Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2011 Snamione

You´re a Mean One Mr. Grinch

Advent 2011 Snamione
Vložené: Jimmi - 02.12. 2011 Téma: Advent 2011 Snamione
solace nám napísal:

Advent Calendar

Author: Sharkeygirl  

 Preklad a banner: solace

Beta-read: Eggy

http://www.fanfiction.net/s/6511718/2/Advent_Calendar

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: V tomto príbehu použijem niektoré slová z piesne „You´re a Mean One Mr. Grinch“, ktorá už veľmi dlho patrí slávnemu Thurlovi Ravenscrofovi a samozrejme, Dr. Suessovi.

Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=C4bdRqSmSZY&feature=fvst

 

You´re a Mean One Mr. Grinch  (Vy ste zlý, pán Grinch)

 

Ron sa zasmial, keď sa zatočil s Lavender na parkete plesovej sály počas veselej, sviatočnej skladby. Všetci zamestnanci ministerstva, vrátane niekoľkých členov rádu, sa zišli na každoročnom Vianočnom večierku, spoločenskej udalosti roka.

„Hej, Ron!“ zvolal Harry cez celú miestnosť.

Ron sa zastavil na chvíľku, ktorá mu stačila na nájdenie priateľa a odvetil: „Ahoj Harry! Ako sa ti darí?“

„Dobre,“ odvetil Harry. „Ako si na tom ty s Lavender?“

„Veľmi dobre,“ usmial sa Ron, keď hudba dohrala.

Pokým ľudia uznanlivo tlieskali kapele, Fred s Georgom sa ponáhľali za svojím bratom.

„Ronald!“ zalapal po dychu Fred.

„Áno?“ odpovedal Ron.

„Je tu!“ vyhlásil George.

„Kto je tu?“ spýtal sa Harry.

Skôr, ako stihli odpovedať, sa nad davom rozhostilo zlovestné ticho. Do miestnosti vstúpil muž, ktorý bol až na veľkolepý tmavozelený kabát, celý odetý v čiernom. Vlasy mal pekne upravené, ale pleť ako vždy bledú okrem tmavočervenej jazvy na krku. Zamračil sa, čo len zintenzívnilo pocity nepriateľstva, ktoré jeho príchod sprevádzali.

„P-pán Snape?“ spýtal sa Kingsley.

„Áno,“ zatiahol Severus.

„Ja... my... nikto nečakal, že prídete,“ pokračoval Kingsley.

„Verte mi, ani ja som nepočítal s účasťou,“ odvetil Snape. „Bol som donútený.“

„Chápem,“ dodal Kingsley. „Tak potom, vitajte, pán Snape.“

Severus stroho prikývol a rázne vykročil do vzdialeného rohu. Hudobníci spustili walz a tanečníci sa s veselým hovorom pomaly vrátili na parket.

„Ten má ale nervy objaviť sa tu!“ zavrčal Ron.

„Je mi to ľúto, kamoš,“ povedal Harry.

Keď sa Snape oprel o stenu za sebou a zachmúril sa, Ron ho prebodol pohľadom.

„Pozrite naňho! Ani nemá rád Vianoce. Dvíha sa mi z neho žalúdok,“ zavrčal.

„Och, Merlin!“ zastonala Lavender skôr, ako sa pobrala hľadať príjemnejšieho tanečného partnera.

„Pozri kamoš, jednoducho si uži zvyšok párty. Nebudeme s ním strácať čas,“ povedal Harry.

„Je to skutočný nevychovanec!“ pokračoval Fred, ignorujúc Harryho predchádzajúcu poznámku.

Gorgeove oči sa rozžiarili.

„Má termity v úsmeve.“

„Čože?“

„Hej, môže sa to stať! Najmä ak ste už nejaký čas nevideli zubnú kefku,“ dodal George.

„Ehm... iste,“ pritakal Fred.

Snape sa uškrnul, keď videl, ako Potter a jeho priatelia na neho zazerajú a šepkajú si medzi sebou. Aspoň táto noc nie je úplne premárnená. Neznášal, keď prišiel o dobrú príležitosť podpichovať Weasleyovský klan.

„Je to odporný skunk!“ vyhlásil Ron hlasnejšie, než mal v úmysle.

Ostatní sa na neho pozreli.

„Čo je?“ spýtal sa Ron.

„Príliš detinské,“ odvetil Harry a nakoniec sa zapojil do hry. „Snaž sa, si lump; kráľ previnilých ožranov!“

„Áno!“ zajasali ostatní.

Snape sledoval, ako nezvládnuteľné veselie skupiny narastá, podľa všetkého na jeho úkor. Jeho zachmúrený výraz sa vrátil. Netušil, prečo každý trval na tejto nechutnej a fádnej tradícii. Všetko, čo sa týkalo Vianoc ho otravovalo, od krikľavých svetiel až po falošnú hudbu a nevkusné dekorácie. Nebolo to nič viac, než jeho spôsob odporu voči podpore komercie. Ach, keby len mohol zhodiť všetky tie škaredé drobnosti z útesu, potom by všetci počas sviatkov sklapli...

„Severus!“

Jeho pozornosť sa obrátila k zjaveniu, ktoré vstúpilo do miestnosti. S pochopením sa naňho usmiala a ponáhľala sa ho pozdraviť.

„Vedela som, že ťa nájdem trucovať v rohu.“

„Vieš, ako veľmi neznášam tieto akcie,“ odvetil.

„Viem, a som rada, že si napriek tomu prijal moje pozvanie,“ povedala a v očiach jej zahrali veselé ohníčky.

„Nemôžem tomu uveriť!“ zúril Ron.

„Je roztomilý ako kaktus!“ vyhlásil George rozšafne.

„Je očarujúci ako slizký had!“ zažartoval Fred.

„Má nežnú sladkosť krokodíla trpiaceho morskou chorobou!“ znechutene vyhŕkol Harry.

Sťažka si povzdychli, keď sa Hermiona naklonila a venovala mu úplne nevhodný... vášnivý...

Ako dlho môžu vydržať bez vzduchu?

Zavládlo trápne ticho.

„Napriek tomu si ho vybrala,“ ponosoval sa Ron a odkradol sa k stolu s občerstvením na silný dúšok vaječného likéru.

 

Pozn. prekl.: Táto pieseň sa objavila v americkom vianočnom filme „Grinch“ z roku 2000. Zlého Grincha, ktorý sa pokúša ukradnúť Vianoce, v ňom stvárnil populárny Jim Carrey. Pieseň ale naspieval, dnes už nebohý herec, Thurl Ravenscroft, ktorého meno však omylom vypadlo z titulkov.

Grinch je tradičná americká vianočná postavička, ktorú vytvoril Theodor Geisel v roku 1937

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: sisi - 02.12. 2020
Jasně tu platí, že vrána k vráně sedá. Fred k Georgovi, Ron k Levanduli, Harry k sarkasmu a Severus k Hermioně. Nakonec to dopadne pěkně. Nikdo nebrání Snapeovi brát kolejní body, rozdávat tresty a líbat Hermionu. Díky.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: martian - 23.05. 2014
"Napriek tomu si ho vybrala."    Ano, ano - a jak tak pozoruji tu nebelvírskou bandu - dobře udělala. Prozíravé inteligentní děvče...

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: Attie - 08.07. 2013
Úžasné, jsem z toho paf. :)) Roztomilý jako kaktus, to sice ano, ale stále stejně charismatický. :)

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: ZoeChristy - 05.10. 2012
Hermiona si vie skvelo vybrať! :D Čo tam nejaký Weasley keď môže mať Severusa :D

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: zibzi - 25.03. 2012
Velmi pkné, kluci májí nezapomenutelné hlášky..:)

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: NessC - 12.02. 2012
Úsměvné a krásné. :)

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: ulli - 11.01. 2012
 Severusův nástup na scénu musel být ohromující, když celý sál ztichl. Jen on totiž dokáže majestátně vkráčet do místnosti, a polovině lidí se rozklepou kolena, a druhá polovina vzteky nevidí :D  Vtipné hlášky chlapců sice pobaví, ale dají také najevo nezralost. Tak Severus byl donucen, a přitom přijal i pozvání. Co si vybrat? Asi obojí. A proč by vlastně nepřišel, když může ostatní pohoršovat a znechucovat tak příjemnou činností jako je "nevhodný... vášnivý..."  A Ron to vystihl: "Napriek tomu si ho vybrala."  Děkuju za povídečku.
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 27.01. 2012
Áno, Severusov príchod bol ohromujúci a prejavy chlapcov - vlastne už mladých mužov absolútne nezrelé. Som rada, že sa ti príbeh páčil. Ďakujem za komentár.:-)

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: Elza - 03.12. 2011
Chudáček donucený... chichichi. *:DD Kdyby někoho zajímala píseň o panu Grinchovi s českými titulky: http://www.videacesky.cz/hudebni-klipy-videoklipy-hudba/tay-zonday-jste-mizera-pane-grinchi
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 03.12. 2011
Všakže, dá sa skryť aj za slovo "donútený", aby nestratil svoju dôstojnosť? :-) Ale on by ju nestratil, ani keby vyšiel s farbou von. Vďaka, Elzo.

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: GwenLoguir - 03.12. 2011
A oni práve predvádzali prečo presne si ho vyrala - že nie je decko.
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 03.12. 2011
Súhlasím, trafila si klinec po hlavičke. A ďakujem za komentík. :-)

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: Samarka - 02.12. 2011
Ano vybrala a já bych si ho vybrala taky...no nic, pozdě...musím lovit v jiných vodách :D...tyhle jednohubky, každá jiná, ale patřící na jeden talíř, se mi začínají velmi zamlouvat...
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 03.12. 2011
:-D:-D Ďakujem, Samarko. Som rada, že sa ti príbeh páčil. :-)

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: myska111 - 02.12. 2011
Zábavné, Hermiona si teda umí prosadit svou. Donutit Severuse jít na takovou událost. Těším se na další vánoční povídečky. Díky
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
To áno... Čo už, keď ju miluje? Možno ho nahovorí aj na "horšie" veci :-DD Vďaka, mysko. Teším sa. :-)

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: MissK - 02.12. 2011
Moc pěkné! ♥ Potěšilo mě, že dnešní kousek příběhu je mnohem optimističteji naladěn Děkuju za překlad! Jen malá otázečka "ponosoval sa Ron" = postěžoval si? D
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
Vďaka, MissK. Dnes sme preladili na optimistickú nôtu a ja som rada, že ťa príbeh potešil. ponosovať sa = sťažovať sa, ťažkať si, žalovať sa (na niekoho, niečo)   čiže význam si trafila *palec hore*
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: MissK - 02.12. 2011
 Po dlouhý době se mi stalo, že jsem našla pro mě neznámý slovenský slovíčko. Až mě to zarazilo D a nebyla jsem si vůbec jistá významem, takže děkuju za odpověd.

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: bbarka - 02.12. 2011
Ha! Tu to máte vy malí, detinskí, nedorastení blbečkovia... toto od nich bolo absolútne nechutné... až mi bolo mierne nevoľno za Severusa... ešteže Hermiona má rozum :D Skvelé, ďakujem za preklad! :D
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
Presne tak, boli nechutní, lenže Severus je už na nevraživé pohľady zvyknutý a bozkávacia scéna s Hermionou im nakoniec vytrela zrak. Vďaka za komentár, bbarka.

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: Claire - 02.12. 2011
To jsou skoky, to jsou skoky - námětově i časově. Nicméně tato povídečka tak nějak lépe "sedí" k obrazu sarkastického netopýra. Mimochodem, některé ty uřážky byly docela dost nápadité. Pěkné, pěkné a co asi bude v dalším okénku. Těším se ... vrau
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
Veru skoky a ešte sa dočkáme. Ale nevadí, my si to adventné puzzle poskladáme. Som rada, že sa ti príbeh plný sarkastických hlášok páčil, tie "naj" sú z textu piesne o pánovi Grinchovi. Ďakujem za komentár, Claire. :-)

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: denice - 02.12. 2011
Celá kapitola byla pro mě úžasná. Už Severusův vstup a jeho interakce s Kingsleym, a pak jeho potěšení z popichování Weasleyů, jedním slovem nádhera! Díky.
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
Tak to ma len a len teší a som rada, že ti príbeh sadol. Veľká vďaka, denice!:-)

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: Gift - 02.12. 2011
Noo tak to jsem necekala, tomu se rika obrat o 180°! Hmm taky bych si zrovna dala vajecnak:-)). kapitolka prijemna, diky za ni;-).
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
Gift, obratov sa ešte dočkáme. Autorka to striedala: zhora, zdola, sprava, zľava, aby to bolo pestré. Som rada, že sa ti kapitola páčila. Ďakujem. :-)

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: Zuzana - 02.12. 2011
Rona v takýchto chvíľach nenávidím, u Harryho som si v poslednom čase zvykla na úctivejšie správanie sa k Severusovi toto bolo hnusné.  Severusa mi bolo takmer ľúto, ale viem, že on nepotrebuje ľútosť Hermiona si vybrala správne keby som mala Severusa, tiež kašlem na dýchanie Ďakujem za preklad
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
Zuzi, ber to tak, že Ron dostal to, čo si zaslúžil a môže už len neškodne štekať. Harry sa k nemu správa o trošku úctivejšie, aj keď to, čo predviedol v tomto príbehu tomu nenasvedčovalo... ale ešte sa dočkáme. A ver tomu, že na dýchanie by sme kašľali všetky, keby sme sa dopracovali k takému záveru :-DD Dík.

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: teriisek - 02.12. 2011
Když Severuse oslovil Kingsley, došlo mi, jak automaticky předpokládám některé věci, které vůbec nemusí být pravda - třeba že ti dva si budou tykat:D Tohle bylo o mnoho veselejší, i když pěkně velký časový skok, doufám, že se ještě dozvíme, co se stalo mezitím... Kluci byli tradičně vtipní, Harry dvojčatům zdatně sekundoval. A ta Ronova poslední věta - bylo mi ho líto... Díky moc za překlad, těším se na další!
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
Mne sa tiež páči, keď si vo fanfiction Severus s Kingsleym tak po kamarátsky tykajú, ale ako hovoríš, podložené to nie je ničím. V ďalších poviedkach sa ešte vrátime aj k času "pred", aj k času "po". Sú to skôr také čriepky, ktoré si môžeme poskladať, ako sa nám hodí. Ďakujem pekne, teriisku. :-))

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: Patolozka - 02.12. 2011
Snape v tmavě zeleném? To musela být atmosféra, když vstoupil a co teprve, když se k němu přidala Hemiona:-) No Nebelvíři opět jako malé děti, kterým ale někdo ukradl Vánoce... Krásné, děkujeme.
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
Možno to bol najtmavší odtieň tmavozelenej, aby s Hermionou spolu ladili :-D A atmosféra bola veru dusná, všetci chlapci s Ronom spolucítili. Ďakujem za komentárik. :-))

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: zuzule - 02.12. 2011
Mno Ron se z nich nakonec zachoval asi nejdospěleji tou poslední větou. Díky! :)
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
zuzule, čo mu už chudákovi (Ronovi) zostáva, len sa dospelo zmieriť so skutočnosťou a "loviť v iných vodách". ďakujem

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: marci - 02.12. 2011
Hezoučké Jak rozdílná interpretace:  Severus: "bol som donútený", Hermiona: "prijal si moje pozvanie" Ale podle toho nevhodného... vášnivého....  asi byli ve výsledku oba spokojení Ten slovní ping-pong Harryho, Rona a dvojčat neměl chybu. Včetně toho "Napriek tomu si ho vybrala" Zajímavé - teď jsem si uvědomila: snape má jizvu na krku a Fred žije? Ech - proč ne Díky moc
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
No, vida, mne až teraz došlo, že Fred žije... :-D Ale tiež hovorím: prečo nie... Som rada, že sa ti chlapčenská slovná prestrelka páčila, väčšina hlášok charakterizujúcich Snapa je požičaná z textu piesne o Grinchovi. Ďakujem za komentár, marci. :-))

Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: kometa - 02.12. 2011
Krása! Díky moc za další úžasnou čokoládičku „Je roztomilý ako kaktus!“ „Je očarujúci ako slizký had!“ „Má nežnú sladkosť krokodíla trpiaceho morskou chorobou!“ „Napriek tomu si ho vybrala.“
Re: You´re a Mean One Mr. Grinch Od: solace - 02.12. 2011
Kometo, som rada, že čokoládka chutila a hlášky sa páčili. Vďaka. :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Sharkeygirl: ( solace )24.12. 2011Santa Baby
Sharkeygirl: ( solace )23.12. 2011Hard Candy Christmas
Sharkeygirl: ( solace )22.12. 2011Last Christmas
Sharkeygirl: ( solace )21.12. 2011Jolly Old Saint Nicollas
Sharkeygirl: ( solace )20.12. 2011Blue Christmas
Sharkeygirl: ( solace )19.12. 2011The Christians And The Pagans
Sharkeygirl: ( solace )18.12. 2011All I Want For Christmas
Sharkeygirl: ( solace )17.12. 2011Merry Christmas With Love
Sharkeygirl: ( solace )16.12. 2011Sleigh ride
Sharkeygirl: ( solace )15.12. 2011Celebrate Me Home
Sharkeygirl: ( solace )14.12. 2011Good King Wenceslas
Sharkeygirl: ( solace )13.12. 2011Let It Snow!
Sharkeygirl: ( solace )12.12. 2011I want a Hippopotamus for Christmas
Sharkeygirl: ( solace )11.12. 2011Lo How a Rose E´er Blooming
Sharkeygirl: ( solace )10.12. 2011Silent Night
Sharkeygirl: ( solace )09.12. 2011We Wish You A Merry Christmas
Sharkeygirl: ( solace )08.12. 2011Bring a Torch Jeanette, Isabella
Sharkeygirl: ( solace )07.12. 2011Jingle Bells
Sharkeygirl: ( solace )06.12. 2011I Wonder as I Wander
Sharkeygirl: ( solace )05.12. 2011I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Sharkeygirl: ( solace )04.12. 2011The 12 Pains of Christmas
Sharkeygirl: ( solace )03.12. 2011An Angel Came Down
Sharkeygirl: ( solace )02.12. 2011You´re a Mean One Mr. Grinch
Sharkeygirl: ( solace )01.12. 2011Veni Veni Emmanuel