Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Advent Škriatkovia

Devátá část

2015 Advent Škriatkovia
Vložené: LadyF - 09.12. 2015 Téma: 2015 Advent Škriatkovia
LadyF nám napísal:

9. december 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 25: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – zima, 1993





autor: bluestocking

překlad: arabeska

český betaread: LadyF



Intermezzo – září, 1998

 


Texty před grafickou úpravou:

Kapitola 25: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – zima, 1993 


Škola čar a kouzel v Bradavicích

Souhrn informací o personálu

Školní rok: Zima, 1993
Jméno: Severus Snape
Předmět: Lektvary
Doplňkové povinnosti: Ředitel Zmijozelu, lektor Soubojnického klubu, vařitel lektvarů pro ošetřovnu, sklízitel ingrediencí do lektvarů, léčitel kleteb
Poloha komnat: Podzemí, za portrétem Borise Bezskrupulného
Poloha kabinetu/učebny: Podzemí čtyři
Nejlepší čas pro úklid: Během jídla, když byje ve Velké síni, nebo pozdě v noci, když dělá hlídku. (Pozn.: Letos zůstává dlouho v lektvarové laboratoři.)
Poznámky pro úklid v učebně: Vždy s rukavicemi – nedotýkat se cákanců lektvarů holými prsty!
Poznámky pro úklid v kabinetu: Držet nádobky oprášené a naleštěné a doplňovat červený inkoust každý týden. V zimě nutno hořet oheň. LETOS NOVĚ: Pokud profesor Snape nežádá skřítkové, aby pomohli, nevstupují do jeho laboratoře ani neuklízí. Vařil lektvary pro ošetřovnu a nechtěl vyrušovat uprostřed procesu.
Poznámky pro úklid v komnatách: Opatrně kolem hromad knih na zemi. Oprašovat police, ale nehýbat s knihami.
Prádelní preference: Škrobová PLUS ohnivzdorná kouzla (velmi důležité) na všechno oblečení, taky pláště, a vlnivé kouzlo na učitelský hábit. ODDĚLOVAT bílé od černého. (Profesor Snape velmi rozzlobený, když jeho bílé spodky tmavě šedé.)
OBEZŘETNĚ zacházet s: Všechny knihy musí zůstat tam, kde byjí! Profesor Snape má v knihovnách a hromadách systém a nerad ho narušený. (Otázky ptát Bluey a Voxy: ty systému rozumějí.)

Všechny lektvarové ingredience nesmí být dotčeny bez souhlasu profesora Snapea. Nedotýkat kotlíku s rozvařeným lektvarem!
Oblíbené jídlo: Vepřová pečeně, yorkshirský puding, litý perník,  červené elfí víno
Neoblíbené jídlo: Brukev, fazole na toustu, dýňová šťáva
Čajové preference: Lapsang Souchong, bez mléka a cukru
Obvyklé tresty: Křik, házení nádobek a švábů, říkání skřítkům, aby vypadli.
Počet udělených trestů: 1406
Obvyklé důvody udělení trestu: Zmiňování Harry Potter, dotýkání se lektvarových ingrediencí bez rukavic, zavření knih bez založení stránky, praní bílého a černého prádla dohromady, hlasité uklízení, když Profesor Snape trpět bolest hlavy.
Kolikrát hrozba oděvů: 796 (Ale pořád je nedá.)
Kdy se stranit: Brzy ráno, po vyučování, před vypíjením čaje, po mluvení s ředitelem nebo profesorkou Trelawneyovou nebo profesorem Lockhartem. Zvlášť po mluvení s profesorem Lockhartem. Taky po učení ve třídě, kde byje Harry Potter. 

Dodatečné poznámky: Profesor Snape velmi dlouhé hodiny vaří lektvar pro chlupatou tvář slečny Grangerové a zkamenělé studenty, takže někdy meškájídlo. Woody rozhoduje skřítkové přinést jídlo do jeho kabinetu nebo komnat, když tak stane. 

Aktualizováno: 16. ledna, 1993

 

*

 

Kapitola 26: Intermezzo – září, 1998 

15. září 1998 

Milá Hermiono,

náš kurz na akademii už začal. Je to vážně dřina – hlavně to tajné sledování a vytrvalostní cvičení. Každý večer jsme s Harrym utahaní jak koně. Připomíná mi to naše stanování, ale s lepším jídlem a menším strachem. Ne že by mi tvoje jídlo nechutnalo. Za daných okolností sis lépe ani vést nemohla. A časem se určitě ve vaření zlepšíš. Příští týden začneme trénovat přežití v přírodě a první pomoc. Kéž by nás tohle učili už v Braďárně. No, a jak se tam vlastně všichni máte? Psal Neville, že se do školy vrátil i Malfoy – nezkouší na tebe žádné sviňárny, že ne? A nepřeháníš to moc s učením, viď? Harry slyšel od Ginny, že ses v podstatě přestěhovala do knihovny. Vem si někdy učení třeba k jezeru, dobře? Nemůžu se dočkat Vánoc, až tě uvidím – a políbím. A možná něco víc? Myslím na tebe každou noc, na nás dva spolu.

Ron

 


Hermiona pergamen s těžkým povzdechem odložila. Od července v jeho dopisech přibýval počet náznaků, z nichž se cítila nesvá. A z toho pocitu se cítila nesvá ještě více. Bylo zřejmé, že Ginny má s Harrym intimní vztah, kterému byla zcela oddána, a že jí přítel zoufale chybí. Do kalendáře postupně kreslila velké červené křížky, aby viděla, kolik dní zbývá do Vánoc, kdy budou opět spolu.

Hermionin kalendář také obsahoval velké červené křížky – označující dny, které zbývají do zkoušek OVCE. Z Ronových dopisů se jí netřepetalo srdce a upřímně řečeno, z jeho polibků taky ne. Možná byl Harry prostě nadanější? V líbání i psaní dopisů? Bude se muset Ginny zeptat.

Co se Malfoye týče, ten se stal pouhým stínem svého dřívějšího já. Doslova. Byl tichý a uzavřený do sebe. Vůbec se nenaparoval ani nechvástal. Pokud se minuli na chodbě, pouze na ni kývl a nic víc. S Goylem trávil v knihovně stejné množství času jako ona. Domnívala se, že pomáhá pomalejšímu kamarádovi plnit úkoly. Byly chvíle, kdy vzhlédl, zachytil její pohled a oči se mu naplnily bolestí a lítostí, než je zase odvrátil. Všichni se po válce změnili a měnili se i nadále.

Pohled jí klesl ke krabici s runami. Někteří více než jiní. Za své největší selhání považovala to, že se jí nepodařilo zachránit profesora Snapea. Tolik toho pro všechny udělal, hlavně pro Harryho, a oni mu nakonec ošklivě ukřivdili. I kdyby byl skutečně zlý, takovou smrt si nezasloužil. Když už šla navštívit madame Pomfreyovou, aby ji poprosila o lektvar bezesného spánku, bylo to pokaždé proto, že se jí zdála noční můra složená z posledních vzpomínek na Chroptící chýši.

Ze zamyšlení ji vytrhl příchod Ginny, která si tiskla k hrudi psaní. Přešla ke své posteli, rozplácla se na ni, rozevřela pergamen a dychtivýma očima zhltla každé slovo. Když skončila, překulila se na záda a dramaticky vzdychla.

Ještě devadesát šest dní!“ zaúpěla.

Hermiona vstala od stolu a dloubla do melancholické kamarádky, aby se pošoupla. „Pěkný dopis?“ zeptala se.

Ginny beze slov přikývla.

Je Harry dobrý v líbání, Gin?“ zamumlala Hermiona.

Nejlepší.“ Ginny stvrdila svou odpověď dalším přikývnutím. „Pokaždé se mi kroutí palce u nohou.“

Aha.“ Hermiona se chtěla zvednout, ale Ginny ji chytila za zápěstí.

Žádné kroucení palců?“ zeptala se jemně a přitáhla ji za ruku zpátky na postel.

Ne,“ přiznala Hermiona s pohledem upřeným k závěsům.

S Michaelem jsem to měla stejně,“ svěřila se Ginny a namotala si pramen vlasů kolem prstu. Nejdřív jsem myslela, že se zlepšíme s praxí. Ale s Deanem to pak nebylo o moc lepší.“

Hum,“ zamumlala Hermiona nepřítomně.

Ginny do ní drcla kolenem, aby získala plnou pozornost. „Uvědomila jsem si, že takové kouzlo jen tak s někým nenajdeš.“

Myslela jsem si, že Ron není jen tak někdo,“ odpověděla, zvedla se z kamarádčiny postele a sedla si ke svému stolu.

Není to jen tak někdo,“ prohlásila Ginny pevně. „Ale nejlepší kamarád nemusí být nutně dobrý milenec.“

Hermiona pokrčila rameny. „Mám v sobě část, která se s tím vším chce spokojit. Čím dřív se můj život posune vpřed, tím dřív můžu zapomenout na válku.“

V myšlenkách viděla tělo profesora Snapea ležící na té ohavné, zaprášené podlaze v potoku vlastní krve. Proč pro něho nic neudělala? Přestože k ní choval zjevný odpor, pomohl jí, když měla nehodu s mnoholičným lektvarem a také když zkameněla.

Jenže tak to nefunguje,“ řekla Ginny starostlivě a posadila se čelem k provinilé a sklíčené kamarádce. Co se jen honilo tou geniální, ale tvrdohlavou hlavou?

Já vím,“ povzdechla si Hermiona. „Navíc toho chci v životě tolik dokázat. Ve skutečnosti nejsem připravená na vážný vztah.“

Nepřítomně otevřela krabici se záznamy a vytáhla náhodný svitek. Zima, 1993. Souhrn informací o profesoru Snapeovi. Co by asi řekl o ukvapených rozhodnutích? O spokojení se s málem místo boje o víc? Trpce se pousmála. Jistě by to bylo něco uštěpačného a velice trefného.

Téměř nic si nepřála víc, než aby zde byl a mohl to vyslovit.

 

autor: pokeystar

beta: bluestocking

překlad: LadyF

český betaread: arabeska


*

URL:

kapitola 25

dopis

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 29.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Devátá část Od: sisi - 09.02. 2016
Ach,ta nostalgie, téměř nic si nepřeji víc, než aby tu byl Alan a to zdravý-bez rakoviny. A hravý, aby prostě jen dál hrál v té své sbírce charakterních rolí, nebo aby si užíval důchod a houpal se v křesle a četl oblíbený paperbook. A Hermiona se musí rozhodnout, kudy a s kým půjde dál. Nemůže žít s koulí přivázanou u nohy. Díky.

Re: Devátá část Od: Iveta - 26.01. 2016
Přesně tak, Ginny, mezi kamarádem a milencem je třeba vidět rozdíl...už teď se děsím, co Ron o Vánocích vymyslí (vcelku nepochybuji, že se rozejdou). Aspoň skřítkové, že se starali, aby se Severus občas najedl :-)

Re: Devátá část Od: Keiko - 27.12. 2015
Severus mi tady bude chybět, ale doufám, že se dočkáme alespoň spousty jeho záznamů či uštěpačných dopisů, poznámek... Hermioně se z Rona palce prostě nekroutí, stačí jen odhadovat kdo pro ni bude ten pravý... ale tipuji to na Draca :D

Re: Devátá část Od: JSark - 22.12. 2015
Viem, že by som nemala, ale prežil to Snape v tejto poviedke? :) Som strašný zvedavec. :D

Re: Devátá část Od: solace - 17.12. 2015
Škoda, že Severusova smrť je nezvratná. Aspoň to tak zatiaľ vyzerá. Ak bude Hermiona prepadať takýmto pochmúrnym myšlienkam, upadne do depresií. Momentálne sa nezdá, že by mala okrem skúšok vo svojom živote nejaký svetlý bod. Vďaka za preklad, dievčatá.

Re: Devátá část Od: ansus - 17.12. 2015
Dobrotivý Merline, Ron je strašlivý, když se pustí do milostné korespondence. To už je romantičtější Severus sakrující nad zapranýma spoďárama. Moc bych mu přála, aby si někde v ústraní pěstoval sarkasmus a posléze se objevil i se svým neodolatelně zvednutým obočím.

Re: Devátá část Od: doda357 - 10.12. 2015
Tak trochu som dúfala, že Severus stále rozdáva tresty za šedé trenky... A ono je to takto.... Toto bola jedna z takých vážnejších kapitol, ale rovnako skvelá ako tie predtým. Ďakujem za preklad :-)

Re: Devátá část Od: martian - 10.12. 2015
Tohle bylo krásné. Díky.

Re: Devátá část Od: maria - 09.12. 2015
dakujem

Re: Devátá část Od: larkinh - 09.12. 2015
Krásná kapitola, trochu smutná. Líbí se mi styl psaní skřítků. A přestože jsou záznamy úžasné a vtipné a zábavné, ta intermezza to všechno oživují a dodávají tomu šťávu. Díky za překlad

Re: Devátá část Od: Lupina - 09.12. 2015
Taky jsem se nejdřív trochu lekla, než mi to došlo. Chlupatá tvář a počet trestů byly jasným vodítkem, že jde o rozšířený záznam o našem Mistrovi. Stejně jako Hermionu, i mě píchlo u srdce. A Ron nezklamal. Jeho víra, že se Hermiona zlepší ve vqření :-D No, nedivím se, že se Hermioně palce nekroutí :-) A zmínka o Dracovi a jak se změnil. Smutné. Doufám, že mu Hermi pomůže. Díky, děvčátka :-)

Re: Devátá část Od: marci - 09.12. 2015
Také jsem se lekla, že se stala chybka a Profesora tu máme dvakrát. leč nestalo se. Skvělé - ředitel, vařitel, sklizitel, léčitel :) Ron je pařez :) Intermezzo bylo krásné. Nekroutí se palce u nohou? :) Ginny vypadá jako skvělá holka. Nejlepší kamarád nemusí být nutně nejlepší milenec - nu jak pro koho, třeba tu svoji kuchařinku najde. hermiona to očividně nebude. Pairing (merlinku, duchem jsem v Kačabě!) - nu, jeden se nabízí, v druhý doufám, ale to by skřítci museli přijít s obracečem času :) Tak se nechám překvapit :) Díky, holky. Skvělé čtení!

Re: Devátá část Od: margareta - 09.12. 2015
Strašně bych si přála, aby se časem objevila ve skřítčí referenci zmínka , že profesor Snape byje zase naživu, tudíž furt ještě neprat černé s bílým...... Ron- romantiky skon. Pořád ještě Dracovi nechutná ranní kaše?

Re: Devátá část Od: denice - 09.12. 2015
Opět mě dostalo vlnivé kouzlo na hábit profesora Snapea :-D. A ti skřítkové se za dva roky ještě nenaučili, že bílé prádlo se nepere s černým? Nesmírně se mi líbilo intermezzo - Ginny tu projevila moudrou jasnozřivost. Jsem moc zvědavá, jestli se autorky budou striktně držet kánonu. Hermioně bych přála, aby rázně zakřikla tu část v sobě, která se chce s tím vším spokojit. Díky.

Re: Devátá část Od: Gift - 09.12. 2015
Ajajaj, ze by brzo na scenu vstoupil profesor Snape? Dekuji

Re: Devátá část Od: Jacomo - 09.12. 2015
Nejdřív jsem si myslela, že jsem otevřela chybný příspěvek - sakra, Snapeův záznam jsem už přece četla! - ale pak mi došlo, že tenhle je z jiného data. A začala jsem přemýšlet, proč je tak strašně zaneprázdněný lektvary... až to přišlo: "velmi dlouhé hodiny vaří lektvar pro chlupatou tvář slečny Grangerové a zkamenělé studenty". Nevím proč, ale nějak mě z toho píchlo u srdce a normálně mě chytla nostalgie... Ronův dopis je dokonalý - celý on :-) Já mám toho kluka ráda, i mi nevadí v páru s Hermionou, ale tady to jasně chce jinou holku. A jelikož ani jí se "nekroutí palce u nohou", zdá se, že pairing (!) nás čeká zcela jiný... Zatím se nabízí jedna (nebo dvě?) možnosti, ale nebudu spekulovat a s chutí se nechám překvapit příběhem. P.S.: A hele, Hermiona měla po přečtení záznamů o Snapeovi stejné pocity jako já! No tedy! Ehm!

Re: Devátá část Od: zuzule - 09.12. 2015
Kez by se ji tak jeji prani splnilo :) Dekuju!

Re: Devátá část Od: grepik03 - 09.12. 2015
Čarodějky díky moc za dnešní kapitoly ♡ Probuzení se tim stává snesitelnejsim ;) A příběh je cim dal tim víc zajímavější, popravdě jsem opravdu napnuta ;)

Prehľad článkov k tejto téme:

pokeystar: ( LadyF )06.01. 2016Devětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )01.01. 2016Osmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )31.12. 2015Sedmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )26.12. 2015Šestadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )25.12. 2015Pětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )24.12. 2015Čtyřiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )23.12. 2015Třiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )22.12. 2015Dvaadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )21.12. 2015Jednadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )20.12. 2015Dvacátá část
pokeystar: ( LadyF )19.12. 2015Devatenáctá část
pokeystar: ( LadyF )18.12. 2015Osmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )17.12. 2015Sedmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )16.12. 2015Šestnáctá část
pokeystar: ( LadyF )15.12. 2015Patnáctá část
pokeystar: ( LadyF )14.12. 2015Čtrnáctá část
pokeystar: ( LadyF )13.12. 2015Třináctá část
pokeystar: ( LadyF )12.12. 2015Dvanáctá část
pokeystar: ( LadyF )11.12. 2015Jedenáctá část
pokeystar: ( LadyF )10.12. 2015Desátá část
pokeystar: ( LadyF )09.12. 2015Devátá část
pokeystar: ( LadyF )08.12. 2015Osmá část
pokeystar: ( LadyF )07.12. 2015Sedmá část
pokeystar: ( LadyF )06.12. 2015Šestá část
pokeystar: ( LadyF )05.12. 2015Pátá část
pokeystar: ( LadyF )04.12. 2015Čtvrtá část
pokeystar: ( LadyF )03.12. 2015Třetí část
pokeystar: ( LadyF )02.12. 2015Druhá část
pokeystar: ( LadyF )01.12. 2015Úvod a první část