Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Maska

5. Hůlky

Maska
Vložené: arabeska - 11.09. 2016 Téma: Maska
Online preklady nám napísal:

Autor: Hesaluti; Překlad: gama, perretka, Meiki16121993, nano1971, Carmy, anetka; Beta: arabeska; Banner: Jimmi

OriginálFacade

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

"S radosťou vám oznamujem, že sa začne Mentorský program," informovala profesorka McGonagallová zhromaždený personál. "Je to prestížne podujatie a môžeme byť hrdí, že sú Bradavice jednou zo škôl, ktoré boli pozvané k účasti. Mentorský program bol pomenovaný podľa Sira Horacea Winningtona, ktorý s týmto nápadom prišiel pred mnohými rokmi. Bohužiaľ trvalo dlho, kým sa ho podarilo uskutočniť. Takže odteraz sa bude nazývať Winningtonov program."

"Veľmi trefné meno!" povedal Fabien s úškrnom a Hermiona prevrátila očami.

Profesorka McGonagallová prikývla.

"Program bude prebiehať na štyroch miestach po dobu jedného mesiaca. Ešte sme nedostali zoznam mentorov, ale domnievam sa, že zahrnie niekoľko slávnych čarodejníkov, expertov vo svojich sférach, ktorí poskytnú vybraným študentom pomoc, praktické inštrukcie a rady v oblasti svojej špecializácie. Na každej úrovni potom budú študenti súperiť v súťaži. Na konci programu bude študent s najvyšším počtom bodov vyhlásený za víťaza. A víťaz bude mať česť vybrať si jedného z mentorov, s ktorým strávi nejaký čas, aby tak zlepšil svoje zručnosti."

"To znie úžasne," povedal Neville a niekoľko profesorov v miestnosti súhlasne prikývlo.

"Súhlasím, profesor Longbottom," pritakala profesorka McGonagallová. "Z tohoto dôvodu musíme byť veľmi pozorní pri výbere účastníkov. Je to pre nich obrovská príležitosť a budú reprezentovať našu školu, takže by sa rozhodovanie nemalo brať na ľahkú váhu."

"Kolik studentů se může zúčastnit?" zeptala se profesorka Corbinová.

"Každé z tří škol je povolena účast pouze pěti žáků. V polovici programu sa toto číslo v závislosti na počte bodov zníži na troch študentov a finále sa zúčastní iba jeden z každej školy."

"Takže Bradavice mohou poslat jednoho žáka z každé koleje plus jednoho navíc?" zeptala se Hermiona.

"Ano, přesně tak. Konečné rozhodnutí zůstane na vedoucích jednotlivých kolejí, ale očekávala bych podněty od všech profesorů. Bola by som však rada, keby sa študenti tiež cítili zapojení do rozhodovania, a napadlo ma, že by bolo múdre, keby sme si urobili vlastný konkurz. Od každého riaditeľa fakulty, samozrejme s posudkom od ostatných učiteľov, by som chcela návrh troch študentov, ktorí by sa mohli zúčastniť. Uspořádáme soutěže podobné těm, které budou v oficiálním programu, a postupněžíme výběr na oněch pět studentů."

"Skvělý nápad!" zajásal Neville.

"Jsem ráda, že souhlasíte, profesore Longbottome," pronesla profesorka McGonagallová svým obvyklým strohým tónem.

Hermiona tiskla rty k sobě a snažila se nesmát při pohledu na Nevillovu tvář.

"Chystám prerozdelenie úloh medzi zamestnancov, takže by sme mohli začať veľmi brzy. Ak by ste mohli urobiť rozhodnutie ohľadom svojich troch vybraných študentov čo najrýchlejšie, bolo by to veľkým prínosom."

"Jaká kritéria navrhujete pro výběr?" otázala se profesorka Corbinová.

"Študenti, ktorí budú súťažiť, by mali mať čo najlepší prospech, aby bol Rokfort na rovnakej úrovni ako ostatné školy…"

"To mnoho studentů vylučuje," odvážil se Neville přerušit svou nadřízenou. Ta ale nevypadala, že by ji to nějak vyvedlo z rovnováhy.

"Áno, očakáva sa, že súťažiť budú tí najlepší," odpovedala.

"Aj ak má študent osobitný talent iba v jednej oblasti, môže byť reálnym kandidátom. A oblasť, v ktorej je skutočne dobrý, nemusí byť čisto akademického smeru."

"Elladora Malfoyová," promluvil zčistajasna Fabien a všichni se svorně otočili, aby se na něj podívali. "Je nejlepší letec, jakého jsem kdy viděl!"

"Přesně tak," přisvědčila profesorka McGonagallová.

"Je však třeba také zvážit, zda se tito studenti budou schopni chovat slušně, projevovat úctu a tvrdě pracovat, aby zkusili dosáhnout svého maxima. Budou to reprezentanti naší školy, a proto musíme volit velmi pečlivě, koho vyšleme."

"Tak to potom Elladoru Malfoyovú nie," riekla ľadovým tónom Hermiona, ale Fabien po nej strelil svojou vlastnou verziou zazretia.

"Musíme dať dohromady zoznam študentov, ktorých budeme postupne vylučovať," povedala profesorka McGonagallová.

"Je treba doriešiť ešte množstvo detailov, ale budem vyžadovať, aby so študentami, ktorých nakoniec vyberieme, cestovalo niekoľko profesorov spolu s aspoň jedným rodičom. Takže budeme musieť overiť, či vybraní študenti budú mať možnosť, aby s nimi cestoval aj dospelý."

Kývnutím naznačila, že schůze je u konce.

"Každému pošlem rozpis úloh a prosím, aby bol zoznam účastníkov pripravený odo dneška za týždeň."

_______________

"Ale to není mnou, profesorko Grangerová!" trval na svém Bert Ogilvie, ohánějící se agresivně hůlkou nad oblázkem na svém stole. "Tento prútik nepracuje správne celý čas, čo ho mám."

Hermiona si povzdychla. Takúto výhovorku počula najmenej stokrát.

"Prútik nemôžeme obviňovať za nesprávne kúzlenie, pán Ogilvie," povedala. "Len čarodejníka, ktorý ho ovláda."

"Nerobí to, čo od neho očakávam," namietal Bert.

Hermiona opustila katedru a podišla k Bertovi načahujúc ruku po jeho prútiku.

Potom ňou zamávala ponad kamienok na jeho stole v očakávaní, že sa zmení na chrobáka.

Zmätene zažmurkala, keď sa tak nestalo. "Vravel som!" zvolal Bert a Hermiona k nemu vzhliadla.

"Hmm… veľmi neobvyklé," povedala. Prešla cez miestnosť, Bertov prútik v ruke. Vlastným prútikom premenila vtáčiu klietku v rohu na stoličku. Potom na ňu mávla chlapcovým prútikom.

Stolička sa mala premeniť späť na klietku, ale nestalo sa tak.

Držiac Bertov prútik vzhliadla na triedu, ktorá pozorovala jej neúspech s obrovským záujmom.

"Zdá se, že vám dlužím omluvu, Berte. Vaše hůlka nefunguje správně."

Bert se podíval náležitě samolibě a pokynul svým spolužákům. Hermiona se vrátila ke svému stolu.

"Ponechám si vaši hůlku a podívám se, co za problém to může být. Nikdy předtím jsem se s tím nesetkala."

Hermiona zvedla hůlku, zkoumala ji, ale vypadala naprosto normálně.

"Spárovali ji s vámi, ne?" zeptala se a Bert přikývl.

"Ano, paní profesorko. U Tří hůlek."

"Ani moje není v pořádku," ozvalo se zezadu a Hermiona vzhlédla, aby spatřila, jak Louisa Burseyová mává hůlkou ve vzduchu.

"Opravdu, Louiso? Jste si jistá?"

Louisa přikývla. "Ano, paní profesorko, ani Matildě Halesové většinu času nefunguje."

Hermiona otestovala Louisinu hůlku stejným způsobem jako Bertovu.

Zpočátku se zdálo, že funguje perfektně, ale když se pokusila proměnit ptačí klec podruhé, nic se nestalo.

"Kde jste koupila svou hůlku, slečno Burseyová?" zeptala se Hermiona, ale měla skličující pocit, že už předem zná odpověď.

"U Tří hůlek, paní profesorko."

Hůlka si vybrala svého majitele a byla s ním spárována – v tom spočívalo základní hůlkařské kouzlo.

Nedávalo smysl, aby byly hůlky studentů nefunkční.

Když vyučování skončilo, vydala se Hermiona najít Fabiena. Seděl v učebně lektvarů a jako vždy ji přivítal svým zničujícím úsměvem.

"Hermiono!"

"Ahoj, Fabiene, chtěla jsem se tě na něco zeptat."

"Ách, no konečne! Vedel som, že sa ma nakoniec spýtaš." Fabien sa k nej s úškrnom na perách naklonil a ona si hlasno povzdychla.

"Týká se to několika hůlek."

"Ou. Škoda."

Hermiona si nemohla pomoci, ale trochu se nad jeho slovy ušklíbla. Možná na něj byla občas trochu příkrá. Odkašlala si předtím, než pokračovala.

"Stretla som sa s niekoľkými prútikmi, pri ktorých sa nezdá, že pracujú správne. Napadlo ma, či si nemal aj ty nejaké problémy?"

"Nie, ale profesorka Corbinová určite mala. Nedávno o tom hovorila."

A tak ju Hermiona šla pohľadať. Ako ale stúpala po schodoch do Bystrohlavskej veže, stretla Nevilla nesúceho knihy, ako berie schody po dvoch.

"Hej, Neville!" zvolala. "Ponáhľaš sa?"

"Nijako zvlášť, len mám ťažký náklad."

Hermiona zamračene vytiahla prútik, mávla ním a knihy sa ocitli vo vzduchu vedľa nich.

Pozrela sa na Nevilla, ktorý sa rozpačito usmial.

"Chcela som sa stretnúť s profesorkou Corbinovou kvôli problémom s prútikmi niektorých študentov."

Nevillov výraz sa zmenil. "Aj ty si mala nejaké?"

Hermiona prikývla. "Ty máš?"

"Áno – prútik Mattyho Parkinsona nekúzli vôbec a prútik Tima Crownyho spraví opak toho, čo očakávaš."

"Obaja sú prváci, že? Nevieš, či ich majú z Troch prútikov?“ spýtala sa Hermiona.

Neville pokrčil plecami. "Nie som si istý, ale tipoval by som to – mám dojem, je to ten nový Olivander. Všetci študenti majú prútiky odtiaľ."

Hermiona sa zaškľabila a vzdychla. Očividne bolo v obchode niečo v neporiadku. A šlo o niečo, s čím sa nikdy predtým nestretla.

"Nenapadá ma žiadny iný dôvod pre všetky chybné prútiky, ako to, že sa s nimi niečo deje, kým sú v obchode."

Keď prehovorila, Nevillova tvár sa rozžiarila v obrovskom úškrne a v očiach mu zaiskrilo. Hermiona pokrútila hlavou.

"O tom ani nežertuj, Longbottome!"

"No, když tu máme hromadu vadných hůlek, budeme si muset promluvit s majitelem toho obchodu…" Neville se uchechtl, a než větu dořekl, trochu pozměnil formulaci. "Teda ty si s ním budeš muset promluvit, že ano?"

Opäť sa zachechtal a Hermiona sa zaksichtila, než švihla rukou k hromade vznášajúcich sa kníh, ktoré s rachotom dopadli na zem.

Nevilla to rozosmialo ešte väčšmi. "Bude si myslieť, že hľadáš zámienku, prečo s ním hovoriť."

Hermiona zasténala a prohrábla si vlasy. Neville měl naprostou pravdu!

Bude sa musieť pokúsiť prísť tomu na kĺb a najlepšie miesto, kde začať, bude obchod s prútikmi.

Jak jednoduché, kdyby jedním z majitelů obchodu nebyl jistý Draco Malfoy.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 5. Hůlky Od: NanaOsaki - 21.07. 2018
To bude velmi zajímavé setkání, mám pocit :D

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 5. Hůlky Od: mami - 08.11. 2016
Žeby Draco predával chybné prútiky? To mi k nemu nejak nepasuje.

Re: 5. Hůlky Od: Jacomo - 15.09. 2016
Zjistila jsem, že si to musím přečíst ještě jednou, protože v tu jednu ráno a při čtení nahlas jsem nějak nestíhala pochytit obsah (a Něville mě bude strašit ještě dlouho, Jimmi :-D). Tak si to shrňme - bude nějaká soutěž, kam mají jet ti nejlepší, v doprovodu učitelů a rodičů. A Elladora Malfoyová JE v něčem nejlepší. No, to rozhodně otvírá vrátka spekulacím... ;-) Nemluvě o tom, že Draco je spolumajitelem obchodu, kde prodali prvákům problematické hůlky... spekulace už je moje druhé jméno :-) Moc moc děkuji všem překládajícím i obětavé betě Arabesce. Jste úžasné! Všechny!

Re: 5. Hůlky Od: maria - 12.09. 2016
dakujem

Re: 5. Hůlky Od: fido - 12.09. 2016
Mentorský program... pro jaké je ročníky? přeci druhák nemůže konkurovat sedmákovi :) no v knihách taky prvák řídil kolej... :) díky

Re: 5. Hůlky Od: denice - 11.09. 2016
Tajemná záhada nefungujících hůlek a majitel obchodu s hůlkami Draco Malfoy - to bude pěkně třaskavá směs, nedivím se Nevillovi, že se tak skvěle bavil. (V duchu jsem zpět v sovím hrádku a poslouchám...) Děkuji všem!

Re: 5. Hůlky Od: tvefisto - 11.09. 2016
Kdopak s dětmi asi pojede, že? ;) Záhada s hůlkami se mi líbí. Postřehla jsem správně, že malí zmijozelové problém nemají? To bude záhadička!! Už se těším na další!! Díky za kapitolu. :)

Re: 5. Hůlky Od: silrien - 11.09. 2016
Draco má obchod s hůlkami? Každopádně mě zajímá, co s nimi je. Tahle povídka je čím dál zajímavější. Jo a nemá být shromážděný? Hned na začátku.

Prehľad článkov k tejto téme:

Hesaluti: ( Online preklady )13.10. 2017Epilog
Hesaluti: ( Online preklady )07.10. 201740. Když se zdi bortí
Hesaluti: ( Online preklady )01.10. 201739. Souvislosti
Hesaluti: ( Online preklady )24.09. 201738. Poslední kapka
Hesaluti: ( Online preklady )17.09. 201737. Minulost
Hesaluti: ( Online preklady )10.09. 201736. Jen my dva
Hesaluti: ( Online preklady )20.08. 201735. Mentoři
Hesaluti: ( Online preklady )06.08. 201734. Prasinky
Hesaluti: ( Online preklady )30.07. 201733. Z hrany na pevnou zem
Hesaluti: ( Online preklady )23.07. 201732. Lekce, otázky a odpovědi
Hesaluti: ( Online preklady )16.07. 201731. Test z přeměňování
Hesaluti: ( Online preklady )09.07. 201730. Ranní setkání
Hesaluti: ( Online preklady )02.07. 201729. Návrat
Hesaluti: ( Online preklady )25.06. 201728. Tajemství
Hesaluti: ( Online preklady )18.06. 201727. Padá sníh
Hesaluti: ( Online preklady )11.06. 201726. Útulno
Hesaluti: ( Online preklady )04.06. 201725. Sníh a jahody
Hesaluti: ( alichay )29.05. 201724. V kuchyni to vře
Hesaluti: ( alichay )21.05. 201723. Bouře
Hesaluti: ( Online preklady )14.05. 201722. Chalupa
Hesaluti: ( Online preklady )16.04. 201721. Vzlétnout výš
Hesaluti: ( Online preklady )09.04. 201720. Šťastněji
Hesaluti: ( Online preklady )26.02. 201719. Smíšené pocity
Hesaluti: ( Online preklady )09.02. 201718. Lekce o hůlkách
Hesaluti: ( Online preklady )21.01. 201717. Zkouška lektvarů
Hesaluti: ( Online preklady )12.01. 201716. Odposlouchávání
Hesaluti: ( Online preklady )07.01. 201715. Kruval
Hesaluti: ( Online preklady )29.11. 201614. Umístění
Hesaluti: ( Online preklady )22.11. 201613. Okouzlení
Hesaluti: ( Online preklady )15.11. 201612. Suchar?
Hesaluti: ( Online preklady )08.11. 201611. Příjezd
Hesaluti: ( Online preklady )01.11. 201610. Tiebreak
Hesaluti: ( Online preklady )14.10. 20169. Na stadionu
Hesaluti: ( Online preklady )04.10. 20168. Lektvary
Hesaluti: ( Online preklady )23.09. 20167. Urovnání
Hesaluti: ( Online preklady )16.09. 20166. Tradície
Hesaluti: ( Online preklady )11.09. 20165. Hůlky
Hesaluti: ( Online preklady )24.08. 20164. Znovu pozvaný
Hesaluti: ( Online preklady )13.08. 20163. Traja Malfoyovci
Hesaluti: ( Online preklady )07.08. 20162. Nočná mora
Hesaluti: ( Online preklady )31.07. 20161. Rokfortský klobúk
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )13.07. 2016Úvod k poviedke