Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Still Delicate

26. kapitola - Trochu vyšinutá

Still Delicate
Vložené: Jacomo - 18.04. 2017 Téma: Still Delicate
Kar nám napísal:

Still Delicate

Překlad: Kar

Betaread: Ivet, Jacomo

Autor: padfoot4ever

Originál: http://www.harrypotterfanfiction.com/viewstory2.php?chapterid=399163

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 26 – Trochu vyšinutá


Stres.

Vypadá to, že se ho v životě nezbavím. Je těžké si vzpomenout, kdy jsem naposled nebyla ve stresu. To muselo být ještě před tím, než jsem šla do Bradavic. Celý můj život v Bradavicích před šestým ročníkem byl plný učení, domácích úkolů a snahy udržet Jamese Pottera naživu. Šestý ročník byl plný těhotenství a snahy udržet Jamese Pottera naživu. Život před Bradavicemi byl plný úzkosti, že nejsem skutečná čarodějnice, ale moták, a strachu, že nikdy nedostanu svůj dopis z Bradavic.

A udržování Jamese Pottera naživu, samozřejmě.

Teď, kromě snahy udržet poněkud vykolejeného Jamese Pottera naživu, mám k udržování při životě i dítě, udržení mých citů k ženatému muži pod pokličkou, studium lektvarů, pomoc mámě stát se ministryní magie - a naplánování narozeninové oslavy pro mého brzy už šestiletého synka. Není divu, že se zdá, že si všichni myslí, že je mi víc než dvacet tři.

Už je to pár týdnů, co se Aidan vrátil domů. Scorpia a Daisy jsem moc neviděla a ani jednou jsem je neviděla spolu mluvit. Obvykle by se Aidanovy narozeniny konaly v bytě u Scorpia, protože je mnohem větší než můj, ale, vzhledem ke špatné atmosféře Malfoyovic domácnosti jsem požádala mámu s tátou, jestli by to nemohlo být u nich.

Pomohla jsem Aidanovi napsat pozvánky. Trval na pozvání každého člena rodiny, přestože jsem mu radila, že by bylo mnohem rychlejší to říct jednomu nebo dvěma a nechat je to rozšířit. Ale můj syn je velmi tvrdohlavý.

„Můžu mít kouzelníka?" ptá se Aidan, zatímco píše pozvánky.

„Co? Jednoho z těch mudlů, co se snaží být kouzelník?"

„Mia jednoho měla na svojí oslavě a byl moc zábavný, vyčaroval králíka!"

Namířím hůlku na topinkovač a rychle ho přeměním na bílého králíka a zase zpět.

„Nepotřebujeme platit nějakému mudlovi, aby schoval králíka v klobouku, Aidane," říkám mu.

„Ale ty jsi řekla, že na mojí párty nebude moct nikdo čarovat, protože tam budou mudlové!"

„Ano, ale -"

„Prosím, mami? Prosím?"

Vzdychnu a protočím oči: „Budu o tom přemýšlet."

S touhle odpovědí je dostatečně spokojený, možná protože ví, že když mě přemluvil tak snadno od 'ne' k 'budu o tom přemýšlet', určitě dostane, co chce.

Rozhodli jsme se pořádat oslavu v neděli, hlavně abychom prolomili jednotvárnost tradičních sobotních party. V neděli není nic moc na práci, kromě rodinných návštěv. Většinu nedělí stejně trávíme buď u našich nebo v Doupěti. Doupě by bylo ideálním místem na oslavu, ale měli bychom potíže vysvětlit mudlovským rodičům a dětem, jak vlastně drží dům pohromadě - vypadá na spadnutí, ale přežil i extrémně silné větry a bouře díky kouzlům, která na něj položil děda.

Jak jsem čekala, většina Weasleyových pomáhá mámě s tátou uspořádat Aidanovu oslavu. Babička Molly přinesla dort (který uchovávám velmi vysoko z dosahu nenechavých rukou) a Ginny s mámou udělaly spoustu různých dobrot. Po pravdě nevím, kde máma vzala čas, když má práci s kampaní a se vším. Fakt věřím, že by mohla být Superžena.

Všichni jsme překvapení, když se objeví i strejda Percy s tetičkou Audrey v závěsu s Molly a Lucy. Táta dokonce upustí svůj mufin, když je uvidí.

„Bré odpoledne všem!" hlaholí tetička Audrey pompézně, když se nese do domu, jako by snad byla pozvaná nebo co. Nebyla. Ve skutečnosti jsem jí jasně říkala, aby nechodila. Strejda Percy dal Aidanovi malý, měkce vypadající dárek a zamumlal „všechno nejlepší". Aidan, jako každý šestiletý, roztrhl obal, aby našel – hořčičně žlutou kravatu.

Ach Percy.

„Co to je?" téměř vyplivne Aidan.

„Aidane," šeptám k němu zuřivě, „způsoby."

„Každý mladý muž potřebuje kravatu!" snaží se Percy vysvětlit. „P-pro formální příležitosti... a tak..."

Vypadá tak rozpačitě, že je mi ho téměř líto. Téměř.

„Prima, dík." Aidan kravatu doslova hodí na podlahu a odkráčí pryč jako rozmazlený spratek.

„Děkuju, strejdo Percy," zakoktám rychle, zvedám kravatu a dávám ji k ostatním Aidanovým dárkům. „Víš, jaké jsou děti, jsem si jistá, že ji ocení, až bude příležitost ji obléknout!" Vím, že ta chvíle nikdy nenastane.

Scorpius a Daisy přijdou spolu, přesto je nezahlédnu vyměnit si ani slovo. Snažím se jim vyhýbat, aniž bych vzbudila podezření. Od té události po Aidanově návratu domů z nemocnice nechci v podstatě mluvit ani s jedním z nich.

Samozřejmě je nemožné se před nimi schovávat pořád.

Daisy mě najde první. Vypadá v bílých džínách a mátově zeleném topu velmi šik, nemluvě o tom, že je šestkrát štíhlejší než já. Je velmi snadné ji nenávidět. Objeví mě v kuchyni, kde jsem mluvila s matkou Aidanovy kamarádky, a postává opodál, dokud Miina matka neodejde zkontrolovat děti. Tehdy se na mě vrhne.

„Rose," začne, „je mi tak líto, že jsme v poslední době nebyly moc v kontaktu. Jak se vede?"

Jestli něco nesnáším víc než mrchy v bílých džínách, je to vést s nimi zdvořilou konverzaci.

„Fajn," říkám, aniž bych se jí podívala do očí. Přestala jsem počítat, kolikrát ji její manžel se mnou podvedl, emocionálně i fyzicky. Jak s ní můžu vést zdvořilou konverzaci?

„Pořád se cítím hrozně..."

„Nemusíš. Aidan je naprosto v pořádku."

„To je báječné." Na chvíli se odmlčí a rozhlédne se kolem, aby zkontrolovala, že je kuchyň prázdná. „Rose, já si myslím, že mě Scorpius podvádí."

Začnu nekontrolovaně kašlat, protože jsem vdechla perlivou vodu.

Ou, do hajzlu.

„Jsi v pořádku?" Daisy vypadá znepokojeně.

„P-promiň!" kuckám. „Š-šlo to do špatné dírky!"

Proč se mi musejí pořád stávat takovéhle věci?

„J-je to tak, že pořád chodí domů z práce pozdě," pokračuje. „A já vím, že on nemusí dělat tolik přesčasů - jsem to já, kdo má ty zatracený přesčasy!"

„Jsem si jistá, že tě nepodvádí." To je doslova vše, co můžu říct. Myslím, že on ji v podstatě aktivně nepodvádí. Není to tak, že bychom měli vztah, nebo tak něco. Může se pár polibků opravdu považovat za podvádění?

„Už se mě sotva dotkne," říká smutně. „Já vím, že jsem udělala hroznou věc, ale přála bych si, aby mi prostě řekl, co cítí, místo aby mě úplně ignoroval! A některé večery z něj po příchodu domů táhne alkohol. Vím, že chodí do hospody, ale nikdy mi neřekne, abych šla s ním."

„Víš, jací jsou muži," snažím se být nenucená. „Hospoda je jako jejich teritorium, prostor bez žen. Jsem si jistá, že si jen procházíte těžkým obdobím."

„Kolik párů si prochází těžkým obdobím v prvním roce manželství?" Teď už téměř brečí. Tahle konverzace je pro oslavu šestých narozenin příliš vážná.

„Ehm..."

„Zkoušela jsem s ním mluvit, ale buď prostě odešel z místnosti, nebo zapnul rádio." Teď už opravdu brečí. V panice ji chytnu za ruku a vedu ji před dům, kde si nikdo jejích slz nevšimne. Poslední věc, kterou potřebuju, je, aby Jenny slyšela Daisy pronést slovo poměr.

Otře si oči rukávem a trochu se otřese, jako by se chystala jít běhat nebo tak něco. Pak se zhluboka nadechne, aby se uklidnila.

„Omlouvám se, jsem taková troska," popotahuje. „Já vím, že jsi ten poslední člověk, se kterým bych měla o tomhle mluvit."

Z nějakého důvodu mě to urazilo. Je pravda, že by se mnou o tom neměla mluvit, vzhledem k tomu, co jsem dělala s jejím mužem jí za zády. Ale stejně by to nemusela říkat.

Zjišťuji, že jsem zatím neřekla vůbec nic konstruktivního, tak navrhuji: „Možná bys ho měla sledovat."

Co se to se mnou sakra děje?

„Sledovat ho? Není to trochu... vyšinutý?"

Další přívlastek popisující Rose Weasleyovou.

„Ne, je to tvůj manžel! Jestli tě podvádí, máš právo to vědět," říkám jí, a pak dodám, „ale jsem si jistá, že ne."

Když ho bude sledovat a zjistí, že ji nepodvádí – lépe řečeno nepodvádí ji se mnou – pak bude všechno v pořádku.

„Jak bych to měla udělat, aby mě neviděl?" ptá se.

„Jamesův neviditelný plášť!" Ou, proč jsem se narodila? Odkud sakra pocházejí tyhle směšné nápady? „Nebo když pojede autem, prostě si dej pozor, aby mezi ním a tebou byla dvě auta... tak jsem aspoň slyšela, že se to má dělat..."

Já a Dom jsme kdysi sledovaly jejího mudlovského přítele. Zjistily jsme, že ji podvádí. Jeho auto teď nemá boční zrcátka. Dom je schovává ve svém nočním stolku.

Daisy vypadá, jako by zvažovala, co říkám. Přála bych si, aby to nedělala. Konec konců jsem vyšinutá. Scorpius ji nepodvádí, je na ni naštvaný. Jen se jako obvykle chová jako rozmazlený spratek a nechce mluvit o tom, co ho trápí. A to nezmění jakékoliv sledování jeho auta.

Naštěstí náš rozhovor ukončí příjezd kouzelníka středního věku, k jehož najmutí mě Aidan přemluvil. Muž v černém smokingu a cylindru, s objemným kufrem plným mudlovských napodobenin magie vypadá totálně směšně. Hmm, možná, že když lekce lektvarů nevyjdou, mohla bych si vydělávat jako mudlovský kouzelník.

„Zdravím, slečna Weasleyová?" ptá se mě.

„To jsem já." Daisy si ho prohlédne odshora dolů a stejně jako já nevypadá příliš ohromeně.

„Omlouvám se za malé zpoždění, doprava byla šílená! Kde se mám připravit?"

Vedu ho do obývacího pokoje, který je v tuhle chvíli bez dětí. Ty jsou teď na zadní zahradě a hrají mudlovský fotbal s míčem, který dnes ráno koupil táta. Předtím měl jen míče na famfrpál. Kouzeník, který si říká Erik Excentrický, mi začne vysvětlovat, jak dělá svoje triky, a mě to rychle přestane zajímat.

Když volám děti dovnitř, aby se podívaly na toho ztroskotance, co předstírá, že je kouzelník, přijde ke mně Aidan a nevypadá moc šťastně.

„Co se děje, zlato?" ptám se ho.

„Kde je James?"

James. Dneska mi vůbec nepřišel na mysl. Po krátkém rozhlédnutí zjišťuji, že James je jediný člen rodiny, který tu není. A přitom je to ten jediný, kterého tu Aidan opravdu chce.

„Asi mu není dobře," říkám omluvně Aidanovi. „Je mi to líto, zlatíčko. Jsi se podívat na kouzelníka a já mu zavolám."

Aidan kývne a jde si sklíčeně sednout ke kamarádům. Proč musí ten zatracenej James Potter všechno zničit?

Rozhodnu se, že vyrazím najít Jamese, ale potřebuju s sebou buď Ala, Dom nebo Scorpia jako zálohu. Dom je zabraná do rozhovoru s Brianem, zatímco Al a Jenny vypadají hloupě zaujatě kouzelníkem. Alova fascinace mudly je občas velmi otravná. Scorpius je jediný, kdo sedí o samotě, takže se rozhodnu, že půjde on.

„Scorpie, pojď se mnou," tiše mu přikážu. Na nic se neptá a následuje mě ven z domu. Když jsme sami venku, vysvětlím mu situaci.

„... takže v zásadě se jdeme vloupat do Jamesova bytu a dotáhnout ho sem?" shrne Scorpius.

„Přesně. Jdeš do toho?"

„Mám na výběr?"

„Ani ne."

Přemístíme se k Jamesovu bytu a na naše klepání na dveře se jako obvykle nedostaví žádná reakce. Ani jsem ji nečekala.

„Co teď?" ptá se Scorpius a zní to poněkud rezignovaně.

Zarazím se, na chvíli přemýšlím, a pak: „JAMESI POTTERE, OTEVŘI TY DVEŘE, HNED TEĎ!"

Scorpius si zakryje uši. Dveře zůstanou pevně zavřené.

„A co teď?" ptá se Scorpius protivně.

„Nestůj tu jak idiot a vyraž ty dveře!"

„Vyrazit dveře?" syčí Scorpius. „Tohle je dost luxusní budova, Rose, nemůžu prostě -"

„Uhni stranou," doslova ho odstrčím stranou a vytáhnu hůlku. Vyslovím kouzlo tak razantně, že se dveře vytrhnou z pantů a dopadnou dva metry od vchodu. Scorpius, který se krčil za mnou, si odkryje tvář a následuje mě dovnitř.

„Nemohla jsi prostě zkusit alohomoru?"

Takhle je to mnohem dramatičtější.

Jamesův byt je nemožně zabordelený. Špinavé oblečení (a všechno není jen Jamesovo, leda by nosil růžová tanga) je roztroušené všude po obývacím pokoji, zároveň se spoustou malých lahviček od lektvarů. Scorpius jednu zvedne a zkoumá ji.

Cito Circumvenio1) ," čte etiketu. „To by mě zajímalo, co to je."

Zvednu podobnou lahvičku a podívám se sama. „Někde jsem to slyšela, jen si musím vzpomenout kde..."

Lámu si hlavu, zatímco Scorpius obchází byt a hledá nějaké známky života. Vím, že jsem o tomhle lektvaru četla a nebylo to dávno. Muselo to být v mých hodinách lektvarů, nebo možná v novinách. Každopádně vím, že je to zlé.

„Nikdo tu není, Rose," volá Scorpius z Jamesovy ložnice.

Cito Circumvenio...

„Každopádně tu s ním přebývá ženská," pokračuje Scorpius. „Všude jsou holčičí věci."

Má to něco společného s famfrpálem. Něco s výdrží, nebo tak nějak...

„Scorpe!" volám a on se vrací do obývacího pokoje. „Myslím, že to je lektvar zvyšující výkon. Je zakázaný Britskou famfrpálovou asociací - jestli někdo zjistí, že to James bere, už ho nikdy nenechají hrát."

„Tak proto hraje tak úžasně!"

Ještě jednou se rozhlédnu po zaneřáděném bytě. „Podívej se na všechny ty prázdné lahvičky; musí to pít každý den. Jestli je to ten lektvar, který myslím, tak je vysoce návykový."

Scorpius a já zůstaneme chvíli ustaraně zticha. Tak proto se James choval tak divně. Proto je tak hubený. Proto se pořád tak klepe a téměř nespí.

Ještě než vstřebáme tuhle informaci, dorazí do Jamesova bytu další osoba.

Laura.

„Co tady děláš?" Nestarám se, jak káravě to zní. Co sakra dělá v Jamesově bytě?

„Co se stalo s dveřmi?" zeptá se Laura.

„Neodpovídej na otázku otázkou, je to otravný," odseknu. „Vážně, co tu děláš? Nevěděla jsem, že vůbec víš, kde James bydlí!"

Sklopí oči k podlaze a mě náhle dojde, čí jsou ty holčičí věci. „Ach bože," syčím, „ty chodíš s Jamesem?"

„To snad ne!" zvolá Scorpius napůl pobaveně. Jsem všechno možný, jen ne pobavená.

„Lauro, odpověz mi."

Vyhýbá se mému pohledu. „Je to jen krátce. Myslela jsem, že mu můžu pomoct..."

Znova ne. Jestli se s ní zase rozejde před celým famfrpálovým stadionem, seberu svého syna a opustím tuhle rodinu navždycky. Myslím to vážně, opravdu to udělám.

„Věděla jsi o tomhle?" zvednu prázdnou lahvičku od lektvaru.

„Snažila jsem se ho přesvědčit, aby přestal!" tvrdí. „Řekl mi, že to má pod kontrolou!"

Šokovaně se se Scorpiem podíváme na sebe a okamžitě začnou padat otázky.

„Jak dlouho to trvá?"

„Kde je teď?"

„Je závislý?"

„Je v pořádku?"

„Proč jsi to sakra nikomu neřekla?"

Laura zvedne ruce, aby nás umlčela. Z nějakého důvodu to funguje. Vypadá zahanbena sama sebou, projde kolem nás a sedne si na pohovku.

„Hele, posaďte se na chvíli. Všechno vám vysvětlím."

* * *

1) Cito Circumvenio - z lat.: cito = rychle, spěšně, circum = shromáždit, venio = přijít, přibýt, chytit...
Přibližný překlad by mohl být např. „rychlý koncentrátor".

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 26. kapitola - Trochu vyšinutá Od: zuzule - 25.04. 2017
Jeeejda to je familie :D Dekuju!

Re: 26. kapitola - Trochu vyšinutá Od: Lupina - 18.04. 2017
Tak tuhle Rose mám čím dál raději. A Scorpius u mě čím dál hlouběji padá. Přijde mi, že v té rodině fakt není nikdo normální :D Všem zúčastněným moc děkuji za skvělý překlad!

Prehľad článkov k tejto téme:

padfoot4ever: ( alichay )16.06. 2017Epilog
padfoot4ever: ( alichay )10.06. 201734. kapitola - Konce
padfoot4ever: ( alichay )02.06. 201733. kapitola - Další nervové zhroucení
padfoot4ever: ( alichay )28.05. 201732. kapitola - Druhá strana normálnosti
padfoot4ever: ( alichay, maure )19.05. 201731. kapitola - Dvojitý zápor
padfoot4ever: ( Alichay )14.05. 201730. kapitola - Kandidáti
padfoot4ever: ( Alichay )07.05. 201729. kapitola - Trapnost
padfoot4ever: ( Kar + Alichay )30.04. 201728. kapitola - Nový směr
padfoot4ever: ( Kar )23.04. 201727. kapitola - Zásah
padfoot4ever: ( Kar )18.04. 201726. kapitola - Trochu vyšinutá
padfoot4ever: ( Kar )26.03. 201725. kapitola - Změna situace
padfoot4ever: ( Kar )19.03. 201724. kapitola - Arogance
padfoot4ever: ( Kar )07.03. 201723. kapitola - Návrat do Bradavic
padfoot4ever: ( Kar )24.02. 201722. kapitola - Pláč a zase pláč
padfoot4ever: ( Kar )17.02. 201721. kapitola - Soudy a soužení
padfoot4ever: ( Kar )12.02. 201720. kapitola - Nejdražší dcera
padfoot4ever: ( Kar )07.02. 201719. kapitola - Špína
padfoot4ever: ( Kar )02.02. 201718. kapitola - Čas na víno
padfoot4ever: ( Kar )26.11. 201617. kapitola - Následky
padfoot4ever: ( Kar )18.11. 201616. kapitola - Katastrofální svatba
padfoot4ever: ( Kar )07.11. 201615. kapitola - Build Up
padfoot4ever: ( Online preklady )29.10. 201614. kapitola - Víkend s Jenny, část II.
padfoot4ever: ( Online preklady )20.09. 201613. kapitola - Víkend s Jenny, část I.
padfoot4ever: ( Online preklady )26.08. 201612. kapitola - Kompromis
padfoot4ever: ( TinaStylinson )02.08. 201611. kapitola - Odhalení
padfoot4ever: ( TinaStylinson )10.05. 201610. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )24.01. 20169. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )07.01. 20168. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )29.04. 20157. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )19.10. 20146. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )08.09. 20145. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )05.08. 20144. kapitola
padfoot4ever: ( Dominika.Del )07.01. 20143.Kapitola – O Krávě a hafoňovi
padfoot4ever: ( Dominika.Del )21.09. 20132.Kapitola – Vítejte v mém světě
padfoot4ever: ( Dominika.Del )03.09. 20131. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Dominika.Del )02.06. 2013Úvod k povídce