Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2014 Snamione

Šťastné Vánoce, Severusi

Advent 2014 Snamione
Vložené: marci - 12.12. 2014 Téma: Advent 2014 Snamione
marci nám napísal:

 


12. december 2014

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Merry Christmas, Severus

Šťastné Vánoce, Severusi

 

Autor: draco-severus-mmm

 

Překlad: marci 

Beta: Lupina

 

Povolení k překladu: Autorka souhlasí s překladem; Thank you, d-s-m J

 

Originál: https://www.fanfiction.net/s/7673734/1/Merry-Christmas-Severus

 

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží draco-severus-mmm. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

 

Drama 

Hermiona G. & Severus S.

 

Rating: 13+ 

Kapitol: 1

Slov: 1.324

 

Shrnutí:  Hermiona přišla o Vánocích se svojí rodinou navštívit hrob bývalého profesora, aby společně uctili památku nejméně doceněného hrdiny druhé kouzelnické války, zatímco řečený profesor vše zpovzdálí sleduje.

 

AN: Ahoj všichni! Je sváteční čas, takže jsem zde s vánoční fanfikcí pro rok 2011. Už se z toho stává tak trochu osobní tradice… J

 


Šťastné Vánoce, Severusi

Hermiona Weasleyová stála před hrobem svého bývalého učitele lektvarů a mlčky přihlížela, jak Ron pokládá věnec černých růží pod pamětní desku se jménem profesora Snapea. To, co pro její rodinu před lety započalo coby improvizovaná návštěva, skončilo nakonec jako vánoční tradice. Nevěděla proč, ale bylo to něco, na čem lpěla, a bylo to také něco, v čem jí mohl Ron šťastně vyhovět.

„Byla čest vás poznat,“ zaslechla jej zamumlat.

Nikdy by nepovažovala za možné, že tato slova z úst svého manžela uslyší. Ronova nenávist ke Snapeovi téměř převyšovala tu Harryho, a přesto, jak roky míjely a oni dospěli, oba dokázali ve svých názorech na něj zcela obrátit. V Harryho případě se to dokonce promítlo do pojmenování jednoho z jeho dětí po bývalém profesorovi. 

Hrob před nimi přesně vystihoval někdejší profesorovo vystupování – působil stejně strohým dojmem… Snape osobně mohl ztělesňovat dramatickou postavu, ale Hermiona si byla jistá, že nepatřil k těm, kdo žijí ve zpupném blahobytu. Podle všeho, co jí Harry řekl na konci války, Snape přišel na svět jako chudé dítě, vyrůstal v nemilující rodině s násilnickým otcem a matkou utápějící se v depresích, a dlouho toužil utéct do Bradavic, ve kterých viděl svůj pravý domov. Byl to velice smutný příběh, ačkoli, naneštěstí, pouze jeden z mnoha dalších, se kterými se setkala. A bylo docela zajímavé, jak jeden každý z těch životních příběhů skončil.

Vše, co Snape učinil, jak věděla, dělal kvůli ochraně Harryho, prostě proto, že byl Lilyin syn. Muselo být hrozné ji tolik milovat a vidět, jak se vdává a dává dítě zrovna tomu muži, který převzal řetěz šikany od jeho otce.

Hermiona postrčila kupředu své malé děti, aby položily květiny na hrob učitele, se kterým se nikdy osobně nesetkají, ale kterého znaly prostřednictvím všech těch příběhů vyprávěných na dobrou noc. Malému Hugovi bylo jen pět let, ale neoblíbil si historky o svých rodičích, nýbrž o profesorovi, který položil život při ochraně jemu podobných, kouzelníků dvojí krve ve světě, kde nadřazenost čistokrevných až teď začínala ztrácet na důležitosti.

Hugo se okamžitě usadil před hrobem a sklonil hlavu.

„Šťastné Vánoce, pane Snape,“ řekl vážně.

Také Hermiona sklonila hlavu a do očí jí vyhrkly slzy nad tím dojemným gestem. Ron si nikdy neuvědomil, jak na ni profesor Snape působil, a ona věděla, že to ani nikdy nezjistí.

Vždycky nenáviděla Snapeova jedovatá slova, slova zamířená na ni, či slova týkající se její osoby, obzvlášť když sama se jej neustále snažila potěšit. Viděla v něm zosobnění toho, čím se doufala stát. Věděla, že není zámožný jako její rodiče, ale býval nejbystřejším studentem své generace, stejně jako byla ona v té své. A přes všechna rozptýlení v jeho životě stále dokázal připravit na OVCE všechny své třídy. Žil dvojí život po celé roky, nikdy neměl možnost být sám sebou, a to vše kvůli rozhodnutí, které učinil, když mu bylo sotva šestnáct. Kdo v tomto věku nedělá hloupá rozhodnutí?

Ale on pro ni znamenal ještě víc. Kdyby nic jiného, byl její první láskou.

Věděla, že by ho její city k němu odpuzovaly; každý si myslel, že Snape je sotva člověk, že se mu nedostává jakýchkoliv citů vyjma nenávisti. Ale ona byla chytřejší. Mezi láskou a nenávistí je tenká linie a po tom všem, co jí Harry v těch posledních letech řekl, nyní chápala, proč byl tak plný záště.

Nicméně jako sotva třináctileté dítě nemohla rozumět tomu, proč se na ni dívá s odporem. Jak mohl být někdo takový učitelem? A přesto se od něj nikdy neodvrátila, když vysvětloval různé možnosti využití rukavic z dračí kůže, komářích larev nebo broučích očí. Neodtrhla oči od jeho tváře, sledujíc lehké naklonění jeho hlavy, když jen zlomek vteřiny zvažoval nejlepší způsob, jak vysvětlit příčiny v pozadí čehosi, sledovala ty černočerné oči zářící vášní, byť utlumenou místností přeplněnou ignorantskými studenty, a klouzavý pohyb během jeho cesty třídou při kontrole kotlíků.

Jeho postava působila tak impozantně. Byl poměrně vysoký, možná šest stop a čtyři palce, a i ramena měl docela široká, jako by se od dob jeho mladosti rozvinula a stala se v dospělosti mnohem mohutnějšími. A pokud jde o jeho hlas, to hluboké zabarvení téměř rezonovalo ve frekvenci nižší, než byla pro lidské ucho zachytitelná, což způsobovalo, že všechny hlavy v místnosti se nakláněly kupředu v očekávání jeho příštích slov.

V Hermioniných představách byl dokonalým mužem. Po celé následující roky si přála, aby všichni muži byli tak loajální a přemýšliví, jako býval on, ale pokaždé zůstala rozčarovaná. A během svého druhého roku po boku Rona si uvědomila, že nikdy nebude existovat další Severus Snape. Nikdy zde nebude další muž, který by obětoval tolik, co obětoval on v zájmu druhých. A potom dlouho plakala.

A znovu plakala nyní, když stála před jeho hrobem. Bylo tak bolestné vědět, že nikdy neměl blízkou rodinu, jako měla s sebou ona teď. A proto se její rodina vracela každý Štědrý večer, vždy v šest hodin, aby strávila několik minut s jedním z nejméně doceněných válečných hrdinů.

Jak tak všichni mlčky postávali a hotovili se k odchodu, Hermiona jim pokynula, aby ji nechali chvíli o samotě. Ron se na ni podíval zvědavě, ale přikývl a odvedl děti pryč, aby poskytl jejich matce nějaký čas pro sebe.

Jakmile věděla, že je sama, pokročila blíž k hrobu a poklekla.

„Nikdy jsem vás nepřestala milovat,“ zašeptala. „A nesmírně vám děkuji za všechno, co jste pro nás udělal.“

Poslala směrem k hrobu vzdušný polibek, povstala a odešla.

Severus Snape stál vpovzdálí a ze své vyhlídky celou scénu před svým hrobem sledoval. Netušil, že o něm někdo smýšlí takovým způsobem a její slova mu vyrazila dech. Opravdu na ni mohl udělat takový dojem? Sledoval její rodinu zastavovat se u jeho hrobu už řadu let, během toho vždy obávaného Štědrého dne, a přesto se pokaždé domníval, že tak činí jen z respektu k němu.

„Děkuji, paní Weasleyová,“ zašeptal nakonec v odpověď.

Věděl, že ho nemůže slyšet, ale cítil se lépe, když to řekl.

Pak Severus sledoval, jak Hermiona posílá vzdušný polibek směrem k hrobu (další překvapení!) a míří ke své rodině. Dlouho upíral zrak na místo, kde stála, než se odhodlal k odchodu. Jak opouštěl svůj vyhlídkový bod, na rtech mu pohrával drobný úsměv, zatímco si v mysli znovu a znovu přehrával celou scénu. Když se teď mohl těšit, že ji následující rok ve stejném čase opět spatří, získal Štědrý den konečně nový význam.




AN: Užila jsem si psaní, doufám, že jste si užili čtení! ;-)

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: ivy - 02.05. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: ivy - 02.05. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 01.09. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: silrien - 05.03. 2017
To je tak smutné. Děkuji

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: Jimmi - 03.01. 2015
Doháňam resty. Okrem fantastického prekladu má poviedka jedno dôležité plus: Severus to prežil. Môžeme dúfať, že niekedy v budúcnosti, po Epilógu...  asi rovnako ako vždy dúfame pri každom náznaku dramione... že sa Ron niekam vyparí, že si skrátka Severus zaslúži to, čo by mal. Ďakujem, bolo to nádherné. 
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 15.01. 2015
Také doháním resty (koukám, že mám zpoždění ještě větší; dnes jsem končně dočetla dramione a pokračuju tam, kde jsem skončila se čtením snamione) Také to na mě působilo, že Severus přežil. ještě že máme ff. Díky moc za komentík, jimmi!!! A hezký nový rok

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: tiberia - 22.12. 2014
Škoda, že ta slova uslyšel až "po smrti" kdoví, co mohlo být.... díky za překlad, marci!
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 15.01. 2015
A kdoví, jestli je "po smrti" :) opožděné a veliké díky za komentář, tiberie :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: arabeska - 16.12. 2014
Achjaj, jsem ráda za poslední větu. Díky ní vyzní celý konec mnohem optimističtěji, přestože je to vcelku příšerná tragédie! Každá máme dokonalého muže, že? Některé z nás by se i shodly, že má černé vlasy... ) Děkuji ti, marci, za další z tvých božských překladů! Doufám, že plánuješ nějakou povídku (povídečku? povídečičku?) na další rok, jako třeba High Priced?
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 19.12. 2014
jé, arabesko, moc děkuji za pochvalu :) Na příští rok ještě nic v plánu nemám, ale přijde jaro a na mne vleze touha překládat drarry. To je naprosto zákonité :) Takže vlastně uričitě plánuji :D

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: teriisek - 16.12. 2014
Vy mi letos fakt dáváte, zase slzy v očích... Nádherné, díky moc za překlad!
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 19.12. 2014
Děkuji teriisku, moc děkuji za Tvůj komentář i Tvé slzy. Velká čest pro mne :) Díky

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
Neodolala jsem a vkládám reakci autorky:  Oh my God, thank you thank you! What an awesome Christmas present for me! I so appreciate it, I really hope others enjoy it too. I am really proud of how this little story turned out. Thank you so much for giving me this opportunity, I cannot tell you how much this means to me. I checked out the link and it is such an honour to see it translated. Best wishes for Christmas and the New Year, ~ d-s-m.

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: denice - 14.12. 2014
Tohle je zase jedna z těch zvláštních povídek, které se člověku zadřou pod kůži. Je to tak sladce krásný příběh! Rozhodla jsem se, že Severus je živý, rozhodně přijde k hrobu další rok a pak ten další a další... A cítím se tak trochu jako bestie, ale v duchu pohřbívám Rona a říkám si, že třeba jednou... Díky!
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
Ha! Ty jsi můj člověk!!! Přesně tak to vidím já! ne že bych přímo doufala, že Severus se Rona tak nějak zbaví, ale i to by mohl :) A rozhodně JE živý! :)  Díky za komentík, denice :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: Zuzana - 12.12. 2014
Bolo to krásne, ale škoda, že bol Severus mŕtvy:) Chudák Ron keby ju počul asi by nebol veľmi spokojný. Ale "Človek môže milovať viac krát v živote, ale len raz sa dotkne hviezd"(nezabudnuteľná veta z poviedky od Jacomo) takže sa mohla zamilovať aj do Rona, ale určite inak.
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
Já věřím, že se člověk se může dotknout hvězd vícrát. první láska je výtahem ke hvězdám jiným, než zamilování v pozdějším věku, ale obojí stojí za to :) Jen je to, jak píšeš, jiné. Rozhodně ne horší :) Moc děkuji za komentář a příležitost k zamyšlení, Zuzano :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: soraki - 12.12. 2014
nevím, jak ostatní,ale já si to čtení užila :-D. Děkuji
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
Tak to jsem moc ráda :) Díky za komentík, soraki!

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: zuzule - 12.12. 2014
Nějak nemám slov... Nádherné, děkuji.
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
... nicméně těmi pár nalezenými slovy jsi řekla vše. Moc děkuji, zuzule! :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: scully - 12.12. 2014
Ten letošní advent mě fakt dostává. Skoro při každé povídce mám na krajíčku. Moc děkuju za krásný překlad této povídky
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
Pro překladatele je vždycky dobrá zpráva, že zachoval atmosféru a dohnal čtenáře k pohnutí. Ale - v této povídce nebylo nikde přímo napsáno, že je Severus po smrti... Můžeš si vybrat i optimističtější variantu :) Moc děkuji za pochvalu a komentík, scully .)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: mami - 12.12. 2014
Ešteže Ron netuší, že bol druhou voľbou :-)
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
No jo, to se holt v životě stává. Nevědět je v tomto případě o hodně lepší. děkuji za komentík, mami :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: Hypogriff - 12.12. 2014
Achh! Moc krásné! :) Naprosto mě to dojalo.. :3 Moc krásný překlad :)
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
Tak to jsem moc ráda. Velice děkuji za pochvalu a komentík, Hypogriffe :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: doda357 - 12.12. 2014
Neustále ma prekvapuje, koľko úžasných príbehov existuje, len ich treba objaviť  A tento je jedným z nich, ďakujem za krásny preklad 
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
Nuže, pochvala za objevení jde za Lupinou - vlastně všechny mé letošní adventovky mi přihrála ona. nevím, jak to ta ženská všechno stíhá??? :) Díky moc za komentář, dodo, jsem ráda, že se Ti překlad líbil :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: MagicLady - 12.12. 2014
Od začátku do konce prostě nádhera! Díky moc za překlad a doufám, že máš v adventu ještě nějaký ten skvost
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
jo jo, ještě jednu snamionku a jedno malé drarry. :) Dny zveřejnění jsem úspěšně zapomněla, takže budu sama překvapená :) Díky za komentík, MgicLady :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: TaraFaith - 12.12. 2014
Na mě příběh působil tak zvláštně bolestně. Ona ho miluje a každý rok za ním smutní. A on si to uvědomil až teď a uvidí ji jen jednou v roce.... Moc díky za překlad.
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
No - podle mé vize žije v utajení, takže stačí zamordovat Rona a nějak vhodně vyjevit, že vlastně žije... Otázka ovšem je, jestli by jej pak Hermiona netřískla tím falešným náhrobkem, ale představivosti se meze nekladou Veliké díky za komentá, TaroFaith!

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: Julie - 12.12. 2014
Pěkné... přemýšlím... je Snape duch, pozoruje je z onoho světa, nebo přežil v utajení? Čtenář si může vybrat podle svého vkusu. Díky!
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
Přesně tak. A já si rozhodně vybírám život v utajení (což byl můj první dojem, když jsem si přečetla originál). Díky moc za komentík, Julie :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: ladyF - 12.12. 2014
Tož baby, vy snad letos vedete soutěž o to, která mě svým překladem nejvíc rozesmutní. A hlavně Severusovi dáváte pořádně zabrat. Nu, ale zde se mu aspoň dostalo nejhezčího dárku k Vánocům - kdo by netoužil polásce mladé, inteligentní a krásné dámy? Sledovat ten jeho drobný úsměv na konci bylo k nezaplacení. :) Díky za překlad, marci.
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
když jsem povídku četla poprvé v originále, utvořila jsem si představu, že Severus žije a chodí se každoročně dívat na svůj náhrobek. sice morbidní, ale proč ne. Pak, když jsem to překládala, jsem nabyla spíš dojmu posmrtného sledování... No, první verze je mi milejší, zůstávám u ní :) Díky moc za komentář, ladyF :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: solace - 12.12. 2014
Je príjemné čítať príbeh, v ktorom všetci oceňujú Severusove zásluhy a obete, ktoré pri boji za víťazstvo dobra priniesol. Bolo to naozaj dojemné. Verím, že táto každoročná tradícia mu prináša obrovské zadosťučinenie. Ďakujem za krásny preklad, marci.
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
Také o docenění Severusových zásluh ráda čtu. Škoda, že Rowla mu dopřála pouhé potají vysvětlené jméno kdesi na nádraží za kufrem... No, co už. Moc děkuji za komentář, solace. Jsem ráda, že se líbilo :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: Lupina - 12.12. 2014
A opět mi povídka vehnala slzy do očí. Je nádherná, taková sladkobolná. Severus nakonec získal Štědrý den, který si zasloužil. Dostalo se mu přátelských slov, pozornosti a lásky. Že až po smrti? Nevadí, on o tom všem přece věděl. Moc, moc děkuji, marci. Krásné to bylo :-)
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
Ale nikde přeci nebylo napsáno, že až "po smrti". Já si jej představuji někde za smrčkem, kterak pozoruje svůj prázdný katafalk - jo, s tím dokážu žít :)  Díky moc za všechno včetně tohoto milého komentíku, Lupinko :)

Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: martian - 12.12. 2014
Juj, škoda, že povídka byla tak krátká, chtělo se mi číst ještě aspoň chvilku.   (Ron, který dokázal dospět, vážně? )
Re: Šťastné Vánoce, Severusi Od: marci - 16.12. 2014
To se mně stává dost často, že chci číst ještě alespoň chvilku. A jsem moc ráda, že v Tobě povídka tento pocit vyvolala. děkuji, martian :)

Prehľad článkov k tejto téme:

ApollinaV: ( arkama )06.01. 2015Technika
sophierom: ( solace )01.01. 2015Predsavzatie
marianne le fey: ( solace )31.12. 2014Prefíkaný plán
Alexis.Danaan: ( solace )24.12. 2014Čosi, o čom sa klebetí
Scattered Logic: ( tiberia )23.12. 2014Zeptej se knihy
Ariadne: ( marci )22.12. 2014Zmijozel, čarodějka a rozplývavá skříň
SSmaragd: ( Jacomo )21.12. 2014Nápověda od Andersena
cathedral carver: ( solace )20.12. 2014Mor ho, mor!
wallyflower: ( arabeska )19.12. 2014Miliony promarněných hodin
Chessi: ( tiberia )18.12. 2014Vánoční pohádka
debjunk: ( Ivet )17.12. 2014Pod jmelím
GinnyW: ( arkama )16.12. 2014Zmätený
ZauBaerin: ( tiberia )15.12. 2014Pomsta je sladká
dressagegrrrl: ( solace )14.12. 2014Dom iného muža
BulletTimeScully: ( Lupina )13.12. 2014Přihlížející
draco-severus-mmm: ( marci )12.12. 2014Šťastné Vánoce, Severusi
DrMM: ( Jacomo )11.12. 2014Odpusť nám naše viny 2/2
DrMM: ( Jacomo )10.12. 2014Odpusť nám naše viny 1/2
butterflycross: ( LadyF )09.12. 201425. kislev
Ladymage Samiko: ( tiberia )08.12. 2014Pochopení po snapeovsku
cathedral carver: ( solace )07.12. 2014Kým sme hľadali sneh
angelicka: ( Sevik99 )06.12. 2014Dluh
Bergere: ( arabeska )05.12. 2014Ale zmlkněte!
melisande88: ( tiberia )01.12. 2014Válka s kůrolezem