Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Všehochuť Advent

Dokonalá blaženost

2015 Všehochuť Advent
Vložené: Lupina - 18.12. 2015 Téma: 2015 Všehochuť Advent
denice nám napísal:

 

18. december

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Dokonalá blaženost

Bliss

Originál: https://www.fanfiction.net/s/10017694/1/Bliss

Pairing: Hermiona/Severus

Autor: Savva

Překlad: denice

Beta: Jimmi a Lupina

Žádost: překlad povolen

 

 

Shrnutí: Severusi Snapeovi nesvědčí vánoční večeře. Nebo snad ano?

 

Varování: Příležitostně sarkasmus, narážky

 

Prohlášení: Všechny obecně rozeznatelné znaky, prostředí, apod., jsou majetkem příslušných vlastníků. Původní postavy a děj jsou majetkem autora.

 

 

 

Severus Snape byl mrzout tak dlouho, jak si pamatoval. Možná, že už se takhle narodil, se zachmuřenou malou modravou tvářičkou. Nebo možná ne. Podle všeho, co věděl, nikdo v jeho okolí nemohl tuto teorii vyvrátit ani potvrdit. V každém případě byl s konečnou platností ve svých čtyřiceti pěti letech profesionálním bručounem, a upřímně řečeno, nevadilo mu to. Miloval být nabručený. Ta role mu slušela a odháněla od něj otravné lidi – co mohlo být lepšího?

Nicméně v poslední době, protože – snad pošetile – dovolil jisté panovačné malé čarodějce podmanit si jeho srdce, vtrhnout mu do života (a do bytu), bylo stále obtížnější najít si důvod k starému dobrému mrzoutství. Vskutku to byla velmi znepokojující situace, neboť člověk nemůže jen tak zničehonic přestat být rozmrzelý a nevrlý - to by mohlo ohrozit jeho zdraví, a odvykání od takové závislosti by mělo být pomalé a jemné.

Naštěstí dnes měl spoustu důvodů být zádumčivý. Pro jeho po reptání toužící duši to byl ráj naplněný podrážděností. Za prvé byly Vánoce, což samo o sobě stačilo jako důvod k rozzlobení. Jako dítě se nikdy nenaučil milovat toto roční období předpokládaného kolektivního veselí. Zcela upřímně se o to ani nesnažil; snad proto, že mu rolničky působily ukrutné bolesti hlavy. Během let se jeho nechuť zcela předvídatelně rozrostla do plně rozvinutého nepřátelství, a ačkoli oboje minulé Vánoce našel pod svým stromkem skrovně oděnou kudrnatou čarodějku (obrazně řečeno), stále nesnášel ty zatracené svátky, i kdyby jen ze zvyku.  Ještě se nedostal přes celoživotní pohrdání Vánocemi, kdepak. Nutnost trávit letošní Vánoce s Hermioninou rozvětvenou rodinou je udělala ještě víc rozčilení hodnými; oslava ve společnosti tuctu vzdálených příbuzných se nebezpečně blížila k tomu, aby se stala jeho nejhorší noční můrou.

Proto se v tomto konkrétním okamžiku, usazený v obývacím pokoji Grangerových během spěšné přípravy sváteční večeře, cítil osvobozený od přemítání o spokojenosti svého srdce. Protože necítil ani nejmenší chuť podílet se na svátečním povyku, našel si hned po příchodu temný kout, aby předešel trapnému formálnímu představování. Přes svoji snahu splynout s nábytkem se stále cítil přehnaně vystavený a naprosto cizí uprostřed této perníčky vonící vánoční blaženosti. I z jeho kouta se mu Grangerovi jevili jako přehnaně hlasití, rozzáření; na něj jich tu byl příliš velký nával a po pouhé půlhodině mu nesmírně chybělo uklidňující ticho a chlad  jeho bradavických pokojů.

Situaci též nezlepšila ani skutečnost, že jakési buclaté batole, pravděpodobně Hermionina neteř nebo synovec – opravdu to nedokázal rozpoznat – obsadilo jeho levou nohu a posledních dvacet minut mu soustavně oslintávalo černou botu. Zasténal a po bůhvíkolikáté zamumlal: „Pulírexo!“ Znepokojoval se samozřejmě výhradně o svou obuv, nikoli o blaho Bennyho (nebo to je Jenny?).

Zatímco zíral na gigantickou nazdobenou borovici stojící v protějším rohu a neúspěšně se snažil uvolnit si nohu, slyšitelně vydechl nosem.

Jak se mohl dobrovolně propůjčit k takovému mučení? Jak? Jeho proradná mysl mu neprodleně poskytla živý obraz jeho z hloubi duše smělé manželky, velmi přesně mu připomněla, jakým způsobem byl získán jeho souhlas. Pokud mu paměť sloužila správně, souhlasil docela dychtivě. Idiot!

Potlačil povzdech. Nuže, alespoň se ho ještě nikdo z příbuzných nepokusil zapojit do konverzace, s největší pravděpodobností díky mistrně zvolené pozici a maskování. Proklel pocit, že mu po zádech stéká kapka vřelého potu, a rozepnul si horní knoflík hábitu. Nedokázal pochopit, proč jeho tchyně trvala na tom, že v domě musí udržovat teplotu blízkou bodu varu.

„Ty máš ale pěkně dlouhý nos,“ uslyšel odněkud zleva. Uvedl do pohotovosti svůj nejlepší mračný pohled a obrátil se za hlasem, jen aby spatřil malou holčičku stojící čelem k němu.  Vypadala asi na pět let, ačkoli si tím nebyl jist, opravdu v tomto nebyl odborník. Její černými kadeřemi vroubená brunátná baculatá tvář vyjadřovala dychtivou zvědavost, čímsi mu připomněla Hermionu při prvním setkání před mnoha a mnoha lety. Děvčátko na něj upíralo oříškově hnědé oči a Severusovo obvyklé mračení je neodradilo od prohlídky jeho tváře. „Líbí se mi,“ prohlásila po chvíli rázně a bez okolků se mu vyšplhala na klín. Krátce nakrčila svůj jako knoflík malý, pihami pokropený nosík při pohledu na Bennyho, stále šťastně zaměstnaného Severusovou botou.

„Merline!“ zamumlal si Severus pod vousy, cítil se v pasti a už mírně klaustrofobicky.

Jakmile se mu dívka pohodlně usadila na klíně, znovu na něj zaměřila pozornost. „Já jsem Jenny, řekla. „Jak se jmenuješ ty?“

„Severus,“ zavrčel a úmyslně vycenil zuby. To by mělo stačit, pomyslel si samolibě.

Jenny vykulila oči a Severus byl přesvědčen, že v příštím okamžiku uteče.

Avšak ona ze sebe jen vydala přemýšlivé: „Hmm“ a zatáhla ho za spodní ret. Poté, co chvíli zkoumala jeho zuby, velmi slavnostně a dospěle prohlásila: „Potřebuješ zubní rovnátka. Moje maminka ti je může udělat. Má je ve všech barvách, dokonce i růžové! A každý den si musíš čistit zuby zubní nití. Máš zubní nit? Měl bys ji mít.“ Otřela si baculaté prstíky do Severusova hábitu a přičichla k němu. „Legračně voníš, stejně jako maminčina skříňka s kořením. Líbí se mi tvoje vlasy.“ A prsty, které předtím strkala do jeho úst, mu zabořila do vlasů.„Černé,“ řekla, „stejně jako moje, ale bez kudrlin. Strašně moc nenávidím svoje vlasy.“ Roztáhla jeden z jejích prstýnků, aby to názorně předvedla. „Bolí tě, když si je kartáčuješ?“

Zaraženému a úžasem oněmělému Severusovi se povedlo jen mírně potřást hlavou, načež děvče pokračovalo: „Jo, to jsem si myslela. Kartáčovat moje bolí.“ Vzdychla. „Jsi nový manžel tetičky Hermie, že?“

Přikývl v upřímné naději, že ho někdo co nejdřív zachrání před tím výslechem. Zjevně byl proti té panovačné holčičce naprosto bezmocný. Nadto se mu v hlavě začínaly objevovat dosud neznámé myšlenky, když se díval na její hezkou tvářičku. Nemohl si pomoci, musel přemýšlet, jak asi bude vypadat jeho dcera, pokud tedy bude nějakou obdařen. Byla by stejně panovačná jako toto malé, přes míru upovídané stvoření?

„Á, tady jsi, Severusi.“ Zde byla jeho předpokládaná spása. Objevila se v podobě Hermioniny babičky, a on náhle zalitoval své ukvapené touhy po záchraně. Setkal se s Marií už dříve, a pokud měl být naprosto upřímný, shledal ji poněkud zastrašující, i když by tento drobný fakt nikdy před nikým nezmínil. „Jenny, miláčku, děkuji ti, že jsi dělala společnost strýčku Severusovi,“ řekla a odehnala dítě ze Severusova klína. Holčička mu dala na tvář pusu a utekla, svého bratra vzala s sebou a zanechala Severuse samotného s hlavou Grangerovy rodiny. Osvobozený Severus okamžitě vstal, diskrétně se rozhlédl kolem a snažil se stanovit nouzový plán úniku.

„Je načase, abys přemýšlel o své vlastní princezničce, Severusi,“ řekla mu Maria s blahosklonným úsměvem. „Víš, že mladší už nebudeš.“

Chystal se něco jí nedůtklivě odseknout, když se na prahu objevila Hermiona.

„Babi, Severusi, večeře je hotová,“ zavolala.

„Díky, Merline,“ pomyslel si Severus. „Můžeme?“ zamumlal svým nejsametovějším hlasem a galantně nabídl Marii paži. I zde mohl být zastrašující!

Maria na něj pohlédla a zasmála se. „Velmi uhlazené, můj drahý chlapče, opravdu velmi uhlazené. Teď chápu, co na tobě má vnučka vidí. Vzpomínám si, že na střední škole jsem měla schůzku s chlapcem, který se ti podobal,“ řekla a zavěsila se na jeho paži, ale ještě předtím ho rychle a škádlivě plácla po zadku. Téměř vyjekl, ale naštěstí se ještě včas opanoval.

Hermioniny oči plné obav se s ním střetly v okamžiku, kdy vstoupil do jídelny. „Jsi v pořádku?“ němě naznačila. Přikývl a doprovodil Marii  do čela stolu. On s Hermionou zaujali svá místa o chvíli později, její malá ruka našla pod stolem jeho dlaň a konejšivě ji stiskla. Šťastný šum naplnil jídelnu a hostina začala.

Zbytek večera proběhl téměř jednotvárně, třebaže Severus použil neverbální kouzla přilnutí a levitační, když jeho tchyně zakopla o Bennyho hračku s mísou nadívaného krocana v rukou. Jeho rychlá reakce byla odměněna jemným poplácáním po koleni, diskrétním polibkem na spánek a jemným zašeptáním: „Děkuji.“

Nakonec musel uznat, že oslava Vánoc s jeho nově nabytými příbuznými nebyla tak nesnesitelně hrozná, jak si ji představoval. Atmosféra u stolu byla příjemně vřelá, a dokonce se mu povedlo se natolik uvolnit, že uplatnil několik sarkastických poznámek, které ode všech sklidily smích.

Když se konečně dostali domů, nedokázal déle čekat a se svou ženou se milovali přímo u krbu. Později, když se zpocený a uspokojený vyhříval v blaženosti po milování, Hermiona sevřela jeho tvář v dlaních a šeptla: „Miluji tě, Severusi Snape.“

Miluji tě, znělo ozvěnou v jeho mysli. A on ji skutečně miloval víc, než by dokázal vyslovit. Kvůli ní vydrží tuto vánoční večeři znovu a znovu, rok za rokem. Čert to vezmi, kvůli ní by dokonce nosil růžová rovnátka.

I když, vlastně asi ne.

 

Konec

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dokonalá blaženost Od: marci - 02.01. 2016
Krááásné! Sice mi asi nedošlo, že děti jsou Jenny a Benny, ale vypadalo to, jako by se Severus setkal se zosobněním své budoucí dcery :) Hm, jako manžela bych jej nechtěla (ani jako zetě, ale každý je svého neštěstí strůjcem, že?), ale otec bude určitě skvělý :) Opožděné, ale o to větší díky za krásný překlad, denice! :)
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 11.01. 2016
Že by nějaká forma Ducha Vánoc budoucích? Snad to na Severuse nezapůsobí jako antikoncepce :-) Také opožděně, ale za to upřímně děkuji!

Re: Dokonalá blaženost Od: Zuzana - 01.01. 2016
Chudák Severus, milujem rodinné oslavy asi podobne ako on, celý čas som s ním súcítila, ale skončilo to krásne:) ďakujem za preklad.
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 11.01. 2016
No, oslava mohla dopadnout ještě mnohem hůř - mohl už být objednaný na ta rovnátka :-) Děkuji.

Re: Dokonalá blaženost Od: arabeska - 29.12. 2015
Nevim, jak si predstavit Severuse s ruzovymi rovnatky, nejak mi to nejde. Jaka utopie :D Presne takhle maji vypadat vanocni rodinne vecere. Vsude samy chaos. Dekuji, denice!
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 11.01. 2016
Myslím, že by je nějakou nešťastnou náhodou přeměnil na bílá - nebo černá? Děkuji!

Re: Dokonalá blaženost Od: doda357 - 23.12. 2015
Osobne si myslím, že možno by kvôli nej aj tie ružové rovnátka nosil :-) Ani sa nečudujem, že si predstavoval svoju dcéru, keď videl Hermioninu neter, podľa mňa aj ona by mala čierne kučeravé vlasy :-) Ďakujem za krásny zážitok pri čítaní a za preklad :-)
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 23.12. 2015
Nosil, ale v Bradavicích by se pravděpodobně neodvážil otevřít pusu - to by bylo haló, až by na studenty vycenil zuby! Myslím, že Hermionina neteř se mu docela líbila, ačkoli by to nepřiznal ani po pěti Kruciatech:-) Děkuji za milý komentář.

Re: Dokonalá blaženost Od: solace - 22.12. 2015
Len nech si Severus zvyká. Mladší už veru nebude. Ružový strojček na zuby by sa mu farebne nehodil k celkovému outfitu, takže predsa len radšej nie:-) Veľká vďaka za preklad, denice.
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 23.12. 2015
Přesně tak, a vlastní děti bude mít kolem sebe pořád, tak bude dobře, když bude mít nějaký trénink .-) Děkuji!

Re: Dokonalá blaženost Od: Julie - 20.12. 2015
Úplně tu scénu vidím, chudák Severus, taky by Hermiona mohla být uznalá a toto po něm nechtít! Jasně, on to pro ni udělá, ale je mi ho až líto. I když svou odměnu si vybrat umí! Díky moc za adventní povídku!
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 21.12. 2015
Ale zase je tu skvělá příležitost k odplatě - až budou za pár let Severusovi potomci oblézat, oslintávat a obtěžovat ostatní členy rodiny, Severus se může bavit :-) A třeba ho to motivuje k vícero dětem... Děkuji!

Re: Dokonalá blaženost Od: ansus - 19.12. 2015
Denice, díky, úžasná povídečka. Zdá se, že Severusovi rozumím daleko víc, než se mému okolí (a někdy i mně samotné) líbí - úplně cítím tu stékající kapku po zádech a pocit nepřekonatelné touhy odmístit se kamkoli. Uff, velké rodinné sešlosti jsou moje zkáza. Aspoň že má dobrou motivaci :DD.
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 21.12. 2015
Přesně vím, jak to myslíš :-) A motivace zřejmě bude v tomto případě tím hlavním... Děkuji!

Re: Dokonalá blaženost Od: maria - 18.12. 2015
dakujem
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 18.12. 2015
Rádo se stalo.

Re: Dokonalá blaženost Od: scully - 18.12. 2015
Nádhera. Severus a Hermiona k sobě prostě patří,to mě nikdo nevymluví. Moc děkuju za krásný překlad Denice
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 18.12. 2015
Já děkuju za milý komentář, scully. Jsem ráda, že se ti jednohubka líbila.

Re: Dokonalá blaženost Od: larkinh - 18.12. 2015
Teda kdyby chodil s růžovými rovnátky po škole, to by bylo tedy pozdvižení :D A že by Jenny byla další otravná studentka s rukou neustále se třepotající ve vzduchu? Díky za překla.d
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 18.12. 2015
To by byly hodiny! Asi by vůbec neotevřel pusu :-D Učit Jenny by mohl být moc dobrý nácvik na chvíle, kdy do Bradavic začnou chodit jeho děti. A aby to moc dlouho netrvalo, na to už Maria dohlédne... Děkuji.

Re: Dokonalá blaženost Od: LadyLillyPotterml - 18.12. 2015
Možno čierne hej:)
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 18.12. 2015
Možná :-) Děkuji.

Re: Dokonalá blaženost Od: Jacomo - 18.12. 2015
Asi jsem se právě utopila v dokonalé blaženosti... To byl Severus se vším všudy - nabručený, sarkastický, mrzutý a láskyplný. Jak krásně se o takových chlapech čte, i když doma by to člověk zabil ;-) Moc moc děkuji, denice, za příjemné počteníčko!
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 18.12. 2015
Tvůj komentář mě rozesmál - ano, doma bych tohle ubezdušila během několika dní - ať mi někdo dokáže, že mi ta litinová pánev nevypadla z ruky náhodou... Ale Hermioně ho přeju :-) Děkuji!

Re: Dokonalá blaženost Od: Iveta - 18.12. 2015
:-D chudak Severus, takove muceni. Zrejme ma jeho carodejka dobre presvedcovaci schopnosti, jak nakonec sam uznal. Diky za preklad :-)
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 18.12. 2015
Hermioniny přesvědčovací schopnosti jsou zřejmě opravdu na úrovni :-) Děkuji!

Re: Dokonalá blaženost Od: Gift - 18.12. 2015
Dalsi krasna vanocni atmosfera. Vsak on uz je Severus veliky a nejake ty vedlejsi efekty traveni vanoc ve velikem kruhu rodiny vydrzi. Zvlast kdyz ho doma cak rozehraty krb a Hermiona. Ono mu to neuskodi. :-) Dekuji, preklad se moc povedl.
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 18.12. 2015
Taky si myslím, že brblal a přeháněl své utrpení schválně. On moc dobře věděl, že na něj doma čeká odměna... Děkuji :-)

Re: Dokonalá blaženost Od: Marti - 18.12. 2015
Severus a růžová rovnátka, to je mi představa! :-D No ale kdyby se všechny Grangerojc ženy spojily v šik, neměl by myslím šanci... :-D
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 18.12. 2015
Chvíli by pravděpodobně trpěl, ale pak by si je zřejmě kouzlem obarvil načerno - aspoň do práce :-) Děkuji.

Re: Dokonalá blaženost Od: Lupina - 18.12. 2015
Ách, zase jsem si užila báječného Severuse v báječném překladu. Úplně jsem ho viděla, jak se v upnutém hábitu vaří. Jak mu jedno dítě žvýká botu a druhé dělá inventuru chrupu. A babčino plácnutí po zadku :-D Prostě krása, denice. A já Ti za ni moc děkuji.
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 18.12. 2015
A já děkuji tobě, že jsi mi tuto nádheru nechala a ještě mi obětavě opravila překlad. Ta babča tomu nasadila korunu, že? :-) Děkuji!

Re: Dokonalá blaženost Od: zuzule - 18.12. 2015
Mno tak Severus si na veceri vzal mustr a ted musi s Hermionou zajistit dalsi pokoleni. :) Mam rada (ne)vanocniho Severuse. :) Diky!
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 18.12. 2015
Vypadá to, že Severus už to má pěkně spočítané, už se z plození potomků nevyvlékne :-) Děkuji!

Re: Dokonalá blaženost Od: grepik03 - 18.12. 2015
Denice díky moc za skvělý překlad ♡ Na muj vkus je letos málo Severuse, ale to málo co se tu zatím objevilo je vazne parádní :) Představa batolete , ktere mu udivene slinta na botu.....Jenny byla též skvěla, urcite vystihla všechny Severusovi fyzicke klady a všemu nasadila korunu babca Marie.....No vlastně se divim, že s řevem neutekl :))) Na druhou stranu, Hermiona by ho klidne mohla přesvědčovat (a mám neblahy pocit, že úspěšne ), aby nosil růžový rovnatka, takže večeře jednou za rok s její rodinou je ucházející varianta ;) Skvěle jsem se bavila a za to ještě jednou velike díky! !!!
Re: Dokonalá blaženost Od: denice - 18.12. 2015
Lví podíl díků patří Lupině, která mi povídku nejen našla, ale spolu s Jimmi i obetovala. Myslím, že Severus si to utrpení chvílemi i užíval - proč by ho jinak při povídání s Jenny najednou napadlo myslet na to, jak bude vypadat jeho vlastní dítě? Děkuji za milý komentář!

Prehľad článkov k tejto téme:

Andy’sGirl4485: ( denice )06.01. 2016Řádky napsané za trest
opalish: ( LadyF )01.01. 2016Vendelín, který nikdy nebyl
Laurielove: ( Lupina )31.12. 2015Užvaněná a nachmelená
cathedral carver: ( solace )26.12. 2015Keď som prekliala učiteľa 2/2
cathedral carver: ( solace )25.12. 2015Keď som prekliala učiteľa 1/2
l0stinl0ve: ( Lupina )24.12. 2015Sám
shiv5468: ( denice )23.12. 2015Sépie
AnneM.Olivier: ( Lupina )22.12. 2015Polibek pod jmelím 4/4
AnneM.Olivier: ( denice )21.12. 2015Polibek pod jmelím 3/4
AnneM.Olivier: ( Sevik99 )20.12. 2015Polibek pod jmelím 2/4
AnneM.Olivier: ( soraki )19.12. 2015Polibek pod jmelím 1/4
Savva: ( denice )18.12. 2015Dokonalá blaženost
Gibsos: ( eryenie )17.12. 2015Ten zvláštní bublavý zvuk
dragoon811: ( Lupina )16.12. 2015Vyšel ze cviku
ashindk: ( marci )15.12. 2015Duet v pěti větách
Lady Mage: ( Lupina )14.12. 2015Bez komentáře
Mister Jackkkk: ( Lupina )13.12. 2015Bradavické pravidlo č. 360
Tierfal: ( Jacomo )12.12. 2015Vánoční nálada
silverbirch: ( arabeska )11.12. 2015Viděla jsem mamku pusinkovat jiného!
sadiekate: ( Jimmi )10.12. 2015A takto púť nocou končí
Hannah_1888: ( Lupina )09.12. 2015Letošní láska
l0stinl0ve: ( denice )08.12. 2015Hledání
Dizzy Wiz Bang: ( eryenie )07.12. 2015Voldemortova vánoční koleda 4,5/5
Dizzy Wiz Bang: ( eryenie )06.12. 2015Voldemortova vánoční koleda 1,2,3/5
loralee1: ( Jacomo )05.12. 2015Vánoční přání
scifichick774: ( holloway )04.12. 201512 vánočních dnů - 2/2
scifichick774: ( holloway )03.12. 201512 vánočních dnů - 1/2
Darkrivertempest: ( Lupina )02.12. 2015Hudba srdce
wallyflower: ( solace )01.12. 2015Strieborná laň