Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od Arabesky

Dopisy

Preklady jednorazoviek od Arabesky
Vložené: arabeska - 16.10. 2014 Téma: Preklady jednorazoviek od Arabesky
arabeska nám napísal:

Letters

autor: Narcissa Raie;   překlad: arabeska;   beta: elbi
originál: https://www.fanfiction.net/s/7311742/1/Letters
stav: Žádost o povolení zaslána, autorka nereaguje

shrnutí: Série dopisů mezi pány Náměsíčníkem a Tichošlápkem během letních prázdnin.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.




Můj nejdražší nejmilovanější Svítěsíčníku1,

jsem dotčen, dokonce přímo bolestí zasažen, smím-li být tak smělý. Jsme odděleni už téměř dva týdny a já od tebe obdržel dosud jen jeden jediný dopis. Zapomněl jsi na mě? Vím, ta myšlenka je absurdní; kdo by mohl na tuto tvář zapomenout? Společně se zářivými, třpytnými, lesklými vlasy a švarným úsměvem jsem zcela nepochybně nezapomenutelný. Takže čím by to mohlo být? Vůbec jsi nemohl být tak zaneprázdněný, abys mi nenapsal. Pro začátek, jsi doma sám, se svými rodiči. Předpokládám, že se zase muchluješ s knihami. Nech ty chudinky odpočinout, Náměsíčníku; všechny stránky se ti promáčí.

U Potterových je všechno skvělé, přesně jak se očekává – můžeš si představit, jak moc budu brzy znuděný. Je tady moc... přívětivosti. Jsem celý bujný2. Maminka mě nepřetržitě překrmuje – obávám se, že ztloustnu. Potřebuju tě tady. Z důvodu kontroly svých (pro)porcí, samozřejmě.

Pan Potter hodně pracuje, takže z něj toho moc nevídáme. Ale před několika dny mi ukázal něco vážně coolového. Přestavěl mudlovský magneťák, aby fungoval i v kouzelnické domácnosti a hrál mudlovskou kouzelnickou hudbu! To bylo taky zatraceně geniální.

Dojemně deprimovaný Dvanácterák (řekni tohle pětkrát rychle po sobě) doposud napsal Evansové sedm dopisů. Obdržel nula odpovědí, ale nezdá se, že by ho to odrazovalo. Nyní už od ní kdykoliv očekávám huláka.

Tak či tak, jak se máš? Co děláš? Jak si užíváš léto? Hrozně moc mě postrádáš? Vážně sloni nikdy nezapomínají?

Zajisté Tvůj oblíbený Poberta.

Sirius „Tichošlápek“ Black 



*

Klukovi s podivně formálním podpisem,

kdo tvrdí, že jsi můj oblíbený Poberta? Lži! Lži a pomluvy, říkám ti!

Je tak pěkné vědět, že jsi v mé nepřítomnosti zůstal skromný. Už jsou to dva týdny? Omlouvám se, že jsem nenapsal – opravdu jsem byl zaneprázdněný. Matka mi koupila novou knihu jako dárek k návratu domů, takže jsem ji za pár dní přečetl, a pak šel ven koupit zbytek série. Hádám, že mě to tak nějak pohltilo. Ale ne, žádné skutečné muchlování se nekoná. Jednoduše si užívám čtení knihy. V tom nejsou zahrnuty žádné sliny. Uvědomuji si, že nejsi obeznámen s činnostmi výše vyjmenovanými, takže bych stejně tak mohl mluvit německy. Pokus se držet krok.

Rád slyším, že je u Potterových všechno v pořádku. (Chápu, že teď, když ses naučil slovo bujný, chceš ho používat tak často, jak je jen možné, avšak nejsem si tak docela jistý, zda rozumíš tomu významu, Tichošlápku.) Vyřiď panu a paní Potterovým mé láskyplné pozdravy. Velice pochybuji, že u tebe nastala nějaká fyzická změna následkem předávkování se dortíky, ale pravděpodobně stejně budu muset přijet a strávit tam pár nocí, jen pro jistotu. Pro pořádek, obávám se, že mě netrápí fakt, že mě patrně potřebuješ pro kontrolu denních porcí jídla. Jak vůbec přežíváš, zatímco jsem pryč?

Ach jeminkote, prosím řekni Dvanácterákovi, ať si dá pauzu. Ačkoliv obdivuju jeho pevné odhodlání, připomeň mu prosím, že Lily je mudlorozená, a proto si nejsem jistý, zda její rodiče budou chtít svým sousedům vysvětlovat neustálý příval sov. A jsem si jistý, že to nepomůže jeho už tak beznadějnému případu. Kromě toho, velice zdařilá aliterace.

A abych odpověděl na všechny Tvé otázky:

Mám se dobře, děkuji za optání.

Momentálně sedím za stolem a jím vajíčka. Míchaná, pro případ že by tě to zajímalo.

Jednotvárné – ale po takové době s vámi třemi je to vítaná úleva.

Samozřejmě, že ano.

Nejsem si jistý, nikdy jsem žádného nepotkal.

Prosím, už mi nikdy neříkej Svítěsíčníku.

Měj se hezky,

Náměsíčník



*

Měsíčku3,

samozřejmě, že jsem Tvůj oblíbenec. Nemusíme to říkat ostatním, jestli se potom budeš cítit lépe kvůli svému očividnému nadržování.

Skromný? Moi4? Přirozeně, drahoušku – jen další věc k přidání na seznam Věci, Které Mě Dělají Úžasným.

Ha! Muchlovač knih! Hej, pane Bohorovný, umím se těšit z věcí, které nezahrnují sliny! Nepochybně! A posluž si, kdybys opravdu mluvil německy, dokonale bych Ti rozuměl. Možná jsem z rodiny šílenců, ale sakra, jsme kvalitně vzdělaní šílenci.

Jak konkrétně jsi věděl o dortících? Špehuješ mě? Je to naprosto v pořádku; nemusíš ani klepat a varovat mě, než mi nakoukneš do koupelny. Nahá překvapení jsou jednou z nejlepších věcí v životě, které si rád užívám. (Hej, zpozorni, tohle je něco, co se ne úplně týká slin! V podstatě. Někdy?) Takže vejdi – vím, že chceš.

A abych odpověděl na Tvou otázku – nežiju, když jsi pryč. Je to neustálý boj. Prostě sem přijď a postarej se o mě, prosím. Nebo mě alespoň zbav povinnosti zasedání s Dvanácterákem. Předal jsem mu tvou radu – je u devátého dopisu, zatímco ti tohle píšu. Těším se na obálky od Evansové plněné ostrými zrezavělými kusy kovu.

Také mi chybíš.

Stále nejoblíbenější,

Sirius

P.S. BUJNÝ BUJNÝ BUJNÝ BUJNÝ




*



S,

Velmi dospělé.

-R






1 Moonbeam - http://en.wikipedia.org/wiki/Moonbeam

2 hot and bothered (nic lepšího než bujný mě nenapadlo) - nuž, prostě nadržený

   http://cs.urbandictionary.com/define.php?term=hot%20and%20bothered

3 Moonflower = květiny kvetoucí v noci - http://en.wikipedia.org/wiki/Moonflower

   ale s měsícem mám spojený jenom měsíček lékařský; návrhy jsou vítány

4 nepokládám za nutné to překládat, ale kdyby něco - moi = já (franc.)

 

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dopisy Od: Leylon - 10.04. 2016
nueveriteľne úžasné - Remus patrí k mojim najobľúbenejším postavám, uhladený a obetavý na jednej strane a na druhej proste typický Poberta schopný narobiť poriadne problémy... ďakujem :)

Re: Dopisy Od: mami - 17.11. 2014
Evidentne píšu v kódoch..
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
No, originál vážně místy vypadal jako zakódovaný. Dvojsmyslů je tam habaděj :D

Re: Dopisy Od: Zuzana - 18.10. 2014
To bolo pekné Siriusove dopisy boli vážne puberťácke, ale verím, že potešili:) Ďakujem
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
Neskutečně puberťácké. Chudák Lupin, tohle poslouchat nahlas a každý den... :)) Děkuji, Zuzano! :)

Re: Dopisy Od: Jacomo - 16.10. 2014
Tahle povídka je naprostý skvost a ve tvém překladu mňamka k nakousnutí. Věřím, že takovými sousty bych se dokázala nacpávat až k prasknutí. Tleskám a děkuji!
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
No, prostě jsem neodolala. Já bych taky snesla stálý přísun takových věciček. Děkuji, Jacomo, za jako obvykle nádherný komentář :))

Re: Dopisy Od: Leylon - 16.10. 2014
skutočné podráždenie pre moje fantazijné bunky. Krásny preklad krásnej poviedky, rozosmiala ma snáď každá veta... strašen zbožňujem Remusa a Siriusa, kiežby takýchto kúskov bolo viac. ďakujem
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
Věřím, že jich je hodně, jenom najít je zabere moc času. Usilovně na tom makám. Díky, Leylon, jsem ráda, že se ti to líbilo :)

Re: Dopisy Od: TaraFaith - 16.10. 2014
Moje dodatečné potvrzení, že je James se svými kamarády blázen je právě potvrzeno!!!!! Moc díky za překlad.
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
Jojo, Pobertové jsou skvělý materiál na psaní bláznivin Mají k tomu vlohy. Děkuji, Taro! 

Re: Dopisy Od: ansus - 16.10. 2014
Skvělé, díky za překlad - pánové jsou tady přesně podle mého gusta - přiměřeně jízliví, přiměřeně vtipní, lehce dvojznační a s elegantní rétorikou. Moc prima! Jedna malá technická - Lupinův dopis - překlep v oslovení Tichošlápku.
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
Ach děkuji, tetelím se blahem, že se vám to všem taky tak líbilo Opraveno. Moc děkuji za komentář!

Re: Dopisy Od: MIRA - 16.10. 2014
Bavila som sa.:D Dík za preklad.
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
Záměr splněn! Děkuji, Miro!  

Re: Dopisy Od: Gift - 16.10. 2014
Opravdu velmi dospele a vic jak dvojsmyslne! :-) Takove povidky jsou skvosty a ja moc dekuji nejen za jeji nalezeni, ale i jeji moc povedeny preklad.
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
Červenám se! Jsem moc ráda, že se ti to líbilo, a děkuji za krásný komentář, Gift :))

Re: Dopisy Od: Elza - 16.10. 2014
Nádherné! Pěkná jednohubka a moc hezký překlad. K těm květinám... kvetou pod hvězdnou oblohou, takže Podhvězdníku - ale to je pěkně hnusné označení. *:-) Příhvězdník také není o moc lepší.. Luník? Od luny jakožto nebeské lucerny. No nic, raději přestanu blábolit a vrátím se k něčemu rozumnému. Díky, arabesko! 
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
Luník se mi líbí. Ale zavání to lumíkem (i když proč ne, že ). No, nevadí, narazila jsem ještě na jednu takovou jednorázovku, možná tvoje návrhy využiju. Moc děkuji, Elzo, jsem ráda, že se ti to líbilo!

Re: Dopisy Od: zuzule - 16.10. 2014
Roztomila korespondence. :D
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
Vskutku. A vsadím se, že tohle byl jen slabý odvar. Děkuji za komentář!

Re: Dopisy Od: denice - 16.10. 2014
Tak tohle je skvost! Miluji jeden každý řádek. Velice málo vět, které by mě nerozesmály - tohle by mělo být podáváno po kapkách jako lék na dočasnou ztrátu optimismu (děkuji, Marci). Díky!
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
Denice, ty jsi zkrátka slunce samo. Jsem moc ráda, že se ti to líbilo a děkuji za krásný komentář :)

Re: Dopisy Od: Ponyska - 16.10. 2014
Představivost rotuje na plné obrátky ... Moc děkuji za překlad.
Re: Dopisy Od: arabeska - 19.11. 2014
Haha, tak to má být! Není nad oplzlé vtipy. Děkuji za komentář!  

Prehľad článkov k tejto téme:

Ria Rose: ( arabeska )10.02. 2019Rukopravectví
iolah: ( arabeska )11.01. 2019Bezvýznamnosti
AzarDarkstar: ( arabeska )23.11. 2018Unaveni půlnocí
blue artemis: ( arabeska )04.02. 2017Kočko, kočko kočkatá, kde máš svoje koťata?
GotitasdeSol: ( arabeska )03.05. 2016Prsty od čokolády
NimbusSeeker70: ( arabeska )10.04. 2016Sebedospělejší
TheNextFolchart: ( arabeska )31.07. 2015Růžová
Bob The Other Zombie: ( arabeska )24.04. 2015Krev, nudle a ohnivá whisky
Narcissa Raie: ( arabeska )16.10. 2014Dopisy
luusmatli13: ( arabeska )03.05. 2014Dopis
Lillielle: ( arabeska )21.02. 2014To kvůli tobě jsem tady
Apalapucian: ( arabeska )07.02. 2014Till Kingdom Come
debjunk: ( arabeska )31.01. 2014Překvapení
gillan: ( arabeska )24.01. 2014Jako slunce
Midnightkisses10: ( arabeska )17.01. 2014Neplecha ukončena
xLostInTheSun: ( arabeska )10.01. 2014Obarvi svět
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )10.01. 2014Úvod k prekladom