Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2011 Snamione

Merry Christmas With Love

Advent 2011 Snamione
Vložené: Jimmi - 17.12. 2011 Téma: Advent 2011 Snamione
solace nám napísal:

Advent Calendar

Author: Sharkeygirl  

 Preklad a banner: solace

Beta-read:Eggy

http://www.fanfiction.net/s/6511718/17/Advent_Calendar

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: Nevlastním Harryho Pottera, ani túto pieseň, ktorá patrí Sandi Pattiovej (i keď medzi ľuďmi je známejšia verzia naspievaná Clayom Aikenom. Neodviedol zlú prácu, ale Sandi Pattiová má úžasný hlas.)

Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=-hy-T_1HJA0

 

Merry Christmas With Love  (Veselé Vianoce s láskou)

 

„Mohol by si ísť, prosím, so mnou?“ spýtala sa Hermiona.

„Prečo by som mal chcieť pomôcť tomu umastencovi, aby sa cítil lepšie?“ odvetil Ron.

„Pretože sú Vianoce a je to správna vec,“ povedala Hermiona. „Prosím, Ron.“

„Radšej by som si vrazil vidličku do oka,“ odvetil Ron.

Hermiona ho prebodla pohľadom. Potom sa obrátila k Harrymu.

„A ty by si mi nepomohol?“

„Nie, vďaka,“ odvetil Harry. „Mám príliš veľa práce.“

Súdiac podľa jeho výrazu, by Hermiona mohla povedať, že klame. Napriek tomu, len pokrútila hlavou a odvetila: „Dobre.“

„Je mi to ľúto,“ povedal Harry.

Hermiona sa naňho zamračila, než zobrala trochu prášku a vošla do kozuba u Weasleyovcov. Potom zmizla v zelených plameňoch, trochu zronená a s oveľa menšou nádejou na pomoc Snapovi.

„Hermiona?“ spýtal sa profesor Longbottom, len čo sa objavila v kozube.

Hermiona zalapala po dychu, keď za ním uvidela zástup ľudí. Bol tam výber študentov a učiteľov a tiež niekoľko stálych zákazníkov, ktorých poznala z Deravého kotlíka.

„Neville, všetci títo ľudia...“

„By chceli pomôcť,“ odvetil. „Povedal som im, čo si urobila a prečo si to urobila. Zdá sa, Severus nie je taký neobľúbený, ako si myslí.“

Hermiona zvýskla a objala Nevilla.

„Ďakujem,“ povedala.

Tiež ju objal.

„Rado sa stalo, ale musíme sa poponáhľať, ak to chceme spraviť.“

„Dobre, tak poďme!“ vyzvala ich, keď sa jej nadšenie vrátilo.

*****

Severus zavrčal a umiestnil konečnú červenú známku na poslednú študentskú prácu. Eseje boli v tomto roku obzvlášť slabé. Študenti bolestne potrebovali hodiny angličtiny, ale vedel, že keby to niekedy navrhol, skončilo by to tak, že by tie hodiny učil sám. Posledná vec, ktorú potreboval, bol ešte väčší kontakt s tupcami.

Odložil červený atrament a zadíval sa na dvere. Všetci ostatní pravdepodobne odišli na sviatky a nechali ho tu samého. Po väčšinu roka mu neprekážalo, že je sám, ale bolo mierne otravné, že bol sám každé Vianoce.

Prešiel cez svoje súkromné komnaty a vytiahol fľašu Ohnivej whisky. Jeho izby boli strohé, ako vždy, žiadne vianočné dekorácie na dohľad a ani stopa po stromčeku. Snape premýšľal, či ho každý pokladá za úbohého, keď neoslavuje sviatky, ale rýchlo tú myšlienku odplašil. Nikdy nezažil krásne Vianoce a pochyboval, že sa to teraz zmení.

PUF! Korková zátka opustila fľašu. Severus sa uškrnul a nalial si do pohára tekutinu. Potom sedel vo svojom obľúbenom kresle a odpil si. Práve keď cítil teplú whisky kĺzať dole hrdlom, začul hluk zo schodiska.

Snape sa narovnal v kresle, potom sa uvoľnil presviedčajúc sa, že je to len výplod jeho predstavivosti. Pre Merlina, stal sa počas Vianoc takým patetickým, že počuje ľudí, ktorí tam neboli? Znovu si odpil a ignoroval hluk, ktorý stále prichádzal zo schodiska. O niečo neskôr počul klopanie na dvere. Pokrútil hlavou, keď zvažoval, že pôjde do postele, aby unikol klamlivej predstave.

„Veselé Vianoce všetkým, ktorí prebývajú na tomto mieste...“

Severus upustil pohár a úlomky skla sa rozleteli po podlahe. Vonku spievali hlasy.

Ale ako je to možné? Všetci mali byť preč. Nikto nemal byť nablízku...

„Veselé Vianoce, ak sú čo len jedny...“

Severus vstal a prikradol sa ku dverám s obavami, že sú to všetko halucinácie. Ak sú to ony, aspoň by ho nikto nevidel...

„Nech radosť tohto času obklopuje vás...“

Severus otvoril dvere a ledva skrýval šok pri pohľade, ktorý sa mu naskytol.

„Veselé Vianoce s láskou!“

Študenti, učitelia a dokonca aj niekoľkí zákazníci z krčmy, všetci stáli pred ním v zvláštnom zbore, ktorý dokázali vyprodukovať len sviatky. Niektorí nádherne spievali melódiu, ďalší pridávali harmóniu, zatiaľ čo iní horko-ťažko udržali tón. Stále tam boli, priamo pred ním. Severus nemal potuchy, čo urobiť, alebo povedať.

„Veselé Vianoce, Severus!“ Hermiona prekričala ďalších koledníkov.

Zadíval sa priamo na ňu, ktorá viedla ostatných počas spevu.

„Profesorka Grangerová, čo tu, pre Merlina, všetci títo ľudia robia?“

„Chceli sme sa s tebou podeliť s troškou vianočnej nálady,“ povedala, keď ostatní stíchli.

„Nechceli sme, aby si si myslel, že si počas Vianoc sám,“ dodal Neville zo stredu skupiny.

„Takže ste mi prišli zaspievať?“ spýtal sa Severus.

„V podstate áno,“ povedala Hermiona a dúfala, že ocenil toto gesto.

„Veselé Vianoce, Severus Snape!“ zvolali ostatní, predtým, než spustili Anjelov spev čujme krásny.

Severus ohromene sledoval, ako pokračujú v speve. Obrátil svoju pozornosť k Hermione, ktorá žiarila pýchou. Ako pieseň napredovala, Severusove pery sa zvlnili v úsmeve. Pri pohľade na jeho úsmev sa mu Hermiona vrhla do náručia. Severus ju objal a pevne držal.

Pieseň skončila a zbor bol nadšený.

„Ďakujem,“ pošepol Severus Hermione.

„Veselé Vianoce, Severus,“ šepla mu späť.

„Ktorú pieseň si prajete spievať, profesor Snape?“ vykríkol ktorýsi študent.

Ostatní sa na chlapca zadívali a boli prekvapení, že o také niečo požiadal.

Hermiona ho pustila a pridala sa: „Áno, Severus, ktorú pieseň chceš spievať?“

Severus sa uškrnul. „Poznáte Aké je to dieťa?

Koledníci prikývli.

„Tak začnime!“ ozvala sa Hermiona.

Zbor začal spievať a Severus sa zľahka pridal. Ako pieseň pokračovala, jeho hlas postupne s davom silnel. Len čo bolo po všetkom, niekto vzadu navrhol: „Poďme koledovať do Rokvillu.“

„Chcel by si ísť?“ spýtala sa Hermiona.

Severus sa pozrel na ľudí. Všetky oči sa naňho upierali v dychtivom očakávaní. To ho tak ohromilo, že mal chuť sa k nim pridať.

„Nedokážem si predstaviť nič lepšie na práci,“ odvetil s drobným úsmevom.

Ostatní zajasali a pobrali sa preč, tentoraz pod vedením Nevilla. Hermiona chytila Severusovu ruku. Pozrel na ňu a stisol ju. Potom si vzal kabát a šiel do noci spolu s ostatnými spievať pre celý Rokville.

 

Pozn. prekl.: "Merry Christmas with Love" je vianočná pieseň napísaná Gregom Waynom Davisom a Billym Smileyom. Prvýkrát bola nahraná v roku 1983 v podaní Sandi Pattyovej, neskôr známej ako Sandi Patti, pre jej vianočný album „The Gift Goes On“.

V roku 2004 bola naspievaná Clayom Aikenom a stala sa titulnou skladbou jeho vianočného albumu „Merry Christmas with Love“.

Je to pieseň o staršej žene, ktorá je počas Vianoc osamelá a vzdala sa nádeje, že bude šťastná. Príde ku nej skupina koledníkov a povzbudí ju spevom "Veselé Vianoce s láskou." Ona ich objíme a na konci piesne sa pridá.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Merry Christmas With Love Od: martian - 24.05. 2014
Okouzlující Neville, dospělý a moudrý tím příjemně nekomplikovaným způsobem, který se k němu naprosto hodí. Možná je svým způsobem škoda, že se v rámci HP kánonu tím konečným zachráncem kouzelnického světa nestal on...

Re: Merry Christmas With Love Od: NessC - 12.02. 2012
Pěkný příběh. :)

Re: Merry Christmas With Love Od: myska111 - 18.12. 2011
Pěkná vánoční povídečka, Harry s Ronem mě zklamali, takhle se vykašlat na Hermionu, ještě že alespoň Nevill se na ní nevykašlal. Těším se na další adventní nadílku.
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
Harry a Ron sú asi u autorky v nemilosti a Neville naopak boduje. Hermiona môže byť rada, že má takého skvelého kamaráta a kolegu. Ďakujem, mysko.:-)

Re: Merry Christmas With Love Od: Elza - 18.12. 2011
Tedy, to až vhánělo slzy do očí. Nevím, jestli to bylo tou koledou, nebo jsem si lokla příliš horkého čaje... *;-) Pěkné. Bradavický amatérský sbor v Prasinkách, předpokládám, že všichni včetně studentů skončí u sklenky něčeho na zahřátí u Rosmerty. *:D
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
Myslím, že to na teba zapôsobilo tak, ako malo. Taktiež sa pridávam a nepila som pritom horúci čaj. A záver u Rosmerty si viem živo predstaviť. Bolo by to skvelé! Ďakujem, Elzo.;-)

Re: Merry Christmas With Love Od: bbarka - 17.12. 2011
Spievajúci Severus Snape! Pekná predstava...ešte keď sa k tomu aj usmieval...:D Naozaj vianočný zázrak :D ďakujem za preklad, bolo to skvelé!
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
Asi áno, bol to vianočný zázrak. A len nech spieva, hlas na to má!;-) Ďakujem, bbarka.:-)

Re: Merry Christmas With Love Od: denice - 17.12. 2011
Krása od začátku do konce! A Ronovi a Harrymu patří, že přišli o tak jedinečný zážitek, slyšet Severuse zpívat s celým sborem koledy. Díky.
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
Ron a Harry ešte budú musieť dospieť, aby sa dokázali nad niektoré veci povzniesť tak, ako Neville. Prišli oveľa. Ďakujem za komentárik, denice.

Re: Merry Christmas With Love Od: marci - 17.12. 2011
Nádherné. Nevill asi v žádné povídce nezklame, že? Tipuji, že povídka byla asi nepsána před vydáním Relikvií, protože jinak by Harry za Severusem určitě šel... A dojemná píseň. Díky moc
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
Neville je asi autorkin miláčik, takže nemôže sklamať.;-) Ja si skôr myslím, že Harry z kamarátstva drží s Ronom. Nebyť jeho, možno by s Hermionou za Severusom išiel. Časovo je to určite po Daroch smrti. Ďakujem, marci.:-)

Re: Merry Christmas With Love Od: Claire - 17.12. 2011
Láska má více podob a tváří  a o Vánocích by opravdu nikdo neměl být sám a opuštěný. Díky za krásnou povídku.
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
Krásne, to bola hlavná myšlienka tohto príbehu. Vďaka, Claire.:-)

Re: Merry Christmas With Love Od: Samarka - 17.12. 2011
Nádherné, jen mě mrzelo chování Harryho a Rona...Ještěže se najdou lidé jako Nevile :)
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
Súhlasím, ešteže sa nájdu ľudia ako Neville. Ďakujem, Samarko.:-)

Re: Merry Christmas With Love Od: teriisek - 17.12. 2011
Tak Harry a Ron mě zklamali, čekala jsem, že pro Hermionu by něco takového udělali... Ale Neville byl perfektní, on je prostě zlatíčko:) A jsem ráda, že se Severus přidal a odešel s nimi koledovat, je to taková pěkná vánoční pohoda! Děkuju za překlad a těším se na další kousek zítra!
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
Harry a Ron sa zachovali úplne rovnako detinsky ako v druhom príbehu. No čo už? Ešteže má Hermiona oporu v Nevillovi. Ďakujem krásne za komentár.:-)

Re: Merry Christmas With Love Od: zuzule - 17.12. 2011
To je zvláštní představa. :) Mno ale nakonec proč ne? I Severus by se mohl nechat chytit nakažlivou vánoční atmosférou. :)
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
K Vianociam emócie akosi patria, takže mohli zasiahnuť aj zdržanlivého a chladného profesora elixírov. Ďakujem, zuzule.:-)

Re: Merry Christmas With Love Od: kometa - 17.12. 2011
Solace, tahle byla nádherně dojemná, děkuju, děkuju moc Proč mám slzy v očích?! Čarodějko, vybíráš opravdu vynikající kousky! A pořád říkám, že hudba je mocná a společný zpěv dokáže zázraky, hned bych se k nim přidala :-) „Poďme koledovať do Rokvillu.“ „Chcel by si ísť?“ spýtala sa Hermiona. „Nedokážem si predstaviť nič lepšie na práci,“ odvetil s drobným úsmevom.
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
Áno, je to veľmi dojemný príbeh. Na mňa tiež podobne zapôsobil. Veľká vďaka za komentár. :-)

Re: Merry Christmas With Love Od: Patolozka - 17.12. 2011
Harry a Ron, no comment. Krásná povídka! Zahřála. A nádherná píseň!
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
Ďakujem a teším sa, že sa ti príbeh páčil.:-)

Re: Merry Christmas With Love Od: Zuzana - 17.12. 2011
Tak toto je neuveriteľné a nepredstaviteľné Ale páčilo sa mi to Zarazilo ma ale, že Ron a Harry sa na Hermionu vykašľali Mrzí ma to, nie kvôli Severusovi, myslím, že jemu tam vôbec nechýbajú, ale Hermiona je predsa ich priateľlka,mohli sa trochu premôcť aby mala raadosť. Ďakujem za preklad
Re: Merry Christmas With Love Od: solace - 18.12. 2011
Ron a Harry rovnako detinskí, ako v poviedke "Vy ste zlý, pán Grinch". Tiež si myslím, že by Severusovi nechýbali. Nakoniec jej pomohli iní a vyšlo to. Ďakujem, Zuzka.:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Sharkeygirl: ( solace )24.12. 2011Santa Baby
Sharkeygirl: ( solace )23.12. 2011Hard Candy Christmas
Sharkeygirl: ( solace )22.12. 2011Last Christmas
Sharkeygirl: ( solace )21.12. 2011Jolly Old Saint Nicollas
Sharkeygirl: ( solace )20.12. 2011Blue Christmas
Sharkeygirl: ( solace )19.12. 2011The Christians And The Pagans
Sharkeygirl: ( solace )18.12. 2011All I Want For Christmas
Sharkeygirl: ( solace )17.12. 2011Merry Christmas With Love
Sharkeygirl: ( solace )16.12. 2011Sleigh ride
Sharkeygirl: ( solace )15.12. 2011Celebrate Me Home
Sharkeygirl: ( solace )14.12. 2011Good King Wenceslas
Sharkeygirl: ( solace )13.12. 2011Let It Snow!
Sharkeygirl: ( solace )12.12. 2011I want a Hippopotamus for Christmas
Sharkeygirl: ( solace )11.12. 2011Lo How a Rose E´er Blooming
Sharkeygirl: ( solace )10.12. 2011Silent Night
Sharkeygirl: ( solace )09.12. 2011We Wish You A Merry Christmas
Sharkeygirl: ( solace )08.12. 2011Bring a Torch Jeanette, Isabella
Sharkeygirl: ( solace )07.12. 2011Jingle Bells
Sharkeygirl: ( solace )06.12. 2011I Wonder as I Wander
Sharkeygirl: ( solace )05.12. 2011I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Sharkeygirl: ( solace )04.12. 2011The 12 Pains of Christmas
Sharkeygirl: ( solace )03.12. 2011An Angel Came Down
Sharkeygirl: ( solace )02.12. 2011You´re a Mean One Mr. Grinch
Sharkeygirl: ( solace )01.12. 2011Veni Veni Emmanuel