Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Skúška Vyvoleného

Prológ

Skúška Vyvoleného
Vložené: Jimmi - 27.09. 2015 Téma: Skúška Vyvoleného
Jimmi nám napísal:

 

PROLÓG

Názov: Chosen'Trial

Autor originálu: Gravidy

Preklad: Jimmi

Betaread: arabeska

 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

 

PROLÓG

 

Harry Potter nikdy nemusel pochybovať o účele svojej existencie. Nikdy neuvažoval nad tým, prečo sa narodil a čo by mal so svojím životom urobiť, aby zanechal na tomto svete stopu. Jeho odkaz mu odovzdali, keď mal jeden rok, zasvätili ho v krvi rodičov a označili bleskom. Cesta pre neho už existovala, bola pripravená a čakala. Stačilo po nej len kráčať.

Iste, bolo to neuveriteľne ťažké. Bola to nebezpečná cesta. Obsypaná prekážkami a príšerným rizikom. Iste, tá cesta vedela byť neskutočne desivá a odrádzajúca zakaždým, keď sa jej pozrel do tváre, a áno, veľmi často premýšľal o tom, ako to všetko dopadne.

Napokon, ako mal nízky, vychudnutý, osemnásťročný chalan – ktorý sa dal poľahky pomýliť so šesťnásťročným – s hrubými okuliarmi a priemernými známkami poraziť pol storočia starého Temného pána, ktorý zvládol také množstvo zakázaných premien a transformácii a tak do hĺbky sa zaoberal Temnou mágiou, že už viac nebol človekom?

Bolo to desivé. Také desivé, že sa triasol a dlane sa mu potili a hrdlo zvieralo, a on sa ukryl vo svojej izbe a modlil sa, aby došlo k finálnej konfrontácii – ale nie dnes. Prosím, len nie dnes. 

Problémom bolo, že veril, že to zvládne. Nečelil už niekoľkokrát Temnému pánovi a nevyšiel z toho zázračne nedotknutý? A to nepočítal ich prvé stretnutie, keď bol len maličkým bábätkom a aj tak tú starú príšeru porazil.

On tomu veril.

Pretože aký mali zmysel legendy a proroctvá a zlovestné postavenia hviezd a stovky tisíc životov a nádejí spočívajúcich na jeho pleciach a všetok ten humbuk, ak to mal zbabrať a zomrieť ako všetci ostatní?

Úboho. Bezmocne. Bez boja.

Prizerali sa tiché zvieratá. Jednorožce, grifinovia, hypogrify i morské príšery so stočenými chvostmi znehybneli vo svojich vlastných bitkách, keď steny prudko postriekala krv za zvuku podobnému vode z požiarnej hadice na rozpálenom cemente.

Zvieratá zmĺkli a znehybneli, takže ľudia jednali miesto nich, kričali a bojovali a vírili sa. Závoj roztriešteného kameňa zahalil Harryho prachom a pridúšal mu rozodraté a páliace hrdlo. Plamene zo spaľujúceho ohnivého kúzla olizli jeho pľuzgiermi pokrytú pokožku.

Sotva to cítil.

Kopytá a klepetá dupotali bez toho, aby sa dotkli zeme. Krídla udierali bez toho, aby rozvírili zvuk. Zajatý v ponižujúcom okamihu porážky. Dumbledore to po celý čas vedel.

Pravdu si uvedomil v okamihu, keď vzhliadol a otočil sa k útoku. Keď zbadal unavené vrásky zatrpknutého utrpenia v Remusovej tvári a napätú, divokú zúrivosť v Snapovej. Zbadal prvý šok zo zelenej smrti iskriť sa v konských očiach.

Pochopil. Ale nespanikáril, až kým mu Snape nevenoval posledný letmý pohľad tak strápenej ľútosti.

"Zbohom, Potter," náhlivo povedal, v jeho tvári to isté chladné odhodlanie ako v tú noc, keď zdvihol svoj prútik voči Dumbledorovi.

Harry sa dotkol Hermioninej tvári, pretože ju nemohol vidieť, zacítil lepkavú krv, ktorá jej už chladla na nežnom líci, cítil jej teplý dych, pery pohybujúce sa nad jeho dlaňou, keď pokojne pohmkávala svoju pieseň.

Aj ona to musela vedieť. Mali zomrieť.

A nestalo sa to kvôli osudu alebo predurčeniu alebo čomukoľvek tak podobne kolosálne hlúpemu. (Nikto nikdy neverí v osud, pokiaľ to nie je niečo dobré ako napríklad skutočná láska. Tou minútou, ako sa osud stane mrchou a začne vravieť: 'Zomrieš', v neho všetci prestanú veriť.)

Toto nebol osud. Toto bol život. Toto bolo presne to, čo sa stane, keď si to školák rozdá s Temným pánom. Ako jeho rodičia, ako Nevillovi rodičia a Dumbledore a Dumbledorovi priatelia.

A presne ako u nich nebol na konci dôvod na fanfáry či hrdinské príbehy. Nakoniec nebolo na jeho smrti vôbec nič pozoruhodné. Bol len ďalším telom medzi stovkami tých, čo už zomreli.

"DOSTAŇ JU ODTIAĽTO! DOSTAŇ JU PREČ!"

Špinavý, krvou skropený Remus Lupin schmatol Hermionu okolo pása a násilne ju od Harryho odtrhol. Škriekala od zúrivosti, prenikavo jačala a zavýjala a driapala po Lupinovej ruke a načahovala sa po Harrym, ktorý nedokázal pochopiť, prečo ho zanechali okradnutého a osamelého.

Prečo mu vzali Hermionu? Bola mu taká zima. V tom kruhu. Zvieratá sa napäli, ako keby chceli byť počuté a on ich takmer počuť mohol. Takmer mohol počuť, ako kričia spolu s Hermionou.

"HARRY! HAARRY!" jej zlomené výkriky mu prenikali hlboko do vnútra a za niečo ťahali. Mlhavo si prial, aby mohol ísť za ňou.

"Je príliš neskoro, Hermiona!" kričal jej Remus do ucha, ruka klzká od krvi sa zbytočne snažila zakryť jej ústa, snažila sa zastaviť tie príšerné výkriky, snažila sa ju umlčať, umlčať, UMLČAŤ! Pohrýzla ho, stále nariekala, ale ten zvuk vychádzal von len tlmený.

Ruka zovrela jej ústa ešte silnejšie, neúmyselne jej mačkala nos a ona sebou mykala, a kvílila, dusila sa.

Rozmazane nakrátko zazrela Snapa, ako stojí nad Harryho skloneným telom a vyzerá zlovestne s kopijou v ruke, ktorej kovový hrot mieril na Harryho srdce. Za chrbtom sa k nemu blížili Lucius s Bellatrix.

Rozžiarilo sa medzi nimi svetlo, po kamennej podlahe sa v špirále rozširovali prstence a kruhy. Spaľujúce červené svetlo a runy podobné škvrnám od krvi. Remus vykríkol kliatbu, keď Snape zarazil kopiju, a svet sa rozpadol, keď Hermionu ťahali preč z kruhu. Remus ju zrazil k zemi. Padol na ňu tak tvrdo, že jej praskli rebrá, a ona zastonala, keď sa stočil okolo nej. Bola to márna ochrana. Ďalšia vlna mágie ich už zasiahla. Malá supernova, po ktorej nič iné okrem bielej nevidela.

Následná nárazová vlna rozfúkla jej telo ako jemný prášok, ako suchý list.

Posledné, čo si Hermiona pred svojou smrťou pamätala, bolo, že vzhliada na tie zvieratá s ústami groteskne roztvorenými v prázdnych výkrikoch a že je vďačná, že už viacej necíti svoje telo.

Priestor zrazu stíchol. Všetci boli mŕtvi. A nakoniec nebol Harry takým výnimočným.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 23.09. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Prológ Od: crush - 14.05. 2019
Wow, hned letim na dalsi kapitolu, sedim v praci tak mi to zlepsuje cas :D

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Prológ Od: dcvstwilight - 28.07. 2017
A to má být jako co? No paaaani :)

Re: Prológ Od: mami - 10.11. 2015
Harry bol rituálne sprevodený zo sveta, Hermiona rozprášená, Severus vrahom?, Albus po smrti o Ronovi nič a ani o zvyšku... Kto tam vlastne bude, iba Draco? Hádam nie, žeby nastúpila verzia ľudí z inej dimenzie?

Re: Prológ Od: Zuzana - 09.10. 2015
To vyzerá zúfalo beznádejne, až mám strach začať čítať. Srdce mi bije až niekde v krku. Brr... ale nezomrú... či?

Re: Prológ Od: doda357 - 03.10. 2015
Ľutujem, že som sa k tomu nedostala prv :-) Na druhej strane aj tak dobre, takto budem musieť čakať kratšie :D Vieš, že nie som veľmi na katastrofický dej, ale od tohto som sa nemohla odtrhnúť. Prekvapenie hneď v prológu,hm, bojím sa, čo bude ďalej :D Zároveň som strašne zvedavá. A hlavne by ma zaujímalo, kde bol Ron. A dobre som pochopila, že medzi Harrym a Hermionou nebude len obyčajné priateľstvo? Ďakujem za preklad, čítalo sa to samo :-)

Re: Prológ Od: Julie - 01.10. 2015
Vypadá to velmi temně, ale těším se moc! Jen se zeptám, zda je nějaká naděje na aspoň trošku dobrý konec?
Re: Prológ Od: Jimmi - 01.10. 2015
Nádej je vždy (babám na zlete som odmietla prezradiť ako to skončí, takže nemôžem ani tebe :) Ale čítaj. Ďakujem
Re: Prológ Od: Julie - 02.10. 2015
Dobře, budu číst a doufat.

Re: Prológ Od: Monie2 - 01.10. 2015
Tak to se moc těším na povídku,vím že tvůj vkus je vytříbený, takže to bude povídka zaručující kvalitní počteníčko. Moc se těším, k FF se vracím už jen nepravidelně, spíš si nostalgicky přečtu starší povídky, ale věřím,že tohle se stane mým rozptýlením při chmurných podzimních večerech. Přeji hodně sil a elánu při překladu!
Re: Prológ Od: Jimmi - 01.10. 2015
Občas som tiež šlapla niekam kam som nemala, ale toto bude luxusné :) Ďalšie dve kapitoly už čakajú ... Díky

Re: Prológ Od: grepik03 - 30.09. 2015
Jimmy díky moc za skvělý překlad. Vůbec si nedokážu představit co bude dál, když tohle byl "jenom" prolog... Začala jsem cist a zapomněla jsem i dýchat. Nic podobného jsem ještě nečetla a o to víc se tesim na další kapitoly. Každopádně velke diky za úžasný výběr povidky a klobouk dolů za odvahu pustit se do překladu ♡
Re: Prológ Od: Jimmi - 30.09. 2015
Tak odvaha to teda bola. Kebyže Arabeska neodsúhlasí, že mi s tým pomôže... nešla by som do toho. Poviedku som čítala už hrozne dávno, v tom čase by som si na preklad netrúfla ani náhodou, dokázala som pochopiť len základný dej. A po čase... to sa nedá vysvetliť bez spoilera, takže len dúfam, že si ľudia pri ďalších častiach všimnú, s čím sme sa museli boriť. Ale ako teraz prekladám vetu za vetou, zisťujem, že to naozaj dáva zmysel a pravdepodobne množstvu ľudí vyrazíme dych :) Zachovaj nám priazeň, pokúsime sa o týždenné intervaly.

Re: Prológ Od: Leylon - 30.09. 2015
vyzerá to veľmi veľmi temne - Harryho myšlienky na to, že v skutočnosti vôbec nie je výnimočný, aj keď by taký byť mal, boli dosť... desivé. takto vyzerá boj zobrazený vo slovách. Rýchle zmätené myšlienky, pretože oni nemajú času zachytiť a sformulovať do slov niečo viac... veľmi sa teším na pokračovanie. :) P.S: všetučko naj k tvojmu dnešnému prekladateľskému sviatku :)
Re: Prológ Od: Jimmi - 30.09. 2015
Ďakujem, a podarilo sa mi naplánovať ďalšiu kapitolu, takže týždenná pauza pri takej dĺžke kapitol... to bude počteníčko, to ešte len budú otázky. A to som myslela, že už nič prekladať nebudem :) že už všetko v tej či onej podobe preložené bolo. A nakoniec som siahla do starej FF, ktorú už ani na nete nenájdeš. Ešte raz díky a dúfam, že zvyšok nesklame.

Re: Prológ Od: Liz - 30.09. 2015
A jeje. Hermiona je po smrti. Harry téměř taky. Tahle povídka fakt je výjimečná, jsem zvědavá, co se z toho všeho vyvrbí. Už dlouho mě takto žádný prolog nenavnadil.

Re: Prológ Od: zuzule - 30.09. 2015
Pani! Tak to je zvlastni uvod... Tesim se na dalsi, diky!

Re: Prológ Od: Sally - 29.09. 2015
U Merlinovych gatiach, čo dopekla to má znamenať? Tak toto chcem čítaaaaaať a hneď! Nepáči sa mi síce predstava rozprášenia Hermiony, ale ak je to úvod k bombastickému príbehu tak to prekúdnem. Vďaka za prichádzajúcu novú drogu :)
Re: Prológ Od: Kizi - 29.09. 2015
Keďže neprekladám do Adventu, tak je v pláne stihnúť to ešte tento rok. Málo pravdepodobné vzhľadom na to, čo sa deje v mojom živote, ale plán a cieľ je (musím si hľadať zdroj obživy (: ). Ale tu sa občas zázraky dejú :) Keďže sa očakáva pravidelný prísun kapitol (minimálne 4), tak očakávam komentáre podobného typu :) ako tvoja prvá veta. Len beta nebola spokojná s ich kvalitou po prečítaní na zlete, tak to chce ešte raz celé prejsť. Snáď to do budúceho tyždňa stihne :) Zvyšok je vo hviezdach, ale asi by mi baby utrhli hlavu, kebyže ich nechám čakať. Nebyť prítomnosti bety, asi by som im dej vykecala, ale tá to zarazila. Takže... Ďakujem za komentár.

Re: Prológ Od: luisakralickova - 29.09. 2015
No tedy, ..., doufám, že se držíš alespoň částečného happy endu;) Vypadá to zajímavě, vy víte a my se musíme nechat překvapit. Tak vzhůru do další bitvy!
Re: Prológ Od: Jimmi - 29.09. 2015
Baby poznajú len tri ďalšie kapitoly, ktoré mi beta po prečítaní skasírovala a musí ich znova prejsť (perfekcionalistka jedna). Nevedia ako to dopadne :) Prekvapenie to bude pre všetkých. Díky

Re: Prológ Od: lenty - 29.09. 2015
No, vypadá to hodně zajímavě. Už se nemůžu dočkat pokračování. Děkuji, ze ses do toho pustila. Diky diky diky!
Re: Prológ Od: Jimmi - 29.09. 2015
Pokúsim sa čo najskôr. ďakujem

Re: Prológ Od: marci - 29.09. 2015
Páni, úplně jsem slyšela Tvůj hlas a byla zpátky na Sletu! A ano - pořád je to síla a pořád si myslím, že by toto mohla pokojně být i jednorázovka. A pořád by byla skvělá! Nádhera. Už teď se nemohu dočkat, až se vrátím v čase u další z kapitol. Díky, jimmi!
Re: Prológ Od: Jimmi - 29.09. 2015
Len by blbo skončila, také nemám rada. Arabeska ich chce ešte raz prejsť... byť to na mne, tak ich vyhádžem naraz :) Nemôžem si pomôcť, desivá poviedka, ale vyvoláva vo mne úžasný pocit spokojnosti vďaka prepojeniu so sletom, niečo podobné ako som zažila pri Komnate a to bol úplne iný dej a obsah. Niečo ako - nech sa stane čokoľvek zlé, to krásne už máme v spomienkach a určite si to zopakujeme. Neviem to vysvetliť, ale bol to nezabudnuteľný víkend.

Re: Prológ Od: Lupina - 29.09. 2015
Při čtení jsem Tě slyšela. A dostala jsem se někam úplně jinam :-) Páni, tohle má atmosféru. A je třeba dávat pozor na každé slovo. Ono to tam je! Teď to vidím! Ale při prvním poslechu mě ta atmosféra natolik strhla, že jsem si toho nevšimla. Jo, tohle bude povídka z těch, kdy každá věta má svůj účel. Krása, Jimmi. Díky!
Re: Prológ Od: soraki - 29.09. 2015
no přesně, tohle je potřeba číst opakovaně, postupně vstřebávat a hlavně dávat pozor
Re: Prológ Od: Jimmi - 29.09. 2015
Tentoraz ako ja :) Ďakujem, ale naozaj to treba čítať opakovane, pri šestke som zistila, že mi ušiel jeden podstatný detail a ono to tam vážne je :) Ale zakaždým si pri otvorení tejto poviedky spomeniem na vás. Nezabudnuteľné.

Re: Prológ Od: Folwarczna - 29.09. 2015
Já tedy vůbec netuším, o čem to bude, ale začátek je pěkně depresivní. Hu, už se těším na povídku.
Re: Prológ Od: Jimmi - 29.09. 2015
Táto poviedka je zaujímavá tým, že sa nedá predvídať. Len čo budem mať ďalšiu kapitolu, pôjde von. Ale s každou ďalšou budú otázky len pribúdať :) Minimálne do šestky. Ďakujem

Re: Prológ Od: myska111 - 29.09. 2015
Zajímavý začátek povídky, jsem zvědavá, co bude dál, když to začíná smrtí.
Re: Prológ Od: Jimmi - 29.09. 2015
Určite tam nebude nič, čo by sa dalo predvídať. Zámerný výber niečoho, čo tu ešte nebolo :) Ďakujem

Re: Prológ Od: denice - 28.09. 2015
Ta atmosféra - zase jsem ani nedýchala, myslím, že kdykoli budu číst a užívat si tyto odstavce, uslyším tvůj hlas a vrátím se v čase. Doufám, že ty vzpomínky dlouho nevyblednou. Děkuji, čarodějky!
Re: Prológ Od: Kizi - 29.09. 2015
Už ľutujem to moje prekecnutie vo vlaku :) takto nie si v napätí, čo bude. Včerajšok bol ešte v pohode, ale dnes to na mňa doľahlo, absolútne nič ma nebavilo, len som vyjedala čo sa dalo. Tak som aspoň prekladala a polovicu šestky už mám. Ďakujem

Re: Prológ Od: soraki - 28.09. 2015
Jak psala Jacomo, stále silné kafe, i když víme... Díky Jimmi.
Re: Prológ Od: Kizi - 29.09. 2015
Nič neviete, hahaha. Ďakujem

Re: Prológ Od: Jacomo - 28.09. 2015
Ach bože, i na podruhé je to pecka. I když člověk ví všechno to ostatní. A pořád slyším tvůj hlas, Jimmi. Děkuju. Strašně moc. Nezřízeně se těším na další díly.
Re: Prológ Od: Kizi - 29.09. 2015
Všetci si myslia, že už všetko viete, ale poznáte len tri kapitoly. Práve som posielala bete polovicu šiestej a dej ma prekvapil. Pamäť je zvláštna prapodivná vecička. Pokúsim sa dodržať týždeň-dva rozostupy, keďže bez adventov teraz bude čas stihnúť to tento rok. Ako sa teším na každý váš komentár :) ďakujem

Prehľad článkov k tejto téme:

Gravidy: ( Jimmi )22.11. 2015Epilóg
Gravidy: ( Jimmi )22.11. 2015Kapitola č.8
Gravidy: ( Jimmi )15.11. 2015Kapitola 7
Gravidy: ( Jimmi )08.11. 2015Kapitola 6
Gravidy: ( Jimmi )01.11. 2015Kapitola 5
Gravidy: ( Jimmi )25.10. 2015Kapitola 4
Gravidy: ( Jimmi )18.10. 2015Kapitola 3
Gravidy: ( Jimmi )11.10. 2015Kapitola 2
Gravidy: ( Jimmi )04.10. 2015Kapitola 1 : Časť 1/8
Gravidy: ( Jimmi )27.09. 2015Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )25.09. 2015Úvod k poviedke