Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady krátkych poviedok od solace I.

Zažínam sviecu

Preklady krátkych poviedok od solace I.
Vložené: solace - 09.01. 2012 Téma: Preklady krátkych poviedok od solace I.
solace nám napísal:

 


Z
ažínam sviecu

 

Autor: Astreya

Preklad a banner: solace

Originál: http://severushermione.clan.su/forum/21-4337-1

 

Drabble venované dnešným narodeninám Severusa Snapa.



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

https://archiv.hpkizi.sk/images/topics/banner_zs1.jpg


Zažínam sviecu...

Malý plamienok sa sotva mihoce na konci zápalky. Z nejakého dôvodu sa mi trasú ruky a vôbec sa neviem dotknúť knôtu. Dnes nechcem spomínať na zlé. Nech už bude len lepšie.

Zažínam sviecu...

Šuchot tvojho habitu za chrbtom. Ľahký závan dychu na mojom krku. Zimomriavky bežiace po chrbte. Prečo si vždy voňal vetrom? Zakaždým po novom. A každý raz, zatvoriac oči a vdychujúc túto vôňu, chcelo sa mi v nej rozplynúť, stať sa jej súčasťou.

Zažínam sviecu...

Tvoje ruky. Tvoje čarovné prsty, ktoré na mne mohli hrať, ako na hudobnom nástroji. Jediný dotyk – a som sťa napnutá struna, spievajúca a jemná, vibrujúca a znejúca. Nežné prelúdium – a v tele sa rodí sladké trýznenie. Pár vášnivých akordov – a vzrušenie ma napĺňa, pripravené vyšplechnúť cez okraj, zaplaviť vlnou spaľujúcej vášne. Posledný tón – a struny praskajú, oslobodzujú dušu zmietajúcu sa v extáze, topiacu sa v búrlivom prívale rozkoše.

Zažínam sviecu...

Tvoje oči. Je v nich stále noc. Zakázaná, vábiaca, hrozivá. Občas bolesť. Občas porozumenie. Nikdy si mi nehovoril o láske. No ja som ju videla. Tam, v hĺbke. Práve ona mi nedovolila stratiť sa, utopiť sa vo víre strachu a zúfalstva. Práve ona ma držala na okraji. Práve ona ma sprevádza životom, dáva zmysel, zohrieva a ochraňuje.

Zažala som všetky sviece...

Zápalku hádžem do kozuba. Detský prštek sa naťahuje k ružičke na torte. Simon zľahka capne mladšieho brata po ruke a charakteristicky dvíha obočie. V jemnom prítmí obývačky žiari na stole päťdesiatdva plamienkov. Srdce mi zviera príliv nežnosti, zdá sa, ešte kúštik – a roztrhne sa, neunesúc napätie. Zotieram náhodnú slzu a dvíham pohľad v ústrety tvojim vnímavým, čiernym očiam. Viem, že je to hlúpe, ale každý rok som vďačná za to, že trpezlivo čakáš, kým skončím dlhé piplanie sa s obyčajnou zápalkou. Žiadna mágia. Teraz na konci každého knôtu horí čiastočka mojej lásky k tebe.

„Všetko najlepšie k narodeninám, Severus. Želaj si niečo.“

 

 

Pozn. prekl.: Toto drabble bolo napísané pred dvoma rokmi k päťdesiatym narodeninám Severusa Snapa. Dovolila som si aktuálne upraviť počet sviečok na torte.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Zažínam sviecu Od: sisi - 15.03. 2016
Severus má to štěstí, že může slavit narozeniny každým rokem, dokud žije. Jenomže Alan dnes již nežije. Přesto si jej připomínám denně v jeho rolích, nebo zde. Kolikrát člověk těžko odliší Snapea od Rickmana. To ilustrované vydání HP knížek se prý hodně blíží filmovým představám. Ale zpět k narozeninám. Takový Voldemort má smůlu v počítání běhu let, když je smí slavit jenom v přechodné roky, co mu zbývá, když se narodil 29. února? Taky teda nevím, kdo by mu zapaloval svíčky na dortu. V sirotčinci ani v Bradavicích se to asi moc nedrželo. A Nagini nemohla, nemaje rukou. Tak Merlin dík za Hermionu, že má Seva, Simona a malé baby na starost. Také Merlin dík za narozeninové tradice a že je tu někdo, kdo je dodržuje.

Re: Zažínam sviecu Od: toni - 27.08. 2014
Krásná a romantická tradice.
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 27.08. 2014
Ďakujem, toni:-)

Re: Zažínam sviecu Od: mami - 06.05. 2014
Velmi pekne napísané a pekne preložené.
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 06.05. 2014
Ďakujem a teším sa, že sa páčilo:-)

Re: Zažínam sviecu Od: Vendi - 15.11. 2012
Nádherně něžné a romantické... jsem ráda, že jsme sem zabloudila
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 15.11. 2012
Teším sa, že sa páčilo. Ďakujem za komentík :-)

Re: Zažínam sviecu Od: ZoeChristy - 03.10. 2012
Krásne a sladké :)

Re: Zažínam sviecu Od: zibzi - 25.03. 2012
Velmi krásné, tahle drabble má zvláštní,tajemné a nádherné houzlo
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 16.04. 2012
Ďakujem, zibzi. Teším sa, že sa ti drabble páčilo:-)

Re: Zažínam sviecu Od: kometa - 13.03. 2012
Solace, ta byla nádherná. Smutnosladká nádherná čokoládka. Díky moc za nádherný překlad :-)
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 16.04. 2012
Aj ja ďakujem, kometo. Až teraz som naďabila na tvoj komentár. Som rada, že sa páčilo:-)

Re: Zažínam sviecu Od: Attie - 12.02. 2012
Sladké. Líbilo se mi to, bylo to takové teskné.
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 13.02. 2012
Ďakujem, Attie. Áno, bolo to trošku melancholické. Som rada, že sa páčilo.

Re: Zažínam sviecu Od: Zuzana - 09.01. 2012
Krásne a výstižné, Severus by o láske nerozprával, on by ju len ukázal Ďakujem za preklad je to nádherné
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 10.01. 2012
Presne tak, Severus by nerozprával, ale konal. Ďakujem, Zuzi:-)

Re: Zažínam sviecu Od: teriisek - 09.01. 2012
Jsem ráda, že to dobře dopadlo, celou dobu jsem čekala, že na konci vyjde najevo, že zemřel... Krásná jednohubka, sladká s nádechem melancholie. Děkuju za překlad!
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
To by som Severusovi neurobila, ja nie som Rowlingová. Tobôž na narodeniny... Toho sa u mňa naozaj nemusíš obávať.;-) A som rada, že sa páčila - táto malá hra na nervy. Ďakujem, teriisku:-)

Re: Zažínam sviecu Od: Claire - 09.01. 2012
Krásně melancholické, začátek trochu vylekal, ale dobře to dopadlo. Mimochodem, já bych pro Severuse klidně podpálila i něco většího dle  jeho vlastního výběru, dort už je moc okoukaný. Ale zase by z toho ta malá robátka mohla mít šok, takže bych s ním podpalovala někde v soukromí, no, a Hermi může s dětmi mlsat ten dortík. Solace, díky za překlad, rozsvítil mi pošmourný den.
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
Dobrý námet na sequel, Claire *palec hore* Pobavila si ma. Vôbec nie som proti. Ak Severus bude súhlasiť, kľudne podpaľujte.:-D Narodeniny má len raz za rok. Vďaka za komentík.:-)

Re: Zažínam sviecu Od: tigy - 09.01. 2012
Veľmi pekné, také krásne romantické, vyjadrené skôr v symboloch ako slovami... Že je to Snamione som zistila len z banneru, ale musí to byť Hermiona, však kto iný...
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
Súhlasím s tebou, ide o krásny lyrický opis Hermioniných pocitov. Autorka si s tým veľmi pekne poradila. A veru je to Hermiona ;-) Poviedka bola zverejnená na ruskom Snamione fóre, preto nebudeme pochybovať ;-) Ďakujem za komentár, tigy :-)

Re: Zažínam sviecu Od: Neprihlásený - 09.01. 2012
Tedy nejprv jsem se vylekala, že autor dodrží kanon a že je to pro Severuse posmrtně. Tak mne to příjemně překvapilo. Však ono mu trochu těch mudlovských zvyků nemůže vadit, ne? Děkuji
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
Keby bol Severus po smrti, Hermiona by bola na banneri až nemiestne šťastná. Ale áno, máš pravdu, zo začiatku poviedka navodzuje presne také pocity. Zrejme bolo zámerom autorky, aby sme si na konci od úľavy vydýchli. Ďakujem za komnetár.:-)
Re: Zažínam sviecu Od: Patolozka - 09.01. 2012
Stejný problém jako u Osvobození HP - zapomněla jsem, že nejsem přihlášená. Omlouvám se... Takže Severusi, vše nejlepší! Už mi dlouho vkládáš do života radost!

Re: Zažínam sviecu Od: GwenLoguir - 09.01. 2012
:) Pekné
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
Ďakujem, Gwen :-)

Re: Zažínam sviecu Od: denice - 09.01. 2012
Severusovy narozeniny jsi připomněla nádherně - stylově i něžně. Děkuji.
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
Ďakujem, denice.:-) Na mňa to pôsobilo po prvom prečítaní podobne.

Re: Zažínam sviecu Od: myska111 - 09.01. 2012
To bylo krásné, i když mi to přiško tak nějak smutné ale i romantické. Moc pěkné drabble. Díky
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
Áno, máš pravdu, bola to taká smutno-krásna poviedočka. Človek si na konci vydýchne, že je všetko v poriadku a Severus žije.:-) Ďakujem, mysko.

Re: Zažínam sviecu Od: JSark - 09.01. 2012
Roztomilé. Díky. :)
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
Vďaka, som rada, že sa páčilo. :-)

Re: Zažínam sviecu Od: Rapidez - 09.01. 2012
Awww, milé a jemné. Typická Hermiona, hezky po mudlovsku. Můžu malý dotaz - jak to máš ty s rozlišením drabble a ficletu?
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
Ďakujem, Rapidez.:-) Viem, že drabble sú príbehy dlhé presne 100 slov, aj keď sa to nie vždy dodržiava. Toto by mal byť skôr ficlet. Ak to veľmi kole oči, môžeš to zmeniť (je dlhá niečo cez 300 slov).
Re: Zažínam sviecu Od: Rapidez - 09.01. 2012
Já vím, já vím; dívala jsem se, protože máme ještě zvyknuté, že drabble je 100, 200, 300, 400 (...) slov přesně. U drabble to beru tak, že musí mít limit slov, pokud se na slova nehraje, vnímám to jako ficlet, ale vím, že to málo kdo dodržuje anebo vnímá stejně. Jen mě to zajímalo. A vždycky je super vidět překlady z něčeho jiného, než ajiny! (:
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
;-) Cez sviatky som si trochu rešeršovala ruské fóra. Aktívne baby, tieto Rusky! Stále chystajú nejaké nové výzvy a súťaže. Zopár pekných kúskov sa tam určite nájde.
Re: Zažínam sviecu Od: Rapidez - 09.01. 2012
Mnnn, už se těším, čím překvapíš! (Přesně, i VB žije, jen v Česku mdlo až mrtvo.)

Re: Zažínam sviecu Od: zuzule - 09.01. 2012
Krásné. :)
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
Ďakujem a prajem krásny začiatok týždňa. :-)

Re: Zažínam sviecu Od: Elza - 09.01. 2012
To bylo sladké. Jen si tak po mudlovsku říkám, v těhto letech s tak malými dětmi, aby ho nekleplo... *;-) ještě, že je kouzelník.
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
Nuž, áno, na pondeľňajšie ráno je to trochu sladké. Ale keď už má dnes majster tie narodeniny... Mať malé deti v päťdestiatke, nie nič výnimočné ani u muklov. Chlapi si to môžu dovoliť v každom veku (takmer). Vďaka, Elzo.

Re: Zažínam sviecu Od: marci - 09.01. 2012
Krásně něžně melancholické.... Moc se mi to líbilo, děkuji.
Re: Zažínam sviecu Od: solace - 09.01. 2012
Ďakujem, marci. Som rada, že sa páčilo. Prajem krásny deň. :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Arevik: ( solace )09.01. 2018„Raz za sto rokov“ a elixír lásky
Your Worshipfulness: ( solace )11.09. 2017Trichofília
cathedral carver: ( solace )01.08. 2017Keď je spánok podobný smrti
cathedral carver: ( solace )03.07. 2017Nie som zlatá rybka
Arevik: ( solace )28.02. 2017Ako ideálne skúšať
wardedportal: ( solace )14.02. 2017Mesačný svit
Arevik: ( solace )06.02. 2017Severus Snape a zlaté jablko
StormySkize: ( solace )29.01. 2017Horúca láska
Fatinah: ( solace )23.01. 2017Skriňa
Hannoie: ( solace )15.01. 2017Neočakávané oznámenie
Цыца: ( solace )09.01. 2017Septembrový človek
georgesgurl117: ( solace )14.02. 2016Trochu očividne
cathedral carver: ( solace )09.01. 2016Kto potrebuje objať?
georgesgurl117: ( solace )05.05. 2015Smola pri špehovaní
wallyflower: ( solace )09.01. 2015Peklo
Astreya: ( solace )11.08. 2014Čím sa hnoja kaktusy?
grangerous: ( solace )09.01. 2014Tlkot srdca
Scattered Logic: ( solace )21.08. 2013Fénixovský charakter
sophierom: ( solace )17.08. 2013Proti svojej vôli
Scattered Logic: ( solace )11.08. 2013Čarodejnícky valčík
zanthia122 : ( solace )14.02. 2013Koľkými spôsobmi možno zbaliť babu?
Černoknižnica: ( solace )09.01. 2013Európa môže počkať
Shy Violet: ( solace )31.10. 2012Ako sa zdá
JenMK1216: ( solace )26.09. 2012Vážne zdravotné problémy
JenMK1216: ( solace )22.09. 2012(Nie tak) dlho očakávané pokračovanie Špongiového kúpeľa
JenMK1216: ( solace )17.09. 2012Špongiový kúpeľ
Deeble: ( solace )08.06. 2012Je nepochybne jasné, že sa to môže stať
vanity fair: ( solace )10.05. 2012Tajný ctiteľ 2/2
vanity fair: ( solace )05.05. 2012Tajný ctiteľ 1/2
Astreya: ( solace )02.05. 2012Medzi nebom a zemou
Astreya: ( solace )01.04. 2012Spýtal som sa jaseňa...
Astreya: ( solace )14.02. 2012Kto hľadá...
Astreya: ( solace )09.01. 2012Zažínam sviecu
. Úvod k poviedkam: ( solace )08.01. 2012Úvod