Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Jen krví spojeni

Jen krví spojeni - 35

Jen krví spojeni
Vložené: Lupina - 02.09. 2015 Téma: Jen krví spojeni
Lupina nám napísal:

Autor: E. M. Snape               Překlad: Lupina          Beta: Marci                Banner: Vojta

Originál: https://www.fanfiction.net/s/2027554/35/In-Blood-Only

Rating: 16+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 35. Živná půda

Pokračuj, Pottere…

Nešlapej na ten plášť, chlapče…

Pozor na tu kládu!

Harryho mozek ta slova sotva registroval. Až když narazil na padlý kmen stromu, uvědomil si, že s ním Snape mluví. Bledé ruce mu přistály na ramenou a vytáhly jej na nohy, pak rychle ometly větvičky a smetí z jeho neviditelného pláště.

„Pro Merlina… vedle tebe je i Longbottom opatrný.“

Harry zamumlal omluvu a jako by dlel ve veliké dálce, když jej Snape přejel kritickým zrakem a vrátil mu plášť na ramena. Pasivně tu pozornost snášel; jen mu připomněla neskutečný okamžik, kdy strýc Vernon upravoval Dudleymu vázanku. Snape mu nakonec přehodil plášť přes hlavu a lektvary poznamenanými prsty jej popadl za neviditelné rameno.

„Pojď. Už to není daleko.“

Když se stále nehýbal, Snape jej nasměroval kupředu. Harry srovnal krok a v pokusu setřídit si myšlenky potřásl hlavou. Během chůze mu vědomí naplnila hustá, nemilosrdná mlha. Vzpomněl si na dřívější Snapeovu poznámku, že je pravděpodobně v šoku. Teď si říkal, jestli to není pravda. Zcela nepochybně se cítil, jako by se mu mysl odpojila, za posledních dvacet čtyři hodin příliš přehlcená, aby fungovala na vědomé úrovni.

Jakmile vstoupili do školy, Snape sejmul z Harryho neviditelný plášť a obnovil zjevměnící zaklínadlo.

„Budeš muset zajít za ředitelem pro silnější kouzlo,“ informoval jej Snape. „Tohle je to nejlepší, co teď dokážu.“

Harry nepřítomně přikývl a rukou si zlehka přejel po známých rysech tváře Jamese Pottera. Jemu se kouzlo zdálo dost dobré… Ale sotva byl odborníkem na zjevměnící zaklínadlo, které Brumbál a Snape neustále sesílali a odstraňovali.

„Běž teď zpátky do ložnice, Pottere,“ nařídil mu Snape rázně.

Pod Snapeovým neochvějným černým pohledem si to Harryho nohy automaticky namířily k nebelvírské věži. Až když došel k dalšímu rohu, napadlo jej, že tam by mohl být Ron. Ron

Harry se pomalu zastavil. Víčka se mu zavřela. Byl tak unavený… Ale Ronův výraz na ošetřovně, kdy mu oči plály vztekem, mu propaloval mysl a on věděl, že mu nedokáže čelit. Prostě nedokáže.

Pokusil se krátce zamyslet, co tedy dělat jiného, kam jinam jít, ale hlavu měl beznadějně prázdnou. Možná by mohl zůstat zde, kde je… Možná na sebe hodit neviditelný plášť, nebo použít zastírací kouzlo a vyspat se na podlaze –

„Zapomněl jsi cestu k nebelvírské věži?“

Snapeův hlas ho přímo nepolekal, ale trochu jej překvapilo, že ho muž sledoval, byť z dálky. Když Harry nedokázal najít žádnou kloudnou odpověď, Snape si podrážděně odfrkl a temnou chodbou přešel blíž.

„Proč tu stojíš, Pottere?“ optal se kousavě. Černýma očima se zabodával do Harryho.

„Já –“ Harry se nemohl rozhodnout. Hlava mu prostě nefungovala pořádně. „Promiňte,“ pronesl nakonec, ale cítil se beznadějně pitomě. „Už jdu.“

Snape jej popadl za límec, než se mohl omámeně odvrátit. „Nejdřív mi řekneš, kam hodláš jít, protože zjevně nedbáš mých instrukcí!“

Harry se neobtěžoval ten stisk setřást. Sevřela jej tíseň; Snape požadoval odpověď a on mu nedokázal žádnou dát. Sám si nebyl jistý, kam by mohl jít.

Možná se někde na chvíli posadit… srovnat si myšlenky…

Snape jej alespoň přestal vytrvale zkoumat. „Pojď. A nesundávej si plášť. Nebylo by dobré, kdyby nás viděli spolu.“

Snapeova temná silueta kolem něj proklouzla a pak se vyčkávavě zarazila. Z toho rozkazovačného gesta Harryho zalila úleva. Alespoň nemusí myslet… zatím. Ne, když se cítí tak prázdný.

Jako ve snu Snapea následoval a chodby temněly a chladly, jak je vedly do hlubin hradu. Dokud Snape nepronesl heslo, které přeměnilo zmijozelský gobelín na těžké dřevěné dveře, Harry si neuvědomil, že s ním Snape míří do svých soukromých komnat.

Jakmile vešel dovnitř, přepadlo jej intenzivní déjà vu. Vlhký chlad sklepení ustoupil a nahradilo jej příjemné teplo. Rozhlédl se po zdobné místnosti a přišlo mu, jako by se zázračně přemístil ze sklepení Bradavic přímo do majestátních komnat Snapeova panství. Jeden bizarní okamžik se dokonce bavil iluzí, že se jaksi vrátil v čase a ty hrozné události následující po pobytu u Snapea se nestaly. Ale to kouzlo rychle přerušil profesor, když přeměnil pohovku na postel a netrpělivě Harrymu pokynul, aby se usadil.

„Spát, chlapče. Vypadáš, že to potřebuješ. Dal by sis lektvar na usnutí?“

Harry zavrtěl hlavou. Dokud nešikovně neskopl boty, Snape se nepohnul, ale pak se stáhl a dopřál mu soukromí.

Harry se zavrtal pod přikrývku. Pohledem přeběhl ke dveřím.

Nebyl si jistý, jak dokáže čelit tomu, co leží za nimi. Alespoň zde se o to ale nebude muset pokoušet.

ooOOoo

O něco později se Harry vzbudil a trochu jej zmátlo okolí. Brýle měl sundané a kalným zrakem pohlédl na temnou postavu tyčící se nad ním.

„Vypij to, Pottere. Rychle… mám vyučování.“

Už bylo pondělí? Prospal celou neděli?

Já musím mít taky vyučování, uvědomil si. Zamžoural na lahvičku a poznal ji jako lektvar na spaní. Copak si Snape neuvědomil, že má být na obraně?

S Remusem. A Ronem.

Harry se zachvěl a rychle lahvičku vypil, než jej Snape donutí odejít. Starší kouzelník mu flakonek sebral z prstů a vyšel z místnosti. Harry si zatím lehl zpět na polštář a svaly se mu uvolnily, přímo jako by se roztekly.

Když se přes něj přelila vlna vyčerpání, zavřel oči. Snape jej musel nechat ulít se z vyučování. Příliš se mu ulevilo, aby zkoumal proč.

ooOOoo

Příště, když se Harry vzbudil, okamžitě si uvědomil, kde je a že je tady přinejmenším den a půl. Z toho se cítil nesvůj.

„Už je mi líp.“

„To je dobře,“ ozval se Snape chladně z druhé strany místnosti, kde cosi psal do pergamenu. Neznělo to, že by se nějak zvlášť zajímal.

Harrymu bylo trapně. Proč je pořád tady?

Mysl se mu projasňovala a najednou jako by mu deka ztěžkla a propotila se.

Předtím jej pouze překvapilo, že ho Snape prostě nevykopl ven, ale teď se cítil neuvěřitelně nepříjemně při představě, kolik času tady strávil. Pořád šlo o Snapeovy komnaty a asi nebyl zrovna vítaným hostem.

„No, ehm, díky, že jste mě tu nechal, ale asi už půjdu,“ oznámil Harry, shodil ze sebe přikrývku a už se škrábal na nohy.

Snape mávl hůlkou a neviditelná ruka jej šoupla zpátky.

„Ještě ne.“ Snape sklonil hůlku a na Harryho namířil hodnotící pohled. „Ne, dokud si nebudu dostatečně jistý, že jsi připravený znovu začít se svými každodenními činnostmi.“

„Jsem v pohodě,“ odporoval Harry. V duchu sebou však cukal při pomyšlení na Rona, Remuse, svět bez Tonksové… Hermionu ležící v kómatu… Všechny ty studenty zraněné v Prasinkách…

Přistihl se, že drápe do prostěradla, a přiměl se ruku zklidnit ze strachu, aby svoji úzkost neprozradil… Byl připravený odejít.

„Jsem v pohodě,“ zopakoval, „opravdu.“

Snapeovy rty zkroutil úsměv. „Vypij uspávací lektvar, Pottere.“

„Spal jsem od včerejšího rána. Už nechci spát,“ trval na svém Harry.

„Škoda, že to nezáleží na tobě. Pij.“ Mávnutí Snapeovy hůlky poslalo lahvičku do Harryho ruky.

Harry se podíval na lektvar, pak na Snapea, a ucítil první záchvěvy hněvu. „Nemůžete mě nutit tu zůstat.“

Snape zvedl obočí. „Nesouhlasím. Pij, Harry.“

Snape to opravdu udělá. Přinutí ho spát.

„Lidé budou mít o mě strach,“ zlobil se Harry. „Brumbál se po mně bude ptát. Kamarádi –“ ztěžka polkl a další slova ze sebe musel nutit, „se po mně budou ptát.“

„Ale nebudou,“ kontroval Snape hedvábně. „Ředitel si je situace plně vědom. Chápal potřebu otce strávit čas ve společnosti svého syna, syna zničeného smutkem nad komatózní kamarádkou. A pokud jde o spolužáky, no… rozhlásil jsem, že jsi v současné době indisponovaný u svatého Munga, protože jsi na koštěti napálil do brankové tyče.“

Harrymu probleskla hlavou představa, jak vráží do brankové tyče. A zděsila jej. Jak pitomý by musel být, aby něco takového udělal? A Snape to řekl každému!

„Všichni si budou myslet, že jsem idiot!“ vykřikl Harry. „Nejmíň dva roky si ze mě budou dělat srandu!“

Snape se ušklíbl. „Ano, toho jsem si vědom. Vypij to, Harry.“

Harry se na něj zuřivě zamračil. Nenáviděl Snapea. Nenáviděl ho. Vše v něm bylo v pokušení prostě ten uspávací lektvar hodit do ušklíbající se profesorovy tváře…

Ale najednou ho vztek opustil. Pochmurně pohlédl na lahvičku a přemýšlel, co by vlastně chtěl tak rychle dělat. Není to jedno, že jej Snape nutí zůstat? Aspoň nebude muset čelit těm hrozným věcem. Tady může prostě jen spát.

Jedním lokem vyprázdnil flakonek. Vzhlédl ke Snapeovi a čekal jeho triumfální pohled – dosáhl přece svého – namísto toho se ale setkal s obličejem zcela bez výrazu. Letmo se nad tím zamyslel, než jej přemohlo vyčerpání; možná že kapitulace nakonec nebyla to, co Snape chtěl.

ooOOoo

Když Harry znovu otevřel oči, už byl naštvaný. Proč je zde a jen marní svůj čas? A Snape – zatracený Snape – jako by si to načasoval, už tady čekal, až se vzbudí, aby jej zase mohl uspat.

„Tedy další lektvar, Pottere?“ zeptal se suše. Seděl v křesle hned vedle Harryho postele.

Harry prudce vstal a zamračil se na Snapea. „Ne. Mám dost.“

Snape přimhouřil oči a sáhl do hábitu pro další lahvičku nenáviděného uspávacího lektvaru. „Pořád vypadáš roztřeseně.“ Z jeho tónu rozhodně odkapávala blahosklonnost. „Pij –“

„NE!“

Harry se ohnal po lahvičce a mrštil jí o podlahu. Po Severusovi střelil zuřivým, vzdorným pohledem a čekal na výbuch zlosti.

Překvapilo jej však, když Snape okamžitě vstal a od Harryho postele se vzdálil s něčím podobným uspokojení. „Beru to tak, že už jsi zase sám sebou.“

Harry na něj zíral zaskočený tím mírným tónem.

Snape namířil hůlkou na rozbitou lahvičku. „Reparo.“

„Vy jste jen… čekal, až vás zastavím?“ ptal se Harry a sledoval, jak se rozbité sklo spojuje do své výchozí podoby.

„Zjevně jsi ty dva dny nebyl ve stavu navštěvovat hodiny,“ odvětil Snape chladně, pečlivě prozkoumal flakonek a schoval jej do kapsy. „Jestliže se zase chováš jako drzý spratek, mohu předpokládat, že se nezhroutíš při prvním posměšku od Zmijozela.“

Harry silně stiskl víčka a snažil se spolknout hněv. „Proč jste mi prostě neřekl, že čekáte, až se vzpamatuju? Proč jste se mnou musel manipulovat?“

„V minulosti se to ukázalo jako mimořádně účinné,“ ušklíbl se Snape. „Jsi navztekaný. To je víc osvobozující pocit než ochromující zoufalství, ne?“

To byl. Ale Harryho podráždily ty zbytečné dva dny v posteli jen proto, že se jej Snape snažil vyprovokovat. Ten umaštěnec si s ním jen pohrával. Je mu jedno –

Najednou do něj udeřilo strašné poznání.

„Lhal jste mi o Belatrix?“ zeptal se Harry a přemýšlel, co udělá, jestli to Snape potvrdí. Jestli s ním Snape zase manipuloval –

Snape po něm vrhl dlouhý, tvrdý pohled. „Ne. Jestli ji pořád plánuješ zničit, mám v úmyslu ti pomoci.“

Harrymu se uvolnila ramena. V tomto se Snapem nechtěl bojovat.

„Musíš mít hlad,“ poznamenal Snape. „Lektvar sice obsahoval nutriční složky, ale stěží může nahradit zdravé jídlo. Pojď do jídelny. Přivolám něco k snědku.“

Aniž by čekal na souhlas, Snape kolem něj proklouzl a zmizel v přilehlé komnatě. Harry se pustil do hledání ponožek.

Za dveřmi zaburácel Snapeův hlas, jak žádal o jídlo z kuchyně, a Harrymu padl zrak na knihovnu. Kecl si na zadek před kolekcí temných svazků a vytáhl ten první zajímavý.

Kouzlení pro eticky nestabilní.

Prolistoval stránkami a dveře do jídelny se otevřely.

„Název je hrozivější než celý obsah knihy.“

Harry si v obranném gestu knihu přitiskl k hrudi a pohledem opatrně zabrousil k místu, kde stál Snape.

„Pokud si přeješ přiměřeně temná kouzla používaná v útočné magii, tato je lepší.“ To nejmenší mávnutí Snapeovy hůlky Harrymu do ruky vsunulo další bichli.

Harry koukl na název a pocítil nával čehosi mezi zlostí a bolestí.

Tisíc a jeden klad vaření mudlů

Takže Snape si z něho střílí. Myslí si, že je Harry tak neschopný, že ani náhodou nezvládne temnější magii.

„Pro vás je celá ta záležitost s Belatrix jen sranda, že?“ prohlásil Harry. „Nevěříte, že to myslím vážně –“

Snape protočil očima. „Podívej se dovnitř, Harry.“

Aniž by čekal na odpověď, mávl hůlkou a kniha se prudce otevřela.

Harry zachytil záblesk textu: „… a proto okamžitě zkapalní střeva oběti…“ Otočil desky zpět na titulní stranu a nevěřícně zkontroloval název.

„Daleko účinnější než příbuzenské kletby,“ ozval se Snape. „A žádný úskok na tebe.“

Harry zalistoval řádkou stejně hrozivých kouzel, pak zpět na přední stránku obálky a opět na název. „Proč se tak jmenuje?“

„Temný čaroděj bude jen stěží do okolí hlásat své… sklony, pane Pottere,“ pravil Snape. „Název jako, řekněme, Nejtemnější magie by byl při nájezdu Ministerstva kouzel okamžitě zabaven. Takto však nevzbudí podezření, zatímco skutečně temného čaroděje varuje o povaze obsahu.“

„Já to nechápu,“ Harry znovu pohlédl na titul. „Proč by kniha o vaření – aha. ‚Vaření mudlů‘, že? To jsou klíčová slova? Něco jako – ehm, opékání mudlů zaživa nebo tak?“

„Výborně,“ uznal Snape, i když to znělo neochotně.

„Ale pak je to zřejmé,“ protestoval Harry. „Ten dvojsmysl je docela jasný –“

„Když ho hledáš,“ kontroval Snape tiše. „A zjistíš, že bystrozorové mají jen stěží flexibilní myšlení.“

Bystrozorové.

Tonksová.

Harry zíral na stránku, ale slova se mu rozmazala. Najednou mu dvojí význam názvů byl zcela lhostejný. Ale než se v tom mohl začít pořádně utápět, Snape mu knihu z ruky vytrhl.

„Prozkoumáš ji později. Pojď jíst.“

ooOOoo

V Severusově mysli se neúprosně opakovala Brumbálova jedovatá slova z oné noci před třemi měsíci.

„… nevěřila, že jste připravený převzít odpovědnost za blaho dítěte. Já souhlasil…“

Jakkoliv jej ta slova dokázala rozzuřit, na jisté úrovni s nimi souhlasil. Nehodil se na otce; nebyl ani vhodným instruktorem pro ty spratky na hodinách lektvarů. Jen před pár dny jej zasáhlo, jak velice nebezpečné bude pouze si dopřát hry na otce před svým synem.

Po onom vyváznutí o fous v lese si však uvědomil –

bledé tělo na zemi, skelné oči hledící do otevřeného nebe –

jak hrozně nebezpečné by bylo nebýt otcem svému synovi.

Kolik dní uběhlo od chvíle, kdy se v duchu chlapce vzdal ve prospěch Brumbála, Lupina, McGonagallové a všech těch spolehlivých dospělých, kteří by podle něj tu roli splnili skvěle? Věřil jim. Věřil, že by něčemu takovému uměli zabránit.

Ale, zatraceně, neuměli!

Harryho našel sotva minuty… možná okamžiky před katastrofou. A ty zodpovědné osoby nikde poblíž toho zatroleného kluka nebyly.

Ale zase, proč vlastně věřil řediteli, že toho mladého idiota ochrání? Copak nebyl on sám nucený jen před pár lety vystoupit a při famfrpálovém zápase zachránit tomu mezulánovi život? Nebyl sám jediný, kdo se snažil uřídit klukovu bezhlavost, zatímco ostatní ji jen povzbuzovali? Dokonce ji odměňovali?

Nu, už ne. Už jim nebude – ne, už jim nemůže věřit v něčem tak riskantním, jako je blaho jeho vlastního syna. Už ne.

Vezme péči o Harryho do vlastních rukou. A jestli jej musí vést po cestě vraždy, jen aby nad ním získal nějakou kontrolu, no, pak to udělá.

Koneckonců, sotva byl tím, kdo by zpochybňoval morálku.

Snape zjistil, že upírá zrak na chlapce na protilehlé straně stolu. Jídla na panství vždy probíhala v tichosti, slavnostně, s chlapcem zírajícím jedním směrem a Severusem zírajícím jiným. Harry příležitostně nepřátelským tónem vznesl dotaz nebo stížnost a Severus se občas uráčil nevybíravě odpovědět. Dnes chlapec zasmušile pozoroval jídlo, zjevně se nutil k chuti a Snape jej sledoval a hledal, co správného říct nebo udělat.

Harry se nezdál tak dobitý či ztuhlý jako před dvěma dny, ale stále nebyl úplně sám sebou. Občas jej přepadly chmurné myšlenky a zelené oči se vzdálily a až příliš zaměřily dovnitř.

Co by v takovéto chvíli řekl Lupin?

Severus zalitoval, že ho o pár hodin dřív vypoklonkoval ze svých komnat, když se neohlášený zastavil, zjevně s obavami o Harryho, jelikož se mu nelíbilo tajemství zahalující jeho přítomnost ve Snapeových komnatách. Možná by to Lupin zjednodušil, nebo mu poradil, co říct.

Lupin by pronesl něco taktního. Něco otcovského. Něco, aby se Harry cítil dobře. Zatracený vlkodlak.

„Přišel za tebou tvůj milovaný přítel Lupin,“ pronesl Snape. „Poslal jsem ho pryč.“

Čekal na Harryho výbuch, ale nic nepřišlo. Harry zbledl. Ruce na ubruse se mu zaťaly v pěst. „Aha.“

„Nějak si domyslel, že jsi tady,“ pokračoval Snape a pozorně jej sledoval. „Docela bystrý úsudek… na Lupina, to ano. Ale na druhou stranu myslím, že jej upozornilo tvé malé uklouznutí.“

Harry na něj nechápavě pohlédl. „Jaké uklouznutí?“

Snape přimhouřil oči. „Prozradil jsi mu to.“ Nažloutlým nehtem poklepal na ubrus, jak se snažil neventilovat své podráždění a nepromrhat tak chlapcovou ošidnou důvěru. „Štěstí, že jsi to udělal, protože jinak by mě nenapadlo zpochybnit stav tvé mysli… ale varoval jsem tě, že nebude moudré mu o nás říct.“

Harry si promnul čelo, ale Snapeovým očím se vyhýbal. „No, nemyslel jsem si, že to bude problém. Neměli jsme se už znovu vidět.“

Ve Snapeovi vzplál neklid, když si připomenul ten obrázek – tělo mezi stromy – „Zdá se, že to vzal dobře,“ pronesl a nutil se od té myšlenky odpoutat. „Lupina jsem vždy považoval za nejméně ohavného z kumpánů Jamese Pottera.“

„Nemyslím, že mě kvůli tomu bude brát hůř,“ zamumlal Harry a zíral do guláše. „Vsadím se, že to rád slyšel. Už se nemusí obtěžovat…“

Odmlčel se a zaměstnal propichováním kusu vepřového.

„Obtěžovat s čím, Pottere?“ zeptal se Snape a sledoval Harryho ztrhaný obličej.

„S ničím. Tohle je docela dobré.“ Harry si nacpal maso do úst a začal je ostentativně žvýkat.

Snape si založil ruce a čekal, dokud Harry nepolkne. „Pokud ti mám pomoci s tvým ztřeštěným podnikem proti Belatrix Lestrangeové,“ pravil chladně, „pak mi můžeš alespoň říct, co se stalo s tím zatraceným vlkodlakem.“

Harry s pochmurným výrazem dlouze zíral do ubrusu, jako by sváděl debatu sám se sebou. Severus věděl, že využívat předběžnou dohodu se synem je riskantní krok… ale v té chvíli se Harry vzdal a zhroutil se na své židli. „Remus myslí, že je to moje chyba. Myslím, co se stalo Siriusovi.“

Snape prudce vzhlédl. „Řekl ti to?“ zeptal se mrazivým hlasem.

ZABIJU toho zatraceného vlkodlaka.

„Není jediný,“ zamumlal Harry.

„Prosím?“

„Ale no tak, Snape!“ vykřikl Harry a zuřivé zelené oči zvedl ke Snapeovým. „Nepamatujete se? ‚Takový hrdinský čin, zabít Siriuse Blacka…‘ Taky víte, že je to moje chyba!“

V Harryho očích se náhle zaleskly slzy. Než se Snape zmohl na něco víc než pocit trapnosti, chlapec je rychle odmrkal.

„Řekl jste mi, že jsem ‚téměř hoden svého rodového jména‘,“ vybalil Harry drsně. „Řekl jste to!“

Snapeova mysl se přenesla zpět do toho hořkého dne, kdy chlapec zpackal pokus vymazat mu paměť, a jak mu to drtivě oplatil… Jak Harryho málem kouzlem udusil… Jak využil Harryho pocitu viny nad ztrátou Blacka, aby mu ublížil.

Až příliš rychle odpouští, pomyslel si Snape a s nepříjemným záchvěvem obav si vybavil, jak mu další den Harry pomohl, když měl bolesti.

„Řekl jsem to, protože jsem věděl, že ti to ublíží, ty pitomče,“ zahartusil. „Nosíš srdce na dlani. Varoval jsem tě, že to jen navodí tvoji zranitelnost, a měl jsem pravdu. Nepokládal jsem – nepokládám tě za skutečně odpovědného za Blackovu smrt –“

Pak se zarazil s vědomím toho, že by bylo nevhodné větu dokončit: „Ne že bych nějak zvlášť namítal, kdybys i zodpovědný byl…“

Harry temně zíral na jakýsi bod za Snapeovým ramenem; zjevně mu nevěřil a na svůj věk vypadal až příliš cynicky. Zkusil jinou taktiku.

„V každém případě, chlapče, oba si plně uvědomujeme, že Black byl blázen.“

Harryho ruce se sevřely vztekem. Divoké zelené oči střelily ke Snapeovým. „Neopovažujte se o něm takto mluvit!“

Snape se krutě usmál a přehnaně si vychutnal sousto, než opět promluvil. „Za to, že zemřel, si může ten zatracený podvraťák sám. Uprostřed souboje s nejnebezpečnější pobočnicí Pána zla se rozhodl si s ní pohrávat.“ Z jeho hlasu odkapávalo opovržení. „Sirius Black byl idiot a sám si přivodil vlastní smrt.“

Harry prakticky vyskočil na nohy připravený jej uřknout. „Takže tvrdíte, že si to Sirius ZASLOUŽIL?“

Ach, ano, samozřejmě si to ten bezcenný bastard zasloužil. Ale vyslovit to nahlas by stěží k něčemu vedlo, takže Snape zjemnil tón.

„Ne. Neříkám, že si zasloužil zemřít, ale je zcela zřejmé, že jeho smrt byla spíš než cokoli jiného důsledkem jeho vlastní stupidity a impulzivnosti. I bez machinací Pána zle nebo následků tvých akcí by se jednoho dne zabil.“

Harry stále vypadal uraženě jménem Blacka, ale jeho vina se znovu prosadila. Klesl zpátky na židli a zůstal zdrchaně zírat do dálky.

Snape si povzdechl a vstal, aby mohl obejít stůl. Vycítil, že jen tak získá chlapcovu pozornost. „Už jsem ti kdysi říkal, že je od tebe troufalé brát na sebe zodpovědnost za činy ostatních. Black si té noci zvolil hrát si na hrdinu a Black si zvolil Belatrix nezneškodnit, když měl šanci, ale jen ji popichovat. A Belatrix zasadila poslední ránu; zabila jej a ty tyto faktory nebereš v potaz, když svaluješ vinu na sebe. Znevažuješ Blacka, přisuzuješ-li ony akce pouze sobě. A kromě toho,“ Snape se opřel a měřil si Harryho jiskřícíma očima, „jsi nezmínil, jak znevážil on tebe.“

Harryho to opravdu zaskočilo. „O čem to mluvíte?“

„Byl tvým kmotrem,“ podotkl Severus tiše, „a ty jsi byl v každém směru sirotek. Jemu se dostalo pověření se o tebe starat a on svoji zodpovědnost promarnil tím, že zahodil svůj život. A pro co? Aby vypadl z nudy opatření, která mu zajišťovala bezpečnost! Pokud něco, pak ty máš právo mít to za zlé jemu.“

Chlapec na něj zíral, jako by mluvil cizím jazykem, který naprosto nechápal.

„Nikdy tě to nenapadlo?“ ptal se Snape netrpělivě.

Harry zavrtěl hlavou, spíš aby popřel Snapeova slova, než aby odpověděl na otázku. „To je – špatně. Není to jeho chyba. Bylo to – není to – “ Prakticky od stolu vystřelil, jako by mu hořelo za patami. „Už půjdu.“

„Ještě jsi nedojedl,“ poznamenal Snape chladně.

„Nemám hlad.“

Snape pocítil záblesk známého podráždění, ale snažil se ho neprojevit.

Trpělivost… trpělivost…

Potřeboval mít na chlapce vliv. Nemohl Harryho nasměrovat správně, pokud by vyběhl z komnat užíraný stejnou vinou a ztrátou, které jej užíraly předchozí dny. Ačkoliv asi toho chtěl moc, když si přál jednoduše z chlapce sejmout vinu kvůli Blackovi; možná by měl podpořit živnou půdu v jiných aspektech.

„Pak tedy můžeš odejít.“ Snape nechal Harryho dojít ke dveřím, než dodal: „Ale zítra po hodině nitrobrany si promluvíme o tvých plánech s Lestrangeovou.“

Harry ztuhl. Pomalu se otočil ke Snapeovi a podezřívavě si jej přeměřil.

„Slíbil jste mi pomoct s jejím zabitím… Budu na tom trvat.“

Snape naklonil hlavu. „Také bys měl.“

Harryho zelené oči přeběhly místnost a nalezly Tisíc a jeden klad vaření mudlů. Pronásledovaný výraz v jeho tváři nahradil záblesk odhodlání.

„Smím si to vzít?“

„Ne, to zcela jistě nesmíš!“ vyštěkl Snape. „Merlin chraň, kdyby ředitel nebo někdo z toho beznadějného potěru zjistil, co máš u sebe!“

„Aha,“ reagoval Harry schlíple. „To je asi pravda.“

„Můžeš se ale vrátit a prohlédnout si ji zde, jestli chceš,“ nabídl Snape. Hlas probarvil správnou mírou neochoty, ale věděl, že čím víc času Harry stráví pod jeho dozorem, tím méně se bude muset bát, že ten kluk v jeho nepřítomnosti provede něco bezhlavého nebo fenomenálně pitomého.

„Fajn,“ odpověděl Harry s náznakem výzvy v hlase. Střelil po Snapeovi tvrdým pohledem, kterým jako by jej vyzýval, aby se neodvažoval nabídku stáhnout, a zmizel pod neviditelným pláštěm.

„Zítra večer v sedm, Pottere. Cestu do mého kabinetu znáš.“

Jedinou odpovědí mu bylo otevření dveří a jejich následné zabouchnutí.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Jen krví spojeni - 35 Od: margareta - 14.01. 2016
Snape to s Harrym podle mě sfoukl dobře.Tvrdě, ale tak, aby to Harry vzal. Je to koneckonců kluk, který zraje do chlapa, žádná něžná květinka, ne? Na Bellatrix potřebuje utvrdit psychiku a to je mu schopen zařídit jenom Snape. Vybrečet se může potom. Je ale legrace, jak Snape tápe, coby fotr. Ohledně Siriuse měl ale pravdu pravdoucí a je hodně divné, že to nikdo jiný nepochopil. Držím jim palce, ať jim to vyjde! Moc pěkná kapitola! Děkuji !

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: JSark - 04.12. 2015
Možno práve preto Dumbledore nechcel, aby bol Snape jeho otec - prístup k pochybnejšej literatúre + genetická predispozícia, to je blbá kombinácia. Na druhej strane, Rowlino riešenie, ako Harry zabil/nezabil Voldyho mi vždy prišlo trochu nasilu. Dala možnosť buď zabije alebo bude zabitý, ale ona proste chcela nájsť tretiu cestu, aby jej Harríček zostal čistý, aby nezabil. Tisíc a jeden klad vaření mudlů, pekný dvojznačný názov. :) Díky moc.

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Zuzana - 16.09. 2015
To bolo úplne skvelé. Severus aj keď strašne kostrbato, predsa len sa o Harryho postaral. Dokonca si všimol, že Harry nepôjde do svojej izby, tak ho vzal k sebe... Veľmi sa mi páčilo ako si hľadá k synovi cestu, napriek tomu, že je v tom príšerne úbohý. Ale snaha sa cení:) Myslím, že to Harrymu pomohlo aj keď si to zrejme stále neuvedomuje. Ďakujem za kapitolu:)
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 16.09. 2015
Já moc děkuji za komentář, Zuzano :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Julie - 09.09. 2015
Severus je opravdu velmi dobrým otcem. Mnohem lepším, než si sám myslí. Ta péče o Harryho, to jak pochopil a bez slov jej vzal do svých komnat, to jak jej držel v posteli dokud se nevzpamatuje aspoň trošku, to jak chtěl zabít Lupina. A hlavně to jak pochopil, že pokud od Harryho neochrání, nikdo to za něj neudělá. Miluji tuhle povídku! Díky!
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 10.09. 2015
Moc mě těší, že se povídka líbí :-) I když není vůbec romantická a tak :-) Díky za komentář, Julie.

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: denice - 08.09. 2015
Hned zpočátku mě fascinoval Harry, když si v mysli spojil Vernona Dursleyho, upravujícího Dudleymu kravatu, se Severusem oblékajícím mu plášť. Tohle je tak jednoznačné! Harry už prostě podvědomě ví :-) A Severus je kouzelný, jako pečující otec je přesně to pravé pro kluka Harryho typu. Vážně je oba miluji a moc děkuji za jedinečný překlad!
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 08.09. 2015
Jo, Harry má našlápnuto. Ale chviličku mu to ještě potrvá, než si to úplně uvědomí. A Severus? Vážně je k sežrání :-) Díky za komentář, denice :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Sonka234 - 08.09. 2015
Milujem tie ich rozhovory. A najmä milujem Severusove myšlienkové pochody. Strašne sa teším na to, keď pôjdu po Bellatrix. Ďakujem za úžasný preklad :)
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 08.09. 2015
Jo, ti dva jsou dvojka :-) S Belou zatočí, jen si na to počkáme. Díky za komentář, Sonko :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Liz - 07.09. 2015
To bylo příjemné, jak Harry strávil tolik času se Severusem. Už jenom, aby si oba dva uvědomili, že jsou otec a syn.
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 08.09. 2015
No, to jen Harry bude trošku natvrdlejší :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: aileen92 - 05.09. 2015
Tak dobře, oficiálně jste mě přesvědčily o tom, že buď jste naprosto geniální překladatelky (o čemž začínám být skálopevně přesvědčená), nebo je ta povídka tak geniálně napsaná i v orginále (a teď ani tak nemyslím dějově, protože to je opravdu vcelku neokoukaný náhled na věc, ale řekněme si upřímně, námět je jen třetin úspěchu)... a to momentálně hodlám zjistit. Je načase si přečíst prvních 35. kapitol v originále, abych věděla, jak moc mám odolávat nutkání to po každé uvěřejněné kapitole dočíst v angličtině a kolikrát je to ještě čitelné v češtině, než se to člověku "přejí". :D Moc děkuju za další kapitolku!
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 08.09. 2015
Uf, no, tak teď se regulérně rdím! Takže asi tak - sama autorka má skvělý styl. Moc se mi líbí její schopnost několika větami vyjádřit hodně (docela naopak od Loten, tu ale taky miluju). Já se snažila jen trochu si pohrát s jazykem (třeba obyčejného spratka jsem nahrazovala různými jinými názvy), ale největší zásluhu má marci, která to po mně učesala a hezky uhladila. Ale těší mě, že se líbí. Hodně. Moc :-) A Tvůj komentář je z těch, které mě popohánějí dál :-) Děkuji moc, aileen, bylo to od Tebe jak pohlazení po duši :-)
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: aileen92 - 09.09. 2015
Je faktem, že jí opravdu stačí jen málo slov pro vyjádření podstaty a tím pádem se nemusí ani obtěžovat zdlouhavými opisy, jak se kdo cítí, jak vyjádřit tutéž myšlenku v 10větcáh, aby to zabralo celý odstavec... Většina anglických povídek (až na několik výjimek potvrzujících pravidlo) mě tak po 10.-15. kapitolách začne iritovat s tím, jak se stále opakují ty samé fráze u všech postav! V češtině si toho většinou asi ani nevšimnu nebo mi to tak nevadí. Občas si připadám strašně zmlsaná, jakmile přijde na výber dobré povídky. Dřív mi tak nějak stačilo, aby to mělo pěknou myšlenku, postupně se k tomu přidalo i to, aby postavy měly své jasné charaktery, kterých se budou držet a zároveň nebudou bezchybné a na závěr jsem si k tomu teď přidala i pojem "ingoustové srdce" - slova prostě musí být účelná a ne jen hloupé výplně. Pustila jsem do přečtení originálu, naneštěstí jsem se dostala jen k 7. kapitole, protože jsem se odhodlala do čtení Blood magic a nějako se mi to zalíbilo, i když nenávidím takové ty kýčové okamžiky, kdy přijde dopis a dojde k obrovskému odhalení a svět si z toho kecne na zadek... :D V tomto je In blood only 100x lepší! A nebýt tvého překladu, tak myslím, že bych se k té povídce asi ani nikdy nedostala :) Máš mé díky! Nicméně zpět... věř, že tvoje "pohrávání s jazykem" a marcino vyhlazování povídku jen vylepšuje. A to i přesto, že originál vůbec není špatný ba možná naopak :D Loten vůbec neznám, tak jí hnedka zítra prozkoumám :)
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 09.09. 2015
Pokud možno, tak ještě nečti Honbu za sluncem. Ta je stále v revizi a jsme teprve v půlce. Při překladu jsme kvaltovaly a šlo o mé začátky, takže tam si fakt počkej. Ale za Post Tenebras, Lux se snad už stydět nemusíme :-) No, anebo čti originál :-) Loten má svůj styl, někomu to může přijít ukecané, ale já jí propadla. Jinak zvyšující se nároky na povídku taky pociťuji. Ale naštěstí mám ještě pár kousků v záloze, které bych chtěla přeložit. Blood magic jsem, myslím, taky začala číst. Jestli je to ta, kterou myslím, tak tu jsem nedočetla, poněvadž obsahovala slash. A mám pocit, že se tu mihl někdo s žádostí o betování. Já na to nemám čas (a ani buňky), tak nevím, jestli to nezačalo jinde.

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: scully - 05.09. 2015
Severus je jako zmojizelský otec skvělý.Přesně tento tvrdý přístup Harry potřebuje,aby se z toho dostal. Co řekl o Siriusovi je naprostá pravda,choval se naprosto nezodpovědně. Pobavil mě název knížky Tisíc a jeden klad vaření mudlů.Jsem zvědavá,co vymyslí na Bellu.Moc děkuju za překlad
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 08.09. 2015
Severus se ještě jako otec vytáhne, Harry má štěstí, že ho má. I když mu nepředkládá ke čtení zrovna zábavnou literaturu... i když :-D Na Belu si ještě chvilku počkáme. Díky za komentář, scully :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: pavlina749 - 05.09. 2015
Skvělý překlad. Děkuji :)
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 08.09. 2015
Děkuji za pochvalu, pavlino :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: mami - 04.09. 2015
A má ho tam, kde chcel.
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 08.09. 2015
Jo! :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: tigy - 04.09. 2015
Nuž, Bellatrix je naozaj škodná, ale dúfam, že to v podaní Harryho a Severusa nebude len obyčajná vražda, skôr súboj, v ktorom ju vďaka špeciálnym temným kúzlam porazia... Vďaka, Lupina, za ďalšiu kapitolku a neviem sa dočkať, čo tí chlapci naši vymyslia :)
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 08.09. 2015
No, tak konec Bely bude fakt zajímavý. Ale to bude až téměř na konci... Díky moc za komentář, tigy :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: miroslava - 03.09. 2015
Já mám ze Severuse takovou radost!!!!! Od prvního do posledního písmenka v této kapitolce je to opravdový "TÁTA", opravdový OTEC, ale on si to zatím nechce připustit, že ne? :-(( No to jak mluví o "SVÉM SYNOVI", a že bude jen "on sám svého HARRYHO chránit a střežit", no to je paráda. Dokonce ho oslovuje jménem :-))))) Za tuto boží kapitolu stálo ty první strašidlácké díly přetrpět. Nemůžu se dočkat, až toto všechno pochopí i Harry (a řekne táto.... ?) No, neumím si představit, že by si jednou padli do náruče a plácali se po zádech, ale oni to nějak zmijozelsky vyřeší, určitě. Skvělá povídka, autorka a hlavně naše překladatelky! Ať vám slouží prstíky i klávesnice, naše překladatelské čarodějky. Těším se na další středu. Děkuji.
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 08.09. 2015
Jo, konečně to máme tady :-) I když nás ještě čeká docela dost napětí :-) Máš pravdu, že ti dva si do náruče jen těžko padnou, ale oni přijdou na to, jak si to dát najevo. Moc děkuji za milý komentář, miroslavo :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Pejsan - 02.09. 2015
Dlouhá kapitola a moc se mi líbila. Severus má sice svérázný způsob jak být rodičem, no na Harryho to funguje. A z té knihy je mi špatně už teď. Díky za překlad.
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 08.09. 2015
Tak na to, že je jako rodič nováčkem, mohlo to být horší :-) Hlavně, že to na Harryho funguje. Ta kniha opravdu nezní moc jako zábavné počteníčko. Díky za komentář, Pejsane :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: amick - 02.09. 2015
Líbil se mi Severusův proslov o Blackovi. Snad si Harry uvědomí, že je třeba posuzovat jednání lidí z více stran. Díky za překlad, budu se těšit na další kapitolu
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 08.09. 2015
Ano, Severus to Harrymu správně předložil. Díky za komentář, amick :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: EvaM - 02.09. 2015
Konečně! Jen tak dál Pane Snape! Nemůžu se dočkat dalšího dílu, začíná se to pořádně rozjíždět! :-) Děkuju za překlad.
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 02.09. 2015
No a počkej na 40. kapitolo. To bude síla! :-) Tedy ne že ty mezitím by nestály za to :-) Díky za komentář, Evo :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: prodavacka - 02.09. 2015
Ahoj, Typický Snape,postava přesně zapadá do jeho charakteru a ani Harry se moc nevymyká, jen dává svým pocitům volnost.Nakonec se třeba budou mít i rádi a dají si to najevo. Zdraví Prodavačka
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 02.09. 2015
Docela se ti dva autorce povedli, co? Ano, dobrý konec nás čeká. Jen si musíme počkat :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Marti - 02.09. 2015
Tak a není cesty zpět - Severus se definitivně zakousl do své otcovské role a nehodlá ji nikomu přenechat. Tleskám! Sice zatím poněkud tápe, ale on si už cestu k Harrymu najde, hlavně - chce ji najít, a to je podstatné. A Harrymu určitě prospěje, když mu někdo taky ukáže druhou stranu mince (viz proslov o Blackovi). Jen jsem zvědavá, kdy Harry přestane být vůči Severusovi tak podezíravý. Ale to by zřejmě musel přepnout na zmijozelský mód myšlení, aby aspoň částečně pochopit Severusův způsob jednání. Nechám se překvapit, zda k tomu dojde. Bylo by rozhodně zajímavé sledovat Harryho uvažujícího po zmijozelsku... Děkuju za další kapitolu!
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 02.09. 2015
Přesně tak. Severus je otec na věčné časy. A Harry z toho jen vyzíská. Sice mu ještě chvilku bude trvat, než si to uvědomí, ale i toho se dočkáme. A ještě uvidíme, že je synem svého otce :-) Děkuji moc za komentář, Marti.

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: MeiLi - 02.09. 2015
Tak toto je fakt depresívna poviedka. Ale páči sa mi. Myslím že Snape chce Harryho zmanipulovať aby veril iba jemu. Ale neviem...možno sa mýlim...:)
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 02.09. 2015
Nu, veselá moc není, to je pravda :-) Severus má k Harrymu velmi majetnický vztah, to je pravda. Čas ukáže, jak si ti dva povedou...

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: blan - 02.09. 2015
tak sice pořád dost zvláštní vztah, ale už více rodičovský :)
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 02.09. 2015
Severus přece nemůže mít vztah obyčejný :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: marci - 02.09. 2015
Ale že jsem si tuto kapitolu přečetla opravdu s chutí! Severus měl otcovské chvilky už dřív, ale tady je "k sežrání" :) A vychutnala jsem si jeho proslov o Blackovi. Přesné! Vážně, vážně se těším, až si dám celou povídku naráz! Díky, žes jí našla, Lupinko :) (A vůbec, ale to Ty víš) :)
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 02.09. 2015
On vůbec Severusův tvrdý přístup není na škodu. A důležité je, že to na Harryho funguje. No, bez Tebe by nebylo!!! Jen doufám, že příští rok mě nebudeš proklínat. Ale ten další bude stát za to, to slibuju :-) Děkuju!!!

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: samba - 02.09. 2015
Severus je už definitivně tatík.Takových problémů na Harryho hlavu - chudák.Severus je liška fikaná ,jak dokázal ze syna dostat tu jeho zoufalost a zase v něm vykřesat trochu rebelie.Díky
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 02.09. 2015
Je to tady! :-) Severus se už postará, aby synek neprovedl nějakou pitomost :-) Díky za komentář, sambo.

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Jacomo - 02.09. 2015
Po onom vyváznutí o fous v lese si však uvědomil – (...) jak hrozně nebezpečné by bylo nebýt otcem svému synovi. ...už jim nemůže věřit v něčem tak riskantním, jako je blaho jeho vlastního syna. Už ne. Já to věděla, já to věděla! Snape je jednoznačně a neodvolatelně táta! Jo, sice to pořád dělá straaašně po zmijozelsku, ale zjevně to zabírá, takže - účel světí prostředky Trochu to dění v kapitole jde proti mému měkkosrdcatému a pacifistickému myšlení, ale v jejich případě to jednoduše funguje. Hluboce smekám před autorkou za popsání takto odlišného způsobu jednání. Umět se vcítit a popsat chování člověka se zcela specifickou povahou, jakou má tento Snape (a Harry) určitě nebylo snadné. Opravdu - klobouk dolů. Lupinko a Marci, opravdu moc děkuji za drahocenný diamant, kterým tato povídka je, a za dokonalý výbrus do češtiny, se kterým nám ho překládáte. Tohle je klenot těchto stránek.
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 02.09. 2015
Už je to tady! Už si uvědomil, že prostě MUSÍ být otcem svému synovi. A protože vážně není žádná bačkora, chicht, jde do toho tvrdě. Ono vlastně ani jinak nemůže. Tady v té povídce si ho nedokážu představit jako vrkajícího tatínka. Ale Harry má pro svoji měkčí stránku Remuse a na tu tvrdší, která mu pomůže přežít, tak tam exceluje Severus. Autorka je prostě úžasná, jak je má promyšlené. No jo, těší mě, že se líbí. Jsem blahem bez sebe, když můžu číst nadšené komentáře :-) Děkuji na sto tisíckrát za Tvůj komentář, Jacomo :-)

Re: Jen krví spojeni - 35 Od: adriaanna - 02.09. 2015
Už se to rozjíždí. A vlkodlak dostane po čumáku. Na to se těším moc. Teď ještě ten Weasleyovic blbeček
Re: Jen krví spojeni - 35 Od: Lupina - 02.09. 2015
:-D Někdo je tady krvelačný... :-D

Prehľad článkov k tejto téme:

E. M. Snape: ( Lupina )11.11. 2015Jen krví spojeni - 45 (Závěr)
E. M. Snape: ( Lupina )04.11. 2015Jen krví spojeni - 44
E. M. Snape: ( Lupina )28.10. 2015Jen krví spojeni - 43
E. M. Snape: ( Lupina )21.10. 2015Jen krví spojeni - 42
E. M. Snape: ( Lupina )14.10. 2015Jen krví spojeni - 41
E. M. Snape: ( Lupina )07.10. 2015Jen krví spojeni - 40
E. M. Snape: ( Lupina )30.09. 2015Jen krví spojeni - 39
E. M. Snape: ( Lupina )23.09. 2015Jen krví spojeni - 38
E. M. Snape: ( Lupina )16.09. 2015Jen krví spojeni - 37
E. M. Snape: ( Lupina )09.09. 2015Jen krví spojeni - 36
E. M. Snape: ( Lupina )02.09. 2015Jen krví spojeni - 35
E. M. Snape: ( Lupina )26.08. 2015Jen krví spojeni - 34
E. M. Snape: ( Lupina )19.08. 2015Jen krví spojeni - 33
E. M. Snape: ( Lupina )12.08. 2015Jen krví spojeni - 32
E. M. Snape: ( Lupina )05.08. 2015Jen krví spojeni - 31
E. M. Snape: ( Lupina )29.07. 2015Jen krví spojeni - 30
E. M. Snape: ( Lupina )22.07. 2015Jen krví spojeni - 29
E. M. Snape: ( Lupina )15.07. 2015Jen krví spojeni - 28
E. M. Snape: ( Lupina )08.07. 2015Jen krví spojeni - 27
E. M. Snape: ( Lupina )01.07. 2015Jen krví spojeni - 26
E. M. Snape: ( Lupina )24.06. 2015Jen krví spojeni - 25
E. M. Snape: ( Lupina )17.06. 2015Jen krví spojeni - 24
E. M. Snape: ( Lupina )10.06. 2015Jen krví spojeni - 23
E. M. Snape: ( Lupina )03.06. 2015Jen krví spojeni - 22
E. M. Snape: ( Lupina )27.05. 2015Jen krví spojeni - 21
E. M. Snape: ( Lupina )20.05. 2015Jen krví spojeni - 20
E. M. Snape: ( Lupina )13.05. 2015Jen krví spojeni - 19
E. M. Snape: ( Lupina )06.05. 2015Jen krví spojeni - 18
E. M. Snape: ( Lupina )29.04. 2015Jen krví spojeni - 17
E. M. Snape: ( Lupina )22.04. 2015Jen krví spojeni - 16
E. M. Snape: ( Lupina )15.04. 2015Jen krví spojeni - 15
. Fan Art: ( Lupina )08.04. 2015Harry Snape
E. M. Snape: ( Lupina )08.04. 2015Jen krví spojeni - 14
E. M. Snape: ( Lupina )01.04. 2015Jen krví spojeni - 13
E. M. Snape: ( Lupina )25.03. 2015Jen krví spojeni - 12
E. M. Snape: ( Lupina )18.03. 2015Jen krví spojeni - 11
E. M. Snape: ( Lupina )11.03. 2015Jen krví spojeni - 10
E. M. Snape: ( Lupina )04.03. 2015Jen krví spojeni - 9
E. M. Snape: ( Lupina )25.02. 2015Jen krví spojeni - 8
E. M. Snape: ( Lupina )18.02. 2015Jen krví spojeni - 7
E. M. Snape: ( Lupina )11.02. 2015Jen krví spojeni - 6
E. M. Snape: ( Lupina )04.02. 2015Jen krví spojeni - 5
E. M. Snape: ( Lupina )28.01. 2015Jen krví spojeni - 4
E. M. Snape: ( Lupina )21.01. 2015Jen krví spojeni - 3
E. M. Snape: ( Lupina )14.01. 2015Jen krví spojeni - 2
E. M. Snape: ( Lupina )07.01. 2015Jen krví spojeni - 1
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )30.10. 2014Jen krví spojeni