Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2016 Bonus Advent

Prišli ku Vám koledníci

2016 Bonus Advent
Vložené: Lupina - 26.12. 2016 Téma: 2016 Bonus Advent
Zlatý fond nám napísal:

 

26. december 2016

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Here We Come a Wassailing

Autor: Cheryl Dyson

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/5549917/1/Here_We_Come_a_Wassailing

 Preklad: Jimmi

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

 


 

Prišli ku Vám koledníci

Prvá kapitola

Harry buchol do steny a vystrel ruky, aby sa vyrovnal. Chvíľu sa jej držal, aby znova nadobudol rovnováhu. Bolo možné, že asi mal ten posledný drink vynechať... alebo posledné štyri. Vianočné večierky na ministerstve boli vo všeobecnosti šialené. Bolo na nich príliš veľké množstvo alkoholu, príliš hlasná hudba a príliš nedôstojné správanie.

Harrymu sa pomerne uľavilo, keď sa mu podarilo oddeliť sa od blonďavej ženskej, čo sa na neho lepila - na meno ktorej si nedokázal ani začať spomínať - a odišiel preč, aby pohľadal záchod. Večierok bol na piatom poschodí ministerstva, ktoré postavili tento rok a len Merlin vedel, kde umiestnili sociálne vybavenie.

Po tom, čo sa prepotkýňal asi treťou slepou uličkou, zastavil sa na zvuk spevu. Nielen spevu, ale neuveriteľného spevu. Harry ten zvuk nasledoval a zostal stáť vo vchode veľkej, matne osvetlenej konferenčnej miestnosti.

V jednom rohu miestnosti bolo piano, na ktorom práve hrala Pansy Parkinsonová. Vedľa nej stál a spieval Draco Malfoy.

Harry si na chvíľu pomyslel, že má halucinácie. Prečo bolo v konferenčnej miestnosti piano? A prečo mu z Draca Malfoya behali po chrbte zimomriavky?

Malfoyov hlas bol výrazný a nádherný, keď spieval Dobrého kráľa Václava. Harry cítil, ako ho noty zaplavujú a po prvý raz za veľmi dlhý čas si pripadal neobvykle pokojne. Bola viditeľná len časť Malfoyovho profilu, ale v tom tlmenom svetle vyzeral takmer ako anjel.

Obaja pracovali na ministerstve, ale Harry Malfoya videl zriedka - pracoval v akomsi málo známom oddelení - Normy magického obchodovania či také dačo. Na tomto poschodí, spomenul si Harry. Svedomito sa vždy vzájomne ignorovali.

Harry ho tajne študoval a prekvapilo ho, keď si všimol, že Malfoy dospel do dosť príťažlivého dospelého. S úžasným hlasom, sucho dodal v duchu.

Keď pieseň skončila, Harry vykĺzol okolo zárubne za dvere, aby ho nezazreli.

"Kráľ Václav," komentovala Pansy. "Bol bifľomorčan. Alebo možno chrabromilčan."

"Možno to bol ľudomil, ktorý bol Potterovým predkom."

"Povedal si, že dnes večer Pottera nespomenieš!"

"Ty si vytiahla chrabromilčanov," odsekol Malfoy.

"Nie tohto chrabromilčana. Čo chceš spievať ako ďalšie?"

"Nechcem spievať."

"Nuž, budeš musieť. Jediný raz, kedy môžem počuť tvoj nádherný hlas, je počas sviatkov, keď si dáš príliš veľa vareného muštu. Vyhovieš mi. Takže zaspievaj mi The Holly and the Ivy."

Malfoy si vzdychol, ale keď hudba začala, jeho barytón sa vzniesol ešte raz. Harry pred dverami načúval, úplne zabudol na dôvod, prečo odišiel z večierka.

Nakoniec ho mechúr odviedol preč od provizórneho hudobného salóna a keď sa vrátil, boli už Malfoy s Parkinsonovou preč. Zmizlo aj piano, podľa všetkého ho znova premenili na pódium v rohu. Harry šiel domov a pokúsil sa potlačiť svoje sklamanie.

 

Poznámka: Hudba je pre mňa španielska dedina. Takže ak poznáte naše verzie vianočných kolied alebo máte návrh na preklad ich názvov, vymením to dodatočne.

The Holly and the Ivy (Cezmína a brečtan): http://www.youtube.com/watch?v=24AtFiB9MhU

Dobrý kráľ Václav: http://www.youtube.com/watch?v=dBtrWGu_eoA

Good King Wenceslas: http://www.youtube.com/watch?v=q2l1iLuJKyM

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 01.03. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Prišli ku Vám koledníci Od: larkinh - 27.12. 2016
JO, tuhle si pamatuju, ta je užasná - děkuji.

Re: Prišli ku Vám koledníci Od: martik - 26.12. 2016
Tak tuhle jsem taky nečetla a hned se jdu vrhnout na celou povídku, vypadá opravdu roztomile. Děkuji.

Re: Prišli ku Vám koledníci Od: JSark - 26.12. 2016
Síce bol Václav český kráľ a asi sotva by študoval v Škótsku, ale inak zlaté. :)

Re: Prišli ku Vám koledníci Od: denice - 26.12. 2016
Jé, tak to je ten první advent - 2011. Co překládala Jimmi a poslední lechtivé kapitoly Lady! Ten byl nádherný, a ještě jsem si užila spoustu kouzelných koled. A teď si ho budu chtít přečíst celý znova - ještě že oběd už se peče, jinak nevím, nevím, kdy bychom jedli :-) Děkuji!

Re: Prišli ku Vám koledníci Od: silrien - 26.12. 2016
Tak s písněmi neporadím, ale jsem moc zvědavá na pokračování. Proč mluví Draco často o Harrym? Děkuji

Prehľad článkov k tejto téme:

Мерри: ( Zlatý fond )06.01. 2017Amorci na stropě
CJK: ( Zlatý fond )01.01. 2017Pohádka o Světlu a Temnotě
Darkrivertempest: ( Zlatý fond )31.12. 2016Viscum amor
Cheryl Dyson: ( Zlatý fond )26.12. 2016Prišli ku Vám koledníci
weknwekonf: ( Zlatý fond )25.12. 2016Škrkny
Sirylu: ( Zlatý fond )24.12. 2016Vianoce sú vo vzduchu... nenadychujte sa príliš!
Gravidy: ( Zlatý fond )23.12. 2016Svokrovinky, lotrovinky a iné podslinky
Sharkeygirl: ( Zlatý fond )22.12. 2016You're a Mean One Mr. Grinch
Ramora: ( Zlatý fond )21.12. 2016Jen si tak trochu písknout
eeyore9990: ( Zlatý fond )20.12. 2016Nikdy nebuď spícího draka (bez důkladného zaškolení)
Cecelle: ( Zlatý fond )19.12. 2016Škola hrůz
melisande88: ( Zlatý fond )18.12. 2016Válka s kůrolezem
Musyc: ( Zlatý fond )17.12. 2016Tady a teď
Muggles: ( Zlatý fond )16.12. 2016Jenom jednoduchá desková hra
Olivia Lupin: ( Zlatý fond )15.12. 2016Krásně svázané Vánoce
Mother of Tears: ( Zlatý fond )14.12. 2016Triumf logiky
opalish: ( Zlatý fond )13.12. 2016Vendelín, který nikdy nebyl
AWickedMemory: ( Zlatý fond )12.12. 2016Pohádky jsou pro mudly
MiHnn: ( Zlatý fond )11.12. 2016Rumour Has It
greenschist: ( Zlatý fond )10.12. 2016Náležitě vyjádřená vděčnost
MyTeenageDream: ( Zlatý fond )09.12. 201612 věcí, které si Voldemort NEPŘEJE k Vánocům
Ostatní autori: ( Zlatý fond )08.12. 2016A Silent Night
Scattered Logic: ( Zlatý fond )07.12. 2016Daň z tupých hláv
Fidelia: ( Zlatý fond )06.12. 2016Všetko je v poriadku, pani markíza...
Jenwryn: ( Zlatý fond )05.12. 2016Rodinný recept Princeů
Artemis Day: ( Zlatý fond )04.12. 2016Lustr
sunnyjune46: ( Zlatý fond )03.12. 2016Fotku, jinak nevěřím
Della D.: ( Zlatý fond )02.12. 2016Čokoláda
( Zlatý fond )01.12. 2016Každý Snupin, který byl kdy napsán