Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Jen krví spojeni

Jen krví spojeni - 12

Jen krví spojeni
Vložené: Lupina - 25.03. 2015 Téma: Jen krví spojeni
Lupina nám napísal:

Autor: E. M. Snape               Překlad: Lupina          Beta: marci                Banner: Vojta

Originál: https://www.fanfiction.net/s/2027554/12/In-Blood-Only

Rating: 16+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 12. Ať ředitel krvácí

Takže i další hodina nitrobrany proběhla naprosto zbytečně. Začalo se to jevit jako nežádoucí rutina.

Chlapcovými slovy se nezabýval. Potter zjevně nezvládal opiáty moc dobře, to bylo vše. Přešel do své soukromé laboratoře, aby našel neutralizační činidlo, které by měl podat raději dřív než později. Nijak netoužil kluka celou noc monitorovat kvůli škodlivým vedlejším účinkům příliš silné dávky uklidňujícího lektvaru; neměl ani trpělivost, ani chuť hrát chůvu Chlapci, který zůstal naživu, pokud by se během noci rozhodl vyprázdnit žaludek.

V každém případě mu ten nesmysl, který vychrlila Potterova ústa, zabrnkal na nervy. Nic z toho se nemohlo zakládat na realitě.

Nebo mohlo?

Snape se zamračil, když nabíral neutralizační činidlo do kádinky. Myšlenky mu zaběhly k předchozí hodině nitrobrany a probraly záblesky Potterových vzpomínek potvrzujících jeho nesouvislá tvrzení.

Nikdy dřív se nad obsahem Potterových vzpomínek nepozastavil. Sny předchozího roku tvořily výjimku, a že se stal svědkem vztahu s Nymfadorou Tonksovou byla čirá smůla. Pravda, jistým způsobem jej, řekněme, bavilo sledovat, jak syna Jamese Pottera vyhnal na strom jakýsi pes, nebo jak syna Jamese Pottera šikanuje jeho bachratý bratranec, ale vždy si od těch vzpomínek držel objektivní odstup. Natolik ovládal nitrozpyt, aby držel Potterovy vzpomínky stranou od vlastních a nenechal je spontánně vplouvat do popředí své mysli, jako to někdy dělávaly jeho vlastní vzpomínky.

I když teď si vzpomínal na incidenty, které mohly naznačovat, že na Potterových tvrzeních cosi pravdy bude. Potter odhánějící pavouka z nohy ve tmavém, stísněném prostoru… Potter v temnotě křičící skrz zamčené dveře jakési horečné omluvy o učitelových modrých vlasech… Ve tváři fialový muž prskající vzteky: „Zmiz – přístěnek – nikam – žádné jídlo…“

Žádné jídlo.

Severus hleděl do kádinky v ruce a mysl mu zpracovávala implikace. Ten lektvar… lektvar na obnovení chlapcovy kostry… Snapeovské geny nenesly odpovědnost za to, že se kluk zmenšil. Lektvar nebyl na vině…

„Ne že by mě vůbec nekrmili, víte, jenže častěji jsem byl hladový než najezený…“

Ten kluk byl podvyživený.

Jakmile jej tato alternativa napadla, věděl, že je pravdivá. Otázka, proč se po obnovení své přirozené kostry Potter tak zmenšil, do Snapea rýpala už týden. Nedokázal si představit, jak by jej James Potter mohl ještě jednou porazit. Samozřejmě jej napadlo, že k Potterově nedostatku živin mohly přispět špatné stravovací návyky, ale když jej sledoval u jídla, neviděl nic než zdravý apetit dospívajícího mladíka.

Teď ty dvě zdánlivě protichůdné pravdy mohl sladit.

Bylo to ohromující. Naprosto ohromující. Ti mudlovští příbuzní Pottera zavírali do přístěnku a nedávali mu najíst. Přesto Brumbál tvrdil, že on by byl zcela nevhodným opatrovníkem!

Vrátil se do studovny a objevil do klubíčka stočeného Pottera spícího na koberci. Podrážděně si povzdechl, mávl hůlkou a vznesl chlapce z podlahy, aby jej jemně svalil do křesla. V prstech otáčel lahvičkou a zamyšleně nad Potterem uvažoval. Věděl, že Brumbál má o kluka starost. Starý kouzelník nemohl tušit, co se s ním děje. Kdyby si klukova týrání byl vědom, bylo by naprosto nemožné, aby tady dnes Potter ležel a růst měl poznamenaný chronickou podvýživou.

Jak neuvěřitelné, že si tento muž, tato všudypřítomná postava jeho vlastního života, nebyl vědom šíře špatného zacházení s Potterem. Brumbál kluka miloval jako vlastního, a přesto naprosto neznal chlapcovy životní podmínky.

Postavil lahvičku neutralizačního činidla na stůl, protože se rozhodl je nepodávat a jen počkat, až to z kluka vyprchá. Vlivem lektvaru bude jen spát a pak, možná, svedou krátký rozhovor.

ooOOoo

Chlapec sebou nakonec zmateně zavrtěl a vypadal lehce znepokojeně při zjištění, že usnul ve studovně. Snape mlčky Potterovi pokynul, aby se posadil ke stolu naproti němu, a vyčaroval sklenici dýňového džusu. Potter byl příliš žíznivý, aby se poddal své podezřívavosti, a vděčně se pustil do pití, přičemž občas vrhl pohled na Snapea, který tam seděl a známkoval papíry.

Po dlouhém čase, kdy kluk už pohár téměř dopil, Snape nadhodil plánované téma.

„Řekni mi, Pottere,“ začal stroze. „Je si ředitel vědom toho, že tě tví mudlovští příbuzní drželi o hladu a pod zámkem?“

Chlapci zaskočil dýňový džus a Snape pobaveně sledoval, jak se zakuckal. Nemotorný jako vždy. Jakmile se kluk dostatečně zotavil, zelené oči naplnila panika a střetly se s jeho. Vzápětí z Potterovy tváře vyprchala veškerá barva, tedy až na dva fascinující fleky na tvářích.

„Pro – ja – Musel jste se zbláznit, jestli si –“

Snape protočil očima nad tím nesrozumitelným pokusem o odvedení rozhovoru jiným směrem.

„Pottere, neobtěžuj se s popíráním. Před pár hodinami jsi byl dostatečně sdělný o péči, které se ti dostalo z rukou tvých příbuzných. Požaduji jen vysvětlení, než si vyvodím vlastní závěry. Takže, věděl to ředitel?“

Ještě než jej vůbec napadlo kluka se zeptat, už odpověď znal. Samozřejmě to Brumbál nevěděl. Ať už mysl starého kouzelníka tížilo cokoliv, toho malého chlapeckého hrdinu opravdu miloval. Tohoto si byl Severus vědom až příliš dobře. Pokud by Brumbál o týrání věděl, buď by Pottera z dosahu Dursleyových zcela odstranil, nebo by se mezi ty mudly vrhl s dostatečnou prudkostí, aby je vyděsil natolik, že by se ke klukovi chovali s větším respektem.

Věděl to však i Potter?

Snapea přepadl příval pomstychtivé radosti, když chlapcovou tváří přeběhl temný výraz a zelené oči se zatřpytily dlouze živenou bolestí a trápením.

„Samozřejmě, že věděl,“ hořce odpověděl Harry a upřel pohled na pohár dýňového džusu. „Dopis z Bradavic, který mi poslal, byl dokonce adresovaný do mého přístěnku.“

Pitomý kluk. Ty obálky byly adresovány magicky. Opravdu věřil, že se Brumbál usadil a sám všechny pečlivě nadepisoval?

„Chápu,“ odvětil Snape tiše a v hlase nedal nic znát.

Potter se na něj stále ještě nedíval, jen vztekle zíral do poháru. Na koho se zlobil? Na ty mudly? Brumbála? Na sebe?

Ach, jak doufal, že si představuje Brumbála, když zírá takto upřeně. Jak báječné by bylo vědomí, že kluk se vzteká na ředitele, který jej tak zoufale zbožňuje. Že muži, který se k Severusovi choval hůř než k lejnu seškrábnutému z bot Pobertů, se dostane něčeho z jeho vlastní medicíny.

Snape však v tom hněvu a zášti rozpoznal rozpaky. Klouby chlapcovy tak pevně sevřené ruky ostře zbělely.

„Nikdy jsi o tom nikomu nic neřekl, že?“ uvědomil si Snape najednou. „Jsem první, kdo to špatné zacházení objevil.“

„Dursleyovi ví,“ odsekl Potter ostře. Tváře mu ještě víc zrudly a vytrvale odmítal podívat se Snapeovi do očí.

Snape na něj zíral. Jak pozoruhodné. Jak absolutně pozoruhodné.

Jak úžasný vtip osudu, že právě on byl obdarován takovou informací. Potter si to zjevně neuvědomil, ale Severus ano – tato nová pikantní novinka znamenala naprostou moc. Brumbálovo sentimentální srdce by puklo, kdyby se dozvěděl, do jakého týrání chlapce svěřil.

Zatajil jsi ho přede mnou kvůli jeho ochraně, pomyslel si temně pobavený Snape. Ach, podívej se, řediteli, co jsi mu provedl. Podívej se na svoji úžasnou práci.

„Říkal jsem vám, že mě nikdy přímo netrápili hladem,“ najednou si trval na svém Potter, ale stále se vyhýbal Snapeovým očím. „Jen mě někdy nedali najíst. A nikdy mě nedrželi pod zámkem.“

„Ne?“

„Ne!“ Potter na něj zlostně zazíral. „Ne jako vy, jako vy naprosto bez důvodu. Jen když jsem byl v průšvihu.“

No, v tomto měl ten kluk možná pravdu. Opravdu neměl žádný bezprostřední důvod, aby mu zabránil vyjít z pokoje. To ale Snape rozhodně nebyl ochotný připustit.

„Aha… Vzpomínám si,“ připustil Snape přehnaně zamyšleným tónem. „Já skutečně jsem monstrum vedle tvých milovaných mudlů. Dovolil jsem si uvrhnout tě do opulentní ložnice, zatímco oni ti přidělili úžasnou výsadu používat přístěnek. Máš volný přístup k vybavení pod touto střechou, ale oni ti dovolili jít… na záchod, jak jsi, myslím, řekl. Předpokládám, že byli tak laskaví, a také ti toto privilegium ponechali?“

Potterovy rozpaky neuvěřitelně vzrostly.

Snape se nemilosrdně usmál a ještě přitlačil. „Kolikrát za den tě pouštěli ven, Pottere? Dvakrát? Třikrát?“

Cosi chlapcovýma očima probliklo a to jej zaskočilo. Hanba. Ponížení. Opravdu jej –

„Bylo to pevně dané?“ nevěřícně se zeptal Snape. Opravdu jen doufal, že kluka vytočí. Nemyslel si…

Potter zase zíral do poháru. Tentokrát Snape neměl potíže uhádnout, že pohár zastupuje jeho.

„Dvakrát. Ale v noci jsem vyklouzl, když jsem musel,“ zamumlal Potter. „Nemohl jsem, když jsem pak byl v Dudleyho pokoji, protože měl zámky. Ale když jsem byl v přístěnku, tak vždycky.“

Snape věděl, že by měl tuto informaci zpracovávat v kontextu hodin nitrobrany, kterou se pokoušel kluka naučit, ale opravdu… Bylo to příliš odhalující.

Když teď věděl o jeho výchově, ten kluk najednou dával smysl. Potterova nezodpovědnost, odmítání uposlechnout jednoduché pokyny a neochota důvěřovat ostatním, kteří byli zjevně zkušenější než on. Vzdor, s jakým vždy vítal Snapeovy pokusy o ovládnutí jeho vzpurného chování. Jak by se mohl sklonit před jakoukoli autoritou? Vždy byla použita proti němu.

Jeho teorie se potvrdila, když Potter vybuchl hlasem zesíleným falešnou statečností: „Předpokládám, že to řeknete svým nechutným zmijozelským, že? No, hádejte co? Je mi to jedno. A můžete Draco Malfoyovi říct –“

„Samozřejmě, že jim nic neřeknu, P –“ zaškobrtl o jméno, „Harry.“

To chlapce šokovalo. Najednou zvedl zrak a poprvé mu s nechápavým zamrkáním pohlédl do očí.

„Mezi otcem a synem existují jisté věci, které by měly zůstat uchovány v tajnosti,“ dodal Snape jemně.

V duchu se ušklíbl nad naprostým úžasem vepsaným v chlapcových rysech. Opravdu to děcko věřilo, že by se tak mocné informace vzdal, aniž by ji nejdřív využil?

Ach, ale on ji chtěl využít, a to plně. Měl v úmyslu, aby díky ní Brumbál bolestí krvácel.

Nečekal, že se na to Potter bude dívat z tohoto úhlu pohledu. Kluk sice mohl být Snape, ale nebyl Zmijozel. Viděl pomalý mechanismus nebelvírského mozku, jak luští detaily, pokouší se rozeznat motivy ve Snapeově zdánlivě matoucím chování. Potter však nevěděl naprosto nic o Snapeově minulosti s ředitelem, takže neměl klíč k odemknutí záhady Snapeových myšlenek.

Neuvědomí si zbraň, kterou mu nevědomky vložil do rukou. Nepochopí skutečný směr jeho taktiky.

A ačkoliv tato informace bude časem užitečným nástrojem, v této chvíli se udržení tajemství ukazovalo být prostředkem k chlapcově důvěře…

„Neřeknete jim to?“ žasl Harry, jako by nemohl věřit svému štěstí. „Opravdu? Ale oni by to rádi slyšeli. Vsadím se, že Malfoy by z toho byl celý pryč. Proč –“

„Proč bych měl?“ zeptal se tiše Snape. „Zmijozel může být mojí kolejí, ale ty jsi, koneckonců, má krev.“

Sakra. Sakra! Klukovy oči se přimhouřily a mohlo to být jedině podezřením. Možná zatlačil příliš moc, příliš rychle.

No, možná nastal vhodný okamžik pro trochu zamlžení.

„Toto odhalení vrhá světlo na něco, co mě předtím poněkud mátlo, to musím přiznat.“

Potter na něj zvědavě koukl, podezření mu z rysů vymizelo.

Dobře. Velmi dobře.

Snape ze zásuvky stolu vytáhl jistou inkriminovanou věc a se slyšitelným žuchnutím ji položil před překvapeného chlapce. Potter na knihu nekonečnou chvíli zíral a pak obrátil užaslé oči na Snapea.

Snape ten pohled vydržel, zatímco jej chlapec opatrně, pozorně zkoumal. Vzápětí se do Potterovy tváře vkradl opatrný pocit porozumění prodchnutý jistou nedůvěrou.

Ano, Pottere, pomyslel si Snape bezděčně. V tomto případě si budeme rozumět.

Dlaní udeřil do knihy a obrátil tak k ní chlapcovu pozornost.

„Nic život ohrožujícího, Pottere,“ přikázal přísně. „Nechceš jít do Azkabanu za zabití mudly.“

Potterův výraz byl zcela nečitelný.

Snape najednou ztratil jistotu a naklonil se, aby se setkal s klukovýma očima. „Jestli se něco z toho pokusíš seslat na ,“ pohrozil tiše, „ukážu ti, jak temné ty kletby dokážou být. Rozumíš?“

Harry mlčky přikývl a zdálo se, že nemůže odtrhnout zrak od svazku Spřízněné a příbuzenské kletby, který nevinně spočíval na okraji stolu. S úšklebkem, který chlapec nedokázal zachytit, se Snape v duchu pobavil představou Brumbálova zklamaného výrazu. Dovedl si představit ředitele, jak nesouhlasně zírá přes stůl na něj, nebo na Pottera poté, co urovná nešťastnou příhodu, která se odehrála v mudlovské domácnosti.

Teď už věděl, proč kluk tu knihu chtěl. A, upřímně, nemohl říct, že by se mu divil. Dopřejme Potterovi trochy té dobře namířené odplaty. A dopřejme řediteli konfrontace s jeho vlastními chybami. Severus si vychutná každý okamžik.

Jakmile Potter použije na své mudlovské příbuzné jednu kletbu, Brumbál to zjistí. A až se všechny ty odhalené skutečnosti díky chlapcovým akcím vyjeví, nikdo nebude moci Snapea vinit z podněcování přímé konfrontace ředitele s následky jeho chyb.

„Řeknu domácím skřítkům, aby připravili něco k snídani,“ pravil Snape. „Minky tě hned doprovodí do tvých komnat.“

S posledním letmým pohledem na Pottera jej nechal sedět a zírat na tu knihu.

Nevšiml si temnoty shromažďující se v chlapcových očích.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 15.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Jen krví spojeni - 12 Od: margareta - 11.01. 2016
Sbližování pokračuje! Už začínají mít oba dva podobný náhled na Brumbála i s tou jeho neomylností! A Harryho začíná přitahovat černá. Jenom aby se pak Snape nemusel chytit za nos, když se ukáže, jak moc se mu synáček potatil!! Ale myslím si, že v prvním sledu chce, aby kluk dostal možnost se bránit. Rozzuřit a zesměšnit Brumbála je třešnička na dortu. No, to bude ještě dílo! A co teprve, když se sčuchnou doopravdy a nafest!!! Děkuji, moc se mi povídka líbí!

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: JSark - 30.11. 2015
Ajaj, to nedopadne dobre. Aby okrem vlasov a nosu nezdedil aj sklony k čiernej mágii. :)

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: solace - 05.05. 2015
Tak Severusovi to konečne docvaklo. Bravó! No nezdá sa, že by pod vplyvom nových informácií zmenil nastavený kurz. Stále je rovnaký sebec, pripravený využiť každučký detail na to, aby sa pomstil Dumbledorovi. Čo ho, samozrejme, stavia na rovnakú úroveň. Pokým sa nechá ovládať takýmito nízkymi pudmi, nie je o nič lepší ako on. Navyše sa ukazuje, že Harryho dosť podcenil. Nemal by zabúdať, čia krv mu koluje v žilách. Vďaka za preklad, Lupina.

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: mami - 27.04. 2015
...nuž skutočne sa nedá povedať, žeby sa Severus líšil od Durslayovcov... Teda, hádam až na niektoré momenty, keď he dokonca ešte horší...

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: saunts - 31.03. 2015
Týjo! Zlý Severus! :D .. jsem zvědavá, jak na to bude reagovat Harry, až zjistí, že informace o jeho týrání chce Snape zneužít, místo toho, aby ho trochu pochopil a politoval ho! Super kapitola :-)
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 01.04. 2015
No jo, zlounovi jsem prostě nemohla odolat :-) Otázka je, co vše Harry zjistí. Severus je přece jen Zmijozel, co umí ukrývat informace. A druhá otázka, zda Harry vůbec od Severuse politování čeká... Rozhodně to bude zajímavé :-) Díky moc za komentář, saunts :-)

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: samba - 28.03. 2015
Stále taková deprese,já vím, že se to změní a vztah musí projít vývojem.Musím si přečíst tvá ujištění a vysvětlení, že to vše okolo je začátek poznávání.Protože já to pořád nevidím a necítím, jen tu zlobu na Brumbála a možná i trochu světýlka ale hodně daleko.Děkuji a těším se
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 28.03. 2015
Ano, toto není zrovna lehká povídka, ale kvůli tomu světýlku to stálo za překlad. Jen si hold musíme užít Snapea Smrtijeda.Vydrž :-) Děkuji za komentář, sambo :-)

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Jacomo - 27.03. 2015
Merline, ten Snape tu přemýšlí úplně zcestně! Má v sobě tolik zášti, tolik hořkosti vůči Brumbálovi, že naprosto pomíjí, co by to všechno mohlo znamenat pro Harryho. V tuhle chvíli si nejsem jistá, kdo z těch dvou dospělých je horší - jestli Albus, který odložil malého sirotka u dveří takřka cizích lidí a za 10 let se vůbec neobtěžoval zkontrolovat, jak se mu vede, nebo Severus, který má před sebou vlastního syna trpícího následky podvýživy a psychického i fyzického týrání a dokáže myslet jen na to, že se tou informací pomstí řediteli? Oběma je srdečně jedno, co ten kluk cítí? Jak mu asi je? Zřejmě oba zastávají názor, že chudoba, ústrky, hlad a násilí (!) zocelují charakter? Je mi z nich na nic Nedostatek důvěry k dospělým jde přece vyložit jako neúcta k autoritám, pokulhávající sociální návyky jako drzost a schválnost a... S vědomím tohohle všeho v pozadí je pak poslední věta kapitoly mnohem logičtějším vyústěním Harryho vývoje než pohádkový heroismus prezentovaný v původních knížkách. Uf, to jsem se rozohnila. Ale mě to vytáčelo už v kánonu - copak to vážně nikdo neviděl??! P.S. Malá odbočka - čtu nadšeně i všechny komentáře ke kapitolám, a jelikož vím, co přijde, strašně moc si ty spekulace užívám. A se snapeovským úšklebkem si cynicky říkám: Vážně si myslíte, že nemůže být ještě hůř? :-))
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 27.03. 2015
Tak já se tu snažím uklidňovat, že bude vše OK a Ty mi tady podrýváš morálku I když je fakt, že hůř bude, ale jinak. Severus je tu na zapleštění. On asi nikdy nebude takovým tím obětavým tatínkem. Zatím myslí jen na sebe, ostatně dělal to tak celý život. Uvidíme, jak s ním Harry otřese, až jej líp pozná. Teda my víme... Jo, rozhodně tu máme dva adepty na průplesk. Nevím, co motivovalo Brumbála. Je obecně známo, že z týraných dětí vyrůstají tyrané. A Harry týraný byl. Zavírat dítě do přístěnku, omezovat ho v jídle a odmítat mu projevit aspoň trochu lásky, to je podle mě týrání. A jak píšeš, ona neústa k autoritám - nedůvěra v dospělé, to je důsledek výchovy. CHápu, že první díly HP jsou psané pro děti, že se Rowla soustředila na dobrodružství a černobíle viděný kouzelnický svět (jako v pohádkách), ale v pozdějších dílech to mohla rozvést. Ještě že máme FF Díky moc za komentář, Jacomo
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Jimmi - 29.03. 2015
Všetky komentára ako keby mi brali slová z úst, ale tento stojí za všetky. Takto isto to bolo v kánone, prečo to nikto nevidel? Ale nielen Brumbál, prečo Weasleyovci a ostatní ani raz čo i len z diaľky neskontrolovali Harryho? A tá susedka Figgová tam bola až neskôr alebo do začiatku na neho dozerala? (spomínam si pár FF, kde k nej chodil - aj s Dracom - ako malý chlapec, neviem,či to nebolo len tam).  Toto a Slizolinčanov nemôžem Rowly odpustiť. A nijako rozumne to nezdôvodnila, asi sa jej to hodilo...  ach jo, Lupina, díky moc za preklad
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 29.03. 2015
Že jo? Jak tohle kouzelnický svět mohl dopustit? Podle mě Harry je týrané dítě. A se Zmijozely to mám stejně. V dětských příbězích mi nevadí postava absolutního zla - Lord Voldemort, ale brát Zmijosel jako ty špatné, to je síla. Vždyť to děcka učí předsudkům, ostrakismu... No, máme co řešit na sletu :-) Díky moc za komentář, Jimmi :-)

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Zuzana - 25.03. 2015
Albus sa už za tie roky čo žije mohol naučiť, že nie je vševediaci. Veď neustrážil Toma, ani Severusa a mnoho iných tiež ale najhnusnejšie bolo ako nechal nádej celého čarodejníckeho sveta žiť v prístenku a hladovať. To ho vážne nikdy nekontroloval? Dúfam, že sa dozvie všetko čo sa Harrymu dialo. Ďakujem za preklad.
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 26.03. 2015
Že je to divné? Byl tak vševědoucí a toto nevěděl? To se vůbec nestaral, jak se Harrymu vede? No nevím, ale to snad i sociálka si zkontroluje umístěné děti. Albus ještě na scéně bude, tak uvidíme. Díky za komentář, Zuzano

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: arabeska - 25.03. 2015
Tak Brumbála už definitivně nemůžu ani cítit. Souhlasím se všemi komentáři a pod každý se podepisuji. Ať si lámu hlavu jakkoliv, prostě neexistuje ospravedlnění pro Brumbálovi totální ignoranci. Snapeovské geny se pěkně projevují, čím dál lepší *ďábelsky se chechtá* Ojoj, už aby byla další středa! Uklidňuje mě, že říkáš, že si ještě užijeme nekladného Severuse, moje úchylka exponenciálně roste. A nevím, co si mám myslet o poslední větě. Aby to Harry s tím mstěním nepřehnal. Samozřejmě plně podporuju, když "potemní" po otcově vzoru, ale aby z toho nebyl... dyzástr... Děkuji za další krásnou kapitolu. Slupla jsem ji ani nevím jak ) 
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 25.03. 2015
Jo, to se to užívá ďábelský Severus, když víme, že to dobře dopadne A s tím dyzástrem (:-DDDD) tušíš správně. Harry začne projevovat zmijozelskou stránku, ale i tak v něm bude tan Nebelvír. Řekněme to tak, budou to mít kluci spolu těžké. A my si to užijem Těší mě, že se líbilo Dík za komentář, arabesko

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Marti - 25.03. 2015
Nenapadá mě nic, čím by mohl Brumbál ospravedlnit, že nechal Harryho vyrůstat v takových podmínkách. Naděje kouzelnického světa si snad zaslouží slušné zacházení, určitě by šlo zařídit, ať už po dobrém, nebo po zlém - stačilo by pár návštěv Hagrida a hned by bylo líp. No a jestli bude Brumbál tvrdit, že o ničem nevěděl, tak se stavím do fronty na čištění žaludku hned za Severuse. Protože sebrat mimino, zapřít ho biologickému rodiči, mrsknout ho k příšerným příbuzným a pak na něj 10-11 let kašlat, to už značí místo mozku z citronových dropsů kostku. A abych jen nedštila oheň a síru, tak se mi strašně líbí, jak Harry pomalu ale jistě začíná projevovat jisté snapeovské rysy, a na oplátku Severus začíná přemýšlet víc jako rodič. Sice to není ještě na příbuzenství roku, ale ty záblesky už tam jsou a jsem zvědavá, kam až se vyvinou. A též se přikláním k domněnce, že Harry tu knihu kleteb nechtěl na Dursleyovy, myslím, že v některé z předchozích kapitol byla zmínka o Bellatrix, nebo se pletu? Myslím, že to by byl daleko vhodnější cíl...
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 25.03. 2015
Tys krásně shrnula Brumbála a jeho "nevědomost". A pokud nevěděl, měl se, sakra, starat, že. Navíc šlo o Vyvoleného. Takže buď nevěděl, ale je idiot, že se o jeho vývoj nestaral, ale tomu se mi vážně nechce věřit, nebo jej tam nechal záměrne. Obojí tedy ale na Brumbála vrhá špatné světlo. Harry začíná být trochu jako otec Severus trošičku začíná projevovat otcovské chování, jen aby ten trend vydržel A ano, Belatrix byla zmíněna a ještě bude. Nepleteš se Díky za komentář, Marti

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Julie - 25.03. 2015
Severus je tu opravdu velmi zmojozelský, spřádá plány, intriky a plány v plánech... Ale přesto jsme ráda, že pochopil jaké bylo Harryho dětství, bez toho aby ho poznal, by vybudování vztahu nebylo možné. Trošku se obávám, co Harry Dursleyům provede... , zdá se, že opravdu něco od svého otce zdědil, ta chuť k pomstě je až strašidelná, i když pochopitelná. Děkuji za překlad. Těším se na příští středu.
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 25.03. 2015
Otázka zní, jestlipak on Harry Severuse nenechal v omylu. Jestli on tu knihu nechce na někoho jiného :-) A ano, je jen dobře, že Severus získává informace o Harrym. Zatím jen aby se pomstil Brumbálovi, ale přinese to s sebou i vedlejší efekt, že Harryho konečně pozná. Díky moc za komentář, Julie :-)

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: katrin - 25.03. 2015
Hm, tak Severusovi zapadli kolieska? A samozrejme to chce vyuzit? Njn, zvlastne je, ze sa mu zase nedivim, neschvalujem to, ale nedivim sa.. Akurat ma vystrasila posledna veta.. temnota v Harrym moze byt nebezpecnejsia, ako si Severus mysli..
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 25.03. 2015
Správně tušíš, že ta temnota není vůbec dobrá. A Severuse ještě překvapí zmijozelská stránka jeho syna Díky za komentář, katrin

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: denice - 25.03. 2015
Hodně si užívám, jak Severus věnuje zkoumání Harryho čím dál víc času. Je v tom sice spousta bolesti, pomstychtivosti, Severus se pořád cítí strašlivě ublížený, ale myslím, že si tady už trochu lže do vlastní kapsy, když myslí, že ho to všechno zajímá jen proto, aby co nejlíp Brumbálovi vrátil ta léta ponižování a ústrků. Jsem strašně zvědavá, jak Severus zareaguje, až opravdu přijde chvíle odplaty na Brumbálovi- jestli nezjistí, že už mu o ni vlastně vůbec nejde. Jen doufám, že těmito plány neuškodí nejvíc sám sobě. Díky.
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 25.03. 2015
Přesně. Severus si nějak nepřipouští, že by měl o Harryho zájem z jiných pohnutek, než je pomsta Brumbálovi. Jenže problém je, že zatím Severus poznává Harryho a Harry Severuse v podstatě vůbec. No, čekají nás ještě zajímavé kapitoly Díky za komentář, denice

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: miroslava - 25.03. 2015
Nóóó, tak tato kapitolka se mi líbila. Asi jsem až moc škodolibá, ale Brumbálovi to "krvácení" přeji. To má za všechny ty povídky, ve kterých mu toto rozhodnutí, nechat trápit malého Harryho, prošlo. Vždy mě vadilo, že při Brumbálově vševědoucnosti mu tato skutečnost výchovy nevadila, nebo ji přehlížel. No tady to asi nevěděl... ale to má za to! A Severus. Konečně trochu přemýšlí. Sice ty informace shání pro svou malou pomstu řediteli, ale zase věřím, že Harry, i když hodně rozlobený na Dursleyovi, tak jim neublíží. DĚKUJI! Moc děkuji za skvělý překlad, vybrala jsi fantastickou povídku, opravdu. A prosím, nemohla ba být středa častěji v týdnu? Pa
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 25.03. 2015
Harry se chce jen pomstít za smrt Siriuse. Ovšem jak si v tom povede, to si budeme muset počkat. A Severus sice sbírá informace proti Brumbálovi, ale neuvědomuje si, že tím víc poznává Harryho a že to změní jeho názor Že jo, jak to, když Brumbál věděl vše, nevěděl o Harryho hrozném dětství. Já mám pocit, že on ho tam nechal záměrně. Pro vyšší dobro. Moc děkuji za milý komentář, miroslavo Kdybych měla obraceč času, i středa by mohla být častěji

Re: Jen krví spojeni - 12 Od: zekatka0707 - 25.03. 2015
Streda ráno a stále tá istá dilema. Budem odvážna nebudem odvážna, prečítam si to neprečítam si to. Ach, Lupinka čo mi to robíš. Krásny preklad, silný príbeh a tak ošklivý Serverus. Stále dúfam, že vec sa v dobré obráti ...
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 25.03. 2015
:-D No, je to pořádný padouch, co? :-D Ale víš, že takhle dlouho povídku, co neskončí dobře bych nepřekládala, že jo? :-) Jen si hold ještě užijeme Severuse - ne tak úplně kladného hrdinu :-) Díky za komentář, zekatko :-)
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: MajaB - 25.03. 2015
...trochu mě vyděsila věta v závěru: Nevšiml si temnoty shromažďující se v chlapcových očích. ...ale teď se mi ulevilo! Dobře to dopadne! Uff...
Re: Jen krví spojeni - 12 Od: Lupina - 25.03. 2015
No jo, s Marci bychom se do špatného konce nepustili. Maximálně nějaký dojáček ve formě jednorázovky, ale to by tam stálo varování Jen si v klidu užívejte Snapea padoucha

Prehľad článkov k tejto téme:

E. M. Snape: ( Lupina )11.11. 2015Jen krví spojeni - 45 (Závěr)
E. M. Snape: ( Lupina )04.11. 2015Jen krví spojeni - 44
E. M. Snape: ( Lupina )28.10. 2015Jen krví spojeni - 43
E. M. Snape: ( Lupina )21.10. 2015Jen krví spojeni - 42
E. M. Snape: ( Lupina )14.10. 2015Jen krví spojeni - 41
E. M. Snape: ( Lupina )07.10. 2015Jen krví spojeni - 40
E. M. Snape: ( Lupina )30.09. 2015Jen krví spojeni - 39
E. M. Snape: ( Lupina )23.09. 2015Jen krví spojeni - 38
E. M. Snape: ( Lupina )16.09. 2015Jen krví spojeni - 37
E. M. Snape: ( Lupina )09.09. 2015Jen krví spojeni - 36
E. M. Snape: ( Lupina )02.09. 2015Jen krví spojeni - 35
E. M. Snape: ( Lupina )26.08. 2015Jen krví spojeni - 34
E. M. Snape: ( Lupina )19.08. 2015Jen krví spojeni - 33
E. M. Snape: ( Lupina )12.08. 2015Jen krví spojeni - 32
E. M. Snape: ( Lupina )05.08. 2015Jen krví spojeni - 31
E. M. Snape: ( Lupina )29.07. 2015Jen krví spojeni - 30
E. M. Snape: ( Lupina )22.07. 2015Jen krví spojeni - 29
E. M. Snape: ( Lupina )15.07. 2015Jen krví spojeni - 28
E. M. Snape: ( Lupina )08.07. 2015Jen krví spojeni - 27
E. M. Snape: ( Lupina )01.07. 2015Jen krví spojeni - 26
E. M. Snape: ( Lupina )24.06. 2015Jen krví spojeni - 25
E. M. Snape: ( Lupina )17.06. 2015Jen krví spojeni - 24
E. M. Snape: ( Lupina )10.06. 2015Jen krví spojeni - 23
E. M. Snape: ( Lupina )03.06. 2015Jen krví spojeni - 22
E. M. Snape: ( Lupina )27.05. 2015Jen krví spojeni - 21
E. M. Snape: ( Lupina )20.05. 2015Jen krví spojeni - 20
E. M. Snape: ( Lupina )13.05. 2015Jen krví spojeni - 19
E. M. Snape: ( Lupina )06.05. 2015Jen krví spojeni - 18
E. M. Snape: ( Lupina )29.04. 2015Jen krví spojeni - 17
E. M. Snape: ( Lupina )22.04. 2015Jen krví spojeni - 16
E. M. Snape: ( Lupina )15.04. 2015Jen krví spojeni - 15
. Fan Art: ( Lupina )08.04. 2015Harry Snape
E. M. Snape: ( Lupina )08.04. 2015Jen krví spojeni - 14
E. M. Snape: ( Lupina )01.04. 2015Jen krví spojeni - 13
E. M. Snape: ( Lupina )25.03. 2015Jen krví spojeni - 12
E. M. Snape: ( Lupina )18.03. 2015Jen krví spojeni - 11
E. M. Snape: ( Lupina )11.03. 2015Jen krví spojeni - 10
E. M. Snape: ( Lupina )04.03. 2015Jen krví spojeni - 9
E. M. Snape: ( Lupina )25.02. 2015Jen krví spojeni - 8
E. M. Snape: ( Lupina )18.02. 2015Jen krví spojeni - 7
E. M. Snape: ( Lupina )11.02. 2015Jen krví spojeni - 6
E. M. Snape: ( Lupina )04.02. 2015Jen krví spojeni - 5
E. M. Snape: ( Lupina )28.01. 2015Jen krví spojeni - 4
E. M. Snape: ( Lupina )21.01. 2015Jen krví spojeni - 3
E. M. Snape: ( Lupina )14.01. 2015Jen krví spojeni - 2
E. M. Snape: ( Lupina )07.01. 2015Jen krví spojeni - 1
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )30.10. 2014Jen krví spojeni