Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Chlapec, který mockrát zemřel

Dějství 1 - obraz 1

Chlapec, který mockrát zemřel
Vložené: Jacomo - 16.01. 2016 Téma: Chlapec, který mockrát zemřel
Jacomo nám napísal:

Chlapec, který mockrát zemřel

Autor: starcrossedgirl

Z anglického originálu The Boy Who Died a Lot

přeložila Jacomo s laskavou a obětavou pomocí Calwen

Banner: arabeska

Ilustrace: acid3

Věnováno Patoložce za to, že pro nás tento příběh objevila

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Dějství 1 – obraz 1


Poprvé Harry Potter zemřel, když mu bylo jedenáct.

Při zpětném pohledu považoval Severus za menší zázrak, že to tomu zatracenému klukovi trvalo tak dlouho. Neuvážené letecké kousky bez jakékoliv lekce skutečného létání, trollové v podzemí a noční potulky po hradě, kamkoliv se mu zlíbilo - nedostatek důkazů neznamenal, že se tak nedělo - díky tomu všemu měla spirála smrti zachytit Pottera mnohem, mnohem dříve.

Prokleté koště se nepočítá, protože za to výjimečně nebylo zodpovědné Potterovo legendární štěstí. V tomto případě mu kůži zachránil Severus osobně, přičemž ho za to privilegium téměř zachvátily plameny, aniž by to bylo k něčemu dobré. Protože ani ne o šest měsíců později stejně skončili tady: Potter ležel jako studený kámen na posteli ošetřovny a Severus uvažoval, proč se s tím zachraňováním vůbec obtěžoval.

Škoda pěkného hábitu. A navíc byl drahý.

"Je to všecko moje vina," vzlykal ten přerostlý trouba, který za celý tenhle zmatek mohl. "Měl ´sem ty skupinky poskládat jinak. Neměl ´sem ho posílat s Malfoyem. Měl ´sem-měl ´sem-"

Zbytek Hagridových slov zanikl v nové záplavě slz, když muž objal nehybný Potterův trup a vzlykal tak silně, že se třáslo lůžko i židle, na které seděl. Ten pohyb shrnul prostěradlo, kterým Pomfreyová zakryla tělo, a odhalil výraznou ránu na Potterově krku, ze které unikla jeho krev i život.

"No tak," ozvala se Minerva a přitáhla prostěradlo zpět na místo, "nemá smysl se obviňovat. Nemohl jste vědět, že se taková.... tak strašná tragédie," při posledním slově se jí zachvěl hlas, "může přihodit. Pokud by někdo z nás opravdu dokázal předvídat budoucnost – no, nikdy bych jim ten trest vůbec neuložila. Nesu stejný podíl viny jako vy."

Ach, pro lásku... Severus si založil ruce na prsou, prsty zabubnoval o nadloktí a s maximálním podrážděním zvedl oči k nebesům. Když se znovu podíval dolů, Minerva ho probodávala pohledem.

"Zabilo by vás alespoň předstírat špetku nějakého respektu?"

"Kvůli pošetilé partičce ubožáků, kteří jsou zaujatí sebeobviňováním? Ano."

"Kvůli skutečnosti, že tu sotva půl metru od vás leží mrtvý jedenáctiletý chlapec! Kvůli tomu, že další tři děti, z nichž - mohu-li dodat - jedno patří do vaší koleje, sedí přímo za těmito dveřmi," ukázala prstem k místnosti, kam Pomfreyová odvedla Draca, Longbottoma a Grangerovou, "a budou mít pravděpodobně doživotní trauma!"

Hagrid se ještě víc rozeštkal.

"Jsem si jistý, že je to všechno velice dojemné," poznamenal Severus, "až na to, že vám jako obvykle naprosto uniká pointa."

Na okamžik to vypadalo, že se Minerva vrhne přes postel, která mezi nimi stála, a postará se, aby se Severusův krk podobal Potterovu. Možná by to i udělala, kdyby nebylo ruky, kterou jí Brumbál položil na rameno. "A to má být?" zeptal se ředitel, jako kdyby sám nestrávil posledních deset minut tichým analyzováním informací, které jim Hagrid před tím, než se zhroutil jako hromádka neštěstí, poskytl.

"Jsem si jistý, že jste už došel k témuž závěru jako já, pane řediteli."

"To je možné, ale stejně bych si rád poslechl váš výklad událostí."

Severus si povzdechl. "Zaprvé: Hagrid potvrzuje, že něco skutečně zabíjí jednorožce, nějaký tvor, který se nepodobá ničemu, co kdy viděl. Zadruhé: dotyčný tvor pije krev jednorožců. Zatřetí: dotyčný tvor zabil Pottera tím, že mu podřízl krk nožem, což je velice zajímavá volba zbraně pro nadpřirozenou bytost jakéhokoliv druhu. Závěr: dotyčný tvor není vůbec tvor; je to Pán zla, který se vrátil. Byl natolik oslabený, že se kvůli zachování života musel spoléhat na krev jednorožce, ale teď zabil jedinou osobu, která ho téměř porazila, čímž dostáváme naprosto jinou rovnici. Má Potterovu krev; je jen otázkou času, kdy objeví odpovídající kouzlo, pokud se tak už nestalo. To, jak je Kámen chráněn, se stává irelevantním, protože on ho už nepotřebuje. Stručně řečeno: všichni jsme odsouzeni ke zkáze."

Několik dlouhých vteřin vládlo v místnosti ticho. Výraz Minervina obličeje se během Severusova proslovu přetavil z pobouřeného do velice znepokojeného. Dokonce i Hagrid už nebrečel a opět seděl vzpřímeně na židli.

"Vy-víte-kdo," hlesl a znělo to zároveň zděšeně i nevěřícně. "Ale jak může bejt - hele, nikdá jsem nevěřil těm kecům vo tom, že je nadobro pryč, ale v Bradavicích? ´Dyž je tu profesor Brumbál? To by se nevodvážil!"

"Možná, že moje přítomnost není tak odstrašující, jak jsme všichni doufali," pronesl Brumbál a kývl na Severuse. "Jste si jistý?"

"Ano."

"Velmi dobře. Pojďte tedy laskavě se mnou - ne, vy ne, Minervo, jen Severus."

"Ale jestli se skutečně vrátil-"

"Pak věřím, že vás budu moci povolat, až nastane ten pravý čas," řekl Brumbál, lehce jí stiskl rameno a věnoval jí úsměv, který mu ale tentokrát nedosahoval k očím. "Jenže teď bude pro všechny nejlepší, když pomůžete Pomfreyové postarat se o děti."

Minervina zkřivená ústa dávala jasně najevo, že ji to nijak nepotěšilo. Za jiných okolností by Severus využil příležitosti a počastoval ji úšklebkem, ale tentokrát jen následoval Brumbála ven z ošetřovny.

"Netvařte se tak nevrle," poznamenal Brumbál, když stoupali po schodech. "Mám plán."

"Plán," zopakoval Severus. "Příhodně jsme opomněli nějakou věc zásadního významu? Něco, ach, já nevím, kulatého, zářícího a spícího v bezpečí na označené polici na ministerstvu? Něco, co začíná na písmeno V?"

"Severusi, teď je stěží čas na sarkasmus. Kromě toho," Brumbálovy oči se zúžily do úzkých štěrbinek, "nechápu, proč věříte, že ta věštba bude relevantní."

"Ale nechte toho! Pokud začíná konstatováním ´příchod toho, v jehož moci je porazit Pána všeho zla, se blíží´ a vy mi předkládáte jako jednoznačně nutnou věc, jak zásadní je chránit Pottera, pak stěží musím být génius, abych si odvodil, že označuje Pottera jako jediného, kdo je schopný ho úplně porazit. Takže ano, je čas na sarkasmus. Ztratili jsme naši hlavní zbraň. Jak už jsem uvedl, všichni jsme odsouzeni ke zkáze."

"Brighton rock1)," pronesl Brumbál. Chrlič se odsunul stranou a objevilo se schodiště do ředitelovy kanceláře. "Prosím, nezapomínejte, že ´zbraň´, o které mluvíte, bývala chlapcem se stejnými nadějemi a sny, jako mají ostatní. Chlapcem, jehož přátelé během našeho rozhovoru truchlí nad jeho odchodem."

"A čí je to chyba? Kdo dal koktajícímu pitomci s rozumem menším než tlustočerv pravomoc dohlížet na školní trest, takže zavedl dotyčného chlapce do lesa, kam mají studenti výslovně zakázaný přístup? A když na to přijde, kdo povzbuzoval Pottera v soustavném překračování pravidel a v potulování po hradě v kteroukoliv hodinu, poskytl mu zvláštní povolení účastnit se neskutečně nebezpečného sportu a tak dále a tak dále? Kolikrát jsem za vámi v tomto roce přišel a žádal, aby byl Potter srovnán do latě, a byl jsem odmítnut?"

"Nechápu, o co vám jde, Severusi," prohodil Brumbál s roztržitým nadechnutím a začal se přehrabovat v šuplíku. "Á, tady to je."

"Jde mi o to, že každé normální dítě v jeho věku, které by vidělo vysávat život z jednorožce, by s křikem uteklo, jako to udělal Draco Malfoy. Jenže Potter téměř zaručeně utíkal směrem k němu! Já jsem vás varoval, opakovaně, jenže vy jste neposlouchal!"

"Hmm," broukl Brumbál. "Možná. Posaďte se, jestli chcete."

Severus se zhroutil do křesla proti Brumbálovu stolu a zabořil hlavu do dlaní.

"A prosím netrucujte."

"Já netrucuji. Topím se v zoufalství."

"Tak se netopte. Nastavte ruku."

Severus poslechl, i když s velkou nechutí. Místností se rozlehlo tiché cinknutí, když mu ředitel položil do dlaně cosi kovového a znovu se s úsměvem posadil do svého křesla. "Co řeknete teď?"

Severus hleděl na předmět, který mu vyrazil dech. "Obraceč času."

"Obraceč času," souhlasil Brumbál. "Vysoce nelegální a poněkud zastaralý, ale bude muset stačit."

"Chcete, abych se vrátil a zabránil Pánu zla zabít Pottera."

"Ano."

"No, to by mělo být snadné. Jediné, co musím udělat, je zrušit školní trest, ještě než nastane-"

"Ne, to vám v žádném případě nesmím dovolit. Nedá se říct, co by se stalo, kdybychom zasáhli do časového proudu příliš brzy - chápejte, jde o velice křehkou rovnováhu. Kromě toho jsem přesvědčený, že je velmi důležité, aby se Harry dnes s Voldemortem setkal. Jen ne s takovými následky."

"Na základě čeho?"

"Říkejte tomu vnitřní pocit," pronesl Brumbál s jedním z těch jeho zatracených zajiskření v očích.

Severus zaťal zuby. "Tak dobře. Zjevím se tedy v ten správný okamžik a přichvátám na záchranu Pottera jako rytíř v lesklé zbroji."

"Ne, ani tohle nemůžete udělat."

"Ach, pro lásku-"

"Kde jste byl dnes večer, když jsem vás zavolal na ošetřovnu?"

"Dohlížel jsem na trest," řekl s povzdechem. "Ano, chápu, kam tím směřujete; není možné zachovat to jako tajnou akci, pokud mě lidé uvidí na dvou místech najednou. Ačkoliv se to zdá vzhledem k tomu, co je v sázce, bezvýznamné."

"A když se to vezme ze všech stran, tak to i bude. Ale není důvod klást si tak vysoké cíle - opravdu bude mnohem lepší, když vás Harry neuvidí. Ve skutečnosti by bylo ideální, kdyby jeho záchrana vůbec nevypadala podezřele, ale... řekněme přirozeně."

"Při vší úctě, pane řediteli, pokud máte pro tuto misi tak specifické požadavky, proč se na ni sakra nevydáte sám?"

"Ach," nadechl se Brumbál, sáhl po brku a pergamenu a pustil se do psaní. "Vždycky jsem byl skvělý ve vymýšlení plánů, ale věřím, že váš... tvůrčí přístup k řešení problémů z vás dělá mnohem vhodnějšího vykonavatele."

Severus si odfrkl. V duchu vůbec nepochyboval, že Brumbál by se pro tento úkol hodil zrovna tak, ne-li lépe. Ne, pravým důvodem muselo být něco jiného, něco, co záměrně zamlžoval...

Přimhouřil oči a sledoval, jak muž dost dlouhou dobu psal. Rozhodl se odložit spekulace na později. Právě teď se zdály být praktické záležitosti mnohem naléhavější než Brumbálovy postranní úmysly. "Ještě něco?"

Brumbál zvedl prst, naškrábal několik dalších řádků na pergamen, podepsal ho a svinul. "Ano. Jak už jsem se zmínil, tento model je poněkud zastaralý a jako takový sice umožňuje jistou kompenzaci časových paradoxů, ale jen do určité míry. Což situaci trochu komplikuje."

"Přirozeně."

"Základní paradox je tento: pokud uspějete, tato časová linie přestane existovat, nebo bych měl spíše říct, že nebude vůbec nikdy existovat. V důsledku toho-"

"-přestanu existovat i já?"

"Zcela správně," kývl Brumbál. "Což znamená, že se nikdy nebudete moci vrátit zpět, abyste napravil situaci. Následkem toho by se nová časová linie, kterou jste vytvořil, zhroutila, Harry by zemřel jako teď a my bychom se ocitli zase tady. Já bych vás poslal zpátky a proces by se ustavičně opakovat - uvízli bychom v jakési... uzavřené časové smyčce."

"To zní úžasně."

"Výkonnější obraceč času může zařídit, aby se takový paradox opakoval do nekonečna - dokud bychom zkrátka neskončili v nové časové linii. Bohužel tento dokáže udržet paradox pouze po omezenou dobu. Takže bude potřeba, abyste informoval sebe - myslím vaše minulé já - jak vyřešit situaci, aby se mohlo vrátit stejně jako vy a zachránilo Harryho. Potom-"

"Moment," ozval se Severus. "Až potud jsem vás stačil sledovat, ale teď jsem ztratil nit. Pokud se on vrátí v čase, nebudu už tam náhodou situaci napravovat ?"

"Ne, protože kvůli paradoxu se ona část časového proudu už začne rozkládat. V podstatě se po svém návratu změníte se zase do sebe - obraceč času ten proces usnadní - a budete mít možnost pokračovat v nové časové linii, kterou jste vytvořil."

Severus se zamračil. Rozebral tu větu a zase ji poskládal zpět, načež její pochopení jakožto beznadějné vzdal. "Už mě z toho bolí hlava."

"Snažte se o tom moc nepřemýšlet," řekl Brumbál. "Takhle ty věci prostě fungují. Nehledě na to jsem napsal sám sobě dopis, který situaci osvětlí, takže moje minulé já bude moci dát vašemu minulému já v pravou chvíli obraceč času."

Severus roztržitě přikývl. "A když on a já bytostně... splyneme, co se stane s mými vzpomínkami?"

"Podle mého výzkumu byste si měl zachovat vzpomínky jak na původní, tak na novou časovou osu."

Fantastické. Další bolesti hlavy. A navíc, když se to vezme z jiné strany, v tomto spočívala odpověď na jeho předchozí otázku ohledně Brumbálovy motivace pro vyslání Severuse, že? Tvůrčí přístup k řešení problémů - cha. Spíš Brumbálova neochota vzpomínat na živý obraz Potterova přízračně bledého obličeje, rozevřenou ránu a těžký pach linoucí se z krví nasáklého hábitu.

Severus na chvilku zavřel oči a polknul. Hledět do tváře smrti, která je přímo před vámi, a i nadále se soustředit na to, co je potřeba udělat, představovalo tu lehčí část. Ačkoliv ty vzpomínky, které budou přetrvávat-

"Budete v pořádku," ujistil ho Brumbál, který si jeho výraz špatně vyložil. "Tedy pokud se neseberete a nepůjdete se zabít."

Severus po něm střelil pohledem, který jasně sděloval, že mu ta poznámka ani zdaleka nepřijde vtipná, na to popadl pergamen a opustil kancelář.

"Hodně štěstí, můj chlapče!" zavolal za ním Brumbál.

Severus nepotřeboval štěstí. Potřeboval plán.

 

* * *

 

1) Brighton Rock - více na https://en.wikipedia.org/wiki/Brighton_Rock - a teď hádejme, proč Brumbál zvolil takové heslo :-D

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Sevik99 - 18.03. 2018
Albus je tedy nehorázný oportunista. Asi jako jediný tuší, co vše se může s časem stát, ale raději do minulosti vyšle Severuse, aby se nemusel s ničím obtěžovat a neměl za nic zodpovědnost. Díky.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: tyajty6 - 21.01. 2017
Vyzerá to vážne zaujimavo. Chudák Harry bude asi dosť často zomierať :( ale Severus ako správny rytier ho určite zakaždým zachráni. Ďakujem za preklad ^-^

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Elza - 19.03. 2016
Totálně nepřehledné *:-). Jsem zvědavá, co se vlastně stane.
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 19.05. 2016
Co by - bude hůř :-) Díky za komentář, Elzo!

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Iveta - 04.03. 2016
Chudak Severus, to je opravdu na poradnou migrenu...ale zas to zni dost realisticky, n rozdil od sveta, kde Potty ze vseho vyvazne. Doufam, ze v dalsich kapitolach ten casovy paradox pochopim :-) P.S. Stale nemam rada Brumbala. Diky za preklad :-)
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 19.05. 2016
Chápu, začátek působí zmateně. Ale dál se to posune... jinam :-) Díky! Jsem poctěna, že povídku čte další neslashař ;-)

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Neprihlásený - 15.02. 2016
Po úspěšném uzavření semestru jsem si za odměnu dovolila začíst se do jedné povídky a volba padla zrovna na tu tvoji (ten slash je prostě lákádlo :-)) Zaujala už první věta a pak mě nadchly Severusovy cynické poznámky a myšlenky. Brumbálovo vysvětlování časových rovin je nad moji momentální mentální úroveň, tak snad to bude srozumitelné během povídky. Moc se těším, až se potká Severus se Severusem :-) Díky za moc hezký překlad.
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: holloway - 15.02. 2016
Jsem se tak začetla, až jsem se zapomněla přihlásit :-)
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: holloway - 15.02. 2016Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.02. 2016
Cynických poznámek a myšlenek si ještě užiješ přehršel, Severus bude perlit. A časoprostorový pindy nech plavat, zas až tak moc důležité nejsou, lepší je si užívat příběh. A že to bude jízda! Díky za přízeň, holloway.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: ladyF - 31.01. 2016
Ach, jak já nemám ráda zápletku cestování časem! Ovšem až na pár výjimek a začínám mít pocit, že tohle by mohla být jedna z nich. Chudák Severus, ten Brumbál je ale stará potvora! Prý pokud se nepůjdete zabít :D Hláška kapitoly: "Jde mi o to, že každé normální dítě v jeho věku, které by vidělo vysávat život z jednorožce, by s křikem uteklo, jako to udělal Draco Malfoy. Jenže Potter téměř zaručeně utíkal směrem k němu!" To mě pobavilo, tak trochu zmijozelský versus nebelvírský pohled na věc. Je Draco zbabělec či prostě normální dítě? :)
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
Já bych se na tvém místě toho cestování časem nebála. Těžiště příběhu je v něčem jiném, žádný odborný fyzikální kecy tu nebudou a ani to tu nepůsobí jako "deus-ex-machina". Brumbál nicméně občas bude - ehm - na zabití ;-) To je ale zajímavá myšlenka - zbabělec nebo normální dítě? No uvidíme, on si k tomu Severus ještě časem něco řekne. Veliké díky za komentář, LadyF.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: miroslava - 22.01. 2016
Trošičku se v tom cestování časem ztrácím, ale nedělám si s tím hlavu. Nechám se tebou celou povídkou provést a vím, že si to užiju. A hlavně se Severusem. Jacomo, díky za skvělý překlad, těším se na další pokračování!
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 24.01. 2016
Dobře děláš, tyhle odborný časoprostorový pindy skutečně nejsou důležitý :-) Užívej si, bude to jízda. Díky za milý komentář, miroslavo.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: zuzule - 22.01. 2016
Cetla jsme to dvakrat a stejne nechapu, co mu tim chtel Brumbal rict. :D Hlavni je, ze Severus si poradi. :) Moc dekuju!
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 22.01. 2016
Nic si z toho nedělej. Já jsem to četla snad pětkrát, než jsem to jakžtakž "smysluplně" přeložila a stejně to nechápu. Ale ono to nebude zas až tak důležité :-)

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: maria - 18.01. 2016
dakujem
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 19.01. 2016
I ja :-)

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Neprihlásený - 18.01. 2016
Parada... tesim sa co bude dalej ;)
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 18.01. 2016
Díky.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Marti - 18.01. 2016
No jestli bude Severus celou povídku takhle nádherně sarkastický, tak snad překousnu i toho manipulativního staříka v ředitelském křesle. Mimochodem - to jeho heslo - nebýt poslední možnosti, tak bych hlasovala pro kanadskou glam metalovou skupinu, protože představa Brumbála pařícího někde na metalovém koncertu je prostě k nezaplacení! :-)))))
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 18.01. 2016
Rozhodně velkou část sarkastický bude. Je to jeho obrana, jinak by toho manipulativního staříka nezvládl. Odkazem na možná významy hesla jsem vás chtěla pobavit - zjevně se mi to povedlo :-) Díky, Marti!

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: sisi - 18.01. 2016
myslím, že z cestování časem, řazení časových linií mi půjde trošku hlava kolem, tož doufám, že ten děj nebude až tak složitý, bo bych musela honit hlavu na trávníku a fakt ještě nechci být bezhlavou. Na to máme celou řadu věrných popravených po bitvě na Bílé hoře na rynku v Praze. Se divím, že tu nemáme žádné pověsti o bezhlavé družině, žádné pomníky věrným pánům. Ale zpět k ději. chudák Sev, odře tu nejhorší práci a nikdo mu ani nepoděkuje. Nebo jsem už zase mimo? A Harry bude sotva chápat která bije, když měl být mrtvý a zase nic, zase se vrátí. Jenomže Alan se nám už nevrátí. Pokoj jeho duši, odešel příliš brzy. Ale prý ti nejlepší odchází první. Nezapomenu.
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 18.01. 2016
Tys to vzala z gruntu přes historii :-) Ale neboj se, cestování časem tu sice bude důležité, ale pro užití povídky není až tak nutné se v něm technicky orientovat. Sev sice odře těžkou práci, ale něco mu to i přinese (a ne jen bolesti hlavy). U tvé vzpomínky na Alana jsem si vybavila text jedné árie z muzikálu Bídníci: "Vždyť ten, koho bohové milují, umírá mlád..." Alan pro nás navždy mladý bude. Díky za milá slova, sisi.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Julie - 17.01. 2016
Myslím, že jsem našla další povídku, na kterou se budu velmi těšit a netrpělivě očekávat další kapitolu. Díky moc!
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 17.01. 2016
To jsem ráda, tahle povídka si příznivce rozhodně zaslouží. Nashle další týden, Julie :-)

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: denice - 16.01. 2016
Tak jsem se podle tvé rady vykašlala na paradoxy a jen si užívala toho přenádherně sarkastického Severuse. První výbuch smíchu mě postihl při Severusovu konstatování, že pěkného drahého hábitu bylo opravdu škoda, když Harry stejně dlouho nevydržel... A pak přerostlý trouba, pošetilá partička ubožáků a unikající pointa :-). Kdo mi tu opravdu lezl na nervy, byl hodně protivný Brumbál. Já vím, že takový musí být, jinak bychom přišli o veškerou zábavu, ale na Severusově místě si opravdu proměním na botách pěknou ostrou špici a zkopu toho staříka do koule. A pak půjdu a místo těch kejklí prostě zruším tres. A Brumbál ať si hukne. Strašně, strašně moc se těším na Severusův plán. Ještě jednou děkuji za báječně dlouhou a naprosto skvělou kapitolu!
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
A já se těším na tvoje báječné dlouhé komentáře, protože už tento jsem si náramně užila. Vyzdvihla jsi úžasné momenty, které bavily i mě. No, boty s okovanou špičkou ať si Severus nachystá, budou se hodit :-) Veliké díky, denice.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: scully - 16.01. 2016
Nádhera. Nemám moc ráda příběhy s návratem do minulosti,někdy jsem se v tom ztrácela,ale tady to máš skvěle přeložené,že jsem to konečně pochopila. Brumbála jsem nikdy neměla moc ráda,a tady se můj názor na něj opět nezmění.Manipulativní starý dědek to je. Severus zase bude muset všechno zvládnout sám. Moc děkuju za krásný překlad Jacomo a budu se těšit na další díl. Severus pro mě nikdy nezemře,dokud budou ff příběhy,tak bude pořád s námi.
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Dokonale jsi to shrnula, Brumbál místo sebe nastrčí Severuse a bude to jen zpovzdálí sledovat. Ale nás přitom snad čeká spousta zábavy, díky které budou naši hrdinové pořád s námi. Díky, scully.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: marci - 16.01. 2016
Nádhera! Tedy - také jsem při Brumbálových výkladech občas ztratila nit, ale po druhém čtení doufám, že jsem našla a navázala. Jasně - máme ho chránit, tak je logické poslat ho do lesa, kam studenti nemají ani páchnout. A tak si tak říkám, jestli v kánonu Harry odněkud zdravě a rozumně prchnul? Ne, vážně vždycky přinejlepším zůstal civět na místě, potažmo se vrhl vpřed. Brumbála nemám ráda a s potěšením konstatuji, že tahle povídka mi můj názor nenaruší :) Severus... Mám od čtvrtka velice zvláštní pocit při čtení povídek se Severusem... Je to, jako by zemřel podruhé... Ale tady bude, zdá se, vykreslený krásně, tak mi čtení snad dá zapomenout.... Díky, Jacomo! Povídka je ještě krásnější, než jsem čekala!
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Kanonickému Harrymu zcela chyběl pud sebezáchovy a tady uvidíme, k čemu to vedlo. Brumbál je rovněž kanonický, čili nebude důvod mít ho merlinvíjak v oblibě. Ale nám dobrého známého Severuse není nikdy dost a tady budou občas dva najednou, což je snad aspoň malá náplast na velkou bolest, která nás tento týden postihla... Díky, marci. Jsem moc ráda, že se příběh líbí.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: chocholanka - 16.01. 2016
Vyzerá to veľmi zaujímavo, určite to chce veľmi skoro pokračovanie :D
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Pokračování - snad - budou přibývat každou sobotu. Díky.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: denice - 16.01. 2016
Geniální! kapitolu jsem jen tak přeletěla, protože jsem dorazila domů před chvílí a už zas musím letět, ale neodolala jsem a je to fakt něco! Severus je v životní formě. Večer přečtu a okomentuji pořádně, třeba pochopím i ty paradoxy :-) A Alan Rickman pro mě prostě NENÍ mrtvý, tak! Díky!
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Severus je ve formě, jelikož jsme teprve na začátku. Ony mu ty síly taky časem ochabnou, ale my mu věříme, že to zvládne, že. Na paradoxy se klidně vykašli a užívej si příběh, plné pochopení k tomu není až tak důležité. Já to ostatně dělám taky tak :-) Alan Rickman zůstane s námi navždycky. Díky, denice.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: MajaB - 16.01. 2016
Začínám chápat název povídky a zní to děsivě - předpokládám, že těch úmrtí bude víc.... Severuse obdivuji, já jsem Brumbálovo vysvětlování časového paradoxu a těch skopičin okolo vůbec nepochopila...tudíž obdivuji i překladatelku, že to zvládla přeložit, klobouk dolů!
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Ano, bude jich víc... mnohem víc... víc, než si umíš představit... Severus to možná chápe, ale překladatelka s tím taky má trochu problém. Snad se tím společně nějak prokoušeme :-) Díky, MajoB.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: EvaM - 16.01. 2016
Skvělá první kapitola! Brumbál je krásná potvora a chudák Severus to zase všechno odnáší. Už se těším na další díl. :-)
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Výstižně jsi to shrnula, EvoM. Věřím, že ani další kousky tě nezklamou.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: JSark - 16.01. 2016
Á, plánovač Dumbledore. Výstižné - sám to neurobí, aby si nepamätal zabitého Harryho. Ale na druhého to pokojne hodí. Toto bude zaujímavé. Díky.
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
No jo, Brumbál se neuvedl nejlíp, ale když on to myslí tak dobře... hlavně se sebou. Zajímavé to určitě bude, to si piš. Díky, JSark.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: larkinh - 16.01. 2016
Brumbál a jeho plány... už teď mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě :) Děkuji za překlad.
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Hrůza, která pro nás bude představovat exkluzivní zábavu :-) Díky, larkinh.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Lupina - 16.01. 2016
Miluju Severusovy sarkastické poznámky, nenávidím intrikujícího Brumbála, hlavně aby on neměl špatné vzpomínky, a ztrácím se v těch časových paradoxech :-D Takže Severus se musí poslat do minulosti, aby v této časové linii (odkud poslal sebe do minulosti) pokračoval, jako své alternativní já. To je drsné. Co když jeho alternativní já nebude chtít odejít, ha? No, rozhodně se neskonale těším, ale už teď Severuse lituju. Parádní překlad, Jacomo, děkuji :-*
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Alternativní já si k tomu rozhodně řekne své. A uvědomuješ si, že když se tam objeví, budou tam vlastně dva Severusové? Čili dvojnásobek sarkasmu? To bude něco, viď? ;-) Děkuji, Lupinko. Věřím, že si budeš příběh užívat i nadále.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: samba - 16.01. 2016
Báječně sarkastický a ironický Severus :) Na tohle se budu nesmírně těšit. Děkuji
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Tak to si pochutnáš. Děkuji, sambo.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Gift - 16.01. 2016
Pri cteni podobnych Brumbalu-intrikanu se mi vzdy vari krev v zilach. Na druhou stranu mam pocit, ze byt HP knihou pro dospele, Brumbal by z toho rozhodne nevysel coby mily tatulda s laskou pro bonbony. Rozjezd je paradni a ja uz se nemuzu dockat dalsi kapitoly. Diky!
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Jak už jsem psala, on to Brumbál tady trochu přepískl, ale časem to lehce vylepší. Hry s časem by se daly přirovnat ke hrám s ohněm - netušil, co rozpoutá. Díky moc, Gift.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: arabeska - 16.01. 2016
Je nádhera číst o časových paradoxech v češtině. V porovnání s angličtinou, ve které jsem se ztrácela tak moc, že jsem to ani nezkoumala a prostě Brumbálovi věřila, že to má dobře promyšlené :D Nádhera, Jacomo. Jak taky jinak ♥ Děkuji!
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Ani mi nemluv - já na ten originál koukala jak tele na vrata. Ale nějak jsme se tím s Calwen prokousaly :-) Děkuji ti, arabesko. Tento víkend se snad konečně dostanu k tomu, abych ti napsala pořádný email.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: arabeska - 16.01. 2016
Je nádhera číst o časových paradoxech v češtině. V porovnání s angličtinou, ve které jsem se ztrácela tak moc, že jsem to ani nezkoumala a prostě Brumbálovi věřila, že to má dobře promyšlené :D Nádhera, Jacomo. Jak taky jinak ♥ Děkuji!

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: grepik03 - 16.01. 2016
Jacomo děkuji, opravdu velice děkuji za tento překlad ♡ Díky tomu,co se tento týden stalo , jsem měla pocit, že zemřel nejen Alan, ale i Severus. ....Jenže ty a ostatní čarodějky, vy všechny, které se ve fiction budete pouštět do hledání a překládání a tvoření příběhů se Severusem Snapem, ho necháváte žít dál - pro nás čtenáře konzumenty to znamená, že Severus s námi nadale bude u kuchyňského stolu při snídani, kdy čteme další příběh, bude s námi v práci, kdy potrebujeme oddech - při čtení dalšího příběhu, bude s námi večer při popíjení sklenky vina a čtení další kapitoly a bude s námi v noci v posteli, když nemůžeme přestat cist příběh, který je tak poutavý a je jedno, kolik kruhů pod očima ráno budeme mit......Za to všechno Jacomo děkuji ♡ Tvůj překlad je jako vždy skvělý. Další povídka, ve ktere mam tisíc a jeden důvodu nenávidět Brumbala od první kapitoly. Severus si bude pamatovat všechno i z původní linie, což je neuveritelne krute. ..když si vzpomenu na kanon, kolikrát byl Harry ve smrtelném nebezpečí, vypadá to, že Severuse čekají nekonecne noční mury. ... Nedockave budu vyhlížet příští sobotu a další kapitolu, jsem zvedava jak se příběh rozvine.
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Děkuji ti za krásný a moc milý komentář, grepiku03. Ano, fanfiction je úžasná věc - nejprve nám pomáhala při dlouhém čekání na další díly HP, pak s námi překlenula smutek nad smrtí našich oblíbených postav a teď se k ní budeme uchylovat se vzpomínkami na Alana... Zaplaťmerlin za ni. Souhlasím, že Brumbál se neuvedl nejlépe, ale on si časem tu reputaci trochu vylepší. Myslím, že ani on ve své vševědoucnosti netušil, co způsobí... Další kousek na příští sobotu už je připravený, takže se klidně těš :-)

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: solace - 16.01. 2016
Ach, bože, čo sa týka časového paradoxu (základného i tých vedľajších), asi som rovnako nechápavá ako Severus:-D Nuž, a pokiaľ ide Brighton Rock, kto by pochyboval o poslednej možnosti?;-) Zdá sa, že Severusovi nechýba odvaha pustiť sa do šialených plánov. Uvidíme, čo vymyslí. A inak je krásne sarkastický. Vďaka za preklad, Jacomo.
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Nic si z toho nedělej, já se v tom časovém paradoxu taky ztrácím, ale ono to nebude až tak důležité... ale doufám, že to bude zábavné. Severus je tu tak trochu rytíř v lesklé zbroji - však ještě uvidíš. Díky, solace!

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: soraki - 16.01. 2016
Tak tohle vypadá fakt zajímavě. Mám ráda tyhle cesty časem a více časových linií. Severus je jako vždy loajální až za hrob - což tedy obdivuji, myslím, že bych se v určitý moment vzepřela. Brumbál intikuje, opět nepřekvapil. Jsem zvědavá, jak se to bude dál vyvíjet. Díky
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Více časových linií si skutečně užijeme, stejně jako Severusovy loajality. Otázkou ovšem je, KOMU bude ve skutečnosti loajální a jak to bude s tím vzepřením ;-) Díky za komentář, soraki.

Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: kakostka - 16.01. 2016
Ty jo, to vypadá dobře, Albus opět v roli intrikána, Severus až překvapivě a obětavě podstupuje další šílené riziko. Místo toho, aby se Albus trochu zkonsolidoval... ikdyž vlastně, co mně na tom překvapuje, Severus po celých 7 let vykazoval extrémní loajalitu, případně ochotu jít do extrému. Zvláštní je, že v knize mne spíš drásal, zaujal, ovšem Alan podal opravdu životní výkon, a vždy když byl v záběru tak na sebe dokázal strhnout pozornost. Prostě dokonalost, kráčející dokonalost proložená božským hlasem.
Re: Dějství 1 - obraz 1 Od: Jacomo - 16.01. 2016
Abych tak řekla, do extrémů půjde celá tahle povídka. V některém směru určitě ;-) A Brumbál si to šikovně zařídil, teď bude většinu času zase jen tahat zpovzdálí za nitky a "špinavou" práci za něj udělá Severus. Jako celou dobu v kánonu. Alan v roli Snapea je skutečně nezapomenutelný. I když on je nezapomenutelný v jakékoliv roli, proto bude s námi... navždycky. Díky za krásný komentář.

Prehľad článkov k tejto téme:

starcrossedgirl: ( Jacomo )10.09. 2016PDF verze
starcrossedgirl: ( Jacomo )30.07. 2016Coda
starcrossedgirl: ( Jacomo )23.07. 2016Dějství 7 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )18.06. 2016Dějství 7 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )11.06. 2016Dějství 7 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )04.06. 2016Dějství 6 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )28.05. 2016Dějství 6 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )21.05. 2016Dějství 5 - obraz 5
starcrossedgirl: ( Jacomo )14.05. 2016Dějství 5 - obraz 4
starcrossedgirl: ( Jacomo )07.05. 2016Dějství 5 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )30.04. 2016Dějství 5 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )23.04. 2016Dějství 5 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )16.04. 2016Dějství 4 - obraz 4
starcrossedgirl: ( Jacomo )09.04. 2016Dějství 4 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )02.04. 2016Dějství 4 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )12.03. 2016Dějství 4 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )05.03. 2016Dějství 3 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )27.02. 2016Dějství 3 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )20.02. 2016Dějství 3 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )13.02. 2016Dějství 2 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )06.02. 2016Dějství 2 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )30.01. 2016Dějství 2 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )23.01. 2016Dějství 1 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )16.01. 2016Dějství 1 - obraz 1
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )10.01. 2016The Boy Who Died a Lot - úvod