Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent2011 Dramione

Vy ste beťár, pán Grinch

Advent2011 Dramione
Vložené: Jimmi - 15.12. 2011 Téma: Advent2011 Dramione
Jimmi nám napísal:

 

15. december 2011

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 YOU'RE A MEAN ONE, MR. GRINCH

Autor: atalanta84 (horcruxnumber8)

Preklad: Jimmi

Stav: Súhlas s prekladom

Link na originál: http://dramione.org/viewstory.php?sid=893&chapter=1

 This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Charakter:  Dramione advent

Rating:  bez obmedzenia

Napísané pre: dramione_advent on LJ 2010.
http://dramione-advent.livejournal.com/

 

http://hp.kizi.sk/IMTR/ADVENT/atalanta.jpg


 


Vy ste beťár, pán Grinch

"Nechápem to!"

Grangerka sa ku mne otočí s nadvihnutým obočím.

"Čo nechápeš, Malfoy?"

"Toto všetko. Nedáva to žiaden zmysel."

"Sledovanie filmu "Ako Grinch ukradol Vianoce" je jedna z mojich najobľúbenejších vianočných tradícii, takže ak si chceš z toho robiť žarty..."

"Nerobím si z toho žarty. Len mi nedochádza pointa toho príbehu."

Grangerka na okamih vzhliadne k stropu, ako keby pátrala po trpezlivosti, s ktorou by ma dokázala zniesť. Avšak ja si to sotva všimnem, pretože toto robieva každodenne."

"Pointa je, Malfoy, že Grinch spozná skutočný význam Vianoc."

"A ten je presne aký?"

Grangerka si zovrie koreň nosa a podráždene si vzdychne - tak či tak ďalšia vec, ktorú robí takmer každý deň, odkedy sme začali spolu bývať.

"Tebe by som to nemala musieť vysvetľovať," vyprskne. Potom náhle vstane a odpochoduje smerom do kuchyne.

Dovlečiem sa za ňou a nájdem ju nahnevane trieskať riadmi v kredenci, kým frfle niečo o robení večere. Čo je jasne kamufláž, pretože obaja vieme, že jej varenie stojí za starú belu a večer strávi oškrabovaním svojich spálených pokusov z dna pekáča, kým ja budem zohrievať jednu z tých zverských muklovských noviniek - mrazenú pizzu - a prosiť ju, aby znova zvážila zabezpečenie si domového škriatka. Ona to absolútne odmietne, ja budem zronený a potom budeme na seba zazerať, kým budeme jesť našu pizzu, po ktorej miesto dezertu bude nasledovať vášnivé kolo sexu na udobrenie. Zvyčajne na kuchynskom stole. Pripúšťam, že je to neobvyklý rituál, ale na nás zaberá.

Ten zlovestný zvuk toho, ako Grangerová zapína trúbu, privádza moju pozornosť znova k aktuálnemu problému.

"Grangerová, prečo si mi vôbec ten film ukázala? Snažila si sa mi niečo naznačiť?"

"Ja... ja neviem, o čom rozprávaš," kokce, vyhýba sa očnému kontaktu.

Grangerka je mnoho vecí, ale dobrým klamárom nie je. Bola by z nej hrozná slizolinčanka.

"Pozri, ak sa snažíš vytiahnuť akési porovnanie medzi mnou a tou postavou Grincha..."

"Ja nič neporovnávam. Teraz si paranoidný."

"No, moja obľúbená farba je zelená. On je zelený. Dochádza ti moja logika?"

Grangerová neladyovsky odfrkne, keď sa hrabe v chladničke a vynorí sa s celým kuraťom a hŕstkou zemiakov.

"Malfoy, len som sa ti snažila ukázať jeden z mojich obľúbených vianočných filmov z čias, keď som vyrastala," háda sa, keď pleskne toho čoskoro-budem-na-uhoľ vtáka na pekáč. "Len si priveľa domýšľaš."

"Takže to nie je o tom, že sa mi snažíš doručiť akúsi podprahovú správu o tom, prečo som ako ´Grinch, ktorý ukradol Vianoce´?"

"Nie, nie je. Viem, že nijako zvlášť tomuto sviatku neholduješ..."

"Aha!" zvýsknem víťazoslávne. "Takže si myslíš, že som Grinch!"

Grangerová zastoná a strčí odsúdené kura do trúby, s rezonujúcim zvukom nechá dvierka zatresknúť sa.

"Nevadí," zamrmle. Potom vytiahne lúpací nôž zo zásuvky, prejde k výlevke a začne sekať do zemiakov s príliš veľkým úsilím na môj vkus. Keďže vôbec netúžim po tom, aby ma postretol rovnaký osud ako tie úbohé, bezmocné zemiaky, rozhodnem sa udržať si odstup.

Už sme tento spor predtým viedli. V skutočnosti ho máme každý rok, presne o tomto čase. Pochopte, väčšina ľudí miluje Vianoce. Majú radosť z každého okamihu toho dňa a trávia ďalších 364 dní v roku tým, že sa tešia na to, kedy tento čas znova nastane.

A potom sú tu tí z nás, ktorí si myslia, že kohokoľvek, kto vynašiel Vianoce, by mali vytiahnuť na ulicu a scrucioovať.

"Fajn," vravím zmierlivým hlasom. "Priznávam, že nie som veľkým fanúšikom Vianoc. Ale nie som taký zlý ako Grinch alebo niečo také."

"Ach, vážne?" stočí sa dokola a ja ustúpim, pretože v ruke stále drží ten nôž. Desivejšie by bolo jedine, keby miesto neho držala v ruke prútik. "Poďme zhodnotiť dôkazy, dobre? Štedrý deň, pred troma rokmi, vyhrážal si sa, že prekľaješ celú Weasleyovic rodinu."

"Grangerová, to sú Weasleyovci. Iste moje vyhrážky voči nim nemohli byť pre teba šokom."

"Áno, ale tvoj výbuch hnevu nad vianočným pudingom určite bol."

"Mne to dávaš za vinu? Miliónkrát predtým som ti povedal - pokúsili sa ma zabiť tým, že mi dali do môjho pudingu mincu. Takmer som sa toho večera zadusil!"

"Malfoy, veľa rodín ukrýva mince do vianočného pudingu, aby mali šťastie. Je to tradícia!"

"Bol to úmyselný útok na môj život!"

Grangerová zatvorí oči a zhlboka sa nadýchne, než pokračuje.

"Dobre, a čo tie prvé Vianoce, ktoré si strávil s mojou rodinou pred dvoma rokmi?" vyčítavo povie.

"Fuj, nepripomínaj mi to."

"Ako vysvetlíš svoje správanie pri tejto príležitosti? Odmietol si pobozkať moju sesternicu Gertrúdu, keď si s ňou uviazol pod vianočným imelom."

"Je to tvoja sesternica!"

"Nemusel si sa s ňou oblizovať, Malfoy! Jednoduchý božtek na líce by postačil!"

"Grangerka, videla si v poslednej dobe svoju sesternicu Gertrúdu?"

"No tak nie je najpríťažlivejším členom moje rodiny, ale úprimne, Malfoy. Utiecť preč v hrôze bolo ťažko vhodnou reakciou na túto situáciu. Nemyslím si, že mi za toto moja teta s ujom niekedy odpustia." Grangerka sa hnevá a seká do ďalšieho zemiaka. Šupy sú už rozsypané po podlahe a po polovici kuchynského drezu. Vyzerá to ako zemiakový masaker. "A potom je tu celý ten problém s vianočným stromčekom..."

"Nemusíme mať vianočný stromček," hádam sa.

"Malfoy, všetci okrem nás majú vianočný stromček."

"Nie všetci. Židia nemajú. Ani budhisti. Ani hladujúce deti v Afrike."

"Vážne, Malfoy? Teraz sa snažíš, aby som sa cítila vinne kvôli tomu, že chcem vianočný stromček!?"

Grangerová mi venuje "ten pohľad". Som presvedčený, že keby venovala "ten pohľad" pred piatimi rokmi Voldemortovi, bola by zachránila Pottera pred množstvom problémov, pretože by Voldemort jednoducho položil svoj prútik na zem, schúlil sa do polohy plodu a plakal za svojou matkou. Vďakabohu, že ja som si za posledných pár rokov už vybudoval malé množstvo odolnosti voči "tomu pohľadu".

"Som alergický na ihličie," poviem s potiahnutím nosom. "Vážne chceš, aby som sa tu po celé sviatky prechádzal so svrbiacimi, vlhkými, červenými očami? To je sotva príťažlivé."

"Ako som už povedala predtým, mohli by sme mať nepravý stromček..."

"Nepravý? Malfoyovci nevlastnia nič nepravé. Je to proti všetkému, čo naša rodina reprezentuje. Žiadna nepravá kožušina. Žiadne nepravé diamanty. Žiadne pochybné malé nepravé stromčeky."

Grangerová rozhodí rukami do vzduchu.

"Vidíš, to je presne to, o čom hovorím! Takto je to každý rok. Si presne ako Grinch. Sťažuješ sa na každý večierok, na ktorý musíme ísť, nepáči sa ti ani jedna z tých tradícii..."

"No, existuje jedna tradícia, čo mám rád," poviem s ľstivým úsmevom, ale Grangerová sa zamračí a pokrúti hlavou.

"Malfoy, vyobliekať sa za Deda Mráza a pýtať sa ma, či som bola neposlušným dievčatkom, nie je moja predstava sviatočných tradícii!" vykríkne. Potom napchá zemiaky na pekáč, pekáč strčí do trúby a odpochoduje z kuchyne. Našu večeru zanechá tomu, čo bude iste ohnivým zánikom. Keď začujem zvuk jej fňukania vo vedľajšej izbe, viem, že som ju nakoniec zatlačil príliš ďaleko.

So zúfalým povzdychom vyjdem z kuchyne a nasledujem ju do obývacej izby. Stojí pred oknom, sleduje ako padá sneh a pokrýva stromy vonku. Postavím sa za ňu, jemne opriem ruky o jej plecia.

"Je mi to ľúto, láska," zašepkám a pobozkám ju na temeno hlavy. "Tento rok sa budem viacej snažiť, sľubujem. Viem, ako veľa to pre teba znamená."

Vzdychne si a položí ruky na brucho, ktoré je každým dňom väčšie.

"To nie je o mne," vraví. "Na budúci rok to už nebudeme len my dvaja. Chcem, aby tieto sviatky boli pre dieťa výnimočné. Niektoré z mojich obľúbených spomienok z detstva sa prihodili v čase Vianoc a ja chcem, aby to bolo rovnaké aj pre naše deti."

Zatvorím oči a opriem si bradu o jej kučery.

"Áno, no, ja som nemal tie isté zážitky, keď som vyrastal," zamrmlem. Nemusím vysvetľovať, pretože ona už vie, aké to bolo pre mňa. Väčšina mojich sviatkov ako dieťaťa bola strávená s domovými škriatkami, kým moji rodičia boli vonku na večierkoch s nóbl čarodejníckou spoločnosťou. Všetky tie štedré a drahé dary, ktoré som ráno dostal, nemohli vynahradiť skutočnosť, že rodičia tam často neboli, aby ma videli otvárať ich. Zvyčajne boli stále v posteli, preklínali opicu po vypití príliš veľa šampanského noc predtým.

Grangerka sa otočí a obvinie mi ruky okolo krku, vytiahne ma z môjho rozjímania.

"Dobre teda," povie, "prečo nezačneme budovať nejaké dobré vianočné spomienky rovnako pre tvoje dobro ako pre dobro dieťatka?"

Usmejem sa, ale stále som obozretný ohľadne toho, čo má na mysli.

"Čo myslíš?"

"No... a čo tak mať vianočný večierok tento rok u nás?"

Pri tom nádejnom výraze v jej očiach nemôžem urobiť nič iné len sa vzdať. Napokon, nosí pod srdcom moje dieťa. Myslím, že dokážem zvládnuť zopár ústupkov.

"Dobre," súhlasím, "večierok môže byť."

"S vianočným stromčekom?" prosí a ja vydýchnem.

"Fajn, môžeš si mať svoj hlúpy plastový vianočný stromček."

"A môžeme pozvať Weasleyovcov?" Keď zaváham s odpoveďou, dodá: "Ak povieš áno, dovolím ti obliecť sa ako Dedo Mráz a usadiť si ma do lona a poviem ti, aké zlé dievčatko som bola tento rok... potom, čo odídu hostia, samozrejme."

Zamračím sa a rozhodnem sa, že z mojej manželky by bola nakoniec veľmi dobrá slizolinčanka.

"V poriadku, v poriadku, môžeš pozvať Weasleyovcov. Len nečakaj, že k nim budem milý. Vieš, že mám svoje hranice."

Ak sa Grangerka naučila jednu vec po tom, ako sa za mňa vydala, bolo to to, ako si vyberať to, kvôli čomu sa hádať. Takže už ďalej na túto záležitosť netlačí. Namiesto toho sa usmeje a v dlhotrvajúcom bozku pritlačí pery na moje. To je dôvod, prečo si najprv ani jeden z nás nevšimne, že sa v kuchyni spustí požiarny poplach. Kým zachránime našu večeru z trúby, je na nerozoznanie spálená, ale tentoraz som ušetrený od hrôzy mrazenej pizze.

Tentoraz ideme do našej spálne a preskočíme rovno k dezertu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 06.10. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: martian - 03.03. 2014
Tak toto bylo opravdu bezvadné - napsané s vtipem, lehkostí a nadhledem. "Mne to dávaš za vinu? Miliónkrát predtým som ti povedal - pokúsili sa ma zabiť tým, že mi dali do môjho pudingu mincu. Takmer som sa toho večera zadusil!" - není nad to si ty svátky pořádně užít... 

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: klakla - 07.12. 2012
Velmi příjemná povídka s krásnou vánoční atmosférou:-)

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: Rapidez - 11.01. 2012
Další taková hezká Vánoční, sedla. (Ten slovenský nadpis jsem teda ani s Gůglem uplně nedala. xD) Doufám, že se ti to mile překládalo, protože to muselo dát práce, jsou to pěkné povídečky!

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: Jacomo - 22.12. 2011
:-))))))))))) a miluji Hermionin "pohled K tomu se nedá víc dodat

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: verinka - 16.12. 2011
Způsob vyprávění v první osobě je rozhodně zajímavý. I to jak povídka postupně graduje, je příjemné. Zatím rozhodně jeden z nejlepších kousků Dramione Vánoc (A slovo beťár mě dostalo do kolen )

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: denice - 15.12. 2011
Toto byla šňůra perel - pěkně jedna za druhou. Úžasný Dracův úhel pohledu, Vtipné, svižné, potěšení z příběhu perlilo jak šampaňské. Nadchla mě Dracova představa udobčovacího rituálu. Jedna z nejlepších adventních. Díky.
Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: denice - 15.12. 2011
Udobřovacího, samozřejmě. Celý den jsem byla mimo a teď už únavou nevidím na klávesnici...

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: myska111 - 15.12. 2011
Tak to byla fakt dobrá povídka. Opravdu jsem se u ní nasmála. Na troud spálené večeře a pak to špičkování mezi Dracem a Hermionou bylo zábavné. Těším se na další adventní povídky.

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: Do_MuSh - 15.12. 2011
Páni, ta byla skvělá! Původně jsem sem chtěla zkopírovat části, co se mi líbí, ale pak jsem si uvědomila, že by to byla přinejmenším polovina povídky samotné  Tak alespoň tu první: No, moja obľúbená farba je zelená. On je zelený. Tady jsem  začala smát a neskončila jsem, dokud jsem to nedočetla. Doufám, že takových bude víc 

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: Zuzana - 15.12. 2011
Teraz sa mi Dracove "nemám rád Vianoce" celkom páčilo. Bol tak nádherne stratený a povoľný s vidinou zlého dievčatka na kolenách Deda Mráza   Kura odsúdené na upálenie ma bavilo, ale tak veľmi som ho chcela zachrániť Veľmi pekné a milé.

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: ulli - 15.12. 2011
To bylo jako perfetkní jízda. Začalo se to pomalounku rozjíždět, nejdřív film, pak hádka. Skvělé varenie za starú belu, čoskoro budem-na-uhol vták, perfektně rozebrané předcházející Vánoce. A Draco je alergický na jehličí, ani nevím, že to existuje :D  A pak začala Hermiona pěkně taktizovat. Hezky pomaloučku, začalo to večírkem, pokračovalo stromečkem a dokonale to zakončili Weaslyovi. Aneb jak dostat to, co chcete už na začátku. Na závěr usmiřování. Jedna z nejlepších povídek. Skvěle jsem se bavila, a zároveň autorka nechala Dracovi něco z jeho chování rozmazleného chlapce. Moc a moc díky za skvělý příběh.

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: Samarka - 15.12. 2011
Tak tahle byla úžasná...hrozně jsem se bavila u Dracova popisu Hermionina kuchařského umění,"toho pohledu", a přestavy Dědy Mráze alias Malfoye s Mio na klíně. Díky

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: Patolozka - 15.12. 2011
Krásné a ty Dracovy průpovídky jako: Čo je jasne kamufláž, pretože obaja vieme, že jej varenie stojí za starú belu... Ty byla prostě skvělé! Děkuji
Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: Jimmi - 15.12. 2011
Preklad ma hrozne bavil. Snáď to vidno. Díky

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: anonym - 15.12. 2011
podarené.

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: marci - 15.12. 2011
Přečetla jsem si nadpis a říkala si: Ach ne, zase Grinch! Co s ním všechny autorky mají?? Ale tak dobře jsem se dlouho nepobavila    "čoskoro-budem-na uhoĺ vták" to začal. Vydýchala jsem sesternici Gertrúdu a složil mě Hermionin "ten pohĺad", kterým by dokázala porazit Voldemorta Pak následovala Dracova "alergie na jehličí" a Hermionina zpověď na klíně Dědy Mráze "až potom, čo odídu hostia". No a dorazilo mě "pokročení rovnou k dezertu". Úžasná povídka! Díky moc a moc za její překlad. Dnešní adventní dárečky jsou jako celek jedny z nejlepších  
Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: Jimmi - 15.12. 2011
To ma teší. Najviac ma potešil ten preklad you are mean -  vypočula som si originál pesničku v českom preklade, slovo zlý tam nebolo, mean má priveľa významov. Beťar jeden sa mi hodil :D Ďakujem

Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: teriisek - 15.12. 2011
Perfektní, tahle se mi zatím líbila ze všech nejvíc - měla krásnou atmosféru a navíc mě dostalo, jak se důležité informace dávkují postupně, prostě krásný vánoční příběh! Děkuju moc za krásný překlad a těším se na zítřek!
Re: Vy ste beťár, pán Grinch Od: Jimmi - 15.12. 2011
Ja som ti to písala asi dve či tri dni dozadu. Ale ešte zopár lepších kúskov nás čaká. Ďakujem

Prehľad článkov k tejto téme:

AkashaTheKitty: ( Jimmi )24.12. 2011Keď niekto uhlie dostane
Sirylu: ( Jimmi )23.12. 2011Vianoce sú vo vzduchu... nenadychujte sa príliš!
luckei1: ( Jimmi )22.12. 2011Červená farba číslo tri
MiHnn: ( Jimmi )21.12. 2011Jedna pani povedala
Lady_of_clunn: ( Jimmi )20.12. 2011Nielen na Vianoce
smartcat: ( Jacomo )19.12. 2011Potíže po malfoyovsku
obviously394: ( Do_Mush )19.12. 2011Jmelí
Marmalade Fever: ( Rapidez )18.12. 2011Otravovat nepřestanu, dokud něco nedostanu
MiHnn: ( Jimmi )17.12. 2011Vianoce u Grangerovcov
riptey: ( Jimmi )16.12. 2011Bok po boku
horcruxnumber8: ( Jimmi )15.12. 2011Vy ste beťár, pán Grinch
gryff_slytherin : ( Jimmi )14.12. 2011Vianočné koláčiky
MiHnn: ( Jimmi )13.12. 2011Pred štyrmi Vianocami
AkashaTheKitty: ( Jimmi )12.12. 2011Vidieť svetlo
Silveris: ( Rapidez )11.12. 2011Brnkni mi
Musyc: ( Jimmi )10.12. 2011Vianočné poleno
Telperaca: ( Jimmi )04.12. 2011Nevratný dar
AnneM.Olivier: ( Jimmi )03.12. 2011Ako jeden Malfoy Vianoce ukradol 3.časť
AnneM.Olivier: ( Jimmi )02.12. 2011Ako jeden Malfoy Vianoce ukradol 2.časť
AnneM.Olivier: ( Jimmi )01.12. 2011Ako jeden Malfoy Vianoce ukradol 1.časť
Silveris: ( Rapidez )27.11. 2011Věř mi
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.09. 2011Prekvapenie