Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Etapy naděje

1. kapitola

Etapy naděje
Vložené: Jimmi - 23.02. 2015 Téma: Etapy naděje
Luci.e.n nám napísal:

ETAPY NADĚJE

Stages of Hope

Originál: https://www.fanfiction.net/s/6892925/1/Stages-of-Hope

Autor: Kayly Silverstorm

Překlad: Luci.e.n

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 1

Hluboko v útrobách Gringottovy banky zápasili Harry Potter a Hermiona Grangerová s drakem.

Situace se nevyvíjela moc dobře, což však bylo v těchto dnech tak normální, že si s tím stěží dělali starosti. Vlastně byli příliš zaneprázdněni, než aby si toho vůbec všimli.

Zatímco Hermiona měla co dělat, aby udržela štít proti dračímu ohni, Harry Potter, vůdce dosti chabého odboje proti Voldemortovi, právě dostával na frak od zámku na dveřích.

Starobylého zámku, pro upřesnění, ale vyrobeného skřety a pekelně tvrdohlavého.

„Už moc dlouho nevydržím,“ zakřičela Hermiona a její štítové kouzlo zablikalo pod náporem plamenů.

„Nic nezabírá,“ zakřičel zpátky. „Chceš to zkusit?“

Přikývla, a když ten hloupý - a obrovský - drak nabíral dech, dobře nacvičeným pohybem si vyměnili pozice.

Ne že by to bylo co platné.

Seslala na zámek každé kouzlo, co ji Kratiknot, Bill Weasley a bradavická knihovna kdy naučili. Kov ožehnutý, ale trezor Lestrangeových zůstával zabezpečen. Zatracení skřeti!

Harryho štít stále držel, ale ani on jej nemohl udržet napořád. Slyšela, jak se zvuky boje přibližují. Lenka a Neville byli sehraný tým a v úzkých tunelech mohli i dva lidé vzdorovat početní převaze, ale ne donekonečna.

„Musíš vyvolat zložár!“ zakřičela Hermiona.

Přes drakův řev stěží slyšela svůj vlastní hlas, ale Harry jí rozuměl.

„Nevíme co v tom trezoru je!“ zakřičel zpátky. „Mohli bychom vyvolat magickou řetězovou reakci…“

„Taky by nás mohl zabít drak! A to hodně brzo!“

Harry zaváhal. Hermiona věděla, že zvažuje jejich situaci a nepřichází na jinou možnost. Viděla, jak jeho rysy ztvrdly a věděla, že s ní souhlasí.

„Výměna pozic... teď!“ zařvala a naposledy vztyčila štít, zatímco ten Harryho zmizel. .

Tentokrát to bylo těžší. Cítila sílu dračího útoku v každé části svého těla. Už nemohou vzdorovat moc dlouho. Alespoň že Neville a Lenka byli stále naživu a dle zvuků se každou minutu přibližovali...

Najednou ucítila, jak se ovzduší kolem změnilo. Její vlastní magie rezonovala ve vzduchu. Zložár.

Drak přestal útočit – možná i on byl v šoku z jejich troufalosti -, Harry vítězně vykřiknul, dveře trezoru se rozletěly, cosi vybouchlo…

…a Hermiona tonula v magii.

_______________________________________

Mezitím, ve světě velmi podobném a přitom natolik odlišném, seděli za silnými zdmi Bradavic dva přátelé. Z krbu se ozývalo veselé praskání a oheň ve spojení s příjemným rozhovorem vytvářel hřejivou atmosféru. Takto spolu sedět pro ně bylo zažitým zvykem, důvěrně známou situací, která se pravidelně opakovala již od dob, co byli chlapci školou povinní.  

Odbíjení hodin přerušilo jejich rozhovor, a i když ani jeden z nich neměl sebemenší chuť čelit uprostřed noci skotské zimě, povinnost byla povinnost. Dokonce ani Zmijozel se jí nemohl vždy vyhnout.  

„Je to tvoje vina,“ obvinil Severus Snape svého druhého nejstaršího přítele, zatímco si oblékal tlustý černý plášť a zelenou šálu. „Já jsem chtěl vzít službu na podzim, ale ne, ty jsi měl napilno s naháněním té ženské, takže místo popíjení v teple hradu se teď musíme plahočit v té zatracené vánici.“

Jeho společník se zakřenil a řada bílých zubů se zablýskla ve tváři, kterou většinou ženského osazenstva Bradavic považovala za ‚naprosto božskou‘.

„Žárlíš, Snappy?“ zeptal se.

„Neříkej mi tak,“ řekl Severus, ale požadavek pozbýval přesvědčivosti. Tahle slovní přestřelka byla stará jako jejich přátelství a dokonce i tvrdohlavý Severus se již vzdal nadějí, že bude jeho přezdívka z dětství někdy zapomenuta.

„Oh, ale líbí se ti to, já vím že ano…“

„Sklapni, Fluffy, nebo na tebe pošlu Lily,“ povzdechl si Severus, uhasil svíce a poslal na svého přítele lehké bodací zaklínadlo, aby jej donutil k pohybu.

Ten jej lehce odmávnul pryč. Od svého drahého Severuse by po všech těch letech nic jiného neočekával.

„Jsi čím dál pomalejší,“ škádlil. „Myslím, že život plný výzkumu a vědecké činnosti ti nesvědčí.“

Severus se jen zasmál. „Máš na mysli v porovnání s trávením času se stovkami studentů na vlhkém starém hradě? Ne, děkuji pěkně. Jestli existuje jedna věc, která by mě dozajista proměnila v protivného starého mizeru, je to učení.“

„Učit je fajn,“ nesouhlasil jeho přítel, zatímco prošli tichými chodbami a zamířili do třpytivé skotské prosincové zimy. „Musíš je jen umět zaujmout, to je celé.“

„A to děláš jak?“ protáhl Severus. „Děvčata oslňuješ úsměvy a chlapce bystrozorským odznakem? Náročná práce, vskutku.“

Tentokrát letěla kletba Severusovým směrem. Ten ji ale se stejnou lehkostí odrazil a zaměřil svoji pozornost zpět k jejich úkolu. Hradu nic nehrozilo a jeho štíty byly silnější než kdy dřív, ale i jemně spředená síť bradavických ochran měla slabá místa. Jedním z nich byla hranice Zakázaného lesa.

Takže co na tom, že jsou v nejstarší kouzelnické instituci v Evropě, s jedním z nejmocnějších kouzelníků v čele, hlídkovat se musí. I ve vánici.

Severus si povzdechnul. Pak ale svědomitě seslal povinná zaměřovací a rozpoznávací zaklínadla. Zatímco kouzla dělala své, snažil se vymyslet chytrý plán jak dostat za límec svého přítele trochu sněhu. Ach, ty školní radosti.

Avšak výsledky zaklínadel mu vyhnaly všechny podobné myšlenky z hlavy.

„Dva vetřelci,“ zašeptal, oči již upřené do tmy. „Měli by být někde po naší levici. Mohl bys…“

„Jdu na to. Dej mi chvilku.“

Severus jej pomalu následoval, připraven okamžitě vyvolat štítové kouzlo. V soubojích nebyl úplně špatný, ale na rozdíl od svého přítele postrádal zkušenosti a propadl by se do země, kdyby jej někdo přistihl nepřipraveného. Nic se ale nestalo.

„Hej, Severusi, tady!“

Žádná přezdívka, žádný vtip. Severus zrychlil své kroky, až opět stanuli bok po boku.

Zrak mu spočinul na bezvládných tělech mladého muže a dívky, oba ne starší než dvacet let. Leželi blízko sebe, končetiny rozhozené jeden přes druhého, tváře pokryté špínou a krví a přesto vypadali podivně pokojně. Nikde ani známka po tom jak se sem dostali, žádný náznak po dalším vetřelci, což Severusova kvapná kouzla potvrdila. Zohnul se, vzal jim z rukou hůlky a uložil je bezpečně do své kapsy. Teprve teď si dal načas s bližším prozkoumáním.

Téměř okamžitě postřehl, že jsou naprosto špatně oblečeni na tohle roční období. Oba měli na sobě něco, co vypadalo jako několik vrstev roztrhaných trik a svetrů, dívčina pravá paže byla obnažená až na pouzdro na hůlku a chlapcovy kalhoty byly z tenkého materiálu, jaký se nosil spíše v létě. Také měli spálené vlasy. Hodně.

A chlapec měl k boku pevně připevněn meč Godrika Nebelvíra, mytickou zbraň střeženou samotným Brumbálovým fénixem.

„Huh,“ řekl Severus a byl rád, že pouze jeho přítel je svědkem výrazu v jeho tváři.

Sirius Black, ředitel zmijozelské koleje, bývalý profesor Obrany proti černé magii a kumpán Severuse Snapea, pohlédl na svého nejlepšího přítele a spatřil v jeho očích odraz vlastního šoku. Obvyklé jiskřičky se tváří v tvář téhle záhadě kamsi vytratily.

_______________________________________

Pozn. autorky: V příští kapitole nás čeká velmi neochotná Hermiona a také mnoho diskuzí o barvě Snapeových hábitů..

Pozn. překladatelky: Přezdívky, kterými se Severus a Sirius častují, zůstaly nepřeloženy. Zatímco "Fluffy" by se dal celkem jednoduše vnímat jako "Chlupáč" (Sirius je zvěromág, narážka na jeho podobu velkého psa), "Snappy" má dvojí význam. Jednak je to odvozeno z příjmení Snape, za druhé se to dá chápat jako "nevrlý".

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 03.06. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. kapitola Od: mami - 10.03. 2015
Cestovanie časom, alebo nebodaj existencia v dvoch dimenziách naraz? Severus milý k Siriusovi... to bude zaujímavé.

Re: 1. kapitola Od: Neprihlásený - 24.02. 2015
Mňam, tak to vypadá dóst dobře. Těším se, těším, a děkuji:-)

Re: 1. kapitola Od: Leylon - 24.02. 2015
Ježiškove husličky. To teda ešte bude zaujímavé! Svet v ktorom sú Severus a Sirius priatelia to si teda človek poriadne vychutná :)

Re: 1. kapitola Od: Luci.e.n - 23.02. 2015
Děkuji všem za vřelé přijetí Jsem moc ráda, že se vám povídka i překlad líbí! Člověka opravdu hřeje u srdce, když čte takové nadšené komentáře a mám teď ještě větší chuť překládat. marci: "Zohnul se" je nespisovně? Oops Ano, jsem z Moravy. Některá slova jsou pro mě tak přirozená, že ani nepřemýšlím nad tím, že by měly mít správně jiné tvary.  holloway: Zdůvodnění Ronovi absence bude! Jinak já jsem také moc povídek s tématikou cest do minulosti a alternativních dimenzí nečetla, avšak po zhltnutí všech ostatních Kaylyných povídek jsem nepochybovala, že i tato bude stát za to. V záloze jsou kompletně přeloženy 4 další kapitoly, pošlu je co nevidět k postupnému zveřejňování. Pak uvidím, jak budu stíhat se školou a dalšími aktivitami, ale minimálně ta jedna týdně bude! (více nechci slibovat, když to půjde, tak to bude alespoň příjemné překvapení )

Re: 1. kapitola Od: arabeska - 23.02. 2015
Strašně nefér zvyk dělat první kapitoly tak krátké, ale tady jsem nakoukla do originálu a koukám, že se tento vymýceníhodný zlozvyk opakuje u všech kapitol! Doufám, že plánuješ přidávat často *významně pozvednuté obočí* Já se taky řadím k těm, kdo nevyhledávají jiné dimenze. Nikdy mě ani nenapadlo se do takových povídek začíst... ale ono fanfiction je jiná dimenze samo o sobě, takže není, co řešit. Začalo to krásně zhurta a naprosto jsem se zamilovala do Snappyho a Fluffyho (Lupin bude Luppy? ) Čím dál víc se nemůžu dočkat další kapitoly, jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet. Vítej! A díky! 

Re: 1. kapitola Od: Zuzana - 23.02. 2015
Úplne iné a zaujímavé. Už od prvej kapitoly. Páči sa mi, že sú Severus a Sirius kamoši:) Teším sa na pokračovanie a za preklad tejto kapitoly ďakujem.

Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 23.02. 2015
Autorka je zárukou kvality, překlad vypadá skvěle a ten rozjezd! Ani jsem se nestačila pořádně rozkoukat, protože to tedy je fičák Fluffy a Snappy? Jako vážně?! Páni, tak to tady ještě nebylo ) Jsem setsakramentsky navnaděná a zvědavá. Díky za překlad.

Re: 1. kapitola Od: MIRA - 23.02. 2015
Z urputného boja a ohňa do víchrice. Zatiaľ to vyzerá dobre.:) Krásny preklad, ďakujem.:)

Re: 1. kapitola Od: Siruka - 23.02. 2015
Ahojky moc ti dekuju za preklad mooooooooooc se mi to libilo a doufam ze dalsi dil bude co nevidet

Re: 1. kapitola Od: Siruka - 23.02. 2015
Ahojky moc ti dekuju za preklad mooooooooooc se mi to libilo a doufam ze dalsi dil bude co nevidet

Re: 1. kapitola Od: denice - 23.02. 2015
Jen jem tak odběhla od práce a jsem nadšená - je tam Severus, je! A neučí, je kámoš Siriuse Blacka, ctihodmného pana profesora, tak toto je paráda. Nemusím psát, že dychtivě očekávám další kapitoly, že? Díky.

Re: 1. kapitola Od: JSark - 23.02. 2015
Siri a Seve ako najlepší priatelia, no tá predstava... :DD Díky, vyzerá to úplne suprovo. :)

Re: 1. kapitola Od: holloway - 23.02. 2015
Ahoj Luci.e.n, vítej mezi překladatelkami na kizi Stejně jako marci nevyhledávám povídky s alternativními "vesmíry" a návraty do minulosti a tak podobně. Tahle kapitola ale slibuje tolik, že se asi začtu. Snape s přezdívkou Snappy, který nechce skončit jako "protivný starý mizera"? I když ho takového máme všechny rády, tenhle vtipkující a  pošťuchující se zaujal a pobavil. Jsem zvědavá na další z Pobertů. A Ron? Ne, že by mi chyběl, ale vysvětlení proč tam není snad bude... Zkrátka těším se na další kapitolu, navíc když autorka láká na debatu nad barvou Snappyho hábitů, to zní dost neodolatelně Děkuju za skvělý překlad.

Re: 1. kapitola Od: marci - 23.02. 2015
Čekala jsem na pravé poledna - a vyplatilo se! První kapitola vypadá rozhodně zajímavě. Obecně jiné časové dimenze moc nevyhledávám, ale tento vypadá čtivě a autorka je rozhodně zárukou kvality. Zatím jsem nadšená. Severus na scéně, není profesor a jeho nejlepší kámoš je Sirius Black??? paráda. Jejich pošťuchování se mi moc líbilo... co já vlastně prodi těm jiným dimenzím mám??? Takto je to správné! Moc se mi líbil překlad, krásně se to četlo nejsi z Moravy? "Zohnul se" mě pobavilo - Lupinka mi občas do textu také propašuje něco z Valašska - vždycky mě to potěší, i když jí to opravuji Shrnuto a podtrženo - skvělá kapitola i překlad, moc se těším na pokračování!!! Díky, luci.e.n!!

Re: 1. kapitola Od: Lupina - 23.02. 2015
Strašně se těším na tuto dimenzi, kde si Lily vzala Remuse a Severus se kamarádí se Siriusem. A líbí se mi, že Harry a Hermiona už nebudou puberťáci,že už nejsou školáci. Takže rozjezd máme za sebou a už se těším na pokračování. Moc děkuji za překlad, Luci.e.n, četlo se to krásně :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

kayly silverstorm: ( Luci.e.n )19.11. 2016Epilog
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )13.11. 201631. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )05.08. 201630. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )05.07. 201629. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )22.05. 201628. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )14.11. 201527. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )06.11. 201526. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )23.10. 201525. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )17.10. 201524. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )24.09. 201523. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )04.09. 201522. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )28.08. 201521. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )14.08. 201520. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )07.08. 201519. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )24.07. 201518. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )10.07. 201517. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )03.07. 201516. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )26.06. 201515. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )23.06. 201514. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )15.06. 201513. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )01.05. 201512. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )24.04. 201511. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )17.04. 201510. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )10.04. 20159. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )03.04. 20158. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )28.03. 20157. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )20.03. 20156. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )13.03. 20155. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )06.03. 20154. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )03.03. 20153. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )27.02. 20152. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )23.02. 20151. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Luci.e.n )22.02. 2015Úvod k poviedke