Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Bezprútiková mágia

6. Obrat k horšiemu

Bezprútiková mágia
Vložené: solace - 03.08. 2015 Téma: Bezprútiková mágia
solace nám napísal:

Bezprútiková mágia

Autor: Deeble

Preklad a banner: solace

Originál: Wandless Magic

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Šiesta kapitola – Obrat k horšiemu

 

Desať predošlých skúseností pomohlo Hermione získať rutinu v zaobchádzaní s vyhostenými čarodejnicami a čarodejníkmi (väčšinou čarodejníkmi) v prvých dňoch. Poskytla im dvadsaťštyri hodín, aby sa mohli utápať v smútku, buď v jej prítomnosti alebo sami. Zisťovala, prečo boli deportovaní, ak sa to tak dá povedať, no nevyzvedala od nich novinky, ani ich nezahlcovala podrobnosťami.

Potom ich prehovorila, aby sa umyli, najedli, prezliekli do nových šiat a pustili sa do rýchlokurzu života a zvykov muklov, oveľa praktickejšieho než kedy poskytoval Rokfort. O dva týždne – plus-mínus – ich poslala do práce, spočiatku zvyčajne na čiastočný úväzok.

Ako Snape sarkasticky naznačil, nebola psychologičkou, no z vlastnej skúsenosti vedela, že keď je človek zamestnaný, nemá čas neustále sa zaoberať tým, „čo by bolo, keby“.

Naproti tomu vedľajším účinkom Malfoyovej filantropie bolo vytvorenie podpornej skupiny žijúcej pod spoločnou strechou, keďže všetci zostávali spolu i v čase voľna. Nad kanceláriou, kuchyňou a obývačkou boli tri poschodia so spálňami. Niektorí z obyvateľov zarobili dosť na to, aby sa osamostatnili, najmä Fred s Georgeom, napriek tomu nikto nezamýšľal odsťahovať sa. Dvojčatá dokonca nakúpili do domu rôzne muklovské vecičky, naposledy lepší počítač než používala Hermiona na názorné ukážky. Práve sa nad ním v obývačke hrbili, keď vošla zadnými dverami so Snapom.

„Hej!“ ozval sa Fred bez toho, aby sa obzrel. „Hermiona, tvoja lekcia o internete bola žalostne chabá.“

„Fakticky,“ pritakal George s očami prilepenými k obrazovke. „Mám dojem, že sme konečne naďabili na niečo, v čom majú muklovia nad čarodejníkmi navrch.“

Hermiona zahliadla na monitore kúsok obnaženej kože a zagúľala očami. „Napokon to vytrženie pominie,“ skonštatovala. „Pravdepodobne v čase, kedy dospelosť konečne zvíťazí nad vašou celoživotnou snahou pred ňou utiecť.“

„Takže nikdy,“ odvetili razom.

„Dajte si pozor – slintanie klávesnici škodí,“ oplatila im bez skutočnej uštipačnosti. Nikdy by to pred nimi nepriznala, ale bola rada, že tu sú. Občas bol ich neskrotný humor jediným, čo ju uchránilo pred zošalením. „Je tá prázdna spálňa pripravená?“

„Ocko ju včera upratal. Ďalší „bývalý“?“ spýtal sa Fred bez veľkého záujmu. Netrvalo dlho, kým dvojčatá otitulovali týmto výrazom vyhnaných čarodejníkov.

„Profesor Snape,“ odvetila a dúfala, že to nechajú tak.

Rýchlo sa zvrtli dozadu, tváre vyškerené od ucha k uchu. Ó, nie, pomyslela si zúfalo, avšak Snape zareagoval rýchlejšie.

„Som si istý, že umierate od túžby pomstiť sa mi za tie roky trestov s Filchom, no neradím vám robiť to dnes večer,“ povedal s typickým dôrazom v hlase.

„Ranili ste nás,“ ozval sa George a položil si ruku na srdce.

„Nevieme sa dočkať, aby sme vás privítali,“ pridal sa Fred.

„Presne tak, ako ste nás privítali vy na Rokforte,“ dokončil George.

„Tak, ako som vás privítala ja?“ skočila im do reči Hermiona, významne na nich pozrela a dúfala, že pochopili. „Tadiaľto, pán profesor.“

Vyviedla ho o tri poschodia vyššie – ohromená, že sa mu stále darilo udržať rovnováhu – do poslednej neobsadenej spálne. Mala by Malfoyovi poslať správu, že bude potrebné pridať ďalšie poschodie.

Po tom, čo mu ukázala najbližšiu kúpeľňu, vysvetlila, ako fungujú vypínače, a oznámila, že raňajky začínajú už o šiestej, pobrala sa pohľadať mu oblečenie na prezlečenie približne v jeho veľkosti.

Keď sa vrátila, našla ho stáť pri okne a uprene hľadieť von, tmavá silueta v tmavej izbe s ponurým výhľadom. Potichu položila kôpku šiat na posteľ a bez slova odišla.

 

* * * * *

 

Nasledujúci deň na poludnie Hermionine dobré úmysly nechať najnovšieho zverenca na pokoji do večera ochabli pod náporom zúfalej túžby dozvedieť sa o všetkom – od usporiadania Harryho nemocničnej izby, po Snapove hypotézy o temných silách stojacich za všetkým. Po niekoľkých mesiacoch ničnerobenia, okrem zmierňovania napáchaných škôd zvonka a uisťovania sa, že vyhnanci z čarodejníckeho sveta nezomrú na ulici, mala konečne nejaké vodidlo a cítila, že musí niečo urobiť.

Už pre Mundungusa našla novú dočasnú prácu. Poslala ho k partii mestských smetiarov a zamračene ho vyzvala, aby tentoraz našiel niečo, čo možno šlohnúť. Vybrala zodpovedajúce pracovné oblečenie pre pána Weasleyho, ktorého radosť z pozície predavača v obchode s elektronikou bola trochu posilnená pochmúrnym odhodlaním nemať nič viac spoločné so svetom, ktorý sa mu obrátil chrbtom. Vysvetlila Essexovi Stebbingsovi, ako správne používať muklovskú poštu, a pripomenula mu, že nie všetky schránky s otvorom sú vhodné na odosielanie listov.

Teraz sa nervózne prechádzala po kancelárii, no keďže bola iba dvakrát väčšia ako šatník, neprinieslo jej to uspokojenie.

Predstava Harryho na pokraji smrti – nebol napokon dúšok živej smrti toxický? – definitívne nalomila jej odhodlanie.

„Pán profesor?“ ozvala sa ticho pri zatvorených dverách jeho izby. Potom trochu hlasnejšie: „Pán profesor?“

„Okamžite odpovedzte, inak vojdem dnu!“ zakričala nakoniec. „Tri, dva, jeden... Ach, panebože!“

Snape ležal dolu tvárou na zemi. Rozbehla sa k nemu, otočila ho a s úľavou zistila, že nekrváca. Rýchle ju však premohol strach, keď pocítila, že celý horí.

„Pán profesor!“ skríkla. „Preberte sa!“

Na odpoveď len zastonal.

„Ó nie, ó nie, ó nie!“ zafňukala a zalomila rukami. „Vedela som, že som sa mala od madam Pomfreyovej naučiť základy čaromedicíny! Ehmm – ehmm – Accio voda!“

Pohár z nočného stolíka preletel do jej natiahnutej ruky. Odložila prútik nabok, aby mohla zodvihnúť Snapa do sedu.

„Albus?“ zamumlal a viečka sa mu zachveli.

„Ja nie som Albus! Dofrasa!“ povedala ostro, už vážne vyľakaná, že sa chystá zomrieť. „Otvorte ústa!“

Podarilo sa jej doňho dostať štvrtinu obsahu pohára. Zvyšok vody mu vyliala na hlavu.

„Ešte,“ zachrčal. „Horím.“

Nemusela mu merať teplotu, aby stanovila, že má vysokú horúčku. Usilovala sa spomenúť si na kurz prvej pomoci počas leta medzi tretím a štvrtým ročníkom – neodporúčala sestrička kúpeľ? Znovu schmatla prútik, zoslala naňho chladiace kúzlo a potom ho pomaly vylevitovala so znepokojivo zvesenou hlavou cez dvere do kúpeľne.

Vložila ho do vane tak, ako bol oblečený, a chystala sa naplno pustiť kohútik so studenou vodou, keď sa jej v pamäti vybavilo: Iba vlažnú vodu. Dávať pacientovi piť dostatočné množstvo tekutín. Zohnať protizápalové analgetikum.

„Prehltnite to, dočerta s vami!“ skríkla naňho, keď mu tabletka panadolu po druhýkrát vykĺzla z úst do napúšťajúcej sa vody. Opäť mu ju vopchala do úst a temer sa rozplakala od úľavy, keď mu zmizla v hrdle.

„Tak je to správne. Neopovážte sa mi tu zomrieť, vy netopier,“ dodala, utierajúc mu čelo frotírovou rukavicou.

„Neznesiteľné... dievčisko!“ vyslovil s námahou.

Nikdy nebola taká rada, že ju urazil.

„Čo sa stalo so vševedkou?“ spýtala sa, aby ho udržala pri vedomí.

„Keby ste boli vševedkou... prišli by ste ma... skontrolovať... keď som sa neobjavil na raňajkách,“ podarilo sa mu vyriecť.

„Snažila som sa poskytnúť vám dostatok času na spamätanie sa!“ zdôvodnila, predošlý strach vystriedal pocit viny. „Mrzí ma to...“

„Nie je to vaša vina,“ zachripel.

„Prestaňte!“ okríkla ho. „Nikdy by ste to nepovedali, keby ste sa necítili tak zle!“

To ho rozosmialo, no smiech rýchlo prešiel do záchvatu kašľa.

„Čo mám urobiť?“ spýtala sa. „Musí existovať niečo...“

„Som hladný,“ priznal.

„Accio, nanuk!“ zvolala a mávla prútikom. Počula, ako sa o tri poschodia nižšie otvorili dvere na chladničke, nasledované sotva počuteľným, ale celkom iste nahnevaným „Hej!“. O pol minúty neskôr jej privolaná vec vletela do dlane.

Snape sa pokúsil nanuk vziať, ale ruka sa mu triasla tak silno, že mu ju so šplechnutím spustila naspäť do vane a mrazený dezert mu podržala pred ústami.

„Čo ste to so sebou porobili?“ opýtala sa oveľa neskôr, keď sa mu podarilo nanuk s námahou zjesť a spláchnuť celým pohárom vody.

„Milé vedieť, že predpokladáte, že som si to zavinil sám,“ odvetil takmer normálnym hlasom.

„Nuž, včera večer ste vyzerali úplne zdravý. Nevypili ste toho až tak veľa. A žiaden z vyhnancov neochorel vážne hneď na druhý deň, takže to nie je obvyklý následok vyhostenia. Čo... ste... urobili?“

„Príliš som sa vysilil,“ zamrmlal. „Predtým to u mňa vyvolávalo len miernu nevoľnosť.“

Hermiona naňho zazrela. „Vy idiot, vari ste celé ráno strávili skúšaním bezprútikovej mágie?“

„Polovicu rána.“

„Ale to je nesmierne nebezpečné! Udržiavať silu s využitím tela ako jediného vodiča...“

„Nemôžem žiť bez mágie,“ povzdychol si a zavrel oči. „A nebudem.“

„Pomôžem vám.“

„Nechcem, aby ste mi pomáhali,“ povedal zlostne, zdôrazňujúc každé slovo.

„No v tejto chvíli pomoc potrebujete,“ odsekla mu. „Povedali ste, že mi dôverujete, pán profesor.“

„To nie je o dôvere, slečna Grangerová.“

„Nie... to veru nie,“ súhlasila zamyslene. „Je to o riadení. Nedokážete sa ho vzdať. Nedokážete zniesť, že sa o vás starám.“

Ako sa mu podarilo v tomto stave zlostne na ňu zazrieť, bolo nad jej chápanie.

„Počúvajte, vy rozčuľujúci slizolinčan,“ nariadila mu chladne. „Potrebujem vás rovnako, ako vy mňa. Ste špiónom a majstrom elixírom – len vy mi môžete pomôcť zachrániť Harryho. Keď sa do toho pustíme, čaká nás dlhá cesta k odhaleniu pána alebo pani Voldemortovej číslo dva. A potom vám tí hlupáci na ministerstve musia dovoliť vrátiť sa.“

Keď sa odmlčala, aby chytila dych, dostala nápad a dodala: „Ale dovtedy nebude v tomto dome žiadna hlúpa bezprútiková mágia, počujete? Neočakávam od vás, že dokážete v plnej miere oceniť nuansy splynutia s muklami, ale môžem vám ich objasniť za predpokladu, že nebudete takou istou bandou tupých hláv, aké zvyčajne učím.“

„Hmmm. Ste oveľa pôsobivejšia než ja,“ zareagoval a okolo pier mu zaihral drobný úsmev.

„Tak ako? Sme dohodnutí?“ spýtala sa energicky.

Zodvihol premočenú ruku, chytil tú jej a potriasol ňou. Jeho koža bola – vďakabohu – už len trochu horúca.

„A teraz ma, dofrasa, dostaň z tejto vlažnej vody, Hermiona.“


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Julie - 29.03. 2016
Ou v první chvíli jsem si myslela, že je to sebevražda i když je pravda, že to na Severuse nesedí. Takže magie bez hůlky je možná? Moc jim přeji, aby přišli jak na to a vypálili ministerstvu rybník. Děkuji za překlad.

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: lulu123 - 08.03. 2016
yyyy

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Hanisko - 25.01. 2016
Vyvíjí se to dobře! Těším se na další...

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: buffy11 - 18.01. 2016
Ó, takže Hermiona - to je dobré znamenie :-). Ďakujem za preklad.

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: petklu - 14.01. 2016
diky že překládáš :)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: kathrin - 21.12. 2015
Týmto dávam vedieť, že očakávam ďalší príspevok. Ďakujem.

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: DarJee - 19.11. 2015
Neočakávam od vás, že dokážete v plnej miere oceniť nuansy splynutia s muklami, ale môžem vám ich objasniť za predpokladu, že nebudete takou istou bandou tupých hláv, aké zvyčajne učím.“ - Dobře řečeno Hermiono :D

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: DarJee - 19.11. 2015
Neočakávam od vás, že dokážete v plnej miere oceniť nuansy splynutia s muklami, ale môžem vám ich objasniť za predpokladu, že nebudete takou istou bandou tupých hláv, aké zvyčajne učím.“ - Dobře řečeno Hermiono :D

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: lanion - 15.11. 2015
sdgsdfgsdfgdsfg

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: ajka1608 - 12.11. 2015

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Sarde - 01.11. 2015
:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: borka - 15.10. 2015
super :)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: silrien - 06.10. 2015
Tak doufám, že Fred s Georgem se tu ještě pořádně rozjedou :D. Hmmm, Severus ve vaně. Škoda, že oblečený, ale už se to rýsuje. Díky.

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Norika1971 - 09.09. 2015
Wau :) tak uz presiel na tykanie :) no snad to zvladne medzi muklami :)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 05.10. 2015
No, je to Severus, takže si ešte počkáme;-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Ragnar - 31.08. 2015
aji sem se lek
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 07.09. 2015
Vážne?;-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: sisi - 25.08. 2015
obrací se to spíš k lepšímu, pokud Sev našel sám sebe v hermioniných slovech, ocenil je a přijal. Dík za překlad, těším se do další kpt.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 27.08. 2015
Tak áno, vždy záleží od uhla pohľadu. Pre Hermionu možno obrat k horšiemu, pre Severusa hádam k lepšiemu. Ďakujem, sisi:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Keiko - 18.08. 2015
Tak bude nebo nebude bezhůlková magie? já se na ni totiž moc těším :)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 24.08. 2015
Bude, bude. Len vydrž!:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Lenka24 - 18.08. 2015
Som zvedavá na spolunažívanie Severusa s Fredom a Georgom, asi sa máme na čo tešiť. :D Ďakujem za preklad. :)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 24.08. 2015
Predpokladáš správne, máme sa na čo tešiť. Ďakujem, Lenka:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: marci - 18.08. 2015
Jé, Fred s Georgem a počítač!!! To by si skoro zasloužilo samostatnou povídku - doufám, že dostanou v této povídce také prostor, ať už s PC nebo bez něho :) No vida - zdravověda. Další z předmětů, které se v kánonu merlin ví proč nevyučovaly. Spolu s rodným jazykem a latinou. A tělocvikem - i když běhání po schodech taky dobré. Nic, to jsem se zakecala... Díky, solace, jdu dál :)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 24.08. 2015
Fred s Georgeom dostanú adekvátny priestor. Bola by škoda, keby ich potenciál autorka nevyužila, keď ich do príbehu zakomponovala. A pokiaľ ide o predmety na Rokforte, máš pravdu. Inak podozrievam JKR, že pred nami niektoré zatajila, súdiac podľa neznámych tvárí sediacich za učiteľským stolom vo Veľkej sieni. Veľká vďaka, marci:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: ansus - 16.08. 2015
Hermiono? A že je působivější než mistr sám? On musí být vážně nemocný! :-DDD Veliké díky, těším se na další kapitolu.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 17.08. 2015
Nuž, určite by to nepovedal, keby bol úplne pri zmysloch. Alebo áno? :-D Aj ja ďakujem, ansus.

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Folwarczna - 13.08. 2015
Tak to bylo překvapivé. Ale nakonec logické, cely Snape.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 17.08. 2015
Myslím, že nič iné sa od neho ani nedalo čakať;-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: hatifnatif - 13.08. 2015
...jak malej kluk ten Severus......vysílit se tak hned první den......díky za překlad, je moc čitelný a skoro dokonalý......
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 17.08. 2015
On je skrátka nerád odkázaný na pomoc druhých, takže je logické, že nechce čakať. Vďaka:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: zuzule - 11.08. 2015
Tohle měla Hermiona čekat. Nebyl by to Severus, kdyby to nezkusil. :) Líbil se mi ten proslov, šikovně si ho upravila. :) A Severus tomu tou poslední větou dodal šťávu. :D
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 17.08. 2015
Oni si tu tak pekne kontrujú, však? Som rada, že sa ti kapitola páčila:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Cukrenka - 10.08. 2015
Severus co dobrovolně přijme pomoc? Divím se, že nebyl nadrogovaný :-D
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 17.08. 2015
Pomoc potrebuje aj Hermiona, takže to skôr bola vzájomná dohoda;-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: lunaq - 09.08. 2015
No, začíná se to vyvvíjet zajímavě. Odolám pokušení hledat originál a budu se těšit na další díl.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Teším sa, že si počkáš na preklad. Ďakujem za odozvu, lunaq:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: maria - 09.08. 2015
dakujem za preklad
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Za málo:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Anur - 08.08. 2015
Tušila jsem, že se Snape magie jen tak nevzdá. Děkuji za překlad.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Veru, je to silný a tvrdohlavý muž. Aj ja ďakujem, Anur:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: mami - 07.08. 2015
Ale,ale Severus je nám nejaký nevrlý..
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Nečuduj sa po tom všetkom;-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: adriaanna - 06.08. 2015
nepochybuji o tom, že to Severus stejně bude zkoušet znovu a nakonec to zvládne.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Robíš dobre, keď nepochybuješ;-) Vďaka, adriaanna.

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Sev - 06.08. 2015
Tyyyjo, cekala jsem, ze Severus bude trochu protestovat, kdyz mu bude chtit Mia pomoci, ale co cekat od člověka, ktery se tak vycerpa magii, ze? :D Jak uz zde nekteri vznesli svou touhu, doufam i ja, ze Fred s Georgem neco provedou :). Jinak samozrejme paradni kapitola, co si budeme povidat, jsi jednicka! Diky moc a tesim se na dalsi!
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Teraz už na protesty nemal silu, ale keď sa zotaví, určite sa nenechá komandovať ani od Hermiony. A Fred s Georgom ešte dostanú priestor, môžeš sa tešiť. Veľmi pekne ďakujem za milý komentár, Sev. Tiež sa budem tešiť;-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: margareta - 05.08. 2015
No, ta Severusova horečka byla myslím pro něj něco jako zahřívací kolo.Teď mu to, mám dojem, akorát tak už plně docvaklo a najede na věc.A že se budou asi dít věci..!! Nejspíš se budeme divit my i ministerstvo, protože když Snape je neveselej, veselo nebude!! A co teprve když je vytočenej tak, že Grangerové začal říkat dobrovolně Hermiono?!To už je desátý stupeň Richterovy škály....zachraň se, kdo můžeš!!! Děkuji moc za překlad a prosím si další díl!!!
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Veľmi dobre si to vystihla s tým zahrievacím kolom. Síce Hermione po prísľube podal ruku, ale to ešte neznamená, že bude poslúchať ako psík. Veľmi pekne ďakujem za komentár, margareta:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: ninax - 05.08. 2015
Ó bože, chci si umět představit, jak Snape jí nanuk :D
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Tá predstava by bola určite zaujímavá:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Michlik - 05.08. 2015
Typický Snape - nikdy se nevzdává ;)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Súhlasím s tebou. Díky:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: karol - 04.08. 2015
Takže Hermiona říkáš? :D Děkuji za překlad :)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Hej, hej, Hermiona;-) Díky, karol.

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: tigy - 04.08. 2015
To by ma zaujímalo, prečo je v tejto poviedke bezprútiková mágia až taký problém... vlastne si momentálne nespomínam, či sa v kánone kúzlilo aj bez prútika, alebo nie... Ešte mi napadlo, či ten názov poviedky nie je iba obrazné pomenovanie pre povedzme silu lásky, alebo niečo podobné... No, postupne budú určite naše otázky zodpovedané :) Vďaka za ďalšiu kapitolku, solace :)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Podľa HP wiki nebola bezprútiková mágia u čarodejníkov úplnou samozrejmosťou. Ak ťa to zaujíma, kuk sem: http://harrypotter.wikia.com/wiki/Wandless_spell Na druhej strane autorka zrejme chcela príbeh zdramatizovať, tak to trochu skomplikovala. Nemusí sa predsa presne pridržiavať kánonu. Myslím, že za názvom poviedky sa neskrýva žiaden inotaj. Veľká vďaka za komentár, tigy:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: ivy - 04.08. 2015
krasa!
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Vďaka:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Liz - 04.08. 2015
Úžasné, takže Severus začal sám s bezhůlkovou magií. Při četbě této kapitoly mě napadlo, jak dlouho ještě bude ministerstvo Hermioně její tichý odboj trpět, za jak dlouho ji také vyžene. To nemohl být Severus zvědavější? zajímalo by mě, proč byl kdo vyhoštěn. Ale Hermionin důvod, proč šla za Severusem na konci kapitoly, mi dává naději, že alespoň něco už bude zodpovězeno.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Zatiaľ ťažko hovoriť o tichom odboji. Hermiona sa len postarala o vyhostených a snažila sa ich začleniť do muklovského sveta. To už ministerstvo nemá ako odsledovať, pokiaľ by tam nemalo nastrčených špiónov. Autorka sa k tomu ešte vráti. Aj k vyhosteným. Postupne sa všetko dozvieš. Veľká vďaka za komentár, Liz:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Neprihlásený - 04.08. 2015
díky za překlad
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Za málo:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Woodynka - 04.08. 2015
tak tato věta mě dostala:našla ho stáť pri okne a uprene hľadieť von, tmavá silueta v tmavej izbe s ponurým výhľadom. To je velice skličující obrázek, a je nutné s tím brzo něco udělat! Bezmocný, nebo moci zbavený Severus je něco co nemůžu snést. ;-) W.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Áno, z tej vety priam sršala skľúčenosť a beznádej. Našťastie sa Severus nedá tak ľahko zlomiť. Je to silný, vojnami zocelený muž. Veľmi pekne ďakujem, Woodynka:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Marti - 04.08. 2015
Já chci mít Severusovu odolnost vůči alkoholu! Ten chlap je ďábel - nejen, že ráno nemá ani náznak kocoviny, ale ještě si zkouší bezhůlkovou magii! Zřejmě by měl jít na tah s dvojčaty... :-D A Hermiona byla úžasná - nepřestane mě překvapovat, jak vždycky na Severuse najde tu správnou finesu, aby udělal přesně to, co ona chce. Kdo by to do mistra špionů řekl, že na něj stačí jedna panovačná ženská? :-D
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Severus je vytrénovaný na silnejších dryákoch, než je muklovská whisky. Ale odolnosť má naozaj závideniahodnú. S dvojčatami by to bol asi ťažší oriešok. Tie by mu podstrčili nejaký mix a spil by sa ako doga:-D Hermiona je tu skvelá, s tým súhlasím. Dúfam, že sa bude páčiť aj naďalej. Veľmi pekne ďakujem za komentár, Marti:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Densi - 04.08. 2015
Aj táto kapitola bola skvelá. Myslela som si, že to Severus nenechá len tak a začne niečo skúšať, ale Hermiona mu dobre povedala a ten záver, kde ju nazval krstným menom bol super :) Som zvedavá kto za tým celým stojí, ale som si istá, že tí dvaja to spolu odhalia. Ďakujem za super kapitolu :)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Presne tak, Severus nepatrí k tým, ktorí rezignujú. A určite sa bude snažiť aj naďalej. Teším sa, že sa ti kapitola páčila a ďakujem za odozvu, Densi:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Sebelka - 04.08. 2015
Moooc děkuji za další fantastickou kapitolu a opět se už těším na pokračování.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Aj ja veľmi pekne ďakujem. Teším sa, že sa páčilo:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: cuc - 04.08. 2015
Spojenie Hermiony a Severusa je nebezpečné,celkom sa mi páči, myslím, že kúzelnícky svet ešte olutuje, že Severusa vyhostil. :) Ďakujem :)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Oni dvaja sú skvelé vodcovské typy, a keď sa k nim pridajú aj ostatní... čarojenícky svet bude ľutovať. Veľmi pekne ďakujem, cuc.

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Ponyska - 03.08. 2015
ne, ne, ne, ne ne! Hermiona? Vážně začnu brzy slintat :D.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Zatiaľ si slinky utri, nebude to také horúce;-) Ešte si počkáme... Díky, Ponyska:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Pejsan - 03.08. 2015
Mě to nepřišlo jako obrat k horšímu - naopak, Severus pochopil, že Miona je jeho šance na návrat. Hezky se začínají sbližovat :-) Díky za překlad.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Ako už bolo spomenuté v kapitole, obaja sa navzájom potrebujú, takže by mali spolupracovať. A postupne sa zbližovať;-) Veľmi pekne ďakujem, Pejsan:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Charley14 - 03.08. 2015
To se nám to začíná rýsovat.. :D Jen tak pěkně dáál... Zase jsem celá natěšená četla další kapitolu a nezklamala, děkuji.. ;) :D
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
A ja som natešená, že sa ti kapitola páčila. Dúfam, že nesklame ani tá dnešná. Díky:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: lucusis - 03.08. 2015
Jak se zdá, vlažná voda působí blahodárně na Severusovy nervy :). Čekala jsem, jak rychle se Severus uchýlí k používání bezhůlkové magie a už je to tady, možná o něco rychleji, než jsem čekala :). Díky za další kapitolu.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Severus môže byť rád, že sa z toho dostal. Mohlo to dopadnúť aj horšie. Teraz bude musieť byť opatrnejší. Ďakujem za odozvu, lucusis:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: chladovv - 03.08. 2015
Začíná to být čím dál tím lepší :)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Teším sa, že sa páči:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Zuzana - 03.08. 2015
Jéééj, ten koniec ma potešil. On jej prejavil uznanie. to je krásne:D Stretnutie s dvojičkami bolo ako takmer vždy skvelé:D oni sú úžasní. Veľmi pekne ďakujem za preklad.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Dvojčatá si ešte užijeme. Môžeš sa tešiť. Som rada, že sa ti kapitola páčila. Ďakujem, Zuzka:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: skorpik62 - 03.08. 2015
No, to jsme si mohli myslet, že Snape tu ztrátu hůlky jen nezapije, ale bude se pokoušet čarovat i bez ní. I když by mě tedy v životě nenapadlo, že to zkusí tak brzy... Fred a George jsou také vyhoštění? Nevím, jestli mi to v předešlých kapitolách uteklo, nebo se to nezmiňovalo, každopádně mám ale radost - možná bude ještě legrace :D Děkuji :)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Dalo sa to predpokladať, však? On sa tak ľahko nevzdá. Cíti sa bez nej ako bez ruky. Áno, Fred s Georgom sú tiež na black liste. Zmienka o tom padla už v niektorej z predchádzajúcich kapitol. S legrací môžeš počítať. Veľká vďaka za komentík, skorpik:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: zdonutenia - 03.08. 2015
vdaka
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Za málo:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: grepik03 - 03.08. 2015
Konecne se to začíná rozjíždět. Tesim se na výuku bezhulkove magie, Hermiona a Severus tentokrát ne jako učitel a zacka,ale jako rovnocenni partneři. V tehle kapitole mi bylo Severuse lito - bezdomovec,kterému nabídla Mia přístřeší, oblečení a jídlo. ..jak krute pro obávaného profesora lektvarů, takhle "blbe" na tom nebyl ani za Voldemorta.... Hermiona se mi každou kapitolou zda lepší a lepší. V teto povídce jednoznacne dospěla. Jako vždycky solace dekuji za skvělý překlad ;) p.s. vazne Hermiona radila Mundugusovi, aby něco slohnul? :))))
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Neviem, či má Hermiona skúsenosti s bezprútikovou mágiou. Myslím, že Severusovi ponúkala pomoc v inej oblasti - integrácii do muklovského sveta. Samozrejme, ak im vyjde plán a odhalia nového Temného pána - paniu, počíta s tým, že sa Severus bude môcť vrátiť späť. Hoci je preňho ponižujúce byť odkázaný na pomoc druhých, myslím, že Hermiona sa snaží urobiť maximum, aby to tak nevnímal. Veľmi pekne ďakujem za odozvu, grepik. P.S. Áno, myslela to vážne. Kde inde môže beztrestne kradnúť než u smetiarov?

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Sally - 03.08. 2015
Bavím sa na plné kolo :D skvelé, skvelé a ešte raz skvelé :) vďaka za ďalšiu nádielku prekladu. A konečne vieme súvislosti s názvom poviedky :) som zvedavá ako sa náš nemožný netopier prehryzie bezprútilovou mágiou s Hermionim dozorom. Juuj už aby tu bolo pokračko!
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Tvoj komentár ma veľmi potešil. Ak sa dobre bavíš, potom som maximálne spokojná. Veľmi pekne ďakujem, Sally:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: gama - 03.08. 2015
Oho, tak Severus má rád panovačné ženy. Natolik, že jim začne hned tykat. Paráda. Děkuji :-)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
S tým tykaním to nebude až také horúce (viď nasledujúca kapitola). Ale možno má rád panovačné ženy. Bez patričnej ráznosti je uňho ťažké niečo dosiahnuť. Aj ja ďakujem, gama:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: irca257 - 03.08. 2015
Krásně se to rozjíždí, jen tak dál :-)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Som rada, že sa páči:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: julka000 - 03.08. 2015
Super, super, super ! :-)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
To ma teší a ďakujem:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: javika - 03.08. 2015
Tak to bylo dobré - ledy byly prolomeny, teď jsem zvědavá jaká bude jejich spolupráce.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Možno prvé ľady. Severus je vcelku dosť uzavretý človek. Ale posunuli sa správnym smerom, v tom máš pravdu. Ďakujem, javika:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Vierka - 03.08. 2015
Je to super!

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Vierka - 03.08. 2015
Je to super!
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
To ma teší:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: denice - 03.08. 2015
Fred a George objevili tajemství internetu! Pokud se jim povede vrátit se do kouzelnického světa, provedou tam zřejmě revoluci :-) Pan Weasley je zdá se ve světě mudlů jako v sedmém nebi - manželku mu zřejmě stačí vidět jen občas, když donese jídlo... Bezvadný je i Mungundus jako metař - nemá co šlohnout, leda by kradl zaměstnavateli košťata :-D Merlinví, co by s nimi prováděl. A Severus je samozřejmě skvělý, ten nikdy nevzdá! Díky.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Ak by v čarodejníckom svete internet fungoval, po návrate dvojčiat by revolúcia celkom isto nastala. S Arturom si sa trafila, presne tak to uňho funguje. Tiež si myslím, že Hermiona našla pre Mungundusa dokonalú prácu. Tam naozaj nebude vadiť, keď niečo šlohne. Veľmi pekne ďakujem za komentár, denice:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Neprihlásený - 03.08. 2015
To se dalo čekat,že Severus bude zkoušet bezhůlkovou magii. Ještě,že ho Hermiona našla. Žit v domácnosti s dvojčaty asi bude jedno velké dobrodružství. Jsem zvědavá,co za legrácku si na Severuse připraví. A co ten konec,fakt Hermiona? Moc děkuju za překlad Solace
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: scully - 03.08. 2015
Zapomněla jsem se přihlásit já hlava děravá
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: scully - 03.08. 2015Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Nič príjemné, ležať pol dňa na dlážke s horúčkou, ale našťastie ho našla. Dvojčatá sa určite predvedú, ako ich poznáme. A na konci bola naozaj Hermiona, dobre si videla. Veľmi pekne ďakujem, scully:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Shiwa - 03.08. 2015
Hermiona a působivější než Severus? :D Takové uznání by mně osobně donutilo odpustit mu všechny ty roky urážení a zesměšňování...
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Myslím, že ju to tiež potešilo. Ale ešte nie je všetkým dňom koniec;-) Ďakujem, Shiwa.

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: prodavacka - 03.08. 2015
Ahoj Solace, Koukám, že Snape na chvilku přestal bojovat, ale to se určitě zlepší,že jo? Zdraví Prodavacka-těšící se pokračování
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Jasné, že sa to zlepší, len sa z toho vysilenia musí zotaviť. Veľmi pekne ďakujem:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: luisakralickova - 03.08. 2015
Hermiona provozuje Penzion pro integraci kouzelnických dutých hlav do mudlovského světa, paráda. Díky, těším se na další.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Integrovať niektorých čarodejníkov je naozaj ťažké. Súcitim s ňou. Ďakujem za odozvu, luisa:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Lupina - 03.08. 2015
No jistě, sklepní netopýr se nevzdá magie! Ještě že si ho do paráda vzala panovačná ženská :-) Život v domě ve společnosti dvojčat určitě nebude nudný. Ale být na jejich místě, moc si na Mistra netroufám, určitě by jim to pekelně vrátil :-) Moc děkuji za další kus povídky, solace. Opět paráda.
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Teraz je natoľko zúbožený, že sa tej panovačnej ženskej nedokáže vzoprieť. Ale keď sa dá dokopy... S dvojčatami bude ešte zábava, to je jasné. Na Severusovom mieste by som mala mierne obavy. Veľmi pekne ďakujem za komentár, Lupina. Teším sa, že sa ti páčilo:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: sielu - 03.08. 2015
mám ráda Freda a George...
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Potom sa budeš dobre baviť;-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: JSark - 03.08. 2015
Ha, teším sa na to, ako zatočí s duom F&G, ak na neho niečo skúsia. Díky, dúfam, že jeho snahy sa nakoniec vydaria. :)
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Uvidíme, kto bude mať nakoniec navrch, či duo alebo Severus? Ďakujem, JSark:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: wanilka - 03.08. 2015
To zni jako plan.. :) Diky!
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
To si buď istá!;-) Díky.

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: anizne - 03.08. 2015
Myslím, že kouzelníci by si měli dát bacha, protože jestli se proti ním spojí všichni, které vyhostili, tak jsou tam, kam chodil i Vy víte kdo sám :-D :-D :-D . Děkuju, moc se těším na pokračování..
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Zdá sa, že majú dosť veľký potenciál na to, aby niečo účinné vymysleli, keď sa spoja. Ďakujem za komentár, anizne:-)

Re: 6. Obrat k horšiemu Od: Beatrice94 - 03.08. 2015
Wau. No mohli jsme to tušit, že Snape to nenechá jen tak, a Hermiona je Hermionou?? To se nám to pěkně rýsuje, ale počítám ťe to bude trvat delší dobu, než si to přiznají atd. Jen je to škoda. Mimochodem neskusí Fred s Georgem na Snape něco?? Třeba nějakou tu legrácku?? :-D :-D
Re: 6. Obrat k horšiemu Od: solace - 10.08. 2015
Severus by nebol Severusom, keby rezignoval. Určite sa stále bude o niečo pokúšať. A Fred s Georgom by zase sklamali, keby naňho (aj iných) niečo neskúsili. Takže sa môžeš tešiť. Veľmi pekne ďakujem, Beatrice:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Deeble: ( solace )14.03. 201628. Rytier v čiernom brnení
Deeble: ( solace )07.03. 201627. Sprisahanie muklorodených
Deeble: ( solace )29.02. 201626. Koža z bojgy
Deeble: ( solace )22.02. 201625. ... a budem plakať, ak sa mi zachce
Deeble: ( solace )15.02. 201624. Je to moja oslava...
Deeble: ( solace )08.02. 201623. Londýnska prechádzka
Deeble: ( solace )01.02. 201622. Pokušenie
Deeble: ( solace )25.01. 201621. Pán Nikto
Deeble: ( solace )18.01. 201620. Byť tebou, byť všetkým, čím si...
Deeble: ( solace )11.01. 201619. Útok
Deeble: ( solace )16.11. 201518. Vyznanie
Deeble: ( solace )02.11. 201517. Elixíry a rozhovory
Deeble: ( solace )26.10. 201516. Tajné správy
Deeble: ( solace )19.10. 201515. Dnes vlasy, zajtra prútik
Deeble: ( solace )12.10. 201514. Tajomná liečiteľka
Deeble: ( solace )05.10. 201513. Grangerová, Hermiona Grangerová
Deeble: ( solace )21.09. 201512. Odhalenia
Deeble: ( solace )14.09. 201511. Výčitky
Deeble: ( solace )07.09. 201510. O vlások
Deeble: ( solace )24.08. 20159. Lekcie
Deeble: ( solace )17.08. 20158. Vyhostení
Deeble: ( solace )10.08. 20157. Svojpomoc
Deeble: ( solace )03.08. 20156. Obrat k horšiemu
Deeble: ( solace )27.07. 20155. Fľaša whisky a ty
Deeble: ( solace )20.07. 20154. Čarodejnícke podzemie
Deeble: ( solace )13.07. 20153. Chlapec, ktorý ledva prežil
Deeble: ( solace )06.07. 20152. Neočakávané stretnutie
Deeble: ( solace )29.06. 20151. Skvelý spôsob ako poďakovať vojnovému hrdinovi
. Úvod k poviedkam: ( solace )22.06. 2015Úvod