Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2012 Dramione

24 dní s Dracom

Advent 2012 Dramione
Vložené: Jimmi - 14.12. 2012 Téma: Advent 2012 Dramione
Morgana nám napísal:

 


14. december 2012

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

24 dní s Dracom (24 Days of Draco)

Autor: writingxonxwalls

Originál:  http://www.fanfiction.net/s/4704776/1/24-Days-of-Draco 

Stav: autorka neaktívna, ale žiadosť zaslaná

Preklad: Morgana

*********************************************

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí: pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto konkrétnej poviedke vlastní writingxonxwalls.

****************************************************************************

Myslela som si, že len žartuje, keď povedal, že mi každý deň – počnúc prvým decembrom a končiac dvadsiatym štvrtým - niečo podaruje. Asi by som sa mala naučiť nespochybňovať Draca Malfoya.

...

Prvý a druhý boli len malými darčekmi - bonboniéra a kvetiny, no v tom čase ešte stále neverila, že to myslí vážne.

Tretieho decembra jej daroval roztomilého plyšového kocúrika, vernú repliku jej vlastného maznáčika, Krivolaba.

Práve Krivolabovi bol určený ďalší dar, hoci ho štvrtého decembra dal Hermione; zdobenú misku na jedlo pre mačky s vygravírovaným D + H v strede.

Ďalšieho dňa, piateho decembra, keď sa zobudila, sa usmiala, lebo v pozadí svojej izby začula hrať mukelské cédéčko s vianočnými pesničkami, o ktorom vedela, že ho doteraz nevlastnila.

Šiesteho si užívala lahodnú chuť švajčiarskej horúcej čokolády, ktorú jej Draco priniesol.

Deň potom - siedmeho, jej prišlo podpísané vydanie knihy Rokfort a jeho dejiny.

Ôsmy deň bola takisto smiechom celá bez seba, keď sa jej denným darčekovým prídelom stala biela plyšová fretka.

Deviateho decembra dostala jeho odznak hlavného prefekta; sprvu nerozumela významu tohto darčeka, až pokým si neuvedomila, že jej odznak sa niekde stratil.

Desiateho decembra si obliekla svoj darček pod pracovný habit; celý deň mala na sebe tričko s nápisom Pýcha slizolinu.

Na jedenásty deň skoro chytila panický záchvat a okamžite bežala pozrieť svojho zraneného priateľa, keď jej prišla fotka  nápisu vyrytého na kmeni Zúrivej vŕby – S láskou, Draco.

Napriek tomu sa mu na ďalší deň nejakým spôsobom podarilo poslať jej darček, tá prvá zlatá strela od Harryho bola dokonalá.

Aj trinásteho, aj štrnásteho jej od neho prišli dva ľúbostné listy – jeden sa hýbal, ten druhý nie, ktoré jej napísal ešte v treťom ročník a ona sa rozplývala nad tým, ako nádherne boli napísané.

Nasledujúci deň, keď sa zobudila, našla na svojom vankúši ležať prívesok s prepleteným levom a hadom.

Dva dni po sebe jej potom prichádzali s darčekmi domový škriatkovia.

Šestnásteho prišli škriatkovia Malfoyovcov aj s vlastnoručne urobenými sladkosťami a sedemnásteho ju prekvapil šťastný príchod Dobbyho, ktorý jej prišiel osobne zaspievať vianočné koledy.

Spolu s Dracom sa smiali, keď sa mu poplietli slová, a on jej potom vyjedol všetky perníkové sušienky.

Osemnásty december priletel aj s tmavou sovou, ktorá Hermione cez zasneženú oblohu priniesla balíček: magický fotoalbum jej a Draca.

Ďalší darček bol skôr otázkou; lístoček s prianím, aby s ním dvadsiateho štvrtého povečerala – samozrejme, že pozvanie prijala.

Zdalo sa, že dary, ktoré dostala počas ďalších niekoľko dní, spejú k onej veľkej večeri.

Dvadsiateho a dvadsiateho prvého to bol drahý parfém a exkluzívne ihličkové lodičky, ktoré nasledovali elegantné smaragdovozelené šaty.

Hermionu celkom zaskočilo, keď si našla na svojich nových šatách, prevesených cez sedačku pri kozube, opatrne položený náhrdelník so starým kľúčikom, ktorý mohol byť pokojne kľúčom k Malfoy Manoru.

A na dvadsiaty štvrtý deň ju požiadal o ruku; povedala áno.

 

 

PP: viem, že je to napísané netradične – na začiatku prvá osoba, potom tretia/prvá. Verte, že v origináli (keď som to začala prekladať) v tom bol väčší chaos. Tak som to nakoniec spravila takto. Ďalej, k nezvyčajnému členeniu viet: autorka sa to snažila spísať do 24 viet, takže komu sa chce, hor sa do počítania, ja som jej úmysel nechcela kaziť.

Hádam sa vám poviedka páčila.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 07.10. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 24 dní s Dracom Od: martian - 23.06. 2014
Júúú, já chci taky plyšovou fretku . A tričko, tričko nemá chybu  !

Re: 24 dní s Dracom Od: Radka - 14.07. 2013
pěkná povídka

Re: 24 dní s Dracom Od: tigy - 20.12. 2012
Krásne si sa s tým vyhrala, všetka česť  Inak, ja by som tiež povedala áno  Díky 

Re: 24 dní s Dracom Od: kamci - 15.12. 2012
krásné díky

Re: 24 dní s Dracom Od: Jimmi - 15.12. 2012
Neodolala som, skvelé, moc sa mi to páčilo. Díky moc

Re: 24 dní s Dracom Od: siriana - 15.12. 2012
je to velmi roztomilé a ten překlad se opravdu povedl...díky!

Re: 24 dní s Dracom Od: NanaHanamoto - 14.12. 2012
Morgana! Bolo to znova raz skvelé !! a veľmi vtipné :D Ďakujem za preklad a namiesto viet som rátala darčeky :D :D ..skvelé na zasnežený večer :))
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
ďakujem, Vanesa :) som naozaj rada, že sa ti to páčilo a dobre čítalo. nuž, keď už je vonku taká zima, taká romantika v teple je viec než osožná :)

Re: 24 dní s Dracom Od: Eggy - 14.12. 2012
myslela som si ze sa to tak skonci :) dakujem za 24 viet :P
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
vianočné očakávanie si žiada vianočne sladké konce :) nechcela som sklamať ;)

Re: 24 dní s Dracom Od: Zuzana - 14.12. 2012
Veľmi pekné. Krásne tie darčeky gradovali :)
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
a neradovala sa z nich len Hermiona. taký Krivolab sa tiež nemá na čo sťažovať; najprv fešná miska, potom sťahovanie na Manor... úžasný život kocúra :D vďaka

Re: 24 dní s Dracom Od: denice - 14.12. 2012
Kouzelná povídka, hned bych ji vytiskla a nenápadně podsunula manželovi, vlastně už je pozdě, tak příští rok. Vybrat nejkreativnější dar je problém, miska pro kočku je dokonalá, plyšová fretka rozkošná, tričko Pýcha zmijozelu má taky hodně pro sebe. Co mě dojalo nejvíc byl starý klíček, který mohl být klíčem k Malfoy Manor. Díky.
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
nech sa manžel poriadne pripraví, rozmyslieť si 24 darčekov, to je výzva :D má rok na to, aby sa dozvedel, po čom tvoje srdce pyští... taký kľúčik k Manoru (nemusí byť ani malfoyovský) by nebol na zahodenie, čo myslíš? :D ďakujem za komentár

Re: 24 dní s Dracom Od: Liz - 14.12. 2012
Takže dneska Hermiona dostala milostný dopis. Jinak jí Draco udělal nádhený adventní kalendář.
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
naozaj by bolo pekné, aby autorka k tomuto urobila nejaký špeciál s tými listami, čo povieš? každého to zaujíma :) vďaka

Re: 24 dní s Dracom Od: teriisek - 14.12. 2012
Mě teda nadchla ta horká čokoláda, tu bych brala hned:D Díky za překlad, moc pěkná povídka!
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
každý si nájde to svoje a predstav si, všera som bola v jednej reštaurácii a čokoládu tam nemali a pritom vonku aká zima! keby som mala Draca... ďakujem

Re: 24 dní s Dracom Od: anonym - 14.12. 2012
skvelé.
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
ďakujem :)

Re: 24 dní s Dracom Od: Koki - 14.12. 2012
Hrozně moc pěkná povídka.
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
ďakujem, som rada, že sa ti páčila :)

Re: 24 dní s Dracom Od: doda357 - 14.12. 2012
To by sa aj mne páčilo  Fíha....dostávať 24 dní samé darčeky  Bolo to strašne milé, ďakujem  A koniec bol úplne najromantickejší    Aj trinásteho, aj štrnásteho jej od neho prišli dva ľúbostné listy – jeden sa hýbal, ten druhý nie, ktoré jej napísal ešte v treťom ročník a ona sa rozplývala nad tým, ako nádherne boli napísané.  
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
juj, chybyčka se vloudila  tak ako sa hovorí, že každý deň je nedeľa, tak pre Hermionu by to bolo "každý deň sú Vianoce"  

Re: 24 dní s Dracom Od: valerie - 14.12. 2012
Jejda, to bylo tak krásné. Ach... se rozplývám. U mě vede nápis na vrbě mlátivé... Draco je frajer. Děkuji Ti za tak krásnou povídku. Díky. PS:Dodržet počet vět musela být výzva. Ovšem skvěle ses s tím popasovala.
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
Draco sa nezastaví pred ničím, ani pred takouto nebezpečnou úlohou. je to borec, ale určite mu v tom pomohla jeho fretčia obratnosť ;) :D vďaka

Re: 24 dní s Dracom Od: Jacomo - 14.12. 2012
Já jsem to přepočítala (účetní se nezapře ) a autorka i ty jste geniální. Povídka je sladká, roztomilá a vpravdě vánoční. Díky za úsměv pro dnešní den. PS: Jednoznačně u mě vede bílá plyšová fretka
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
aby nie, dvakrát som to prepočítavala, lebo po prvom raze sa mi tam záhadne stratila jedna veta :D ďakujem

Re: 24 dní s Dracom Od: Patolozka - 14.12. 2012
moc krasne. Draco je velmi napadity hoch! Nejlepsi byl ten vyryty napis na vrbe! Diky moc!
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
najkrajšie sú veci, ktoré sa nedajú kúpiť. nápadité a zo srdca :) a v tomto prípade - životu nebezpečné :D

Re: 24 dní s Dracom Od: marci - 14.12. 2012
Opravdu to nebudu přepočítávat :) Ale prošla jsem si povídku ještě jednou, abych vybrala nejlepší dárek. jsem normální baba, takže musím pominout smaragdové šaty, zlatý přívěsek, parfém a večeři se žádostí o ruku. To by chtěla KAŽDÁ. jinak u mě vede hýbající se milostný dopis (protože bych ráda věděla, proč nebo čím se hýbe) a vítězem je plyšová fretka :D
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
to je zaujímavá úvaha :D autorka to pekne nechala na predstavivosti čitateľa. každý si pod tým predstaví niečo, čo by chcel v takom ľúbostnom dopise dostať sám :) a k tej fretke; bola som práve na vianočných nákupoch a v jednom obchode som uvidela niečo náramne podobné práve Dracofretke :D ale nemám to komu dať, nik by to nepochopil. ďakujem :)

Re: 24 dní s Dracom Od: larkinh - 14.12. 2012
To bylo moc krásný :) Hezkou povídečku jsi pro nás našla :) 
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
no jo, narozdiel od inej, ktorú som sem zavesila a volala sa podobne, ale rozsahovo bola omnoho dlhšia, táto sa končila šťastne-prešťaastne. taká zaujímavá paralela :) vďaka za koment

Re: 24 dní s Dracom Od: FlorenceMabel - 14.12. 2012
Taky takový hezky sladký :) Obdivuji tvoji práci, myslím, že tahle povídka tě musela stát dost sil :). Děkuji ti teda za ní!
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
prekladala sa vcelku dobre - taký vianočný sen každej dramione fanúšičky :D vďaka

Re: 24 dní s Dracom Od: steiiiny - 14.12. 2012
TAK PO TOMHLE...SE BUDU USMÍVAT CELÝ DEN,,,VÁŽNĚ SKVĚLÁ POVÍDKA :)) DĚKUJI!
Re: 24 dní s Dracom Od: Morgana - 14.12. 2012
ďakujem, rada poslúžim aj nabudúce :)

Prehľad článkov k tejto téme:

KrystyWrot: ( Jimmi )24.12. 2012Chrabromilčanka, ktorá takmer nebola
weknwekonf: ( tiberia )23.12. 2012Škrkny
greenschist: ( larkinh )22.12. 2012Náležitě vyjádřená vděčnost
BlackRose96: ( tigy )21.12. 2012Najlepšie Vianoce
Nitsrek: ( larkinh )20.12. 2012První den vánoc mi moje pravá láska dala…
Nitsrek: ( larkinh )19.12. 2012Na velikosti záleží
Bohemian-Vixen: ( holloway )18.12. 2012Víš, co je dnes za den?
Čerešňa: ( solace )17.12. 2012Prvýkrát
Nitsrek: ( larkinh )16.12. 2012Svázaní
Miss. Serendipity: ( Morgana )15.12. 2012Šťastné a sakramentsky veselé
writingxonxwalls: ( Morgana )14.12. 201224 dní s Dracom
KatieScarletOHara: ( Lucianna )13.12. 2012Once upon a December
DRACOSWIFEY: ( Florence )12.12. 2012Vánoční boty
Miss Junie: ( Morgana )11.12. 2012Mikuláš, čo nám dáš?
where-my-heart-resid: ( Florence )10.12. 2012Dvanáct dní Vánoc
fiona249: ( tigy )09.12. 2012Vianočné prekvapenia
Nitsrek: ( Jimmi )08.12. 2012Mojím prianím je nerušený vianočný sex
Nitsrek: ( Jimmi )07.12. 2012Santa Klaus mešká...
Nitsrek: ( Jimmi )06.12. 2012Zneužitie stužiek
Nitsrek: ( Jimmi )05.12. 2012Obete
Nitsrek: ( Jimmi )04.12. 2012Socha zo snehu
Nitsrek: ( Jimmi )03.12. 2012Omyl s imelom
Nitsrek: ( Jimmi )02.12. 2012Dvanásť dní vianočných
bendleshnitz1: ( Jimmi )01.12. 2012Vianoce u svokrovcov