Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2012 Snamione

Kožich z norka

Advent 2012 Snamione
Vložené: solace - 21.12. 2012 Téma: Advent 2012 Snamione
Florence nám napísal:

 


21. december 2012

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kožich z norka

Kitsunelover

Překlad: Florence

Beta: Kaitlin

Prohlášení: To, co je pro vás nové, je moje. Všechno ostatní patří JKR.

Originál: http://www.fanfiction.net/s/1478889/1/The_Mink_Cloak

ooo

Severus Snape nenáviděl Vánoce.

Podle něj byly celé jenom o dárcích, což nebylo zas tak neobvyklé. Zatímco ostatní mysleli na dárky, které dostanou, on myslel jen na ten složitý úkol koupit něco pro své kolegy. Pokud byste se ho zeptali, tak by vám řekl, že kdokoli, kdo si myslel, že je lepší dávat než dostávat, byl šílený.

Samozřejmě nepomáhalo, že teď tu bylo o jednoho Nebelvíra víc, kterému musel kupovat dárek. Všichni nebelvírští mu určitě zase pošlou odporné rudozlaté věci s motivem lvů. Brumbál před lety znovu najal Lupina (teď ale nahradil profesora Binnse, který šel konečně do důchodu, a učil Dějiny čar a kouzel) a tento rok se sborovna dokonce rozrostla o nepříjemný přírůstek  jménem Hermiona Grangerová, která se učila u Kingsleyho Pastorka, aby jednou mohla nastoupit na místo učitele Obrany proti černé magii. Pokoušela se s ním spřátelit, ale brzy přišla na to, že padesát pokusů o přátelský rozhovor nestačí k tomu, aby byla přijita do prestižního klubu přátel Severuse Snapea. 

Jeho matka mu poslala třináct balíčků dva týdny před Vánocemi v marné naději, že by si každý den rozbalil jeden. Dost si potrpěla na tradice. Každopádně je otevřel hned ten den, kdy je obdržel.

„Přísady do lektvarů… knihy… nástroje na výrobu lektvarů…,“ mumlal si pod nosem, když otevíral jednu krabici za druhou.

Poslední balíček musel být z dědictví paní Snapeové, které mu posílala už několik roků. Dávání „rodinných pokladů“ na Vánoce byla další tradice, kterou dodržovala. Podle Severuse jejich rodina neměla žádné poklady.

Za jemným papírem našel, k jeho nepříjemnému překvapení, kožich z norka sepnutý stříbrnou sponou. Jeho nelibost nebyla způsobena kvalitou kožešiny – nebyla to žádná levná atrapa, ten kožich přímo křičel: „Koukej, kolik jsem za to utratil!“

Barva nebyla nápadná – téměř černá. Ale on dobře věděl, že kdyby kabát přidržel na slunci, postřehl by náznak modré. Temná, sytá barva připomínající kobalt. Pohladil hustou kožešinu a žasl nad kvalitou. Při pomyšlení kolik tisíc kožich musel stát, se zamračil.

Zapomněl na to, ale když byl malý, viděl matku ten kabát při několika výjimečných příležitostech nosit. A vypadala úžasně. Navíc také slyšel až moc historek, jak jeho otec nadbíhal matce a nakonec jí dal kožich a nabídl jí sňatek.

Severus svého otce nenáviděl, a proto nenáviděl i ten kabát. Nemohl pochopit, co přimělo matku, která v otcových rukou trpěla stejně (pokud ne víc) jako on, poslat mu ten kožich.

Rozhodl se toho prostě zbavit. Okamžitě zazvonil na zvonek u krbu a objevil se před ním domácí skřítek. Jelikož skřítek měl na sobě prapodivné oblečení, usoudil Severus, že je to Dobby. Přimhouřil oči na zářivě se usmívajícího skřítka, který přetékal barvami. Měl na sobě svetr barvy dopravního kužele, modré šortky a barevně si neodpovídající ponožky. Jedna zobrazovala pád Římské říše a ta druhá na sobě měla životní cyklus žáby.

„Vezmi si to,“ přikázal a natáhl k němu ruku s kožichem. „Hoď to do jezera, spal to nebo s tím nakrm Hagridovu divou zvěř, prostě s tím udělej cokoli, jen ať je to daleko ode mě!“

Dobbymu se při pohledu na podávaný kožich rozšířily oči. Možná si pomyslel, že Severus je idiot, i on dokázal rozpoznat kvalitu.

„Profesor Snape chce… aby Dobby vzal jeho kožich a zbavil se ho?“ koktal nevěřícně skřítek.

„Ano, ty imbecile!“ vyštěkl Severus a pokynul mu s kožichem.

 „Jste si jistý, profesore Snape?“

Severus byl tak podrážděný, že by toho skřítka zaškrtil. „Dobře tedy, když jsi tak neochotný se toho zbavit, nech si to pro sebe. Ber to jako brzký dárek k Vánocům.“

„Profesor Snape je tak štědrý!“ pištěl Dobby, zatímco sevřel a hladil kožešinu. „Děkuji vám, děkuji vám, pane!“

„A teď vypadni,“ nařídil mu Severus nabručeně. Zvedl krabici, ve které kožich přišel, a podal mu ji také. „Tohle si s sebou můžeš vzít také.“

Nadšením rozzářený Dobby od něj nemotorně převzal krabici rukama plnýma kožichu. „Dobby bude vždycky vděčný, pane!“ vykřikl a s prásknutím se přemístil pryč.

Severus se ušklíbl a napadlo ho, co s kožichem ten skřítek jenom udělá – možná ho rozstříhá a udělá si z něj ponožky. Když mu matka poslala dárky, předpokládal, že by i on měl začít kupovat ty své. Bylo sobotní ráno, takže klidně mohl opustit Bradavice a strávit celý den v Prasinkách.

Jednou tam koupil věci tak rychle, jak jen mohl, aby dárky nebyly až moc nevkusné. Samozřejmě jeho kolegové mu koupili stejně ledabylé dárky.

Vánoce přišly a zase odešly a Severus dostal štědřejší dárky, než očekával. Z jeho pohledu mu nepřišlo, že by měl nějaké přátele (to bylo ale, jak všichni víme, ne zcela správné). Severus věděl, že ředitel o sobě prohlašoval, že je jeho přítelem, ale věřili byste to někomu, kdo vám věnuje poukaz do lázní za tvrdou práci? Rozhodně ne.

První famfrpálový zápas se konal v polovině ledna – Nebelvír proti Zmijozelu. K Severusově nesmírné radosti jeho kolej vyhrála, i když jen o fous.

Na konci zápasu se dostal do takové polohy, že mohl dobře vidět, jak se McGonagallová a Hermiona zděšeně tváří. Na Hermionině kožichu mu bylo něco povědomého…

Zjistil co, když si oprášila lem kožešiny a jeho do očí praštila modročerná. Úplně zapomněl, že dal Dobbymu s kožichem volnou ruku a rozhodl se přejít do útoku a vymáhat ho od ní zpět.

Severus k ní rázně přikročil, ale pak ho v hlavě zastavil hlas. „Vypadá jako královna.“

A to byla pravda. Kožich jí do chůze přidal trochu melodičnosti, trochu krásy. A dokonce i v jejím obličeji se objevila nová záře.

Přiblížil se k ní a… usmál se.

„Dovolte mi, abych složil kompliment vašemu nádhernému kožichu, profesorko Grangerová.“

Také se na něj usmála a řekla: „Děkuji vám, profesore Snape.“

Připadalo mu to, že mu děkovala i za něco jiného než za jeho slova.

A s tím byl spokojen.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 29.07. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kožich z norka Od: Sally - 03.04. 2016
Vrelá vďaka za novú sekciu Náhodné články, pripomenula poviedky dávno zaviate prachom, ale rovanko milé a zábavné ako v deň prvého čítania Takmer som odpadla pri pasáži: Přimhouřil oči na zářivě se usmívajícího skřítka, který přetékal barvami. Měl na sobě svetr barvy dopravního kužele, modré šortky a barevně si neodpovídající ponožky. Jedna zobrazovala pád Římské říše a ta druhá na sobě měla životní cyklus žáby. Ešte raz vďaka, veľmi príjemná jednorázovka

Re: Kožich z norka Od: nadin - 25.12. 2012
A do kožucha bolo všité kúzlo na hľadanie nevesty:)))))) Skvelé!! Ďakujem!
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 31.12. 2012
To by bylo do paná Snapeové velmi podlé :D Děkuji ti!

Re: Kožich z norka Od: zuzule - 22.12. 2012
Co všechno dokáže jeden kožich.
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 22.12. 2012
Člověk se jen díví, že? Děkuji ti!

Re: Kožich z norka Od: solace - 22.12. 2012
Vianočná romanca s kožuchom v hlavnej úlohe. Je dobré, že sa ho Dobbymu podarilo zachrániť. Inak by si Severus Hermionu nikdy nevšimol. Vďaka za preklad, Flo.
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 22.12. 2012
No jo, Sev by určitě byl schopný přehlížet Hermi ještě hodně dlouho :). Děkuji ti, solace!

Re: Kožich z norka Od: Zuzana - 21.12. 2012
A to je koniec? Viac nebude Rada by som vedela či to Severus nechá len tak alebo sa bude snažiť dostať kožuch aj s jeho momentálnou majiteľkou Ďakujem za preklad.
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 22.12. 2012
Víc nic! Takže si to klidně můžeš domyslet... Děkuji ti :)

Re: Kožich z norka Od: kamci - 21.12. 2012
tak, musím přinat, že jsem ten konec moc nepobrala
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 22.12. 2012
Tak musím přiznat, že nevím, co ti odpovědět. Děkuji ti za kokmentář!

Re: Kožich z norka Od: Koki - 21.12. 2012
Zajímavé.
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 22.12. 2012
Děkuji ti!

Re: Kožich z norka Od: Jacomo - 21.12. 2012
V tom kožichu muselo být skryté nějaké kouzlo. A nebo si stranou mnou intrikáni Dobby a Brumbál ruce? Každopádně je to dobré, jen tomu chybí ta třešnička zákulisní pointy. I když - zase je prostor pro naši fantazii...
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 22.12. 2012
Brumbál si mne ruce určitě. Já si ho tak alespoň představuji :D Děkuji ti!

Re: Kožich z norka Od: doda357 - 21.12. 2012
A nič viac? Ani bozk?  Kožuch za pár tisíc len tak vyhodiť, hm, to by som asi nezvládla  Rada by som Hermionu v ňom videla  Ďakujem za preklad 
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 22.12. 2012
Ne, ne, žádný bozk :(. Ale já si nemám na co stěžovat, mě se povídka líbila i proto, že člověk vlastně neví, zda k nějakému polibku někdy došlo. Děkuji ti!

Re: Kožich z norka Od: denice - 21.12. 2012
Myslím, že paní Snapeová poslala svému svobodnému synovi dámský kožich s jistým úmyslem - a ejhle, ono to (oklikou) vyšlo! Líbí se mi představa, že si Hermiona vzala kožich někam, kde potkala původní majitelku... Díky.
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 22.12. 2012
Jo, ta představa je hezká :) Děkuji ti za komentář i za podmět k přemýšlení!

Re: Kožich z norka Od: larkinh - 21.12. 2012
Kdo ví, co za kouzlo na tom kožichu bylo :) Hlavně že si jí všiml v tom pozitivním smyslu :) Díky za překlad.
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 22.12. 2012
Mudlovský obyčejný kožich to asi nebyl :). Děkuji ti!

Re: Kožich z norka Od: Lupina - 21.12. 2012
Bylo to kožich, nebylo? Hlavně, že si Severus Hermiony všiml. Děkuji za překlad
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 22.12. 2012
Souhlasím, to je nejdůležitější :). Děkuji ti!

Re: Kožich z norka Od: teriisek - 21.12. 2012
Tak teď nevím, jestli už je pozdě, ale nějak jsem nepochytila, jak jsme se od vánočních dárků dostali k famfrpálovému zápasu:D Ale pěkné, díky za překlad!
Re: Kožich z norka Od: FlorenceMabel - 22.12. 2012
Ten přechod je tam víceméně shrnutý jednou větou, takže se naprosto mohlo stát, že sis ho nevšimla, já to chápu :D. Děkuji!

Prehľad článkov k tejto téme:

Scattered Logic: ( solace )24.12. 2012Daň z tupých hláv
Atiana Gray: ( larkinh )23.12. 2012Pod rouškou noci
DADA_Mistress: ( Eggy )22.12. 2012Noc pred Vianocami verzia so Snapom
Kitsunelover: ( Florence )21.12. 2012Kožich z norka
Jenwryn: ( Lupina )20.12. 2012Rodinný recept Princeů
Della D.: ( solace )19.12. 2012Čokoláda
WatchersGoddess: ( larkinh )18.12. 2012Malá velká nepříjemnost
Dyce: ( Jacomo )17.12. 2012Lepší den
Cecelle: ( Florence )16.12. 2012Nezapomenutelný
Arevik: ( solace )15.12. 2012Vianočný zázrak
Imhilien: ( marci )14.12. 2012Ne tak docela šťastné Vánoce
WatchersGoddess: ( larkinh )13.12. 2012Ráno poté
Imhilien: ( Eggy )12.12. 2012Špeciálny darček
MomoDesu: ( Lupina )11.12. 2012Jen vzhlédni
Incarcerous: ( solace )10.12. 2012Dve slová
SouthernWich69: ( Florence )09.12. 2012Návštěva sirotčince
WatchersGoddess: ( larkinh )08.12. 2012Neustálé problémy se šéfem
JunoMagic: ( Jacomo )07.12. 2012Vánoční pudink
snapesgirl1981: ( marci )06.12. 2012Šťastné bradavické Vánoce
Pamuk: ( solace )05.12. 2012Zápisník zo žalárov
kailin: ( Eggy )04.12. 2012Rozprávka na dobrú noc
Severina2884: ( Florence )03.12. 2012Nebelvírská rudá, zmijozelská zelená
lcvald: ( Lupina )02.12. 2012Rudé kalhotky
WatchersGoddess: ( larkinh )01.12. 2012Samomluva bývalé studentky