Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a metody racionality

11. První a druhé omake složky

Harry Potter a metody racionality
Vložené: Tersa - 24.04. 2011 Téma: Harry Potter a metody racionality
Tersa nám napísal:

První a druhé omake složky

 

Harry Potter and the Methods of Rationality  (MoR)

(http://www.fanfiction.net/s/5782108/1/Harry_Potter_and_the_Methods_of_Rationality)

Autor: Less Wrong

Autorka použitého fanartu: Dinosaurusgede

Harry Potter a metody racionality

Překlad: Tersa

Gramatická kontrola: Kometa


Omake = nekanonické extra

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

První a druhé omake složky

 

OMAKE SLOŽKY #1: 72 hodin k vítězství

(Aneb "Co se stane, pokud změníte Harryho, ale všechny ostatní postavy necháte stejné")

Brumbál pohlédl přes svůj stůl na mladého Harryho, v očích mu laskavě jiskřilo. Ten chlapec za ním přišel s příšerně napjatým výrazem na své dětské tváři – Brumbál doufal, že ať už se jedná o cokoliv, není to příliš vážné. Harry byl příliš mladý na to, aby už začaly jeho životní zkoušky. "O čem jsi sis to přál se mnou mluvit, Harry?"

Harry James Potter-Evans-Verres se naklonil ve své židli a pochmurně se usmál. "Pane řediteli, během zařazovací slavnosti jsem pocítil prudkou bolest ve své jizvě. Když uvážíme, za jakých okolností jsem ji získal, nezdálo se mi, že by šlo o něco, co bych měl jednoduše ignorovat. Nejprve jsem si myslel, že je to kvůli profesoru Snapeovi, ale následoval jsem Baconovu experimentální metodu, která zkoumá podmínky jak při přítomnosti, tak při absenci daného fenoménu, a zjistil jsem, že mě moje jizva bolí jen, když čelím zadní straně hlavy profesora Quirrella, ať už se pod tím turbanem skrývá cokoli. Přestože by to mohlo být něco mnohem neškodnějšího, myslím si, že bychom měli prozatimně předpokládat to nejhorší, že se jedná o Vy-víte-koho – počkejte, netvařte se tak zděšeně, tohle je vlastně jedinečná příležitost -"


OMAKE SLOŽKY #2: Alternativní konce 'Sebe-uvědomnění'

Harry se posadil na stoličku a opatrně si nasadil na hlavu 800 let starý telepatie-schopný pozůstatek zapomenuté magie.

Pomyslel si tak důrazně, jak jen byl schopen: Nezařazuj mě ještě! Mám otázky, které ti musím položit! Byla mi někdy vymazána pamět? Zařazoval jsi Pána zla, když byl dítě a můžeš mi říct o jeho slabých stránkách? Můžeš mi říct, proč mám sesterskou hůlku k té Pána zla? Je duch Pána zla nějak vázán k mé jizvě, a není to důvodem, proč jsem občas tak vzteklý? To jsou ty nejdůležitější otázky, ale kdybys měl ještě chvilku, mohl bys mi říct něco o té zapomenuté magii, které tě stvořila?

A Klobouk odpověděl, "Ne. Ano. Ne. Ne. Ano a ne, příště nepokládej dvojité otázky. Ne." a nahlas, "HAVRASPÁR!"


"No tohle. To se mi ještě nikdy nestalo..."

Co?

"Jsem alergický na tvůj šampón -"

A pak Moudrý klobouk kýchnul s mohutný "A-CHOO!" které se rozlehlo celou Velkou síní.

"Dobrá!" zvolal Brumbál žoviálně. "Zdá se, že Harry Potter byl zařazen do nové koleje Achoo! Profesorko McGonagallová, vy můžete sloužit jako nová ředitelka koleje Achoo. Raději byste si měla pospíšit a připravit Achoovské požadavky a rozvrh, zítra je první školní den!"

"Ale, ale, ale," koktala McGonagallová, její mozek v naprostém zmatku, "kdo bude ředitelem Nebelvíru?" To bylo všechno, co se jí ze sebe podařilo dostat, musela tohle nějak zastavit...

Brumbál si se zamyšleným výrazem položil prst na bradu. "Snape."

Snapeovo prostestující zaječení málem přehlušilo to její, "Kdo potom bude ředitelem Zmijozelu?"

"Hagrid."


Nezařazuj mě ještě! Mám otázky, které ti musím položit! Byla mi někdy vymazána pamět? Zařazoval jsi Pána zla, když byl dítě a můžeš mi říct o jeho slabých stránkách? Můžeš mi říct, proč mám sesterskou hůlku k té Pána zla? Je duch Pána zla nějak vázán k mé jizvě, a není to důvodem, proč jsem občas tak vzteklý? To jsou ty nejdůležitější otázky, ale kdybys měl ještě chvilku, mohl bys mi říct něco o té zapomenuté magii, které tě stvořila?

Následovala krátké ticho.

Haló? Mám ty otázky zopakovat?

Moudrý klobouk zaječel, příšerný vysoko posazený vřískot se rozlehl celou Velkou síní a přiměl většinu studentů položit si ruce přes uši. Se zoufalým zavytím seskočil z Harryho hlavy a dopadl na podlahu, a pomocí přistrkování se okrajem se mu podařilo dostat se na půli cesty k profesorskému stolu, než explodoval.


"ZMIJOZEL!"

Když viděl to zděšení na tváři Harryho Pottera, začalo to Fredovi Weasleyemu myslet rychleji než kdy předtím v životě. V jediném pohybu vytáhl hůlku, zašeptal "Silencio!" a potom "Změňmůjhlascio!" a konečně "Ventriliquo!"

"Jenom žertuju!" řekl Fred Weasley. "NEBELVÍR!"


"No tohle. To se mi ještě nikdy nestalo..."

Co?

"Normálně bych takové otázky předložil řediteli, který by se mě na ně pak mohl zeptat, pokud by si přál. Ale některé informace, na které jsi se zeptal jsou nejen nad tvými uživatelskými možnostmi, ale i nad těmi ředitelovými."

Jak bych mohl zvýšit svou uživatelskou úroveň?

"Obávám se, že na tuhle otázku na tvé úrovni nemůžu odpovědět."

Jaké možnosti jsou dostupné na mé úrovni?

Po tom to už netrvalo dlouho -

"SHNIJ!"


"No tohle. To se mi ještě nikdy nestalo..."

Co?

Už jsem musel studentkám oznamovat, že se stanou matkami – zlomilo by ti srdce, co jsem viděl v jejich myslích – ale tohle je poprvé, co někomu musím říct, že se stane otcem."

COŽE?

"Draco Malfoy čeká tvé dítě."

COOOOŽE?

"Opakuji: Draco Malfoy čeká tvé dítě."

Ale nám je teprve jedenáct -.

"Ve skutečnosti, Draco Malfoy je tajně třináct let starý."

A-a-ale muži nemůžou otěhotnět -

"A pod těmi šaty je to děvče."

ALE MY JSME NIKDY NEMĚLI SEX, TY IDIOTE!

"PO TOM ZNÁSILNĚNÍ TI VYMAZALA PAMĚT, TY BLBČE!"

Harry Potter omdlel. Jeho nevědomé tělo spadlo ze stoličky s tupým žuchnutím.

"HAVRASPÁR!" zvolal Moudrý klobouk z vršku Harryho hlavy. Tohle bylo ještě vtipnější, než jeho první nápad.


"KOLÁČE!"


"No tohle. To se mi ještě nestalo..."

Co?

"Nikdy jsem nezařazoval někoho, kdo je reinkarnací Godrica Nebelvíra A Salazara Zmijozela A Naruta.""


"Zas jsem tě převez! MRZIMOR! ZMIJOZEL! MRZIMOR!"


"OPILÉ JAHODY!"


"KHAAANNNN!"


U profesorského stolu se Brumbál nadále vlídně usmíval; slabé kovové zvuky občas přicházely ze Snapeova směru, jak líně sbíral pokroucené zbytky toho, co kdysi bývalo vinným pohárem; a McGonagallová zbělenými prsty křečovitě svírala pódium, věděla, že nakažlivý chaos Harryho Pottera si nějak našel cestu k samotnému Klobouku.

Scénář za scénářem se přehrával v Minervině hlavě, každý z nich horší než ten předchozí. Klobouk řekne, že Harry je příliš rozpolcený mezi všemi kolejemi a rozhodne se, že by měl patřit do všech. Klobouk prohlásí, že Harryho mozek je příliš zvláštní, než aby se dal zařadit. Klobouk bude požadovat, aby byl Harry vyloučen z Bradavic. Klobouk upadne do kómatu. Klobouk bude trvat na tom, aby se vytvořila zcela nová kolej Zkázy speciálně pro potřeby Harryho Pottera, a Brumbál donutí ji se o to postarat...

Minerva si vzpomněla, co jí Harry řekl na tom katastrofálním výletu do Příčné ulice, o tom... mylném plánování, tak to nazýval... jak lidé bývali obvykle příliš optimističtí, dokonce i když si mysleli, že jsou pesimističtí. Byl to ten druh informace, který jí zůstal v mysli, přilepil se na ni a vysílal do ni noční můry...

Co nejhroznějšího by se mohlo stát?

No... přinejhorším by Klobouk Harrymu připsal zcela novou kolej. Brumbál by trval na tom, aby se toho chopila ona – vytvořila zcela novou kolej jen pro něj – a ona by musela předělat všechny rozvrhy o prvním školním dni. A Brumbál by ji zprostil funkce ředitelky Nebelvíru, a její milovaná kolej by připadla... profesoru Binnsovi, duchovi dějepisu; a ona by se stala ředitelkou Harryho Koleje Zkázy a marně by se snažila dávat tomu dítěti příkazy, bez sebemenšího efektu by odebírala bod za bodem, zatímco by se katastrofa za katastrofou sváděla na ni.

Byl to ten nejhorší možný scénář?

Minerva upřímně netušila, jak by to mohlo být ještě horší.

A dokonce i v tom naprosto nejhorším případě – bez ohledu na to, co se stane s Harrym – nebude to trvat déle než sedm let.

Minerva cítila, jak její klouby pomalu uvolňují křečovité sevření pódia. Harry měl pravdu, byla jistá útěcha v tom, zírat do nejhlubší ze všech temnot s vědomím, že jste zkonfrontovali svůj nejhorší strach a teď jste připraveni.

Vyděšené ticho bylo prolomené jediným slovem.

"Ředitel!" zvolal Moudrý klobouk.

Brumbál se zmateným výrazem vstal od profesorského stolu. "Ano?" zeptal se klobouku. "Co se děje?"

"Nemluvil jsem k vám," řekl Klobouk. "Zařazoval jsem Harryho Pottera na to místo v Bradavicích, kam se hodí nejvíce, jmenovitě, do ředitelny -"

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 11. První a druhé omake složky Od: mami - 10.06. 2014
Toto nie dobre čitat v robote. Je nádherná absurdita od začiatku do konca.

Re: 11. První a druhé omake složky Od: RedRaven - 03.02. 2014
No tak tato kapitola mne dostávala od začátku do konce.. myslel jsem si že konec původní kapitoly je zábavný ale oproti tomuhle.. umírám :D

*Plácnout se do čela a chcípnout smíchy* Autora a překladatele jsem nežalovala jen proto , že to byla krásna smrt . 

Re: 11. První a druhé omake složky Od: Muhe - 03.02. 2012
Autor má úžasný smysl pro absuruditu :-D Harry s Dracem mě OPRAVDU rozesmáli. Ano, naše představivost má občas velmi vysoké zábrany nad přemýšlením věcí, kterých se chceme uchránit, což platí i v případě chudáka McGonagallové :-D

Re: 11. První a druhé omake složky Od: GwenLoguir - 11.12. 2011
Prvá pasáž: napísala by toto Rowla a ušetrili by sme tak veľa papiera... a tie stromy!!! Druhá pasáž: K nej nič. 3. Snapeovo prostestné zaječení a nasledujúci Hargrid m spsosobili asi minútový záchvat smeiechu. Životu nebezpečná poviedka. 4. -//- 5. Fred: 6. Asi úplne nechápem 7. Divné 8. Somarina 9. Trefa... 10. - 11. - 12. ? 13. - teória potrvdená - príliš veľký optimista - Ale stále môže odísť a uvoľniť Dumbymu miesta, aby mal čo robiť.

Re: 11. První a druhé omake složky Od: teriisek - 03.05. 2011
Husté:D Pěkné alternativy, ale ta správná je myslím nejlepší:) Díky!

Re: 11. První a druhé omake složky Od: Svetluska - 26.04. 2011
Sakryš, zapomněla jsem, že u téhle povídky bych neměla nic pít - monitor to málem nepřežil . Asi nejvíc mě dostal prchající klobouk a pak jeho žertík o Harryho otcovství. Díky moc za překlad!

Re: 11. První a druhé omake složky Od: iway - 26.04. 2011
moc vtipné :) a závěr asi nejlepší.. harry okamžizě jako ředitel.. mam rady tyto alternativní konce

Re: 11. První a druhé omake složky Od: larkinh - 25.04. 2011
Umím si představit, že během toho prvního dlouhého ticha si všechny tyhle scénáře aspoň jeden člověk představoval :D

Re: 11. První a druhé omake složky Od: anonym - 25.04. 2011
zábavné

Re: 11. První a druhé omake složky Od: Zuzana - 24.04. 2011
Tak mne sa najviac páčila teória s alergiou na šampón a Snape ako riaditeľ nebelvíru a pri teórii o Dracovi som padla z gauča :D Skvelé bolia ma svaly na tvári od smiechu.

Re: 11. První a druhé omake složky Od: ebrova - 24.04. 2011
Dakujem za rýchle pridávanie kvalitného prekladu. Keď som si asi pred týždňom prečítala, že budeš pridávať rýchlo, tak som nedúfala, že až takto rýchlo. Nech ti to tempo vydrží  

Re: 11. První a druhé omake složky Od: JSark - 24.04. 2011
Prosím teba, pol hodinu som nad tým maturovala, čo sú to tie omake složky? Boli to zábavné nápady, samozrejme ten s riaditeľňou vedie, tesne nasledovaný Dracom v sukni. Len dúfam, že to bol ďalší klobúčí žart. Ešte šťastie, že v telke beží Kosťo v Tanci s vlkmi, inak by asi vyzeralo fakt divne, keby som sa pri nejakom krváku škerila ako blázon.
Re: 11. První a druhé omake složky Od: Tersa - 24.04. 2011
Omake = nekanónové extra. Čili cokoli, co se zde přihodilo, se nestalo (jinde než v autorově zvrácené představivosti)
Re: 11. První a druhé omake složky Od: JSark - 25.04. 2011
Máš pocit, že čokoľvek, čo sa prihodilo u Rowly sa stalo (niekde inde ako v jej zvrátenej mysli)? Díky, rozmýšlala som nad tým do zavarenia mozgu.

Re: 11. První a druhé omake složky Od: Neprihlásený - 24.04. 2011
Snapeovo prostestující zaječení málem přehlušilo to její, "Kdo potom bude ředitelem Zmijozelu?" "Hagrid." "Ředitel!" zvolal Moudrý klobouk. Brumbál se zmateným výrazem vstal od profesorského stolu. "Ano?"

Re: 11. První a druhé omake složky Od: zuzule - 24.04. 2011
Tak mě se nejvíc líbila ta s Dracem.  Pod hábitem je to dívka. Po tom znásilnění ti vymazala paměť, blbče!  Super, díky!
Re: 11. První a druhé omake složky Od: Tersa - 25.04. 2011
Je hezké, jak je autorova ujetá fantazie schopná odstranit veškeré námitky, které Harry s tím jinotajským titulkem měl

Re: 11. První a druhé omake složky Od: denice - 24.04. 2011
NÁDHERA!!! Jedno lepší než druhé, vyplozeno bezvadně ujetou myslí. Takový bonus bych si dala líbit po každé kapitole. Nemůžu se rozhodnout, co bylo nejúžasnější, ale asi hned to druhé - klobouk s Harrym opravdu zatočil, řekla bych přímo stručně po snapeovsku, tady máš odpovědi, nezdržuj, vypadni. Zcela nutně si to musím přečíst ještě jednou. Díky.
Re: 11. První a druhé omake složky Od: Tersa - 24.04. 2011
Ha, a to si představ, že anglické čtenáře tohle pobouřilo - že by to nemělo být mezi kapitolami - a autor kvůli tomu už žádné další nevytvořil I tak si ale užijeme zatraceně hodně zábavy v běžných kapitolách, samozřejmě... Á, a brzy už tu budou i úžasné ilustrační obrázky od Dinosaurusgede Z různých omake mě snad nejvíc pobavilo to první: počkejte, netvařte se tak zděšeně, tohle je vlastně jedinečná příležitost -"   Aneb proč POTŘEBUJEME inteligentního Voldemorta... To druhé mi zase připomíná jeden vtip: "Tati, existuje nějaké označení pro odpovědi, které jsou sice věcně naprosto správné, ale úplně neužitečné?" "Ano." DD
Re: 11. První a druhé omake složky Od: denice - 24.04. 2011
Na ilustrační obrázky se moc těším, hlavně na ztvárnění Brumbála, Snapea a McGonnagallové v interakci s Harrym. A pochopitelně ho potřebujeme inteligentního, ani by mě nenapadlo, že by NEBYL. Anglické čtenáře mozná pobouřilo, že se zdržel děj, ty jsi byla milosrdná a dala napospas dychtivým čtenářům kapitoly hned dvě.
Re: 11. První a druhé omake složky Od: denice - 24.04. 2011Re: 11. První a druhé omake složky Od: Jirka - 26.04. 2011
Hm, proč to takový suchaři (anglický čtenáři ..) vůbec dočetli tak daleko? Bez tý omake kapitoly je to míň než půlka psiny, člověk si ty varianty musí představovat sám a to není zdaleka ono :-).

Re: 11. První a druhé omake složky Od: miona - 24.04. 2011
umieram od smiechu zo všetkých nápadov...a naruto! proste pecka. opäť veľmi pekne Ďakujem za preklad a rýchle pridávanie:)

Re: 11. První a druhé omake složky Od: Alecta - 24.04. 2011
Naprosto bombastická kapitola, hlavně ten konec, kdy si McGonagallová přehrávala nejhorší možný scénář :-D Občas jsem měla problém se při tom neustálém smíchu nadechnout :-)
Re: 11. První a druhé omake složky Od: Tersa - 24.04. 2011
Jo, i Minerva ještě má, co se učit o umění skutečného pesimismu

Re: 11. První a druhé omake složky Od: gleti - 24.04. 2011
Nevím, která kapitola byla lepší, nová kolej Zkázy mě pobavila.

Re: 11. První a druhé omake složky Od: Salazaret - 24.04. 2011
Merline! Potřebuji vzduch, který se mi jaksi nedostává... Jak mám vědět jak se smát a u toho i dýchat? To prostě nejde! Ten konec mě dostal! Do ředitelny? Páni! Tam by se fakt hodil!!! Už ho vidím jak se rozvaluje na tom pohodlném křesle se sušenkou v ruce  a pronáší ty sví 'inteligentní¨ uhozenosti   Děkuji za naprosto odzbrojující překlad!   S láskou Salazaret
Re: 11. První a druhé omake složky Od: Tersa - 24.04. 2011
No, v dalších dílech holt bude muset stačit ona velká židle, kterou si bůhvíkde sehnal, rudě potáhnul, a trval na tom, aby se i ní mluvilo, jako o jeho trůně

Re: 11. První a druhé omake složky Od: Jimmi - 24.04. 2011
Pekné odľahčenie... len dúfam, že mi s takou rýchlosťou prihráš Draca. Díky moc za preklad (makám na svojom, takže len tak krátko :D)
Re: 11. První a druhé omake složky Od: Tersa - 24.04. 2011
Ke Dracovi dlouhá cesta - šestnáctá kapitola. Ale něco za něco - bude v ní naprosto boží

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.05. 2021Ukončenie prekladu
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201463.SVE, Později, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201462.SVE, Finále
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201361. SVE, Tajnosti a Otevřenost, jedenáctá část
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201360. Stanfordský vězeňský experiment, desátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.07. 201359. SVE, Zvědavost, devátá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201358. SVE, Omezená optimizace, osmá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201357. SVE, Omezená optimizace, sedmá část
Less Wrong: ( Tersa )01.05. 201356. SVE, Omezená optimizace, šestá část
Less Wrong: ( Tersa )24.02. 201355. Stanfordský vězeňský experiment, pátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201354. Stanfordský vězeňský experiment, čtvrtá část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201253. Stanfordský vězeňský experiment, třetí část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201252. Stanfordský vězeňský experiment, druhá část
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201251. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201250. Sebestřednost
Less Wrong: ( Tersa )16.03. 201249. Priorní informace
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201248. Utilitární priority
Less Wrong: ( Tersa )04.01. 201247. Osobnostní teorie
Less Wrong: ( Tersa )25.12. 201146. Lidství IV.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201145. Lidství III.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201144. Lidství II.
Less Wrong: ( Tersa )03.12. 201143. Lidství I.
Less Wrong: ( Tersa )07.11. 201142. Odvaha
Less Wrong: ( Tersa )03.11. 201141. Přednost zepředu
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201140. Předstírání moudrosti, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201139. Předstírání moudrosti, část první
Less Wrong: ( Tersa )07.10. 201138. Smrtelný hřích
Less Wrong: ( Tersa )05.10. 201137. Mezihra: Překročení hranic
Less Wrong: ( Tersa )03.10. 201136. Stav se mění
Less Wrong: ( Tersa )18.09. 201135. Problémy s koordinací, část třetí
Less Wrong: ( Tersa )31.08. 201134. Problémy s koordinací, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )07.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201132. Mezihra: Osobní bankovnictví
. Fan Art: ( Tersa )23.07. 201129.-31. Fanart
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201131. Skupinová práce, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201130. Skupinová práce, část první
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201129. Egocentrická předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201128. Redukcionismus
Less Wrong: ( Tersa )27.06. 201127. Empatie
Less Wrong: ( Tersa )21.06. 201126. Zaregistrujte zmatení
Less Wrong: ( Tersa )18.06. 201125. Vyčkejte s předkládáním řešení
Less Wrong: ( Tersa )10.06. 201124. Machiavellská hypotéza inteligence
Less Wrong: ( Tersa )07.06. 201123. Víra ve víru
Less Wrong: ( Tersa )04.06. 201122. Vědecká metoda
. Fan Art: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace - fanart
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. kapitola, bonus
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. Bayesův teorém
Less Wrong: ( Tersa )21.05. 201119.Odložená satisfakce
Less Wrong: ( Tersa )18.05. 201118. Hierarchie dominance
. Fan Art: ( Tersa )10.05. 201117.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )09.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )07.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )04.05. 201116. Laterální myšlení
Less Wrong: ( Tersa )02.05. 201115. Svědomitost
Less Wrong: ( Tersa )30.04. 201114.Neznámé a nepoznatelné
Less Wrong: ( Tersa )28.04. 201113.Kladení špatných otázek
. Fan Art: ( Tersa )28.04. 201111.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )25.04. 201112. Kontrola impulzů
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201111. První a druhé omake složky
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201110. Sebe-uvědomění, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.04. 20119. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )22.04. 20118. Pozitivní předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )21.04. 20117. Reciprocita, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )18.04. 20117. Reciprocita, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )16.04. 20116. Mylné plánování
Less Wrong: ( Tersa )13.04. 20115. Základní atribuční chyba
Less Wrong: ( Tersa )11.04. 20114. Hypotéza dobře fungujícího trhu
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20113. Porovnávání reality s jejími alternativami
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20112. Vše, v co věřím, je lež
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20111. Velmi nepravděpodobný den
. Úvod k poviedkam: ( Tersa )09.04. 2011Úvod k povídce