Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Advent Škriatkovia

Jedenáctá část

2015 Advent Škriatkovia
Vložené: LadyF - 11.12. 2015 Téma: 2015 Advent Škriatkovia
LadyF nám napísal:

11. december 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 31: Objednávka služeb domácích skřítků s datem 12.4. 1996

 



autor: slytherinlaurel

překlad: arabeska

český betaread: LadyF

 


Kapitola 32: Agenda a protokol o schůzi zaměstnanců s datem 5.11.1992

 



autor: pokeystar

překlad: LadyF

český betaread: arabeska

 


Kapitola 33: Interní hradní sdělení s datem 15.9.1992

 



autor: JackieJLH

překlad: LadyF

český betaread: arabeska

*

URL:

kapitola 31

kapitola 32

kapitola 33


Kapitola 31: Objednávka služeb domácích skřítků s datem 12.4. 1996 

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Objednávka služeb domácích skřítků

Datum: 12. dubna, 1996 

Čas: 19:42 

Jméno žadatele, profesora: Irma Pinceová 

Poloha vyžadující skřítčí zásah: Knihovna, oddělení kouzelnických dějin 

Požadovaný úkon: Oprava nohou stolu, vyspravení následujících knih: „Velečarodějové alchymisté 18. století“ (vazba poničena lektvarem perleťové barvy vonícím po kysaném zelí, čerstvě vyprané vlně a starém pergamenu), „Střípky minulosti: Poučné rozhovory se slavnými duchy“ (ilustrace Stana Laurela zašpiněna inkoustem v barvě fuschie), „Stručné dějiny kouzelnického práva“ (natrženy strany 1 000 – 1 124), „Skřeti mezi námi: Historický pohled na obchodní směrnice skřetů“ (zadní přebal ohhnut, možná uvízl pod vahou knihy) 

Pokud magie, jaká: Studentky učinily pokus spravit stůl Reparem, jelikož se zhroutil, pravděpodobně z důvodu hrubého zacházení.

Zúčastnění studenti: Pansy Parkinsonová, Romilda Vaneová 

Dodatečné poznámky: Studentky se snažily vyhnout odhalení, avšak  byly přistiženy při odchodu z knihovny. Vyslýchaná slečna Vaneová připustila, že se procvičovaly v lektvarech. Slečna Parkinsonová se zdála být přítomností slečny Vaneové lehce omráčená a tuze nadšená. 

Přiděleno skřítkovi či skřítkům: Tweeky 

Datum provedení: 5:28 

 

 *

 

Kapitola 32: Agenda a protokol o schůzi zaměstnanců s datem 5.11.1992 

 

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Agenda a protokol o schůzi zaměstnanců

Datum setkání: 5. listopadu, 1992
10:00 – 11:00
Kuchyně
Předseda – Vrchní skřítka Jammy 

Co (předmět jednání): Učebna lektvarů
Kdo (který skřítek přidal na seznam/prezentoval): Lippy, Bluey
Jak*: V
Průběh schůze: Longbottombuchy těžké na úklid. Nutno víc pomocníků. Cákance všude – v mezeřích kamenu a pod stolami. Na stropě.

A Snape dává trest, aby uklidil sám, a čistící kouzla studentů nebyjí dost silné. Takže všecko zaschná na povrchu. Nebo samozraje. V pátek pokusila bobulová věc zjíst Lippy.

Bluey hlásí dobrovolně pomoct Lippy s Longbottombuchy.  

Co (předmět jednání): Bezpečnost
Kdo (který skřítek přidal na seznam/prezentoval): Blinksey
Jak*: IS
Průběh schůze: Velký zlý had byje znovu venku. Byje v odpadových trubkách a služebních tunelích. Nutno velká, velká, velká opatrňovost v tunelích a trubkách.

Blinksey rozdávat kouzelníčkové odrazové brýle, které kryjí oko když hadovec kouká směrem skřítka. Skřítkové nutno používat sochová kouzla. Hadovcové neradi kámen.

Blinksey taky kouzlí podobu hadovcového hlasu, aby skřítkové poznali, když uslyší. 

Co (předmět jednání): Žádosti o doplnění zásob
Kdo (který skřítek přidal na seznam/prezentoval): Dahler
Jak*: PF
Průběh schůze: Správní rada školy žádá ředitelníka dohlédnout, že skřítkové dobře vyplňovají žádosti o doplnění zásob.

Skřítek nutno podepsat kolonka příjemce.

A ujistit, že došlá dodávka stejná jako žádost.

A podstrčit Melthy, aby kontaktovala Gringottovy o platbu.

Každou žádost chcuje kontrolovat pan Malfoy.

 

*Legenda: V – vliv předmětu, D/P – diskuze/plánování, PF – prezentace faktů, IS – informační sylabus

 

*

 

Kapitola 33: Interní hradní sdělení s datem 15.9.1992

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Interní hradní sdělení

Datum: 15. září, 1992

Komu: Albus Brumbál
Kopie: Domácí skřítci
Od: Rolanda Hoochová
Předmět: Incident s Potloukem

Vážený pane řediteli,

po zevrubném zkoumání jsme s profesorkou McGonagallovou došly k závěru, že nakonec skutečně onen Potlouk nevypustil nikdo ze studentů. Zdá se, že ho omylem osvobodila jedna skřítka během uklízení kabinetu. Provinilé skřítce jsem věnovala dlouhou, poměrně hlasitou přednášku o dodržování pokynů, používání selského rozumu a touze vyhnout se obdržení oděvu. Jsem přesvědčena, že se nic podobného už opakovat nebude. Také se nám podařilo přesvědčit Kennilworthyho Tryskoleta, aby se vrátil do svého rámu. Konečně. Padavka, polovinu života strávil psaním o fampfrpálu a teď se tři dny bude schovávat v portrétu Violety jenom kvůli obyčejnému splašenému Potlouku.

Nicméně, jelikož již není důvod k podezírání studentů (nebo kohokoliv jiného), že šmejdil v mém kabinetu, ruším svou žádost o sadu kousavých míčů.

S pozdravem

Rolanda Hoochová

 

 

 

*

 


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 29.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Jedenáctá část Od: JSark - 22.12. 2015
Omráčená a nadšená? Znamentá to, že Pansy ide po Romilde, alebo že ochutnávala čokoládové kotlíky s prímesou elixírov? Longbottombuchy! :DD Hm, keď o hadovcovi v trubkách vedeli škriatkovia, vedel o ňom aj Dumby? Pretože ak hej, tak to na neho vrhá ešte horšie svetlo, ako sme si mysleli. :(

Re: Jedenáctá část Od: solace - 18.12. 2015
Neville dával škriatkom riadne zabrať. Tí sa po hodinách elixírov nemali čas nudiť. Zdá sa, že aj baziliska zvládli s prehľadom, keďže ani jeden z nich neskamenel. Veľká vďaka za preklad, kočky.

Re: Jedenáctá část Od: margareta - 12.12. 2015
Profesor Snape byl ke skřítkům velmi ohleduplný a k jejich práci velmi chápavý, když nutil studenty, aby si po sobě sami uklidili. Aspoň z toho nejhoršího! Jojo, zlatej Sevík. Troufám si tvrdit, že Trio taky hned nemuselo hadovce zamordovat! Likvidoval v podzemí obtížné hlodavce a ostatní případnou žoužel, což Brumbál nepochybně věděl a proto akceptoval. Geniální skřítkové s tím evidentně v průběhu času taky neměli žádný zásadní problém. Zvyk + cvik, v tom je ten trik! Miluju knihy, následkem čehož bych těm dvěma čůzám, co zasvinily knihovnu, udělala manikůru svěrákem a rašplí!!!!!!! Díky za překlad, ta skřítkovština je tak perfektně nápaditá a zvukomalebná a...prostě super!!!!!! Naposledy mě tak pobavil pan Kaplan, co má třídu rád od Leo Rostena, znáte? Jo, a myslím si, že vnucovat kouzelným skřítkům mudlovský selský rozum bylo od profesorky H. velmi necitlivé!

Re: Jedenáctá část Od: doda357 - 11.12. 2015
Joj, veru by som nechcela upratovať po hodine Elixírov :D A ani Hoochovej kabinet :D Ďakujem za preklad :-)

Re: Jedenáctá část Od: grepik03 - 11.12. 2015
Moc děkuji za další vtipný překlad ♡

Re: Jedenáctá část Od: zuzule - 11.12. 2015
Longbottombuchy nemají chybu. :D Super, díky!

Re: Jedenáctá část Od: marci - 11.12. 2015
Jé, to bylo krásné! Padavka Tryskolet mě pobavil :) A přiznávám, že mě vlastně nikdy ani nenapadlo, že byli baziliškem ohroženi i skřítci. Vážně o něm "vševědoucí" Brumbál nevěděl? Sotva :( Být grangerovými (a nejenom jimi, tak ho zažaluju!) :) díky, holky, skvělé jako vždy a čím dál lepší :)

Re: Jedenáctá část Od: denice - 11.12. 2015
Ti skřítci mě vždycky dostanou - tolik perliček v jedné sérii - klobouk dolů před autorkami a poklona ne po pas, ale po kolena před překladatelkami! Věřím, že kdykoli se k tomuto vrátím, vždycky mě rozesměje něco, co jsem dřív nezachytila... Díky.

Re: Jedenáctá část Od: maria - 11.12. 2015
dakujem

Re: Jedenáctá část Od: soraki - 11.12. 2015
Nevím, nechat dítě ve škole, kde se pohybuje obrovská smrtelně nebezpečná bestie a NIKDO z učitelů nepozná, o co jde? Fakt? To už není fantasy, to je sci-fi :-D Díky

Re: Jedenáctá část Od: larkinh - 11.12. 2015
Díky za překlad, opět moc krásné a vtipné.

Re: Jedenáctá část Od: Gift - 11.12. 2015
U prvniho pergamenu jsem dumala, dumala a nejsem si jista, jestli jsem vydumala. Kazdopadne jsem se ale opet skvele pobavila. Moc a moc za to dekuji!

Re: Jedenáctá část Od: Lupina - 11.12. 2015
Chápu to dobře, že Romilda zkoušela nápoj lásky na Pansy? :-D Dostaly me Longottombuchy :-D Neville má po sobě pojmenované výbuchy, každému se to nepoštěstí :-D Jsem si říkala, jak skřítkové zvládli baziliška, odrážecí brýle a sochová kouzla! Jak prosté! Sadu kousavých míčů bych taky užila, konečně bych to mohla vrátit tomu krakenovi, co jsme si pořídili a mělo to být štěně :-D Dííky, děvčátka, skvělé!

Re: Jedenáctá část Od: Iveta - 11.12. 2015
Vždyt to říkám., že skřítci o baziliškovi museli vědět. Kousavé míče mě zabily, to by se určitě hodilo :-D Btw, už se Hermiona rožešla s Ronem? D9ky za překlad :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

pokeystar: ( LadyF )06.01. 2016Devětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )01.01. 2016Osmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )31.12. 2015Sedmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )26.12. 2015Šestadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )25.12. 2015Pětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )24.12. 2015Čtyřiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )23.12. 2015Třiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )22.12. 2015Dvaadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )21.12. 2015Jednadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )20.12. 2015Dvacátá část
pokeystar: ( LadyF )19.12. 2015Devatenáctá část
pokeystar: ( LadyF )18.12. 2015Osmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )17.12. 2015Sedmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )16.12. 2015Šestnáctá část
pokeystar: ( LadyF )15.12. 2015Patnáctá část
pokeystar: ( LadyF )14.12. 2015Čtrnáctá část
pokeystar: ( LadyF )13.12. 2015Třináctá část
pokeystar: ( LadyF )12.12. 2015Dvanáctá část
pokeystar: ( LadyF )11.12. 2015Jedenáctá část
pokeystar: ( LadyF )10.12. 2015Desátá část
pokeystar: ( LadyF )09.12. 2015Devátá část
pokeystar: ( LadyF )08.12. 2015Osmá část
pokeystar: ( LadyF )07.12. 2015Sedmá část
pokeystar: ( LadyF )06.12. 2015Šestá část
pokeystar: ( LadyF )05.12. 2015Pátá část
pokeystar: ( LadyF )04.12. 2015Čtvrtá část
pokeystar: ( LadyF )03.12. 2015Třetí část
pokeystar: ( LadyF )02.12. 2015Druhá část
pokeystar: ( LadyF )01.12. 2015Úvod a první část