokonale, žádné velké ciráty, ale v té jednoduchosti byla ta pravá síla a upřímnost. Zvykej si, Severusi, ta už tě nepustí. Naštěstí. Sice jeho život nebude jako dřív, ale rozhodně je to změna k lepšímu. Krásný popis jejich klidného a přesto intenzivního vztahu. Děkuji.
Tak představa Severusových černě chlupatých lýtek zářících ryšavými chomáči Křivonožkovy srsti mě dokonale dostala :-D A nedejmerlin i Harryho :-D :-D :-D Děkuji!

Severus má konečně štěstí, o kterém ani neslyšel, ani nedoufal, že ho potká. Snad nebude zbrkle chtít hodit zpátečku. Hermiona se bude muset hodně snažit, aby jim štěstí zůstalo nakloněno. Děkuji za překlad, budu se těšit na další kapitolu.
Severus není hloupý, už se poučil, on to jen musí vydýchat ;-) Děkuji.

Tak kdy se k sobě nastěhují? :D Opravdu kouzelná kapitola, která měla vše, co by správná kapitola mít měla. Žádné vytáčky, ohleduplnost, láska a zmatenost. Fantazie! :) P.S. Severusova zmatenost je opravdu rozkošná.
Kdy se k sobě nastěhují? Uvidíme :-) Děkuji moc za milý komentář!

Nejsem si jistá, nepřeskočila jsem kapitolu? Asi ne, ale to je škoda.....:-D
Rozhodně nepřeskočila, autorka nechává vše na naší fantazii :-) Děkuji.

Chudák Harry, ešte že nezinfarktoval. :D
Ne, ale moc k tomu nechybělo :-) Děkuji.

Ano, Severus prokázal morální převahu, ale Harry se alespoň zdržel urážek (i když možná z pudu sebezáchovy:D ). A Křivonožka byl roztomilý, jakpak asi vypadaly Severusovy nohavice? :-) A nakonec vyznání... Zůstal z toho, jako by dostal ránu mezi oči :-) Děkuji za další krásnou kapitolu, denice.
Severus si to prokazování náramně užíval, dovedu si představit, jak se v duchu škodolibě chechtá tomu troubovi, co jen naprázdno otvírá ústa a pak ani nedokáže zakrýt svou nechuť :-) Nohavice? Proč myslíš, že pod županem nějaké měl? Děkuji!

Kdyz nad tim tak premyslim, povidky by se daly kategorizovat podle toho, kdy si hlavni postavy vyznaji lasku. Tato kapitola rozhodne patrila k tem mirnejsim, ale o to vic roztomilejsim a propracovanejsim. Skvele pasovala ke zbytku povidky. Prece jen Hermiona se Severusem kolem sebe dlouho jen krouzili, divoke ci vasnive vyznani by nebylo ono. Aaaah, hezke to bylo. :-) Dekuji, denice, ze tak pilne prekladas!
Máš pravdu, vyznání bylo hodně civilní, ale tím není řečeno, že by bylo méně závažné. Přece jen jsou ti dva dospělí inteligentní lidé s jistým vkusem a bez sklonů k dramatickým výstupům :-) Děkuji.

To je krása! Kapitola přesně podle mého gusta. Je popisná a přitom vkusná. Žádné odbočky s pracným líčením intimních interakcí, a přece dokonale vysvětlující vztah dvou lidí. To ostatní si každý může doplnit podle svého. Já to těm dvěma tak moc přeju!!! Severus zvládl Harryho dokonale, i když se uvnitř určitě tetelil samolibou radostí. Tedy já na jeho místě bych se tetelila určitě! Opovrhované a zapomenuté individuum, s puncem trvalého nepřítele státu, a získalo si tu nejlepší ženskou; mladou, chytrou, která se láskyplně stará a která ho miluje!! To tedy Harrymu vytřel zrak! Dovedu si představit, že se mu až do večera mlžily brejle a byl schopný akorát tak ručně cukrovat koláče. Teď jsem zvědavá, kdy ty dva napadne možnost sestěhování. Nejspíš, až Severus vydýchá to - miluji tě a než si přizná, že je na tom stejně. Taky se ale bojím, že se něco stane. Něco nedobrého. Že tohle je klid před bouří. Děkuji za prima kapitolu a nedočkavě se těším na další!!! Děkuji!
Ano, Severus zvládl situaci dokonale, Harry se zmohl jen na trucování a imitování ryby. Severus se jistě tetelil nejen při ukázce svého dobrého vychování, ale i zpětně, kdykoli Harryho uvidí :-) A ten bude vědět... Správně tušíš, něco se stane - už v příští kapitole... Díky.

Dobre Harryho dostal tou zdvorilosti :) To si Hermiona urcite jeste vyslechne... Ale i Hermione se jeji vyznani povedlo :) Moc dekuju!
Ano, Harryho si opravdu vychutnal, a ještě si přitom mohl připadat morálně nadřazeně. Díky.

Díky jejich ránu je mé ráno nádherné. Usmívám se nad zmateností Severuse, tak dobře zvládl Harryho a pak ho vykolejí vyznání lásky. Krásné. Děkuji
Severus měl opravdu zajímavé ráno - nejdřív Harry a pak Hermionina slova - ale on se z toho vzpamatuje .-) Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme: