Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Jen krví spojeni

Jen krví spojeni - 39

Jen krví spojeni
Vložené: Lupina - 30.09. 2015 Téma: Jen krví spojeni
Lupina nám napísal:

Autor: E. M. Snape               Překlad: Lupina          Beta: marci                Banner: Vojta

Originál: https://www.fanfiction.net/s/2027554/39/In-Blood-Only

Rating: 16+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 39. Vzkříšení

Severus Snape nebyl mužem s nedostatkem sebedůvěry, ale zjištění, že Lupinův nevyvratitelný názor na Harryho se zcela lišil od jeho, jím podivně otřáslo.

Nikdy jej ani nenapadlo, že by mohlo být chybou ponoukat Harryho směrem k naplnění jeho pomsty. Rozdmýchání Harryho vzteku v kritickém okamžiku zachránilo chlapci život a zdánlivě mu dovolilo vypořádat se s následkem předčasného odchodu Nymfadory Tonksové. Nezpochybňoval své vedení chlapce po té temné cestě; ten proces, koneckonců, probíhal tak hladce.

Vždycky věděl, že Lupin Harryho rozmazlí, když k jeho ztrátě přistoupí se slabostí a sentimentalitou… Možná nebyl zcela proti té myšlence; svým způsobem druhý muž doplňoval jeho vlastní přístup k chlapci, postaral se o tu část jeho syna, která inklinovala k jemnějším projevům, o Harryho stránku, kterou Snape nemohl nikdy ovlivnit.

Ale vlkodlakovo neochvějné přesvědčení, že podporování Harryho destruktivních impulzů bude destruktivní pro samotného Harryho, jej přistihlo nepřipraveného. Jakkoliv z celého srdce Lupinem pohrdal, věděl, že on chápe, co přebývá v Harryho srdci. Lupin by věděl, proč se kluk cítil tak strašně, když věřil, že zabil pouhou domácí skřítku, proč pomohl zraněnému Snapeovi na vrcholu jejich nepřátelství… Lupin by uměl vysvětlit, proč sledování jediného skutku dobročinnosti k Dracovi zcela změnilo chlapcův pohled na něj.

Lupin Harryho znal. A Snape už nemohl s jistotou zaručit, že i on.

V myšlenkách neochvějně došel k Harryho neochotě otrávit Lestrangeovou. Tehdy v lese, když se příbuzenská kletba zdála být jedinou zbraní, vypadalo chlapcovo odhodlání zcela neotřesitelné, a přesto o pár dnů později neskočil po příležitosti ji prostě zavraždit.

V té době Severus věřil, že se chlapec nespokojí s pasivní rolí v takovém scénáři; věřil, že chlapec sáhne po jeho původním slibu – vražedné kletbě seslané tváří v tvář.

Ale Lupin měl pravdu. Harry nebyl mstivý; nečekal na pohled do její tváře, nevyhradil si pro ni mučivou smrt. Nezadržela jej zloba, nebo naděje na krutější plán. Bylo to něco zcela jiného.

A i kdyby na tom záležel jeho život, Severus nemohl přijít na to, co.

Snape odkráčel, vědom si vlkodlakova zmateného výrazu, a zanechal ty dva jejich smutku. Moc se nevzdálil, ačkoliv si hodně přál zbavit se jejich odporné společnosti; jen Merlin ví, co by se stalo, kdyby vlkodlakovi svěřil úkol vrátit chlapce v jednom kuse.

Přecházel po obvodu hřbitova, pozornost mu přitahoval každý pomyslný pohyb. Napůl čekal Luciuse, přízrak plížící se zpoza některého z náhrobků, nebo temnou postavu vystupující z hlubin márnice. Stíny si s jeho myslí pohrávaly, posouvaly se, jak sluneční paprsky prorážely mraky, a po pěti minutách mučivého kroužení mu srdce zběsile bušilo v hrudi.

V zoufalství vrhl pohled na Lupina a svého syna. Při pohledu na Lupinovu paži přehozenou přes Harryho rameno v něm zahořelo podráždění.

Ach, ano, řekl vlkodlakovi, aby šel kluka utěšit, ale toto bylo opravdu až příliš.

Chtěl k nim dopochodovat, aby už šli, ale i přemožen znechucením si uvědomil svoji vlastní neschopnost. Lupin teď mohl nabídnout něco, co on sám nedokázal; on sám nebyl schopný pečování.

S morbidní fascinací sledoval Lupinovu ruku jemně hladící Harryho paži nahoru a dolů a jako úderem blesku si najednou uvědomil, co jeho syn viděl tehdy v kabinetě.

Harry byl svědkem toho, jak utěšoval Draca. Pravděpodobně uvěřil, že Severus skutečně je tím mužem, jakého ho tehdy viděl, že není o nic větší monstrum než Lupin, Minerva nebo ostatní… Asi uvěřil, že Snape svoji krutost jen předstírá

A možná právě teď přemýšlí, proč Severus nepřehodil paži přes jeho druhé rameno.

Snape ponořený v myšlenkách zíral na vzdálené postavy. Ten nový pohled v Harryho očích – jako by se před ním právě otevíraly nové možnosti – zmizí, jakmile si uvědomí, že to všechno byla lež. A on si to nutně uvědomí; Severus nemůže být mužem, jakého očekává.

On sám přijímal bez zábran vztahy založené na lži. Ale v srdci věděl, že Harry to nakonec prokoukne, prokoukne jeho.

Mihnutí v koutku oka jej málem vyděsilo. Plné tři vteřiny zvažoval, zda toho pitomého ptáka neuřknout, ale ten se vznesl zase do vzduchu.

Snape sklonil hůlku a na opeřence se mračil, dokud se neztratil v dálce.

Pohlédl zpět na Harryho a s neveselým úsměvem si uvědomil, že na ničem z toho stejně nezáleží. Malfoy je zítra může oba zabít… Nebo Pán zla v závislosti na tom, pro jakou pomstu se Lucius rozhodne.

Severus zastrčil hůlku do kapsy; cítil se jako blázen.

ooOOoo

Po návštěvě hřbitova se Snape choval chladně a odtažitě. Harry nedokázal přesně určit proč; bylo to jen stěží neobvyklé – prostě klasický Snape – ale ta náhlá změna jej trápila.

Až teď, když se Snape najednou vrátil k ledovému autoritářství, si Harry uvědomil, nakolik vlídný k němu v předchozích dnech byl.

Tížilo jej to. Na hodinu nitrobrany dorazil dřív v naději, že si vyžádá vysvětlení, ale Snapea zaměstnávala příprava lektvaru.

„Počkáš, dokud to tu nedokončím,“ oznámil mu Snape chladně a formálně.

„Dobře,“ souhlasil Harry mírně a posadil se naproti Snapeovi, aby si rozmyslel, co by měl říct.

Roztržitě poškubával za šev hábitu, až se k němu nakonec Snapeovy temné oči zpoza slabého závoje kouře obrátily.

„Vypadáš v dobré náladě,“ ušklíbl se. „Předpokládám, že Lupinovo pošetilé gesto tě potěšilo.“

Harry si jej podezřívavě přeměřil. To proto se na něj Snape zlobí? Je naštvaný, protože Harry je zase přátelský k Lupinovi?

Snapeovy podivné chvíle žárlivosti Harrymu obvykle nekonečně lezly na nervy, ale od té scény s Dracem si nebyl jistý, co si o nich myslet. Měl by je nesnášet? Nebo byly znamením, že jeho otci na něm jaksi pokřiveně záleží? Přál by si, aby se mohl zeptat Rona.

„Asi to nebylo… příjemné, myslím, ale, ehm, ale Tonksová už tolik nebolí,“ vyjadřoval se Harry opatrně. Myšlenkami se dostal k Siriusovi a trošku jej rozrušilo, když přiznal: „Nebo Sirius. Někdy jako by nebyl skutečně mrtvý. Nezbylo tělo.“ Podařilo se mu ze švu hábitu vytáhnout nit a tahal za ni, jak se pod Snapeovým soustředěným pohledem cítil značně trapně. „Už to není, jako by zmizel do prázdna.“

„Ale přesně to se stalo, Pottere,“ prohodil Snape zlomyslně. „Za závojem nic není. Podle všech měřítek Black prostě zmizel do prázdna.“

Harry sebou trhl, ta slova jej hluboce zraňovala. Stále v duchu viděl Siriusovu překvapenou tvář, když padal do nicoty; na okamžik zavrávoral a obsah žaludku jako by mu probublal krkem.

„Proč se vlastně ptáte?“ zeptal se Harry, jakmile dokázal polknout.

„Všiml jsem si, že jsi mimořádně sentimentální,“ odpověděl Snape nemilosrdně odtažitým tónem a vrátil pozornost k lektvaru. „Jen ty, ze všech lidí,“ zněl opovržlivě, „budeš pravděpodobně čerpat potěšení z prodlévání ve vlastním obrovském světě trápení. Možná jsem byl laxní, že jsem tě nevzal na návštěvu tvého drahého zesnulého dědečka. Je pohřbený tam…“ nedbale mávl rukou, „… někde. Škoda, že jsi neměl šanci jej poznat. Mohl ti obohatit život stejně úchvatně jako sám Black.“

Harry zaťal pěsti, jak jej přemáhal hněv. Viděl Snapeovy vzpomínky, věděl, že to mělo Siriuse očernit.

„Jo, měli jsme za ním zajít,“ oddal se Harry zlomyslnému impulsu. „Měl bys mě někdy seznámit se svou minulostí, tati. Možná mi povyprávět historky z dětství.“

Snape k němu prudce zvedl zrak. Harry si okamžitě přál, aby ta slova mohl vzít zpět, protože si vzpomněl na chlapce ve Snapeových vzpomínkách, který plakal, když otec křičel na matku. Udělalo se mu zle, jako by právě provedl něco strašného.

„Neměl jsem to říkat. Je mi to líto – “ vyhrkl Harry.

Snape si odfrkl. Nad kotlíkem pozoroval Harryho s výrazem oscilujícím mezi podrážděním a zdráhavým pobavením. „Víš, chlapče, pár vteřin jsem uvažoval, že ti přidělím body za příhodné odseknutí. Děkuji za omluvu a potlačení toho nezdravého impulzu.“

Navzdory těm hrubým slovům se Snapeův výraz poněkud uvolnil, když se od Harryho otočil, aby nakrájel pár stonků žaberníku.

Harry na něj chvíli zíral a snažil se pochopit, co udělal, že to Snapea tak potěšilo. Byla to ta omluva? Zasáhnutí Snapeova bolavého místa poté, co on tak přesně zacílil to Harryho? Kombinace obojího?

Podezřívavě si Snapea přeměřil a přemýšlel, jestli svého otce zmínil z nějakého důvodu. Doufal, že Harry zaútočí? Nebo se ho někam snažil dovést?

Aby svoji teorii otestoval, nenuceně se zeptal: „Kdy váš otec zemřel?“

Snape se na něj zvláštně podíval a Harryho okamžitě napadlo, že pokračováním rozhovoru udělal chybu.

„Jestli to není příliš osobní –“ dodal rychle.

„Ne,“ odvětil Snape nepřítomně, jelikož se soustředil na krájení žaberníku. „Stěží je to osobní. Byl zabit dva roky před pádem Pána zla. Smrtijedem.“

Harry zadržel dech; celá ta věc mu byla proti srsti. Ale zvědavost jej hnala kupředu jako neúprosný pán.

„A kvůli tomu, ehm, jste změnil strany?“

Ta otázka se několik okamžiků nesměle vznášela v zakouřeném prostoru a on mohl jen přemýšlet, zda ji Snape vůbec slyšel. Ale nakonec Mistr lektvarů odpověděl.

„Měl jsem několik důvodů,“ zavrčel a sledoval žaberník, do nějž zabodával nůž. „Ale přiznám, že jeho konec se stal rozhodujícím faktorem.“

Nůž zajel do Snapeova palce a on zanadával a s rachotem nástroj upustil na stůl. Zvedl ruku, a jako by jej ten pohled mátl, sledoval krvácející prst; podle jeho nezaujaté prohlídky mohl patřit někomu jinému.

„Nenáviděl jsem svého otce,“ dodal sám od sebe a rychle pronesl léčivé kouzlo. „A mnohokrát jsem si pro něj přál bolestivou smrt. Ale co se toho dne přihodilo, neproběhlo v souladu s mým přáním.“

Harry se sotva odvažoval dýchat. Najednou si ostře uvědomoval, že Snape mu odhaluje jedno  ze svých nejtemnějších tajemství… A z jeho roztržitého chování bylo zřejmé, že si snad ani není vědom monumentální povahy toho, co odhaluje.

„Pán zla to považoval za dárek,“ pokračoval Snape stále klidným tónem, jako by probírali složení ozdravného lektvaru. „Odměnil mě za moji věrnou službu. Konec konců – on sám pomstychtivě zavraždil vlastního otce a docela si to užil. Proč bych já neměl vítat smrt toho svého? Naše vzájemná nenávist k předkům byla jedním z faktorů, proč jsem se mu zalíbil. Kdybych odmítl, no… nemohl jsem odmítnout. Věřil mi, jen pokud jsem dodržoval jeho podmínky, a jakmile služebník Pána zla jeho důvěru ztratil…“

Jeho hlas se zlověstně vytratil a Harryho zamrazilo, když pochopil, co Snape říká.

„Nechal jste ho zemřít.“

Snapeovy oči se stočily k Harryho. „Ano. Nechal jsem svého otce zemřít.“ Rty mu zkřivil strašlivý úsměv a změnil tak úzký obličej na hrozivý. „A co bys udělal ty?“

Harry se pod Snapeovým soustředěným zkoumáním zachvěl, uvědomoval si, že cokoliv teď řekne, mohlo by být špatné. Snape jej dlouze sledoval a ten pohled jako by jej svlékal z kůže.

„Bohužel mohu hádat,“ ušklíbl se Snape. „Nebelvírská šlechetnost.“ Očima posměšně přejel po Harrym. „Jaký jen jsi blázen.“

Vrátil se k žaberníku.

„Svého života jsem si cenil víc než otcova. A udržením si důvěry Pána zla, no…“ Pokračoval v krájení. Pohyby – předtím neobratné – měl opět pevné a nacvičené. „Pána zla jsem mnohem víc poškodil svojí poslušností, než kdybych mu předvedl ukázku ušlechtilého vzdoru.“

Harry se neklidně zavrtěl a přál si, aby mohl nějak zmírnit to podivné napětí, které se mezi ně vplížilo jako hmatatelná bariéra. „Ehm, no… Takto můžete taky získat odplatu. Vsadím se, že vašeho tátu by to potěšilo. Děláte to pro něj.“

Napadlo jej, že pokud Snapea vykreslí v takto příznivém světle, nebudou se zdát tak odlišní. Ale jeho slova neměla zamýšlený efekt na snížení napětí, které vzduchem až praskalo. Snapeovy prsty se stočily kolem rukojeti nože a jeho neúprosný pohled si našel Harryho.

„Ale chápeš mě špatně, Harry,“ Snape jej pozoroval třpytícíma se očima. „Otcova smrt mě neobrátila, protože bych snad měl jeho ztrátou zlomené srdce… Zradil jsem Pána zla, protože mého otce zabil místo mě. jsem měl ukončit jeho život; já jej měl zničit. si to zasloužil. Pán zla mi to právo sebral.“

Harry na něj zíral a přemýšlel, jestli špatně nerozuměl. Snape jeho výraz pochopil a přes rty mu přeběhl úsměv, jako by si Harryho nevěřícnost užíval.

„Pánovi zla jsem sloužil s vírou, že budu mocnější než obyčejný člověk nebo kouzelník. Ale když mi ukradl otcovu smrt, všechna ta předpokládaná ‚moc‘ se stala fraškou. Nejen v mých očích. I v očích Pána zla…“ Snapeův výraz neuvěřitelně potemněl. „A nakonec i v očích mého otce.“

Snape zíral na nůž v ruce. „Před smrtí prosil o svůj život, ale nerespektoval mě. Jsem si jistý, že i když se mi svíjel u nohou, shlížel na mě.“

Harry ucítil tupé pulzování v rukou; uvědomil si, že zarývá prsty do dlaní. Musel se snažit, aby pěsti rozevřel.

„Zavražděním mého otce,“ pokračoval Snape a sledoval ho, „mě Pán zla smrtelně urazil. Dal bych přednost tomu, aby mě veřejně označil za slabého svůj úkol dokončit, než aby obešel moji vůli pod rouškou přátelství. Byl jsem naprosto bezmocný; nemohl jsem dát najevo svůj nesouhlas, nemohl jsem odmítnout jeho gesto dobré vůle… Ten den jsem si uvědomil, že moc Smrtijeda je bezvýznamná. A proto jsem se vrátil k řediteli.“

Odvrátil se od Harryho a začal stonky žaberníku skládat do úhledných řádků. Harry na něj nevěřícně zíral a Snape se mu pohled lstivě vrátil.

„Představoval sis hrdinství?“ zeptal se Snape opovržlivě. „Nebo nějaký ušlechtilý důvod schovaný za mými činy? Lásku ke tvé matce, například – nebo touhu napravit všechny ty hrozné křivdy, které jsem spáchal? Pouhopouhá čistá zášť motivovala mé obrácení, Pottere.“

Harry se mu nemohl podívat do očí. Na jisté úrovni si asi vždy myslel, že existoval nějaký… no, přesvědčivý důvod, proč je Snape na jejich straně. Možná protože Snape mu zachránil život, ještě než se dozvěděl, že jsou příbuzní. Nebo možná protože mu Brumbál tolik věřil.

Nedokázal si představit, že by Brumbál věřil monstru. Prostě nedokázal.

„Brumbál by vám nikdy nevěřil, kdyby toto byl jediný důvod!“ namítl Harry s vášní, která jej samotného překvapila.

Snape ironicky pozvedl obočí. „Určitě, Pottere? Skutečně věříš, že je ředitel tak slepý, aby si nevšímal silného spojence jen kvůli drobným morálním zábranám? Proč myslíš, že tě přede mnou ukrýval? Zjevně nechtěl, aby takový jako já vychovával syna.“

Harry do něj prudce zabodl zelený pohled. „Přestaňte s tím ‚Potterem‘,“ vyštěkl. „Říkal jsem vám, ať mě oslovujete ‚Harry‘.“

„Tvá úmyslná slepota je dojemná,“ odtušil Snape, avšak nezněl nijak zvlášť vděčně. „Můj projev k Dracovi tě tak hluboce zasáhl? Máš mě teď rád, Harry?“

Harry nemohl mluvit; jako by mu někdo zarazil dech.

Snapeovy oči se přimhouřily do štěrbin. „Jsi blázen, jestli věříš tomu, co vidíš, Pottere.“

Ztěžka polkl, ale pod Snapeovým pohledem nepolevil. „Říkejte mi Harry.“

Snape vydal znechucený zvuk a odvrátil se.

„Pročisti si mysl, Harry.“

Opět vyslovil Harryho jméno jako nějakou nadávku, ale stejně to bylo lepší než ono odmítání spjaté s ‚Potterem‘. Harry vydechl – ani nevěděl, že zadržuje vzduch – a vytáhl hůlku.

ooOOoo

V noci byl nervózní. Nemohl spát, ale jen ležet v posteli a přemýšlet o Snapeových slovech bylo k nesnesení. V jizvě mu od nitrobrany neúnavně bušilo – podle Snapeova vyjádření šlo o jeden z ‚nejokázalejších neúspěchů‘ uplynulého měsíce.

V zoufalém pokusu bezútěšné noční hodiny alespoň něčím naplnit si vytáhl učebnice přeměňování a obrany a ve společenské místnosti se marně snažil dohnat všechno vyučování. Kupodivu se knihám podařilo to, co pozdní hodiny nedokázaly. Jakmile se vrhl do práce, oči mu ztěžkly.

Musel usnout na pohovce. Dřímání mu narušoval jen vzdálený hlas.

„Pottere…“

Snažil se to zapudit, ale hlas na něj neúnavně naléhal.

„Pottere. POTTERE!“

Zmatený a zničený Harry se přinutil otevřít vláčná víčka a očima přeběhl k nebelvírskému krbu, kde rozeznal nejasný obrys tváře – nebo si to jen představuje?

„Pottere, pro Merlina, nemůžu tu pořvávat celou noc…“

Harry byl okamžitě v plné pohotovosti, když poznal ten sarkastický, aristokratický hlas ozývající se z krbu.

„Malfoyi!“ vyhrkl v naprostém šoku z Dracovy tváře, která na něj hleděla zprostřed plamenů. Prakticky doklopýtal z pohovky k ohni. „Co sak – co tu –“

„Nemám čas,“ odsekl Draco stroze a sledoval Harryho s viditelným odporem. „Jediné, co potřebuješ, je Refoveo. Použij ho na Grangerovou.“

Harry na něj ospale zamrkal. „Co? – Refoveo. Proč…?“

Draco přimhouřil oči. „Přivede to tu mudlovskou šmejdku zpátky k jejímu obvyklému iritujícímu já, dobře?“

Uvědomění, že mu Draco právě předložil lék na Hermioninu kletbu, Harryho mysl pročíslo jako blesk.

„Jak to –“

Jak to Draco věděl? Protože byl nejspíš kamarádem toho Smrtijeda, který ji trefil.

„Proč mi to říkáš?“ ptal se Harry. „Jak ti můžu věřit? Hermionu nenávidíš. Tohle může její stav zhoršit!

„Věř mi,“ ušklíbl se Draco, „moc rád bych s tou šmejdkou skoncoval, ale mám k tobě kouzelnický dluh. My čistokrevní jej respektujeme. Použiješ to, vyléčíš ji a náš dluh se smaže, rozumíš? Nedlužím ti nic. Souhlas?“

Harrymu začalo docházet, že by to mohlo být skutečné, že by skutečně mohl  Hermionu vyléčit.

„Ano! Ano – samozřejmě!“ vyhrkl Harry, ani nemohl svému štěstí uvěřit. „Jestli ji to zachrání, smaže se.“

Zíral na Dracovu hlavu zahalenou plameny a přišel o slova. Jestli je to opravdu lék…

„Díky,“ zašeptal Harry. „Moc ti –“

„Mně neděkuj. Je mi zle z toho, že jsem zachránil mudlovskou šmejdku,“ pravil Draco, když se stahoval, ale Harry sebou rychle trhl kupředu, jak si vzpomněl, že Draco je údajně pohřešovaný.

Draco!

Druhý chlapec se zastavil a ostražitě jej sledoval.

„Jsi v pořádku?“ zeptal se Harry tiše. „Slyšel jsem – říká se, že jsi zmizel. Nepotřebuješ pomoc?“

Draco na něj celou vteřinu zíral.

„Takový zatracený hrdina!“ ušklíbl se. Zmizel zpět v plamenech a Harry zase zůstal ve společenské místnosti sám.

ooOOoo

Bylo pozdě; madame Pomfreyová už musela spát. Část z něj byla v pokušení to kouzlo prostě seslat sám, ale neodvážil se vzít Draca za slovo. Pokud by to Hermionin stav zhoršilo…

Popřemýšlel o chodbě vedoucí do knihovny, že by prostě provedl výzkum zaklínadla sám. Ale to by mu mohlo trvat týdny. A nevěděl, kolik času Hermioně zbývá.

Nakonec zjistil, že míří k muži, který se z mnoha důvodů zdál nejlogičtější volbou. Snape Draca znal; mohl posoudit upřímnost jeho touhy splatit kouzelnický dluh. A mohl poznat inkantaci. Jestli mu Draco lhal, aby se pokusil Hermionu ještě víc zranit, Snape by to mohl poznat.

Nijak jej nepřekvapilo, že je Snape vzhůru. Harry za sebou zavřel tapiserii a počkal, až starší kouzelník skloní hůlku z jeho tváře.

„Doufám, že máš naléhavý důvod rušit mě v tak pozdní hodinu?“

Harry rychle přikývl. Mimoděk jej napadlo, jestli Snape užívá své vlastní vynálezy, aby se udržel vzhůru; občas jako by vůbec nespal.

„Tomu vynálezu se říká káva, Pottere,“ pravil Snape ironicky a tmavé oči upíral do Harryho; zjevně po jejich dnešní nitrobraně stále zachytával myšlenky.

Harry se neobtěžoval opravovat jméno.

„Už jste někdy slyšel o Refoveu?“ vyhrkl.

Snape na něj hleděl. „Zní to povědomě… Snad jedno z poměrně obskurní skupiny nově obnovených kouzel, které se dlouho nepoužívaly.“ Podíval se na Harryho tázavě. „Proč?“

„Draco mi řekl, že to zachrání Hermionu.“

Snape mu najednou odhodlaně sevřel rameno. „Byl jsi v kontaktu s Draco Malfoyem? Jak?“

„Krbem – v nebelvírské společenské místnosti.“ Harry přešlápl, zneklidněný Snapeovou podivnou naléhavostí. „Říkal, že mi splácí. Má ke mně kouzelnický dluh.“

„Draco má k tobě kouzelnický dluh,“ zopakoval Snape tiše a prsty na Harryho rameni stiskl ještě víc, ztracen v myšlenkách. „To je ono – dluží ti za život. To jsem zcela přehlédl.“

Harry stisk setřepal, vycítil, že Snapeovi uniká smysl. Nešlo o Dracův kouzelnický dluh. Šlo o záchranu Hermiony!

„Takže myslíte, že je opravdové?“ ptal se Harry. „Myslíte, že ji to zaklínadlo může zachránit?“

Snape jej chvíli dlouze, vypočítavě hodnotil a Harry si najednou uvědomil, že muž se snaží rozhodnout, jak nejlépe jím manévrovat.

„Pravděpodobně ne,“ zamítl to Snape. „Pokud ti Draco Malfoy dodal zaklínadlo, nejspíš ji zabije.“

Odstoupil a ze své větší výšky na Harryho zahlížel.

„Navrhuji ti, abys je nepoužil,“ radil mu. „Alespoň dokud je neprozkoumáme.“

Nastala dlouhá pauza a pak Snape dodal: „A není třeba zahodit dokonale použitelný kouzelnický dluh.“

Harry okamžitě pochopil, že Snape se vůbec nebál o Hermionu; jen chtěl Dracovi zabránit dluh splatit. Asi aby jej tak mohl použít ve hře proti Luciusi Malfoyovi.

Ale Harrymu to bylo jedno. Chtěl pouze zachránit kamarádku. Rychle sklonil oči, aby před Snapem zakryl myšlenky.

„Zní to jako dobrý nápad. Provedeme další výzkum,“ odvětil Harry vesele. „Je dobře, že máme něco, odkud začít.“

Po nekonečné chvíli Snape ustoupil, aby jej nechal projít. Pohledem těžce spočíval na Harryho ke dveřím se vzdalujících zádech.

Harry jen stěží dokázal zakrýt nadšení. Zjistil, co potřeboval – šlo o legitimní zaklínadlo a Snape zjevně věřil, že Hermionu může zachránit, jakkoliv moc chtěl, aby si Harry myslel něco jiného.

Pokud jde o další krok, který Snape s touto informací plánuje, no… bude zklamaný. Harry Hermionu zachrání.

 

Refoveo

Inkantace, která zvrátí účinky paralyzující kletby. Merlinžel není známo, zda se jedná o univerzální zaklínadlo, nebo zda je určeno pouze proti jedné konkrétní kletbě, nicméně latinský pojem refoveo, -ere znamená doslova „znovu zahřívat“ nebo „opět vzkřísit“, takže je s podivem, že nepatří mezi běžně užívaná.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Jen krví spojeni - 39 Od: sisi - 07.11. 2017
Člověk by tak rád vsadil na pohádky o probuzení z dlouhého spánku: o Šípkové krasavici,o Sněhurce, ale kouzelníky to prostě nenapadne. Tak dlouho žijí v prostředí kouzel, obklopeni kouzelnými tvory, předměty,zvířaty, lektvary, knihami starými tisíc let, že si na dávné příběhy, na to co zbylo mudlům, už nevzpomenou. Jenže on zapomněl ten hlavní, ten, který se snažil Hermionu pomstít, aniž by již byla na druhém břehu. Typický Weasley. Pusu plnou keců a nic neudělá správně ani v pravý čas. proč nešel na ošetřovnu a neprobudil ji něžně a romanticky, tak jak se sluší a patří? Protože on prostě není tím, kdo ji miluje bez výhrad a úplně. Vlastně chudák Hermiona. Ta to tentokrát nejvíc odskákala. Díky za překlad.

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: margareta - 14.01. 2016
Neodvažovala bych se Snapea kritizovat, co do rodinných vztahů. Podle toho, jak o nich smýšlí, k tomu musel mít sakramentsky pádné důvody. Normálně fungující rodina by ho k Smrtijedům sotva zahnala, neřku-li z jej udělala to, co je. Je zázrak, že se přes to všechno o syna stará a chrání ho, ikdyž poněkud svérázným způsobem. Ale je Smrtijed, takže jako jediný ví, s kým mají a budou mít co do činění a co na ně platí. Chce, aby byl Harry parťák, který s ním bude v boji táhnout za jeden provaz, aniž by se při tom rozplakal!! Na ostatní přijde čas, až vyhrají. A to je podle mě logické a možné výhře nejbližší. Díky za kapitolu!

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: JSark - 05.12. 2015
A zase dilema - použiť dlh na záchranu Hermiony, alebo na záchranu seba samého (aj keď o tom Harry úplne nevie). Chjo.

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: mami - 02.11. 2015
Harry začína dobiehať učiteľa, Severus nebude nadšený.

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Zuzana - 09.10. 2015
Žeby bol Snape naozaj taký hajzlík a nevyliečil Hermionu len aby mal Draco naďalej u Harryho dlh? To sa mi nezdá. Ale je fakt, že v tejto kapitole bol Severus poriadne hnusný, hlavne keď rozprával o tom ako chcel zabiť svojho otca sám... Ďakujem za preklad.
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 09.10. 2015
Nu, Severus v této povídce opravdu není milý člověk. Tady je skutečný Smrtijed :-) Díky za komentář, Zuzano :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: lunaq - 04.10. 2015
Nevím, jestli to má Harry těžký se Severusem, nebo naopak. Ale přece jenom se k sobě začínají pomaličku přibližovat. k tomu konci, věřím, že Dracova rada je správná, protože se tím celkem levně vyváže z dluhu.
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 04.10. 2015
Přesně, takto se jednoduše a výhodně zbaví životního dluhu. Teď jen, jak se to bude líbit Severusovi? Díky za komentář, lunaq.

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Sonka234 - 02.10. 2015
Uf, pekne... Severus bol zase taký neznesiteľný kretén! Chudák Harry, tieto jeho zmeny tolerovať to chce fakt trpezlivosť :D ... Najviac ma prekvapilo, keď sa Draco spojil s Harrym... stále som sa bála, že ho zrazu z toho krbu schmatne a vezme za Luciusom, ale našťastie je tam ten dlh... bude to ešte pekelne zaujímavé, nesmierne sa teším na ďalší vývoj tohto fenomenálneho príbehu. Veľmi, veľmi ďakujem za ďalšiu časť a krásny preklad :))
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 02.10. 2015
Aspoň nám Severus nezesládl :-D V příští kapitole bude taky drsný! Páni, už se nám to pomalu chýlí ke konci. Ale čekají nás dost napjaté okamžiky. Děkuji moc za milý komentář, Sonko :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Julie - 01.10. 2015
No velmi zajímavý vývoj. Jsem opravdu napnutá jak to dopadne. A i když se to zamotává pořád doufám ve šťastný konec. Díky!
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 01.10. 2015
I šťastný konec bude ;-) Díky za komentář, Julie :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: tigy - 01.10. 2015
Ja sa tu v tom Severusovi nevyznám, je to dobrý človek, nie je to dobrý človek? Nuž, hádam sa do konca poviedky rozhodnem :) Vďaka za kapitolku, Lupina!
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 01.10. 2015
A v tom je to kouzlo povídky! Není černobílá. Ale úplného zlouna Severuse bychom nemohly překládat, to bychom si neudělaly ;-) Díky za komentář, tigy :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: samba - 01.10. 2015
Byla bych tak ráda aby vše dobře dopadlo, všichni to přežili bez úhony i Draco ale moc se obávám, že to tak nebude. Severus je složitý člověk ale aspoň začíná přemýšlet.Jen pět kapitol ? Tak to potom bude fičák a já si budu muset dát veselou skleničku aby to mé nervy ustály :) Děkuji
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 01.10. 2015
Na veselou skleničku to bude. Už jen proto, že asi tři kapitoly budete trnout, jak tohle dopadne :-) Ono to v podstatě dobře dopadne. Myslím, že autorka to tak zamýšlela. Jen já vidím Dracův osud jako kontroverzní. Děkuji za komentář, sambo :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: denice - 30.09. 2015
Zpočátku jsem si velmi libovala - Severus přemýšlí o Harrym, o tom, co bude k jeho dobru, a dokonce svým způsobem oceňuje i Remuse! A hlídá, aby se Harry mohl v klidu rozloučit a truchlit u hrobu. Ale pak to Severus začne opět kazit a chová se chvíli jako návštěva od sousedů, chvíli jako - no prostě Severus. I když se mi moc líbilo, jak utrousil pár poznámek o svém dětství. Pořád si nejsem jistá, co měla znamenat Dracova noční návštěva. Ano, má dluh, ale ani na okamžik bych nezapomínala na to, že je plně pod vlivem drahého tatíka Luciuse a tetičky Belatrix a naprosto netuší, že Narcisu zabil táta - aspoň předpokládám, že netuší. Takže si tu uvolňuje ruce k nějakému úderu. Moc nevěřím tomu, že zaklínadlo Hermioně uškodí, to by dluh zůstal dluhem. Co si to ten ďábel Lucius jen vymyslel? No, nad tím bych asi marně přemýšlela, zatím je jisté jen to, že Harry zachrání Hermionu :-) Jsem moc zvědavá... Díky!
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 01.10. 2015
Severus je prostě Severus :-) Znáš to, starého psa... Bylo by fakt divné, kdyby Draco věděl o Luciusově zabití manželky, že? A autorka se k tomu dostane... I k vlivu Luciuse na Draca. A opět to bude mít promyšlené. Díky moc za komentář. Hádám, že příští kapitola se Ti bude líbit. Teda jako nebude to příjemné čtení, ale úžasné... :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Neprihlásený - 30.09. 2015
Zamotává se to čím dál více a to tuším do konce příliš mnoho nezbývá. Situace s Dracem mě velmi zaujala. Věřím, že Harrymu poradil správně, vypadalo, že to bere vážně. Jen se o něj o chlapce trošku bojím (o Draca ne o Harryho, Harry má Severuse a ten už ho nedá). Jsme velmi zvědavá jak to bude dál. Autorka vážně umí napětí stupňovat. Díky moc za překlad! Těším se na další kousek.
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 01.10. 2015
Ano, končíme kapitolou 45. Už nás toho opravdu moc nečeká. Ale napětí bude ještě hodně :-) Starost o Draca je na místě :-( Děkuji za komentář :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: miroslava - 30.09. 2015
Tak jednu chvíli jsem měla našlápnuto zase Severuse nesnášet. Ale copak se to dá, když Potterovi - tedy Harrymu chce přidat body za příhodné odseknutí??? :-) Já se v tom chlapovi nevyznám, on opravdu žárlí, a neví o tom! Vzápětí se vyzpovídá ze svých tajemství ohledně svého otce. A Harry ho vypeče s vyléčením Hermiony, že jo? No to bude mazec!! Těším se a děkuji za super překlad. Pozlatit vám prstíčky.
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 30.09. 2015
Tak zrovna s vyléčením Hermiony to bude fakt "husté". Prostě nářez. Těš se. Ani nebudeš vědět, jestli Severuse nenávidět, nebo zbožňovat. Ale ve výsledku bude k sežrání, závěr bude stát za to ;-) Děkuji za milý komentář, miroslavo :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: prodavacka - 30.09. 2015
Zdravím Lupino, Severuse sžírá žárlivost a začíná být děsivý. Už kvůli Harrymu věřím, že je to dočasné. Ještě jednou zdraví Prodavačka
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 30.09. 2015
Severus ještě děsivý bude, ale v poyitivním slova smzslu :-) Na závěr :-) Díky za komentář, Prodavačko :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: EvaM - 30.09. 2015
Na téhle povídce se mi nejvíc líbí to, jak mě dokáže až do posledního písmena udržet se zatajeným dechem a rukama zatnutýma v pěst. No tak Draco je nová neznámá... Tak to, že má u Harryho dluh by mě nenapadlo ani omylem. No ty kráso. Fakt se těším, až zjistím, na jakou stranu se postaví a co udělá Lucius! Honem, honem další kapitolu prosím!
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 30.09. 2015
A to si trochu odpočine až u poslední kapitoly :-) Takhle už to bude až do konce :-) Já prvně ten dluh za záchranu před mozkomory taky úplně zasklila. No, Draco... Brzy se objeví na scéně. Díky za komentář, Evo M :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Marti - 30.09. 2015
Proč mám dojem, že když už se to mezi nimi začalo trochu rozmotávat, tak se to zase komplikuje? Už si ani netroufám odhadnout, do jaké roviny je jejich vztah schopen se dostat. Autorka to má pěkně vymyšlené. :-) A líbí se mi Severusovo potěšení na Harryho zmijozelskými projevy. Jestlipak si Harry plně uvědomí, že je z poloviny Zmijozel a začne téhle své stránky plně využívat? Držím palce Hermioně, snad to od Draca (či Luciuse) nebyla nějaká levárna. I když Dracovo chápání kouzelnického dluhu vypadalo celkem opravdově. Ale věřte Malfoyovic famílii...
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 30.09. 2015
No, ono to nemůže jít hladce :-) Autorka ještě překvapí. Od Harryho můžeš čekat ledasco, ale Nebelvír se nezapře... A Hermionino léčení se vyřeší už příště. Díky za komentář, Marti :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: denice - 30.09. 2015
Tak tohle mi vzalo dech! Promiň, víc až večer - chybí mi slova a chci si kapitolu ještě jednou pořádně vychutnat!

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Folwarczna - 30.09. 2015
Dospěla jsem k názoru, že jsem skrznaskrz ta hodná, protože mě ti zlí příšerně se..ou. Nejde mi do hlavy, že někdo může být takový - např. celý Zmijozel. A nejhorší je, že ti hodní vypadají v jejich podání jako úplní blbci. Vím, že o to tu jde, ale stejně mě to štve.
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 30.09. 2015
Ale ti zlí nejsou úplně zlí. Ono se to ještě ukáže, že je autorka nebere jako zcela záporné postavy (teda vnímá tak snad jen Luciuse a Belatrix). Jestli Harry vypadá přihlouple, tak se ukáže, že být hodný zachrání svět. A to už jsem zaspoilerovala :-)

Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Liz - 30.09. 2015
Je otázka, zda se dluh splácí pomocí jiné osobě. Aby si Draco tímto nevyrobil dlužníka z Hermiony. Severus by seměl snažit s Harrym víc komunikovat. To se ještě nepoučil, že Harry bez informací nejedná tak, jak by dospělí kolem něj chtěli? Divím se, že to kouzlo nenapadlo jeho.
Re: Jen krví spojeni - 39 Od: Lupina - 30.09. 2015
V autorčině světě se opravdu dluh smaže. Docela to má logiku. Draco Harrymu vrátí život a Harry ten život věnuje Hermioně. Příště nás čeká hodně komunikace, i když možná ne takové, kterou by sis představovala... bude to husté :-) Dík za komentář, Liz.

Prehľad článkov k tejto téme:

E. M. Snape: ( Lupina )11.11. 2015Jen krví spojeni - 45 (Závěr)
E. M. Snape: ( Lupina )04.11. 2015Jen krví spojeni - 44
E. M. Snape: ( Lupina )28.10. 2015Jen krví spojeni - 43
E. M. Snape: ( Lupina )21.10. 2015Jen krví spojeni - 42
E. M. Snape: ( Lupina )14.10. 2015Jen krví spojeni - 41
E. M. Snape: ( Lupina )07.10. 2015Jen krví spojeni - 40
E. M. Snape: ( Lupina )30.09. 2015Jen krví spojeni - 39
E. M. Snape: ( Lupina )23.09. 2015Jen krví spojeni - 38
E. M. Snape: ( Lupina )16.09. 2015Jen krví spojeni - 37
E. M. Snape: ( Lupina )09.09. 2015Jen krví spojeni - 36
E. M. Snape: ( Lupina )02.09. 2015Jen krví spojeni - 35
E. M. Snape: ( Lupina )26.08. 2015Jen krví spojeni - 34
E. M. Snape: ( Lupina )19.08. 2015Jen krví spojeni - 33
E. M. Snape: ( Lupina )12.08. 2015Jen krví spojeni - 32
E. M. Snape: ( Lupina )05.08. 2015Jen krví spojeni - 31
E. M. Snape: ( Lupina )29.07. 2015Jen krví spojeni - 30
E. M. Snape: ( Lupina )22.07. 2015Jen krví spojeni - 29
E. M. Snape: ( Lupina )15.07. 2015Jen krví spojeni - 28
E. M. Snape: ( Lupina )08.07. 2015Jen krví spojeni - 27
E. M. Snape: ( Lupina )01.07. 2015Jen krví spojeni - 26
E. M. Snape: ( Lupina )24.06. 2015Jen krví spojeni - 25
E. M. Snape: ( Lupina )17.06. 2015Jen krví spojeni - 24
E. M. Snape: ( Lupina )10.06. 2015Jen krví spojeni - 23
E. M. Snape: ( Lupina )03.06. 2015Jen krví spojeni - 22
E. M. Snape: ( Lupina )27.05. 2015Jen krví spojeni - 21
E. M. Snape: ( Lupina )20.05. 2015Jen krví spojeni - 20
E. M. Snape: ( Lupina )13.05. 2015Jen krví spojeni - 19
E. M. Snape: ( Lupina )06.05. 2015Jen krví spojeni - 18
E. M. Snape: ( Lupina )29.04. 2015Jen krví spojeni - 17
E. M. Snape: ( Lupina )22.04. 2015Jen krví spojeni - 16
E. M. Snape: ( Lupina )15.04. 2015Jen krví spojeni - 15
. Fan Art: ( Lupina )08.04. 2015Harry Snape
E. M. Snape: ( Lupina )08.04. 2015Jen krví spojeni - 14
E. M. Snape: ( Lupina )01.04. 2015Jen krví spojeni - 13
E. M. Snape: ( Lupina )25.03. 2015Jen krví spojeni - 12
E. M. Snape: ( Lupina )18.03. 2015Jen krví spojeni - 11
E. M. Snape: ( Lupina )11.03. 2015Jen krví spojeni - 10
E. M. Snape: ( Lupina )04.03. 2015Jen krví spojeni - 9
E. M. Snape: ( Lupina )25.02. 2015Jen krví spojeni - 8
E. M. Snape: ( Lupina )18.02. 2015Jen krví spojeni - 7
E. M. Snape: ( Lupina )11.02. 2015Jen krví spojeni - 6
E. M. Snape: ( Lupina )04.02. 2015Jen krví spojeni - 5
E. M. Snape: ( Lupina )28.01. 2015Jen krví spojeni - 4
E. M. Snape: ( Lupina )21.01. 2015Jen krví spojeni - 3
E. M. Snape: ( Lupina )14.01. 2015Jen krví spojeni - 2
E. M. Snape: ( Lupina )07.01. 2015Jen krví spojeni - 1
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )30.10. 2014Jen krví spojeni