Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Milý řáde

Dopis čtrnáctý

Milý řáde
Vložené: Coretta - 24.02. 2017 Téma: Milý řáde
Coretta nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autor: SilverWolf7007                   Překlad: Coretta              Beta: Avisavis                   Banner: Coretta

 

Originál: https://www.fanfiction.net/s/3157478/1/Dear-Order 

Přístupnost: K+ (dle FF, odpovídá věku 9+) 

 

Milý řáde

Aneb jednadvacet dopisů

adresovaných

řádu Příšerně přestrašeného puštíka

 

Dopis čtrnáctý:

Když jsem dopsal úkol do lektvarů...

 

Netrvalo dlouho, než Bill s Charliem ztratili zájem o Moodyho pátrání po Harrym, a místo toho se vrhli do pátrání po něčem na zub, pochybná čest asistovat mu tak zůstala na bedrech Kingsleymu a Tonksové. Příchod starších mladíků do kuchyně poskytl vítané rozptýlení od úkolů všem až na Hermionu, i když i ona se po chvilce váhání nechala vyrušit od eseje do přeměňování a vyslechla si, co mají na srdci.

„S Moodyho kouzelným okem je rozhodně něco v nepořádku,“ prohlásil Bill a pomohl si k sendviči. "Nevím o jediném kouzlu nebo lektvaru, který by ho dokázal ošálit, a nevěřím, že by si Pošuk myslel, že by zrovna Harry dokázal nějaké objevit. A kdyby věřil tomu, co svým okem vidí, musel by být s pátráním hotový do hodiny."

Charlie přikývl a chvatně spolkl sousto, aby mohl dodat, „Takže jsme si s Billem říkali, že bychom se mohli trochu porozhlédnout, jestli se Pošukovi třeba někde nezatoulalo."

„To by ale určitě něco řekl, kdyby se mu ztratilo tady, nemyslíš?“ Zapochybovala Molly, která jejich rozhovoru věnovala pozornost jen okrajově. Přidělávala další sendviče, aby mohla doplnit talíř na stole, na kterém udržovala Kouzlo čerstvosti. V posledních dnech bylo téměř nemožné dostat všechny k jídlu ve stejný čas, a to bylo ještě předtím, než začal kuchyňský stůl mizet pod rostoucími kupkami esejů a školních knih, takhle se alespoň ujistila, že nikdo nebude hladovět.

„Jasně, že ne, mami,“ odfrkl si posměšně Bill. „Ztratit vlastní oko není právě dokladem života podle hesla ‚ustavičně na pozoru‘."

Artur přikývl. „Máš pravdu. Před pár týdny zmínil, že s ním má nějaké potíže.“

Bill zamyšleně nakrčil čelo, ale neodpověděl, do kuchyně se totiž právě zatoulal neobvykle rozmrzelý Kingsley a šel prozkoumat talíř se sendviči. Po chvilce mu poklesla ramena, věnoval Molly vyčítavě žalostný pohled a s prázdnýma rukama místnost opustil.

Molly si hlasitě povzdechla. „No vážně, ten chlap!“ Durdila se.

Albus se zasmál pod vousy, v očích mu tančily jiskřičky. „Možná by byl spokojenější, kdyby byl v některých kousek sýra?“

„Na tom talíři je několik druhů sendvičů, Albusi, aspoň v polovině z nich sýr je!“ Utrhla se. „Odmítá je jíst, kdykoliv nejsou jen z obyčejného bílého pečiva s ničím víc než se sýrem a máslem!“

Rozhostilo se ticho, ve kterém se Hermiona, Artur a čtyři přítomní Weasleyovi potomci klepali strachy. Odmítnout sníst něco z kuchyně Molly Weasleyové se s velkou pravděpodobnostní podobalo výsledku většiny Fredových a Georgových lektvarových experimentů – bylo to výbušné a mělo to špinavé následky.

Pak si Albus odkašlal, i když trochu nervózně. „Ach, potom by možná bylo dobré udě-“

„NE!“ Vykřikli naráz Charlie, Bill a Ginny.

Ředitel v naprostém šoku zavřel ústa, nebylo zvykem, že by na něj někdo křičel a skákal mu do řeči. Poté si všiml výrazně znepokojivého způsobu, jakým se kolem sebe Molly rozháněla s nožem na máslo, oči se jí nebezpečně leskly, a návrh, že by možná bylo lepší udělat Kingsleymu pár obyčejných sýrových sendvičů, si nechal pro sebe.

Znovu si pročistil hrdlo. „Možná by neměl být tak, ehm, vybíravý?“ Navrhl chabě.

Molly trochu povolila sevření nože a napětí v místnosti mírně opadlo, ale nikdo další se neodvážil promluvit skoro půl hodiny.

Hermiona se dostávala k nejzajímavější části své eseje, dokonce se jí podařilo učinit menší průlom. Dokázala ignorovat Ronovo reptání, že se nudí, Ginnino dramatické ztvárnění skřetích válek s pomocí slánek a pepřenek, Nevillovo šťastné pobrukování, jak sepisoval esej do bylinkářství, a dokonce i Lunu, která s manickým chichotem kreslila přes horní půlku svého eseje do kouzelných formulí obřího plameňáka.

Přirozeně si právě ten moment ticha, klidu a úžasných intelektuálních uvědomění musela pro svůj přílet vybrat Hedvika, která dorazila s hlasitým houkáním a naprosto tak z Hermioniny mysli vymazala všechny stopy po přeměňovacích prozřeních.

Hedvika přistála na opěradle prázdné židle na opačném konci stolu, jakmile se usadila, mohli všichni vidět, že jsou její ocasní pera sežehnutá a celkově vypadá docela pomuchlaně.

„Ach můj,“ zamumlala Minerva, napřáhla ruku a opatrně uhladila pírka na hlavě sovy. Hedvika v odpověď vděčně zahoukala.

Jako by věděli, že Harryho dopis právě dorazil, vešli do místnosti Remus a Severus, následováni dvojčaty. Poslední dva přešli k Hedvice, Fred si vzal dopis a George mezitím zblízka prohlížel škody napáchané na ocasních perech.

„Říkal jsem si, že jsem zaslechl Hedviku,“ usmíval se Remus. „Už jste četli dopis?“

„Ještě ne,“ odpověděl Artur. „Ale asi by někdo měl.“

„Er, profesore,“ obrátil se George nečekaně na Severuse. „Je to jen mnou nebo Hedvika vážně vypadá, jako by právě unikla lektvarové explozi?“

Severus sovu prohlédl a zamračil se. „Ano, Weasley, zdá se, že máte pravdu.“

„Frede, myslím, že bys radši měl otevřít ten dopis,“ navrhl Ron a dychtivě položil psací brk.

Fred se zakřenil, přikývl a pustil se do čtení.

 

 

Fred se zarazil a ušklíbl se, když Severusovi uniklo drobné zasténání.

 

 

Severus klesl na židli bledý jako stěna.

 

 

„Je vám dobře, pane profesore?“ Starala se Hermiona, když si všimla, jak se Severus třese.

Mistru lektvarů unikl přidušený zvuk, který se po pár vteřinách dal rozeznat jako smích. „Potter experimentuje s lektvary. Merline. Rozebere Bradavice do základů, než přijdou Vánoce.“ Dál si v tomto stylu mumlal už jen pro sebe. Remus mu v chlácholivých kruzích přejížděl dlaněmi po ramenou.

„Takže!“ Zvolal najednou Bill, vyskočil ze židle a zaujal dramatickou pózu. „Mám v plánu vydat se na nebezpečnou misi vypátrat Pošukovo kouzelné oko! Kdo jde se mnou?“

Ron, Charlie a Ginny okamžitě vyskočili na nohy, následováni o trochu méně nadšeným Nevillem a Lunou a všech pět se Billovi v patách vytratilo z kuchyně.

Hermiona pokrčila rameny, odhodila brk a přidala se k nim.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dopis čtrnáctý Od: Iveta - 27.02. 2017
Taky chci patrat po Posukove oku! Nebo rovnou po pravem Moodym? :-D Jo, Harry experimentujici s lektvary - to by mohlo Voldyho odravnat :-D diky za preklaf :-)

Re: Dopis čtrnáctý Od: martik - 25.02. 2017
Chudák Severus z něj ještě nakonec zešediví. To je zamotané, jako moje vlasy po ránu. Jsem zvědavá, jak se to vyvrbí. Děkuji.

Re: Dopis čtrnáctý Od: luisakralickova - 24.02. 2017
Tak stálá bdělost, čarodějky, rozuzlení se blíží:) Díky za další veselý dílek.

Re: Dopis čtrnáctý Od: denice - 24.02. 2017
Zase jsem se chechtala od Příšerně přestrašeného puštíka až po závěrečný lov na Moodyho oko. A navíc jsem se dovzdělala - čepelatku jsem si musela vygooglit :-) Harry se hodně zlepšuje - i v nepřítomnosti se mu povedlo přivést Severuse k záchvatu :-D Díky.

Re: Dopis čtrnáctý Od: margareta - 24.02. 2017
Tak já už mám z toho v hlavě maglavajz! Pokud Moody není Moody, kdo si na něho hraje? Není náhodou v Kvikálkově místo Harryho? Možná toužil vylepšit si i druhé oko a protože se v lektvarech houby vyzná, laicky se domníval, že když pepř zostřuje jídlo, zostří mu i zrak. Možná proto tu pepřenku minule ukrad. A kdoví, co ještě přimíchal! Žádný div, že je Hedvika tak zdevastovaná. A to lítá rychle a stejně ji to lízlo! Chudák puštík Papušík! Až se Ron dozví, jak ho to vzalo, tak to Harrymu nedaruje! Jestliže Moody navíc před aplikací svého výrobku použil anestetikum /čti alkohol/ zevnitř i zevně, výsledek nutně musel Petúnii dovést k závěru, že se pokoušel o čepelkovou metodu trvalého mejkapu! Teď je tam, kde byl, ještě k tomu bez obočí a na své normální oko nejspíš pro slzy nevidí. A Harry musí zatím v jeho podobě na Grimmauldově náměstí předstírat ztrátu magického oka, aby nikoho nenapadlo se mu na ně chtít normálně podívat. Protože by zjistili, že žádné nemá, prohledali by ho, našli všehodžús a hned by byli doma, co a jak! Ach jo, ja vím, že to bude asi zase všechno jinak, ale vždycky si říkám, co když...?! Moc děkuji za kapitolu! Je to legrace!
Re: Dopis čtrnáctý Od: Coretta - 24.02. 2017
:) tak nevím, jestli ti tahle teorie vyjde... ale zkoušej dál, rozuzlení se pomalinku blíží :)
Re: Dopis čtrnáctý Od: margareta - 24.02. 2017
Jejda, spletla jsem si čepelatku s čepelkou. Ále nic, tak se chudák Petúnie utěšovala sladkým, no. Copak čepelatka, u nás by musela hlodat řepu cukrovku.

Re: Dopis čtrnáctý Od: gleti - 24.02. 2017
Nejsem si jistá, jestli Severus ve zdraví, hlavně duševním, přežije Pottera experimentujícího s lektvary.

Prehľad článkov k tejto téme:

SilverWolf7007: ( Coretta )24.03. 2017Epilog
SilverWolf7007: ( Coretta )20.03. 2017Dopis dvacátý první
SilverWolf7007: ( Coretta )17.03. 2017Dopis dvacátý
SilverWolf7007: ( Coretta )13.03. 2017Dopis devatenáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )10.03. 2017Dopis osmnáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )06.03. 2017Dopis sedmnáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )03.03. 2017Dopis šestnáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )27.02. 2017Dopis patnáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )24.02. 2017Dopis čtrnáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )20.02. 2017Dopis třináctý
SilverWolf7007: ( Coretta )17.02. 2017Dopis dvanáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )13.02. 2017Dopis jedenáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )10.02. 2017Dopis desátý
SilverWolf7007: ( Coretta )05.02. 2017Dopis devátý
SilverWolf7007: ( Coretta )03.02. 2017Dopis osmý
SilverWolf7007: ( Coretta )30.01. 2017Dopis sedmý
SilverWolf7007: ( Coretta )27.01. 2017Dopis šestý
SilverWolf7007: ( Coretta )23.01. 2017Dopis pátý
SilverWolf7007: ( Coretta )20.01. 2017Dopis čtvrtý
SilverWolf7007: ( Coretta )16.01. 2017Dopis třetí
SilverWolf7007: ( Coretta )13.01. 2017Dopis druhý
SilverWolf7007: ( Coretta )08.01. 2017Dopis první
. Úvod k poviedkam: ( Coretta )26.11. 2016Úvod k povídce