Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a metody racionality

31. Skupinová práce, část druhá

Harry Potter a metody racionality
Vložené: Tersa - 23.07. 2011 Téma: Harry Potter a metody racionality
Tersa nám napísal:

Harry Potter and the Methods of Rationality  (MoR)

(http://www.fanfiction.net/s/5782108/1/Harry_Potter_and_the_Methods_of_Rationality)

Autor: Less Wrong

Autorka použitého fanartu: Dinosaurusgede

Harry Potter a metody racionality

Překlad: Tersa

Gramatická kontrola: Kometa

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Později:


Harry přecházel sem a tam po své generálské kanceláři, po které se přecházelo skutečně skvěle, i když už ho pro ni žádné jiné využití nenapadalo.

Jak?

Jak?

Hermiona tu bitvu neměla vyhrát! Ne na svůj první pokus, od přírody vůbec neměla násilnickou povahu; aby se z ní automaticky vyklubala skvělá vojenská velitelka, to už bylo příliš i na ni.

Četla o té taktice v nějaké knize o vojenské historii? Ale tady nešlo jen o jednu taktiku, její síly byly umístěny přesně tak, aby zabránily jakémukoli možnému ústupu, její jednotky byly koordinovány lépe než ty jeho, nebo Dracovy...

Porušil profesor Quirrell svůj slib, že jí nepomůže? Dal jí deník generála Tactica, nebo něco takového?

Harry cítil, že mu to něco uchází, něco velmi důležitého, a jeho mozek stále běhal v kruzích a nemohl na to přijít.

Konečně si Harry povzdechl. S tímhle se nikam nedostane, a před další bitvou se od Hermiony nebo někoho jiného bude muset naučit to štít-provrtávající kouzlo – profesor Quirrell Harrymu vysvětlil, pobaveným hlasem, který v sobě ale nesl ostrý podtón varování, že "žádné magické věci, kromě těch, které jsem vám dal já" zahrnovaly i mudlovskou technologii, bez ohledu na to, nakolik to nebyla magie. Harry také potřeboval vymyslet, jak příště skolit pana Goyla...

Když jste byli generálem, bitvy se počítali za hodně Quirrell bodů, a Harry se musel dát dohromady, pokud chtěl vyhrát profesorovo vánoční přání.


V své soukromé místnosti ve Zmijozelu, Draco Malfoy zíral do prázdna, jako by zeď před ním byla tím nejzajímavějším povrchem na světě.

Jak?

Jak?

V retrospektivě to byl docela očividný nápad, jak už tak mazané intriky šly. Ale Grangerová neměla být mazaná! Byla příliš mrzimorská, než aby použila i jednoduchou údernou kledbu! Poradil jí snad profesor Quirrell navzdory svému slibu, nebo...

A pak Draco konečně udělal to, co měl udělat už mnohem dříve.

Co měl udělat hned po tom svém prvním setkání s Grangerovou.

Co mu Harry Potter řekl, aby dělal, trénoval ho, aby dělal, ale Harry ho také varoval, že bude chvíli trvat, než si jeho mozek uvědomí, že ty metody platí pro skutečný život, a tomu Draco až do dneška neporozumněl. Mohl se vyhnout každičkému ze svých omylů, kdyby prostě užil ty věci, o kterých mu Harry už řekl -

Draco řekl nahlas, "Všiml jsem si, že jsem zmatený."

Tvoje síla jakožto racionalisty spočívá ve tvé schopnosti být více zmaten fikcí než skutečností...

Draco byl zmatený.

Tudíž něco, čemu věřil, nebylo pravdivé.

Grangerová by to všechno neměla dokázat.

Tudíž to pravděpodobně nedokázala.

Slibuji, že generálce Grangerové nepomohu žádným způsobem, o kterém nevíte.

Se zděšeným uvědoměním Draco odhodil papíry stranou, a začal se prohrabávat nepořádkem na stole, dokud to nenašel.

A tady to bylo.

Rovnou v seznamu lidí a vybavení připsaných ke každé ze tří armád.

K čertu s profesorem Quirrellem!

Draco to četl, a stejně to neviděl -


Odpolední slunce svítilo do kanceláře Sluníčkového regimentu, osvětlovalo generálku Grangerovou sedící ve své židli, jako by zářila zlatou aurou.

"Jak dlouho si myslíš, že bude trvat, než to Malfoyovi dojde?" řekla generálka Grangerová.

"Dlouho ne," řekl plukovník Blaise Zabini. "Pokud mu to už nedošlo. Jak dlouho bude trvat Potterovi, než mu to dojde?"

"Věčnost," řekla generálka Grangerová, "pokud mu to Malfoy neřekne, nebo si to neuvědomí jeden z jeho vlastních vojáků. Harry Potter takhle prostě neuvažuje."

"Vážně?" vzhlédl kapitán Ernie MacMillan od jednoho z rohových stolků, kde byl právě drcen v šachách kapitánem Weasleym. (Hned potom, co Malfoy odešel, samozřejmě všechny ostatní židle donesli zpátky.) "Chci říct, mně to připadá docela očividné. Kdo by se snažil přijít se všemi nápady sám?"

"Harry," řekla Hermiona přesně ve chvíli, kdy Zabini řekl "Malfoy."

"Malfoy si myslí, že je o dost lepší, než všichni ostatní," řekl Zabini.

"A Harry... Harry tak o ostatních lidech prostě nepřemýšlí," řekla Hermiona.

Po pravdě to bylo tak trochu smutné. Harry vyrůstal velmi, velmi osamoceně. Ne snad, že by si doslova myslel, že jen géniové mají právo existovat. Prostě ho jen nenapadlo, že by v Hermionině armádě mohl mít kromě ní někdo nějaké dobré nápady.

"Na každý pád," řekla Hermiona. "Kapitáni Goldstein a Weasley, vy jste pověřeni vymýšlením strategických nápadů pro příští bitvu. Kapitáni Macmillan a Susan – promiňte, chtěla jsem říct, kapitáni Macmillan a Bonesová – snažte se vymyslet nějakou taktiku, kterou bychom mohli využít, a nějaký trénink, který by stál za zkoušku. Ach, a gratuluji k vaší pochodové písni, kapitáne Goldsteine, myslím, že pro esprit de corps udělal mnohé."

"Co budeš dělat ty?" řekla Susan. "A plukovník Zabini?"

Hermiona se zvedla ze židle a protáhla se. "Já se pokusím zjistit, co si myslí Harry Potter, a plukovník Zabini se pokusí vymyslet, co by Draco Malfoy mohl udělat, a oba dva se k vám vrátíme až na něco přijdeme. Já se při přemýšlení půjdu projít. Zabini, chceš se ke mně připojit?"

"Ano, generále," řekl Zabini toporně.

Nebylo to myšleno jako rozkaz. Hermiona si sama pro sebe trochu povzdechla. Tohle si vyžádá trochu přivykání, a přestože Zabiniho první nápad rozhodně fungoval, nebyla si tak docela jistá, že citát profesora Quirrella, mix pozitivních a negativních pobídek, konec citátu, bude stačit, aby toho zmijozela udržel na její straně až do prosince, kdy budou poprvé povoleni zrádci...

Také neměla nejmenší ponětí, co udělá s profesorovým vánočním přáním. Možná se prostě zeptá Mandy, jestli něco nechce, až ten čas nadejde.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Skvělé.. fakt, že jo.. Je zvláštní, že to byla první věc která mě napadla, když ti dva planovali taktiky.. říkala jsem si, no a Hermiona je chytrá, takže to bude týmové.. nechá si poradit a tak.. ale potom už jsem zase přemýšlela jen jak Harry, že to někde přečetla.. chjo.. tak konvenční

Re: 31. Skupinová práce, část druhá Od: akiera - 04.08. 2011
dneska sem se prokousala až sem a hlavně ze začátku sem měla záchvaty smíchu ale teď už ne... hrozně se mi to líbí
To víš, začátek těžil hlavně z parodování a zdůrazňování některých logických nesmyslů, které v naší milované knize jsou... ale postupem času se o pozornost přihlásil vlastní autorův příběh, který - snad souhlasíš - rozhodně stojí za to Ou, a samozřejmě - vítám tě u nás, nová čtenářko
Re: 31. Skupinová práce, část druhá Od: akiera - 14.08. 2011
díky za přivítání :D a samožřejmě nic jiného než souhlasit s tím že to stojí za to nejde :D

Re: 31. Skupinová práce, část druhá Od: Jacomo - 28.07. 2011
Napadá mě jediné: Všechny velké myšlenky jsou prosté. Spojí-li se špatní lidé tak, že tvoří sílu, pak musí dobří udělat totéž. To je přece velmi prosté. (Lev Nikolajevič Tolstoj: Vojna a mír) A tohle platí jak na Hermioninu taktiku, tak na autorův styl. Velmi prosté, a přitom geniální. Děkuji a smekám před překladatelskou prací - všech 30 kapitol je brilantních.
Pochvala překladu od tebe? Tedy... Děkuji Jednota, spolupráce, síla.... tohle v povídce za chvilku důkladně prozkoumáme - v bitvách teď budou povoleni zrádci (přespříští kapitola, "Problémy s koordinací") Což zaručuje spoustu zábavy, stejně tak jako lekci z praktické politiky. A z nedávné historie

"Jak dlouho si myslíš, že bude trvat, než to Malfoyovi dojde?" řekla generálka Grangerová. "Dlouho ne," řekl plukovník Blaise Zabini. "Pokud mu to už nedošlo. Jak dlouho bude trvat Potterovi, než mu to dojde?" "Věčnost," řekla generálka Grangerová. Inu... skupinová práce. Není nad chytrý dav! *:DDD
Ano... samotnou mě dostalo, že odpověď na tuto malou hádanku byla přímo v názvu kapitoly

Hermiona si je príliš istá, Zabini sa ešte môže vyfarbiť a Draco bodoval. Díky moc, krátke ale nádherne preložené. Mňamka. "Jak dlouho si myslíš, že bude trvat, než to Malfoyovi dojde?" "Dlouho ne," "Jak dlouho bude trvat Potterovi než mu to dojde?" "Věčnost."

Re: 31. Skupinová práce, část druhá Od: larkinh - 24.07. 2011
To bylo krásný ... Konečně Draco nějak zužitkoval to, co mu řekl Harry. A Hermiona je roztomilá - co udělám se svým vánočním přáním? Vůbec nějak ji nenapadlo, že do prosince je dlouhá doba a že i její protivníci se mohou rychle poučit z chyb. Leda by měla nějaké eso v rukávu.

Re: 31. Skupinová práce, část druhá Od: Neprihlásený - 24.07. 2011
pokráčko ako skoro:) hurá! Aspoň sa objasnilo, že to Hermionino heslo o učení z minulej časti nebolo k veci... moc sa teším na dalšie diely... až sa desím chvíle, keď dobehneš autora a ja budem musieť čakať na kapitolu MESIACE!!! to bude kruté obdobie...
Ano, je to velmi kruté... už jsme víc jak dva měsíce bez aktualizace!! Nelidské...

Hermiona a Zabini... svet speje do záhuby. :D
Příští kapitola - v armádách je povolena činnost zrádců. To teprve ještě bude sranda s Hermionou a Zabinim... :P

Re: 31. Skupinová práce, část druhá Od: denice - 23.07. 2011
"Jak dlouho si myslíš, že bude trvat, než to Malfoyovi dojde?" "Dlouho ne," "Jak dlouho bude trvat Potterovi než mu to dojde?" "Věčnost." Dokonalé! Díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.05. 2021Ukončenie prekladu
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201463.SVE, Později, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201462.SVE, Finále
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201361. SVE, Tajnosti a Otevřenost, jedenáctá část
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201360. Stanfordský vězeňský experiment, desátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.07. 201359. SVE, Zvědavost, devátá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201358. SVE, Omezená optimizace, osmá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201357. SVE, Omezená optimizace, sedmá část
Less Wrong: ( Tersa )01.05. 201356. SVE, Omezená optimizace, šestá část
Less Wrong: ( Tersa )24.02. 201355. Stanfordský vězeňský experiment, pátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201354. Stanfordský vězeňský experiment, čtvrtá část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201253. Stanfordský vězeňský experiment, třetí část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201252. Stanfordský vězeňský experiment, druhá část
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201251. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201250. Sebestřednost
Less Wrong: ( Tersa )16.03. 201249. Priorní informace
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201248. Utilitární priority
Less Wrong: ( Tersa )04.01. 201247. Osobnostní teorie
Less Wrong: ( Tersa )25.12. 201146. Lidství IV.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201145. Lidství III.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201144. Lidství II.
Less Wrong: ( Tersa )03.12. 201143. Lidství I.
Less Wrong: ( Tersa )07.11. 201142. Odvaha
Less Wrong: ( Tersa )03.11. 201141. Přednost zepředu
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201140. Předstírání moudrosti, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201139. Předstírání moudrosti, část první
Less Wrong: ( Tersa )07.10. 201138. Smrtelný hřích
Less Wrong: ( Tersa )05.10. 201137. Mezihra: Překročení hranic
Less Wrong: ( Tersa )03.10. 201136. Stav se mění
Less Wrong: ( Tersa )18.09. 201135. Problémy s koordinací, část třetí
Less Wrong: ( Tersa )31.08. 201134. Problémy s koordinací, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )07.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201132. Mezihra: Osobní bankovnictví
. Fan Art: ( Tersa )23.07. 201129.-31. Fanart
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201131. Skupinová práce, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201130. Skupinová práce, část první
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201129. Egocentrická předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201128. Redukcionismus
Less Wrong: ( Tersa )27.06. 201127. Empatie
Less Wrong: ( Tersa )21.06. 201126. Zaregistrujte zmatení
Less Wrong: ( Tersa )18.06. 201125. Vyčkejte s předkládáním řešení
Less Wrong: ( Tersa )10.06. 201124. Machiavellská hypotéza inteligence
Less Wrong: ( Tersa )07.06. 201123. Víra ve víru
Less Wrong: ( Tersa )04.06. 201122. Vědecká metoda
. Fan Art: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace - fanart
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. kapitola, bonus
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. Bayesův teorém
Less Wrong: ( Tersa )21.05. 201119.Odložená satisfakce
Less Wrong: ( Tersa )18.05. 201118. Hierarchie dominance
. Fan Art: ( Tersa )10.05. 201117.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )09.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )07.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )04.05. 201116. Laterální myšlení
Less Wrong: ( Tersa )02.05. 201115. Svědomitost
Less Wrong: ( Tersa )30.04. 201114.Neznámé a nepoznatelné
Less Wrong: ( Tersa )28.04. 201113.Kladení špatných otázek
. Fan Art: ( Tersa )28.04. 201111.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )25.04. 201112. Kontrola impulzů
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201111. První a druhé omake složky
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201110. Sebe-uvědomění, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.04. 20119. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )22.04. 20118. Pozitivní předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )21.04. 20117. Reciprocita, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )18.04. 20117. Reciprocita, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )16.04. 20116. Mylné plánování
Less Wrong: ( Tersa )13.04. 20115. Základní atribuční chyba
Less Wrong: ( Tersa )11.04. 20114. Hypotéza dobře fungujícího trhu
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20113. Porovnávání reality s jejími alternativami
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20112. Vše, v co věřím, je lež
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20111. Velmi nepravděpodobný den
. Úvod k poviedkam: ( Tersa )09.04. 2011Úvod k povídce