Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Of Kings and Queens

2. kapitola

Of Kings and Queens
Vložené: Jimmi - 14.03. 2014 Téma: Of Kings and Queens
Baska92 nám napísal:

Of Kings and Queens

Autor: galfoy

ORIGINÁL: https://www.fanfiction.net/s/8227894/3/Of-Kings-and-Queens

Preklad: Baska92

Stav: súhlas s prekladom

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní galfoy, ktorá napísala túto fanfiction. 

PA: Hej, veľa komentárov! Viete čo to znamená... nová kapitola!

PP: Ďakujem Vám krásne za všetky komentáre :)dúfam, že sa Vám bude kapitola páčiť.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

2. kapitola

 

Nie, nie, nie...“ bolo všetko, na čo dokázal myslieť a šepkal to, ako sa vedľa nej skláňal, jednu ruku na jej chladnom líci. Vyzerala byť mŕtva, bola tak bledá. Kurva, čo ak je mŕtva? Ruky sa mu začali triasť nad tou myšlienkou. Vo svojom krátkom živote videl už dosť smrti. Nechcel jej viac.

Kúzlo mu napadlo ihneď a on zanadával. Kruci, nikdy už nechcel tie prekliate slová znovu použiť. Jeho matka ho to zaklínadlo naučila na manore, keď ho poslali, aby skontroloval obete mučenia. Jedno kúzlo, ktoré im povedalo, či sú ešte stále nažive alebo nie. Poznal tie slová. Predniesol to kúzlo oveľa viackrát, ako by mu bolo milé a ako by to vedel spočítať. Bolo vypálené do jeho mysle, ako boli tváre všetkých tých ľudí ktorých pochoval, dolámaní a zakrvavení, niektorým chýbali oči, zuby, jazyky, končatiny. Zakaždým, keď predniesol tie slová prial si, aby boli mŕtvi. Prežiť toľké násilie znamenalo, že to budú musieť zažiť ešte raz.

Trvalo by mu dve sekundy, aby nad ňou predniesol to kúzlo. Dve sekundy, aby vedel pravdu.

Ale odpoveď ho desila.

Čo ak je mŕtva? Budú viniť jeho. Tlač čakala na toto roky – diabolský Malfoy, vraždiaci dedič a muklorodená vojnová hrdinka Hermiona Grangerová, nepriatelia od detstva. Kto potreboval pravdu, keď tu bol príbeh na predaj? Zabudnú, že Weasley vôbec existoval.

Ale, čo ak je stále nažive? Čo ak ju môže zachrániť? Podľa verejnosti Draco Malfoy nezachraňuje ľudí. Navždy bol stelesnenie diabla, zlý potomok. Nerobí dobré veci.

Možno o ňom mali pravdu. Po tom všetkom, Malfoyovci mali dlhú históriu pomáhania len samým sebe a zachraňovania iba svojich vlastných. Hermiona nebola rodina. Dokonca nebola ani priateľ. Mohol odísť preč a nechať sa riadiť svedomím, no nie?

Pozrel dole na bledú tvár, žalúdok sa mu prevrátil, ako jej pomaly stekal pramienok krvi po čeľusti. Verejná mienka alebo nie, odísť od nej sa mu zdalo šialené, hlavne, keď tu bola šanca, že by mohla prežiť čokoľvek sa jej stalo. Potreboval sa rozhodnúť. Potreboval sa rozhodnúť teraz.

S kradmým pohľadom naokolo v stmievajúcom sa lese, rozhodol sa. Ak bola mŕtva, nechá ju tu a pošle anonymný tip Ministerstvu. Jeho život už bol beztak v ruinách. Prichytený s jej telom by ho poslali do Azkabanu rýchlejšie, než by sa stihol povedať Dumbledor.

Ak bola nažive... no... spraví čo môže.

„Verificare vitae,“ zašepkal a namieril svoj prútik na jej hruď.

Zažiaril na modro.

Bola nažive.

Vydal zo seba roztrasený výdych, pocítil úľavu. Naklonil sa dopredu, vzal ju do náručia a zašepkal jej do ucha rýchle „Vydrž Grangerová,“ než sa s ňou odmiestnil preč.

***

Draco sa strhol zo spánku v nepohodlnej nemocničnej stoličke, na chvíľu ho vydesilo že zaspal. Očami prebehol miestnosť. Žiadna tlač. Žiadny aurori. Nič okrem spiacej Hermiony v tichej miestnosti s jemne zafarbenými lícami a ústami vyčistenými od krvi.

„Do pekla,“ zašepkal, pretrel si rukami oči. Podplatil liečiteľku, ktorá mala službu, aby bola sticha. Irónia ho neopúšťala. Voľakedy by ani nemrkol nad daním úplatku. Tentokrát jej dal peniaze, čo mal určené na jedlo.

Pre prekliatu Grangerovú.

Musel prísť o rozum.

Hodiny na stene ukazovali tri hodiny ráno. Sedel tu už hodiny. K jeho frustrácii aj keď sa liečiteľom podarilo Hermionu zachrániť, nechceli mu povedať, ako je na tom.

„Našiel som ju,“ protestoval, keď ju brali preč. „Ja som ju sem krucinál priniesol!“

„Nie ste rodina,“ odvrkla mu nie moc milo liečiteľka, hodila po ňom pohľad čistého opovrhnutia. Poznal ten výraz až príliš dobre – bol to ten istý pohľad nenávisti, ktorým ho počastoval každý. Koniec koncov on bol Malfoy. „No, tak komu môžeme zavolať?“

Nahnevaný im povedal jedinú osobu, ktorá mu prišla na rozum. Všetko, čo mohol teraz robiť, bolo čakať.

Hermiona niečo mrmlala zo spánku a Draco na ňu pozrel. Listy a špina zmizli z jej vlasov, aby zanechali ten istý neporiadok kučier, ktoré boli jednoznačne jej. Krv, ktorá jej stekala po brade a krku, bola vyčistená, hlavne k jeho úľave. Nejaké odreniny na brade, pár modrín na lícach, ale okrem toho vyzerala milión krát lepšie ako tá takmer mŕtvola, ktorú našiel v lese. Očami jej znovu prebehol po tele, zotrval na odhalenej pokožke jej rúk. Niečo červené upútalo jeho pozornosť. Zvedavý sa načiahol dopredu a pohol jej rukou, aby sa lepšie prizrel.

Odtiahol svoju ruku, ako keby sa popálil. Humusáčka. To slovo sa nikdy nezahojilo. Bellina práca bola stále vyrezaná v jej pokožke, ako keby sa to stalo len včera. Z tej myšlienky sa mu spravilo zle. Snažil sa zabudnúť na ten otrasný deň odkedy sa stal. Sklamal, tak ako sklamal vo všetkom ostatnom. Teraz hľadel na pripomienku toho všetkého.

Malfoyovci nerobia dobré skutky. Pre Merlina, prečo bol vôbec tu?

Nemocničné dvere sa roztvorili, na čo Draco vyskočil zo stoličky s vytiahnutým prútikom.

Zízal naň zadychčaný Harry Potter.

Draco sklonil prútik. „Ja... nevedel som koho iného zavolať,“ povedal, stále sa snažil vytlačiť z mysle obraz Hermioninej zranenej ruky. „Mrzí ma to.“

Harry neodpovedal, pozrel na Hermioninu malú postavu.

„Je v poriadku?“ spýtal sa, hlas mal naplnený obavami.

„Bude žiť, ale nechceli mi povedať nič viac,“ odpovedal Draco.

Harry ho pomaly obišiel, ako keby bol v tranze. Naklonil sa a dotkol sa Hermioninho čela, položil svoju ruku na jej a kontroloval zranenia na jej tvári.

„Ty si ju našiel?“ opýtal sa chrapľavo.

„Hej. Šiel som na prechádzku po mojej zvyčajnej trase a zbadal som ju v lese,“ odvetil Draco a hľadel na Harryho so záujmom. Čakal nejaké obvinenie od úžasného chlapca. Možno to ešte príde.

„Je to Ronova chyba, všakže,“ povedal Harry, niečo temné sa vkradlo do jeho hlasu.

To nebolo obvinenie, ktoré čakal. Draco prikývol, nebol ochotný otvoriť túto tému pred prítomným osadenstvom. Hovoriť o Weasleym by mohlo spôsobiť, že bude kričať a kričať tu by ho mohlo pravdepodobne dostať do väzenia.

„Ten skurvený ožran,“ zasyčal Harry. „Vydrbávať so všetkým naokolo poza jej chrbát. Zabijem ho vlastnými rukami.“

„Neviem či žartuješ Potter, ale dúfam že nie,“ povedal Draco sucho.

Harry vzhliadol s nečitateľným výrazom.

„Malfoy,“ povedal, vystrel sa hlas už mal oveľa silnejší. Podišiel k Dracovi a Draco sa už zo zvyku napäl.

Harry mu podal ruku.

„Úprimne, nemôžem ti dostatočne poďakovať,“ riekol. „Dlžím ti obrovský dlh.“

Draco hľadel na podávanú ruku, než ju opatrne vzal.

„Nezmieňuj to,“ odvetil. Bol v pokušení povedať, že toto nebol druh vecí aké Malfoyovci zvyčajne robia a že sa to znova nezopakuje, ale bol ticho.

„A ďakujem, že si zavolal mňa a nie Rona. Práve teraz nepotrebuje viac tých jeho sračiek.“

„Nikdy by som dobrovoľne nezavolal toho bastarda,“ povedal Draco neschopný zadržať zlobu v hlase. Táto celá komunikácia ho rozhodila. Keď povedal liečiteľke, aby zavolala Harryho, bol pripravený na hádku a duel, nie na ozajstné ´ďakujem´. Všetko, čo si pamätal, bolo, že sa po finálnej bitke Harry presťahoval do Francúzska, asi sa skúšal dištancovať od všetkého toho smútku, čo nasledoval. V boji stratil aj svoje dievča, nie? Tú Weasleyovú? Skutočne ho nemohol viniť z toho, že chcel zmiznúť. „Okrem toho, nevedel som ako zohnať jej rodičov.“

„Tí sú nezvestní,“ povedal Harry. „Už od vojny.“

„To som nevedel,“ riekol Draco.

„Nevedelo to mnoho ľudí,“ Harry pokrčil ramenami.

V tom vošla tá istá liečiteľka, ktorá predtým odbila Draca. Pozrel sa na ňu.

„Ach, Pán Potter,“ smerovala k Harrymu. „Zaujímalo ma, kedy-“

„Ja som rodina,“ prudko ju prerušil.

„Prepáčte?“ spýtala sa.

„Som rodina. Som zapísaný v jej karte ako rodina. Môžete si to skontrolovať, ale chcem vedieť, čo sa deje.“

Liečiteľka sa zamračila a listovala zložkou, ktorú držala. Pohľad prekvapenia sa jej mihol tvárou.

„Očividne ste,“ odvetila, obozretne pozrela na Draca. „Možno by pán Malfoy mohol-“

„Ostane,“ namietol Harry, opäť ju prerušil. „Predpokladám, že by bola mŕtva nebyť jeho, mám pravdu?“

Liečiteľka sa pozrela previnilo na oboch mužov. „No, áno. Bolo to vážne šťastie, že ju našiel vtedy, kedy ju našiel. Ešte chvíľku a v jej stave by to nezvládla.“

Draco si všimol, ako Harry zlostne zaťal čeľusť. „Tak nevidím žiaden dôvod, aby odišiel. Teraz nám už môžete prosím vysvetliť, čo je s ňou zle? Hádam, že neskončila napoly mŕtva v lese náhodou.“

Liečiteľka sa pozrela medzi oboch mužov, očividne sa snažila rozhodnúť, či chce hovoriť o Hermioninom stave pred Malfoyom. Nakoniec ukázala na stoličky a povedala im, aby si sadli.

„Ste zoznámený s Dilaudidom?(1)“ spýtala sa. Draco aj Harry potriasli hlavou. „Je to muklovský liek proti bolesti. Veľmi silný. Zdá sa, že to slečna Grangerová brala vo veľkých dávkach niekoľko posledných rokov.“

„Keď hovoríte vo veľkých dávkach...“ Harry začal.

„Myslím tým, že je silno závislá,“ odvetila liečiteľka. „Keď ste ju našli, pán Malfoy, vzala si príliš mnoho tabletiek a pravdepodobne odpadla pri rieke.“

„Ježiši,“ Harry zašepkal a dal si dole okuliare.

„A všetka tá krv?“ spýtal sa Draco, spomínal na nepríjemný pohlaď na tmavú tekutinu, ktorá jej vytekala z úst.

„Predávkovanie spôsobuje záchvaty. Ak by som mala hádať, povedala by som, že mala niekoľko predtým, než úplne stratila vedomie. Pri tom si veľmi škaredo pohrýzla jazyk. Mala tak trochu šťastie, ak by krv nevytiekla, mohla sa utopiť.“

„Šťastie,“ Draco zopakoval ochromene. Z myšlienky, že by sa Hermiona utopila vlastnou krvou, sa mu roztočila hlava. Nevedel, že veci boli tak zlé. Ako mohol? Očividne to, že veril, že jej život bol ako nejaký ideálny sen, nebolo tak úplne pravda. V skutočnosti o nej nič nevedel. Z Grangerovej, perfektnej študentky sa stala Grangerová so skutočnými problémami, presne ako on.

„Takže ak tomu rozumiem, slečna Grangerová bola pod stresom v poslednej dobe-“

„Hej, jej blbý priateľ pretiahol všetko s vagínou,“ odvrkol Draco, stále sa snažil absorbovať myšlienku, že Hermiona bola závislá na muklovských liekoch. „To je riadne stresujúce.“

Liečiteľka zazrela na Draca, než pokračovala. „Ako som hovorila, možno jej osobné problémy trvali dlhšie. To je len špekulácia samozrejme, ale závislosť takéhoto rozsahu znamená, že sa s tým snaží vyrovnať pomocou liekov.“

„Chúďa Miona,“ povedal Harry, hlas mal stlmený rukami. „Netušil som to.“

„Bude tu musieť ostať do obeda kvôli liečbe, ale potom bude môcť odísť,“ povedala liečiteľka a vstala. „Jej systému zaberie trochu času, kým sa vyčistí od liekov – to musí prestať, jedine ak si chce spôsobiť nenapraviteľné škody. Dáme jej nejaké elixíry, aby jej pomohli s niekoľkými príznakmi, ktoré môže očakávať, ale obávam sa, že je to z väčšej časti experimentálne. Nezaoberáme sa veľmi často s muklovskými farmaceutikami. Prosím neváhajte ma kontaktovať, ak by ste mali akékoľvek otázky, pán Potter.“ Povedala to posledné slovo s extra dôrazom, aby tým podtrhla fakt, že nechce počuť už ani slovo od Draca. Draco sa na ňu na oplátku uškrnul.

Potom, čo liečiteľka odišla, obaja muži ostali sedieť na stoličkách a snažili sa dať zmysel všetkému, čo počuli.

„Ako môže mať vôbec prístup k týmto drogám?“ spýtal sa Draco nakoniec. „Nie sú prísne strážené v muklovskom svete?“

„Mám svoju teóriu,“ odvetil Harry. „Jej rodičia boli obaja zubári. Bojím sa, že ak prehľadám jej byt, nájdem niekoľko blokov receptov, ktoré si vyplnila.“

„Pre Merlina,“ Draco si povzdychol. „Myslel som si, že má perfektný život. Vidno ako veľmi som vedel.“

„To hovor mne,“ namietol Harry, mnul si ruky. „Ja by som mal byť jej najlepší priateľ a dokonca som ani nevedel, že je závislá na tabletkách proti bolesti.“

„To nie je tvoja vina, Potter,“ povedal Draco, nepríjemne si uvedomil, že sa snaží utíšiť niekoho, koho vždy nenávidel. Teraz, keď tu obaja sedeli, cítil sa prekvapivo nezaujato. Vtipné, ako rýchlo sa veci menia. „Nie je to, ako keby si bol niekde nablízku.“

„Ale to je ten problém,“ povedal Harry a vzhliadol. „Nebol som tu. Chcel som zmiznúť do ústrania a Hermiona nemala nikoho, na koho by sa mohla obrátiť. Možno by som jej vedel pomôcť. Boh vie, s čím sa musela vysporiadať... Jej rodičia sú nezvestní, veci sa posrali s Ronom... Vedel som, že má problémy vysporiadať sa s následkami vojny. Potrebovala priateľa a ja som tu nebol. Dokonca sa nemohla ani len obrátiť na svojho prekliateho snúbenca pre pomoc.“

„Netvrdím, že poznám Grangerovú tak dobre, ale veľmi pochybujem že ťa z niečoho viní,“ povedal Draco s pokrčením ramien. „Ona nie je ten typ.“

„To ona nemusí,“ odvetil Harry, potriasol hlavou. „Ja sa viním.“

„Viň toho červenovlasého debila, ak už niekoho chceš viniť,“ povedal Draco a potlačil zívnutie. „Pochybujem  že by sa predávkovala, ak by z nej nespravil terč posmechu na obálke každého časopisu na svete. To teda jednému s hladinou stresu moc nepomôže, to ti môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti.“ Znovu zazíval a tentokrát s tým nebojoval. Ledva držal oči otvorené. Spánok naň postupne doliehal, už zaspával – týmto prekračoval svoje medze. „Počuj Potter, teraz keď si tu, idem domov. Pochybujem, že bude Grangerová rada, ak uvidí moju tvár, keď sa preberie.“

„Prečo to vravíš?“ spýtal sa zmätene Harry.

Draco sa naň zamračil. Hádam vážne nebol tak naivný?

„Ja som Malfoy, Potter. Videl si, ako sa na mňa liečiteľka pozerala. Som chodiace zlé znamenie. Som spodina spoločnosti.“

„No tak,“ Harry si odfrkol, k Dracovmu veľkému prekvapeniu. „Znieš, ako keby si veril tej ministerskej propagande.“

„Prosím?“ spýtal sa Draco

„Nechaj to tak. Čo chcem povedať je, že znieš, ako keby si veril tým klebetám, čo o tebe kolujú.“

Draco sa chrapľavo zasmial. „Ty môžeš tiež, ak si všimneš ten vtip, ktorý sa stal mojím životom. A keď už sme pri tom, chcem ťa požiadať, aby si mi niečo sľúbil.“

„Čokoľvek,“ odvetil Harry úplne vážne.

„Nehovor Grangerovej o mne. Len si niečo vymysli. Nechcem byť do tohto zatiahnutý. Mám už dosť problémov.“

„Vážne? Myslím, že ona bude chcieť vedieť, kto ju zachránil,“ zamračil sa Harry.

„Len mi to sľúb,“ zamračil sa Draco. „To je všetko, čo žiadam na oplátku.“

„Fajn, fajn,“ odvetil Harry, zdvihol ruky na znak toho, že sa vzdáva. „Ale jej sa nebude páčiť, že pred ňou niečo zatajujem. Istotne si pamätáš, aká vie byť.“

„Verím, že niečo vymyslíš,“ povedal Draco a posledný krát pozrel na Hermioninu spiacu tvár. Takže chrabromilská princezná bola narkomanka. Nikdy by to netipoval. Možno napokon má každý niečo, čo skrýva. Bola to prekvapivo depresívna myšlienka.

S prikývnutím záchrancovi čarodejníckeho sveta, Draco sa otočil na päte a vyšiel von. „Večer, Potter.“

***

Hermiona sa zobudila a cítila sa, ako keby ju nakopali do hlavy. Hučanie v ušiach jej dalo na vedomie, že je nažive, ale bolesť v tele ju donútila želať si, aby nebola. Bola to pulzujúca, spaľujúca bolesť, ktorá jej útočila na nervy, spôsobovala, že sa jej svaly sťahovali v agónii.

Do pekla, čo sa stalo?

A jej ústa, ako keby zjedla vrecko bavlnených tampónov. Snažila sa pohnúť jazykom a bola odmenená ostrou bolesťou, ktorá ju donútila zafňukať.

„Hermiona?“ ozval sa hlas.

Harry. Nemohla hovoriť, dokonca nemohla otvoriť oči ale poznala ten hlas. Nepočula ho už tak dávno. Slzy jej začali stekať po tvári skôr, než si mohla všimnúť, že plače.

Jemné prsty sa jej dotýkali líca a cítila, ako ju pobozkal na čelo.

„Bude to v poriadku zlato. Som tu,“ zamrmlal hlas. „Je mi to tak ľúto, že som tu nebol pre teba.“

Potichu zasmrkala, donútila sa otvoriť oči. Pomaly s námahou sa otvorili. Videla rozmazaný obraz Harryho, ktorý stál pri nej. Vlasy mal mierne rozstrapatené a bol neoholený, ale nikdy nebola šťastnejšia, že ho vidí.

„Harry,“ povedala a jej hlas znel drsne. Ďalšia ostrá bolesť v jej ústach.

„Nerozprávaj,“ rýchlo povedal. „Zranila si si jazyk. Stále sa hojí.“

„Čo sa stalo?“ zamrmlala, ignorovala jeho radu.

„Ty... našli ťa. V bezvedomí pri rieke. Miona bola si ledva na žive, ale zachránili ťa práve včas.“

Zamračila sa, snažila si spomenúť. Prečo by....

Spomienky ju zrazu zaplavili. Ron. Ron a jeho najnovší výmysel. Ron a všetko to jeho podvádzanie za posledné roky, sprosto si myslel, že ona na to nepríde. Ona sa tvrdohlavo snažila vydržať vo vzťahu, presvedčovala sa, že aj po tom všetkom stále za to stojí. Jej rodičia boli preč, ako keby nikdy neexistovali, napriek všetkému hľadaniu. Harry bol tak ďaleko. Pochovali všetkých tých ľudí, tvár za tvárou ľudí, ktorých poznala. Neustále musela byť silná pre všetkých ostatných. Ten obrovský stres, ktorý sa zdalo, že sa časom zhoršuje. Cítila sa izolovaná a sama, rok za rokom. To prázdne miesto v nej rástlo ako otrava. Nad ničím nemala kontrolu, ako kolotoč z pekla.

Bolo toho príliš.

Tabletky. Ten úžasný útek, ktorý jej poskytli, nakoniec všetko otupili. Dali jej pocit, že nikto iný nemôže. Dali jej ilúziu kontroly. To jej úplne stačilo.

Noviny, ktoré ju naháňali po tom, čo sa vyvalil ten hrozný príbeh.  Odhalili tu komédiu jej života. Odhalili, aký bol jej život fraška. Ukázali všetkým, že bola klamár. Nakoniec nebola tak silná.

Neschopná sa stým už viac vysporiadať. Trauma. Strach. Smútok. Predstieranie, och bože, predstieranie. Bola v tom tak dobrá, že si to nikto ani len nevšimol.

Viac tabletiek.

Kúpeľňové dlaždičky, ktoré mali všetky tie vtipné tvary.

Čo to spravila? Nepamätala si nič po tých kachličkách. Vzala si toho príliš? Predávkovala sa? Harry povedal, že bola ledva na žive, keď ju našli.

Ach, nie.

To znamená... to znamená, že Harry už vie. Jej tajomstvo bolo vonku. Prisahala si, že si to vezme do hrobu a aj v tom zlyhala. Harry vie.

Prosím, nie.

Líca jej sčerveneli a odvrátila zrak od Harryho, zahanbená. Nikto to nemal zistiť. Bola to slabosť, ktorú rada skryla, vždy si vravela že s tým skoncuje, než sa na to príde. Ako to dokázala skrývať počas piatich rokov závislosti, aby sa to teraz dostalo von?

„Nemusíš mi nič vysvetľovať, Hermiona,“ povedal jemne. „Nie som tu, aby som ťa súdil. Len si želám, aby si mi to povedala.“

No jasne. Povedať mu, že jej schopnosť zvládať stres už viac neexistovala? To, že si nemohla pomôcť a riešiť čokoľvek bez toho, aby sa neuchýlila k drogám? Chcela mu povedať, že bol vždy zaneprázdnený, vždy príliš zaneprázdnený, aby s ňou hovoril o hocičom inom okrem nútenej zdvorilosti, to že ho nechcela aj tak zaťažovať takými vecami. Zdalo sa to byť nedôležité. Teraz boli tu v nemocnici a ona takmer zomrela kvôli jej nebezpečnému zvyku. Jej jazyk pulzoval.

So škripotom sa nemocničné dvere otvorili a žena v bielom plášti s vážnou tvárou vošla dnu.

„Och, slečna Grangerová. To je dobré, že ste už hore!“ povedala liečiteľka. „Veľmi sme sa o vás báli.“

Hermiona otvorila ústa, aby prehovorila, ale liečiteľka na ňu pskla aby bola ticho.

„Drahá, váš jazyk sa lieči. Dajte mu ešte zopár hodín oddych. Môžem vám všetko vysvetliť neskôr. Máte veľké šťastie, že ste na žive, takmer ste to nezvládli! Vďaka bohu, že vás našiel pán-“

Ženu prerušil prísny pohľad od Harryho. Hermiona zmätene pozerala z jedného na druhého.

„Ten gentleman, ktorý náhodou šiel okolo rieky,“ dokončila liečiteľka s nervóznym úsmevom. „Teraz vypite tento liek drahá. O chvíľku budem naspäť.“

Žena takmer vybehla z miestnosti.

Hermiona sa zamračila, premietala si to v ešte spomalenej mysli, strach z toho, že jej tajomstvo bolo objavené stále na ňu doliehalo. Aj tak, to bolo divné. Niečo bolo v tom rozhovore divné. Vypila ten nechutný zelený elixír.

„Kto ma našiel Harry?“ spýtala sa, pomaly, prehĺtala s grimasou. „Kto ma zachránil?“

„Nejaký chlapík zo susedstva,“ odvetil a milo sa usmial a ona ten úsmev poznala z čias, keď sa jej pokúšal párkrát klamať. „Priniesol ťa a odišiel. Nepovedal, ako sa volá.“

Dokonca aj s otupenou mysľou, Hermiona bola inteligentnejšia ako obyčajná čarodejnica. Dokonca aj s drogovou závislosťou vedela, že si jej najlepší priateľ vymýšľa. Bol tu dôvod, prečo to za tie roky vedela odhaliť. Jednoducho ona bola lepšia klamárka.

Harry nie.

„Vážne? Len ma tu zložil a vypadol?“

„Uhm,“ prikývol a trochu sa ošil. „Škoda. Rád by som mu poďakoval.“

„Aj ja,“ povedala, všimla si jeho nervózneho správania. Kecy, pomyslela si. Možno Harry zabudol, s kým ma dočinenia, ale ona nebola ten typ, čo nechá zlú lož neodhalenú, či už sa zotavuje alebo nie. Príde na to. Problém bol, ak sa už vôbec obťažoval klamať, nevyklopí to len tak. Harry je takmer tak tvrdohlavý ako ona.

Zamrkala a skrivila tvár, ako ju zabolela hlava. Tie blbé lieky jej zahmlievali myseľ. Potrebovala trochu viac času, aby si to premyslela. Bolo jednoduchšie potlačiť pocit hanby, keď mala problém na vyriešenie. Toto bola záhada a ona ju pekne krásne vyrieši.

Dostala nápad.

„Harry? Mohol by si mi porozprávať o svojom živote? Hovor mi o Francúzsku. Je to už tak dlho, odkedy si mi písal.“

Oči mu zažiarili a začal hovoriť. Kúpil si starý farmársky dom. Dokonca má sliepky. Život tam bol pokojný, čo bolo presne to, čo potreboval. Hovoril a hovoril a hovoril, Hermiona sa kolísala tam a späť ako bojovala s ospalosťou, chvíľu počúvala jeho príbehy a niekedy premýšľala nad identitou jej záchrancu. Prečo Harry klamal? Pre koho klamal? Tá príhoda bola ako jedna veľká čierna diera v jej mysli. Nič užitočné z čoho by mohla čerpať.

Harryho hlas tlmel v bzukot v jej ušiach ako hovoril a pomaly Hermiona zavrela oči a bolesť jej jazyka ustupovala ako zaspávala.

***

 

PP: (1) Dilaudid – silný opiát, používaný na veľmi veľké bolesti, zneužívaný narkomanmi: http://cs.wikipedia.org/wiki/Hydromorfon

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 10.11. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. kapitola Od: martian - 26.05. 2015
Myslím, že Hermiona při své inteligenci by nemusela pátrat zase tak dlouho. Stačí, když si položí několik otázek: 1) PROČ se před ní Harry snaží identitu jejího zachránce utajit? (Pravděpodobně proto, že si myslí, že by to nevzala dobře - což okruh lidí dost zužuje.) 2) KDO z těch prvně určených měl PŘÍLEŽITOST ji zrovna v těchto končinách najít? Pokud před námi autorka nic důležitého nezatajila, po použití předešlého síta připadají v úvahu tři lidé. Ron, kterému se jeho jednání rozleželo v hlavě a chtěl si s ní promluvit, Draco, který bydlí ve stejném bloku domů, nebo Blaise, který na ni narazil náhodou, když byl navštívit Draca. Tak by postupoval můj mozek. Jsem zvědavá, jak to pojme autorka/Hermiona.

Re: 2. kapitola Od: Julie - 17.01. 2015
Draco tu působí jako zralý nesobecký muž. Líbí se mi tato jeho verze.

Re: 2. kapitola Od: mami - 09.04. 2014
Konecne vyuzil svoj smrtacky výcvik na nieco uzitocne. Je mi ho luto aj ked z casti si za to moze sám. Asponze Harrry sa unormalnil normal ludská reakcia a potom dakujem a k tomu ta poznámka, ze Rona prizabije. Je tak smutne, ze Draco nechce aby to věděla, ale chapem ho. Myslím si však, ze Hermiona si to zistí aj tak.

Re: 2. kapitola Od: JT - 18.03. 2014
Jsem ráda, že se objevil Harry. Mám pro něj slabost.  Díky za skvělý překlad.

Re: 2. kapitola Od: tigy - 17.03. 2014
Som rada, že sem pribudla nová, zaujímavá poviedka  Myslím, že Hermiona veľmu rýchlo vypátra, kto je jej záchrancom, v tomto sú chlapci bez šance  Čo sa týka prekladu, dojem mi trochu kazili preklepy a chýbajúce čiarky... chcelo by to betu, alebo si to po sebe viackrát prečítať, hoci viem, že niekedy už človek doslova nevidí pre oči  Držím palce do ďalších kapitol 

Re: 2. kapitola Od: Folwarczna - 17.03. 2014
I když to vypadá hodně depresivně, za tím vším bude naděje...těším se na pokračování.

Re: 2. kapitola Od: Delta - 16.03. 2014
Takže závislost na mudlovskýh lecích, ha? To bych od Hermiony nečekala, ale vzhledem k tomu, kolem jaké tématiky se Galfoy pohybuje... Škoda, že se Draco nechtěl nechat odhalit, ale teď to bude mít řádný náboj, takže to vlastně škoda není A Harry přišel o Ginny a přestěhoval se do Francie? Hej, už mě to jednou napadlo, že Harry vlastně nemohl mít moc klidný život ani po válce, ale škoda, že přišel o Ginny. Sicej jsem tomu páru zase tolik nefandila, ale už jsem si zvykla... No, ale toto je Dramione, tak idem řešit moje lovely Dramione♥!Tato věta: Neschopná sa stým už viac vysporiadať. Trauma. Strach. Smútok. Predstieranie, och bože, predstieranie. Bola v tom tak dobrá, že si to nikto ani len nevšimol. Viac tabletiek. Podle mě nejvíce vyjadřuje celou situaci. Ale Hermiona to zvládne, že? Spolu s Dracem samozřejmě. ďakujem za překlad   P.S. Vždycky když čtu slovenský překlad, tak potom chvili mluvím slovensky a všichni se na mě dívají jak na idiota

Re: 2. kapitola Od: Lupina - 15.03. 2014
Tak po této kapitole jsem zvažovala, že se vrhnu na originál. Nemám však tolik času a když už tak krásně překládáš, zůstanu u překladu. Navíc Jacomo byla unešená, tak si povídku raději vychutnám ve slovenštině :-) Líbí se mi příběh. Draco na dně, ale pořád s hlavou vztyčenou. Harry dospěl, zklidnil se a má výčitky, že tam pro Hermionu nebyl. Hermiona snažící se vystupovat vyrovnaně, ale už po válce potřebovala pomoc. A takto se to zvrhlo. Harry se se stresem a smutkem vyrovnal odstěhováním do zahraničí. Hermiona neměla nic, nikoho. A Ron je debil. Ach jo. Možná i on se vyrovnával s traumaty - přes nevěru. Kdo ví... Moc děkuji za krásný překlad. Těším se na další kapitolu :-)

Re: 2. kapitola Od: MIRA - 15.03. 2014
Hermiona je teda riedne v keli. Predávkovala sa a vlastne o tom ani nevedela. Draco sa mi tu páči, pretože ani nepomyslel využiť túto záchranu, alebo nájdenie Hermony vo svoj prospech. Ur čite by mu to aspoň pomohlo nato, aby ľudia o ňom začali uvažovať trošička pozitívnejšie. Bože, on dal posledné peniaze na ututlanie pravdy o Hermione. Ďakujem za krásny preklad a teším sa na ďalšiu časť.

Re: 2. kapitola Od: Marti - 15.03. 2014
No, pěkně se to rozjíždí, nevím, který z těch dvou je na tom hůř... Není co závidět. Líbí se mi dospělejší Harry, vypadá to, že se konečně s Dracem přenesli přes školní nenávist. Vypadá to na silný příběh s hromadou smutných věcí, ale snad budou i ty pozitivnější. Těším se na pokračování, komentář od Jacomo mě neskutečně navnadil!

Re: 2. kapitola Od: arabeska - 14.03. 2014
Ja teda nemam cas na original, ale po komentari Jacomo toho zacinam litovat. No, pockam si Tahle povidka asi bude bolet, co... Ale vazne se mi libi. Mam tady rada Draca a taky se mi libi, ze Ron je podrazak (ja vim, proste ho nemam rada ) No, kapitola kazdopadne vynikajici, DIKY za ni )

Re: 2. kapitola Od: Jacomo - 14.03. 2014
První kapitola této povídky způsobila něco, co už jsem dlouho neudělala - přepnula jsem na originál a četla a četla a četla, dokud jsem nedošla až do konce. A pak jsem asi tak půl hodiny zírala do prázdna neschopná reakce. Neumíš si představit, jak strašně ti překlad téhle povídky závidím! To je tak úžasný příběh. Obrovitánsky ti gratuluju k tomu, že sis ho vybrala, protože tohle fakt pecka. Z tohoto důvodu ovšem nejsem úplně schopná komentovat děj jednotlivých kapitol. Protože VÍM. Ale slibuju, že budu poctivě číst každý kousek, co přidáš, a napíšu aspoň díky. Protože v tomhle případě je fakt za co. Přeji hodně sil, času a nápadů do dalšího překladu.

Re: 2. kapitola Od: Zuzana - 14.03. 2014
Draco bol perfektný ako napriek tomu, že sa bál opovrhnutia a obvinenia, nenechal tam Hermionu ale zostal s ňou. A Harry ma milo prekvapil, že bol v obraze a vedel okamžite kto je na vine, že je Hermiona v takom stave. Som zvedavá ako Hermiona zistí, komu sa má poďakovať. A ja ďakujem za preklad:)

Re: 2. kapitola Od: denice - 14.03. 2014
Povídka pokračuje stejně dobře, jako začala, tenhle cynický, zatrpklý Draco je bezvadný. Nicméně jeho duševní stav mu nezabránil přiložit polínko Ronovi, to se mi na něm líbí, asi není tak na dně, jak se staví. Moc doufám, že Harry půjde a Rona nakopne, aby si uvědomil, že jisté věci se nedělají. Taky mě pobavilo, jak má Hermiona Harryho přečteného, i když je na tom mizerně, on je bez šance. Už se těším, jaký způsob zvolí, aby se dozvěděla, co chce - a co bude dál. Taky jsem hodně zvědavá, kdo budou ti králové a královny? Díky. 

Re: 2. kapitola Od: marci - 14.03. 2014
Nádherná kapitola! Líbí se mi, že Harry dospěl a líbí se mi jeho chování k Malfoyovi. Bála jsem se, že bude reagovat jako personál nemocnice a celý kouzelnický svět. Takto má pro mne povídka další plusy navíc. jsem ráda, žes jí našla, basko, a že jí překládáš. Moc se těším na další kousek!

Re: 2. kapitola Od: TaraFaith - 14.03. 2014
Já si nemůžu pomoct, mě je v této povídce všech hlavních postav hrozně líto. Nejvíc Hermiony, protože ta to teď bude mít hodně těžké. Je mi líto Draca a mrzí mě, jak se k němu veřejnost chová a je mi líto i Harryho, že má teď výčitky svědomí. A opětovně začínám nesnášet Rona. Ale i přes tohle všechno (nebo možná právě kvůli tomu) mě tahle povídka neskutečně zaujala a strašně moc se těším na pokračování. Díky za překlad.

Prehľad článkov k tejto téme:

galfoy: ( Jacomo )25.04. 201525. kapitola - závěr
galfoy: ( Jacomo )18.04. 201524. kapitola
galfoy: ( Jacomo )11.04. 201523. kapitola
galfoy: ( Jacomo )04.04. 201522. kapitola
galfoy: ( Jacomo )28.03. 201521. kapitola
galfoy: ( Jacomo )21.03. 201520. kapitola
galfoy: ( Jacomo )14.03. 201519. kapitola
galfoy: ( Jacomo )07.03. 201518. kapitola
galfoy: ( Jacomo )28.02. 201517. kapitola
galfoy: ( Jacomo )24.02. 201516. kapitola
galfoy: ( Jacomo )17.02. 201515. kapitola
galfoy: ( Jacomo )07.02. 201514. kapitola
galfoy: ( Jacomo )31.01. 201513. kapitola
galfoy: ( Jacomo )24.01. 201512. kapitola
galfoy: ( Jacomo )17.01. 201511. kapitola
galfoy: ( Jacomo )11.01. 201510. kapitola
galfoy: ( Jacomo )29.11. 20149. kapitola
galfoy: ( Jacomo )22.11. 20148. kapitola
galfoy: ( Jacomo )15.11. 20147. kapitola
galfoy: ( Jacomo )08.11. 20146. kapitola
galfoy: ( Jacomo )01.11. 20145. kapitola
galfoy: ( Baska92 )17.07. 20144. kapitola
galfoy: ( Baska92 )16.07. 20143. kapitola
galfoy: ( Baska92 )14.03. 20142. kapitola
galfoy: ( Baska92 )04.03. 20141. kapitola
galfoy: ( Baska92 )25.02. 2014Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )23.02. 2014Of Kings and Queens