Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

One out of nine

18. kapitola

One out of nine
Vložené: arabeska - 30.10. 2014 Téma: One out of nine
arabeska nám napísal:

One out of nine

autor: silverbirch;   překlad: arabeska;   beta: elbi

originál: https://www.fanfiction.net/s/5925865/18/

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Jediné, co jsem další ráno chtěl dělat, bylo spát – následně možná zuřit nad nespravedlností světa, když bych se nakonec probudil – ale nedostal jsem šanci. Střapěnka mě vytáhla zpět do sféry života tím, že mě vcelku drtivě objala.

A další věc; proč vy lidé ztrácíte schopnost sestavit větu, když jste rozrušení? Nejen že jsem byl pomalu rdoušen v jejích rukou, ale ještě jsem musel poslouchat její snahy o mluvu.

Kři... Kři... Kři... Křivonožko... Je to pří... pří... příšerné. Och... Och... Och... Ochron... Je... je... jeho na... na... na...“

Napadl?“

...napadl v jeho po... po... po...“

Posteli. Nejenom že znám skutečnou pravdu, drahá, ale bylo by pro mě mimochodem i daleko rychlejší říct ti tu smyšlenou verzi, kterou tady vykoktáváš.“ Ne že by mě poslouchala, samozřejmě.

...posteli... Si... Si... Si...“

Znovu jsem si lehl a zavřel oči; tohle bude dlouhé ráno.

Abych vám ušetřil pořádný kus života, nakonec z ní vypadlo, že Vážněronalde byl skoro zavražděn a všichni byli zděšeni (můžete si představit, jak dlouho jí trvalo to říct) a že všude kolem školy byly zesíleny ochrany.

Potom přišlo mmrrnčení, kdy mi řekla, že ho nemohla dokonce ani obejmout, aby se cítil lépe, protože s ní stále nemluvil – pořád si myslel, že jsem mu snědl krysu – a co kdyby byl zabit dřív, než by se usmířili a on by zemřel, aniž by tušil, že je pro ni významný?

A víte, co to všechno ještě zhoršilo? Dosud jsem neměl ani JEDNU snídani.

Nakonec přišla na to, že by měla na pár minut myslet i na MĚ a já konečně dostal něco k jídlu, než odspěchala vstříc novému dni, právě včas, aby mi Punky přinesla druhý chod.

Následně jsem se rozhodl, že je skutečně čas, abych prošetřil to zvýšené zabezpečení, a zjistil, jaké dopady to bude mít na naše plány. Objevil jsem, že věci nevypadají moc dobře.

Pro začátek, veliká dáma se vrátila jako hlídač vstupu, jen měla teď jako ochranu troly. Potíž s troly je, že mají rádi kočky. Vlastně bych si dovolil zajít tak daleko, abych řekl, že jsme jejich oblíbenou lahůdkou, takže budu muset najít jinou cestu do Nebelvírské věže a ven.

Abych nezapomněl, nakonec jsem narazil na Setha, který byl zastrčený v opuštěné chodbě na sedmém poschodí, a cítil jsem se trochu špatně kvůli své účasti na jeho pádu, jelikož se zdál být deprimovaný.

Trochu jsem to zdrtil,“ řekl mi smutně.

Zdrtil?“

Jo, jako zmmrrvil, ale víc. Jak vidíš, bral jsem pokyny příliš doslova. Nepouštěj nikoho bez hesla, řekli mi nadřízení. No, on měl heslo, že?“ Opřel se o meč a zvedl si hledí nad hlavu. „Při pohledu zpět myslím, že jsem si měl uvědomit... stejně, příliš pozdě, že?“ Přikývl jsem a vydal soucitný zvuk.

Dobbin vytrhl trs trávy a začal přežvykovat. „Pořád to chutná po barvě,“ řekl.

Omluvil jsem se a odešel.

 

 

Siri se nezdál být příliš znepokojený změnami, které se ve škole odehrávaly, říkal, že by stejně nikdy nepřišli na to, jak se dostal dovnitř, ne že by na tom teď vlastně záleželo, protože pochyboval, že krysa bude riskovat návrat. Víte, na člověka byl docela chytrý, pročež mě udivovalo, proč si jako zvěromagickou podobu zvolil psa. Proč ne něco, co by odráželo jeho inteligenci, jako třeba, ach, já nevím, třeba kočku?

Řekl, že bylo snazší být velkým zvířetem mezi jeho přáteli, kteří příležitostně dokázali být trochu divocí. Dál už mě neosvítil a jen se na mě usmál. To na něm bylo zvláštní; jeho úsměvy nikdy nebyly veselé. Byly to ty druhy úsměvů, při kterých jsem uvažoval, jestli nezačíná mmrrnčet.

Když už mluvíme o mmrrnčení...

Se Střapěnkou to šlo od devíti k pěti. V jednom kuse byla zbědovaná a s těma očima vypadala jako panda. Vypadalo to, jako by se její život neskládal z ničeho jiného než z dělání klikyháků, mluvení s knihami a objímání mě během těch několika vteřin mezi ulehnutím do postele a usínáním.

Věděl jsem, že to není v pořádku, a dokonce jsem začal cítit trochu viny z toho, že mi nosila jídlo. Skřítka by se s tím vším mohla vypořádat sama, ale zdálo se, že Střapěnce se ta práce líbí, tak...

Ani nikdy nepověřila čímkoliv z toho své asistentky. Rozmarýnu a Parveny, pamatujete? Upřímně nemohu přijít na to, proč musely zůstat v mé ložnici, když pro mě naprosto nic nedělaly. Parveny mě příležitostně pohladila, ale Rozmarýna – nic. Dokonce si zvykla dělat velkou událost z odstraňování mých chlupů ze svého oblečení – nenapadá mě, jak se jich tam tolik dostalo.

Jediný člověk – pro nedostatek jiných slov – se kterým se zdálo, že Střapěnka mluví během toho období, byl Hromotluk. Také mě brávala s sebou a přesvědčovala mě, že Tesák je můj „malý přítel“. Tak se stalo, že jsem potkal Gordona, takže předpokládám, že bude lepší vám o něm něco říci.

 

*

 

Byl zrovna nevyučovací den a Střapěnka si v mé ložnici dělala klikyháky, jelikož nerada chodila dolů na společenské hřiště, když byl Vážněronalde a Háry poblíž. Znenadání ohromně vzlykla a odhodila knihu na zem – což bylo značně neobvyklé. Poté mě popadla a oznámila, že jdeme navštívit Hromotluka.

Blížili jsme se, když v tom nás zpozoroval Tesák a velkými skoky se přiřítil nám vstříc. Vyskočil jsem na Střapěnčino rameno, abych se vyhnul tomu nejhoršímu z jeho dechu. Zakřenil se tím stupidním úsměvem.

Takžes dostal to svoje „něco“ do Nebelvírský věže? Říkal jsem ti, že můj nápad vyjde.“

Nakonec jsem nepoužil kámen.“ Vypadal trochu zklamaně, tak jsem si pomyslel, že bude lepší trochu ho rozveselit. „Nemohl jsem najít dost velkého ptáka.“

Přikývl a jevil se uklidněný, ale zmatený. „Proč jste chtěli zabít jedno z štěňat?“

Nechtěli. Šli jsme po kryse, ale zvrtlo se to.“

Och. Nějakou krysu máme v domě, chceš ji vidět?“

Jen jednu? Překvapuješ mě. Ne, to je v pořádku; přenechám ti ji.“

V té chvíli už jsme byli u boudy a vstoupili dovnitř. Učinil jsem dosti pobuřující šokovaný zásek, protože na posteli ležel hipogryf a vypadal docela jako by byl doma. Vycházím s hipogryfy dobře; neberou svět příliš vážně.

Pokývl jsem na něj a on mi pokývnutí vrátil. „Pořád tolik děláte do té staré věci s „respektem“?“ zeptal jsem se.

Jo,“ odpověděl. „Těm...“ kývl směrem k Hromotlukovi a Střapěnce, „lidem se ještě nerozsvítilo, takže počítám, že bychom se dál mohli trochu bavit na jejich účet.“

To zní dobře,“ odvětil jsem. „Měli bychom uchovat staré tradice.“ Seskočil jsem ze Střapěnčina ramene a hluboce se mu poklonil. „Uctivé pozdravení, nejváženější hipogryfe. Jsem Nádherný, Kocour, a dychtím po tvé benevolenci seznámit se se mnou.“

Uklidněte se, nepřehánějte to.“ Uklonil se zpět. „Jsem Gordon. Máte chuť na kousek fretky?“

Přenechám to potěšení vám. Tak či tak, proč jste vlastně tady?“

Nejsem si jist,“ řekl. „Zdejší vůdce se chová velice legračně od doby, co jsem jednomu hříběti uštědřil menší plesknutí.“

Bylo to moudré?“ zeptal jsem se. „Víte, jak choulostiví někdy jsou.“

Ach, ale to nic nebylo! Dokonce jsem mu ani neurazil ruku. Každopádně, od té doby se zdám být trochu hippogriffa non grata1 – to znamená...“

Ego sapio,2“ skočil jsem mu rychle do řeči. Nikdo se nebude povyšovat nad Nádherného, zvláště když plive na podlahu fretčí kosti.

Střapěnka mezitím mmrrnčela na Hromotlukově rameni, a on ji zas poplácával po hlavě. Jsem si jistý, že jí to nemohlo být příjemné. Napadlo mě, že bude nejlepší se k ní přiloudat a utěšit ji sám. Byl jsem už skoro tam, když... jsem ucítil...

Máme v domě krysu,“ řekl Tesák. Nemýlil se. No, měl téměř pravdu – což se muselo stát prvně. Ne krysu jako takovou – ale zvěromága.

Cítil jsem, jak se mi v hlavě formuje plán B.

 

1 Persona non grata = nežádoucí osoba

2 ego sapio = rozumím, chápu

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 18. kapitola Od: Jacomo - 31.10. 2014
Nádherný je geniální, ale Gordon mě složil! Prý "Pořád tolik děláte do té staré věci s "respektem"?" ) Tak to jsem si poprskala monitor... Prostě paráda. Díky, arabesko!

Re: 18. kapitola Od: larkinh - 30.10. 2014
Ach ti lidé... neustále dávají zvířatům takové příšerné přezdívky, když už mají normální jména měli by svým "mazlíčkům" víc naslouchat Díky za kapitolu.

Re: 18. kapitola Od: JSark - 30.10. 2014
Zaujímalo by ma, kde získal Nádherný vzdelanie. :) Takže lov na krysu pokračuje. Fajn. Díky moc za preklad.

Re: 18. kapitola Od: Zuzana - 30.10. 2014
Tak a krysa je znovu na svete:D škoda, že múdry pán nádherný dodržiava kánon, už mohlo byť po nej:) Ďakujem za preklad:)

Re: 18. kapitola Od: denice - 30.10. 2014
Jak jsem mohla přežít tolik let s ff a neznat pana Nádherného? Rowlingová nám ho zřejmě zatajila jen proto, že se vážně obávala o popularitu těch ostatních, pro příběh celkem nevýznamných postav... Díky!

Re: 18. kapitola Od: TaraFaith - 30.10. 2014
tak Gordon je Klofan??? To jsou jména!! :DD Jsme zvědavá, co dalšího Pán Nádherný vymyslí!! Díky!!!

Re: 18. kapitola Od: Lupina - 30.10. 2014
Tak mě napadlo, jestli to jméno Gordon taky nemá nějaký význam. Jestli to nebyla nějaká vypečená postava. Ale je vzdělanný, Křivonožka Díky za další skvělou kapitolu

Re: 18. kapitola Od: gleti - 30.10. 2014
chacha, takže nejenom kočky mají z lidstva srandu i hippogryfům jsme k smíchu. Tuším, že Gordon bude důstojným partnerem Nádherného. 

Re: 18. kapitola Od: Folwarczna - 30.10. 2014
Latina mu jde. Nu což, je to chytrý kocourek....Ale doma bych ho mít nechtěla.

Prehľad článkov k tejto téme:

silverbirch: ( arabeska )27.11. 201424. kapitola - konec
silverbirch: ( arabeska )25.11. 201423. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.11. 201422. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.11. 201421. kapitola
silverbirch: ( arabeska )09.11. 201420. kapitola
silverbirch: ( arabeska )04.11. 201419. kapitola
silverbirch: ( arabeska )30.10. 201418. kapitola
silverbirch: ( arabeska )25.10. 201417. kapitola
silverbirch: ( arabeska )20.10. 201416. kapitola
silverbirch: ( arabeska )15.10. 201415. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.10. 201414. kapitola
silverbirch: ( arabeska )06.10. 201413. kapitola
silverbirch: ( arabeska )01.10. 201412. kapitola
silverbirch: ( arabeska )26.09. 201411. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.09. 201410. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.09. 20149. kapitola
silverbirch: ( arabeska )07.09. 20148. kapitola
silverbirch: ( arabeska )31.08. 20147. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.06. 20146. kapitola
silverbirch: ( arabeska )13.06. 20145. kapitola
silverbirch: ( arabeska )05.06. 20144. kapitola
silverbirch: ( arabeska )27.05. 20143. kapitola
silverbirch: ( arabeska )19.05. 20142. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.05. 20141. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )01.05. 2014Úvod